Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell »

Ismét egy szó van a szövegben amiért lesz egy kis felháborodás... :twisted: :D
Bandita
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 15
Csatlakozott: 2013.05.29. 20:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Lux

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Bandita »

Sziasztok!

ETZ 250-em (12V) az újjá születés útjára lépett. Eddig kábelköteget (by Baki Máté. Ajánlom!) és elektronikus feszültségszabályzót vettem. Tirisztoros gyújtásom van. A motorra szeretnék egy akku-őr és hőfokmérőt (egy órában), két ködlámpát, és a motorról tölteni GPS-t vagy telót.... Első kérdésem hogy ezeket figyelembe véve milyen akksit vegyek? 12V - ?Ah - savas vagy zselés? Mit tudnék még javítani elektronika terén? A motorral kapcsolatban maximalista vagyok az "elég hozzá" nem elég. A motort lehet hogy 300 ccm-re fel furatom de ez csak egy talán. "Kezdő" motoros vagyok és a motor szereléshez sem értek igazán. Hozzá értő emberrel csináltatom majd meg csak éppen még nagyon nem találtam senkit... Ezért nagyon várom a tanácsaitokat és ötleteiteket!

Előre is köszi mindenkinek!

Üdv Bandita!
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

nyuszivagyMcFly írta:Sziasztok.
...
Milyen ember az olyan, aki huszon éve motorozik, még sincs gerince a nevét vállalni, és csak a fikázásért egy másik nikkel regisztrál? :O

Sajnálatos, hogy felnőtt ember ilyen...
Dreamer
TareszHUN
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2014.05.22. 13:49
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: TareszHUN »

Köszönöm a kimerítő választ.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

TareszHUN írta:Hello. Érdekelne hogy az ETZ-ben és a TS ben lévő mechanikus fesszabályzó mennyiben tér el. Az érdekelne hogy be lehet-e szerelni a 12V-os Fesszabályzót a TS-be úgy hogy csak max 8V-val töltsön. Elvileg lehetséges mivel nincs nagy külömbség a 2 között, de inkább rákérdek itt hátha valaki csinált már ilyet.
Van TS-hez való 6V elektronikus fesszabályzó is, inkább szerezz be egy olyat!
A TS-nél valóban hasonló a gerjesztés szabályozásának módja az ETZ-hez, de a rendszer nem csak a feszültségében hanem a felépítésében is eltér az ETZ-étől: egyenáramú dinamó szolgáltatja az áramot. Ehhez kell még egy úgynevezett visszáramkapcsoló a + ágra, ami megakadályozza, hogy amikor a dinamó az akkumulátornál kisebb feszültségen van (pl. alapjáraton), a dinamón át folyjon az akku árama és leégesse azt. Ilyen az ETZ 12V rendszerében nincsen, mert ott a háromfázisú generátor váltóáramát egy diódasor egyenirányítja a feszültségszabályzó előtt, ez megoldja a visszairányú áramfolyás megakadályozását is.

Hasznos film a témában ;)

UI: ha még diódát be is tudsz építeni mellé, sem a mechanikus, sem az elektronikus 12V feszültségszabályzó nem lesz olyan mértékben átállítható, hogy a 6V akkunak való 7.2V feszültségre tudjad belőni.
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zudori »

Csodálkoznék, ha sikerülne, az ETZ 12V-os, gondolom mások a tekercselések, meg ugye ott generátorhoz alkották, míg a TS-ét dinamóhoz.
Igazából, bár tudom ezzel nem fognak páran egyet érteni- a Trabant fesszabályozója sem egyezik az MZ-vel.
TareszHUN
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2014.05.22. 13:49
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: TareszHUN »

Hello. Érdekelne hogy az ETZ-ben és a TS ben lévő mechanikus fesszabályzó mennyiben tér el. Az érdekelne hogy be lehet-e szerelni a 12V-os Fesszabályzót a TS-be úgy hogy csak max 8V-val töltsön. Elvileg lehetséges mivel nincs nagy külömbség a 2 között, de inkább rákérdek itt hátha valaki csinált már ilyet.
bicsi
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2014.07.27. 09:27
MZ-d típusa: etz 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: bicsi »

zsakfos írta:
bicsi írta:Sziasztok. Az miért lehet ,hogy etz 125 nél ha világitással megyek kiveri a biztositékot? de nem egyből ahogy rákapcsolom. Valamikor menetközbe.ja és helyzetjelzővel nem veri ki. Csak ha tompitott fényt is felkapcsolom. Segitséget előre is köszönöm.
Hát ha csak akkor veri ki a biztit ha a tompitott van rákapcsolva és azt sem mindig,akkor én a kormánykapcsolót és az attól a lámpafejbe menő vezetékköteget nézném át alaposan.Mondjuk a kormánykapcsolónál ahogy bemegy a vezetékköteg,lehet hogy kidörzsölődött az évek során és néha letestel,pld amikor kanyarodsz.
Erre gondoltam:

Kép

Vagy még a gyújtáskapcsoló is lehet rossz.
Ok köszi. Átnézem.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

bicsi írta:Sziasztok. Az miért lehet ,hogy etz 125 nél ha világitással megyek kiveri a biztositékot? de nem egyből ahogy rákapcsolom. Valamikor menetközbe.ja és helyzetjelzővel nem veri ki. Csak ha tompitott fényt is felkapcsolom. Segitséget előre is köszönöm.
Hát ha csak akkor veri ki a biztit ha a tompitott van rákapcsolva és azt sem mindig,akkor én a kormánykapcsolót és az attól a lámpafejbe menő vezetékköteget nézném át alaposan.Mondjuk a kormánykapcsolónál ahogy bemegy a vezetékköteg,lehet hogy kidörzsölődött az évek során és néha letestel,pld amikor kanyarodsz.
Erre gondoltam:

Kép

Vagy még a gyújtáskapcsoló is lehet rossz.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
bicsi
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2014.07.27. 09:27
MZ-d típusa: etz 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: bicsi »

Sziasztok. Az miért lehet ,hogy etz 125 nél ha világitással megyek kiveri a biztositékot? de nem egyből ahogy rákapcsolom. Valamikor menetközbe.ja és helyzetjelzővel nem veri ki. Csak ha tompitott fényt is felkapcsolom. Segitséget előre is köszönöm.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell »

Na ez azzzzz! Végre már valami csapatápítő tréning! Már túlságosan nyugodt volt itt minden... :twisted: :D
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

=;
A személyeskedést el se kezdjük... [-X
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

[quote="nyuszivagyMcFly"]Sziasztok.

Szeretném megköszönni a rengeteg segítséget, hozzászólást a felvetett problémámmal kapcsolatban.
No annyi fórumos kultúrám azért akad, hogy előtte olvasok, aztán írok, továbbá 20 év szocimotorozás alatt ragadt rám is valami a szerelések terén.

Nem azért a két fillérért, de. A regisztrációd óta összesen 4 db bejegyzésed volt és mindegyik kérdés. Márpedig ahogy írod a 20 év tapasztalattal akár Te is segíthettél volna másokon, de ez a része valahogy elmaradt. A micsodádat meg kínálgasd olyan helyen, ahol van rá kereslet. Nekem nem kell, fordítsd vissza és dugd fel magadnak. ( ha elér )
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zudori »

nyuszivagyMcFly írta:Sziasztok.

Szeretném megköszönni a rengeteg segítséget, hozzászólást a felvetett problémámmal kapcsolatban. Végül sikerült regisztrálni a bajt (kis tz forralja a trafót...), álmotokban sem gondolnátok mi volt a hézag...
Volt egy másik kérdésem is a barkácsban, ott is orrba-szájba kaptam az önzetlen infókat...
Tehát kicsit mérgemben arra gondoltam, megírom, hogy bekaphatjátok. Márpedig leginkább azért, mert hangyafasznyi kis "baromságról" - ami persze nem feltétlenül az, mert mindenki gondja ugyanolyan fontos- oldalakat regéltek. Utána belegondoltam, hogy ez egy klub, ahol összeszokott brigád van. Konkrétan két embert is ismerek a klubból, akik nagyon rendes pacákok. Szóval nyugodtan írjátok ki, hogy ismerősnek, ismertebb tagnak azért összeszeditek magatokat. Így nincs minimál elvárás sem, hiszen akkor feleslegesen tölti az ember az idejét a regisztrálással. Jó pár éve tz-zek, gondoltam elnézek már közétek egy túrára, stb-re... de szerintem túrázzatok csak, bütyköljetek csak, de kérlek írjátok ki, hogy nem aktív tag inkább hanyagoljon. Azt is tudom, hogy sok az ismétlődő, idegesítő kérdés. No annyi fórumos kultúrám azért akad, hogy előtte olvasok, aztán írok, továbbá 20 év szocimotorozás alatt ragadt rám is valami a szerelések terén.

Sziasztok!

ui: Simsonos Patriknak köszönet az önzetlen hozzászólásért, mert egyből dobta az észrevételét-ötletét a trafó gonddal kapcsolatban.
Szép és tartalmas hozzászólás!
Akkor most kapjuk be, vagy ne kapjuk be?

Van ez úgy, hogy nem sikerül valami, nem jön létre a kontakt, ilyen az élet! A bajt hol regisztráltad? Ezen gondolkodom már egy ideje!
Ezt kár volt írni!
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Azért a "kapjátok be" szerintem elég erős... ellentmondanék.
Én is új tag vagyok, pár hónapja regisztráltam. Volt jópár kérdésem, néha hülyeség is, és eddig a legtöbbnél kaptam is segítséget (sőt, volt, hogy konkrétan alkatrészt ajánlottak fel!)

Van olyan, amire senkinek nincs ötlete, akkor nem igazán kapsz választ. Azért lásd be, ez nem hivatalos terméktámogatás (az utoljára kb 25 éve volt MZ-hez), hanem egy rajongói fórum... nem igazán lehet elvárni semmit, legfeljebb azt, hogy valaki olvassa aki már találkozott hasonló problémával, és tud segíteni. A többire marad a szakirodalom, szerlési video, google...


UI: ha meg nagyon sürgős és/vagy nem akarsz te bütykölni vele, két kifejezetten MZ-vel foglalkozó szerelő is hírdet az oldalon, de az országban máshol is vannak akik vállalják ilyen motorok javítását. Elektromos problémával még akár autóvillamosságishoz is fordulhatsz... nem értem mi a bajod.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: MrDok »

nyuszivagyMcFly írta:Sziasztok.
És teljesen igazad van!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
nyuszivagyMcFly
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2014.07.19. 17:38
MZ-d típusa: ETZ 150

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: nyuszivagyMcFly »

Sziasztok.

Szeretném megköszönni a rengeteg segítséget, hozzászólást a felvetett problémámmal kapcsolatban. Végül sikerült regisztrálni a bajt (kis tz forralja a trafót...), álmotokban sem gondolnátok mi volt a hézag...
Volt egy másik kérdésem is a barkácsban, ott is orrba-szájba kaptam az önzetlen infókat...
Tehát kicsit mérgemben arra gondoltam, megírom, hogy bekaphatjátok. Márpedig leginkább azért, mert hangyafasznyi kis "baromságról" - ami persze nem feltétlenül az, mert mindenki gondja ugyanolyan fontos- oldalakat regéltek. Utána belegondoltam, hogy ez egy klub, ahol összeszokott brigád van. Konkrétan két embert is ismerek a klubból, akik nagyon rendes pacákok. Szóval nyugodtan írjátok ki, hogy ismerősnek, ismertebb tagnak azért összeszeditek magatokat. Így nincs minimál elvárás sem, hiszen akkor feleslegesen tölti az ember az idejét a regisztrálással. Jó pár éve tz-zek, gondoltam elnézek már közétek egy túrára, stb-re... de szerintem túrázzatok csak, bütyköljetek csak, de kérlek írjátok ki, hogy nem aktív tag inkább hanyagoljon. Azt is tudom, hogy sok az ismétlődő, idegesítő kérdés. No annyi fórumos kultúrám azért akad, hogy előtte olvasok, aztán írok, továbbá 20 év szocimotorozás alatt ragadt rám is valami a szerelések terén.

Sziasztok!

ui: Simsonos Patriknak köszönet az önzetlen hozzászólásért, mert egyből dobta az észrevételét-ötletét a trafó gonddal kapcsolatban.
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Szőke Roland írta:
sunbim írta:Kontakthiba valamelyik sarunál.

Akkumulátor időszakos cellazárlat.
Akkor gondolom új akku a lelke.
Multimétert elő! Gyújtás rákapcsoláskor mérd meg az akkufeszültséget.
Ha az akkumulátorodnál rendben akkor haladj végig a pozitív kábelen végig, ahol sokkal kisebb feszültséget mérsz annál a csatlakozónál van a hiba.
Kép
Kép
Kontakthibánál csak simán leesik a feszültséged és ezért is szűnhet meg a gyújtásod. Tehát a trafónál is alacsonyabb lesz már a feszültség.

Ha nem cellazárlat miatt halványul hanem valamilyen zárlat akkor ki kelle olvadnia valamelyik 16A-os biztosítékodnak.
Egy gyenge akksi lehet nem tudja kiolvasztani a biztit zárlat esetén.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
Szőke Roland
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 50
Csatlakozott: 2013.09.07. 20:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2
Tartózkodási hely: Maroslele

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Szőke Roland »

sunbim írta:Kontakthiba valamelyik sarunál.

Akkumulátor időszakos cellazárlat.
Akkor gondolom új akku a lelke.
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Kontakthiba valamelyik sarunál.

Akkumulátor időszakos cellazárlat.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
Szőke Roland
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 50
Csatlakozott: 2013.09.07. 20:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2
Tartózkodási hely: Maroslele

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Szőke Roland »

Sziasztok!

Mitől lehet ez, hogy a visszajelző lámpák kettőt villannak mielőtt rendesen világítanának? Ugyan ez a gond jelenik meg menet közben is amikor jár a motor. Csak akkor elhalványul és a motor le is áll.

https://www.youtube.com/watch?v=D-AHXRj ... e=youtu.be
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

sub-ee írta:
aronpfabian írta:Igen, a Powerdynamot ismerem, nem kicsit van túlárazva, majdnem annyiba kerül mint a motor amihez árulják... :( Akkor marad a 6V rendszer, kontaktpucolás, új akku meg dinamó/fesszab/trafó ellenőrzés.
Vagy felraksz egy minarelli gyújtást ami majdnem ugyanazt tudja mint a Powerdynamo és kerül 7000Ft-ba bontva kompletten.

Üdv.:Sub-ee
Azért a Powerdynamo 180W körül tud, a Minarelli meg 60W körül...
Mondjuk az esztergált cuccok dobják meg jelentősen az árat, forgórész közdarab + állórész közdarab kapásból 5 anyag + 20 munka körül van.
TS powa!
Kép
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

aronpfabian írta:Igen, a Powerdynamot ismerem, nem kicsit van túlárazva, majdnem annyiba kerül mint a motor amihez árulják... :( Akkor marad a 6V rendszer, kontaktpucolás, új akku meg dinamó/fesszab/trafó ellenőrzés.
Vagy felraksz egy minarelli gyújtást ami majdnem ugyanazt tudja mint a Powerdynamo és kerül 7000Ft-ba bontva kompletten.

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Igen, a Powerdynamot ismerem, nem kicsit van túlárazva, majdnem annyiba kerül mint a motor amihez árulják... :( Akkor marad a 6V rendszer, kontaktpucolás, új akku meg dinamó/fesszab/trafó ellenőrzés.
Avatar
Thorwald
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 156
Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Thorwald »

Gyula-bá írta:
gesszti írta:Csodák nincsenek. A 6 V-os dinamó nem fogja bírni tartósan a 12V-ot ...
Ez így igaz, hacsak nem tekercseled át a forgórészt de a leadott teljesítmény így sem fog megnőni , a vas nem tud többet. ](*,)
Drága megoldás, de ezzel megnövelhető a teljesítmény és 12V-os lesz a rendszer + elektronikus gyújtás:

http://zweirad-schubert.de/powerdynamo-mz

Kis TS-hez nem jó. :(


Kép
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

gesszti írta:Csodák nincsenek. A 6 V-os dinamó nem fogja bírni tartósan a 12V-ot ...
Ez így igaz, hacsak nem tekercseled át a forgórészt de a leadott teljesítmény így sem fog megnőni , a vas nem tud többet. ](*,)
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: gesszti »

aronpfabian írta:A gyári 6V fesszabhoz kell a dióda? Az megoldja magában a dinamó védelmét, nem?
(félreértettelek?)
Pont a visszáramkapcsolót kell kiváltani diódával.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

A gyári 6V fesszabhoz kell a dióda? Az megoldja magában a dinamó védelmét, nem?
(félreértettelek?)
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Csodák nincsenek. A 6 V-os dinamó nem fogja bírni tartósan a 12V-ot.

Rakd bele simán az eredeti 6V-os feszszabba a diódát, állítsd be rendesen a szabályzóérintkezőt, és azzal mindent kihozol belőle, amit tud az a dinamó.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Erről mi a véleményetek: MZ 12V Umbau
Mennyire használható az ötlet, jól működhet?

A gyári 6V dinamós rendszert alakítja 12V-ra az eredeti feszültségszabályzó univerzális 12V generátorhoz valóra cserélésével. Az akkumulátorból dinamóba visszafolyás ellen pedig egy diódát épít be a D+ és az akku közé (ugye ilyen a generátoros rendszerben nem kell az egyenirányító miatt, ezért az univerzális 12V fesszab. nem tudja)
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Ugyanúgy befér a halogénes is, csak amikor vettem, épp nem volt.
Avatar
MrSummertime89
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 51
Csatlakozott: 2012.07.23. 21:51
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szombathely

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: MrSummertime89 »

gesszti írta:Igen, a trabi foncsor jó hozzá. Én sima, nem halogénes trabi foncsorba tettem a halogén 35/35-öst. Évek óta így megy. Egész jól, fehéren világít. Vizsgán is elfogadták így.
És a halogén illeszkedett a sima foncsorba? Én rendes halogénes foncsort akarok, az vajon elfér e a búra alatt?
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Igen, a trabi foncsor jó hozzá. Én sima, nem halogénes trabi foncsorba tettem a halogén 35/35-öst. Évek óta így megy. Egész jól, fehéren világít. Vizsgán is elfogadták így.
Avatar
MrSummertime89
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 51
Csatlakozott: 2012.07.23. 21:51
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szombathely

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: MrSummertime89 »

Hello!

Lehet 6V TS-re H4 foncsort kapni? Vagy a Trabié rámegy a gyári búra alá?
Találtam H4 35/35W halogént.
Szvsz jobb lenne mint a 45/40W dinamókiller.
Avatar
Thorwald
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 156
Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Thorwald »

Szebik András írta:A zsugorcsővel már próbálkoztam, nagyon jó ötletnek tűnt, de sajna nekem az lejött. Lehet oda kellett volna még ragasztanom...
A motortömítő jó ötletnek tűnik. Alszok rá egyet.
Gyantás zsugorcsövet használj, az esélyes, hogy ott marad a helyén.
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zudori »

zudori írta:Úgy csináld, amint Geszti kolléga mondta, annyit tennék hozzá, hogy ezeket ne egyszerre, hanem szépen sorrendben, a legegyszerűbbel kezd.
Még valami:
A blokk topikban kértél segítséget, írtad is, hogy megoldódott, de azért majd írd oda, mi is volt a probléma, mitől javult meg!
Avatar
Szebik András
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2012.05.23. 13:47
MZ-d típusa: Etz 250 De Lux
Tartózkodási hely: Lébény

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Szebik András »

A zsugorcsővel már próbálkoztam, nagyon jó ötletnek tűnt, de sajna nekem az lejött. Lehet oda kellett volna még ragasztanom...
A motortömítő jó ötletnek tűnik. Alszok rá egyet.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Én anno zsugorcsövet melegítettem a pozicionáló stiftre... Szép is, tartós is.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Szebik András írta:Sziasztok! Egy gyújtással kapcsolatos, de nem elektronikai gonddal fordulok hozzátok. Egy 1989-es Etz-m van, ami gyári elektronikus gyújtással van szerelve.
A problémám nem nagy, csak 2 mm.
A jeladó (?) műanyag felfogatása és az alaplap fém csapja között a rezonanciától a műanyag megkopott és 1-1 mm-es hézag keletkezett a csap mellett. A képeken talán látszik.
Ki találkozott már ezzel a problémával és mivel lehetne tartósan kihézagolni a műanyagot, hogy az megbízhatóan a helyén maradjon és ne lötyögjön? A lötyögéssel a gyújtási időpont is változik.
Egyenlőre egy fém lemezt vágtam bele, amit ragasztóval rögzítettem, de a rezonancia előbb-utóbb biztosan győzedelmeskedik felette és nem lennék boldog ha abban a házban egy fémdarabka elszabadulna.

A segítséget és a tippeket előre is köszönöm.
András
Kép
Nekem is lötyög.
Ráfújtam féktisztítóval, aztán némi piros motortömítő pasztát nyomtam a résbe, tökéletes.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Szebik András
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2012.05.23. 13:47
MZ-d típusa: Etz 250 De Lux
Tartózkodási hely: Lébény

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Szebik András »

Sziasztok! Egy gyújtással kapcsolatos, de nem elektronikai gonddal fordulok hozzátok. Egy 1989-es Etz-m van, ami gyári elektronikus gyújtással van szerelve.
A problémám nem nagy, csak 2 mm.
A jeladó (?) műanyag felfogatása és az alaplap fém csapja között a rezonanciától a műanyag megkopott és 1-1 mm-es hézag keletkezett a csap mellett. A képeken talán látszik.
Ki találkozott már ezzel a problémával és mivel lehetne tartósan kihézagolni a műanyagot, hogy az megbízhatóan a helyén maradjon és ne lötyögjön? A lötyögéssel a gyújtási időpont is változik.
Egyenlőre egy fém lemezt vágtam bele, amit ragasztóval rögzítettem, de a rezonancia előbb-utóbb biztosan győzedelmeskedik felette és nem lennék boldog ha abban a házban egy fémdarabka elszabadulna.

A segítséget és a tippeket előre is köszönöm.
András
Kép
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

aronpfabian írta:... A kérdéses darab körbe van szigszalagozva, de a tulaj elmondása szerint az volt beleütve hogy 6V/12V és direkt MZ-hez adták anno.
Ilyen, hogy 6V/12V nincs, a szig. szalag már eleve gyanús, szedd le róla.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

A 6V és 12V trafót a feliraton kívül hogyan lehet megkülönböztetni?
A kérdéses darab körbe van szigszalagozva, de a tulaj elmondása szerint az volt beleütve hogy 6V/12V és direkt MZ-hez adták anno.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Így kell ezt csinálni.
gyuri20
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2014.08.09. 12:08
MZ-d típusa: mz ts150

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: gyuri20 »

Sziasztok nagyon szépen köszönök minden segitséget a kondi volt a hibás :) es a karbit kelett szét szednünk :) már jo minden :)
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zudori »

Úgy csináld, amint Geszti kolléga mondta, annyit tennék hozzá, hogy ezeket ne egyszerre, hanem szépen sorrendben, a legegyszerűbbel kezd.
Még valami:
A blokk topikban kértél segítséget, írtad is, hogy megoldódott, de azért mejd írd oda, mi is volt a probléma, mitől javult meg!
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Akkor gyakorlatilag még semmit se csináltál... Gyertyacsere, pipacsere, trafócsere, és így sorban minden érintett alkatrész. Gondolom a gyújtás környékén is mindent rendben találtál. Megszakító ellenőrizve, letakarítva, hézag beállítva, érintekzők lepucolva, kondi cserélve, kondira menő vezeték ellenőrzése zárlatra, stb...??? szóval?

Ha bekapcsolod a gyújtást, akkor világít a visszajelző? A bekötési rajz szerint végigmentél egy próbalámpával, vagy multiméterrel az érintett vezetékeken? (feszmérés, szakadásmérés...)
gyuri20
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2014.08.09. 12:08
MZ-d típusa: mz ts150

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: gyuri20 »

gesszti írta:Részletezd már egy kicsit ezt az "akármit csinálok" dolgot, mert így ku.va nehéz lesz segíteni.
Kapcsolon álitgatam kapcsolgatam a kábel csatlakozokat meg csiszolgatam mert sokáig ált betolo álásba kapcsoltam ugy tolásal sem adot sem aksival rugdosva ezalat ertem azt h mindent
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Részletezd már egy kicsit ezt az "akármit csinálok" dolgot, mert így ku.va nehéz lesz segíteni.
gyuri20
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2014.08.09. 12:08
MZ-d típusa: mz ts150

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: gyuri20 »

Sziasztok.
Gyujtás hibával fordulok hozzátok akármit csinálok nincsen szikrám.
Akumlátoral sem se aksi nélkül tolással sincs.
A válaszokat elöre is köszönöm.
Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kobraCode »

Dreamer írta:
Jellemzően nem olyan mint az ETZ esetén, hogy a gerjesztéssel lehet szabályozni a töltést, hanem állandómágnesek vannak és a három fázistekercs a feszültségszabályzóban végződik, ami "elfűti" a többlet energiát, gyakorlatilag így tartja állandó értéken a feszültséget.

Bár egyenirányítva van a 3 fázis, de mégsem 100%-ig tökéletes (ez a szabályzás elve miatt van). Ez aztán becsapja az olcsó multikat. Ezért aztán én töltést ha lehet mutatós műszerrel mérem.

(Off Burgmanon azt gondoltam rossz a töltés, mert összevissza mértem mindent, mégsem merült le soha az akku)
Értem, köszi, akkor felkeresek valakit akinek komolyabb műszere van!
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 44 vendég