Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: z25z »

a forgórészben nagyon ne keress mágnest, mert nincs benne, legalábbis permanens :D
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

zuzi996 írta:Hali!
Nemrég írtam töltésgonddal kapcsolatban. Nappal úgytűnt nem világít de este láttam hogy világít halványan a lámpa. Amikor nincs rajt világítás nem jelez, de ha ugye rajt van minden akkor halványan igen. Kommutátor szép, feszültségszabályzó nem hibás, szénkefék szinte újak. Kábeleket biztosítékokat átmozgattam.
Méregettem is: Többségbe 14 volt körül van minden ha nincs rajta semmi. Egy helyen van 7 volt körül - a megszakító alatti 3 kábel (balról jobbra nézve) a generátornál. Meg ezzel együtt a diódáknál. De ami piros-sárga rámegy a diódás lapra ott meg megint az a 14 volt volt. Után a zöld-piroson ami legyen róla az megint 14 volt.

Arra gondolok hogy esetleg a forgórész mágnese elgyengült. Néztem mágnesességét és a fém elég könnyen lejött róla. Meg ez a probléma nem egyik napról a másikra jött.

Jól gondolom ezt? Jó lenne tudni mert fölöslegesen nem akarok költeni.

KÖszi :)
A forgórész elektromágnes, akkor gyengül el ha lekapcsolod a gyújtást :) ebben a rendszerben állandó mágnes nincs.

A "3 kábel" (3 fázis) feszültségét váltóáram módban ellenőrizted?
zuzi996
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 55
Csatlakozott: 2015.06.02. 22:30
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zuzi996 »

Hali!
Nemrég írtam töltésgonddal kapcsolatban. Nappal úgytűnt nem világít de este láttam hogy világít halványan a lámpa. Amikor nincs rajt világítás nem jelez, de ha ugye rajt van minden akkor halványan igen. Kommutátor szép, feszültségszabályzó nem hibás, szénkefék szinte újak. Kábeleket biztosítékokat átmozgattam.
Méregettem is: Többségbe 14 volt körül van minden ha nincs rajta semmi. Egy helyen van 7 volt körül - a megszakító alatti 3 kábel (balról jobbra nézve) a generátornál. Meg ezzel együtt a diódáknál. De ami piros-sárga rámegy a diódás lapra ott meg megint az a 14 volt volt. Után a zöld-piroson ami legyen róla az megint 14 volt.

Arra gondolok hogy esetleg a forgórész mágnese elgyengült. Néztem mágnesességét és a fém elég könnyen lejött róla. Meg ez a probléma nem egyik napról a másikra jött.

Jól gondolom ezt? Jó lenne tudni mert fölöslegesen nem akarok költeni.

KÖszi :)
Dörmi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2016.06.02. 06:44
MZ-d típusa: Mz Ts 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Dörmi »

fzooltan írta:
Dörmi írta:Sziasztok.
Írom mit tapasztaltam. D+ mérés alapjáraton 0,9v közepes fordulaton de inkább kisebbnél 1,2 a fordulatot emelve esik vissza 1-0,9 voltra Ha az aksi pozitívot érintem DF-re 6,4 ennél a műveletnél már nem próbálgattam a fordulatot. Akkor ezek szerint a fesszab ami mégis kuka ?
OFF téma de hátha arra is mondotok valamit. Ahhoz hogy a váltón állítani tudjak le kell bontani mind a két oldal deklit és a fixáló anya lazítása után tudom csak módosítani ?
Ezek szerint a dinamó jó. A fesszabnál van valami hiba. Nem egy ördögi szerkezet, és az összes alkatrész ami a fekete fedél alatt található, kb. 600-800 ft-ba kerül. Ha esetleg van valaki elektronikában jártas ismerősöd, rendbe teszi 15 perc alatt. Azért lenne jobb ez a megoldás,mert ha egy ugyanilyen másikat veszel (több ezer forintért), az is csak ilyen minőséget képvisel. Ha mégis kidobásra ítéled, akkor szólj fizetem a postát, inkább küld el nekem.
Rendben. Még én sem tudom mi is lesz mert ígértek egy gyári mechanikusat ha azt meg kapom ez kuka ha nem akkor marad a b terv ,de szólni fogok.
Avatar
fzooltan
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.06.29. 20:46
MZ-d típusa: ES125,TS125,ES250/2
Tartózkodási hely: Zalaszentgrót

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: fzooltan »

Dörmi írta:Sziasztok.
Írom mit tapasztaltam. D+ mérés alapjáraton 0,9v közepes fordulaton de inkább kisebbnél 1,2 a fordulatot emelve esik vissza 1-0,9 voltra Ha az aksi pozitívot érintem DF-re 6,4 ennél a műveletnél már nem próbálgattam a fordulatot. Akkor ezek szerint a fesszab ami mégis kuka ?
OFF téma de hátha arra is mondotok valamit. Ahhoz hogy a váltón állítani tudjak le kell bontani mind a két oldal deklit és a fixáló anya lazítása után tudom csak módosítani ?
Ezek szerint a dinamó jó. A fesszabnál van valami hiba. Nem egy ördögi szerkezet, és az összes alkatrész ami a fekete fedél alatt található, kb. 600-800 ft-ba kerül. Ha esetleg van valaki elektronikában jártas ismerősöd, rendbe teszi 15 perc alatt. Azért lenne jobb ez a megoldás,mert ha egy ugyanilyen másikat veszel (több ezer forintért), az is csak ilyen minőséget képvisel. Ha mégis kidobásra ítéled, akkor szólj fizetem a postát, inkább küld el nekem.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell »

z25z írta:Csináld, ahogy esik úgy puffan alapon, legfeljebb felcseréled a szénkeféket :twisted:
Aha csak néztem azt is a vezeték hossza bajos a szénkefének. Eléggé rövid...

Alsó gyűrűt kell kötni arra amelyik belemegy a vasban... :) Na csak meglett ez is... :)
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: z25z »

Csináld, ahogy esik úgy puffan alapon, legfeljebb felcseréled a szénkeféket :twisted:
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell »

Hoppi hoppi olyan gyorsan leugrott róla a piszok nem jegyeztem meg melyik vezeték hol volt. Valaki lese már meg melyik melyik. Tehát a felső és alsó gyűrű menlyik vezetéken van. :)

Kép
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell »

aronpfabian írta:
hell írta:Pánikszerűen utánna járok ha tudok azé jó lehet-e...

Hát igen nem olyan egyszerű az sem nyilván nem is lesz belőle semmi...
Bronz csúszógyűrűt Magyarországon is lehet kapni, ahogy lejjebb is írták, IFA generátorhoz árulják. Ezért fölösleges Németországból hozatni.
Ok köszöntem megyek és meglesem hol lehet még ilyet kapni manapság... :)
Fene se gondolta az megfelelő méretű ETZ-be egy az egyben...
De egy képet nem találok a generátor belselyéről az is tuti a fene egye meg...
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

hell írta:Pánikszerűen utánna járok ha tudok azé jó lehet-e...

Hát igen nem olyan egyszerű az sem nyilván nem is lesz belőle semmi...
Bronz csúszógyűrűt Magyarországon is lehet kapni, ahogy lejjebb is írták, IFA generátorhoz árulják. Ezért fölösleges Németországból hozatni.
Avatar
Tomdee
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 33
Csatlakozott: 2016.06.17. 12:29
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Gyöngyös

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Tomdee »

MrDok írta:Viszont a Ts-ek dinamóján más bütyök van. Nagyobb az ilesztési átmérője.....
A pozíciót a forgórészben lévő benyomás adja meg. Gyakran kitöri a szakembör.
Ez valóban Ts-hez való mint kiderült, viszont sikerült szereznem ETZ-hez valót. Sajnos a forgórész vége üt, szemmel láthatóan egy fél mm-t kb. Nagyon remélem hogy ez csak a forgórész és nem a főtengely... Van értelme szereznem másik felszabályzott forgórészt hátha csak ennyi a gond? Minden este sikerült nagyjából így is jól beállítani, 10 év után 2. rúgásra indult. Köszönöm a segítséget!
Dörmi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2016.06.02. 06:44
MZ-d típusa: Mz Ts 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Dörmi »

aronpfabian írta:
Dörmi írta:Sziasztok.
Írom mit tapasztaltam. D+ mérés alapjáraton 0,9v közepes fordulaton de inkább kisebbnél 1,2 a fordulatot emelve esik vissza 1-0,9 voltra Ha az aksi pozitívot érintem DF-re 6,4 ennél a műveletnél már nem próbálgattam a fordulatot. Akkor ezek szerint a fesszab ami mégis kuka ?
OFF téma de hátha arra is mondotok valamit. Ahhoz hogy a váltón állítani tudjak le kell bontani mind a két oldal deklit és a fixáló anya lazítása után tudom csak módosítani ?
Váltóállítás: pontosan ahogy írod :) van egy csavarnak látszó dolog az üresjelző alatt ami nem csavar hanem fokozatrögzítő-tengely, a másik oldalán a berúgó alatt ellenanya és biztosítólemez

A fesz.szab. eléggé döglöttnek látszik az alapján amit írtál, ha jól értettem: direkt gerjesztésre felgerjed a dinamó, de ha a szabályzó kéne gerjesszen, akkor nem kap áramot. Valószínűleg eddig is csak az ellenállástól kapott bármit is, amíg fel volt szerelve (de az meg nem feszültségszabályzás hanem stabil áramú gerjesztés aminek nem lesz jó vége)
Ha nem ilyet szeretnél, egyelőre marad a gyári.
Van egy másikfajta, lengyel gyártmányú tranzisztoros amit elkezdtek forgalmazni végre nálunk is, lassan már kipróbálás alatt ;) ezt egyelőre nem tudom sem ajánlani sem ellenjavallni.
A VAPE 6V dinamószabályzó meg sajnos továbbra is csak ugyanannyi postaköltséggel rendelhető amennyibe kerül, pedig önmaga nem lenne sokkal drágább a magyar sz.rnál - ~ 8000 Ft
Ígértek egy gyárit amit teszteltek most arra várok. Addig is elszórakozom a váltóval :) Amint beteszem másodikba és rendesen rá engedem a kuplungot leáll. Gondolom valami szorul a váltónál. Amíg csúsztatom jó, na de utána :)
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell »

Pánikszerűen utánna járok ha tudok azé jó lehet-e...

Hát igen nem olyan egyszerű az sem nyilván nem is lesz belőle semmi...
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára hell 2016.06.22. 09:29-kor.
Avatar
Vaspali
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 117
Csatlakozott: 2012.03.09. 17:50
MZ-d típusa: Mz ETZ 250
Tartózkodási hely: Sopron

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Vaspali »

Bambi tett nekem egyszer rézből készültet az előzőre. Az tökéletes volt. ((Talán az ifa teherautóba való volt. méret egyezik))
2 stroke force...
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell »

Ez jó lehet valamire nekem 250 etz-be?

https://www.gabors-mz-laden.de/index.ph ... 5dc9ea5b2/?_
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Dörmi írta:Sziasztok.
Írom mit tapasztaltam. D+ mérés alapjáraton 0,9v közepes fordulaton de inkább kisebbnél 1,2 a fordulatot emelve esik vissza 1-0,9 voltra Ha az aksi pozitívot érintem DF-re 6,4 ennél a műveletnél már nem próbálgattam a fordulatot. Akkor ezek szerint a fesszab ami mégis kuka ?
OFF téma de hátha arra is mondotok valamit. Ahhoz hogy a váltón állítani tudjak le kell bontani mind a két oldal deklit és a fixáló anya lazítása után tudom csak módosítani ?
Váltóállítás: pontosan ahogy írod :) van egy csavarnak látszó dolog az üresjelző alatt ami nem csavar hanem fokozatrögzítő-tengely, a másik oldalán a berúgó alatt ellenanya és biztosítólemez

A fesz.szab. eléggé döglöttnek látszik az alapján amit írtál, ha jól értettem: direkt gerjesztésre felgerjed a dinamó, de ha a szabályzó kéne gerjesszen, akkor nem kap áramot. Valószínűleg eddig is csak az ellenállástól kapott bármit is, amíg fel volt szerelve (de az meg nem feszültségszabályzás hanem stabil áramú gerjesztés aminek nem lesz jó vége)
Ha nem ilyet szeretnél, egyelőre marad a gyári.
Van egy másikfajta, lengyel gyártmányú tranzisztoros amit elkezdtek forgalmazni végre nálunk is, lassan már kipróbálás alatt ;) ezt egyelőre nem tudom sem ajánlani sem ellenjavallni.
A VAPE 6V dinamószabályzó meg sajnos továbbra is csak ugyanannyi postaköltséggel rendelhető amennyibe kerül, pedig önmaga nem lenne sokkal drágább a magyar sz.rnál - ~ 8000 Ft
Dörmi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2016.06.02. 06:44
MZ-d típusa: Mz Ts 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Dörmi »

Sziasztok.
Írom mit tapasztaltam. D+ mérés alapjáraton 0,9v közepes fordulaton de inkább kisebbnél 1,2 a fordulatot emelve esik vissza 1-0,9 voltra Ha az aksi pozitívot érintem DF-re 6,4 ennél a műveletnél már nem próbálgattam a fordulatot. Akkor ezek szerint a fesszab ami mégis kuka ?
OFF téma de hátha arra is mondotok valamit. Ahhoz hogy a váltón állítani tudjak le kell bontani mind a két oldal deklit és a fixáló anya lazítása után tudom csak módosítani ?
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: z25z »

Ez aztán a kimerítő válasz =D> köszi :D
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

z25z írta:A találjuk ki melyik járműből való játékunk újabb feladványa :D :
Kép

sok fajtát láttam már, de ilyen villám logóval ellátottam még nem
Plitz. Az egyesülés után ilyen márkanéven folytatták ugyanott ugyanazoknak a megszakítóknak a gyártását (ex Karl-Marx-Stadt/Chemnitz - Flöha)

Sajnos ma már ez is MZA így kínai, de a képeden a megszakító ránézésre inkább hajaz a DDR gyárira tehát valószínű 90-es évek beli, még német gyártású darab.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: z25z »

A találjuk ki melyik járműből való játékunk újabb feladványa :D :
Kép

sok fajtát láttam már, de ilyen villám logóval ellátottam még nem
Dörmi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2016.06.02. 06:44
MZ-d típusa: Mz Ts 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Dörmi »

aronpfabian írta:Mert a Simsoné harmatgyenge és a töltőegysége akkugyilkos gagyi... :)
Persze tudom. Ez olyan költői volt :) Na de akkor is :)
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Mert a Simsoné harmatgyenge és a töltőegysége akkugyilkos gagyi... :)
Dörmi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2016.06.02. 06:44
MZ-d típusa: Mz Ts 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Dörmi »

fzooltan írta:
Dörmi írta: Sikerült szépen becsiszolni így növekedett a feszültség 3,4-re de hát ez még mindig nem 7,5. :(
Ötlet ?
Rossz fesszab......szerintem
Tedd a multimétert D+ mérésre,de úgy,hogy ne kelljen fognod,de mutassa az értéket folyamatosan
Indítsd be a motort.
Egy kábellel kösd össze az akksi "+"-ot a DF-el 1-2 másodpercre!
Közben nézd mit mutat a multi.
Ha a DF -re adott feszültség hatására , megnő a D+ feszültsége, akkor a dinamód jó, viszont a fesszabod rossz.
A motoron a mutatvány alatt ne legyen más fogyasztó bekapcsolva, csak a gyújtás.
Holnap kipróbálom. Leszakadt az ég ma már nem nyüstölöm. Szólok mire jutottam. De hogy az MZ-re miért nem raktak olyan egyszerű technikát mint amilyen a sisonon is van :) mennyi bajtól kímélne meg engem :)
Avatar
fzooltan
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.06.29. 20:46
MZ-d típusa: ES125,TS125,ES250/2
Tartózkodási hely: Zalaszentgrót

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: fzooltan »

Dörmi írta: Sikerült szépen becsiszolni így növekedett a feszültség 3,4-re de hát ez még mindig nem 7,5. :(
Ötlet ?
Rossz fesszab......szerintem
Tedd a multimétert D+ mérésre,de úgy,hogy ne kelljen fognod,de mutassa az értéket folyamatosan
Indítsd be a motort.
Egy kábellel kösd össze az akksi "+"-ot a DF-el 1-2 másodpercre!
Közben nézd mit mutat a multi.
Ha a DF -re adott feszültség hatására , megnő a D+ feszültsége, akkor a dinamód jó, viszont a fesszabod rossz.
A motoron a mutatvány alatt ne legyen más fogyasztó bekapcsolva, csak a gyújtás.
Dörmi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2016.06.02. 06:44
MZ-d típusa: Mz Ts 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Dörmi »

Dörmi írta:Újabb fejlemények. Miközben jobban körbe néztem arra lettem figyelmes hogy a kommutátoron csak egy csík van. Miután kivettem a keféket az egyiken csak a szélén egy sávban a másikon meg épp hogy csak az egyik sarkán van kopás. Ami egészen ki is van fényesedve már majdnem olyan mint ami kezd beégni. Lehetséges lenne hogy oly annyira rosszul érintkeznének hogy ez okozná a bajt ??
Sikerült szépen becsiszolni így növekedett a feszültség 3,4-re de hát ez még mindig nem 7,5. :(
Ötlet ?
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Viszont a Ts-ek dinamóján más bütyök van. Nagyobb az ilesztési átmérője.....
A pozíciót a forgórészben lévő benyomás adja meg. Gyakran kitöri a szakembör.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Tomdee írta:
aronpfabian írta: A bütyköt csak a csavar tartja. Ha azt kivetted, akkor már csak szorul de nincs rögzítve.

A teljes forgórészt lehet úgy levenni ahogy írtad (M10 csavar)
Voltam a boltban, mondtam mire van szükségem és adtak 250-es ETZ-hez valót mondván hogy ugyan az. Végre eljutottam a motorhoz, levettem a benne lévőt és lám amit vettem nagy bele... Ezek szerint különbözik a 150-es és a 250-es bütyök mérete? Továbbá mint kiderült eddig azért volt rossz mert az előző tulaj is ugyan ilyen bütyköt szerzett, majd azt megpróbálta kisebbre köszörülni... Mondanom sem kell hogy a megszakító össze vissza mindenhol nyit-zárt.... A bütyköt bárhogyan feltehetem? Azt hittem van legalább egy kis nút vagy valami ami ad egy támpontot hogy kb hogyan kell állnia. Van esetleg erről valami cikk amit végig tanulmányozhatnák? Megszakító beállítása megy, csak a bütyköt nem tudom milyen állásban kell felcsavarozni.
Valóban ugyanaz... volt, a gyári, anno. Ha amit vettél, nem jó a forgórészbe, akkor vidd vissza hogy méretpontatlan.
A teljes generátor csereszabatos a 125/250 közt állórészestül forgórészestül gyújtásostul.
Avatar
Tomdee
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 33
Csatlakozott: 2016.06.17. 12:29
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Gyöngyös

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Tomdee »

aronpfabian írta: A bütyköt csak a csavar tartja. Ha azt kivetted, akkor már csak szorul de nincs rögzítve.

A teljes forgórészt lehet úgy levenni ahogy írtad (M10 csavar)
Voltam a boltban, mondtam mire van szükségem és adtak 250-es ETZ-hez valót mondván hogy ugyan az. Végre eljutottam a motorhoz, levettem a benne lévőt és lám amit vettem nagy bele... Ezek szerint különbözik a 150-es és a 250-es bütyök mérete? Továbbá mint kiderült eddig azért volt rossz mert az előző tulaj is ugyan ilyen bütyköt szerzett, majd azt megpróbálta kisebbre köszörülni... Mondanom sem kell hogy a megszakító össze vissza mindenhol nyit-zárt.... A bütyköt bárhogyan feltehetem? Azt hittem van legalább egy kis nút vagy valami ami ad egy támpontot hogy kb hogyan kell állnia. Van esetleg erről valami cikk amit végig tanulmányozhatnák? Megszakító beállítása megy, csak a bütyköt nem tudom milyen állásban kell felcsavarozni.
Dörmi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2016.06.02. 06:44
MZ-d típusa: Mz Ts 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Dörmi »

Újabb fejlemények. Miközben jobban körbe néztem arra lettem figyelmes hogy a kommutátoron csak egy csík van. Miután kivettem a keféket az egyiken csak a szélén egy sávban a másikon meg épp hogy csak az egyik sarkán van kopás. Ami egészen ki is van fényesedve már majdnem olyan mint ami kezd beégni. Lehetséges lenne hogy oly annyira rosszul érintkeznének hogy ez okozná a bajt ??
Dörmi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2016.06.02. 06:44
MZ-d típusa: Mz Ts 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Dörmi »

fzooltan írta:
Dörmi írta:
D+ és negatív között (elektronikus kisipari fesszab esetén) az ideális 7,5-7,9V. A DF-re az akksi áramát kapcsolgatja a fesszab (ki-be) ezzel tartva a megfelelő töltést........de ezt már előbb szépen leírták.
Ha mértél műszerrel akkor.......mennyi volt az akksi nyugalmi árama? .....mennyi volt a töltés járó motornál, az akksi sarui között mérve?
Az első próbáknál amikor még azt gondoltam hogy rendben lesz a a dolog nyugalmi állapotban azaz alapjáraton 5,9 fordulaton 6,3 - 6,4 az fölé hirtelen fordulat emelésre ment de csak kis időre. A magasabb fordulaton is a 6,4 környéki feszültségen stagnált. Az aksinál.
A Df-re azért kérdeztem rá mivel az egy másik kör. Lehúzott sarukkal mérnék rá ezzel ki tudnám szűrni hogy álló vagy forgó részt cseréljem. Ezért is kértem hogy akinek módja van rá mérjen rá hogy tudjak mihez viszonyítani. El is felejtettem hogy ha van rá mód ellenállást is mérhetnétek, az is jó kiindulás lehetne.
Avatar
fzooltan
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.06.29. 20:46
MZ-d típusa: ES125,TS125,ES250/2
Tartózkodási hely: Zalaszentgrót

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: fzooltan »

Dörmi írta:Sziasztok.
Hát igen újra itt. Valaki meg tudná nekem mérni hogy a dinamónál a D+ és negatív valamint a DF és negatív között milyen feszültségnek kellene lenni ?
Valószínűleg elvagyok én már átkozva. Az előző írásom előtt ugye már azt hittem minden probléma elhárult. Aksira kötöttem a műszert azon figyelve a feszültséget. Szépen töltött is. Ugye előbb még felrakott tekercsel később anélkül. Igaz levett tekercsel magasabb fordulaton jött a megfelelő töltés de működött. Elkezdtem a többi részletet befejezni, ahol kellet csatlakozót cseréltem de pl. az index kábeleit komplett cserélni kellet. Ezek után indítás. Hát dadog a szerencsétlen én meg fogom a fejem mi történt. Mérek az aksira alig van benne nafta. De nem is nagyon jön feléje semmi. Mérek a dinamón, de a D+-on alig van 1,3 a DF-en pedig csak 0,7 volt csordogál. Ott a baj hogy előtte csak az aksin mértem a dinamón nem ezért nincs alapon.
Ha valaki tud kérem segítsen. :)
D+ és negatív között (elektronikus kisipari fesszab esetén) az ideális 7,5-7,9V. A DF-re az akksi áramát kapcsolgatja a fesszab (ki-be) ezzel tartva a megfelelő töltést........de ezt már előbb szépen leírták.
Ha mértél műszerrel akkor.......mennyi volt az akksi nyugalmi árama? .....mennyi volt a töltés járó motornál, az akksi sarui között mérve?
Dörmi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2016.06.02. 06:44
MZ-d típusa: Mz Ts 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Dörmi »

Sziasztok.
Hát igen újra itt. Valaki meg tudná nekem mérni hogy a dinamónál a D+ és negatív valamint a DF és negatív között milyen feszültségnek kellene lenni ?
Valószínűleg elvagyok én már átkozva. Az előző írásom előtt ugye már azt hittem minden probléma elhárult. Aksira kötöttem a műszert azon figyelve a feszültséget. Szépen töltött is. Ugye előbb még felrakott tekercsel később anélkül. Igaz levett tekercsel magasabb fordulaton jött a megfelelő töltés de működött. Elkezdtem a többi részletet befejezni, ahol kellet csatlakozót cseréltem de pl. az index kábeleit komplett cserélni kellet. Ezek után indítás. Hát dadog a szerencsétlen én meg fogom a fejem mi történt. Mérek az aksira alig van benne nafta. De nem is nagyon jön feléje semmi. Mérek a dinamón, de a D+-on alig van 1,3 a DF-en pedig csak 0,7 volt csordogál. Ott a baj hogy előtte csak az aksin mértem a dinamón nem ezért nincs alapon.
Ha valaki tud kérem segítsen. :)
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Tomdee írta:Sziasztok! Egy gyárihoz nagyon közeli állapotú 150-es Etz büszke tulajdonosa lettem. Mivel eddig csak Simsonom volt és az Etz még nincs itthon így nézzétek el ezt a nagyon alap kérdést. A megszakító bütyök cserés, kérdésem hogyan tudom szakszerűen levenni a régit? Ez úgy megy mint pl a babettánál a lendkerék? Azaz kitekerem a rögzítő csavart ami a forgórészen tartja, majd egy nagyobb csavart beletekerve az letolja az bütyköt?. Néztem képet róla a neten, kb erre tudok így tippelni.
A bütyköt csak a csavar tartja. Ha azt kivetted, akkor már csak szorul de nincs rögzítve.

A teljes forgórészt lehet úgy levenni ahogy írtad (M10 csavar)
Avatar
Tomdee
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 33
Csatlakozott: 2016.06.17. 12:29
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Gyöngyös

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Tomdee »

Sziasztok! Egy gyárihoz nagyon közeli állapotú 150-es Etz büszke tulajdonosa lettem. Mivel eddig csak Simsonom volt és az Etz még nincs itthon így nézzétek el ezt a nagyon alap kérdést. A megszakító bütyök cserés, kérdésem hogyan tudom szakszerűen levenni a régit? Ez úgy megy mint pl a babettánál a lendkerék? Azaz kitekerem a rögzítő csavart ami a forgórészen tartja, majd egy nagyobb csavart beletekerve az letolja az bütyköt?. Néztem képet róla a neten, kb erre tudok így tippelni.
Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3136
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Gexxx »

Dörmi írta:Ezt már csak azért írom hogy zárjam a témát :) Leszedtem a tekercset most alacsony fordulaton pislákol a lámpa de ahogy magasabb fordulatra kerül kialszik és tölt is szépen. Levettem a hézagot háromra igaz ez a minimum (pedig új a megszakító) De szépen dolgozik szinte minimális alapjáraton is. Szóval már majdnem elkezdtem össze szerelni. Na de gondoltam még rá próbálok ,világítás , index ,stb. Lás csodát csak a helyzet jelző ment :( A kapcsolóig megy az áram ott elveszik, tehát annak kiszerelése következik :) De már kicsit nyugodtabb vagyok hogy az alap problémák elhárultak. Hosszú út vezetett ez idáig. Az egész úgy kezdődött hogy nézzem meg a töltés azóta fel lett újítva az egész blokk is mivel három percnél tovább nem akaródzott járni a motor a szimering teljes elkopása végett. De mikor szét ugrott a blokk kiderült csak a torka volt véres :) Na de ez van.
Még egyszer nagyom köszönöm mindenki segítségét, Jó tudni hogy vannak még olyan emberek akik csak úgy jó szándékból segítenek.
Köszönöm.
Azért nézd meg műszerrel, hogy mennyit tölt. Ne (csak) a visszajelző alapján döntsd el, hogy van-e töltésed.
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Örülök hogy működik :) gratulálok!
Dörmi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2016.06.02. 06:44
MZ-d típusa: Mz Ts 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Dörmi »

Ezt már csak azért írom hogy zárjam a témát :) Leszedtem a tekercset most alacsony fordulaton pislákol a lámpa de ahogy magasabb fordulatra kerül kialszik és tölt is szépen. Levettem a hézagot háromra igaz ez a minimum (pedig új a megszakító) De szépen dolgozik szinte minimális alapjáraton is. Szóval már majdnem elkezdtem össze szerelni. Na de gondoltam még rá próbálok ,világítás , index ,stb. Lás csodát csak a helyzet jelző ment :( A kapcsolóig megy az áram ott elveszik, tehát annak kiszerelése következik :) De már kicsit nyugodtabb vagyok hogy az alap problémák elhárultak. Hosszú út vezetett ez idáig. Az egész úgy kezdődött hogy nézzem meg a töltés azóta fel lett újítva az egész blokk is mivel három percnél tovább nem akaródzott járni a motor a szimering teljes elkopása végett. De mikor szét ugrott a blokk kiderült csak a torka volt véres :) Na de ez van.
Még egyszer nagyom köszönöm mindenki segítségét, Jó tudni hogy vannak még olyan emberek akik csak úgy jó szándékból segítenek.
Köszönöm.
Dörmi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2016.06.02. 06:44
MZ-d típusa: Mz Ts 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Dörmi »

De igazán a lényegen nem is változtat, nagyon köszönöm a segítségedet. Ma még le is kapom a tekercset azután remélhetőleg már csak az össze szerelés lesz hátra. :)
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

...most így visszaolvasva nem tudom miért fordulatot írtam feszültség helyett. Valamennyire összefügg de nem így.

A dinamó gerjesztését a szabályzó felgerjedés után ki-be kapcsolja hogy a kívánt feszültség körül ingadozzon (a gyári szétkapcsol és testel)
Dörmi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2016.06.02. 06:44
MZ-d típusa: Mz Ts 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Dörmi »

"Valamiért rárakták anno :)" az eredeti, teljesen eltérően működő szabályzóhoz, igen. Másfajtát tettél bele, amihez nem kell.

A gyári szabályzó lassan kapcsol, ezt kompenzálandó 3 állása van:
- D+/DF direktbe kötve (kis fordulat)
- D+/DF szétkapcsolva, ilyenkor a D+ és DF közt a dinamón lévő ellenállástekercsen át kisebb gerjesztőáram folyik (közepes fordulat)
- DF testelve, gerjesztés kikapcsolva (nagy fordulat)

A tranzisztoros (kisipari) gyorsan kapcsol, ezért fölösleges a középső rész ami valójában a reakcióidőt hivatott áthidalni.
Így 2 állása van:
- D+/DF direktbe kötve (kis fordulat)
- D+/DF szétkapcsolva (nagy fordulat)

Ha tranzisztoros szabályzó mellett bennhagyod az ellenállástekercset, akkor a dinamó gerjesztése nagy fordulaton nem szűnik meg, túlgerjed, kiveri az izzókat, felfőzi az akksit, tönkreteszi az elektronikát. Nem lepne meg ha ezért égett volna el a tekercs a múltkor - nem írtad hogy nem gyári a szabályzó.[/quote]

Értelek. Rendben és nagyon köszönöm a türelmed. Sajnos az elektronikában nem igazán vagyok otthon. Mechanika az rendeben tanultam és úgy gondolom értem is de az elektronikát szívesebben hagyom nálamnál képzetebre. De ez az a helyzet amikor nehezen tudtam nemet mondani arra a kérésre hogy próbáljam megoldani. Sajnos egyre kevesebb a szoci szakik akik csinálják az ilyen öreg verdákat.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Dörmi írta:
aronpfabian írta:Az ellenállástekercset vedd le!

Hézag 0.3 mm
Bocs hogy értetlen vagyok de ha leveszem az ellenállás tekercset nem lesz rosszabb ? Valamiért rárakták anno :) Vagy az csak biztonság kedvéért van fent? Nem fogja a kis ipari foscsi fesszabályzót tönkre csapni ?
"Valamiért rárakták anno :)" az eredeti, teljesen eltérően működő szabályzóhoz, igen. Másfajtát tettél bele, amihez nem kell.

A gyári szabályzó lassan kapcsol, ezt kompenzálandó 3 állása van:
- D+/DF direktbe kötve
- D+/DF szétkapcsolva, ilyenkor a D+ és DF közt a dinamón lévő ellenállástekercsen át kisebb gerjesztőáram folyik
- DF testelve, gerjesztés kikapcsolva

A tranzisztoros (kisipari) gyorsan kapcsol, ezért fölösleges a középső rész ami valójában a reakcióidőt hivatott áthidalni.
Így 2 állása van:
- D+/DF direktbe kötve
- D+/DF szétkapcsolva

Ha tranzisztoros szabályzó mellett bennhagyod az ellenállástekercset, akkor a dinamó gerjesztése nagy fordulaton nem szűnik meg, túlgerjed, kiveri az izzókat, felfőzi az akksit, tönkreteszi az elektronikát. Nem lepne meg ha ezért égett volna el a tekercs a múltkor - nem írtad hogy nem gyári a szabályzó.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára aronpfabian 2016.06.15. 12:17-kor.
Dörmi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2016.06.02. 06:44
MZ-d típusa: Mz Ts 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Dörmi »

aronpfabian írta:Az ellenállástekercset vedd le!

Hézag 0.3 mm
Bocs hogy értetlen vagyok de ha leveszem az ellenállás tekercset nem lesz rosszabb ? Valamiért rárakták anno :) Vagy az csak biztonság kedvéért van fent? Nem fogja a kis ipari foscsi fesszabályzót tönkre csapni ?
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

aronpfabian írta:Az ellenállástekercset vedd le!

Hézag 0.3 mm
Hézag 0,35 mm + 0,05 mm...
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Az ellenállástekercset vedd le!

Hézag 0.3 mm
Dörmi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2016.06.02. 06:44
MZ-d típusa: Mz Ts 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Dörmi »

aronpfabian írta:"Sajna nekem már ez az új egybe öntött feszültség szabályozó van fent"

Erről képet kérek szépen, egybeöntöttről csak egyféléről tudok de az nálunk nem kapható (VAPE), a többi csak műanyag burkolatú utángyártott sz.r kisipari.

Ha viszont ilyen (elektronikus), akkor az ellenállástekercset le kell szerelni (NEM ÁTKÖTNI HANEM KIKÖTNI, sokszor félreértik), a tekercsmag rögzítőcsavarján lévő állórész testet visszatenni a csavarra ahogy volt, és úgy fog csak rendesen működni. Ha így nem működik, akkor csere.
Komolyan isten vagy. Szöget ütött a fejemben amit írtál. Mivel nem én raktam fel hát most le szedtem, és lás csodát tényleg csak egy műanyag fedő volt rajta. Leszedtem és ott volt a baj, az egyenirányító lába lejött a helyéről vissza forrasztás és új ellenállás tekercs feltétele utána rendbe is jött minden. Szépen tölt. Igaz egész magas fordulaton halvány pislákolást még látok de remélem az már nem olyan nagy gond.
Viszont lenne még valami. Gyújtás ? Felső holtpont előtt 3 mm nyitás és 4 mm-es hézag. Most ide állítottam, de az én fülemnek kicsit durván jár. Kopogósan, Jó ez így vagy van tanács ?
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

"Sajna nekem már ez az új egybe öntött feszültség szabályozó van fent"

Erről képet kérek szépen, egybeöntöttről csak egyféléről tudok de az nálunk nem kapható (VAPE), a többi csak műanyag burkolatú utángyártott sz.r kisipari.

Ha viszont ilyen (elektronikus), akkor az ellenállástekercset le kell szerelni (NEM ÁTKÖTNI HANEM KIKÖTNI, sokszor félreértik), a tekercsmag rögzítőcsavarján lévő állórész testet visszatenni a csavarra ahogy volt, és úgy fog csak rendesen működni. Ha így nem működik, akkor csere.
Dörmi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2016.06.02. 06:44
MZ-d típusa: Mz Ts 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Dörmi »

aronpfabian írta:
Dörmi írta: Tehát akkor nagy valószínűséggel a feszabályzó ami kuka. Ebben az a gyönyörű hogy vadonás új. Igaz azt még nem én raktam fel de nem gondolnám hogy annyira el lehetet volna rontani.
Na de a lényeg a lényeg kezdjem a fesszabályzó cseréjével ?
Vagy cseréljem a dinamót is ?
Előtte nézd át és állítsd be. De csak miután biztos hogy nincsen zárlat a vezetékkötegben!
http://unterbrecher.de/?inhalt_id=30
Sajna nekem már ez az új egybe öntött feszültség szabályozó van fent. De lehet tudok egy ilyen hagyományosan is . Addig átnézem a vezetékeket. De akkor a dinamó nem lehet gond ugye ?
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Dörmi írta: Tehát akkor nagy valószínűséggel a feszabályzó ami kuka. Ebben az a gyönyörű hogy vadonás új. Igaz azt még nem én raktam fel de nem gondolnám hogy annyira el lehetet volna rontani.
Na de a lényeg a lényeg kezdjem a fesszabályzó cseréjével ?
Vagy cseréljem a dinamót is ?
Előtte nézd át és állítsd be. De csak miután biztos hogy nincsen zárlat a vezetékkötegben!
http://unterbrecher.de/?inhalt_id=30
Dörmi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2016.06.02. 06:44
MZ-d típusa: Mz Ts 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Dörmi »

aronpfabian írta:
Dörmi írta:Sziasztok. Ismét elakadtam és kelen pár nálamnál okosabb tanácsa. Már ott tartok hogy egy kis benzin segítségével véletlen tűz kárt okozok az MZ Ts 125-ösön. Találtam a dinamónál két hibát is. Az egyik az ellenállás tekercs a másik egy szénkefe rugó volt. Sikeresen cseréltem ezeket és most lás csodát megjött a várva várt feszültség. Na de most jött a további probléma. Alapjáraton szépen pislákol töltés lámpa . Emelem a fordulatot erre el alszik, tovább emelem a fordulatot erre úgy elkezd világítani a kis lámpa hogy majd ki ég. Na most mi is van ?? Ráadásul addig próbálgattam a fordulatot emelni hogy egyszer csak az új ellenállás tekercs simán elfüstölt. Most meg tán túl sok az áram ?
Kérlek segítsetek.
Tipp: nem működik a fesz.szab. testkontaktja ami nagy fordulaton lekapcsolná a töltést. Túlgerjed a dinamó, elégeti a középső fordulattartományban áramot adó tekercset, ettől elmegy a töltés és felkapcsol a visszajelző

Ha a visszajelző előbb kapcsolt fel, mint ahogy a tekercs elégett volna, akkor ott valami zárlatos (talán maga a tekercs volt az?)[/quote

Tehát akkor nagy valószínűséggel a feszabályzó ami kuka. Ebben az a gyönyörű hogy vadonás új. Igaz azt még nem én raktam fel de nem gondolnám hogy annyira el lehetet volna rontani.
Na de a lényeg a lényeg kezdjem a fesszabályzó cseréjével ?
Vagy cseréljem a dinamót is ?
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Dörmi írta:Sziasztok. Ismét elakadtam és kelen pár nálamnál okosabb tanácsa. Már ott tartok hogy egy kis benzin segítségével véletlen tűz kárt okozok az MZ Ts 125-ösön. Találtam a dinamónál két hibát is. Az egyik az ellenállás tekercs a másik egy szénkefe rugó volt. Sikeresen cseréltem ezeket és most lás csodát megjött a várva várt feszültség. Na de most jött a további probléma. Alapjáraton szépen pislákol töltés lámpa . Emelem a fordulatot erre el alszik, tovább emelem a fordulatot erre úgy elkezd világítani a kis lámpa hogy majd ki ég. Na most mi is van ?? Ráadásul addig próbálgattam a fordulatot emelni hogy egyszer csak az új ellenállás tekercs simán elfüstölt. Most meg tán túl sok az áram ?
Kérlek segítsetek.
Tipp: nem működik a fesz.szab. testkontaktja ami nagy fordulaton lekapcsolná a töltést. Túlgerjed a dinamó, elégeti a középső fordulattartományban áramot adó tekercset, ettől elmegy a töltés és felkapcsol a visszajelző

Ha a visszajelző előbb kapcsolt fel, mint ahogy a tekercs elégett volna, akkor ott valami zárlatos (talán maga a tekercs volt az?)
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 44 vendég