Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

zsakfos írta:Nincs mit.
Azért maradt még tartalékban :D
Felbuzdultam és azokat is megpuceráltam.

Kép
Esetleg, ha lenne még egy eladó a tartalékokból, én is bejelentkeznék vevőként és lenne tartalékom. Bár én nem egészen ennyire jutányosan kérném, nyugodtan vidd feljebb az árat, mint ahogy írtam is. ( ha OK PÜ-ben írom az adataimat )
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

aronpfabian írta:
A bal felsőben máshogy néznek ki a gerjesztő diódái. Ez honnan van, tudsz róla valamit, miért ilyen?
Fogalmam sincs honnan van,meg azt sem tudom miért különbözik.A lemezfelületkezelés is más színű.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

zsakfos írta:Nincs mit.
Azért maradt még tartalékban :D
Felbuzdultam és azokat is megpuceráltam.

Kép
A bal felsőben máshogy néznek ki a gerjesztő diódái. Ez honnan van, tudsz róla valamit, miért ilyen?
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Nincs mit.
Azért maradt még tartalékban :D
Felbuzdultam és azokat is megpuceráltam.

Kép
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sell »

Amit én viszont köszönök szépen. ;-)
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

zsakfos írta:500-ért adtam el sell-nek :D
Mint a régi mondás. Nem úr aki nem pazarol ! Egyébként jól tetted, gondolom így sem szegényedtél el és 3000-ből sem gazdagodtál volna meg.
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

500-ért adtam el sell-nek :D
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

zsakfos írta:Mennyit lehet elkérni egy ilyen állapotú diódahídért?

Kép
Szia Zsaki !
Sajnos valószínű több a munkadíjad amit rajt töltöttél, mint ennek az ára. Valóban szép, akár még újként is elmenne. Egyébként használtan 1-2-3 eFt-ért kínálják az ETZ dióda sorokat.
Más : ez mi lehet, ismeri valaki ? ( http://molnarmotor.hu/termek/etz_univer ... a_sor.html )
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Nyáron 1000-1500 Ft körül vettem hibátlan egyenirányítót, de az nem ilyen szép tiszta :) erről enni lehetne, gyakorlatilag új.
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok Zsaki szépen megtisztogattad hogy mennyit lehet érte kérni azt engemet is érdekelne üdv. juragy
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Mennyit lehet elkérni egy ilyen állapotú diódahídért?

Kép
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Zsolt
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2014.09.12. 09:02
MZ-d típusa: etz 251

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Zsolt »

B.U.E.K
Kivanok az idenyre, kevesebb szerelest, sok km-t.
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

BUÉK! :)
Dreamer
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Köszönjük a kiigazitást.BUÉK
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok, amiről most írogatunk az a CSÚSZÓGYŰRŰ , ez a generátor része ,a KOMMUTÁTOR az a dinamó része, a különbség a 2 között hogy a generátornál a termelt áramot az álló részről kapjuk ( váltó áram) a dinamónál pedig a forgórészről( egyen áram) a generátornak jobb a hatásfoka viszont kell neki fordulat, a dinamó már kiesebb fordulatnál le adja a teljesítményt viszont gyengébb a hatásfoka , én jó pár éve már 3600 forintért tudtam venni csúszógyűrűt a celldömölki autós boltban üdv. juragy
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

Szia !

Nekem is van egy tartalék forgórészem, de az is kopott csúszógyűrűkkel. Légyszi. avass be, hol lehet javító gyűrűket kapni ?
Köszi.[/quote]


Pl. itt: http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... cts_id=931[/quote]


Köszönöm !
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: allllli »

Tri-Ton írta:
Thomas_Hun írta:Informálódni kívánok. ( ETZ 250 )

Amin a szénkefe fut az ugye a kommutátor? A belső kefe rendes nútot mart a futó felületbe. ( 89000km ) Azt már tudom, hogy lehet kapni pár ezer forintért ezt a kommutátort, de azt nem, hogy hogyan lehet kicserélni. Volt már nyűgje valakinek ezzel?
Szia !

Nekem is van egy tartalék forgórészem, de az is kopott csúszógyűrűkkel. Légyszi. avass be, hol lehet javító gyűrűket kapni ?
Köszi.

Pl. itt: http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... cts_id=931
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

Thomas_Hun írta:Informálódni kívánok. ( ETZ 250 )

Amin a szénkefe fut az ugye a kommutátor? A belső kefe rendes nútot mart a futó felületbe. ( 89000km ) Azt már tudom, hogy lehet kapni pár ezer forintért ezt a kommutátort, de azt nem, hogy hogyan lehet kicserélni. Volt már nyűgje valakinek ezzel?
Szia !

Nekem is van egy tartalék forgórészem, de az is kopott csúszógyűrűkkel. Légyszi. avass be, hol lehet javító gyűrűket kapni ?
Köszi.
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Avatar
Vaspali
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 117
Csatlakozott: 2012.03.09. 17:50
MZ-d típusa: Mz ETZ 250
Tartózkodási hely: Sopron

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Vaspali »

Köszönöm a segítséget!
2 stroke force...
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Kommutátor az egyenáramú generátornak (dinamónak) van, a váltóáramú generátorokét csúszógyűrűnek hívják.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Thomas_Hun írta:Informálódni kívánok. ( ETZ 250 )

Amin a szénkefe fut az ugye a kommutátor? A belső kefe rendes nútot mart a futó felületbe. ( 89000km ) Azt már tudom, hogy lehet kapni pár ezer forintért ezt a kommutátort, de azt nem, hogy hogyan lehet kicserélni. Volt már nyűgje valakinek ezzel?
Leszeded azt a zsinórt,alatta van a 2 vezeték forrasztva,azt kiforrasztod.
Kép

Azt a 3 rálapolást megszünteted és akkor lejön az alátét és utána a kommutátort is lelehet húzni.Nem menetes csak simán rá van tolva.

Kép
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Vaspali
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 117
Csatlakozott: 2012.03.09. 17:50
MZ-d típusa: Mz ETZ 250
Tartózkodási hely: Sopron

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Vaspali »

Informálódni kívánok. ( ETZ 250 )

Amin a szénkefe fut az ugye a kommutátor? A belső kefe rendes nútot mart a futó felületbe. ( 89000km ) Azt már tudom, hogy lehet kapni pár ezer forintért ezt a kommutátort, de azt nem, hogy hogyan lehet kicserélni. Volt már nyűgje valakinek ezzel?
2 stroke force...
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: allllli »

Dreamer írta:
Zsolt írta:Udvozletem mindenkinek
Ramferne egy kis segitseg, otlet. tanacs vagy barmi hasznos.
Nem a saruval kapcsolatban, hanem a gyertyaval.
Mar egy eve probalom rendbe rakni a 251-est, nem volt toltesem, majdnem minden elektromos alkatreszt kicsereltem rajta, de ma verge VAN TOLTES, (nagy nap ez). De ez egy kulon sztori.
Tehat a kerdes a gyertyaval kapcsolatban: miert van egesnyom a gyertyan, vagy mi okozza.
Uj gyertyat hasznalok mindig es nehany 100 meter utann meghalnak, NGK es Bosch-t probaltam.
NGK B8 HS , Bosch W4 AC ,elobbibol 5-ot utobbibol 2-t hasznaltam el.
Hibajelenseg, hengeren kivul szikra van szepen, hengerben semmi vagy minimalis es legalabb 2500 ig porgetni kell hogy ne aljon le. Miutann meghalnak ezt az egesszeru nyomot lehet rajtuk latni.
Csak az érdekesség kedvéért. Új utángyártott karburátort tettem fel, persze nem hűbelebalázs módjára, próbáltam beállítani. Fél óra alatt egy helyben alatt 2 db Brisk, 1 db NGK gyertya zárlatosodott be (elektronikus gyújtás).

Mióta normális karbi van fent azóta nem nyúltam a Briskhez. Ja és azelőtt sem. :)
Persze, csak alapjáraton üzemeltetéskor rárakódik a sok sz*r a gyertyára, utána azt már törölgetheted meg drótkefézheted, a szikra úgyis áthúz már a porcelán szigetelésnél. Ekkor szoktam a következőt csinálni: Forrasztó lámpával szépen kiégetem a gyertya elektródáját és ami körülötte van. Utána ismét használható a gyertya. Persze ez sehol sincs egy alapos, menet közbeni kiégetéshez képest.

Kép
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

Zsolt írta:
jura györgy írta:sziasztok,Zsolt én azt mondom vedd le a pipát és így nézd meg mekkora a szikra a hengerhez képest legalább 1 centiméter szikrának lennie kell ha nincs akkor bizony trafó csere tovább előgyújtás 3 mm gyertya hézag 0,4-0,5 üdv. juragy
Kifogom probalni hamarosan. Koszonom az otletet. Gyertyat megproalok szerezni biztosabb forrasbol ezentul. Lehet szereztem ilyesmit:
Kép

Remélem a kép csak illusztráció, mert ha nem és a képen jól látom, akkor ezek a gyertyák hosszú menetűek. Az pedig nem az igazi.
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

Zsolt írta:Udvozletem mindenkinek
Ramferne egy kis segitseg, otlet. tanacs vagy barmi hasznos.
Nem a saruval kapcsolatban, hanem a gyertyaval.
Mar egy eve probalom rendbe rakni a 251-est, nem volt toltesem, majdnem minden elektromos alkatreszt kicsereltem rajta, de ma verge VAN TOLTES, (nagy nap ez). De ez egy kulon sztori.
Tehat a kerdes a gyertyaval kapcsolatban: miert van egesnyom a gyertyan, vagy mi okozza.
Uj gyertyat hasznalok mindig es nehany 100 meter utann meghalnak, NGK es Bosch-t probaltam.
NGK B8 HS , Bosch W4 AC ,elobbibol 5-ot utobbibol 2-t hasznaltam el.
Hibajelenseg, hengeren kivul szikra van szepen, hengerben semmi vagy minimalis es legalabb 2500 ig porgetni kell hogy ne aljon le. Miutann meghalnak ezt az egesszeru nyomot lehet rajtuk latni.
Csak az érdekesség kedvéért. Új utángyártott karburátort tettem fel, persze nem hűbelebalázs módjára, próbáltam beállítani. Fél óra alatt egy helyben alatt 2 db Brisk, 1 db NGK gyertya zárlatosodott be (elektronikus gyújtás).

Mióta normális karbi van fent azóta nem nyúltam a Briskhez. Ja és azelőtt sem. :)
Dreamer
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zudori »

zudori írta:Gyertyapipa, gyújtó trafó, gyertyakábel. Gyújtás időpontja? Én itt tapogatóznék. Milyen a kompresszió? Nézd meg a főtengelyt a gyújtás oldalon, nem szabad lötyögnie,ütnie.
Szimeringek?


:D :D :D
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: bambi »

Thomas_Hun írta:
Zsolt írta:Udvozletem mindenkinek
Ramferne egy kis segitseg, otlet. tanacs vagy barmi hasznos.
Nem a saruval kapcsolatban, hanem a gyertyaval.
Mar egy eve probalom rendbe rakni a 251-est, nem volt toltesem, majdnem minden elektromos alkatreszt kicsereltem rajta, de ma verge VAN TOLTES, (nagy nap ez). De ez egy kulon sztori.
Tehat a kerdes a gyertyaval kapcsolatban: miert van egesnyom a gyertyan, vagy mi okozza.
Uj gyertyat hasznalok mindig es nehany 100 meter utann meghalnak, NGK es Bosch-t probaltam.
NGK B8 HS , Bosch W4 AC ,elobbibol 5-ot utobbibol 2-t hasznaltam el.
Hibajelenseg, hengeren kivul szikra van szepen, hengerben semmi vagy minimalis es legalabb 2500 ig porgetni kell hogy ne aljon le. Miutann meghalnak ezt az egesszeru nyomot lehet rajtuk latni.

Szia.

Használsz valami adalékot motorolajon kívül?
Nekem a Fimollal csinálta ugyan ezt a simsonom és az egyik ETZ-m, érdekes a másik MZ-nek semmi baja nem lett tőle.
Hát az égés nem valami tökéletes,és ezért megy el a gyertya.Ez okozhatja a gyújtás azon belül állítás pipa,kondi, TRAFÓ.Ezen kivül még lehet a kompresszió is ludas,esetleg a fals levegő is.
Avatar
Vaspali
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 117
Csatlakozott: 2012.03.09. 17:50
MZ-d típusa: Mz ETZ 250
Tartózkodási hely: Sopron

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Vaspali »

[quote="Zsolt"]Udvozletem mindenkinek
Ramferne egy kis segitseg, otlet. tanacs vagy barmi hasznos.
Nem a saruval kapcsolatban, hanem a gyertyaval.
Mar egy eve probalom rendbe rakni a 251-est, nem volt toltesem, majdnem minden elektromos alkatreszt kicsereltem rajta, de ma verge VAN TOLTES, (nagy nap ez). De ez egy kulon sztori.
Tehat a kerdes a gyertyaval kapcsolatban: miert van egesnyom a gyertyan, vagy mi okozza.
Uj gyertyat hasznalok mindig es nehany 100 meter utann meghalnak, NGK es Bosch-t probaltam.
NGK B8 HS , Bosch W4 AC ,elobbibol 5-ot utobbibol 2-t hasznaltam el.
Hibajelenseg, hengeren kivul szikra van szepen, hengerben semmi vagy minimalis es legalabb 2500 ig porgetni kell hogy ne aljon le. Miutann meghalnak ezt az egesszeru nyomot lehet rajtuk latni.

Szia.

Használsz valami adalékot motorolajon kívül?
Nekem a Fimollal csinálta ugyan ezt a simsonom és az egyik ETZ-m, érdekes a másik MZ-nek semmi baja nem lett tőle.
2 stroke force...
Zsolt
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2014.09.12. 09:02
MZ-d típusa: etz 251

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Zsolt »

zsakfos írta:Semmit nem látni a képen.Szerintem a trafó lesz a ludas,vagy a trafó bekötése. Nincsenek felcserélve a trafón a vezetékek??????Trafó 15-ös pont,gyújtástól,1-es pont vezetéke a megszakítóhoz.
Ha a trafo muanyag hazaba nem felcserelve nyomattak bele a szamokat akkor helyes a bekotesem.
Zsolt
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2014.09.12. 09:02
MZ-d típusa: etz 251

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Zsolt »

jura györgy írta:sziasztok,Zsolt én azt mondom vedd le a pipát és így nézd meg mekkora a szikra a hengerhez képest legalább 1 centiméter szikrának lennie kell ha nincs akkor bizony trafó csere tovább előgyújtás 3 mm gyertya hézag 0,4-0,5 üdv. juragy
Kifogom probalni hamarosan. Koszonom az otletet. Gyertyat megproalok szerezni biztosabb forrasbol ezentul. Lehet szereztem ilyesmit:
Kép
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

aronpfabian írta:
sub-ee írta: Olyan kérdések vannak néha, olyan dolgokról, amik mondjuk nincsenek is egy MZ-ben,de megkérdezi, hogy ezt hogy lehet beállítani, mert neki márpedig van olyan. Meg amin nagyot nevettem, a srác írja, hogy elment szerinte a töltés az ETZ-jén, de előtte 1000%,hogy volt. Kiderült, hogy se diódahíd, se szénkefetartó szénkefékkel nem volt a motoron, de előtte természetesen volt töltése és én vagyok a hülye, mert 1000%, hogy volt töltés csak valamiért elment :D.
Ezeket privátban kérdezik? Vagy szegény adminok több szemetet törölnek mint amit az ember el tudna képzelni? :)

Nem is a kereshetőséggel van gond (de azzal is), hanem hogy ha valakinek eszébe jut, hogy na de az ő motorja biztos nem olyan mint a tegnapi meg tegnapelőtti (meg azelőtti) kérdezőé, így biztosan van csak az övéhez valami szupertitkos TUDÁS a váltóolajról, amit meg fognak vele osztani, csak ott, csak akkor, és csak úgy, ha mégegyszer megkérdezi ugyanazt........
Nagyrészt privátban kérdeznek, de van hogy az üzenőfalon egy adott témánál feltesznek okos kérdéseket, holott a legtöbb válasz magától értetődik.
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

allllli írta:Itt van egy olyan videó, amin nem érzi meg a motor a lámpa rákapcsolását.

http://www.sportmotor.hu/motoros_videok ... 0km-123118
Mintha az enyémet látnám :D
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sell »

Hali, értem én, pont erről beszéltem. ;-) Vagyis ezt akartam kihozni belőle. ;-)
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok, sell ! csak azt akartam kihozni az egészből hogy nálam ez a PAL N8R jött be ezt használtam még a cezetes időkbe is persze gondolom érthető hogy az ember abba biziig ami bizonyított is még kimaradt a sztoriból az hogy amikor az előző NGK is meghalt már mindent megnéztem amikor kezdtem gyertyára gyanakodni de éppen nem volt otthon tartalék csak egy nagyon régi marelli még a CEZET 175-be használtam én is emléknek szántam a cezetes időkből mondom beteszem ezt ,próba cseresznye alapon hát nagyot néztem mikor elsőre elindult ezek után azt mondhatjuk hogy régen ha vettem egy gyertyát az biztos hogy jó is volt ügv juragy
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sell »

Ez olyan "bizalmi" kérdés lehet. Nem csalódtál még a pal-ba, amit vártál tőle azt teljesítette, ha az volt benne nem aggódtál miatta. Bizonyított, megnyerte a bizalmat. Lehet nem volt jobb mint a másik, de a bizalom mellette megvolt, ennyi... Hasonlóképpen voltam én egy beru silverstone gyertyával, motoreladáskor kivettem, tettem a másikba, még ma is megvan jelenleg már nem használom (hosszúmenetes és egy esztergált közdarabbal volt átalakítva rövidre, ezt a megoldást kihagyhatónak gondolom mostanság), de megvan és nem is szándékozom kidobni. Kellemes emlék, azért mikor a jelenlegi 250-est megvettem volt benne egy darabig. Talán olyasféle etalonként tekintek rá. Ez pedig az én gyertya-sztorim volt. ;-)
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok, Zsaki olvasd el még 1x amit írtam ,,szépen eljár és szépen indul" remélem jól is fog menni mert azóta amióta ez bent van még nem mentem vele, és mindig fülembe cseng amit még Ukrajnába mondtál hogy jó erő van a motoromba, na akkor 1 Pal n 8 r volt benne ami most halt meg mikor indultatok az őrségbe, én azt már használtan tettem bele, vettük ezt a házat a padláson találtam előte Brisk vol benne azt el tetem tartaléknak amit aztán be kellet tennem abba az ETZ 150-be amit picit helyre hoztam na ekkor vetem 2 új BRISKET mind a kettő kukába landolt ezek előtt volt még 1x NGK ezt még Sepsiszentgyörgyön tetem bele mert a DENSO a végét járta na ennyi az én gyertya sztorim üdv. juragy
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: allllli »

Itt van egy olyan videó, amin nem érzi meg a motor a lámpa rákapcsolását.

http://www.sportmotor.hu/motoros_videok ... 0km-123118
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

jura györgy írta: az enyémbe is most NGK van eljár vele szépen és könnyen indul de ha lenne 1 új PAL biztos azt tenném bele
:-k
Ezt most nem értem.
Miért is tennél bele PAL gyertyát ha egyszer jó az NGK. :?: :roll:
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok 3 BRISK -ből 2 kuka 1 jó lett a másik kettővel nem indult el nem 1 motoron próbáltam az enyémbe is most NGK van eljár vele szépen és könnyen indul de ha lenne 1 új PAL biztos azt tenném bele üdv. juragy
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell »

Nekem eddig tökmindegy milyen volt benne. Megfelelő hőértékű persze és egyikkel sem volt még bajom. Nyilván az én motorom nem válogat. :D Most éppen Denso van benne, de ezzel is teszi a dolgát...
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

kiszsebi írta:Azért a gyertyaproblémáról nekem is vannak tapasztalataim...
Majdnem egy egész doboz Brisk gyertyát dobtam ki, mert 40-50 km megtétele után mind tönkrement. Persze ezt nem egy motorban használtam el. Miután echte japán (egyenesen Japánból ;) ) NGK-t tettem a motorokba, a hibák megszűntek.

Kiderült, a kereskedésben (ahol vettem) nem én voltam az egyetlen reklamáló.

Szóval, igenis bele lehet futni hibás termékekbe, sajnos egyre több ilyen van.

(mellesleg nem esküszöm az NGK-ra, de az elmúlt évi japán túra tapasztalataira alapozva hoztak magukkal gyertyát, hogy elég legyen :mrgreen: persze, idén nem a 2000 rpm volt a menő, így csak 1 db fogyott 8000 km-en, az is trafó hiba miatt)
Nem is merek feltételezni ilyet rólad,de biztosan jó hőértékű volt az a doboz gyertya?
Ja azt nem irtam hogy NGK gyertya van benne nekem már 5 éve és sok ezer km óta.Ha jól emlékszem az unixba vettem itt Siófokon.De az is lehet hogy Zozy adta Erdélyben.Illetve ő biztosan adott egy ugyanolyan NGK-t,csak már arra nem emlékszem hogy miután kiderült hogy a szivató szivatott :D ,utána visszadtam e neki és betettem a megtisztitott gyertyámat vagy maradt benne az övé.Nem emlékszem olyan rég volt :-k ](*,)
De az biztos hogy NGK van benne.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Azért a gyertyaproblémáról nekem is vannak tapasztalataim...
Majdnem egy egész doboz Brisk gyertyát dobtam ki, mert 40-50 km megtétele után mind tönkrement. Persze ezt nem egy motorban használtam el. Miután echte japán (egyenesen Japánból ;) ) NGK-t tettem a motorokba, a hibák megszűntek.

Kiderült, a kereskedésben (ahol vettem) nem én voltam az egyetlen reklamáló.

Szóval, igenis bele lehet futni hibás termékekbe, sajnos egyre több ilyen van.

(mellesleg nem esküszöm az NGK-ra, de az elmúlt évi japán túra tapasztalataira alapozva hoztak magukkal gyertyát, hogy elég legyen :mrgreen: persze, idén nem a 2000 rpm volt a menő, így csak 1 db fogyott 8000 km-en, az is trafó hiba miatt)
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

zsakfos írta:
jura györgy írta:igen és a képeken én sem látok égésnyomot amikor gyertyát vásárolsz jól bele lehet nyúlni egy hibás szériába mint én is jártam így a múltkor Zsaki én meg úgy tudom ha fel lenne cserélve a vezetékek a trafón el sem indulna legalább is az enyém nem indult el üdv. juragy
De bizony lehet vele közlekedni felcserélt vezetékkel is ahogy Patrik is írja,és igen a trafó olyankor nagyon melegszik és ki is purcanik.
Na én meg nem hiszek a gyertya hibába így ahogy leírta hogy mennyi fajtát és darabot kipróbált.Ilyen nincs hogy mind rossz legyen.
Legutóbb én 2011-ben cseréltem gyertyát Erdély túrán,de akkor is csak azért mert kiakadt a szivató bovdenem és telenyomta anyaggal a gyertyát a gép.Na akkor tettem bele egy újat,ami azóta is működik faszán.Pedig azóta nem egy külföldi túrát is megjártam,de semmi baja.
Nem is értem néha hogy emberek állandóan a gyertyát baszirgálják,aztán lehet hogy teljesen más a hiba.
Vagy nekem szerencsém van?
Nem, nekem is ;)
A gyertya jól beállított és összerakott motoron elég ritkán megy tönkre. Ha tönkremegy, annak általában olyan oka van (pl. karburálás, szimering) ami a következőt is ki fogja készíteni rövid időn belül. Na ilyenkor jön az hogy "az összes gyertya rossz/hamis/stb" meg "csak a DDR jó mert a Józsibá motorjában is az van 30 éve" (persze mert az nincs szétizélve így nem eszi a gyertyát).

Meg ha valaki bedől a kínai Isolatornak, de a cserélgetők általában ezen gyorsan túlesnek.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

jura györgy írta:igen és a képeken én sem látok égésnyomot amikor gyertyát vásárolsz jól bele lehet nyúlni egy hibás szériába mint én is jártam így a múltkor Zsaki én meg úgy tudom ha fel lenne cserélve a vezetékek a trafón el sem indulna legalább is az enyém nem indult el üdv. juragy
De bizony lehet vele közlekedni felcserélt vezetékkel is ahogy Patrik is írja,és igen a trafó olyankor nagyon melegszik és ki is purcanik.
Na én meg nem hiszek a gyertya hibába így ahogy leírta hogy mennyi fajtát és darabot kipróbált.Ilyen nincs hogy mind rossz legyen.
Legutóbb én 2011-ben cseréltem gyertyát Erdély túrán,de akkor is csak azért mert kiakadt a szivató bovdenem és telenyomta anyaggal a gyertyát a gép.Na akkor tettem bele egy újat,ami azóta is működik faszán.Pedig azóta nem egy külföldi túrát is megjártam,de semmi baja.
Nem is értem néha hogy emberek állandóan a gyertyát baszirgálják,aztán lehet hogy teljesen más a hiba.
Vagy nekem szerencsém van?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

sub-ee írta: Olyan kérdések vannak néha, olyan dolgokról, amik mondjuk nincsenek is egy MZ-ben,de megkérdezi, hogy ezt hogy lehet beállítani, mert neki márpedig van olyan. Meg amin nagyot nevettem, a srác írja, hogy elment szerinte a töltés az ETZ-jén, de előtte 1000%,hogy volt. Kiderült, hogy se diódahíd, se szénkefetartó szénkefékkel nem volt a motoron, de előtte természetesen volt töltése és én vagyok a hülye, mert 1000%, hogy volt töltés csak valamiért elment :D.
Ezeket privátban kérdezik? Vagy szegény adminok több szemetet törölnek mint amit az ember el tudna képzelni? :)

Nem is a kereshetőséggel van gond (de azzal is), hanem hogy ha valakinek eszébe jut, hogy na de az ő motorja biztos nem olyan mint a tegnapi meg tegnapelőtti (meg azelőtti) kérdezőé, így biztosan van csak az övéhez valami szupertitkos TUDÁS a váltóolajról, amit meg fognak vele osztani, csak ott, csak akkor, és csak úgy, ha mégegyszer megkérdezi ugyanazt........
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

zudori írta:Csak a facéval kapcsolatban, sajnálom,hogy annyira átvonultak a tisztelt tagok oda, rengeteg idióta is hígítja a mezőnyt, itt pedig tisztességesen, áttekinthetően és archiválva vannak a dolgok.
Tényleg kár!
Üdv Pestabátyám :)!

Mennyi idióta ír, és mennyi idióta kérdez hülyeségeket ne tudd meg. Olyan kérdések vannak néha, olyan dolgokról, amik mondjuk nincsenek is egy MZ-ben,de megkérdezi, hogy ezt hogy lehet beállítani, mert neki márpedig van olyan. Meg amin nagyot nevettem, a srác írja, hogy elment szerinte a töltés az ETZ-jén, de előtte 1000%,hogy volt. Kiderült, hogy se diódahíd, se szénkefetartó szénkefékkel nem volt a motoron, de előtte természetesen volt töltése és én vagyok a hülye, mert 1000%, hogy volt töltés csak valamiért elment :D. Szóval vannak dolgok.

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Felcserélt trafóvezetékkel lenyomtam 500km-t,mire kipurcant a trafó,de a gyertya azóta is jó,tartalékba el van téve.
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

igen és a képeken én sem látok égésnyomot amikor gyertyát vásárolsz jól bele lehet nyúlni egy hibás szériába mint én is jártam így a múltkor Zsaki én meg úgy tudom ha fel lenne cserélve a vezetékek a trafón el sem indulna legalább is az enyém nem indult el üdv. juragy
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok,Zsolt én azt mondom vedd le a pipát és így nézd meg mekkora a szikra a hengerhez képest legalább 1 centiméter szikrának lennie kell ha nincs akkor bizony trafó csere tovább előgyújtás 3 mm gyertya hézag 0,4-0,5 üdv. juragy
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Semmit nem látni a képen.Szerintem a trafó lesz a ludas,vagy a trafó bekötése. Nincsenek felcserélve a trafón a vezetékek??????Trafó 15-ös pont,gyújtástól,1-es pont vezetéke a megszakítóhoz.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 47 vendég