Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

kobraCode írta:
Dreamer írta: ON
Milyen műszerrel mérted? Olcsóbb digit multimétereket megzavarhatja a söntkapcsolású töltésszabályozás.
Hát elég olcsó mutli volt, talán 2500Ft-ot fizettem érte anno. De a töltésnek fordulatra nem emelkednie kéne? Amúgy mi az a söntkapcsolású?[/quote]

Jellemzően nem olyan mint az ETZ esetén, hogy a gerjesztéssel lehet szabályozni a töltést, hanem állandómágnesek vannak és a három fázistekercs a feszültségszabályzóban végződik, ami "elfűti" a többlet energiát, gyakorlatilag így tartja állandó értéken a feszültséget.

Bár egyenirányítva van a 3 fázis, de mégsem 100%-ig tökéletes (ez a szabályzás elve miatt van). Ez aztán becsapja az olcsó multikat. Ezért aztán én töltést ha lehet mutatós műszerrel mérem.

(Off Burgmanon azt gondoltam rossz a töltés, mert összevissza mértem mindent, mégsem merült le soha az akku)
Dreamer
Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kobraCode »

Dreamer írta: ON
Milyen műszerrel mérted? Olcsóbb digit multimétereket megzavarhatja a söntkapcsolású töltésszabályozás.[/quote]

Hát elég olcsó mutli volt, talán 2500Ft-ot fizettem érte anno. De a töltésnek fordulatra nem emelkednie kéne? Amúgy mi az a söntkapcsolású?
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

kobraCode írta:Sziasztok,

egy kicsit offolnám a topikot, aki ért 4 ütemű vas töltéséhez az legyen szíves mondja meg nekem hogy ez a töltés jó e így:

Alapjáraton 13,9-14,1V, villannyal: 13,58-13,63V
5000-es ford: 13,67-68V villannyal: 12,75-12,80V

Köszi.

ON
Milyen műszerrel mérted? Olcsóbb digit multimétereket megzavarhatja a söntkapcsolású töltésszabályozás.
Dreamer
Lóri
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 184
Csatlakozott: 2009.08.02. 19:32
MZ-d típusa: MZ ES 125/1 ; MZ 250

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Lóri »

Kobra!

Szerintem nem jó... fordulaton kicsinek találom...
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kobraCode »

Sziasztok,

egy kicsit offolnám a topikot, aki ért 4 ütemű vas töltéséhez az legyen szíves mondja meg nekem hogy ez a töltés jó e így:

Alapjáraton 13,9-14,1V, villannyal: 13,58-13,63V
5000-es ford: 13,67-68V villannyal: 12,75-12,80V

Köszi.

ON
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

sub-ee írta:
Dreamer írta:No, akkor ha már az főoldalra nem került, ide kiteszem nektek a cikket!

Jó tanulmányozást!
Szuper, a gyújtóegység javítását is írd bele, az is problémás szokott lenni!

Üdv.:Sub-ee
Ha lenne igény, ki lehetne egészíteni. Az érdeklődés hiánya miatt egyelőre nem fektetek ebbe munkát.
Dreamer
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Alfa »

VS461 írta:Vezetékköteget akarok cserélni. Túl azon, hogy lehet utángyári köteget venni, milyen vezetékből érdemes nekiállni a készítésnek? 0.5 mm2, 0.75 mm2, vagy jobb, ha vastagabb (1 vagy 1.5 mm2)? Illetve, melyek azok a szakaszok, amelyek mindenképpen vastagabbak legyenek? Sodrott vagy tömör rézvezeték legyen? Egyik-másik gyári (?) kábel elég vékonynak, könnyen elfáradónak látszik.
Szívesen elmolyolok vele, nem gond :)
Én úgy vettem észre a gyári vezetékátmérők az adott szakasz üzemszerű terhelésére lettek méretezve. Pl. a féklámpa vezetéke eléggé vékony, de az 21W csak és kevés ideig ég. Az akksiról lejövő drótok meg jó vastagok, mert azokon minden keresztül megy. A fényszóró vezetékei is vastagok, 60/55W azért szép áramot tud felvenni. A visszajelzők a 2W-ra is vékonyak.

Más kérdés, mi van zárlat esetén. Kipróbálhatod hogy a vékony vezetéket egy 16A-es biztivel sorbakötve rövidre zárod. Ha huszadszorra se olvad el addig amíg a bizti kiég (pár tizedmásodperc), akkor a motorban se fog valószínűleg.

Amúgy a javaslatom az, hogy a gyújtáskapcsoló-gyújtás-töltés kábelezést inkább tervezd túl, az előre jövőket (lámpák, visszajelzők stb) meg ahogy csak szeretnéd, hogy mindenképp hazahozzon a motor ha valami gond van és a megoldás az egész kikötése.
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Dreamer írta:No, akkor ha már az főoldalra nem került, ide kiteszem nektek a cikket!

Jó tanulmányozást!
Szuper, a gyújtóegység javítását is írd bele, az is problémás szokott lenni!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
VS461
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: VS461 »

sunbim írta:Olyan hajlékony, azaz sodrott vezetékkel, ami gépjárműbe való.
Tömör rezet csak lakás elektromos hálózathoz használnak.
1,5mm2 vastag vezeték 10A-ig, 2,5mm2 16A-ig van biztosítva a lakás rendszetekben.
Szerintem nyugodtan kövesd a gyári kábel átmérőket.
Kisebb átmérőt semmifélekép ne használj
Köszi!
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Olyan hajlékony, azaz sodrott vezetékkel, ami gépjárműbe való.
Tömör rezet csak lakás elektromos hálózathoz használnak.
1,5mm2 vastag vezeték 10A-ig, 2,5mm2 16A-ig van biztosítva a lakás rendszetekben.
Szerintem nyugodtan kövesd a gyári kábel átmérőket.
Kisebb átmérőt semmifélekép ne használj
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
VS461
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: VS461 »

Vezetékköteget akarok cserélni. Túl azon, hogy lehet utángyári köteget venni, milyen vezetékből érdemes nekiállni a készítésnek? 0.5 mm2, 0.75 mm2, vagy jobb, ha vastagabb (1 vagy 1.5 mm2)? Illetve, melyek azok a szakaszok, amelyek mindenképpen vastagabbak legyenek? Sodrott vagy tömör rézvezeték legyen? Egyik-másik gyári (?) kábel elég vékonynak, könnyen elfáradónak látszik.
Szívesen elmolyolok vele, nem gond :)
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Dreamer írta:No, akkor ha már az főoldalra nem került, ide kiteszem nektek a cikket!

Jó tanulmányozást!
Gratula!
Jó írás! =D>
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

No, akkor ha már az főoldalra nem került, ide kiteszem nektek a cikket!

Jó tanulmányozást!
Csatolmányok
Elektronikus_gyujtas_javitas.pdf
(538.23 KiB) Letöltve 281 alkalommal.
Dreamer
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

pempelli írta:Ha a megszakító néha nagyokat szikrázik az kondi hibára utal?
Kondi, vagy trafó is lehet!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Ha a megszakító néha nagyokat szikrázik az kondi hibára utal?
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: MrDok »

jura györgy írta:sziasztok , el tettem jól a rajzomat valahova , nem találom sehol és ebből kifolyólag kérdezném hogy a mexáról jövő vezeték a gyújtó trafó melyik pontjára kell kötni ? üdv juragy
1-esre.
Kép
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok , el tettem jól a rajzomat valahova , nem találom sehol és ebből kifolyólag kérdezném hogy a mexáról jövő vezeték a gyújtó trafó melyik pontjára kell kötni ? üdv juragy
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

TareszHUN írta:... az egyik szénkefénél miért eszi meg gyorsabban a rugókat? Valamiért nagyon felmelegszik és ellágyítja a rugót. ...
A jelenség oka, az esetek többségében, az, hogy a kefébe préselt vezeték rosszul érintkezik a "szénnel", gyártási hiba.
Ez még eredeti DDR alkatrésszel is előfordulhat hát még az annak hazudottal. :D
A másik gyakori ok, hogy a futó felület sérült vagy üt.
TareszHUN
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2014.05.22. 13:49
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: TareszHUN »

sub-ee írta:
TareszHUN írta:
Köszönöm a választ.
Még egy olyan kérdésem lenne hogy nincs-e ötletetek arra hogy az egyik szénkefénél miért eszi meg gyorsabban a rugókat? Valamiért nagyon felmelegszik és ellágyítja a rugót. Esetleg egy erősebb rugó jobban bírná vagy azt is ugyan úgy megenné?
Gyári, vagy utángyártott a szénkefe?
gyári
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

TareszHUN írta:
Köszönöm a választ.
Még egy olyan kérdésem lenne hogy nincs-e ötletetek arra hogy az egyik szénkefénél miért eszi meg gyorsabban a rugókat? Valamiért nagyon felmelegszik és ellágyítja a rugót. Esetleg egy erősebb rugó jobban bírná vagy azt is ugyan úgy megenné?
Gyári, vagy utángyártott a szénkefe?
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
TareszHUN
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2014.05.22. 13:49
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: TareszHUN »

tiger1342 írta:
TareszHUN írta:Hello. Érdeklődnék hogy a 250-es TS MZ még 6V-os rendszerrel fut-e vagy az már 12 V-os és megoldható-e hogy ts125-be etz 125 gyújást építsünk??
(A 250-es TS-re azért kérdeztem rá mert gondolom én hogy az kompatibilis a 125-ösömmel.)
TS 250 is 6V-os, az összes TS az. Megoldható ETZ gyújtást belefaragni a ts125-be, de blokkot kell hozzá marni, közdarabot esztergáltatni, tehát nem visszaalakítható a művelet.
A komplett vezetékköteget cserélni kell, ETZ 3 fázisú generátoros, a TS meg dinamós. Izzók, kürt, fesszab, akksi csere.
Jól gondolod, a 250-es és 125-ös TS gyújtása megegyezik (6V-60W).
Köszönöm a választ.
Még egy olyan kérdésem lenne hogy nincs-e ötletetek arra hogy az egyik szénkefénél miért eszi meg gyorsabban a rugókat? Valamiért nagyon felmelegszik és ellágyítja a rugót. Esetleg egy erősebb rugó jobban bírná vagy azt is ugyan úgy megenné?
VS461
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: VS461 »

sub-ee írta:
VS461 írta:Trafón melyik csatikon kell ellenállást mérni?

1 és 15 között a primert 1-5 ohm

1, vagy 15 és gyújtókábel kimenet között a szekundert, a jó érték 6-8 k ohm.

Üdv.:Sub-ee
Vettem, köszi! :)
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

sub-ee írta:
VS461 írta:Trafón melyik csatikon kell ellenállást mérni?

1 és 15 között a primert 1-5 ohm

1, vagy 15 és gyújtókábel kimenet között a szekundert, a jó érték 6-8 k ohm.

Üdv.:Sub-ee
6V trafónál mik ezek a tartományok?
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zudori »

Kicsit lejjebb allllli kolléga beidézett, így elmondom a kálváriám folytatását.
Feltettem az új trafót, szereztem ceglédi magyar gyártásút, megmértem az ellenállását, jó volt.
Betettem lett szikra, próbarúgás, majd megint nincs! Tényleg gyufát kezdtem keresni!
Másnap megint lett, tökéletesen ment, majd vasárnap veterán motoros találkozó, mint a doxa, egy könnyű rúgás és pöcörög! Rendőrségi felvezetéssel, öröm körök Balatonfűzfőn, a felénél megáll, ki a sorból, elviselni a szánakozó pillantásokat.... :oops:
Teherautón haza, vasárnap estére úgy tűnik, talán meg van a hiba! Talán...
Nekem elektronikus gyújtásom van, még az előző tulajdonos tette bele, amikor átalakította a trafó 1-es pontján volt egy vezeték ami be ment a blokkba a generátorhoz, a régi gyújtáshoz,- a trafóról nem vette le, bent a blokkban, pedig leszigetelte zsugórcsővel. Ez egy aprócska szigetelési probléma miatt, időnként testelt, és így tűnt el a szikra! Erre úgy jöttem rá, hogy direktbe kötöttem a gyújtáselektronikát a kapcsoló kiiktatásával és jó lett, majd megint nem. Gondoltam kikötöm az előbb említett 1-es ponton lévő vezetéket is és lássunk csodát megjött a szikra!!! Vissza megint a vezetéket, eltűnt!
Másnap nyomoztam ki, hová is megy ez a vezeték!
Hogy ne legyen teljes az örömöm rúgás után eltűnt az alapjárat, gázadásra pörög, de alacsony fordulaton kínlódik. Újra karburáltam, meghúztam még pár csavart, most jó.
Ezt a hosszú litániát azért írtam, hogy okuljunk, tanuljunk, szemét összetett hiba volt. Egyszer a trafó, máskor az a vezeték. Remélem ez volt a hiba....-REMÉLEM!
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

VS461 írta:Trafón melyik csatikon kell ellenállást mérni?

1 és 15 között a primert 1-5 ohm

1, vagy 15 és gyújtókábel kimenet között a szekundert, a jó érték 6-8 k ohm.

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
VS461
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: VS461 »

Trafón melyik csatikon kell ellenállást mérni?
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: allllli »

zudori írta:Itt vagyok, mesélni! :shock:
Berúgtam, ment vette a fordulatot szépen fel és lepörgött, de néha leállt, majd újra indul, később megint. No hagytam, most megint próbarúgás, meg sem nyikkan, megint nincs szikra.
Valami más baj lehet, kétszer magától ugyan úgy nem romlik el a gyújtás.
De, hogy mi, azt már nem tudom, talán a trafó?

Lehet, hogy már késő írni, de biztos lehetsz benne, hogy a trafó a ludas. Nekem is 11-12 kOhm között volt a szekunder ellenállása és ugyan ezeket produkálta. Vettem rá taiwani új trafót, az is 11,59 kOhm volt, azzal is ezt produkálta. Ekkor hittem azt, hogy az IGTB gyújtás a hibás, elküldtem Szub-eenak, semmi baja nem volt, ekkor adtam el neked. Megszakítós gyújtással is ugyan ilyen szar lett a motor. Rátettem egy gyári DDR-es trafót a maga 9 kOhm-os ellenállásával, azóta semmi baja nincs.
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

A gyújtásom tovább épült, Skac barátom esztergált szegecseket és megszegecselte a csapágyházat.

Kicseréltük a jeladó kábelét, kipróbáltuk, jól működik az új hall elemmel. Már csak a kiöntés és a beszerelés van...

A gyújtáselektronikában a kapacitásokat és két kívül sérül ellenállást cserélek, illetve átvezetékelem...

Kép
Kép
Kép
Dreamer
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell »

Nem tudom miről beszélsz, de biztosan igazad van. A dobozban volt a baj mindíg az 100% mert javítottad egész addig ameddig sikerül megszabadulni tőle. Nagyon jó volt az ameddig ment az egyértelmű, de az nálam max 1 év volt amit stabilan szolgált...
Áttértem a gyári megoldásokra amikkel komolyabb bajom nem volt eddig. Már csak ezt a kurva vezetékköteget fogom lecserélni mert azzal még adódnak gondok megszolgálta az idejét elmondhatom... :D
De nézzük a jó oldalát az indexreléd az működik mai napig + az akkuőr is. Igaz abban csak akkor vált át zöldre mikor már 15V körül jár a töltésem azaz tultölt. Azt mondtad valami zener-l van a baj benne amit nem lehetett vagy nem tudtad kijavítani benne. Mindegy nem érdekes ameddig narancssárga addig nincs baj az évek alatt kitapasztaltam...
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

sub-ee írta:
hell írta:
Ez jó volt. Gondolsz a jövőre. :twisted: :D Trafó ide vagy oda az az ő baja. :D Bár nekem annó zsinorban ment szét a megszakítóhoz készült elektronikus csodád. Jó volt az nagyon tetszet csak nem birta sokáig. Valami abban a dobozban nem volt frankó sosem...
Téged vert a villamossággal az Isten, nálad a fesszabályzó is rossz volt ami a cikkben fent van, minden haveromnak (nekem is), még Zudori-nak is ez van a motorjában és hibátlanul üzemel, sőt nekem a 251-ben is ez volt már, és azóta is üzemel az új gazdájánál.

Hozzáteszem a gyújtásnál magas volt a végtranyó bázisárama, de neked nagyrészt megszakító felől ment mindig el a gyújtóegység. ÉN BASZTAM EL a gyújtást tervezés közben, de nálad mindig a másik oldal ment el pont!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

hell írta:
Ez jó volt. Gondolsz a jövőre. :twisted: :D Trafó ide vagy oda az az ő baja. :D Bár nekem annó zsinorban ment szét a megszakítóhoz készült elektronikus csodád. Jó volt az nagyon tetszet csak nem birta sokáig. Valami abban a dobozban nem volt frankó sosem...
Téged vert a villamossággal az Isten, nálad a fesszabályzó is rossz volt ami a cikkben fent van, minden haveromnak (nekem is), még Zudori-nak is ez van a motorjában és hibátlanul üzemel, sőt nekem a 251-ben is ez volt már, és azóta is üzemel az új gazdájánál.

Hozzáteszem a gyújtásnál magas volt a végtranyó bázisárama, de neked nagyrészt megszakító felől ment mindig el a gyújtóegység. ÉN BASZTAM EL!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Gyújtáshoz hozzászólva saját tapasztalataim.

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

seagateh írta:Nekem is a Szabi féle elektronikus van, saját magam építettem az itt leírtak alapján.

A Gyújtáselektronika maga tökéletes, csak amíg a megszkító vezérelte sokszor 50kmenként és mindíg a legjobbkor állt le a motor..

Vásároltam Szabitól optikai jeladót azóta megtettem majdnem 10ezret hiba nélkül.
A végtranzisztort kivezettem egy külön hűtőbordára az ülés alá annyit módosítottam. A végfok szeret melegedni elég rendesen.
A feszültségszabályzót meg el is felejtettem hogy van a motorba ilyen alkatrész. (Szabi tervei alapján, utánépítettem.) Hibátlan.
A végtranzisztor bázisáramát csökkenteni kell, van egy számolási hiba az áramkörben, így a végtranyó bázisárama túl nagy és fűt nagyon a tranzisztor.

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sunbim »

SzaNor írta:Sziasztok, a 250-es etz kb. 120-as sebességnél melegen elkezd rángatni, a gyújtás elektronikus és elvileg rendben van.
Gyertyakép nagyon sötét barna, a karbi csatos, a tűtartó a legfelső előtti horonyban van (135-ös főfúvóka).
Ha visszaveszem a gázt, 110-el simán megy.
Volt már valakinek hasonló hibajelensége?
Üzemanyag ellátási hibára tippelek.

Benzincsapban a gumi bedagadt, keveset ereszt át. Vagy, búvárcső szűrője eldugult emiatt nem kap elég mennyiségű benzint a gép. Tartalék állásban is ezt csinálja?
Esetleg a karburátorban nem a típusnak megfelelő tűszelep van. Ezeket nem ártana átvizslatni .
Ha van valami, írj! ...
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 147
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Gyújtáshoz hozzászólva saját tapasztalataim.

Hozzászólás Szerző: seagateh »

Nekem is a Szabi féle elektronikus van, saját magam építettem az itt leírtak alapján.

A Gyújtáselektronika maga tökéletes, csak amíg a megszkító vezérelte sokszor 50kmenként és mindíg a legjobbkor állt le a motor..

Vásároltam Szabitól optikai jeladót azóta megtettem majdnem 10ezret hiba nélkül.
A végtranzisztort kivezettem egy külön hűtőbordára az ülés alá annyit módosítottam. A végfok szeret melegedni elég rendesen.
A feszültségszabályzót meg el is felejtettem hogy van a motorba ilyen alkatrész. (Szabi tervei alapján, utánépítettem.) Hibátlan.
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
SzaNor
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2014.07.29. 17:03
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: SzaNor »

Sziasztok, a 250-es etz kb. 120-as sebességnél melegen elkezd rángatni, a gyújtás elektronikus és elvileg rendben van.
Gyertyakép nagyon sötét barna, a karbi csatos, a tűtartó a legfelső előtti horonyban van (135-ös főfúvóka).
Ha visszaveszem a gázt, 110-el simán megy.
Volt már valakinek hasonló hibajelensége?
Avatar
fzooltan
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.06.29. 20:46
MZ-d típusa: ES125,TS125,ES250/2
Tartózkodási hely: Zalaszentgrót

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: fzooltan »

hell írta: Ez már csak ilyen kegyetlen az élet. :D De a lényeg Mz fórumon vagyunk nem Maruti... :D
Ja és persze ne nekem mond balul sikerült hanem a gyártónak... :)
Igazságod van. MZ az MZ. .....én kérek elnézést!
Bár most is az a meggyőződésem,hogy bármilyen gépbe építík ezt az alapkacsolást (trafó,mexa,elektronika) aminek az üzemi feszültsége 12V (13,8-14,2),ugyanúgy kell müködnie. Nem igazán hiszem hogy a kapcsolás tudná ,hogy MZ-be van vagy nem........vagy mégis? :-k
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell »

fzooltan írta:
hell írta: Igen ezt már mintha olvastam volna valahol.
Előfordulhat, de pont így vagyok én is a te balul sikerült gyújtásoddal. :D
Ez már csak ilyen kegyetlen az élet. :D De a lényeg Mz fórumon vagyunk nem Maruti... :D
Ja és persze ne nekem mond balul sikerült hanem a gyártónak... :)
Avatar
fzooltan
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.06.29. 20:46
MZ-d típusa: ES125,TS125,ES250/2
Tartózkodási hely: Zalaszentgrót

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: fzooltan »

hell írta: Igen ezt már mintha olvastam volna valahol.
Előfordulhat, de pont így vagyok én is a te balul sikerült gyújtásoddal. :D
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell »

zudori írta:Én sem gondolom, hogy rossz a gyújtás, ameddig nem volt ez a trafó mizéria, jól működött.
A Szabi megmondta a frankót akkor nincs is baj ki kell cserélni azt annyi. Nem hitetlenkedni. :D
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell »

fzooltan írta:Megszakítóvezérelt gyújtásról: Lehet hogy van akinél nem vált be,nekem működik rendesen. 3 éve építettem az első 6 voltost a cikkekben található leírás alapján. Majd építettem egy tartalékot,hátha nálam is elromlik,de nem így történt,még most is tökéletesen dolgozik.
...de a 12 voltosról is jó tapasztalataim vannak. Maruti megszakítós gyújtásával bajlódtam (sz@r minőségű megszakítók) mikor eszembe jutott a tartalék 6 voltos gyújtásom. Szabival konzultálva átépítettem 12 voltosra a rendszert,majd egy műanyag doboz segítségével beépítettem. Pár alkatrész csak az eltérés fő darabok egyformák.
Jelenleg 4500 km tett meg a kocsi ezzel az elektronikával hiba nélkül.
Gondoltam leírom,hogy ne csak negatív tapasztalatok legyenek olvashatók a megszakító vezérelt gyújtásról. :)
Igen ezt már mintha olvastam volna valahol. Remélem minél előbb beszámolsz arról is ETZ-ben hogyan működött a tartósan. :D
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zudori »

Én sem gondolom, hogy rossz a gyújtás, ameddig nem volt ez a trafó mizéria, jól működött.
Avatar
fzooltan
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.06.29. 20:46
MZ-d típusa: ES125,TS125,ES250/2
Tartózkodási hely: Zalaszentgrót

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: fzooltan »

Megszakítóvezérelt gyújtásról: Lehet hogy van akinél nem vált be,nekem működik rendesen. 3 éve építettem az első 6 voltost a cikkekben található leírás alapján. Majd építettem egy tartalékot,hátha nálam is elromlik,de nem így történt,még most is tökéletesen dolgozik.
...de a 12 voltosról is jó tapasztalataim vannak. Maruti megszakítós gyújtásával bajlódtam (sz@r minőségű megszakítók) mikor eszembe jutott a tartalék 6 voltos gyújtásom. Szabival konzultálva átépítettem 12 voltosra a rendszert,majd egy műanyag doboz segítségével beépítettem. Pár alkatrész csak az eltérés fő darabok egyformák.
Jelenleg 4500 km tett meg a kocsi ezzel az elektronikával hiba nélkül.
Gondoltam leírom,hogy ne csak negatív tapasztalatok legyenek olvashatók a megszakító vezérelt gyújtásról. :)
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell »

sub-ee írta:
hell írta:Nem-e!? Bár én neked nem mondok semmit mert beszolásnak és negatívnak fogod értékelni!
nem, nem romlik el, ő is elment vele vagy 10000km-et biztos, az enyémben már majdnem 30000km, megmérte a trafóját és az a rossz, mondtam cserélje ki, de még mindig gondolkodik, hogy lehet más a rossz, ezt addig játszuk, amíg tönkre nem megy az IGBT a gyújtásban, de nekem mindegy végülis, van ki megcsinálja ugye...

Üdv.:Sub-ee
Ez jó volt. Gondolsz a jövőre. :twisted: :D Trafó ide vagy oda az az ő baja. :D Bár nekem annó zsinorban ment szét a megszakítóhoz készült elektronikus csodád. Jó volt az nagyon tetszet csak nem birta sokáig. Valami abban a dobozban nem volt frankó sosem...
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

tiger1342 írta:
TareszHUN írta:Hello. Érdeklődnék hogy a 250-es TS MZ még 6V-os rendszerrel fut-e vagy az már 12 V-os és megoldható-e hogy ts125-be etz 125 gyújást építsünk??
(A 250-es TS-re azért kérdeztem rá mert gondolom én hogy az kompatibilis a 125-ösömmel.)
TS 250 is 6V-os, az összes TS az. Megoldható ETZ gyújtást belefaragni a ts125-be, de blokkot kell hozzá marni, közdarabot esztergáltatni, tehát nem visszaalakítható a művelet.
A komplett vezetékköteget cserélni kell, ETZ 3 fázisú generátoros, a TS meg dinamós. Izzók, kürt, fesszab, akksi csere.
Jól gondolod, a 250-es és 125-ös TS gyújtása megegyezik (6V-60W).
Vagy berakunk egy robogó gyújtásrendszert!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

TareszHUN írta:Hello. Érdeklődnék hogy a 250-es TS MZ még 6V-os rendszerrel fut-e vagy az már 12 V-os és megoldható-e hogy ts125-be etz 125 gyújást építsünk??
(A 250-es TS-re azért kérdeztem rá mert gondolom én hogy az kompatibilis a 125-ösömmel.)
TS 250 is 6V-os, az összes TS az. Megoldható ETZ gyújtást belefaragni a ts125-be, de blokkot kell hozzá marni, közdarabot esztergáltatni, tehát nem visszaalakítható a művelet.
A komplett vezetékköteget cserélni kell, ETZ 3 fázisú generátoros, a TS meg dinamós. Izzók, kürt, fesszab, akksi csere.
Jól gondolod, a 250-es és 125-ös TS gyújtása megegyezik (6V-60W).
TS powa!
Kép
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

hell írta:Nem-e!? Bár én neked nem mondok semmit mert beszolásnak és negatívnak fogod értékelni!
nem, nem romlik el, ő is elment vele vagy 10000km-et biztos, az enyémben már majdnem 30000km, megmérte a trafóját és az a rossz, mondtam cserélje ki, de még mindig gondolkodik, hogy lehet más a rossz, ezt addig játszuk, amíg tönkre nem megy az IGBT a gyújtásban, de nekem mindegy végülis, van ki megcsinálja ugye...

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

tiger1342 írta:
zudori írta:Érdekes esetet osztanék meg Veletek!
Megállt a motorom, eltűnt a szikra. Tönkre ment az elektronika. Kaptam gyorsan egy másik fajtát- a Mestertől-, de megküldte Szabolcs is az új dobozt. Ezért maradtam az egyszerűség okán a réginél, feltettem jó lett, de kicsit melegedett a trafó. Átállítottunk egy kapcsolót benne, állítottam- a gyújtáson- kb.2,5 mm- szépen indult, jól ment, nem melegedett a trafó. Próbaút,minden ok. kb.30 km után, már otthon a kapuban, nem akart felpörögni, húztam a gázt- mind ez alapjáraton álló motornál, nem pörög csak fuldoklik. Az alapjárat ingadozik, gázadaáskor hörög, gondolkodik majd kipörög, de utána megint ugyan ez a jelenség. Feladtam, de kb. 2 óra múlva lementem és berúgtam-a motort- szépen indult, jól kipörög. Szépen reagál a gázra!
Most akkor mi van?
Kihűlt az az alkatrész, ami miatt össze-vissza volt szikra. Derítsd ki, melyik volt az.
Egyértelműen trafó, a maga majdnem 11k ohm-ával a mérés alapján!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
TareszHUN
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2014.05.22. 13:49
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: TareszHUN »

Hello. Érdeklődnék hogy a 250-es TS MZ még 6V-os rendszerrel fut-e vagy az már 12 V-os és megoldható-e hogy ts125-be etz 125 gyújást építsünk??
(A 250-es TS-re azért kérdeztem rá mert gondolom én hogy az kompatibilis a 125-ösömmel.)
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

Gurigázás folytatódik:
Kép
Dreamer
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell »

Nem-e!? Bár én neked nem mondok semmit mert beszolásnak és negatívnak fogod értékelni!
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 55 vendég