Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

Attila19900318 írta:hali
kellene nekem segítség megszakítós gyújtás pontos beállításához előgyújtás felső hold pontól menyi ha jól néztem 3mm megszakító hézag meg 0,4mm akkor ez úgy van ,hogy én pl gyertya helyére bedugok egy csavarhúzót addig tekerem a főtengelyt míg meg nem lesz az a hely ahol a dugattyú már fönt van és onnan óramutató járásával egy irányba tekerem a főtengelyt ,hogy 3mmrel lentebb legyen és ekkor legyen nyitva a megszakító is ? vagy ez most hogy van beálitotam én nagy vonalakba , de magas fordulaton visza fúj a karbi :D aki ezt vágja leírná pontos munka folyamatot
Legelőször beállítod a megszakító hézagot. A bütyök felső pontja ahol a legjobban szétnyitja ott legyen 0,4. ( ez az egycsavaros állítás ) Utána berúgókarral megnézed a forgásirányt és ugyanabban az irányban megkeresed a dugattyú felső holtpontját, majd visszaengeded 3 mm-t és itt kezdjen nyitni, mikor újra előre forgatod. Azért kell vissza fordítani, hogy előbb legyen majd a gyújtás, mint a neve is mondja, előgyújtás. Így mire üzem közben a szikrától kialakul a "nagy tűz és a bumm, addigra felér 3 mm-t a dugattyú is és a nagy bumm már nyomja is lefelé a dugattyút. ( ezt pedig a megszakítót felfogó talp forgatással tudod állítani, ez 2, vagy 3 csavar ) Ha készen vagy és az összes csavart meghúztad, nem árt még egy mérés, mert csavarhúzásnál elmozdulhat. Érthető ugye ? ( majd tudósíts )
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Attila19900318
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 81
Csatlakozott: 2015.12.27. 20:57
MZ-d típusa: MZ Ts125
Tartózkodási hely: Sajókaza

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Attila19900318 »

hali
kellene nekem segítség megszakítós gyújtás pontos beállításához előgyújtás felső hold pontól menyi ha jól néztem 3mm megszakító hézag meg 0,4mm akkor ez úgy van ,hogy én pl gyertya helyére bedugok egy csavarhúzót addig tekerem a főtengelyt míg meg nem lesz az a hely ahol a dugattyú már fönt van és onnan óramutató járásával egy irányba tekerem a főtengelyt ,hogy 3mmrel lentebb legyen és ekkor legyen nyitva a megszakító is ? vagy ez most hogy van beálitotam én nagy vonalakba , de magas fordulaton visza fúj a karbi :D aki ezt vágja leírná pontos munka folyamatot
Eazy Rider.
Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 218
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Athem »

A hétvégém kis idejét a motorom elektronikájának szenteltem. Kicseréltem a kapcsolókat(index,fénykürt,duda, tompított/távolsági), egy újra, mert sűrűn szórakozott velem, meg egyébként is ütött kopott volt. Annyira megszívattam magam, hogy azt leírni nem lehet. Kicsit szégyellem is magam. Este ittam egy jó házit kis kupicával, majd lefeküdtem tehetetlenségemben Vasárnap este 10 körül. Éjjel megálmodtam, hogy a kábel megvan szakadva és ezért nem forog sebességben a hátsó kerék... :D
Reggelre már láttam mi a baj. Az új kapcsolóházban egy kábel sérült volt (gondolom újonnan) ezért a duda és a lámpa nem üzemelt.

Volt öröm és boldogság mikor ezt megoldottam.
"attól van h sokat piszkálod a motort ahelyett h örülnél h egyben van és motoroznál" - Conus
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

aronpfabian írta:
pnlaci írta:A Ts-250 nél van a két órás verzió.Annál úgy van hogy a kmóra narancssárga=index. Kék=reflektor.
Fordszámmérő sárga=üres jelző. Piros=töltés jelző.
Nem, ez az ETZ amit leírtál. A fordulatszámmérős TS-eken is csak a km-órában van visszajelző és a lentinek megfelelő összeállításban.
Ha a fentit TS-en láttad, akkor ott a műszerek ETZ-ről lettek áttéve.
Jogos ! Igazad van.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

pnlaci írta:A Ts-250 nél van a két órás verzió.Annál úgy van hogy a kmóra narancssárga=index. Kék=reflektor.
Fordszámmérő sárga=üres jelző. Piros=töltés jelző.
Nem, ez az ETZ amit leírtál. A fordulatszámmérős TS-eken is csak a km-órában van visszajelző és a lentinek megfelelő összeállításban.
Ha a fentit TS-en láttad, akkor ott a műszerek ETZ-ről lettek áttéve.
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

A Ts-250 nél van a két órás verzió.Annál úgy van hogy a kmóra narancssárga=index.(ETZnél zöld) Kék=reflektor.
Fordszámmérő sárga=üres jelző. Piros=töltés jelző.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Attila19900318
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 81
Csatlakozott: 2015.12.27. 20:57
MZ-d típusa: MZ Ts125
Tartózkodási hely: Sajókaza

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Attila19900318 »

aronpfabian írta:
Attila19900318 írta:üdv eltudná valaki mondani MZ ts 125 visszajelző fények színei milyenek kellene az üres fokozat,index,fényszóró, töltés visszajelző ha valamelyik nincs akkor beiktatok plusz ledet
Évjárattól függ.
1977 előttieknél biztosan (de talán 1980-ig?) a km-órában sárga üresjelző és piros index/töltés-visszajelző; utólagosan a KPM által előírt kék távfény-visszajelző a lámpafejbe vagy a kormánysapkába befúrva
Későbbieknél a km-órában van a zöld index/töltés-visszajelző és a kék távfény-visszajelző, üresjelző nincs (KPM előírásoknak megfelelő, magyar exportra szánt változatok)

A kombinált index/töltés-visszajelző úgy van megoldva, hogy az egyik lába a 61-ről kapja a dinamó pozitívat, a másik pedig az indexreléről leosztott szaggatott pozitívat. Így nem működő dinamónál el-elalszik indexeléskor, működő dinamónál fel-felvillan.
nekem 1979 es verzió van pontosan MZ TS 125/2 (két óra van rajta egy fordulat és egy kilométer )nekem úgy van ,hogy a kilométerórában van narancssárga és egy kék vissza jelző ez úgy volt bekötve ,hogy a narancssárga az a töltés visszajelző a kék pedig az üres sebesség mikor ráadtam a (elfordítottam a gyújtáskapcsolót akkor világított mind a kettő)fokozatot jelezte most felújítom a gépet és az megoldás szabályos ha én készítek egy kis panelt és abba bele rakom a reflektor és az index visszajelző lámpát van KPM "kötelező" színhasználat a visszajelzésekre ?
Eazy Rider.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Attila19900318 írta:üdv eltudná valaki mondani MZ ts 125 visszajelző fények színei milyenek kellene az üres fokozat,index,fényszóró, töltés visszajelző ha valamelyik nincs akkor beiktatok plusz ledet
Évjárattól függ.
1977 előttieknél biztosan (de talán 1980-ig?) a km-órában sárga üresjelző és piros index/töltés-visszajelző; utólagosan a KPM által előírt kék távfény-visszajelző a lámpafejbe vagy a kormánysapkába befúrva
Későbbieknél a km-órában van a zöld index/töltés-visszajelző és a kék távfény-visszajelző, üresjelző nincs (KPM előírásoknak megfelelő, magyar exportra szánt változatok)

A kombinált index/töltés-visszajelző úgy van megoldva, hogy az egyik lába a 61-ről kapja a dinamó pozitívat, a másik pedig az indexreléről leosztott szaggatott pozitívat. Így nem működő dinamónál el-elalszik indexeléskor, működő dinamónál fel-felvillan.
Attila19900318
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 81
Csatlakozott: 2015.12.27. 20:57
MZ-d típusa: MZ Ts125
Tartózkodási hely: Sajókaza

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Attila19900318 »

üdv eltudná valaki mondani MZ ts 125 visszajelző fények színei milyenek kellene az üres fokozat,index,fényszóró, töltés visszajelző ha valamelyik nincs akkor beiktatok plusz ledet
Eazy Rider.
Attila19900318
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 81
Csatlakozott: 2015.12.27. 20:57
MZ-d típusa: MZ Ts125
Tartózkodási hely: Sajókaza

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Attila19900318 »

pnlaci írta:Én egyszer próbáltam egy 125ösbe életet lehelni akkutöltővel,nekem nem jött össze.Szikra volt,de nem bírta elindítani.

nekem sikerült :) https://www.youtube.com/watch?v=wVFnw2m3H54
Eazy Rider.
Avatar
Tombi
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2012.11.25. 19:58
MZ-d típusa: ETZ 150

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Tombi »

Köszönöm szépen a választ. Igen már olvastam miután megírtam csak még nem töröltem a bejegyzést, sajnos én is bele estem ebbe a hibába elöbb írtam mint hogy utána olvastam volna. :-)
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zudori »

Patrik kollégának igaza van, olvassál vissza, részletesen kiveséztük már ezt a témát, többen leírtuk a tapasztalatainkat is!
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Nem rossz,de olvass vissza volt már róla szó töbször,le írták páran a tapasztalatukat.
Avatar
Tombi
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2012.11.25. 19:58
MZ-d típusa: ETZ 150

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Tombi »

Sziasztok!

Abban szeretném a segítségeteket kérni hogy a megszakítós gyújtásomat szeretném lecserélni.
Erre: http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=3834

Ez mennyire megbízható van e valakinek tapasztalata vele.

Előre is köszönöm a segítséget.
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

B.U:É:K: Tóni a lüktető áramről beszél és hogy ne leyen lüktető a kimaradó részt kondenzátorral töltjük ki , figyelem ELEKTROLIT kondenzátorral üdv. juragy
Attila19900318
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 81
Csatlakozott: 2015.12.27. 20:57
MZ-d típusa: MZ Ts125
Tartózkodási hely: Sajókaza

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Attila19900318 »

B.U.É.K mindenkinek !!!! \:D/ :-"
Eazy Rider.
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Ez bizonyítja,hogy az elektromosság nagyon is megfogható. :D Sőt,ha egyszer rendesen megfogod el se tudod engedni. :smt095
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sell »

:D villanszerelés első szabálya??
- Az áram alatt lévő kötés ugyanúgy néz ki mint a többi , csak más a tapintása! ;-) BUÉK.
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Vagyis pontosabban az áramerősség. Afeszültség csak akkor ha túl feszült vagy. :mrgreen:
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Attila19900318
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 81
Csatlakozott: 2015.12.27. 20:57
MZ-d típusa: MZ Ts125
Tartózkodási hely: Sajókaza

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Attila19900318 »

Szebik András írta:Nekem az elektromosság mindig kicsit megfoghatatlan így megpróbálom vízhez hasonlítani.
Lehet itt is segít.
A slag a vezeték, a víz pedig az elektromos áram. A nyomása a feszültségnek felel meg, az átfolyó mennyiség pedig az áramerősségnek....többnyire.
A váltó áram esetében a víz a slagban ide oda mozogna (gyakolatban persze ilyet nem használunk), az egyenáram pedig folyamatosan folyna, mint rendesen a csapból is.
Egy dióda kb. egy szelepre hasonlítana ami csak egy irányba engedi folyni a vizet. Egy szelep a váltakozó vizet csak egyik irányba engedi folyni, így abba "egyenvíz" lesz, de nem folyamatos nyomással, hanem szaggatottan és csak akkor jön belőle kicsi mikor a szelep irányába jön a hullám.
Ha az egy dióda helyére teszünk egy diódahidat (Gratz híd) négy diódával a szinusz hullám mindkét hullámából egyenáramot csinál. Természetesen ez sem folyamatos egyenáram lesz. Csak 2x sűrűsége lesz az egy diódás egyenirányításhoz viszonyítva.
Nem az feszültség öl hanem az Amper :-k
Eazy Rider.
Avatar
kocsisgab
furik
furik
Hozzászólások: 181
Csatlakozott: 2011.09.13. 12:41
MZ-d típusa: MZ ETZ125
Tartózkodási hely: Abaújszántó

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kocsisgab »

Műszerész végzettséggel, vízműgépészként dolgozom, szóval tényleg nagyon jó hasonlat! :wink: Viszont a "szelep" szó helyett "visszacsapószelepet" mondanék, úgy mégpontosabb. Csak hogy kötekedjek kicsit... :twisted: \:D/
"Ha egy cápa a tenyeredből eszik.... A lábadból is fog!" ;)
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sell »

Ez egy igen jó hasonlat!! :smt023 iskola példa, gratula! ;-)
Avatar
Szebik András
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2012.05.23. 13:47
MZ-d típusa: Etz 250 De Lux
Tartózkodási hely: Lébény

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Szebik András »

Nekem az elektromosság mindig kicsit megfoghatatlan így megpróbálom vízhez hasonlítani.
Lehet itt is segít.
A slag a vezeték, a víz pedig az elektromos áram. A nyomása a feszültségnek felel meg, az átfolyó mennyiség pedig az áramerősségnek....többnyire.
A váltó áram esetében a víz a slagban ide oda mozogna (gyakolatban persze ilyet nem használunk), az egyenáram pedig folyamatosan folyna, mint rendesen a csapból is.
Egy dióda kb. egy szelepre hasonlítana ami csak egy irányba engedi folyni a vizet. Egy szelep a váltakozó vizet csak egyik irányba engedi folyni, így abba "egyenvíz" lesz, de nem folyamatos nyomással, hanem szaggatottan és csak akkor jön belőle kicsi mikor a szelep irányába jön a hullám.
Ha az egy dióda helyére teszünk egy diódahidat (Gratz híd) négy diódával a szinusz hullám mindkét hullámából egyenáramot csinál. Természetesen ez sem folyamatos egyenáram lesz. Csak 2x sűrűsége lesz az egy diódás egyenirányításhoz viszonyítva.
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sell »

[/quote]

anyi a lényeg hogy szikra legyen onnan tudom hogy működik minden a gyújtás részen és akkor veszek egy akkut[/quote]

Hali, ez így logikus és ésszerű. Szurkolok induljon, aztán majd jön a többi dolog.
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

Patrik írta:Még egyszerűbben:
Ha elég gyors vagy és pont eltalálod az szinuszhullám alját beletudsz nyúlni a konnektorba anélkül,hogy agyonba*na. :D
(0-250V között váltakozik ugyebár)
Pontosan így van, bár a közepén a nulla átmenetnél igaz ez. Ha kellően gyors vagy másodpercenként 50-szer is megteheted. Sőt ha nagy rutinnal már kevésnek tűnik az 50, akkor az USA-ban tovább fejlesztheted a gyorsaságod, mert ott 60-szor is belenyúlhatsz.
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Attila19900318 írta:
Patrik írta:Még egyszerűbben:
Ha elég gyors vagy és pont eltalálod az szinuszhullám alját beletudsz nyúlni a konnektorba anélkül,hogy agyonba*na. :D
(0-250V között váltakozik ugyebár)

ez hogy jön ide ? ...
Ne törödj vele ,ez a banda már csak ilyen. :mrgreen:
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Patrik írta:Még egyszerűbben:
Ha elég gyors vagy és pont eltalálod az szinuszhullám alját beletudsz nyúlni a konnektorba anélkül,hogy agyonba*na. :D
(0-250V között váltakozik ugyebár)
Azért ez már surolja a perverzitás határát. :D
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Attila19900318
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 81
Csatlakozott: 2015.12.27. 20:57
MZ-d típusa: MZ Ts125
Tartózkodási hely: Sajókaza

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Attila19900318 »

Patrik írta:Még egyszerűbben:
Ha elég gyors vagy és pont eltalálod az szinuszhullám alját beletudsz nyúlni a konnektorba anélkül,hogy agyonba*na. :D
(0-250V között váltakozik ugyebár)

ez hogy jön ide ? ...
Eazy Rider.
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Még egyszerűbben:
Ha elég gyors vagy és pont eltalálod az szinuszhullám alját beletudsz nyúlni a konnektorba anélkül,hogy agyonba*na. :D
(0-250V között váltakozik ugyebár)
Attila19900318
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 81
Csatlakozott: 2015.12.27. 20:57
MZ-d típusa: MZ Ts125
Tartózkodási hely: Sajókaza

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Attila19900318 »

pnlaci írta:Én egyszer próbáltam egy 125ösbe életet lehelni akkutöltővel,nekem nem jött össze.Szikra volt,de nem bírta elindítani.
anyi a lényeg hogy szikra legyen onnan tudom hogy működik minden a gyújtás részen és akkor veszek egy akkut
Eazy Rider.
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

pnlaci írta:Köszi Tóni.Így már kapisgálom. :D :idea:
De a pár poharat nem utasítjuk vissza! :D
OK !
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Köszi Tóni.Így már kapisgálom. :D :idea:
De a pár poharat nem utasítjuk vissza! :D
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

pnlaci írta: Az előző érthető volt,de ez egy kicsit nagyon kínai,pláne egy átlag ember számára.Ez olyan mintha én elkezdeném magyarázni neked az inercianyomaték fontosságát két együttható gerenda között bizonyos esetekben.... na de hagyjuk. :D És egyszerűbben?
Akkor, hogy még egyszerűbb legyen. A szinusz hullám a váltóáramot ábrázolja, az van a konnektorban is: rajzolj egy nagy S betűt, fektesd el és folytasd a hullám rajzolást párszor. Majd kell három vízszintes vonal. Egy az alsó púpok csúcsánál, egy középen, egy pedig a felső púpok csúcsánál. A középső a nulla, az alsó és a felső között pedig a 6 vagy éppen a 12 volt mérhető. ( attól függ milyen a trafó ) A nulla alatt van a negatív tartomány ez lesz a negatív, a felső pedig a pozitív. Az alsó púpokat kiradírozva, csak felsők maradnak szünetekkel ( tudod lent negatív, fent pozitív ) de a két vonal közt centivel is csak a felét méred.
Ha így sem érthető akkor a Bakony Túra egyik esti fénypontja ez lesz: dinamó, generátor, fesz szab., töltés, ledes index, stb.....
( előtte néhány pohár azért kell, a jobb érthetőség és könnyebb jegyzetelés kedvéért )[/quote]
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

pnlaci írta:
Tri-Ton írta:Ha valakit érdekel, egy kis villamosságtan a hétköznapi nyelvre fordítva, íme itt van.
A szinusz hullámot gondolom mindenki ismeri. A teljesség igénye nélkül vegyük azt, hogy a hullám felső és alsó holtpontja közt mérve 12 volt van. Ha egy 230/12 voltos trafóhoz beteszünk 1 db diódát akkor a felső hullámokat átengedi, de az alsókat nem. Ezért egyszer megfeleztük a feszültséget és 6 volt lett, másodszor az alsó hullám helyén üres lyuk marad, ezért szaggatott lesz az egyenáram. Ha viszont egy 6 voltos trafóhoz kötünk egy graetz hidat akkor megkapjuk ugyan a 6 V egyent, viszont kicsit hullámzó lesz, mivel a nulla átmenet környékén és a púpoknál van némi gondunk, így effektív érték a 6 volt. Viszont hétköznapit ígértem és az a rész már szakmai lenne.
Az előző érthető volt,de ez egy kicsit nagyon kínai,pláne egy átlag ember számára.Ez olyan mintha én elkezdeném magyarázni neked az inercianyomaték fontosságát két együttható gerenda között bizonyos esetekben.... na de hagyjuk. :D És egyszerűbben?
Akkor, hogy még egyszerűbb legyen. A szinusz hullám a váltóáramot ábrázolja, az van a konnektorban is: rajzolj egy nagy S betűt, fektesd el és folytasd a hullám rajzolást párszor. Majd kell három vízszintes vonal. Egy az alsó púpok csúcsánál, egy középen, egy pedig a felső púpok csúcsánál. A középső a nulla, az alsó és a felső között pedig a 6 vagy éppen a 12 volt mérhető. ( attól függ milyen a trafó ) A nulla alatt van a negatív tartomány ez lesz a negatív, a felső pedig a pozitív. Az alsó púpokat kiradírozva, csak felsők maradnak szünetekkel ( tudod lent negatív, fent pozitív ) de a két vonal közt centivel is csak a felét méred.
Ha így sem érthető akkor a Bakony Túra egyik esti fénypontja ez lesz. ( előtte néhány pohár azért kell, a jobb érthetőség kedvéért )
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Tri-Ton írta:Ha valakit érdekel, egy kis villamosságtan a hétköznapi nyelvre fordítva, íme itt van.
A szinusz hullámot gondolom mindenki ismeri. A teljesség igénye nélkül vegyük azt, hogy a hullám felső és alsó holtpontja közt mérve 12 volt van. Ha egy 230/12 voltos trafóhoz beteszünk 1 db diódát akkor a felső hullámokat átengedi, de az alsókat nem. Ezért egyszer megfeleztük a feszültséget és 6 volt lett, másodszor az alsó hullám helyén üres lyuk marad, ezért szaggatott lesz az egyenáram. Ha viszont egy 6 voltos trafóhoz kötünk egy graetz hidat akkor megkapjuk ugyan a 6 V egyent, viszont kicsit hullámzó lesz, mivel a nulla átmenet környékén és a púpoknál van némi gondunk, így effektív érték a 6 volt. Viszont hétköznapit ígértem és az a rész már szakmai lenne.
Az előző érthető volt,de ez egy kicsit nagyon kínai,pláne egy átlag ember számára.Ez olyan mintha én elkezdeném magyarázni neked az inercianyomaték fontosságát két együttható gerenda között bizonyos esetekben.... na de hagyjuk. :D És egyszerűbben?
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

Ha valakit érdekel, egy kis villamosságtan a hétköznapi nyelvre fordítva, íme itt van.
A szinusz hullámot gondolom mindenki ismeri. A teljesség igénye nélkül vegyük azt, hogy a hullám felső és alsó holtpontja közt mérve 12 volt van. Ha egy 230/12 voltos trafóhoz beteszünk 1 db diódát akkor a felső hullámokat átengedi, de az alsókat nem. Ezért egyszer megfeleztük a feszültséget és 6 volt lett, másodszor az alsó hullám helyén üres lyuk marad, ezért szaggatott lesz az egyenáram. Ha viszont egy 6 voltos trafóhoz kötünk egy graetz hidat akkor megkapjuk ugyan a 6 V egyent, viszont kicsit hullámzó lesz, mivel a nulla átmenet környékén és a púpoknál van némi gondunk, így effektív érték a 6 volt. Viszont hétköznapit ígértem és az a rész már szakmai lenne.
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

pnlaci írta:Én egyszer próbáltam egy 125ösbe életet lehelni akkutöltővel,nekem nem jött össze.Szikra volt,de nem bírta elindítani.
A gond általában azzal van, hogy mint írtam a töltő egyenárama nem tiszta egyenáram. ( általában szaggatott, legalábbis hullámzó ) Ha pedig épp a szünetben, vagy az alacsony fesz. szintű tartományban indítana, akkor vagy nincs, vagy csak nagyon gyenge a szikra. indulás után, meg össze vissza durroghat, éppen emiatt. Viszont nem ismerjük a töltőt, ezért írtam, hogy előfordulhat ilyen is, ami természetes lehet. Szikra ellenőrzésre viszont jó, mert egy rúgás min. 10-20 fordulat, ebben pedig kell, hogy legyen legalább 3-5 db gyújtás szempontjából tökéletes pont. ( talán érthető voltam )
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

pnlaci írta:Én egyszer próbáltam egy 125ösbe életet lehelni akkutöltővel,nekem nem jött össze.Szikra volt,de nem bírta elindítani.
Igen, az átlagos motoros akkutöltő lassú töltésre van "beállítva", 1 A-t ad le. Ez a trafónak kevés a stabil szikrához.
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Én egyszer próbáltam egy 125ösbe életet lehelni akkutöltővel,nekem nem jött össze.Szikra volt,de nem bírta elindítani.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Attila19900318
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 81
Csatlakozott: 2015.12.27. 20:57
MZ-d típusa: MZ Ts125
Tartózkodási hely: Sajókaza

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Attila19900318 »

Tri-Ton írta:
Attila19900318 írta:megcsináltam a kapcsolást a próba gyújtáshoz ,de az a helyzet ,hogy a motor aksija meg van halva a kérdés a következő akkutöltövel lehet helyettesíteni az aksik rövid ideig ? vagy ez lehetetlen ?
Próbára mindenképp jó. Vedd ki a hibás aksit és polaritáshelyesen tedd rá a 6V-os töltőt. Először mindenképp ellenőrizd, hogy van-e szikra. Ha az rendben akkor kizárólag alapjáraton ( ne próbáljon megindulni a töltés ) próbálhatsz egy indítást is. Ha minden OK, akkor egy új aksi és kész.
Gázt azért ne húzz neki, mert úgysem tudna tölteni, hisz maga a töltő nem engedi a visszáramot. Ezen kívül a töltő egyenárama sem biztos, hogy teljesen sima egyen ( sőt ) és a lyukakban nagyot csodálkozhatna a fesszabályzó.

csak a szikrát akarom megnézni hogy van e semmi mást
Eazy Rider.
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

Attila19900318 írta:megcsináltam a kapcsolást a próba gyújtáshoz ,de az a helyzet ,hogy a motor aksija meg van halva a kérdés a következő akkutöltövel lehet helyettesíteni az aksik rövid ideig ? vagy ez lehetetlen ?
Próbára mindenképp jó. Vedd ki a hibás aksit és polaritáshelyesen tedd rá a 6V-os töltőt. Először mindenképp ellenőrizd, hogy van-e szikra. Ha az rendben akkor kizárólag alapjáraton ( ne próbáljon megindulni a töltés ) próbálhatsz egy indítást is. Ha minden OK, akkor egy új aksi és kész.
Gázt azért ne húzz neki, mert úgysem tudna tölteni, hisz maga a töltő nem engedi a visszáramot. Ezen kívül a töltő egyenárama sem biztos, hogy teljesen sima egyen ( sőt ) és a lyukakban nagyot csodálkozhatna a fesszabályzó.
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Attila19900318
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 81
Csatlakozott: 2015.12.27. 20:57
MZ-d típusa: MZ Ts125
Tartózkodási hely: Sajókaza

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Attila19900318 »

aronpfabian írta:
Attila19900318 írta:megcsináltam a kapcsolást a próba gyújtáshoz ,de az a helyzet ,hogy a motor aksija meg van halva a kérdés a következő akkutöltövel lehet helyettesíteni az aksik rövid ideig ? vagy ez lehetetlen ?
Merre laksz? BP-en én tudok kölcsönadni 6V akksit (működő, feltöltött, zárt, ha fejreállítod se lesz baja ;) )

nem Borsod abaúj Zemplén megye Miskolctól 30 km re Sajókazán :)
Eazy Rider.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Attila19900318 írta:megcsináltam a kapcsolást a próba gyújtáshoz ,de az a helyzet ,hogy a motor aksija meg van halva a kérdés a következő akkutöltövel lehet helyettesíteni az aksik rövid ideig ? vagy ez lehetetlen ?
Merre laksz? BP-en én tudok kölcsönadni 6V akksit (működő, feltöltött, zárt, ha fejreállítod se lesz baja ;) )
Attila19900318
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 81
Csatlakozott: 2015.12.27. 20:57
MZ-d típusa: MZ Ts125
Tartózkodási hely: Sajókaza

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Attila19900318 »

megcsináltam a kapcsolást a próba gyújtáshoz ,de az a helyzet ,hogy a motor aksija meg van halva a kérdés a következő akkutöltövel lehet helyettesíteni az aksik rövid ideig ? vagy ez lehetetlen ?
Eazy Rider.
Attila19900318
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 81
Csatlakozott: 2015.12.27. 20:57
MZ-d típusa: MZ Ts125
Tartózkodási hely: Sajókaza

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Attila19900318 »

zsakfos írta:
Attila19900318 írta:ha jól értelmezem a kapcsolási rajzot akkor a gyújtótrafó 15 kivezetése a Pozitív ide megy az aksi + kivezetése ,az aksi negatív kivezetése az a Test(föld)

tehát ha én rákötöm az aksi negatív kivezetését (barna vezeték) a feszszabályzó test re (közben van egy 16 A biztosíték) meg a gyújtás állórészén a kondit tartó csavarra ,utána a gyújtótrafó 1-pólust(zöld vezeték) rákötöm a kondira
utána a gyújtótrafó 15 kivezetését (fekete vezeték a kapcsolási rajzon) az aksi pozitív kivezetésére (közben van egy 16A biztosíték) akkor elvileg kész a gyújtáshoz az áram kör ez így működne

erről a kapcsolási rajzról néztem http://postimg.org/image/ut5dkdkn3/
Végre valaki aki segitséget kér,tudja értelmezni a kapcsolási rajzot =D>
Úgy van minden ahogy irtad,illetve ahogy Áron kiegészitette.
Még annyi hogy az akku pozitivot a gyujtótrafó 15-ére csak a próba erejéig akarod kötni ugye?Mert amúgy az a gyujtáskapcsolón keresztül kapja a feszt.

igen ideiglenes lesz megszeretném nézni, hogy van e szikra és hogy indul e a blok ha indul meg jó minden akkor újra vezetékelem az egész motort ha nincs szikra akkor muszáj leszek költeni új alkatrészre
Eazy Rider.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Attila19900318 írta:ha jól értelmezem a kapcsolási rajzot akkor a gyújtótrafó 15 kivezetése a Pozitív ide megy az aksi + kivezetése ,az aksi negatív kivezetése az a Test(föld)

tehát ha én rákötöm az aksi negatív kivezetését (barna vezeték) a feszszabályzó test re (közben van egy 16 A biztosíték) meg a gyújtás állórészén a kondit tartó csavarra ,utána a gyújtótrafó 1-pólust(zöld vezeték) rákötöm a kondira
utána a gyújtótrafó 15 kivezetését (fekete vezeték a kapcsolási rajzon) az aksi pozitív kivezetésére (közben van egy 16A biztosíték) akkor elvileg kész a gyújtáshoz az áram kör ez így működne

erről a kapcsolási rajzról néztem http://postimg.org/image/ut5dkdkn3/
Végre valaki aki segitséget kér,tudja értelmezni a kapcsolási rajzot =D>
Úgy van minden ahogy irtad,illetve ahogy Áron kiegészitette.
Még annyi hogy az akku pozitivot a gyujtótrafó 15-ére csak a próba erejéig akarod kötni ugye?Mert amúgy az a gyujtáskapcsolón keresztül kapja a feszt.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

sell írta:Nakéremszépen.. ;-) ez ám a pörgés ;-) ahol a szükség , ott a segítség.. Halad ez mint... :smt023
Hja kérem.Ezért van a csapat. :mrgreen:
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sell »

Nakéremszépen.. ;-) ez ám a pörgés ;-) ahol a szükség , ott a segítség.. Halad ez mint... :smt023
Attila19900318
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 81
Csatlakozott: 2015.12.27. 20:57
MZ-d típusa: MZ Ts125
Tartózkodási hely: Sajókaza

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Attila19900318 »

aronpfabian írta:Nem kell fesz.szab.

Akku+ -> bizt. -> trafó15
Akku- -> test
Trafó1 -> kondi/megszakító közösítő

A megszakító ebben a rendszerben a testet szaggatja.

Biztosítéknak kisebb is elég ill. egy elég. A test a fesz.szab. 51 miatt van külön biztosítva, de ez most nem lesz bekötve.
köszi a megerősítést és a helyesbítést
Eazy Rider.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Nem kell fesz.szab.

Akku+ -> bizt. -> trafó15
Akku- -> test
Trafó1 -> kondi/megszakító közösítő

A megszakító ebben a rendszerben a testet szaggatja.

Biztosítéknak kisebb is elég ill. egy elég. A test a fesz.szab. 51 miatt van külön biztosítva, de ez most nem lesz bekötve.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 55 vendég