Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Köszi srácok,azt el isfelejtettem írni,hogy a kondi volt az első gondolat,mert mikor levettem róla a vezetéket a legkisebb mozdításra fordult a kondi belseje,de a csere után sem javult meg,az alapján amit írtatok vagy rosszul tettem be a kondit,vagy tényleg gyújtótekercs,nem volt még rá időm,de holnap este ránézek.
Dörmi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2016.06.02. 06:44
MZ-d típusa: Mz Ts 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Dörmi »

Sziasztok. Ismét elakadtam és kelen pár nálamnál okosabb tanácsa. Már ott tartok hogy egy kis benzin segítségével véletlen tűz kárt okozok az MZ Ts 125-ösön. Találtam a dinamónál két hibát is. Az egyik az ellenállás tekercs a másik egy szénkefe rugó volt. Sikeresen cseréltem ezeket és most lás csodát megjött a várva várt feszültség. Na de most jött a további probléma. Alapjáraton szépen pislákol töltés lámpa . Emelem a fordulatot erre el alszik, tovább emelem a fordulatot erre úgy elkezd világítani a kis lámpa hogy majd ki ég. Na most mi is van ?? Ráadásul addig próbálgattam a fordulatot emelni hogy egyszer csak az új ellenállás tekercs simán elfüstölt. Most meg tán túl sok az áram ?
Kérlek segítsetek.
Dörmi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2016.06.02. 06:44
MZ-d típusa: Mz Ts 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Dörmi »

Patrik írta:Sziasztok.
Lenne egy kérdésem,de off téma.
Van nálam egy simson, "nézd már meg te értessz hozzá" felkiálltással,de nem ez nekem bármennyire egyszerű baromi idegen.
A lényeg,hogy nincs szikra,először rugásra utána már tolásra se indult,amíg indult nem pörgött fel,előtte minden jó volt legalábbis a tulaj szerint.
Gyetyát,pipát,kábelt,trafót,kondit már cseréltem (volt itthon minden próbára) az a maréknyi vezeték ami van benne jó,a testcsatlakozások is rendben vannak.,de szikra még mindig nincs.
A gyújtótekercsre gondolok,szerintem már csak az maradt,de ha lehet más is simsonnál írjátok meg légyszi.
Hagyományos megszakítós gyújtás,aksi nélkül,magyarul sima s51n.
Köszi előre is.
Szia. A gyújtás tekercsre mérjél rá egy műszerrel ami jelzi a szakadást. A jel kábel és test között minimális ellenállásnak kell lennie. Ha ez rendben és nem látható rajta égés akkor elméletileg jó. Az alaplapnak tökéletesen kell illeszkednie és a kondinak szorosan kell beülni. Érdemes venni egy vadonás újat és azzal próbálkozni. De nem szabad beütni csak bele kell nyomni. Utána a kábel rákötésnél kell még figyelni nehogy megtörd a belsejét. Az alap próba állás az ha az alaplapot koppig balra elfordítod (természetesen ha fent van a gyári állító fül) Utána egy 3-3.5-es megszakító hézagot állíts. De érdemes a gyertya pipát is letekerni kicsit visszább vágni a kábelt és pipa nélkül nézni szikrát. Ha pipa nélkül van szikra akkor az a hiba forrása.
Avatar
Szebik András
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2012.05.23. 13:47
MZ-d típusa: Etz 250 De Lux
Tartózkodási hely: Lébény

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Szebik András »

Ilyen hibát a kondi produkál. Ha elindul és a megszakító villámokat szór akkor tutira a kondi a ludas.
Egyébként a gyújtás fellazulása is csinálhat hasonló gondot, de azt már egy szétszedés után biztos kiszúrtad volna.
Engem is szivatott így régebben a kondi. Megmelegednek az alaplapon és megadják magukat. egy indítás, egy km vagy száz után. Szerencse kérdése. Én ezt úgy hidaltam át, hogy a kondi vezetékét a bal deknibe vezettem ki és egy lemezzel a földelésre rögzítettem. Így 4 évet kibírt. Asszem amúgy 22 uF-os kell bele.
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Ellenőrzöm a kondit mégegyzer,szerintem a tekercs eredeti,bár nem sok simsont láttam közelröl.Volt nekem is egy fél évig,aztán pattantam át etz-re,addig az enyémnek nem volt baja.
Köszi a segítséget mindkettőtöknek.
Cerebellumm
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2013.09.07. 20:09
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 250
Tartózkodási hely: Enying

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Cerebellumm »

Kondit is cseréltél? Az nem szokott tönkremenni. Ráadásul, ha az eredeti helyére teszed, vissza kell zömíteni. Különben nem lesz stabilan a helyén. Aztán sokszor a vadiúj megszakító sem ér semmit. Gyújtótekercs eredeti? Minél több az után gyártott selejt alkatrész a motorban, annál több a hibalehetőség.
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zudori »

Nézd meg,hogy a gyújtótekercsnél lévő kondenzátor biztosan, szorosan ül-e a helyén, mert alattomosan tudja ezt a hibát produkálni!
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Sziasztok.
Lenne egy kérdésem,de off téma.
Van nálam egy simson, "nézd már meg te értessz hozzá" felkiálltással,de nem ez nekem bármennyire egyszerű baromi idegen.
A lényeg,hogy nincs szikra,először rugásra utána már tolásra se indult,amíg indult nem pörgött fel,előtte minden jó volt legalábbis a tulaj szerint.
Gyetyát,pipát,kábelt,trafót,kondit már cseréltem (volt itthon minden próbára) az a maréknyi vezeték ami van benne jó,a testcsatlakozások is rendben vannak.,de szikra még mindig nincs.
A gyújtótekercsre gondolok,szerintem már csak az maradt,de ha lehet más is simsonnál írjátok meg légyszi.
Hagyományos megszakítós gyújtás,aksi nélkül,magyarul sima s51n.
Köszi előre is.
zuzi996
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 55
Csatlakozott: 2015.06.02. 22:30
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zuzi996 »

Köszönöm a segítséget.
Most úgy néz ki rendben van. Mocskos volt a rendszer. Egy helyen letestelt a feszültségszabályzónál, meg a forgórész meg az állórész is tele volt szénporral. Ezek korigálása után most úgy tűnik jó.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell »

z25z írta:Ha halványan világít az tipikusan a 3 fázis valamelyik vezetékének hibája. Lent az állórészen nézd meg az U,V,W vezetékeket.
Engem ilyen szopatott pár hónapig így ezt megtanultam... :D
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: csoka »

Nekem,amikor halványan világított a töltéslámpa,akkor a diódák között volt egy beteg...
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: z25z »

Ha halványan világít az tipikusan a 3 fázis valamelyik vezetékének hibája. Lent az állórészen nézd meg az U,V,W vezetékeket.
zuzi996
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 55
Csatlakozott: 2015.06.02. 22:30
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zuzi996 »

Etz-n a töltésjelző lámpa ha minden világít nagyon halványan jelez. Megszakítós a rendszer. Ugye ha több a fogyasztó akkor már nem tud annyit tölteni. Mi lehet gond?
Tavaly a feszültségszabályzót cseréltem (most elektronikus) illetve székkeféket most tavasszal kellett. Ez a töltésprobléma meg most jött elő. Próbáltam hogy kicsit a kommutátort meg csiszolom, de nem sokat segített.
Feszültségszabályzó lenne a hibás? Aksi se a legerősebb már de amikor megy a motor akkor 13,8 V van rajta világítás nélkül, viszont világítással meg 10-11 V. (amikor nem megy semmi akkor is 10-11 V ha jól emlékszem).
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell »

Le kell húzni a gyúszógyűrűt csak simán aha. Az addig oké, de hogy a jó életbe anélkül hogy szétbarmolnám? Feszegettem én világnak meg bármi, de semmi csak a szén kezd letöredezni(már ami még rajta van). Van valami specó megoldás ilyesmire? Ja igen és az esztergályos kérdezi milyen anyaga legyen. Mi a jobb, tartósabb ilyen célokra a keményebb bronz vagy a puhább vörösrész?
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zudori »

rokaazudvaron írta:Sziasztok!

Gyári megszakítókra lenne szükségem! Találtam egy illetőt a Jófogáson, aki elméletileg gyári AKA megszakítókat árul nagy tételben. Kérdésem, hogy esetleg vett-e már valaki ilyen megszakítókat, és, hogy tényleg gyáriak-e?

http://www.jofogas.hu/bacs_kiskun/Traba ... tm?first=1

Olvassál vissza, volt már erről szó, páran vettek is belőle, jó a termék!
rokaazudvaron
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2015.09.16. 18:11
MZ-d típusa: MZ TS 150

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: rokaazudvaron »

Sziasztok!

Gyári megszakítókra lenne szükségem! Találtam egy illetőt a Jófogáson, aki elméletileg gyári AKA megszakítókat árul nagy tételben. Kérdésem, hogy esetleg vett-e már valaki ilyen megszakítókat, és, hogy tényleg gyáriak-e?

http://www.jofogas.hu/bacs_kiskun/Traba ... tm?first=1
Dörmi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2016.06.02. 06:44
MZ-d típusa: Mz Ts 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Dörmi »

aronpfabian írta:
Dörmi írta:quote="aronpfabian"]quote="zsakfos"]Hát nem szeretném ha valamit elfüstölnél,mert ezt a 6 V-os dinamós rendszert annyira én sem vágom és nem is szeretem.Így inkább erre most n nem is mondanék semmit.
Anno még a szocimotoroson a Kéri Laci írta le nekem mit hova hogyan kössek hogy baj se legyen de azért a dinamó ha jó akkor induljon be.
A lényege hogy akkuról adsz feszültséget egy darab dróttal a dinamónak a DF ponton.
De nem sokáig,csak éppen addig hogy a feszültség emelkedjen.Ezt mérni kell közben folyamatosan.
Ha megugrik a feszültség közben,azonnal elvenni a drótot.De ez csak az elvi leirás,nem feltétlenül így kell.

De várj amíg valaki jön azt segit ebben.
Biztos lesz aki sokkal jobban keni vágja ezt nálam.
Sunbim,Áron,Kiszsebi,Subee[/quote

Pontosan így :)
Feszültségmérő a D+ és D- közé, akksi negatív a D--ra, akksi pozitív a DF-hez hozzáérintve. Ha jelentős változást tapasztalsz a feszültségben akkor nyertél.

Az MZ dinamó szerencsére nem az a hímestojás fajta, elég extrém dolgokat lehet vele csinálni ha valaki meri:
pl. menetzárlat-ellenőrzés házilag, 220V hálózaton (gyári "ajánlás"...)
vagy átalakítás 12V-ra autó fesz.szab. és visszáramgátló dióda beépítésével (a német fórum szerint pár tagnak így megy a motorja egy ideje)
Ezek közül persze egyiket sem ajánlom, de jól mutatja mennyire túl lett tervezve az alkatrész :) annyira nem kell félni a direkt gerjesztéstől, elég nehéz komoly kárt okozni benne.[/quote

Ühüm értem én bátraké a szerencse :)
De mégsem értem :( a méréseket járó motor mellet kell meg tenni ? Vagy most akkor mint egy elektromos motor hajtsam meg az aksiról és a közben mérjek ? Bocs hogy ennyire értetlen vagyok.
Járó motor mellett. A gyújtás működtetéséhez az akku pozitívat rá kell kötni a trafó 15-re. Az 1-es kábel (kondi tetején) kell még bekötve legyen az eredeti helyére. A kipróbáláshoz minden mást köss le. A negatívat az akku adja a gyújtásnak is (ahogy írtam, a D- csatlakozóra kötöd az akku negatívat)

Elektromos motorként a szénkefékre kéne kötni a +/--t de ezt nem ajánlom mert nem elég erős hogy átforgassa a főtengelyt. Félrekötözgetett motornál ill. összeégett visszáramkapcsolóval mocorog de ez nem dynastarter :)
Rendben. Kezdem kapisgálni. Meg próbálom. Nagyon köszönöm a segítségeteket.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Dörmi írta:quote="aronpfabian"]quote="zsakfos"]Hát nem szeretném ha valamit elfüstölnél,mert ezt a 6 V-os dinamós rendszert annyira én sem vágom és nem is szeretem.Így inkább erre most n nem is mondanék semmit.
Anno még a szocimotoroson a Kéri Laci írta le nekem mit hova hogyan kössek hogy baj se legyen de azért a dinamó ha jó akkor induljon be.
A lényege hogy akkuról adsz feszültséget egy darab dróttal a dinamónak a DF ponton.
De nem sokáig,csak éppen addig hogy a feszültség emelkedjen.Ezt mérni kell közben folyamatosan.
Ha megugrik a feszültség közben,azonnal elvenni a drótot.De ez csak az elvi leirás,nem feltétlenül így kell.

De várj amíg valaki jön azt segit ebben.
Biztos lesz aki sokkal jobban keni vágja ezt nálam.
Sunbim,Áron,Kiszsebi,Subee[/quote

Pontosan így :)
Feszültségmérő a D+ és D- közé, akksi negatív a D--ra, akksi pozitív a DF-hez hozzáérintve. Ha jelentős változást tapasztalsz a feszültségben akkor nyertél.

Az MZ dinamó szerencsére nem az a hímestojás fajta, elég extrém dolgokat lehet vele csinálni ha valaki meri:
pl. menetzárlat-ellenőrzés házilag, 220V hálózaton (gyári "ajánlás"...)
vagy átalakítás 12V-ra autó fesz.szab. és visszáramgátló dióda beépítésével (a német fórum szerint pár tagnak így megy a motorja egy ideje)
Ezek közül persze egyiket sem ajánlom, de jól mutatja mennyire túl lett tervezve az alkatrész :) annyira nem kell félni a direkt gerjesztéstől, elég nehéz komoly kárt okozni benne.[/quote

Ühüm értem én bátraké a szerencse :)
De mégsem értem :( a méréseket járó motor mellet kell meg tenni ? Vagy most akkor mint egy elektromos motor hajtsam meg az aksiról és a közben mérjek ? Bocs hogy ennyire értetlen vagyok.
Járó motor mellett. A gyújtás működtetéséhez az akku pozitívat rá kell kötni a trafó 15-re. Az 1-es kábel (kondi tetején) kell még bekötve legyen az eredeti helyére. A kipróbáláshoz minden mást köss le. A negatívat az akku adja a gyújtásnak is (ahogy írtam, a D- csatlakozóra kötöd az akku negatívat)

Elektromos motorként a szénkefékre kéne kötni a +/--t de ezt nem ajánlom mert nem elég erős hogy átforgassa a főtengelyt. Félrekötözgetett motornál ill. összeégett visszáramkapcsolóval mocorog de ez nem dynastarter :)
Dörmi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2016.06.02. 06:44
MZ-d típusa: Mz Ts 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Dörmi »

aronpfabian írta:
zsakfos írta:Hát nem szeretném ha valamit elfüstölnél,mert ezt a 6 V-os dinamós rendszert annyira én sem vágom és nem is szeretem.Így inkább erre most n nem is mondanék semmit.
Anno még a szocimotoroson a Kéri Laci írta le nekem mit hova hogyan kössek hogy baj se legyen de azért a dinamó ha jó akkor induljon be.
A lényege hogy akkuról adsz feszültséget egy darab dróttal a dinamónak a DF ponton.
De nem sokáig,csak éppen addig hogy a feszültség emelkedjen.Ezt mérni kell közben folyamatosan.
Ha megugrik a feszültség közben,azonnal elvenni a drótot.De ez csak az elvi leirás,nem feltétlenül így kell.

De várj amíg valaki jön azt segit ebben.
Biztos lesz aki sokkal jobban keni vágja ezt nálam.
Sunbim,Áron,Kiszsebi,Subee
Pontosan így :)
Feszültségmérő a D+ és D- közé, akksi negatív a D--ra, akksi pozitív a DF-hez hozzáérintve. Ha jelentős változást tapasztalsz a feszültségben akkor nyertél.

Az MZ dinamó szerencsére nem az a hímestojás fajta, elég extrém dolgokat lehet vele csinálni ha valaki meri:
pl. menetzárlat-ellenőrzés házilag, 220V hálózaton (gyári "ajánlás"...)
vagy átalakítás 12V-ra autó fesz.szab. és visszáramgátló dióda beépítésével (a német fórum szerint pár tagnak így megy a motorja egy ideje)
Ezek közül persze egyiket sem ajánlom, de jól mutatja mennyire túl lett tervezve az alkatrész :) annyira nem kell félni a direkt gerjesztéstől, elég nehéz komoly kárt okozni benne.
Ühüm értem én bátraké a szerencse :)
De mégsem értem :( a méréseket járó motor mellet kell meg tenni ? Vagy most akkor mint egy elektromos motor hajtsam meg az aksiról és a közben mérjek ? Bocs hogy ennyire értetlen vagyok.
szabolcs1993
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 21
Csatlakozott: 2015.11.28. 19:12
MZ-d típusa: MZ TS 125, TS 250/1
Tartózkodási hely: Érd

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: szabolcs1993 »

Sziasztok, valaki készít TS 250/1-re ETZ 250 generátor álló és forgórész közdarabot?

Köszönettel
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3066
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Sajnos csak idézni tudok: ,, ... ezt a 6 V-os dinamós rendszert annyira én sem vágom "

:?
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

zsakfos írta:Hát nem szeretném ha valamit elfüstölnél,mert ezt a 6 V-os dinamós rendszert annyira én sem vágom és nem is szeretem.Így inkább erre most n nem is mondanék semmit.
Anno még a szocimotoroson a Kéri Laci írta le nekem mit hova hogyan kössek hogy baj se legyen de azért a dinamó ha jó akkor induljon be.
A lényege hogy akkuról adsz feszültséget egy darab dróttal a dinamónak a DF ponton.
De nem sokáig,csak éppen addig hogy a feszültség emelkedjen.Ezt mérni kell közben folyamatosan.
Ha megugrik a feszültség közben,azonnal elvenni a drótot.De ez csak az elvi leirás,nem feltétlenül így kell.

De várj amíg valaki jön azt segit ebben.
Biztos lesz aki sokkal jobban keni vágja ezt nálam.
Sunbim,Áron,Kiszsebi,Subee
Pontosan így :)
Feszültségmérő a D+ és D- közé, akksi negatív a D--ra, akksi pozitív a DF-hez hozzáérintve. Ha jelentős változást tapasztalsz a feszültségben akkor nyertél.

Az MZ dinamó szerencsére nem az a hímestojás fajta, elég extrém dolgokat lehet vele csinálni ha valaki meri:
pl. menetzárlat-ellenőrzés házilag, 220V hálózaton (gyári "ajánlás"...)
vagy átalakítás 12V-ra autó fesz.szab. és visszáramgátló dióda beépítésével (a német fórum szerint pár tagnak így megy a motorja egy ideje)
Ezek közül persze egyiket sem ajánlom, de jól mutatja mennyire túl lett tervezve az alkatrész :) annyira nem kell félni a direkt gerjesztéstől, elég nehéz komoly kárt okozni benne.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Hát nem szeretném ha valamit elfüstölnél,mert ezt a 6 V-os dinamós rendszert annyira én sem vágom és nem is szeretem.Így inkább erre most n nem is mondanék semmit.
Anno még a szocimotoroson a Kéri Laci írta le nekem mit hova hogyan kössek hogy baj se legyen de azért a dinamó ha jó akkor induljon be.
A lényege hogy akkuról adsz feszültséget egy darab dróttal a dinamónak a DF ponton.
De nem sokáig,csak éppen addig hogy a feszültség emelkedjen.Ezt mérni kell közben folyamatosan.
Ha megugrik a feszültség közben,azonnal elvenni a drótot.De ez csak az elvi leirás,nem feltétlenül így kell.

De várj amíg valaki jön azt segit ebben.
Biztos lesz aki sokkal jobban keni vágja ezt nálam.
Sunbim,Áron,Kiszsebi,Subee
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Dörmi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2016.06.02. 06:44
MZ-d típusa: Mz Ts 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Dörmi »

zsakfos írta:A forgoreszen amit te mértél az okés,legalábbis amíg volt ilyen forgórészem én is ugyanezt tapasztaltam.
Ugyan én már nem emlékszem a részletekre,de azt megtudod nézni hogy a dinamod jo e úgy hogy direktbe gerjeszted akkuról,kihagyva a fesszabot.
Uh. Légyszi ez magyarázd el mint egy laikusnak. Nem vagyok villanyász. A mechanikát vágom de ez a villamosság ki tud készíteni.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

A forgoreszen amit te mértél az okés,legalábbis amíg volt ilyen forgórészem én is ugyanezt tapasztaltam.
Ugyan én már nem emlékszem a részletekre,de azt megtudod nézni hogy a dinamod jo e úgy hogy direktbe gerjeszted akkuról,kihagyva a fesszabot.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Dörmi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2016.06.02. 06:44
MZ-d típusa: Mz Ts 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Dörmi »

aronpfabian írta:
Dörmi írta:
2-3 hozzászólással lejjebb olvasva láthatod a választ: multiméterrel sehogy. Ráteszed egy jó feszültségszabályzóval szerelt motorra és kipróbálod.

Bocs nem találom. De egy gyors kérdés. Ha nincs másik motor amit szétszedhetek akkor hogyan tovább ? Ja igen. A fesszabályzó vadi új. Azzal kezdtem.
Ismerten jó másik motor: felszereled az álló- és forgórészedet, akku saruira teszed a multimétert VOLTMÉRŐ állásban, elindítod a motort
Ha a fordulatszám növekedésével elkezd nőni a feszültség 7V körülig, akkor jó a dinamó. Ha 7.4V fölé megy akkor a feszültségszabályzó nem jó :)

Ha a magyar gyártmányú bolti elektronikusz fesz.szab. ami "vadi új", az nem jelenti hogy jó is, sőt...
Ezt sajnos már próbáltam de egy kanyi áram nem sok nem jelentkezik.Sem a feszültség szabályozó előtt sem utána. Mármint az adott motoron. Másik sajna nincs. Legalábbis nem ismerek senkit akinek lenne. Olyan mintha már a dinamó nem termelne. Sőt rendelkezésemre áll egy másik dinamó kompletten. Már próbáltam kombinálni is de semmi. Nem is értem hisz egy dinamóról legyen szó. igaz ellenállásom csak egy van. Abból most akarok újat venni hátha az a bibi. De a forgórész nem hagy nyugodni.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Dörmi írta:
2-3 hozzászólással lejjebb olvasva láthatod a választ: multiméterrel sehogy. Ráteszed egy jó feszültségszabályzóval szerelt motorra és kipróbálod.

Bocs nem találom. De egy gyors kérdés. Ha nincs másik motor amit szétszedhetek akkor hogyan tovább ? Ja igen. A fesszabályzó vadi új. Azzal kezdtem.
Ismerten jó másik motor: felszereled az álló- és forgórészedet, akku saruira teszed a multimétert VOLTMÉRŐ állásban, elindítod a motort
Ha a fordulatszám növekedésével elkezd nőni a feszültség 7V körülig, akkor jó a dinamó. Ha 7.4V fölé megy akkor a feszültségszabályzó nem jó :)

Ha a magyar gyártmányú bolti elektronikusz fesz.szab. ami "vadi új", az nem jelenti hogy jó is, sőt...
Dörmi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2016.06.02. 06:44
MZ-d típusa: Mz Ts 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Dörmi »

aronpfabian írta:
Dörmi írta:Sziasztok. Kérlek segítsetek.
Szó van egy Mz Ts 125-ről. Problémám van a töltéssel. Nagy valószínűséggel a dinamó nem jó. Abból gondolom mert multi mérővel próbáltam tesztelni de semmi feszültség nem jön ki. Szét szerelés után szintén a multiméterrel rá mértem. Szakadást nem találtam egyik tekercsben sem. Amit viszont furcsálltam hogy a forgó résznél ha a kommutátorra rá mértem minden lábnál azt mutatja a műszer hogy csatlakozik minden láb mindegyik lábbal. Szerintem valami nem ok :) Ha tudna valaki segíteni hogy egy multiméterrel hogyan lehet helyesen tesztelni azt meg köszönném.
2-3 hozzászólással lejjebb olvasva láthatod a választ: multiméterrel sehogy. Ráteszed egy jó feszültségszabályzóval szerelt motorra és kipróbálod.
Bocs nem találom. De egy gyors kérdés. Ha nincs másik motor amit szétszedhetek akkor hogyan tovább ? Ja igen. A fesszabályzó vadi új. Azzal kezdtem.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Dörmi írta:Sziasztok. Kérlek segítsetek.
Szó van egy Mz Ts 125-ről. Problémám van a töltéssel. Nagy valószínűséggel a dinamó nem jó. Abból gondolom mert multi mérővel próbáltam tesztelni de semmi feszültség nem jön ki. Szét szerelés után szintén a multiméterrel rá mértem. Szakadást nem találtam egyik tekercsben sem. Amit viszont furcsálltam hogy a forgó résznél ha a kommutátorra rá mértem minden lábnál azt mutatja a műszer hogy csatlakozik minden láb mindegyik lábbal. Szerintem valami nem ok :) Ha tudna valaki segíteni hogy egy multiméterrel hogyan lehet helyesen tesztelni azt meg köszönném.
2-3 hozzászólással lejjebb olvasva láthatod a választ: multiméterrel sehogy. Ráteszed egy jó feszültségszabályzóval szerelt motorra és kipróbálod.
Dörmi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2016.06.02. 06:44
MZ-d típusa: Mz Ts 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Dörmi »

Sziasztok. Kérlek segítsetek.
Szó van egy Mz Ts 125-ről. Problémám van a töltéssel. Nagy valószínűséggel a dinamó nem jó. Abból gondolom mert multi mérővel próbáltam tesztelni de semmi feszültség nem jön ki. Szét szerelés után szintén a multiméterrel rá mértem. Szakadást nem találtam egyik tekercsben sem. Amit viszont furcsálltam hogy a forgó résznél ha a kommutátorra rá mértem minden lábnál azt mutatja a műszer hogy csatlakozik minden láb mindegyik lábbal. Szerintem valami nem ok :) Ha tudna valaki segíteni hogy egy multiméterrel hogyan lehet helyesen tesztelni azt meg köszönném.
Thomas10100
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2010.06.20. 10:35
MZ-d típusa: MZ TS 150

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Thomas10100 »

Kész lett a motor kábelezése. Mindent lepróbáltam amit tudtam.
A Dinamó majd csak motor indítás után lesz lepróbálva. De még nem indítható.

Biztosítékot majd szerez a tulaj.

Köszönöm a segítséget!
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Thomas10100 írta:
aronpfabian írta: Akku 16A (2db)
Index 4A
Méreteit vagy a típusát nem tudod?

Köszi!
Erre a fajtára gondolsz ugye? http://www.bakelit.hu/portal/static/upl ... _orig0.jpg

Egyszer régebben kikerestem a DIN és MSZ számát is de egyik bolt sem listázza így. "Hengeres biztosíték" néven bármelyik autósboltban találsz. A TESCO-s készletet nem ajánlom mert autóhoz való, a 20 db-ból jó ha 2-t használni tudsz.

UI: ha pesti vagy, tudok adni párat, mert lecseréltem a táblákat késesre, így már csak dísznek van a tartalék :)
Thomas10100
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2010.06.20. 10:35
MZ-d típusa: MZ TS 150

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Thomas10100 »

aronpfabian írta:
Thomas10100 írta:Sziasztok!

Az index relé elé és az akkumulátorhoz milyen méretű és áramú biztosíték kell?


Köszönöm!
Akku 16A (2db)
Index 4A
Méreteit vagy a típusát nem tudod?

Köszi!
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Thomas10100 írta:Sziasztok!

Az index relé elé és az akkumulátorhoz milyen méretű és áramú biztosíték kell?


Köszönöm!
Akku 16A (2db)
Index 4A
Thomas10100
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2010.06.20. 10:35
MZ-d típusa: MZ TS 150

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Thomas10100 »

Sziasztok!

Az index relé elé és az akkumulátorhoz milyen méretű és áramú biztosíték kell?


Köszönöm!
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell »

aronpfabian írta:hell, ennek nem fogsz örülni, de Mátét lehet hogy nem a fórumon kell keresni ;)
Nem is itt vettem fel vele a kapcsolatot nyilván. Elvállalta ha kap alapanyagot hozzá, csak elfelejtett szolni és lelépett...
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

hell, ennek nem fogsz örülni, de Mátét lehet hogy nem a fórumon kell keresni ;)
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell »

Valóban lelépett valahova. Elvállalt rendelést, de annyit nem mondott"huzd meg a f.....". Se válasz se semmi...
A szabi meg a hétre mondtam neki küldje vissza az óráimat amit elküldtem neki felújításra pár hónapja, mert gondjai voltak és nem praktizált. De szeretném visszakapni az óráimat az tény, de nagyon már...
Még a végé elfogynak a szakik oda jutunk... :)
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: MrDok »

aronpfabian írta:
Boltban nem. Baki Máté gyárt rendelésre.
Ha jól tudom csak gyártott. Merthogy kalandozik.
Most Szabi az egyetlen szaki a témában. Sub kötőjel ee.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Thomas10100 írta:A gyári bekötés alapján az 54-es pontról volt a gyújtás és a 0 sebváltó jelző. Ez az egyik izzó volt.
A másik meg a kombinált index. Csak nem tudom melyik melyik :) De majd kiderül.
Az index relé eredeti gyári.
Áram méréssel (lakatfogóval) esetleg az akksira menő kábelen ami az egyenirányítóból jön?

Holnap kiméregetem mit csináltam, aztán jön a próba. :)
Akkor ez egy régebbi példány. Mindkét visszajelzőfoglalat testfüggetlen, úgyhogy mindegy melyik melyik. Amelyiknek halványabban sárgás a lencséje azt nevezd ki üresjelzőnek :)

Ez egyenáramú rendszer, nincs egyenirányító. Az alu harang alatt bal oldalt a gerjesztésszabályzó, jobb oldalt a visszáramkapcsoló van, a működéséről bővebben:
- http://unterbrecher.de/?inhalt_id=30
- https://www.youtube.com/watch?v=I4wjw6Do4PU (12. percig érdekes, utána másfajta rendszer jön)

Áramerősség-mérés helyett inkább az akku sarui közti feszültséget szokás nézni. Ha a fordulatszám növekedésével az is elkezd nőni, akkor működik a dinamó és a szabályzó. A feszültség növekedése 7.4V-ig egészséges, ha ennél tovább nő, akkor beállítást igényel a szabályzó. Ha egyátalán nincsen növekedés, akkor első körben a visszáramkapcsolóra néznék rá. Ha az érintkező beégett, akkor hiába gerjed fel a dinamó, nem kapcsolja rá a rendszerre.
Thomas10100
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2010.06.20. 10:35
MZ-d típusa: MZ TS 150

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Thomas10100 »

Nekem nagy segítség volt minden rajz amit küldtél.
A3-asban még kinyomtattam 2 rajzot a tiéden kívül, és ezekből már összerakható volt :)

Úgyhogy köszi mindenkinek!
Thomas10100
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2010.06.20. 10:35
MZ-d típusa: MZ TS 150

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Thomas10100 »

A gyári bekötés alapján az 54-es pontról volt a gyújtás és a 0 sebváltó jelző. Ez az egyik izzó volt.
A másik meg a kombinált index. Csak nem tudom melyik melyik :) De majd kiderül.
Az index relé eredeti gyári.
Áram méréssel (lakatfogóval) esetleg az akksira menő kábelen ami az egyenirányítóból jön?

Holnap kiméregetem mit csináltam, aztán jön a próba. :)
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

zsakfos írta:
aronpfabian írta:
TS kapcsolás (szinek miatt fontos!): http://moser-bs.de/MZ/Schaltpl%e4ne/ts250-1.pdf
ES kapcsolás, a gyújtáskapcsolót magyarázó ábrával (a szinek nem fognak stimmelni, a számok igen): http://moser-bs.de/MZ/Schaltpl%e4ne/es125-150.pdf
Most akkor hogy is van ez kérem?Nem jó a kis Ts-hez az a kapcsolás amin vezetékösszekötő van,erre most meg beraksz egy olyan kapcsolást? :D :D :D
Akkor most mégiscsak ugyanaz a bekötési szempontból?

Ezen most jót derültem :)
Lehet félreértettem valamit akkor. Az elvi kapcsolás természetesen azonos, de a konkrét kábelezés (hossz, csatlakozások, stb) nagyon eltér.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Thomas10100 írta:Sziasztok!

Na be is kábeleztem a motort 3 óra alatt :)
Kérdéseim lennének:
1. A km órában melyik visszajelző mi? 2 van felül.
2. Az index visszajelző töltés visszajelző is? Ezért kap testet az egyenirányító 61-es pontjáról?
3. Hogy tudom kimérni a dinamót hogy jó-e?

Köszönöm a segítséget!
1. évjáratfüggő. Ha az egyik zöld a másik kék, akkor a zöld a kombinált index-töltés, a kék meg a távfény. Ha mindkettő sárgás, akkor az egyik a piros index-töltés, a másik a sárga üresjelző (és kiegészítő kék távfényvisszajelzőt kell beépíteni pl. a kormánykupakba)
2. igen. A villogóautomatán át kapja az egyik oldalról a pozitívot, a fesz.szab. felől a másikat (illetve indítás előtt a dinamó ebből az irányból veszi az áramot a gerjesztéshez). A villogóautomatát az 1.2W izzó terhelése nem igazán hatja meg, simán átengedi az áramot szaggatás nélkül. Így folyamatos a táp ha a gyújtás rá van kapcsolva, amíg indexelni nem kezdesz.
Ehhez a felálláshoz eredeti relés villogtató kell, terhelésfüggetlennel a töltésvisszajelzőn keresztül fog "indexelni" ami elég vicces kb 2 percig, utána inkább bosszantó :) a TS250/1 PDF keretes részében a diódás kapcsolás ezt akadályozza meg, visszaállítva a normál működést terhelésfüggetlen villogóautomata beépítse után.
3. A tekercselést nem tudod házi műszerrel kimérni mert 1 ohm alatt van az ellenállása. Próba-cseresznye jobb híján. Ha gyanús hogy valami nem OK, a leszerelt állórész tekercseit ki tudod úgy próbálni, hogy a DF(+) és a D- közé akkut kapcsolva a vasmagoknak határozottan vonzania kell a csavarhúzót, az akkut lekapcsolva a hatás gyengül.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára aronpfabian 2016.05.30. 21:33-kor.
Thomas10100
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2010.06.20. 10:35
MZ-d típusa: MZ TS 150

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Thomas10100 »

Sziasztok!

Na be is kábeleztem a motort 3 óra alatt :)
Kérdéseim lennének:
1. A km órában melyik visszajelző mi? 2 van felül.
2. Az index visszajelző töltés visszajelző is? Ezért kap testet az egyenirányító 61-es pontjáról?
3. Hogy tudom kimérni a dinamót hogy jó-e?

Köszönöm a segítséget!
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Thomas10100 írta:
zsakfos írta:Kábelköteget féláron átveszem ha gondolja a barátod :)
Most már összehozom azzal ha egyszer megvette :)
Nagyon helyes.Nem kell rögtön feladni,meg különben sem lehet az annyira rossz.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

aronpfabian írta:
TS kapcsolás (szinek miatt fontos!): http://moser-bs.de/MZ/Schaltpl%e4ne/ts250-1.pdf
ES kapcsolás, a gyújtáskapcsolót magyarázó ábrával (a szinek nem fognak stimmelni, a számok igen): http://moser-bs.de/MZ/Schaltpl%e4ne/es125-150.pdf
Most akkor hogy is van ez kérem?Nem jó a kis Ts-hez az a kapcsolás amin vezetékösszekötő van,erre most meg beraksz egy olyan kapcsolást? :D :D :D
Akkor most mégiscsak ugyanaz a bekötési szempontból?

Ezen most jót derültem :)
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára zsakfos 2016.05.30. 09:29-kor.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Thomas10100
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2010.06.20. 10:35
MZ-d típusa: MZ TS 150

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Thomas10100 »

zsakfos írta:Kábelköteget féláron átveszem ha gondolja a barátod :)
Most már összehozom azzal ha egyszer megvette :)
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Kábelköteget féláron átveszem ha gondolja a barátod :)
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Thomas10100 írta:Arról esetleg van leírás hogy a gyújtáskapcsolón melyik szám hogyan van kapcsolva, és minek a kimenete.
Van rajta csak sima átkötés is ami a kapcsolóba nem megy bele?

Köszönöm!
Igen, a kürt testje (31b) csak átkötés, a kapcsolóba nincs bekötve. Ezt nem szabad összekötni a lámpafej testpontjával mert akkor folyamatosan dudálni fog amikor gyújtáson van :)

TS kapcsolás (szinek miatt fontos!): http://moser-bs.de/MZ/Schaltpl%e4ne/ts250-1.pdf
ES kapcsolás, a gyújtáskapcsolót magyarázó ábrával (a szinek nem fognak stimmelni, a számok igen): http://moser-bs.de/MZ/Schaltpl%e4ne/es125-150.pdf
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot], Google [Bot] valamint 45 vendég