Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Larocca92 írta:Sziasztok!

Mi okozhatja a következő hibàt? Bekötöttem a Mecseki féle gyújtàst, nincs is ezzel probléma de azóta folyamatosan ég a féklàmpa és semmire sem reagàl! Ha felteszem a refit akkor le is àll a moci... A generàtor tölt mert 14-15 között van a feszültség terhelés alatt... Nem igazàn értem ezt...

Aki tud segíteni annak előre is köszönöm!
Valamit nagyon elkötöttél. Mit bontottál meg a vezetékelésben szereléskor? Honnan hoztad le a gyújtásnak a tápot (második saru ami eddig nem kellett)?

A féklámpa nem feltétlenül függ össze a dologgal, lehet csak lerázódott a kapcsolóról a kábel és hozzáér a vázhoz. Esetleg ha ezt kötötted be tápnak, az magyarázhatja.
Larocca92
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2015.02.18. 18:32
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Larocca92 »

Sziasztok!

Mi okozhatja a következő hibàt? Bekötöttem a Mecseki féle gyújtàst, nincs is ezzel probléma de azóta folyamatosan ég a féklàmpa és semmire sem reagàl! Ha felteszem a refit akkor le is àll a moci... A generàtor tölt mert 14-15 között van a feszültség terhelés alatt... Nem igazàn értem ezt...

Aki tud segíteni annak előre is köszönöm!
Avatar
Cs Misi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 30
Csatlakozott: 2015.03.11. 20:50
MZ-d típusa: Etz 250

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Cs Misi »

Sziasztok! Keresek Etz 250-hez jeladó korongot(amin a mágnes van,letört).Száma 8389.17
Hálás lennék,ha valakinek lenne egy ilyen!
üdv
Köszi
Cs Misi
Avatar
Miklós_88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 333
Csatlakozott: 2012.07.09. 20:44
MZ-d típusa: ETZ 250 (300) Deluxe
Tartózkodási hely: Iváncsa

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Miklós_88 »

Eddig két év és 13000 km tapasztalatom van a Mecseki gyújtással.
Egyszerű, mint a faék, és megbízható. A gyújtás deknit akár fel is hegeszthetném.
Ha meg véletlen van valami, akkor ott van a dobozban a megszakítós panel összejelölve, átdugok két sarut, és megyek tovább...
De ugye nem romlik el ez sem :)

Lehet, hogy ettől van dizájnosabb, meg műszakilag igényesebb, de pont az egyszerűségében rejlik az előnye. Ugye ami nincs, az nem romlik el...
csoringer
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2015.01.31. 20:36

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: csoringer »

Széles utat a kalapos skoda 100-as sofőröket messziről kerülni. Én pár hete rendeltem a futár motoros boltból ezt a fajta motyót:http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=3834 Elég szépen muzsikál a vas vele ,de én azért választottam mert nem kell átalakítani semmit igaz ami igaz azért túlbiztosítottam magam és rendeltem új megszakítót és kondit is mert pillanatok alatt vissza tudom rakni az egész köcöllét tehát,ha tavaszodik akkor lesz bővebben tapasztalat és ezt meg is osztom
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

aronpfabian írta: MZ esetén pedig drasztikus fogyasztáscsökkenésre vagy teljesítménynövekedésre csak akkor lehet számítani egy elektronikus gyújtás beépítésekor, ha a megszakítós előtte nagyon csúnyán el volt állítva ;)
Ezt erőteljesen meg tudom erősíteni. Újrakábelezett tökéletes elektromossággal rendelkező motorom, ugyanannyit evett ugyanazon a túrán, mint megszakítós korában. Talán alul nyomatékosabb valamint könnyebben indul.
Dreamer
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Patrik írta:Én is a gyári alkatrészeket szeretem és biztos,hogy jó a gyári gyújtás,de ha Szabolcs jó,minőségi gyújtásokat készít,márpedig én úgy tudom azt készít,akkor érdemes egy közel 30 éves elektronikáért majdnem annyi pénzt adni mint egy újért,amivel ha gond van a gyártó(esetünkben Szabolcs) akár garanciát vállal vagy segít a probléma megoldásában? :-k

Ezt nem azért írom mert bárki vagy bármi ellen vagy mellett vagyok csak sokat gondolkoztam már ezen,de döntésre nem jutottam,hogy igazam van-e,mi a véleményetek?
A bontott gyáriért pont ezért nem szabad párezer Ft-nál többet adni. Úgyis szét kell szedni, már nem megbízhatóak a 30 éves, repedezett szigetelésű kábelei.

Nekem Szabi-féle van, de sokaknak van a Mecsekivel is jó tapasztalata. Mindkettőnek megvan a felépítéséből adódó előnye-hátránya.
- Szabi: jelentősen át kell építeni a gyújtás részt, a dobozt fel kell fogni valahogy a vázra, erősen rászorítani a sarukat a jeladóra hogy ne rázódjon le (emiatt felszerelés után séta is volt a programban...)
- Mecseki: szög egyszerű, nincs külön kábelezés, csak egy tápot kell lehozni neki valahonnan. Ha kóvályog a főtengely akkor pontatlan lehet (bár mivel a bütyök külső kerületére tesz még rá, ez azért csak komoly ütésnél jelent problémát, ilyen motornak meg nem elektronikus gyújtás kell hanem blokkgenerál); vigyázni kell a gyűrűre ne törd el a felhelyezéskor

MZ esetén pedig drasztikus fogyasztáscsökkenésre vagy teljesítménynövekedésre csak akkor lehet számítani egy elektronikus gyújtás beépítésekor, ha a megszakítós előtte nagyon csúnyán el volt állítva ;)
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

Beci58, ugy emlekszem hogy akkor hibasodtak meg a trafok, ha rosszul van csatlakoztatva.

Kabalabol en is viszek magammal kalapacsot, meg egy kondit... De minek... :)
Dreamer
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

Nagyra ertekelem a fejlesztok munkajat! A gyari az gyari. Turelemmel, erdeklodessel olcsobban megveheto a gyari gyujtas mint barmelyik utangyartott. Ez utan az ember felujitattja egy hozzaertovel, es elfelejtheti a gondokat! Meg ugy sem lesz igazan sokkal dragabb.

A gyari megoldas sok motoron sok sok evet bizonyitott.

Biztos vagyok, hogy a gyaritol mindig lesz modernebb, de hogy mennyivel jobb, azt csak ujabb 30 ev mutatna meg...

Mindezek mellett mindenki velemenyet tiszteletben tartom!
Dreamer
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zudori »

Igazából én egy 250-es gépbe szeretném a gyújtást. Szóval ez alapján gondolom abba azt javasolnád.[/quote]



Ha nam gond az a pát ezer Ft különbség, akkor a Szabolcs gyűjtása, ha számít, akkor a Mecseki. De akár melyik mellett döntesz, nem nyúlsz mellé.
beci58
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2010.05.29. 19:18
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: beci58 »

Igazából én egy 250-es gépbe szeretném a gyújtást. Szóval ez alapján gondolom abba azt javasolnád.[/quote]

Én meg a gyárit javasolnám. Még beszerezhető.[/quote]

Sziasztok három év után tranzisztoros gyújtást visszaalakítottam kalapácsosra megbízható volt de ette a trafókat és mindig benne volt a pakliba , hogy elromlik ezért vittem magammal 1 db jeladót 1 db elektronikát 1db trafót + a megszakítós gyújtást, a kalapácsosnak mi baja lehet? bár hol egy csavarhúzóval beállítható a kenőfilcet olajozni kell néha és jó.
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Én is a gyári alkatrészeket szeretem és biztos,hogy jó a gyári gyújtás,de ha Szabolcs jó,minőségi gyújtásokat készít,márpedig én úgy tudom azt készít,akkor érdemes egy közel 30 éves elektronikáért majdnem annyi pénzt adni mint egy újért,amivel ha gond van a gyártó(esetünkben Szabolcs) akár garanciát vállal vagy segít a probléma megoldásában? :-k

Ezt nem azért írom mert bárki vagy bármi ellen vagy mellett vagyok csak sokat gondolkoztam már ezen,de döntésre nem jutottam,hogy igazam van-e,mi a véleményetek?
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

Larocca92 írta:
zudori írta:Nekem van mind a kettő féle gyújtásból.
A Mecseki féle rendkívül egyszerű, eddig semmi problémám nem volt vele, fényvezérléses.
Szabolcs féle gyújtás szerintem komolyabb műszaki tartalommal rendelkezik, ezért is drágább, ott Hal jeladó dolgozik. Ez is jó termék.
Állást foglalni nem igazán tudnék, mert mint említettem mind a kettő jó. A kis ETZ-m Mecsekivel megy, a nagy pedig Müllerelektronic termékkel!
A Futárban kapható eredeti, nem hamisítvány.
(csak így zárójelben, az eredeti gyári, Hal elemes volt)
Igazából én egy 250-es gépbe szeretném a gyújtást. Szóval ez alapján gondolom abba azt javasolnád.
Én meg a gyárit javasolnám. Még beszerezhető.
Dreamer
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell »

És a vaskalapos úriemberével mi történt? Nagyon nagy lett a csend körülötte! Senki nem mond róla semmit... Ha jó azért írhatna valaki valamit ha rossz meg azért. :twisted: :D
Larocca92
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2015.02.18. 18:32
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Larocca92 »

zudori írta:Nekem van mind a kettő féle gyújtásból.
A Mecseki féle rendkívül egyszerű, eddig semmi problémám nem volt vele, fényvezérléses.
Szabolcs féle gyújtás szerintem komolyabb műszaki tartalommal rendelkezik, ezért is drágább, ott Hal jeladó dolgozik. Ez is jó termék.
Állást foglalni nem igazán tudnék, mert mint említettem mind a kettő jó. A kis ETZ-m Mecsekivel megy, a nagy pedig Müllerelektronic termékkel!
A Futárban kapható eredeti, nem hamisítvány.
(csak így zárójelben, az eredeti gyári, Hal elemes volt)
Igazából én egy 250-es gépbe szeretném a gyújtást. Szóval ez alapján gondolom abba azt javasolnád.
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zudori »

Nekem van mind a kettő féle gyújtásból.
A Mecseki féle rendkívül egyszerű, eddig semmi problémám nem volt vele, fényvezérléses.
Szabolcs féle gyújtás szerintem komolyabb műszaki tartalommal rendelkezik, ezért is drágább, ott Hal jeladó dolgozik. Ez is jó termék.
Állást foglalni nem igazán tudnék, mert mint említettem mind a kettő jó. A kis ETZ-m Mecsekivel megy, a nagy pedig Müllerelektronic termékkel!
A Futárban kapható eredeti, nem hamisítvány.
(csak így zárójelben, az eredeti gyári, Hal elemes volt)
Larocca92
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2015.02.18. 18:32
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Larocca92 »

Sziasztok!

Keresgéltem mát itt a fórumban is meg a "gugli"-n is információkat a mecseki féle gyújtással kapcsolatban. Azt szeretném megkérdezni hogy mennyire jó gyújtás fajta ez? Illetve hogy nekem egy nagyon minimálisat üt a tengelyem, szinte észre vehetetetlen l, de hogy zavarja-e ez a működésben? Gondolkoztam még a Müller féle gyújtáson is de nem vagyok meggyőződve hogy az annyival jobb volna.
Ami a futármotorosboltban kapható(mellékeltem a képet) az az eredeti Mecseki féle vagy valami másolat?

Előre is Köszi!
Üdv.: Ádám
Kép
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Mint 26.án írtam teszek fel képet a használható Isolatoról.
Kép
Üdv laci.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Re:

Hozzászólás Szerző: bambi »

Dreamer írta:
bakimate írta:Sziasztok!
Végre elkészültem az elsõ megrendelésre készült vezetékköteggel. Csináltam hozzá kapcsolási rajzot és egy útmutatót is. Ennél könnyebben nem lehet elmagyarázni, hogy mit hova kell kötni.
Továbbá garanciát vállalok a vezetékkötegre, de csak akkor, ha én építem be.

Kép

Kép
Szép munka, a kitartásodhoz a címkézést illetőleg csak gratulálni tudok.

Ne haragudj meg amiért egy dolgot "kritizálok". Azt írod, hogy megegyezik a gyárival. Ez az én szememben csak akkor érvényesülne, ha a vezetékek színezése megegyezne a gyárival. Mivel magam is készítettem kábeleket nagyon sok kört futottam, de csak 90%-ig tudtam összeszedni a megfelelő színű és keresztmetszetű vezetékeket. Lehet újra már én sem tudnám. Ebből láthatod, hogy nagyon mélyen beleástam magam, honnan tudnék szerezni hasonló színű újszerű vezetékeket. Nekem a vezetékek nagy része egyébként 96-98 közötti német autók utasteréből bontott kábelkötegéből származik. Persze ez nagy ipari gyártásnál nem megoldható.
Az ebay-en láttam egy amerikai fazont aki nagyon sok színkombinációval árult vezetékeket, de sajnos elég drága lett volna kis tételben.

Egyébkét több motor újra vezetékelése után úgy döntöttem, hogy csak egy színű számozott vezetékeket fogok használni. Mert akik használják úgy sem fogják keresni a hibát, én a saját munkám ismerem, más meg nem érdekel... :)

Szóval díjazom a próbálkozásod és kitartásod!
Csak így tovább!
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Én egyszínű fekete vezetékkel húztam át az egész motort,(nem is próbáltam színes vezetéket venni)én tudom mi,hova megy másnak meg úgyse hagyom,hogy hozzányúljon. :D
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re:

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

bakimate írta:Sziasztok!
Végre elkészültem az elsõ megrendelésre készült vezetékköteggel. Csináltam hozzá kapcsolási rajzot és egy útmutatót is. Ennél könnyebben nem lehet elmagyarázni, hogy mit hova kell kötni.
Továbbá garanciát vállalok a vezetékkötegre, de csak akkor, ha én építem be.

Kép

Kép
Szép munka, a kitartásodhoz a címkézést illetőleg csak gratulálni tudok.

Ne haragudj meg amiért egy dolgot "kritizálok". Azt írod, hogy megegyezik a gyárival. Ez az én szememben csak akkor érvényesülne, ha a vezetékek színezése megegyezne a gyárival. Mivel magam is készítettem kábeleket nagyon sok kört futottam, de csak 90%-ig tudtam összeszedni a megfelelő színű és keresztmetszetű vezetékeket. Lehet újra már én sem tudnám. Ebből láthatod, hogy nagyon mélyen beleástam magam, honnan tudnék szerezni hasonló színű újszerű vezetékeket. Nekem a vezetékek nagy része egyébként 96-98 közötti német autók utasteréből bontott kábelkötegéből származik. Persze ez nagy ipari gyártásnál nem megoldható.
Az ebay-en láttam egy amerikai fazont aki nagyon sok színkombinációval árult vezetékeket, de sajnos elég drága lett volna kis tételben.

Egyébkét több motor újra vezetékelése után úgy döntöttem, hogy csak egy színű számozott vezetékeket fogok használni. Mert akik használják úgy sem fogják keresni a hibát, én a saját munkám ismerem, más meg nem érdekel... :)

Szóval díjazom a próbálkozásod és kitartásod!
Csak így tovább!
Dreamer
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Patrik írta:Az ellenállás értékét jó lenne tudni,nem tudod megmérni,vagy színkód alapján belőni? (színkódtáblázatot találsz a neten)
Hát ez sajna passzolva.Az egész rohadt Gödöllői térségbe nem lehet találni egy elektronikai boltot.
Így bementem egy tv szerelőhöz,tőle kaptam ](*,) DE lehet hogy vissza térek hozzá,mint a terminátor. :mrgreen:
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Az ellenállás értékét jó lenne tudni,nem tudod megmérni,vagy színkód alapján belőni? (színkódtáblázatot találsz a neten)
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

5mm es a led. Bringa lámpából lettek kiszedve.Az ellenállásról nem tudok semmit,csak úgy kaptam hogy mondtam
hogy motorhoz kell.Az akksi 12,6-14,5v. dolgozik. Szerintem a led 2-2,2v nyitó feszes lehet . :-k
Hát kb ennyit tudok .
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 736
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sell »

Milyen teljesítményű a led, esetleg üzemi feszültségét tudni lehet? Mekkora ellenállást kaptál hozzá?
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

SOS kérdés!
Kiproszáltam a ledes óra háttér világítás átberhelését,de valami nem kóser,mivel épphogy csak pislákol a led.
Lehet hogy nagy az ohm szám?Pedig műszerésztől kértem direkt motorhoz. :-k
Köszi:laci
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

sell írta:Hy, bocsi nem kötekedésként meg nincs is jelentősége, de B.. Babolcsai néni.
Jelentem igazad van.Tévedni emberi dolog,mondta a sün és le mászott a súroló keféről. =;
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 736
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sell »

Hy, bocsi nem kötekedésként meg nincs is jelentősége, de B.. Babolcsai néni.
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

hell írta:Nálunk a boltos a multkorában mondta nála is volt NGK jó sorozat. Japan feliratos volt de rengeteg döglött volt benne... :D Denso az meg fasza. :D Bár NGK is van nekem itthon és a világon semmi baj vele. :D
Na ez az élet Pabocsai néni"
Venni-vagy nem Venni ez itt a kérdés! :mrgreen:
Meg egy adag szerencse.3 miatyánkkal. [-o<
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell »

Nálunk a boltos a multkorában mondta nála is volt NGK jó sorozat. Japan feliratos volt de rengeteg döglött volt benne... :D Denso az meg fasza. :D Bár NGK is van nekem itthon és a világon semmi baj vele. :D
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

zsakfos írta:
pnlaci írta:
ui: Ja amúgy én meg pont az NGK -val jártam úgy hogy sorra dobáltam ívesen a
világba. :mrgreen:
Sajnos azt is hamisitják.
Szerintem beleszaladtál egy hamis NGK vonalba.
Nekem nagyon bevált az NGK,már nem is emlékszem mikor tettem bele,nagyon megbízható szerintem.
Ja ráfuttam egy francia vonalra :mrgreen:
Már a hamisat is hamisítják! :D
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

pnlaci írta:
ui: Ja amúgy én meg pont az NGK -val jártam úgy hogy sorra dobáltam ívesen a
világba. :mrgreen:
Sajnos azt is hamisitják.
Szerintem beleszaladtál egy hamis NGK vonalba.
Nekem nagyon bevált az NGK,már nem is emlékszem mikor tettem bele,nagyon megbízható szerintem.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Hali!
Na ebbe a sárgapiros Isolátorba 20 év eltelte után (én naív)én is bele futottam,azt remélve hogy ez még az eredeti.
De rá kellet döbbennem hogy gagyi. A másikat tényleg bírja a moci.AKA Isolator.IFA.GDR.meg minden.
Ha tudok rakok fel képet róla.
Üdv. Laci.

ui: Ja amúgy én meg pont az NGK -val jártam úgy hogy sorra dobáltam ívesen a
világba. :mrgreen:
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

pnlaci írta: Hali srácok!
Azért lehet kapni jó isolátort(aka és barna dobozos.)én is avval járatom a kicsimet.
üdv Laci
Most utánakerestem, ez a "barna dobozos AKA" már valami új mutáció, nem ismertem. A kínai, IFA/AKA márkanevet használó gyártó sokszor egész használható cuccokat hoz össze, bár én gyertyából maradok a nagyobb neveknél. Mindenesetre kellemes fejlemény hogy nem szándékosan megtévesztő dobozzal árulják (ha már a márkanév az ;) )

A Beru címkézi még a saját csodáit Isolator márkanév alatt is (de azon fel van tüntetve hogy Beru és hogy román) illetve van egy ismeretlen eredetű, de magát "Made in GDR"-nek beállító valóban hamis változat is, jellemzően olcsóbb helyeken, "sarki boltokban".
Utóbbinál feltűnő a modern nyomdatechnikával, valószínű fénykép alapján készült csomagolás illetve magának a gyertyának a gagyi kidolgozása (pl. zöld helyett halványszürke, elmosódott Isolator felirat) A kartonja még rosszabb, ha ilyet látsz a boltos mögött, menekülj ;) "Simson" és "MZ" márkanév említése IFA megjelölés nélkül (na meg hol a Trabi meg a Wartburg? :) ) és egy modern sportmotor sziluettje (nevetséges) - gondolom ilyenből eredetiről nem találtak képet a neten.

Ezt kizárólag 260-as változatban gyártják, a valós hőérték persze fene se tudja mennyi lehet. A hamisító szemmel láthatóan a dobozon is említett típusok tulajdonosaira próbál rászállni, a Trabantosok-Wartburgosok már nem akkora piac hogy megérje az átvágásuk.

UI: le akartam otthon fényképezni az elrettentő példának félretett darabot, de már más megtette ezt előttem :)
Kép
Larocca92
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2015.02.18. 18:32
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Larocca92 »

Köszi a segítséget!
B8ES-t vettem mert megperselyezte az előző tulaja de sajnos hagyott peremet, így csak hosszút tehettem bele.
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

aronpfabian írta:
Larocca92 írta:Sziasztok! :)

Érdeklődni szeretnék hogy milyen hőértékű gyertya való a 250-es ETZ-be mert ami most benne van tuti nem jó. :)
Előre is Köszi.
Üdv.Ádám
260-as de ezzel sokra nem mész, boltban csak hamis Isolator van ilyen megjelöléssel, azt meg ne :)

Brisk N14C, NGK B8HS felel meg kb ennek.
Hali srácok!
Azért lehet kapni jó isolátort(aka és barna dobozos.)én is avval járatom a kicsimet.
üdv Laci
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Larocca92 írta:Sziasztok! :)

Érdeklődni szeretnék hogy milyen hőértékű gyertya való a 250-es ETZ-be mert ami most benne van tuti nem jó. :)
Előre is Köszi.
Üdv.Ádám
260-as de ezzel sokra nem mész, boltban csak hamis Isolator van ilyen megjelöléssel, azt meg ne :)

Brisk N14C, NGK B8HS felel meg kb ennek.
Larocca92
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2015.02.18. 18:32
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Larocca92 »

Sziasztok! :)

Érdeklődni szeretnék hogy milyen hőértékű gyertya való a 250-es ETZ-be mert ami most benne van tuti nem jó. :)
Előre is Köszi.
Üdv.Ádám
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

kacsa írta:Tiszteletem Mindenkinek! Egy segítőkész vállalkozóra lenne szükségem!
Tudna valaki segíteni hova kellene visszatenni a sarukat a gyújtáskapcsolóra? Abszolút nem megy bekötési rajzról.
Nekem egy TS 125 1976 évj. Motort vettem. Ha lefotózná valaki a vezetékekkel a gyújtáskapcsolót nagyon megköszönném!
E-mail: makkaimate@indamail.hu vagy makkaimate0312@gmail.com Előre is köszönöm a segítséget!
Ez segit?

Kép
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
kacsa
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2015.02.25. 18:12
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kacsa »

Tiszteletem Mindenkinek! Egy segítőkész vállalkozóra lenne szükségem!
Tudna valaki segíteni hova kellene visszatenni a sarukat a gyújtáskapcsolóra? Abszolút nem megy bekötési rajzról.
Nekem egy TS 125 1976 évj. Motort vettem. Ha lefotózná valaki a vezetékekkel a gyújtáskapcsolót nagyon megköszönném!
E-mail: makkaimate@indamail.hu vagy makkaimate0312@gmail.com Előre is köszönöm a segítséget!
norbi3000
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2015.02.24. 22:46
MZ-d típusa: mz 250

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: norbi3000 »

Ok.
Találtam már közben kapcsolási rajzot is :-)
Köszönöm az infot!
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Az autó fesz.szab. bekötése a következő:
61 - fesz.szab. +
test - fesz.szab. test
DF - fesz.szab. gerjesztés (DF szokott lenni az is)

A különbség:
51 - egyenirányító D+
(a pozitív ág csak mechanikus típusnál kell átmenjen a szabályzón)

Ha megvan még a szikraoltó/"zavarszűrő" kondenzátor az 51 és a test közt, azt is vedd ki kábelestül, elektronikushoz nem kell.
norbi3000
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2015.02.24. 22:46
MZ-d típusa: mz 250

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: norbi3000 »

Hali!
Hát igen.. jobb oldalt két saru üres..vezeték meg sehol :-(
érdekes..
Nincs feliratozva a szabályzó, hogy melyik melyik, ugyhogy így elég nehéz a dolog
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 736
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sell »

Hali, a gyárira három ment?? Eredetileg öt vezetéknek kellene csatlakoznia.
norbi3000
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2015.02.24. 22:46
MZ-d típusa: mz 250

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: norbi3000 »

Üdv Mindenkinek!
250es MZ gyári feszültség szabályzó helyére szeretnék egy elektronikusat kötni(már vettem is egy skoda szabályzót).
Csinált már valaki ilyet? Ha egy kapcsolási rajzót vagy képet tudna valaki küldeni azt megköszönném! Az újra négy vezeték menne míg a régire csak három ment.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell »

Hibátlan! :D
petidanone
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 15
Csatlakozott: 2015.02.14. 19:55
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: petidanone »

hell írta:Soha az életbe nem lehet már hozzájuk kapni olyan jó minőségű cuccot mint a gyári talán... :D
Roppantul kell vigyázni minden gyárira már! :D
Valóban. Nekem is az a szerencsém, hogy még régebben szereztem egy donor motort, aminek csak a váza sérült. Így minden egyéb alkatrészt tudok eredetivel helyettesíteni, pótolni :)
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell »

Soha az életbe nem lehet már hozzájuk kapni olyan jó minőségű cuccot mint a gyári talán... :D
Roppantul kell vigyázni minden gyárira már! :D
petidanone
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 15
Csatlakozott: 2015.02.14. 19:55
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: petidanone »

Nem fesszab hiba! A fesszab a gerjesztés lekapcsolását szabályozza, az állórésznek nincs fizikálisan köze a feszültség szabályozóhoz. Az elolvadást rossz kontakt okozhatta, a sarunál, így szépen melegedett az adott fázis mindaddig amíg el nem olvadt a forrasztás.

Üdv.:Sub-ee[/quote]Tultöltéskor is leolvad[/quote]

Köszönöm a válaszokat, valószínűbbnek tartom a kontakthibát, mert gyári alkatrész lassan 30 éves. "ideje" volt már hogy elengedje.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: bambi »

sub-ee írta:
bambi írta:A diódahídat kicseréltem, mert volt itthon másik. A probléma továbbra is fent állt.
Kiderült, hogy a generátor állórészének a 'V' jelű csatlakozója mondhatni elolvadt, és a kábelt elengedte a forrasztás. Úgyhogy ez volt a hiba forrása :)
annak oka van általában fesszab hiba[/quote]

Nem fesszab hiba! A fesszab a gerjesztés lekapcsolását szabályozza, az állórésznek nincs fizikálisan köze a feszültség szabályozóhoz. Az elolvadást rossz kontakt okozhatta, a sarunál, így szépen melegedett az adott fázis mindaddig amíg el nem olvadt a forrasztás.

Üdv.:Sub-ee[/quote]Tultöltéskor is leolvad
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 60 vendég