Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Szerintem a gumicsikon kivűl van ott még lemez is,az akad be hátul az akku mögött.

Kép


Kép
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

behan írta:
bluerider írta:Kép
Gondoskodtam az áram ellátásról! Viszont szertnék tippeket az aksi lefogatásához! Ha lenne valakinek egy gyári pluszban azt megvenném vagy esetleg valami ötletet is szívesen vennék! :-k
Szerintem 2 cm széles gumicsik volt gyárilag,melynek a végein keresztbe stift volt.Az akku tartó szélébe kell beakasztani,ott ahól a zár is rögzül elől,hátúl a váz felől meg két kis fűl van kihajtva az akkutartóból,ha jól emlékszem! :D
Jól emlékszel. Tényleg!Amúgy ha be van rámolva minden tényleg nem mozdul meg,úgy kivan ékelve.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
behan
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2010.10.27. 18:21
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: behan »

bluerider írta:Kép
Gondoskodtam az áram ellátásról! Viszont szertnék tippeket az aksi lefogatásához! Ha lenne valakinek egy gyári pluszban azt megvenném vagy esetleg valami ötletet is szívesen vennék! :-k
Szerintem 2 cm széles gumicsik volt gyárilag,melynek a végein keresztbe stift volt.Az akku tartó szélébe kell beakasztani,ott ahól a zár is rögzül elől,hátúl a váz felől meg két kis fűl van kihajtva az akkutartóból,ha jól emlékszem! :D
Trubica
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2014.09.01. 20:30
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Trubica »

sub-ee írta:
sunbim írta:
Próbálj meg a hall és a generátor közé csúsztatni egy acél lemezt. Mi változik? Esetleg a jeladó köré egy árnyékoló acél serleget aplikálni.
Ennyire érzékeny lenne a jeladó?? :-k
Én is erre gondolnék, hogy a generátor mágneses mezeje zavarja a jeladót!
Köszi a tippeket. Majd megpróbálok egy lemezt meghajlítani cső alakba, hátha eltereli a mágneses erővonalakat. Elvileg csak a jeladóra merőlegesen érkezőket kell eltéríteni.

Ha sikerül rakok fel képet ....
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sell »

Szerintem az akku került annyiba. Ha jól értelmeztem.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: z25z »

6800?? :evil: a bicikliküllős megoldás nem jó? kerülne kb. 40 Ft-ba...
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sell »

Az egészen baráti. Többre gondoltam. Én a bizronság kedvéért gyorsszorítóval (kábelkötegelőnek is nevezik) szoktam rögzíteni.
Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1681
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: bluerider »

Köszi megnézem az oldalt! 6800 volt kedvezménnyel az ára!
A lepényhal megy elöl, a remény hal meg utoljára!
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

sunbim írta:
Trubica írta:Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni gyújtással kapcsolatban.

Eddig megszakítós gyújtással ketyegett, amit a Sub-ee féle gyújtáselektronika segített. Ezt építettem meg ami az oldalon van. Ez eddig tökéletes, de most akarom kiváltani a megszakítót Hall-jeladóval. Megcsináltam a felfogatást, a vezérlőtárcsát, az illesztőáramkört, de valami bezavar a képbe.
http://www.cy-sensors.com/CYHME2000.pdf <- ilyen hall jeladót vettem bele.
...

Szerintetek mit lehet ezzel kezdeni? Leárnyékolni a jeladó környékét, hogy a mágneses erővonalakat eltérítsem? :(
Próbálj meg a hall és a generátor közé csúsztatni egy acél lemezt. Mi változik? Esetleg a jeladó köré egy árnyékoló acél serleget aplikálni.
Ennyire érzékeny lenne a jeladó?? :-k
Én is erre gondolnék, hogy a generátor mágneses mezeje zavarja a jeladót!
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell »

Lefogatni. Én nem szoktam és a világon semmi baja nem szokott lenni. Igaz van benne motyó rendesen(full) ami gondoskodik a családias hangulatról. :)
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sell »

"
Gondoskodtam az áram ellátásról! "
Hali, klassz, mennyi királyi forintot kell összerakni mostanság egy ilyen tuti akku-ra? Akku tartóra, arra a műanyag tálcaszerűségre gondolsz? Vagy valami kengyeles megoldásra?
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: csoka »

bluerider írta:Kép
Gondoskodtam az áram ellátásról! Viszont szertnék tippeket az aksi lefogatásához! Ha lenne valakinek egy gyári pluszban azt megvenném vagy esetleg valami ötletet is szívesen vennék! :-k
a webmotors.hu oldalon találsz gyári lefogatót
Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1681
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: bluerider »

Kép
Gondoskodtam az áram ellátásról! Viszont szertnék tippeket az aksi lefogatásához! Ha lenne valakinek egy gyári pluszban azt megvenném vagy esetleg valami ötletet is szívesen vennék! :-k
A lepényhal megy elöl, a remény hal meg utoljára!
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Trubica írta:Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni gyújtással kapcsolatban.

Eddig megszakítós gyújtással ketyegett, amit a Sub-ee féle gyújtáselektronika segített. Ezt építettem meg ami az oldalon van. Ez eddig tökéletes, de most akarom kiváltani a megszakítót Hall-jeladóval. Megcsináltam a felfogatást, a vezérlőtárcsát, az illesztőáramkört, de valami bezavar a képbe.
http://www.cy-sensors.com/CYHME2000.pdf <- ilyen hall jeladót vettem bele.
...

Szerintetek mit lehet ezzel kezdeni? Leárnyékolni a jeladó környékét, hogy a mágneses erővonalakat eltérítsem? :(
Próbálj meg a hall és a generátor közé csúsztatni egy acél lemezt. Mi változik? Esetleg a jeladó köré egy árnyékoló acél serleget aplikálni.
Ennyire érzékeny lenne a jeladó?? :-k
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Trubica írta:Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni gyújtással kapcsolatban.

Eddig megszakítós gyújtással ketyegett, amit a Sub-ee féle gyújtáselektronika segített. Ezt építettem meg ami az oldalon van. Ez eddig tökéletes, de most akarom kiváltani a megszakítót Hall-jeladóval. Megcsináltam a felfogatást, a vezérlőtárcsát, az illesztőáramkört, de valami bezavar a képbe.
http://www.cy-sensors.com/CYHME2000.pdf <- ilyen hall jeladót vettem bele.

Addig eljutottam, hogy mi lehet a baj. Ha a generátort kikapcsolom (kihúzom a gerjesztés biztosítékát) tökéletesen működik (beindul, jól pörög, még menni is lehet vele). De ha be van kapcsolva, a motor egy pillanatra elindul, és mihelyt elalszik a töltést jelző lámpa leáll. Olyan is van, ha visszaesik a fordulat és kigyullad a lámpa újra erőre kap, de csak addig míg a lámpa ég.

Ebből arra következtetek, hogy a generátor mágneses tere bezavar a jeladónak. Ezt az is tanúsítja, hogy az illesztő elektronikán, a vissza jelző led ilyenkor elalszik, hogy mágneses teret érzékel.

Elektronika szerintem jó, mert próbapanelen változatot is összeraktam és mindegyiknél ez a hiba.

Szerintetek mit lehet ezzel kezdeni? Leárnyékolni a jeladó környékét, hogy a mágneses erővonalakat eltérítsem? :(
Ejha, na ezzel most engem is megfogtál, amúgy a hall jeladó 40mA-es maximum kapcsolóárama kevés lesz ahhoz a gyújtáshoz! Át kéne alakítani az első tranyókört. Hol vettél ilyen jeladót amúgy? Akkor szakít meg amikor a fémtárcsa közé ér? Vagy akkor adja a jelet?

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Trubica
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2014.09.01. 20:30
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Trubica »

Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni gyújtással kapcsolatban.

Eddig megszakítós gyújtással ketyegett, amit a Sub-ee féle gyújtáselektronika segített. Ezt építettem meg ami az oldalon van. Ez eddig tökéletes, de most akarom kiváltani a megszakítót Hall-jeladóval. Megcsináltam a felfogatást, a vezérlőtárcsát, az illesztőáramkört, de valami bezavar a képbe.
http://www.cy-sensors.com/CYHME2000.pdf <- ilyen hall jeladót vettem bele.

Addig eljutottam, hogy mi lehet a baj. Ha a generátort kikapcsolom (kihúzom a gerjesztés biztosítékát) tökéletesen működik (beindul, jól pörög, még menni is lehet vele). De ha be van kapcsolva, a motor egy pillanatra elindul, és mihelyt elalszik a töltést jelző lámpa leáll. Olyan is van, ha visszaesik a fordulat és kigyullad a lámpa újra erőre kap, de csak addig míg a lámpa ég.

Ebből arra következtetek, hogy a generátor mágneses tere bezavar a jeladónak. Ezt az is tanúsítja, hogy az illesztő elektronikán, a vissza jelző led ilyenkor elalszik, hogy mágneses teret érzékel.

Elektronika szerintem jó, mert próbapanelen változatot is összeraktam és mindegyiknél ez a hiba.

Szerintetek mit lehet ezzel kezdeni? Leárnyékolni a jeladó környékét, hogy a mágneses erővonalakat eltérítsem? :(
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

csoka írta:Javaslom a 35/35W-os növelt fényerejű izzót.Kíméled az elektromos rendszered.
Ha már rendszer terhelés csökkentés:
http://s25.postimg.org/enhkim6vj/150598 ... 66_n_j.jpg
http://s25.postimg.org/6w0uk22q7/190291 ... 15_n_j.jpg

+ műszerek ledesítése
így -20W érhető el.
Dreamer
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell »

H4 60/55 +90%(vagy +110%) az had szoljon... Simán birja... :)
Vagyis nekem a 10+ év alatt nem volt vele gondom...
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: csoka »

Javaslom a 35/35W-os növelt fényerejű izzót.Kíméled az elektromos rendszered.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell »

Szerintem rajta van az üvegen is milyen kell bele... Elég jó esélyekkel H4.
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sell »

Hy, ha 89-es és eredeti a lámpa akkor H4 halogén.
Avatar
Norbedlee
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 401
Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Békés megye

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Norbedlee »

Sziasztok!

Milyen izzó kell az első lámpába? (Etz 150)
Etz 150 87'
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sell »

A foncsorból, mindkettő berakható, annyi hogy a magas-üveges kicsit kilóg a krómkeret síkjától, kis esztéikai hiba és picit zavaró lehet este a kilógó rész fényvetése.
Avatar
MrSummertime89
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 51
Csatlakozott: 2012.07.23. 21:51
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szombathely

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: MrSummertime89 »

MrDok írta:
MrSummertime89 írta: Köszi a válaszod, igazából már matt a foncsor, ezért cserélnem kéne azt is.. és akkor már jöhetne a H4 ha passzol.
A másik: sajnos az előző tulaj a gyűrűket lecserélte simítás nélkül, ezért igencsak zajos volt a blokk, ami most szépen halkul de az ereje is ennek megfelelően fogy. Ezek után én erre a hengerre már nem gondolnék új dugót és gyűrűket fúrás nélkül. Esetleg egy hónolás és új készlet bele?
Esetleg simán gyűrűcsere...........
:mrgreen:
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: MrDok »

MrSummertime89 írta: Köszi a válaszod, igazából már matt a foncsor, ezért cserélnem kéne azt is.. és akkor már jöhetne a H4 ha passzol.
A másik: sajnos az előző tulaj a gyűrűket lecserélte simítás nélkül, ezért igencsak zajos volt a blokk, ami most szépen halkul de az ereje is ennek megfelelően fogy. Ezek után én erre a hengerre már nem gondolnék új dugót és gyűrűket fúrás nélkül. Esetleg egy hónolás és új készlet bele?
Esetleg simán gyűrűcsere...........
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
MrSummertime89
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 51
Csatlakozott: 2012.07.23. 21:51
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szombathely

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: MrSummertime89 »

sell írta:Hali, lehet bilux foglalatos halgén izzót is kapni, lehet olcsóbb mint a foncsorcsere + izzó. Ha egyébként is igényelné a motorod a fúrást , akkor az elektronikus gyujtásnàl nagyobb előrelépés a tip-top henger-szett. Persze ez csak az én véleményem.
Köszi a válaszod, igazából már matt a foncsor, ezért cserélnem kéne azt is.. és akkor már jöhetne a H4 ha passzol.
A másik: sajnos az előző tulaj a gyűrűket lecserélte simítás nélkül, ezért igencsak zajos volt a blokk, ami most szépen halkul de az ereje is ennek megfelelően fogy. Ezek után én erre a hengerre már nem gondolnék új dugót és gyűrűket fúrás nélkül. Esetleg egy hónolás és új készlet bele?
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sell »

Hali, lehet bilux foglalatos halgén izzót is kapni, lehet olcsóbb mint a foncsorcsere + izzó. Ha egyébként is igényelné a motorod a fúrást , akkor az elektronikus gyujtásnàl nagyobb előrelépés a tip-top henger-szett. Persze ez csak az én véleményem.
Avatar
MrSummertime89
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 51
Csatlakozott: 2012.07.23. 21:51
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szombathely

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: MrSummertime89 »

Sziasztok!

A lapos vagy a magas ETZ fényszóróbetét rámegy a kis TS-re átalakítás nélkül? Ebbe raknék 6V halogént.
A másik, érdemes kis TS amúgy hibátlan megszakítós gyújtását elektronikusra cserélni? Ha igen milyenre?
Vagy inkább kapjon egy friss fúrást dugóval gyűrűkkel?
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

allllli írta:Azt mondja, hogy gyújtás lekapcsolásnál mindig ad egy szikrát a gyertya. Nekem is volt ez a Sub-ee féle gyújtásnál, de nem tudom miért. Talán a felesleges áramot direkt "kisüti".
Ez nem hiba!
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sunbim »

beci58 írta:
allllli írta:Azt mondja, hogy gyújtás lekapcsolásnál mindig ad egy szikrát a gyertya. Nekem is volt ez a Sub-ee féle gyújtásnál, de nem tudom miért. Talán a felesleges áramot direkt "kisüti".


Sziasztok nekem is csinálta a Hall jeladós ez nem hiba.
Gyári hall gyujtásom van. Nekem is. Normális jelenség.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
beci58
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2010.05.29. 19:18
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: beci58 »

allllli írta:Azt mondja, hogy gyújtás lekapcsolásnál mindig ad egy szikrát a gyertya. Nekem is volt ez a Sub-ee féle gyújtásnál, de nem tudom miért. Talán a felesleges áramot direkt "kisüti".


Sziasztok nekem is csinálta a Hall jeladós ez nem hiba.
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: allllli »

Azt mondja, hogy gyújtás lekapcsolásnál mindig ad egy szikrát a gyertya. Nekem is volt ez a Sub-ee féle gyújtásnál, de nem tudom miért. Talán a felesleges áramot direkt "kisüti".
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Akkor lehet hogy a sok áram kimaradástól megtelik a rendszer üzemanyaggal,és az durran vissza.
A gyertyádat pucold majd meg ha a kábelezést meg csináltad.Biztos jó kokszos.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Larocca92
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2015.02.18. 18:32
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Larocca92 »

pnlaci írta:Milyen hőértékü gyertyád van a mociban?Mert az is okozhat vissza durrogást.Vagy ha nem jó helyre raktad a gyújtást!
Előgyújtásod 3mm en van?
2,6-on van jelenleg. Viszont 8-as gyertya van benne, ami ebbe való. Igen sajnos elavult már benne a sok szar kábel. Hétvégén át is lesz kábelezve.
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Milyen hőértékü gyertyád van a mociban?Mert az is okozhat vissza durrogást.Vagy ha nem jó helyre raktad a gyújtást!
Előgyújtásod 3mm en van?
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Ha csak ennyi problémád van a motorral, épp itt az ideje atomjaira bontani az elektronikát belőle, és rendesen újravezetékelni.......
Szerintem.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Larocca92
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2015.02.18. 18:32
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Larocca92 »

gesszti írta:Ez nem failure, hanem feature! Egy automatikus kipufogó koromtalanítás funkció. A menet közben lerakódott kormot lazítja így meg.
És ezt mind azért mert Épp beszereltem a Mecseki féle gyújtást? Csak mert alap nem csinálta ezt az ETZ.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Ez nem failure, hanem feature! Egy automatikus kipufogó koromtalanítás funkció. A menet közben lerakódott kormot lazítja így meg.
Larocca92
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2015.02.18. 18:32
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Larocca92 »

Még egy utolsó kérdés. Bocsi csak az elektromos rész nem az erősségem. A kérdésem az volna hogy miért van az hogy mikor lekapcsolom a gyújtást, még ad egy szikrát és ha éppen van még a rendszerbe benya akkor berobbantja szóval eléggé megijed az ember. Gyújtás kapcsoló okozhatja? :)
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

aronpfabian írta:
Larocca92 írta:valahol le testtel.
Na úgy néz ki rájöttünk mi a gond... A biztosíték tábla kuka mert már nagyon elöregedett... Befújtuk kontakt spray-vel és máris megszűnt a para nagy része. A gyújtásnál az egy másik az majd szombaton kerül terítékre. Megtudja valaki mondani milyen biztik kellenek?
Gerjesztés: 2A
Index-féklámpa: 4A
Akku +: 16A
Akku -: 16A[/quote]
Pontosítva:
A gerjesztéshez:2AT(lassu biztosítékot.)
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Larocca92 írta:valahol le testtel.
Na úgy néz ki rájöttünk mi a gond... A biztosíték tábla kuka mert már nagyon elöregedett... Befújtuk kontakt spray-vel és máris megszűnt a para nagy része. A gyújtásnál az egy másik az majd szombaton kerül terítékre. Megtudja valaki mondani milyen biztik kellenek?[/quote]

Gerjesztés: 2A
Index-féklámpa: 4A
Akku +: 16A
Akku -: 16A
Larocca92
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2015.02.18. 18:32
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Larocca92 »

valahol le testtel.[/quote]

Na úgy néz ki rájöttünk mi a gond... A biztosíték tábla kuka mert már nagyon elöregedett... Befújtuk kontakt spray-vel és máris megszűnt a para nagy része. A gyújtásnál az egy másik az majd szombaton kerül terítékre. Megtudja valaki mondani milyen biztik kellenek?
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Larocca92 írta:
sell írta:Akkor szinte biztos, hogy átmeneti ellenállás okozza a hibát. Csatlakozások, biztitábla, gyujtáskapcsoló, testcsatlakozásokat is érdemes megnézni. Tudod hogy kell kimérni? Van multimétered?
Produkál még egy olyat közben hogy ha fordítom a kormányt, hol elmegy hol visszajöna az üresjárati lámpa. Igen tudok mérni. Amint otthon leszek kipróbálom.
HU-huuu! Akkor először nézzél szét a villanyak környékén mert lehet hogy valamelyik kábel csinálja a műsort. :-k
Lehet hogy le van lazulva egy kábelsaru,és a kormány mozgására valahol le testtel.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Nézd meg az eredeti gyújtással ha vissza állítod,meg szűnik a probléma? Akkor valami van az új gyújtásnál.
Mecsekiféle fesszabbal jártam úgy hogy rossz volt.kicserélték másikra,az már tuti volt.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sell »

Mondjuk kapacitás szegény elöregedett akku is okozhat ilyent.
Szerk.: Mármint hogy világítás mellett alapjáraton leáll, kis fordulaton szaggat.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára sell 2015.03.12. 10:16-kor.
Larocca92
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2015.02.18. 18:32
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Larocca92 »

sell írta:Akkor szinte biztos, hogy átmeneti ellenállás okozza a hibát. Csatlakozások, biztitábla, gyujtáskapcsoló, testcsatlakozásokat is érdemes megnézni. Tudod hogy kell kimérni? Van multimétered?
Produkál még egy olyat közben hogy ha fordítom a kormányt, hol elmegy hol visszajöna az üresjárati lámpa. Igen tudok mérni. Amint otthon leszek kipróbálom.
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sell »

Akkor szinte biztos, hogy átmeneti ellenállás okozza a hibát. Csatlakozások, biztitábla, gyujtáskapcsoló, testcsatlakozásokat is érdemes megnézni. Tudod hogy kell kimérni? Van multimétered?
Larocca92
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2015.02.18. 18:32
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Larocca92 »

sell írta:Hy, és álló motornál működik a reflektor? Tompítottal megy a motor? Esetleg rámérhetnél járó motornál a trafó 15-ös lábára mikor felkapcsolod a világítást olyankor mekkora a feszültség ott. Ha nem piszkáltál bele, gyanítom valahol átmeneti ellenállás okozhatja a hibát.

Álló motornál is fennáll a hiba. Tompítottnál már dadog refinél fullba leáll... Rendben lemérem. Nem semmi nem történt mert mondom nem bontottam meg semmit.
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sell »

Hy, és álló motornál működik a reflektor? Tompítottal megy a motor? Esetleg rámérhetnél járó motornál a trafó 15-ös lábára mikor felkapcsolod a világítást olyankor mekkora a feszültség ott. Ha nem piszkáltál bele, gyanítom valahol átmeneti ellenállás okozhatja a hibát.
Larocca92
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2015.02.18. 18:32
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Larocca92 »

aronpfabian írta:
Larocca92 írta:Sziasztok!
Teljes mértékben követtem a leírást. A trafóról hoztam le egy pontot és a gyárinak meghagytam a táp részét. Minden úgy volt ahogy leírták. Semmi mást nem bolygattam. :/
Mi okozhatja a következő hibàt? Bekötöttem a Mecseki féle gyújtàst, nincs is ezzel probléma de azóta folyamatosan ég a féklàmpa és semmire sem reagàl! Ha felteszem a refit akkor le is àll a moci... A generàtor tölt mert 14-15 között van a feszültség terhelés alatt... Nem igazàn értem ezt...

Aki tud segíteni annak előre is köszönöm!
Valamit nagyon elkötöttél. Mit bontottál meg a vezetékelésben szereléskor? Honnan hoztad le a gyújtásnak a tápot (második saru ami eddig nem kellett)?

A féklámpa nem feltétlenül függ össze a dologgal, lehet csak lerázódott a kapcsolóról a kábel és hozzáér a vázhoz. Esetleg ha ezt kötötted be tápnak, az magyarázhatja.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 59 vendég