Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
redocstomi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 42
Csatlakozott: 2008.06.12. 13:46
Tartózkodási hely: Körmend

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: redocstomi » 2009.07.23. 22:57

Üdv.

sub-ee töled kérdezném hogy megoldhato-e és ha igen tudnál nekem csinálni 125-ös MZ Es-hez (6 V-os) ledes hátsó lápmpát, féklámpát, és rendszámvilágitást?

Avatar
kaffer1
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2009.07.23. 19:37
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kaffer1 » 2009.07.23. 19:46

Üdv Urak!

Segítene valaki?
Vettem egy ETZ-t el volt vezetékelve, ha nem volt gyújtáson akkor is világított hol az üres, hol a töltés, töltőről beindítottam, levettem a töltőt és működött úgy is, tehát töltésem volt.
Most lebontottam vázig, majd fel szeretném újítani, de most megakadtam, mert szerintem jól kötögettem össze a dolgokat, be is indul, de ha elveszem a áramot leáll, vagyis nincs töltésem. :(
Felrakom a képet, hogy most hogy van bekötve, teljesen minimálisan, a gyújtáskapcsoló is kiiktatva, direktben kellene mennie.
A fesszabályzóm halkan búg, és ha a váltó üres visszajelzésre bekötök egy visszajelző lámpát, akkor is világít ha lehúzom a biztitábláról a pirosfeketét. (pedig szerintem akkor nem szabadna.
Csatolmányok
12v kapcs minimál.jpg
12v kapcs minimál.jpg (61.79 KiB) Megtekintve 2732 alkalommal

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3826
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2009.07.23. 17:51

Ha jól emlékszem akkor a helyzetjelző pozitívját. Feltéve hogy az ES is negatív testelésű.

h0o2a7j6
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2009.06.02. 21:10
MZ-d típusa: ES 125/1
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: h0o2a7j6 » 2009.07.23. 17:14

Izzó foglaltnál kell valamilyen vezetéket becsíptetni ebbe a kis kehely alakú foglalatba?
Kép

Az mitől lehet, hogy ha elindulok, bekapcsolom a világítást, megyek pár száz méter és a motor leáll, mert levágta a biztosítékot (18A) ?
MZ ES 125/1

Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2921
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gexxx » 2009.07.23. 11:58

Gyertyakábelt nem írtad, pedig lehet azt sem ártana cserélni. Meg a gyertyapipát is.

Avatar
jarumasz
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 264
Csatlakozott: 2009.03.27. 17:44
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Győr LÁZI

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: jarumasz » 2009.07.22. 07:45

Köszönöm mindenkinek, bár már cseréltem, de nem tom milyenre. Otthon volt új, még faterom Trabiához vette. :mrgreen:

Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee » 2009.07.21. 23:36

Matee86 írta:Sziasztok!
ETZ 250 es motorhoz milyen gyertyát ajánlanátok?Tapasztalatok?
Előre is köszönöm!
Üdv:Máté
Szia

NGK B8HS

Nekem nagyon bejött, hozzá volt NGK pipám is.

Üdv.:Sub-ee

waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: waresz » 2009.07.21. 23:35

bambi írta:Szerintem a megszakító kjontakt hibás.Vegyél autósboltban DODUCO-t,vagy ICET tipusut.Mostanában utángyártotat lehet kapni a motoros boltokban,és sok a hibás benne.
ICET-et ne vegyen, mert az egy lemezrugós bakalit szar, megsúlyozva egy lemezdarabbal(állítólag árnyékolás :mrgreen: :mrgreen: ), lomha, gyorsan kopik, és a bakelit anyagból kifolyólag a kenőfilc olajától enyhén bedagad majd a nagy rugóerő végett gyorsan kopik. szóval állandó gyújtásértékre képtelen. aki szeret szopni, annak adok ingyen 2db vadi újat.

Avatar
Matee86
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 329
Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
Tartózkodási hely: Szekszárd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Matee86 » 2009.07.21. 22:01

Sziasztok!
ETZ 250 es motorhoz milyen gyertyát ajánlanátok?Tapasztalatok?
Előre is köszönöm!
Üdv:Máté

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bambi » 2009.07.21. 21:11

jarumasz írta:Esetleg valaki??? Tanács??? :cry:
Szerintem a megszakító kjontakt hibás.Vegyél autósboltban DODUCO-t,vagy ICET tipusut.Mostanában utángyártotat lehet kapni a motoros boltokban,és sok a hibás benne.

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3367
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2009.07.21. 13:05

Mit lehet még ehhez hozzáfűzni??Hisz mindent cseréltél már aminek a gyújtáshoz köze van.Legfeljebb ismételni tudunk téged.Esetleg a megszakitóbütyők-főtengely párost vizsgáld be.Esetleg nincs szorosan a helyén,vagy a főtengely vége kalimpál,azért van az hogy néha elmegy a szikra.Találgatás ez is,de nézd meg.
Az hogy melegedés után szarakodik,az meg a trafót teszi a szemembe gyanús egyednek.Bár azt meg cserélted :-k
Nehéz eset.

Avatar
jarumasz
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 264
Csatlakozott: 2009.03.27. 17:44
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Győr LÁZI

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: jarumasz » 2009.07.21. 08:28

jarumasz írta:Elegem van!!! :evil: Ez már sok. Megint nem indult el az a szar.
Kép
Cseréltem trafót, azzal elindult, de utána már a sajátjával is. Ha rúgom, nincs szikra, de ha a főtengelyt tekerem,kulcsal akkor van. ](*,) Ez már nekem sok. Mindent kicseréltem már. Átvezetékezve, másik megszakító, kondi, gyertya, trafó, és mégis nem indul melegen, most meg már le is állt egyszer. Na? :-k
Esetleg valaki??? Tanács??? :cry:

Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ » 2009.07.20. 21:10

nemtudom lehet az lesz bár szétfurkálni az összes szegecset nemtom :roll:

Avatar
revlimit
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 141
Csatlakozott: 2008.04.15. 15:35
MZ-d típusa: TS 150 75'
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: revlimit » 2009.07.20. 15:18

Andrá$ írta:én is így vagyok szegecselve van de azóta nem igazán szól mióta festve lett bár a közepe pont nem lett festve lehet még szórakozok vele aztán ha nem jó akkor új duda lesz :? :roll:
Enyém abszolút nem szólt. Kifurkáltuk a szegecseket, áttisztogattuk a belsejét, aztán kis csavarokkal és rugós alátétekkel szorosra húzva összeraktuk. Majd tekergetve a kis csavart életre kelt. Kár hogy már annyira szar az akksim, hogy csak menetközben bír megszólalni.

Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ » 2009.07.20. 11:41

én is így vagyok szegecselve van de azóta nem igazán szól mióta festve lett bár a közepe pont nem lett festve lehet még szórakozok vele aztán ha nem jó akkor új duda lesz :? :roll:

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: conus » 2009.07.20. 11:23

az enyém oldhatatlanul össze van szegecselve körben. de ha nem szól rendesen akkor csak tekerjed a csavart balról jobbra! rengeteget tekertem én is mire egészséges hangja lett! ja és utána körömlakkal kend le a csavart, nehogy elállítódjon 8) :mrgreen:

Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ » 2009.07.20. 09:22

conus írta:andrás!

miért akarod szétszedni? nem szól rendesen? :mrgreen:

jaja azért ,a "nem szól rendesen" az enyhe kifejezés alig szól menetközbe nm is hallani szinte a motor zaja elnyomja.Próbáltam azon a csavaron a tetején állítani de semmi
Tudod hogy kell szétszedni? :D :roll:

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: conus » 2009.07.20. 08:20

andrás!

miért akarod szétszedni? nem szól rendesen? :mrgreen:

Avatar
jarumasz
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 264
Csatlakozott: 2009.03.27. 17:44
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Győr LÁZI

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: jarumasz » 2009.07.19. 21:31

Elegem van!!! :evil: Ez már sok. Megint nem indult el az a szar.
Kép
Cseréltem trafót, azzal elindult, de utána már a sajátjával is. Ha rúgom, nincs szikra, de ha a főtengelyt tekerem,kulcsal akkor van. ](*,) Ez már nekem sok. Mindent kicseréltem már. Átvezetékezve, másik megszakító, kondi, gyertya, trafó, és mégis nem indul melegen, most meg már le is állt egyszer. Na? :-k

bonalaco
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2009.07.16. 16:50
MZ-d típusa: etz 251

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bonalaco » 2009.07.18. 19:37

KOszonom a valaszt,idokozben szerencsere ratalaltaam a hibara :)

Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ » 2009.07.18. 18:46

hali
vki szedett már szét TS dudát? :D :roll:
vagy eggyátalán hogy lehet szétszedni? :roll:

Avatar
jarumasz
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 264
Csatlakozott: 2009.03.27. 17:44
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Győr LÁZI

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: jarumasz » 2009.07.17. 15:50

Köszi a tippeket, srácok, veszek mindkettőből. =D>

torokb
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2008.05.03. 15:54
Tartózkodási hely: Péteri

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: torokb » 2009.07.17. 15:25

bonalaco írta:Letszi valaki Nekem is irjon egy tippet! Koszi
Hát, ha kiég a bizti, akkor biztos hogy van valami zárlatszerű. Innen elég nehéz mást mondani mint hogy várj egy napot (ez azóta megvolt :wink: ), és nézd meg újra sorba az összes drótot, nem nyomtál e félre valamit aksicsere közben. És azért nézd meg azt a polaritást is, én találkoztam "fordított polaritású" akksival. (Már úgy értem hogy az akksimon jól van jelölve a polaritás, csak éppen másik oldalra esik a negatív és a pozitív mint az előzőnél. Cserekor hosszabbra is kellett cserélnem az egyik kábelt...)

Avatar
bg
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 185
Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bg » 2009.07.17. 10:59

kupi írta:
Brooth írta:Sziasztok!
Lenne egy kis elektronikai problémám, mégpedig:
Van egy TS125 típusú vasam, amit jelenleg élesztgetek fel zombi létéből.
Ezzel kapcsolatban lenne egy olyan jellegű és kényes kérdésem, hogy a jelenlegi 6V-os rendszert át kellene alakítanom 12V-ra. A 60W-os dinamó, ami most rajta van sajnos picsafüstnyi energiát képes termelni, mert ugye ha összeadjuk: 40W első+5W hátsó+2×4W műszerek az már 53W, ekkor még nem működtettem a 21W féklámpát, sem a 2×21W irányjelzőt.
Szóval el kellene egy tökösebb 12V-os rendszer. Én egy ETZ generátorra gondoltam, természetesen fogyasztók, akksi, trafó és feszültség szabályzó cserével együtt.
A kérdésem az lenne, hogy az etkó főtengely generátor felöli kúpossága mennyire kompatibilis a TS-el? (ergó fel tudok e tenni TS-re etkó generátort?) vagy ha valakinek van valami egyéb és jó ötlete a 12V-os átalakításhoz, azt természetesen szívesen fogadom.
Köszönet előre is.
Üdv.: Brooth
Szia
Én már közel husz éve vagyok 6 voltos ismerem a problémád és csak azt tudom ajánlani probálj meg minden nagyobb fogyasztot amit lehet energia takarékos(ledes)izzora"cserélni pl helyzetjelző házsó izzó féklámpa müszerfal világitás és az irányjelző relé elekronikusra cserélve....A töltés visszajelzöt ne!Az igy nyert + már elég az első lámpa és az irányjelző müködtetésére.Vagy ahogy én csinálom minden gyári de nappal ha nem muszáj nem használom a tompitotat csak a helyzetjelzöt.A rend őrének ha szol megköszönöm a figyelmeztetést és menézem az izzot"persze csak alibiböl.

Amit ehhez hozzátennék az nem a témához, tartozik,, csak megjegyzem.
A motorosokat, bizony ma a felgyorsult világban nagyon sok veszély fenyegeti.
Szerintem nem nyersz azzal többet, ha nem használod a tompítottat, mint amennyi veszélynek kiteszed magad.
Én nappal éjjel, bármilyen napszakban, amit autóba, vagy motorra ülök, azonnal használom a lámpát! Motoron többnyire fényszóróval megyek állandóan! Persze, ezt el lehet ítélni, de ha mondjuk egy félálmos vezetőnek, kisüti a szemét, akkor adott esetben az életemet menti, meg hogy nem kezdi előzni szemből a másik autót, mert mondjuk engem nem látott! Így maximum jelez, hogy fényszórón megyek, és visszaintek, és minden megy tovább.
Viszont látott már kilométerekről!
Éjjel, meg szürkületkor elég a tompított, de nappal nem olyan zavaró a fényszóró!
Egyébként jó töltéssel semmilyen gondot nem okoz a lámpa használat!

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: conus » 2009.07.17. 08:17

jarumasz írta:Meguntam a keresést. Milyen gyertya való a vasamba? BRISK N15YC VOLT BENNE, DE MELEGEN NEM INDULT. KICSERÉLTEM N15C-RE, MOST ELVILEG INDUL, DE NEM MENTEM VELE SOKAT. :-k
miazhogy nem mentél vele sokat? nem mentél vele sokat és behalt? :roll: :mrgreen:

Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1444
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY » 2009.07.17. 00:09

bonalaco írta:Udv Nekem champion van es N14Y os, gond nelkul mukodik (igaz nemreg van meg a motor)
Marelli BP7HS /lincensz-es francia gyártmány ez már/ Km-t annyit ment már vele a motor hogy le sem írom inkább....+amennyiről nem tudok.

bonalaco
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2009.07.16. 16:50
MZ-d típusa: etz 251

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bonalaco » 2009.07.16. 23:52

Letszi valaki Nekem is irjon egy tippet! Koszi

Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kobraCode » 2009.07.16. 22:35

Gyertya téma!


NGK B8HS ---> 7000km +

Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1662
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa » 2009.07.16. 22:29

jarumasz írta:Meguntam a keresést. Milyen gyertya való a vasamba? BRISK N15YC VOLT BENNE, DE MELEGEN NEM INDULT. KICSERÉLTEM N15C-RE, MOST ELVILEG INDUL, DE NEM MENTEM VELE SOKAT. :-k
Nekem Brisk N14C van, gond nélkül üzemel már több mint 1000 km óta. 250es azt szereti, a 15 ös túl kicsi neki.

bonalaco
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2009.07.16. 16:50
MZ-d típusa: etz 251

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bonalaco » 2009.07.16. 21:26

Udv Nekem champion van es N14Y os, gond nelkul mukodik (igaz nemreg van meg a motor)

Avatar
jarumasz
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 264
Csatlakozott: 2009.03.27. 17:44
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Győr LÁZI

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: jarumasz » 2009.07.16. 21:17

Meguntam a keresést. Milyen gyertya való a vasamba? BRISK N15YC VOLT BENNE, DE MELEGEN NEM INDULT. KICSERÉLTEM N15C-RE, MOST ELVILEG INDUL, DE NEM MENTEM VELE SOKAT. :-k

bonalaco
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2009.07.16. 16:50
MZ-d típusa: etz 251

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bonalaco » 2009.07.16. 16:53

Hello mindenki!
Kene egy kis segitseg,tehat etz 251esem van es vettem bele uj akkut mert a regi mar nagyon bevolt halva,ugyanolyan 12v 9Ah.Rakom bele kipuhant a harmadik biztositek (16A) gondoltam semmi gond kiszedtem az akkut kicsereltem a biztositekokat,smirgli papirral megtisztitottam vissza bele megint kivagta ugyanaz a biztositekot...Mit nezzek meg milehet a gond.Polaritas tuti nem mert egyik kabel rovidebb es nemer el oda ahova nemkell.
KOszonom a segitsegeteket
szerk 21.06: elfelejtettem mondani h elotte minden okesan mukodott,nemturtam bele,csupan a regi akksi kivolt veve es allt 5,estleg 6 napot (akku nelkul),es kulcs nemvolt benne a cserkor,hab ar ez termeszetes
Lacc

nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyakas » 2009.07.15. 20:46

:shock: tulsokat kivansz ababettatol, max 35w ot :!: [-X

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: conus » 2009.07.15. 10:33

elektronika félistenei!

babetta gyújtásból ki lehet hozni valahogy 10-12 Ampert? :-k :mrgreen:

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bambi » 2009.07.15. 08:38

Devil írta:
nyakas írta::lol: az alaplapon van egyjel a forgoreszen a masik ennek a ket jelnek egybe kell esni 2,2mm-es elogyujtasnal azaz a felso holtpont elott 2,2mm kerdes mijen a gyujtotrafo, egysegesitett vagy kulontrafos az eredeti jelado sarga szinu a fesztekercs piros ennek aleadott fesze kb 80volt az impulzuse par milivolt ,az i =impulzus,a g=gerjesztes,ha nem boldugulsz kerdezz \:D/
egybe van az elektronikaval a trafo, uj cuccok, szoval nemtudom, hogy mukodnek e, elvileg jol van bekotve, de valami megsem jo
ha valami nem jó,van eladó alkatrészem babetta gyújtáshoz teso.Még felfogatáshoz közbetétem is :D

Avatar
Devil
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 348
Csatlakozott: 2007.07.16. 20:36
Tartózkodási hely: Kecskemet

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Devil » 2009.07.15. 07:44

nyakas írta::lol: az alaplapon van egyjel a forgoreszen a masik ennek a ket jelnek egybe kell esni 2,2mm-es elogyujtasnal azaz a felso holtpont elott 2,2mm kerdes mijen a gyujtotrafo, egysegesitett vagy kulontrafos az eredeti jelado sarga szinu a fesztekercs piros ennek aleadott fesze kb 80volt az impulzuse par milivolt ,az i =impulzus,a g=gerjesztes,ha nem boldugulsz kerdezz \:D/
egybe van az elektronikaval a trafo, uj cuccok, szoval nemtudom, hogy mukodnek e, elvileg jol van bekotve, de valami megsem jo

nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyakas » 2009.07.14. 23:27

:lol: az alaplapon van egyjel a forgoreszen a masik ennek a ket jelnek egybe kell esni 2,2mm-es elogyujtasnal azaz a felso holtpont elott 2,2mm kerdes mijen a gyujtotrafo, egysegesitett vagy kulontrafos az eredeti jelado sarga szinu a fesztekercs piros ennek aleadott fesze kb 80volt az impulzuse par milivolt ,az i =impulzus,a g=gerjesztes,ha nem boldugulsz kerdezz \:D/

Avatar
Devil
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 348
Csatlakozott: 2007.07.16. 20:36
Tartózkodási hely: Kecskemet

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Devil » 2009.07.14. 12:44

kellene egy kis segitseg! babetta gyujtas lett rarakva egy kis tsre, erdekelne, hogy is kellene beallitani, meg nemvolt v ele idom foglalkozni, de a tulaj aztmondta, hogy nem all jol, meg egyenlore szikra sincs!

skoda120ls
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 15
Csatlakozott: 2009.06.28. 20:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 150 - 88' 12V

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: skoda120ls » 2009.07.12. 22:27

Ja milyen bolond vagyok azt elfejettem elmondani hogy a motor tünetei azok, hogy nem forogja ki magát.. . 3től használható, de amikor ellépi azt az 5ezres fordulatot, de van hogy 4,5tól ugy érzem mintha gyakorlatilag egyre lassabban gyursulna, és 5 felett csak kinszenvedés van, mintha nem akarna forogni, csak nagy lasan, sőt van hogy 6erzen megáll a mutató... igaz ezt üresben nem csinálja, ugy egy nagyobb gázadásra kiforogja az órát, de terhelés alatt sajna nem nagyon. egyszerűen nem lehet kiforgatni a maximális telesitményig ~6,300 ....

skoda120ls
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 15
Csatlakozott: 2009.06.28. 20:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 150 - 88' 12V

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: skoda120ls » 2009.07.12. 22:24

Sziasztok! :)

Szeretném segitségeteket kérni! van egy 1987es megszakitó nélküli gyujtásos 150es ETZ-m :D jó kis gép, egészen megszrettem mióta megvan. csak az a baj hogy sajna sose hozta azt a teljesitményt amit egy 150es-nek tudnia kell. nagyon sokat variáltam vele, meg is furattuk, de sajna nem lett még igysem az igazi. de legutoljára rájöttem valamire - van ugyebár a jeladó, és azon van egy U-alaku luk amibe belejön egy nút ,amit tudunk ugyebár állitani a két csavarral. nos a probléma az hogy annak a jeladója, ami rajta van a főtengely végén, szóval az U alaku luk nagyon ki van járódva, rendesen lötyöb benne... s néztem haverét az egyáltalán nem. szerintem azért nem leht jó a motor nagyobb fordulatszámon, mert a gyutjás elállitódik, ugye mivel tud ottan mozogni magának. azt hadd kérdezzem meg hogy volna e lehetőség ezt cserélni, s hogy mennyibe kerül, .... sajna a mofaker honlapján nem találtam semmi ilyesmit :(

remélem sikerült értelmesen leirnom a problémát, .. kérem szépen akinek van valami ötlete kérem irjon! :) nagyon szépen köszönöm! :) sziasztok

Kép

Avatar
ThUnDeR
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 105
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:25
Tartózkodási hely: Tura

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ThUnDeR » 2009.07.11. 13:42

Alfa írta:Szénkefék, csúszógyűrűk jók?

Amúgy az álló és foggórész kimérése pontosan megvan a szerelési kézikönyvben (innen is le lehet szedni jó minőségű magyart). Amúgy azoknak nem lehet túl sok baja, általában zárlat, esetleg szakadás, amit multiméterrel simán ki lehet mérni (az ellenállásokat, úgy értem).

Amit nem írnak, azok olyan bagatell problémák, mint ami pl nekem volt. A forgórész egyik kivezetését véletlen elhajlítottam, így alacsony fordulaton hozzáért a testhez a rezgés függvényében, és teljesen rapszodikus volt mikor világít a töltésjelző, mikor halványan, és mikor nem. Nagyobb fordulatra már nem ért hozzá (mindig :lol: ). Bambi ha nem találja meg, sose jövök rá.
Köszi a választ, szénkeféket meg fogom mérni kaja után, és megnézem a kimérést is, meglássam mire jutok!

ThUnDeR

Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1662
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa » 2009.07.11. 13:20

Szénkefék, csúszógyűrűk jók?

Amúgy az álló és foggórész kimérése pontosan megvan a szerelési kézikönyvben (innen is le lehet szedni jó minőségű magyart). Amúgy azoknak nem lehet túl sok baja, általában zárlat, esetleg szakadás, amit multiméterrel simán ki lehet mérni (az ellenállásokat, úgy értem).

Amit nem írnak, azok olyan bagatell problémák, mint ami pl nekem volt. A forgórész egyik kivezetését véletlen elhajlítottam, így alacsony fordulaton hozzáért a testhez a rezgés függvényében, és teljesen rapszodikus volt mikor világít a töltésjelző, mikor halványan, és mikor nem. Nagyobb fordulatra már nem ért hozzá (mindig :lol: ). Bambi ha nem találja meg, sose jövök rá.

Avatar
ThUnDeR
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 105
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:25
Tartózkodási hely: Tura

Töltés gondok

Hozzászólás Szerző: ThUnDeR » 2009.07.11. 12:46

Üdv!

Nem kis gondom van a 250-es ETZ-m töltésével. Régi mechanikus feszabbal csak 3-4000-es fordulaton van 13.5-14V körüli töltés, alapjáraton semmi nincs. Terheletlenül, csak gyújtás állásban 13.3 a töltés, de ha felkapcsolom a villanyt akkor 12.8-ra esik és folyamatosan csökken.
Először fesszab-ra gondoltam, csináltattam is Subee-val egyet, de sajnos ez sem oldotta meg a problémámat. Diódasort szétforrasztottam és egyesével kimértem őket, azok jók..
Honnan tudnám meg mi lehet a probléma? Mert sok minden ezeken felül nem maradt ugye, csak az álló illetve a forgórész.

Írjatok, mert elég tanácstalan vagyok :)

ThUnDeR

Avatar
ThUnDeR
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 105
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:25
Tartózkodási hely: Tura

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ThUnDeR » 2009.07.11. 12:40

tibike931 írta:Sziasztok ! Olyan gondom akadt egy etz 125 géppel h nem ég a az üres visszajelző kis lámpám! Az égő jó! Vhol érintkezési (kontakt) hiba lehet, de nem tudom hol keresgéljek! Remélem tudtok segíteni a hiba felkutatásában!:)
Nem nehéz végigkeresned hogy hol lehet a baj, egy kék színű vezetéket keress , vagy mérj végig, ami a fordulatszámmérő visszajelző lámpájától lemegy egészen a gyújtásoldali deknifedél alá, és ott a lánckerék alatt megtalálod a bekötési helyét. Lehet hogy ott elengedte a rögzítés, vagy csak egyszerűen koszos és nem érintkezik.
Mérd végig a vezetéket műszerrel és biztos meglesz a hiba.

ThUnDeR

tibike931
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 21
Csatlakozott: 2009.06.05. 12:31
MZ-d típusa: etz 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: tibike931 » 2009.07.11. 11:38

Sziasztok ! Olyan gondom akadt egy etz 125 géppel h nem ég a az üres visszajelző kis lámpám! Az égő jó! Vhol érintkezési (kontakt) hiba lehet, de nem tudom hol keresgéljek! Remélem tudtok segíteni a hiba felkutatásában!:)

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3367
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2009.07.10. 23:12

A válasz jó!Leülhet :D :D :D

Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Máté » 2009.07.10. 21:46

sziasztok!
gyújtótrafón a 15ös csatlakozási pont a plusz táp, és az 1es pedig a megszakítótól jön, ugye?
köszi

waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: waresz » 2009.07.09. 00:01

Brooth!

etz generátor kúp stimmel, de a szimeringháztól nem megy fel a forgórész. az állórész meg kb átlógna a deklin, és a lánctérből is elvenne, anyira, hogy csak 15ös lánckerék férne el. az eszterga ilyen helyzetbe szükségtelen eszköz, marógép kellene, de nem ér anyit az egész. mint már írtam lejjebb, venni kell egy Mecseki Zsolt féle fesszabot, ami 5000 pénz, elölre 35W-os halogén, meg ledes helyzetjelző, a többi meg maradhat érintetlenűl.. a dinamót rendbe kell rakni, és onnantól leszarhatod az egészet.. sose lesz bajod vele.

nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyakas » 2009.07.08. 20:06

A kupok kompatibilisek ,eszterga nelkul nehez rabarkacsolnod [-X

Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 762
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ Ts125De luxe/150
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kupi » 2009.07.07. 20:55

Brooth írta:Sziasztok!
Lenne egy kis elektronikai problémám, mégpedig:
Van egy TS125 típusú vasam, amit jelenleg élesztgetek fel zombi létéből.
Ezzel kapcsolatban lenne egy olyan jellegű és kényes kérdésem, hogy a jelenlegi 6V-os rendszert át kellene alakítanom 12V-ra. A 60W-os dinamó, ami most rajta van sajnos picsafüstnyi energiát képes termelni, mert ugye ha összeadjuk: 40W első+5W hátsó+2×4W műszerek az már 53W, ekkor még nem működtettem a 21W féklámpát, sem a 2×21W irányjelzőt.
Szóval el kellene egy tökösebb 12V-os rendszer. Én egy ETZ generátorra gondoltam, természetesen fogyasztók, akksi, trafó és feszültség szabályzó cserével együtt.
A kérdésem az lenne, hogy az etkó főtengely generátor felöli kúpossága mennyire kompatibilis a TS-el? (ergó fel tudok e tenni TS-re etkó generátort?) vagy ha valakinek van valami egyéb és jó ötlete a 12V-os átalakításhoz, azt természetesen szívesen fogadom.
Köszönet előre is.
Üdv.: Brooth
Szia
Én már közel husz éve vagyok 6 voltos ismerem a problémád és csak azt tudom ajánlani probálj meg minden nagyobb fogyasztot amit lehet energia takarékos(ledes)izzora"cserélni pl helyzetjelző házsó izzó féklámpa müszerfal világitás és az irányjelző relé elekronikusra cserélve....A töltés visszajelzöt ne!Az igy nyert + már elég az első lámpa és az irányjelző müködtetésére.Vagy ahogy én csinálom minden gyári de nappal ha nem muszáj nem használom a tompitotat csak a helyzetjelzöt.A rend őrének ha szol megköszönöm a figyelmeztetést és menézem az izzot"persze csak alibiböl.

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot], Majestic-12 [Bot] valamint 11 vendég