Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Attila19900318
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 81
Csatlakozott: 2015.12.27. 20:57
MZ-d típusa: MZ Ts125
Tartózkodási hely: Sajókaza

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Attila19900318 »

ha jól értelmezem a kapcsolási rajzot akkor a gyújtótrafó 15 kivezetése a Pozitív ide megy az aksi + kivezetése ,az aksi negatív kivezetése az a Test(föld)

tehát ha én rákötöm az aksi negatív kivezetését (barna vezeték) a feszszabályzó test re (közben van egy 16 A biztosíték) meg a gyújtás állórészén a kondit tartó csavarra ,utána a gyújtótrafó 1-pólust(zöld vezeték) rákötöm a kondira
utána a gyújtótrafó 15 kivezetését (fekete vezeték a kapcsolási rajzon) az aksi pozitív kivezetésére (közben van egy 16A biztosíték) akkor elvileg kész a gyújtáshoz az áram kör ez így működne

erről a kapcsolási rajzról néztem http://postimg.org/image/ut5dkdkn3/
Eazy Rider.
Attila19900318
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 81
Csatlakozott: 2015.12.27. 20:57
MZ-d típusa: MZ Ts125
Tartózkodási hely: Sajókaza

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Attila19900318 »

pnlaci írta:Az átkötésed jónak tűnik.Most a barna vezetéket dugd rá a kondi leszorítóbilincs papucsára,azt a zöld vezetéket ami meg a megszakítón volt azt meg dugd rá a kondi tetején lévő papucsra ami piros sarus.Abba kösd! Ha minden igaz és ahogy Zsaki mester is írta lehet hogy a többi vezetéked jó helyen volt.
sajnos nem mert a feszszabályzónál a vezetéket mind feketék toldozva van az eredeti szerintem itt adtak 1-2 kitűnő kapcsolási rajzot majd az alapján újra kötöm a vezetékeket először azokat amik a gyújtást adják ,hogy kideruljőn van e szikra utána beállítom a gyújtást és ha megy a motor akkor meg próbálom eredeti állapotára varázsolni majd írni fogok az eredményről hamarosan
Eazy Rider.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Attila19900318 írta:

így gondoltad : http://kepfeltoltes.hu/151228/IMG_20151 ... es.hu_.jpg a vezetékeket majd az általad adott kapcsolási rajz alapján fogom újra kötni
Igen pontosan. :D

Kép
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Attila19900318
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 81
Csatlakozott: 2015.12.27. 20:57
MZ-d típusa: MZ Ts125
Tartózkodási hely: Sajókaza

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Attila19900318 »

aronpfabian írta:http://moser-bs.de/MZ/Schaltpl%e4ne/ts250-1.pdf

Színes kapcsolási rajz. Remélem segít!

köszi kinyomtatom ezt a kapcsolási rajzot is
Eazy Rider.
Attila19900318
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 81
Csatlakozott: 2015.12.27. 20:57
MZ-d típusa: MZ Ts125
Tartózkodási hely: Sajókaza

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Attila19900318 »

zsakfos írta:Nagy valószínűséggel csak 2 vezetéket variált meg a faterod.
A barnát és a zöldet ami a megszakitóhoz megy.
A barnát vidd le a kondi tartócsavarjához,a zöldet meg a kondi tetejére a barna helyére!
Aztán kösd össze a képen általam kékkel jelölt vezetékdarabbal a kondi tetejét és a megszakitót.

Kép


De előtte feltétlenül nézd meg hogy ezek a vezetékek tényleg jó helyen vannak e a másik végükön.


Kép

így gondoltad : http://kepfeltoltes.hu/151228/IMG_20151 ... es.hu_.jpg a vezetékeket majd az általad adott kapcsolási rajz alapján fogom újra kötni
Eazy Rider.
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Az átkötésed jónak tűnik.Most a barna vezetéket dugd rá a kondi leszorítóbilincs papucsára,azt a zöld vezetéket ami meg a megszakítón volt azt meg dugd rá a kondi tetején lévő papucsra ami piros sarus.Abba kösd! Ha minden igaz és ahogy Zsaki mester is írta lehet hogy a többi vezetéked jó helyen volt.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Attila19900318
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 81
Csatlakozott: 2015.12.27. 20:57
MZ-d típusa: MZ Ts125
Tartózkodási hely: Sajókaza

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Attila19900318 »

javítottam a kötési hibákat a megszakító állórészen így megfelel ?

előtte http://kepfeltoltes.hu/151227/328222104 ... es.hu_.jpg

utánna http://kepfeltoltes.hu/151228/IMG_20151 ... es.hu_.jpg

(össze kötöttem a megszakítót meg azt a tekercset a szénkefével)

vannak itt ilyenek hogy D- D+ DF ezek mit jelölnek leírnátok vagy a meg van jelöl a feszültség szabályzódobozon is azt még nem néztem meg ?
Eazy Rider.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Nagy valószínűséggel csak 2 vezetéket variált meg a faterod.
A barnát és a zöldet ami a megszakitóhoz megy.
A barnát vidd le a kondi tartócsavarjához,a zöldet meg a kondi tetejére a barna helyére!
Aztán kösd össze a képen általam kékkel jelölt vezetékdarabbal a kondi tetejét és a megszakitót.

Kép


De előtte feltétlenül nézd meg hogy ezek a vezetékek tényleg jó helyen vannak e a másik végükön.


Kép
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

http://moser-bs.de/MZ/Schaltpl%e4ne/ts250-1.pdf

Színes kapcsolási rajz. Remélem segít!
Attila19900318
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 81
Csatlakozott: 2015.12.27. 20:57
MZ-d típusa: MZ Ts125
Tartózkodási hely: Sajókaza

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Attila19900318 »

sell Így őrököltem fater szerelgette lehet azért mondta ,hogy nem jó a gyújtás mert nem jól kötötte be mikor javítani próbálta
Eazy Rider.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Ezt így nem lehet megmondani. Ha a motor működik, akkor a barna a kondin nem a test. Testet bárhova lehet kötni, úgyhogy nem feltétlenül kell látsszon a képen!

Én úgy látom, az összekötő lemez eltört (gyakori, a hajlításoknál elfárad) és vezetékkel pótolták. Végig kéne követni mi hova vezet. Szín alapján ne kezdd el átkötögetni, mert semmi sem garantálja hogy a gyári kábelek/gyári bekötés van a másik oldalon is, így csúnyán le tudod égetni ha valamit az előző tulaj átkötözgetett.
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sell »

Hali, a vezetékeid, ha még gyáriak akkor kell lenni kettő vastagabb átmérőjűnek ( 1.5 mm2) egyik a barna ( D-) másik zöld-piros (D+) a kefék közül a lefelé néző a negatív. Kellene lenni kettő vékonyabbnak (0.75mm2) a teli zöld megy a kondira, ami igen azzal a lemezkével van összekötve a megszakítóval. A maradék a zöld-kék ( DF) a gerjesztés, ez menne a kis tekercs külső lábára. Ez viszont a tiéden (ahogyan látom) valamiért szintén át lett alakítva (egyik fele mintha testre lenne kötve.) ezt is tisztázni kellene miért lett átalakítva!
Attila19900318
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 81
Csatlakozott: 2015.12.27. 20:57
MZ-d típusa: MZ Ts125
Tartózkodási hely: Sajókaza

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Attila19900318 »

pnlaci kéne leni össze kötőnek örökölt motor így jött hozzám csak én meg akarom csinálni és felújítani
Eazy Rider.
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Egy biztos,hogy a barna vezetéket húzd le a kondiról.Az a D- saru.A képeden nem látszik,de keresd meg a szénkefék közül,hogy melyik a negatív oldal.Rá kell legyen írva ,vagy valahol a közelében a D- jel.Oda való a barna vezeték.Ami meg fel megy a gyújtótrafóhoz,az való a kondira.Viszont ami furcsa ,a kondi nincs össze kötve a megszakítóval.Ott kéne lennie egy összekötő lemeznek.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Attila19900318
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 81
Csatlakozott: 2015.12.27. 20:57
MZ-d típusa: MZ Ts125
Tartózkodási hely: Sajókaza

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Attila19900318 »

Sziasztok szükségem lenne egy kis segítségre .
Van egy MZ TS125-öm örököltem, de rossz a gyújtása sajna nem vagyok nagy motormágus, de ahogy néztem a neten a TS125 gyújtás állórészeket feltűnt ,hogy az enyémen a vezetéket nem jó helyre vannak kötve eben kéne segíteni. Itt van 2 kép az 1-ső kép az enyém a második a neten talált azon be vannak pirossal karikázva azok a részek ami az enyémen eltér

1KÉP http://kepfeltoltes.hu/151227/328222104 ... es.hu_.jpg

2KÉP http://kepfeltoltes.hu/151227/post-10-1 ... es.hu_.jpg

leírnátok hogy hogyan kössem át az enyémet hogy működjön

válaszokat köszönöm
Eazy Rider.
xl2
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 96
Csatlakozott: 2014.03.25. 23:19
MZ-d típusa: etz 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: xl2 »

szeretnék mz re trabant gyujtást teni egyik ismerösnek van is egy trabant amiböl ki lehetne szedni ami kel csak nem tudom pontosan mikt kel ahoz kiszednem a trabant bol ? hogy möködjön gyujtás alkatrészek közülméjket?
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Szánd rá magad egyszer egy teljes átvezetékelésre,ne cserélgess,ne javítgass hanem cserélj és javíts,egy rossz javítgatott kábelezéssel csak a bosszúság van.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Athem írta:Nagyon szépen köszönöm mindenkinek az építő jellegű hozzászólást! Megoldódott az index gondom, ma vettem egy multimétert és megnézem a dudával mi a helyzet, mert nem jutottam előrébb vele. Egyébként az aksi volt a ludas ezt kicseréltem és azóta lás csodát minden szép és jó. Bár a kábelekkel úgy vagyok, hogy télen biztosan elkezdem cserélgetni ha nem marad ilyen szép idő, de tényleg érett volna, mert szerintem 27 éves a vezetékelés is meg az egyenirányító is...
Jut eszembe ha egyszer egyenirányító cserére kerülne sor, akkor a német vagy a taiwanit javasoljátok? Árkülönbség 12.000 Ft csak érdekességből kérdezem, kinek volt vele tapasztalata, vagy hasznos infó róla?
De tényleg köszönöm a segítséget, mert nélkületek a nagy fehér isten előtt térdelnék még mindig. :)
Az egyenirányítón nincs mi elromoljon hacsak nem kötötted rá fordítva az akkut, ne cseréld.
Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 218
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Athem »

Nagyon szépen köszönöm mindenkinek az építő jellegű hozzászólást! Megoldódott az index gondom, ma vettem egy multimétert és megnézem a dudával mi a helyzet, mert nem jutottam előrébb vele. Egyébként az aksi volt a ludas ezt kicseréltem és azóta lás csodát minden szép és jó. Bár a kábelekkel úgy vagyok, hogy télen biztosan elkezdem cserélgetni ha nem marad ilyen szép idő, de tényleg érett volna, mert szerintem 27 éves a vezetékelés is meg az egyenirányító is...
Jut eszembe ha egyszer egyenirányító cserére kerülne sor, akkor a német vagy a taiwanit javasoljátok? Árkülönbség 12.000 Ft csak érdekességből kérdezem, kinek volt vele tapasztalata, vagy hasznos infó róla?
De tényleg köszönöm a segítséget, mert nélkületek a nagy fehér isten előtt térdelnék még mindig. :)
"attól van h sokat piszkálod a motort ahelyett h örülnél h egyben van és motoroznál" - Conus
Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 218
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Athem »

MrDok írta:
Csak hogy ne a nagy G előtt töltsd az estédet:
Köszönöm!
"attól van h sokat piszkálod a motort ahelyett h örülnél h egyben van és motoroznál" - Conus
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Athem írta: Van valahol bekötési rajz amihez hozzá férhetek?
Csak hogy ne a nagy G előtt töltsd az estédet:

KépKép

KépKép

Kép
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 218
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Athem »

Késes biztosítékhoz milyen erős biztosítékokat rakjak? Mihez mennyit illik rakni, mert sokat nem akarok és keveset sem. (égők, visszajelzők stb)
Erősen gondolkodom az újra kábelezésen ha az indexen nem jutok túl. Egyébként a duda fénykürtként üzemel és a fénykürt is. Ez nagyon érdekes nekem... Illetve a távolsági fényszóró a km. órába nem ég de ha neki testelem a falának akkor igen. Ez megint mi? :D
Van valahol bekötési rajz amihez hozzá férhetek?
"attól van h sokat piszkálod a motort ahelyett h örülnél h egyben van és motoroznál" - Conus
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Szia!
Szerintem a legegyszerűbb és legjobb ha átvezetékeled az egész motort,ha egy vezeték köteg elöregedett akkor az elöregedett nincs mese,lehet javítgatni és agyvérzést kapni mert hetente kijön valami hiba máshol.
A biztosítéktábla cseréje is jó ötlet,hogy késes vagy hagyományos hengeres döntsd el te a lényeg,hogy jó legyen(új).
Amíg a kábelezésed nincs rendben és általában a villamos hálózat addig semmi nem lesz megbízható,ha viszont egyszer rászánod magad és ezeket megcsinálod atombiztos lesz a moci (főleg lada vagy wartburg fesszabbal megspékelve) :D
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Athem írta:Sziasztok!......
Ezért szeretném kérni a segítségeteket, hogy merre tovább?
Esetleg biztosíték tábla csere, vagy még az ottani csatlakozások, kábelek is zűrösek?
Válaszotokat előre is köszönöm!
Jó felé indultál, a vezetékezésed erősen gondoskodást igénylőnek tűnik.
Biztosíték tábla cserével kezd, csak késes rendszerűvel, aztán menj végig az egész kábelezésen, mindenhol. Saruk, csatlakozók állapota, vezetékek épsége, stb.
Ha ez minden megvan, és még mindig gyengélkedik az index, duda, akkor az aksi is cserés lehet (terhelésre(pl duda) leesik a fesz.) Indexeknél a villogó automatát is érdemes cserélni elektronikusra.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 218
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Athem »

Sziasztok!

Olvastam a wikioldalt, de a kérdésemre nem feltétlenül kaptam választ. Újdon sült ETZ 250 De Luxe tulajdonos vagyok (első nagymotor) A Kérdésem lehet pofon egyszerű, de még életemben nem volt hasonlóval se dolgom még eddig :)

Mivel jön a tél és a rossz idő is elkezdtem a kis szerelő barlangba átnézni a motort. Ami szembe tűnt , hogy a haza út után gazdagodtam egy km óra gonddal , mert eddig is ingázott a sebesség mutatásakor a mutató és egy kis út hibába bele mentem nem szándékosan, és utána végleg megadta magát. Nem mutat semmit azóta. Gondolom valami a hajtás résznél, mert a bovdenbe meg sem mozdul a másik végén a pöcök.Aztán másnap nem működött a hátsó irány jelzők egyike sem. Gondoltam egyszerű kontakt vagy kiégésről van szó. Sajnos korróziót is találtam, de szépen le tisztítottam. De ahogy mentem tovább a hiba feltárásban találtam egy pár törött vezetéket és félig kiéget olvadó biztosítékot amit rögtön ki is cseréltem ,de félek a probléma nem oldódott meg. Hiszen most már halványan pislog mindkettő. De világít ami picit megnyugtat, hogy kezdek jó helyen járni remélhetőleg. De nehézkesen indul így is gyújtásról kapcsolva az index. Valami szerintem lefojtja az elektromos hálózatot, mert elől olyan fényes, hogy öröm nézni. Elkezdtem nézni a biztosítékokat még és erősen korróziódálódott ( valami kékes cuccli van rajta) amit leszedtem szépen és utána elkezdett a gyújtó trafó mellől érdekesen ciripelni a kis nyáklap gondolom az-az egyenirányító. Ahogy mozgattam a biztosítékokat mintha minden megjavult volna és még a riasztó is megszólalt amit eddig nem sikerült élesíteni. De akárhogy próbáltam mozgatni, cserélni nem lett sikere végül ennek a kísérletnek. Ezért szeretném kérni a segítségeteket, hogy merre tovább?
Esetleg biztosíték tábla csere, vagy még az ottani csatlakozások, kábelek is zűrösek?
Válaszotokat előre is köszönöm!
"attól van h sokat piszkálod a motort ahelyett h örülnél h egyben van és motoroznál" - Conus
Lóri
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 184
Csatlakozott: 2009.08.02. 19:32
MZ-d típusa: MZ ES 125/1 ; MZ 250

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Lóri »

Szia!

M10 x 100 as csavart hajts a forgórészbe, és akkor le fog jönni!
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

pdav87 írta:Sziasztok!

Ts 125-ös motorom van, a dinamó forgórészét szeretném kicserélni egy másikra, de nem tudom hogyan szedjem le a főtengely végéről. Próbáltam csavarral, de nem igazán sikerült.
Próbáld újra, nem gyakori hogy ez a rész gányolva van (felhegesztés, csapágyragasztó, egyéb horror a 250-es kuplungjánál "szokás" inkább)

4-esbe válts fel és valaki tapossa a féket neked, vagy a kipuff nyílásba fa kalapácsnyél, ezzel rögzítve lesz a főtengely.
Utána M10x30-as vagy hosszabb csavart belehajtva le kell jönnie.
Avatar
pdav87
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 27
Csatlakozott: 2013.02.28. 22:16
MZ-d típusa: mz ts 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pdav87 »

Sziasztok!

Ts 125-ös motorom van, a dinamó forgórészét szeretném kicserélni egy másikra, de nem tudom hogyan szedjem le a főtengely végéről. Próbáltam csavarral, de nem igazán sikerült.
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok, kasztam akkor mondom generátor alyán balról az elsőő3 vezeték egyenesen a diódahidra mennek a negyedik az a gerjesztés ezt szépen lehúzod és ide teszel 21w izzón keresztül pozitivot az aksiról de előbb el kell inditani a motort ha igy van töltésed akkor generátor és dióda panel rendben van, várom a viszajelzést üdv. juragy
kazstam
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2015.10.10. 08:01
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kazstam »

zsakfos írta:
jura györgy írta:sziasztok, meg kéne gerjeszteni a generátort akku poziivról 1 21w izón keresztül meg ek kéne nézni (kimérni) a gerjesztő diódákat ami a dióda panelen található az a 3 kicsi fekete szinü, ha meg gerjeszted és igy sem lesz töltés akkr a generátornál lesz valamiaz állórésznél ji van vezetve a csillagpont azt is nézd meg ehez le kell venni az álórészt ha hülyeséget irok valaki javitson ki üdv. juragy
Nem beszéltél hülyeséget.Meglehet gerjeszteni kivülről egy izzón keresztül.
Egy próbát megér az biztos.
Annyit szeretnék erről kérdezni, hogy ez pontosan hogy is menne? Hogyan kell ezt csinálni? Ha jól értelmezem, akkor én a diódáimat tudnám vele tesztelni. :)
Előre is köszönöm.
kazstam
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2015.10.10. 08:01
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kazstam »

kazstam írta:
zsakfos írta:
Megnéztem viszont rácsatolt akkutöltővel, és úgy már viszi az indexet bekapcsolt fényszóró mellett. \:D/
Attól függően, hogy milyen töltési fokozattal csinálom, változik a gyorsasága az indexnek. Természetesen begyorsul, ha lekapcsolom a fényszórót. :)
.
Na ez bizonyitja hogy nincs töltésed.Az akku meg már nem bírja önmagában.Ha kiveszed az akkut és feltöltöd rendesen,akkor ugyanúgy működni fog az index tompitottnál is.
A töltésed kell rendberakni,mert így elindulsz a motorral és nem biztos hogy haza is érsz vele.Sőt biztos hogy nem.
Neked is azt tudom javasolni hogy vegyél bontóban egy wartburg fesszabot és azt tedd be.
Megcsináltam a lentebb linkelt videóban lévő vizsgálatokat.

- először a rotorét, ha jól értettem. Minden ugyanúgy volt, ahogy a videóban, ahol kellett világított. Ha jól értettem ezek alapján, akkor nincs sem szakadás előtte, sem pedig zárlat.

- másodjára lehúzott U, V, W kábelekkel csináltam a vizsgálatokat, ha jól értem, akkor az állórészre irányultak. Szintén minden úgy ment, ahogy a videóban mondták.
Ha jól értettem, akkor sem szakadás, sem zárlat nincs előtte.

Ezekből következtetve létezik az, hogy nem a generátorból ered a hiba, hogy nincs töltésem?
Még a töltésvisszajelző lámpám nem világít semmilyen üzemállapotban sem, az izzó jó benne, azt már kibontottam, teszteltem.
A vezetékét fogom átvizsgálni, hogy nem szakadt-e.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Patrik írta:Lada,wartburg fesszabbal 1000-es alapjáraton nekem 2-3 tized volttal magasabb az aksin mért feszültség mint az aksi nyugalmi feszültsége.Nem sok,de valami,arra elég,hogy szinten tartja az aksit és bármeddig ketyeghet alapjáraton.13,9 voltnál nekem mindkettő leszabályoz,de az bőven elég,és kíméli az aksit is.
Na ez az amire azt lehet mondani hogy megfelelően működik :)
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Lada,wartburg fesszabbal 1000-es alapjáraton nekem 2-3 tized volttal magasabb az aksin mért feszültség mint az aksi nyugalmi feszültsége.Nem sok,de valami,arra elég,hogy szinten tartja az aksit és bármeddig ketyeghet alapjáraton.13,9 voltnál nekem mindkettő leszabályoz,de az bőven elég,és kíméli az aksit is.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

pnlaci írta:
tibike74 írta:Sziasztok annyit szeretnék kérdezni hogy etz 250-nél menyi a minimum töltés alapjáraton mert nálam fogyasztok nélkül 12,4 park lámpával 12 tompítottal pedig 11,6 fordulaton pedig fel megy alapon 15v parkon 14v tompítottal 13v ez igy jo vagy nálam valami gond van válaszotokat előre is köszönöm
Szia tibike74.Az MZ az sajnos ilyen.Alapjáraton nincs igazán mérhető töltés.1800-2000 körül már van és kb.3500 körül szabályozza le a maximumot. 13,5-14,5v az optimális,de a 15v ot biztosan nem stabilan kapja.Lehet hogy lehúzta az alapjáraton az aksidat a terhelés és rádolgozott a töltés mikor fordulatot adtál neki.Nincs semmi baja szerintem.Ha van biztosítva rendesen a gerjesztésed akkor az úgy is leold ha a töltésed túláramot ad.
15-16V-nál biztosan nem old le, viszont ez már biztosan károsítja is az akksit. A 11.6V meg kevés.
12.2V (közepesen lemerült, de jó akku) - 14.4V (maximális generátorfeszültség) közt szabadna mozognia.
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

tibike74 írta:Sziasztok annyit szeretnék kérdezni hogy etz 250-nél menyi a minimum töltés alapjáraton mert nálam fogyasztok nélkül 12,4 park lámpával 12 tompítottal pedig 11,6 fordulaton pedig fel megy alapon 15v parkon 14v tompítottal 13v ez igy jo vagy nálam valami gond van válaszotokat előre is köszönöm
Szia tibike74.Az MZ az sajnos ilyen.Alapjáraton nincs igazán mérhető töltés.1800-2000 körül már van és kb.3500 körül szabályozza le a maximumot. 13,5-14,5v az optimális,de a 15v ot biztosan nem stabilan kapja.Lehet hogy lehúzta az alapjáraton az aksidat a terhelés és rádolgozott a töltés mikor fordulatot adtál neki.Nincs semmi baja szerintem.Ha van biztosítva rendesen a gerjesztésed akkor az úgy is leold ha a töltésed túláramot ad.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
tibike74
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2015.09.21. 20:34
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: tibike74 »

Köszönöm a töltésről a felvilágosítást így már képben vagyok
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sell »

Most taglaljuk, az alapjárati töltést, gyakorlatilag akkor nincs.. Alapjáraton az akku szolgáltat áramot , majd kb 2000-es fordszám után kezd aktívabban dolgozni a generátor (kb 3000 ford felett már szinte a teljesítménye 100%-át tudja szolgáltatni). Az jó töltőfeszültség nagykönyv szerint 14.2 Volt, gyakorlatban a 14.5 még megfelelő, de felette már túltöltés van, 15 V körüli töltés már sok, az már aktívan pezsegteti az akkut.
tibike74
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2015.09.21. 20:34
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: tibike74 »

Sziasztok annyit szeretnék kérdezni hogy etz 250-nél menyi a minimum töltés alapjáraton mert nálam fogyasztok nélkül 12,4 park lámpával 12 tompítottal pedig 11,6 fordulaton pedig fel megy alapon 15v parkon 14v tompítottal 13v ez igy jo vagy nálam valami gond van válaszotokat előre is köszönöm
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sell »

Mindkettőtöknek igaza van... És valóban, rossz kapacitást vesztett akkuval világítás mellett alapjáraton simán lehet probléma a működéssel, ( a feszültség leeshet akár tíz volt körüli értékre is) amit szerintem a kihagyó gyujtás miatti megállás koronáz meg. Másik érdekes hiba, ami tud nagyon kellemetlen tüneteket produkálni, ha valamelyik fázis kiesik ( pl. rossz kontakt miatt ) a töltésjelző lámpa vagy jelzi , vagy nem ( parázslással esetleg), de azideig a töltő feszültség határozottan csökken, ez sok furcsa tünetet tud produkálni. ( töltés van, csak nem elég a zavartalan működéshez.)
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok, amint irtam hogy fel borul a rendszer ara gondoltam hogy nekem az volt hogy alapjáraton világitás nélkül volt alapjárat de ahogy rákapcsoltam a világitást haladéktalanul pörgetni kellett különben le állt ,ez volt amig vettem 1 uj aksit azóta jó üdv. juragy
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

jura györgy írta:sziasztok Zsaki titok1-nél az is titok hány amperórás az aksija meg hogy mikori mert ez is befolyásolja hogy világitással nem megy az indexje ha az aksi a végét járja fel borul az egész müködés legalábbis nálam üdv. juragy
Akármilyen szar az akksi,de a töltés jó,akkor a világitás sem árthat neki,max alapjáraton ahol nincs töltés,de kb 2000 fordulattól már működni kell mindennek világitáson szar akkuval is.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok Zsaki titok1-nél az is titok hány amperórás az aksija meg hogy mikori mert ez is befolyásolja hogy világitással nem megy az indexje ha az aksi a végét járja fel borul az egész müködés legalábbis nálam üdv. juragy
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok, titok1 ha jobban bele akarsz merülni a generátorban a forgórészt egyszerü meg nézni hogy jó vagy esetleg szakadás van benne a csuszógyürükre kapcsolsz 12v egyenáramot ha jól felmágneseződik akkor 99% hogy jó ,az álórészt előbb jól mosad ki tisza benzinnel meg fogsz lepődni mint én is hogy menyi szén por tud lenni benne ( én is csak néztem)mivel hogy szénpor az ugye jól vezeti az áramot az áló részről nem sok mindent termel nekem is ez volt a gondom pár éve itt keresd a hibát szerintem az álórészt kimérni csak szakadást tudsz menet zárlatot nem mert ahoz nagyon preciz ohm mérő müszer kell üdv. juragy
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Sziasztok.A gerjesztést egyszerűbben is meg lehet nézni.Járó motrnál,ha kellő a fordulat 3000-4000 kb.leveszed a pozitív sarut az akkunál.Ha jó akkor akku nélküli üzemben járnia kell a motornak.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

hali én itt kezdeném a töltésjavitást ha gondom lenne vele, amit emlitetél hogy a feszab ugy müködik hogy kapcsolgat hol van hol nincs nem telyesen helyes ott az van hogy alapon is van töltő fesz de mielőtt fell szaladna az érték akkor a feszab beiktat 1 elenálás,az eredeti mehanikus feszabályozó igy müködik amig nem tudjuk mi a rosz csak a sötétségben tapogatózunk és azt is mondnám hogy 16 éve vetem ezt a motort 1x volt gondom a mehanikus feszabályozóval nem kidobandóra romlott el csak az áramtekecset elengdte a forrasztás az aksik is el mennek 6 évig minimum
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

jura györgy írta:sziasztok, meg kéne gerjeszteni a generátort akku poziivról 1 21w izón keresztül meg ek kéne nézni (kimérni) a gerjesztő diódákat ami a dióda panelen található az a 3 kicsi fekete szinü, ha meg gerjeszted és igy sem lesz töltés akkr a generátornál lesz valamiaz állórésznél ji van vezetve a csillagpont azt is nézd meg ehez le kell venni az álórészt ha hülyeséget irok valaki javitson ki üdv. juragy
Nem beszéltél hülyeséget.Meglehet gerjeszteni kivülről egy izzón keresztül.
Egy próbát megér az biztos.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok, meg kéne gerjeszteni a generátort akku poziivról 1 21w izón keresztül meg kéne nézni (kimérni) a gerjesztő diódákat ami a dióda panelen található az a 3 kicsi fekete szinü, ha meg gerjeszted és igy sem lesz töltés akkor a generátornál lesz valamiaz állórésznél ki van vezetve a csillagpont azt is nézd meg ehez le kell venni az álórészt ha hülyeséget irok valaki javitson ki csk azért szólok hozzá mert nem tudjuk hogy itt a generátor vagy fesszabályozó okzza a problémát üdv. juragy
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára jura györgy 2015.10.13. 19:33-kor.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

titok1 írta:
Értem, tehát a puding próbája az evés. Ha jár a motor, de mégsincs töltés, a feszab DF kimenetén akkor is meg kell lenni a feszültségnek igaz? (amennyiben jó a fesszab).
Szerintem igen,bár mérget nem vennék rá.Majd csak megerősiti valaki aki nálam sokkal jobban érti ezt,én csak amatőr szinten lököm az igét töltés terén.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
titok1
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2011.05.07. 19:59
MZ-d típusa: Mz Ts-125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: titok1 »

zsakfos írta:
titok1 írta:

Ma újra ránéztem, fesz.szabályozó csere, az most már jó, de a gerjesztés ellenőrzése, amikor is a generátor DF kivezetése adná a testet, a próbalámpa másik oldalán pozitív lenne, semmi eredményt nem kaptam. amikor a forgórész szénkefe futófelületéhez tartottam a testet, akkor sem világított. Ez normális? mivel tudnám a gerjesztés működőképességét biztosan lepróbálni?

Úgy tudod lepróbálni,hogy elinditod a motort úgy hogy minden vezeték a helyén és alapjáraton a DF és test közt kb 8-9V körüli feszültségnek kell lenni,vagy akár többnek is,ez lehet hogy akkutól is függ milyen bika,ezt nem tudom,de feszültségnek kell lennie az tuti.
Ahogy emeled a fordulatot és elkezd tölteni a feszültség rohamosan esik.
A Wartburg fesszabnál így van kb(de már régen néztem)
A gyári fesszabra azt írta egyszer valaki hogy nem változik ez a feszültség,hanem ott kapcsolgat a fesszab.Vagy van gerjesztő fesz vagy nincs,attól függően hogy tölt e a generátor vagy sem.
Értem, tehát a puding próbája az evés. Ha jár a motor, de mégsincs töltés, a feszab DF kimenetén akkor is meg kell lenni a feszültségnek igaz? (amennyiben jó a fesszab).
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

titok1 írta:

Ma újra ránéztem, fesz.szabályozó csere, az most már jó, de a gerjesztés ellenőrzése, amikor is a generátor DF kivezetése adná a testet, a próbalámpa másik oldalán pozitív lenne, semmi eredményt nem kaptam. amikor a forgórész szénkefe futófelületéhez tartottam a testet, akkor sem világított. Ez normális? mivel tudnám a gerjesztés működőképességét biztosan lepróbálni?

Úgy tudod lepróbálni,hogy elinditod a motort úgy hogy minden vezeték a helyén és alapjáraton a DF és test közt kb 8-9V körüli feszültségnek kell lenni,vagy akár többnek is,ez lehet hogy akkutól is függ milyen bika,ezt nem tudom,de feszültségnek kell lennie az tuti.
Ahogy emeled a fordulatot és elkezd tölteni a feszültség rohamosan esik.
A Wartburg fesszabnál így van kb(de már régen néztem)
A gyári fesszabra azt írta egyszer valaki hogy nem változik ez a feszültség,hanem ott kapcsolgat a fesszab.Vagy van gerjesztő fesz vagy nincs,attól függően hogy tölt e a generátor vagy sem.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 39 vendég