Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
zuzuj
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2014.07.23. 22:19
MZ-d típusa: etz150
Tartózkodási hely: sülysáp

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zuzuj »

gesszti írta:
Gyula-bá írta: Az Mz, Trabi szabályozó tartalmazza az előtét ellenállást (a doboz alatt van), a gyári bekötésen nem kell változtatni.
Szerintem az mz szabályzója nem tartalmazza, annál a dinamón van a szabályzó ellenállás. A trabinál van a feszszabályzóban.

köszi a segítséget Gyula-bá ,illetve Geszti.
ma megnéztem a bekötést azzal semmi gond nincs.
valóban az mz feszszabon nincs előtétellnállás,csak az állórésznél.
a hiba viszont továbbra is fennáll iszonyatosan szikrázik a fesszab most elkezd tölteni eléri a 6.8-7v ot annál az oldalnál ahol 3 érintkező van szinte összeér az ív amit húz és olvad meg... csak nem volt idáig rajta sönt (ígyvettem,illetve darbokban)nem tudtam hogy kell rá .csaknem tudomhogy kell bekötni ezért kérnék valakitől képet róla.
valamint találkozott már valaki ilyen próblémával mit nézzek meg rajta?
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

Igazad van. Az Mz-nél külön van (egy tekercsnek kinéző ellenállás).
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Gyula-bá írta: Az Mz, Trabi szabályozó tartalmazza az előtét ellenállást (a doboz alatt van), a gyári bekötésen nem kell változtatni.
Szerintem az mz szabályzója nem tartalmazza, annál a dinamón van a szabályzó ellenállás. A trabinál van a feszszabályzóban.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

zuzuj írta:sziasztok köszönet a befogadásért.
igazából már sajnos nincs meg a kis etz -m most simson awo 425 van. ezért is írnék a gondom a töltés mz 6v os dinamó van rajta ... zuzuj
A kapcsolási rajzot itt: http://www.szocimotoros.hu/download/kezikonyv.pdf / 88 old. találod.
Az Mz, Trabi szabályozó tartalmazza az előtét ellenállást (a doboz alatt van), a gyári bekötésen nem kell változtatni.
zuzuj
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2014.07.23. 22:19
MZ-d típusa: etz150
Tartózkodási hely: sülysáp

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zuzuj »

sziasztok köszönet a befogadásért.
igazából már sajnos nincs meg a kis etz -m most simson awo 425 van. ezért is írnék a gondom a töltés mz 6v os dinamó van rajta a problémám az hogy már a második fesszabájzót süti szét és nem tölt csak szikrázik és szétolvad. igazából működött még régebben de nem jövök rá mi lehet a baj valakinek ötlete lenne,az állórésznek hány ohm az ellenállása? , és lenne még egy kérdés a söntöt/előtét ellenállást/ hogy kell bekötnöm, légyszives tegyetek fel róla képet vagy küldjétek az email címemre laczko-z@freemail.hu
köszi szépen üdv zuzuj
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

beci58 írta:Sziasztok a Bakony túrán elromlott a töltésem, a hiba az alábbi volt, fekete elektronikus fesszabályozóban a tranzisztor lábánál a nyomtatott áramkör megszakadt, kettes hiba az egyenirányító hídnál eltört a D+ ra menő csúszósaru zsugorcsővel le volt szigetelve így nem látszott a törés csak nem érintkezett. Harmadik hiba kiégett a töltésjelző izzóm. A kettes hiba miatt nem működött csak egy darabig az ötletem, hogy a rossz fesszabályzó helyett egy 21W-os izzón keresztül adok gerjesztést a DF pontra menő vezetékre ,ameddig működött addig helyzetjelzővel tudtam közlekedni,az elöregedett saruk és a rezgés furcsa meglepetést okozhat, a történetemet azért írtam meg hátha valamit lehet belőle tanulni.
Gyárilag sosem volt szigetelve, látod látod maradtál volna az eredetinél :) :)!
Az elektronikus szabályzót szétszedtem, módosítottam az alkatrész rögzítésén, remélem nekem nem törik el a forrasztás.

Köszi a történetet, szerintem is jó példa lehet!
Dreamer
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

aronpfabian írta:Sziasztok!

Az ETZ 250-emet 5 Ah-s "AKA Electric" (ez még lehet eredeti NDK vagy már a kínai?) akkuval kaptam. A gyár 9 Ah-sat ajánl.
Ez okozhatja azt a hibát hogy alapjáraton 2-3 perc után felvillan a töltésjelző, aztán leáll, ha nem rántom fel a gázt 1500 rpm körülre?
Igen okozhatja.Mármint nem az 5Ah,hanem hogy régi az akksi.
Ennyit birt,ideje cserélni.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Sziasztok!

Az ETZ 250-emet 5 Ah-s "AKA Electric" (ez még lehet eredeti NDK vagy már a kínai?) akkuval kaptam. A gyár 9 Ah-sat ajánl.
Ez okozhatja azt a hibát hogy alapjáraton 2-3 perc után felvillan a töltésjelző, aztán leáll, ha nem rántom fel a gázt 1500 rpm körülre?
beci58
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2010.05.29. 19:18
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: beci58 »

Sziasztok a Bakony túrán elromlott a töltésem, a hiba az alábbi volt, fekete elektronikus fesszabályozóban a tranzisztor lábánál a nyomtatott áramkör megszakadt, kettes hiba az egyenirányító hídnál eltört a D+ ra menő csúszósaru zsugorcsővel le volt szigetelve így nem látszott a törés csak nem érintkezett. Harmadik hiba kiégett a töltésjelző izzóm. A kettes hiba miatt nem működött csak egy darabig az ötletem, hogy a rossz fesszabályzó helyett egy 21W-os izzón keresztül adok gerjesztést a DF pontra menő vezetékre ,ameddig működött addig helyzetjelzővel tudtam közlekedni,az elöregedett saruk és a rezgés furcsa meglepetést okozhat, a történetemet azért írtam meg hátha valamit lehet belőle tanulni.
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2804
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

hell írta:Baki M. nem tudtam elérni és nem is kaptam semmilyen elérhetőségét így valaki nem tud olyan emberet aki csinálna kábelköteget a gépezethez?
nekem van egy 250-es ETZ-re, Baki M. készítette, ha érdekel. Igaz, a csatlakozók nem a szokásos rezesek, hanem spécik...
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell »

Baki M. nem tudtam elérni és nem is kaptam semmilyen elérhetőségét így valaki nem tud olyan emberet aki csinálna kábelköteget a gépezethez?
Tibi456
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2014.07.20. 09:01
MZ-d típusa: Mz Etz 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Tibi456 »

Köszönöm a válaszokat :)
Avatar
nagydivad
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
Tartózkodási hely: Tápiógyörgye

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: nagydivad »

Tibi456 írta:Sziasztok!

Totál kezdőként (és kérem ezért nem megsarcolni) egy olyan kérdésem lenne, hogy a képen látható elektronikának mi a neve, illetve a szerepe? Etz 125-ösről van szó :)


Kép
Amelyik ETZ-n ilyen gyújtáselektronikát találsz azon tranzisztoros gyújtás van. Ennek ismeretében pedig utána tudsz olvasni a pontos működésének.
http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... cle&id=569
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell »

Gyujtáselektronika!
Tibi456
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2014.07.20. 09:01
MZ-d típusa: Mz Etz 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Tibi456 »

Sziasztok!

Totál kezdőként (és kérem ezért nem megsarcolni) egy olyan kérdésem lenne, hogy a képen látható elektronikának mi a neve, illetve a szerepe? Etz 125-ösről van szó :)


Kép
nyuszivagyMcFly
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2014.07.19. 17:38
MZ-d típusa: ETZ 150

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: nyuszivagyMcFly »

Szia, köszönet, de néztem többször is a bekötést, a vezetékeket is lemértem, sajnos nem az a gond. Egyszerűen nem hagy nyugodni, hogy nem találom a konkrét hibaforrást...
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Szia!
Nézd meg nincs e fordítva bekötve a trafó.Trükkös tud lenni volt olyan trafó ami 1500km-t kibírt fordítva bekötve utána 2 meghalt egy nap alatt.(ez még akkor volt amikor megvettem,eszembe nem jutott,hogy valaki fordítva kötötte be,újat tettembe bele mikor megvettem,de gyanútlanul ugyan úgy kötöttem vissza ahogy volt)
A teljes újrakábelezés pedig jó dolog érdemes rászánni az időt,amióta újravezetékeltem nem kellett hozzányúlnom az elektronikához csak fejlesztés céljából,igaz ráment három napom(én csináltam az egész kábelköteget is),de megérte.
nyuszivagyMcFly
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2014.07.19. 17:38
MZ-d típusa: ETZ 150

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: nyuszivagyMcFly »

Sziasztok!
Eljött az ideje, hogy kis segítséget, tanácsot kérjek. ETZ 150-ről volna szó. Főzi a trafót. Olvastam, hogy másnak is volt problémája ezzel. A gondom az, hogy megszakító, kondi, megsz. bütyök, pipa, gyújtókábel, gyertya, közvetlen gyújtás vezetékek, zavarszűrő kondi jók. Saruk jók. A gondom az, hogy esetlegesen milyen elektromos részek szólhatnak még közbe. Egyszerűen nem találom a hibát. Arra is gondoltam, hogy átvezetékelem újra az egészet... új csokik, stb, de valahogy rohadtul nincs rá ingerem. Én úgy gondolom a dióda, fesz.szab nem szólhat közbe, de nem vagyok nagy elektromos matyi. Amúgy minden más OK rajta elektromosságilag. Szóval tanácsot köszönettel vennék. Mondom, a megszakító hézag és a zárási idő teljesen ok, tehát nincs sokáig zárva a megszakító. A gép minden gond nélkül jár, nem hagy ki.
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pempelli »

sell írta:Gyakran előforduló hiba még az állórészből kivezető fázispontok szorítós, csúszósarus csatlakozásai. Saruk fellazulása, megkeményedett vezetékszigetelés és oxidáció miatti vezetéktörés, vagycsak simán az átmeneti ellenállás miatt melegedett feketére oxidált kinyúlt saruk. Találkoztam már olyannal is ahol még a bakelit is elszenesedett e miatt.
Na ezt megnézem.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell »

Ezzel az állórész érintkezéses mizériával 2 hónapot szoptam. Szóval a szenesedés és nem érintkezéses történetet tudom tanusítani... :) Roppant módon ráfinált tud lenni és nagyon idegesítő...
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 736
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sell »

Gyakran előforduló hiba még az állórészből kivezető fázispontok szorítós, csúszósarus csatlakozásai. Saruk fellazulása, megkeményedett vezetékszigetelés és oxidáció miatti vezetéktörés, vagycsak simán az átmeneti ellenállás miatt melegedett feketére oxidált kinyúlt saruk. Találkoztam már olyannal is ahol még a bakelit is elszenesedett e miatt.
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pempelli »

sell írta:Ezt értem, csak írtad hogy álló és forgórészhez nem nyúltál. Ez a legegyszerűbb módja a forgórész és egyben az egész gerjesztőkör lepróbálására. Ha nem produkál töltést így akkor az állórész egyenirányítónál kell keresgélni. Vezetékek amúgy általánosságban rendben vannak?
Persze azokat végignéztem.,
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 736
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sell »

Ezt értem, csak írtad hogy álló és forgórészhez nem nyúltál. Ez a legegyszerűbb módja a forgórész és egyben az egész gerjesztőkör lepróbálására. Ha nem produkál töltést így akkor az állórész egyenirányítónál kell keresgélni. Vezetékek amúgy általánosságban rendben vannak?
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pempelli »

sell írta:Ha lessz töltés akkor fesszab. Ha nem lessz, de vesz fel áramot akkor megpróbáltad a gerjesztő kört , amivel a forgórész hiba kizárható.
Fesszab is lett cserélve vagy három is:(
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 736
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sell »

Ha lessz töltés akkor fesszab. Ha nem lessz, de vesz fel áramot akkor megpróbáltad a gerjesztő kört , amivel a forgórész hiba kizárható.
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pempelli »

sell írta:Igen, arra gondoltam. Ha a fesszabnál a 67-esre adsz áramot felgerjed? Feszmérővel mérheted az akksinál. Csak ne hosszabb idejig csináld max 1-2 másodpercig, direktbe gerjesztve felszökik a fesz. Nehogy a diódàkat tönkretegye.
Megpróbálom hétvégén,de dióda hidat is kicseréltem már.,ha a 67-re adok áramot és lesz töltés mi a gond?
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 736
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sell »

Igen, arra gondoltam. Ha a fesszabnál a 67-esre adsz áramot felgerjed? Feszmérővel mérheted az akksinál. Csak ne hosszabb idejig csináld max 1-2 másodpercig, direktbe gerjesztve felszökik a fesz. Nehogy a diódàkat tönkretegye.
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pempelli »

sell írta:Hali. A gerjesztő köröd megvan? (direktben fel lehet gerjeszteni a forgórészt?) kontroll lámpa világít ráadott gyujtásnál?
A töltés visszajelzőre gondolsz ?az világít.
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 736
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sell »

Hali. A gerjesztő köröd megvan? (direktben fel lehet gerjeszteni a forgórészt?) kontroll lámpa világít ráadott gyujtásnál?
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pempelli »

nagydivad írta:
pempelli írta:Köszönöm,csak azt nem tudom miért nem húz be a feszültség szabályzó?merre fele keressem a hibát?
A feszültségszabályzón belül nem engedett el véletlenül egy forrasztás? Nekem már volt ilyen.
Már cseréltem mindent csak a álló és forgórészhez nem nyúltam-
Avatar
nagydivad
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
Tartózkodási hely: Tápiógyörgye

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: nagydivad »

pempelli írta:Köszönöm,csak azt nem tudom miért nem húz be a feszültség szabályzó?merre fele keressem a hibát?
A feszültségszabályzón belül nem engedett el véletlenül egy forrasztás? Nekem már volt ilyen.
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Gyula-bá írta:
pempelli írta:Srácok a egyenirányító panel 3 pontján mennyi fesz kell mérni illetve lehet ott mérni valamit.
Nincs töltésem ,már mindent cseréltem,álló és forgórésznél van valami szerintem.
A töltés rendszer ellenőrzése, a gyári ajánlás: https://www.youtube.com/watch?v=X1c40qfveMk
és itt: https://www.youtube.com/watch?v=5JN9iJVQuvw a gyújtás tesztje.
Az nem baj ha tudsz németül de a nélkül is érthető. :)
Köszönöm,csak azt nem tudom miért nem húz be a feszültség szabályzó?merre fele keressem a hibát?
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

pempelli írta:Srácok a egyenirányító panel 3 pontján mennyi fesz kell mérni illetve lehet ott mérni valamit.
Nincs töltésem ,már mindent cseréltem,álló és forgórésznél van valami szerintem.
A töltés rendszer ellenőrzése, a gyári ajánlás: https://www.youtube.com/watch?v=X1c40qfveMk
és itt: https://www.youtube.com/watch?v=5JN9iJVQuvw a gyújtás tesztje.
Az nem baj ha tudsz németül de a nélkül is érthető. :)
Avatar
Stephanus
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 248
Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
MZ-d típusa: 251
Tartózkodási hely: Ócsa

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Stephanus »

pempelli írta:Srácok a egyenirányító panel 3 pontján mennyi fesz kell mérni illetve lehet ott mérni valamit.
Nincs töltésem ,már mindent cseréltem,álló és forgórésznél van valami szerintem.
Melyik három? :) Ha a három fázis kapocsra gondolsz, akkor azokon szerintem kb 14V csúcsértéket kellene mérned testhez képest. A baj az, hogy hogyan mérsz csúcsértéket. Egyenirányítani kéne, mert ott nem egyenfesz van, és nem fogod tudni rendesen megmérni multiméterrel egyenfesz méréssel. Viszont váltófesz méréssel sem, mert a testhez képest nem szinuszos lesz ott a jelalak. A generátor csillagpontjához képest lenne szép, de ahhoz meg szerint nem férsz hozzá..
Arrafelé vagy oszcilloszkóppal lenne jó méregetni (erről van leírás a szerelési könyvben), vagy lekötni mindent, és egyenként kiméregetni a diódákat egy multiméter diódavizsgáló állásában, a fázis tekercseket és a forgórész tekercset pedig ellenállásméréssel. Ha jók a diódák, akkor nyitóirányban 600mV körüli feszültség kell, hogy essen rajtuk, záróirányban pedig nem szabad vezetniük. A forgórész tekercsnek 4,2ohm ellenállásúnak kell lennie. Az állórész tekercsellenállásait nem találom, de az valószínűleg valami még kisebb érték lesz.
A szkópos mérés azért jó, mert ott egy mérésből szinte az összes hibát rögtön lehet látni, ami előfordulhat a generátortól a diódahíd kimenetéig. Szakadásokat, rövidzárakat minden tekercsre és diódára egyszerre.
Ha el tudsz pöfögni a gépsassal Ócsáig, a szkópos mérésben tudok segíteni.
KépKép
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Srácok a egyenirányító panel 3 pontján mennyi fesz kell mérni illetve lehet ott mérni valamit.
Nincs töltésem ,már mindent cseréltem,álló és forgórésznél van valami szerintem.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell »

Majd ha sok időm lesz mint most akkor...
De persze eleget kinlódtam vele, hogy ne magától javuljon meg. :) Sok csatlakozót cseréltem így lehet azok közül volt az egyik de konkrétan melyik nem derült ki na mindegy teszi a dolgát az a lényeg....
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

hell írta:Talán ezért szeretem én az MZ-t. Jó fél napig kinlódtam vele szidtam, el akartam adni vagy égetni már mindegy lett volna. Habzott a szám már. :D Minden csatlakozást, gányolásokat(van néhány új köteg kell ez a szar helyett :) ), egyebek újra csináltam és hol jó volt hol nem aztán történt valami most jó. Akárhogyan cibáltam a vezetékeket járatás közben nem derült ki hogy mi a baja vagy hol van. Én már mindenre gondoltam. Nem akartam elhinni 3 feszabot is kinyirjon és nem is nyirt ki egyet sem. Szóval X akta. Ismét nem derül ki mi a baja. Remélem nem is szivat meg valahol az isten hátamögött. :) Amikor rossz volt a M. Szabi féle akkuőr a zöld fény után ki is aludt akkora volt a tultöltés nem birta idegekkel 17V körül. :) Na mindegy most működik 13,9V, világítással 13,8V körül.
Generátor 3 csatlakozójának forrasztását ellenőrizted? Egyenirányító forrasztásait szintén? Ez még repedt forrasztás, vagy megtört drót is lehet. Olyan nincs, hogy valami magától javul meg! (Előbb-utóbb újra előjön, és majd anyázol, miért nem jártál a végére.)
TS powa!
Kép
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

gesszti írta:
Gyula-bá írta: Tudom, hogy a "közfelfogásban" minden "elektronika" amiben áram kering, pedig nem így van. :twisted:
Ezúttal konkrétan a gyújtásodról szólt a tapasztalat, nem feszszabról.
Igazad van, nem figyeltem ](*,) , Te a gyújtásomról beszéltél (ami túlélte a fordított bekötést) én pedig a kolléga fesz. szabályozójáról.
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

Talán egy továbbgondolásra érdemes ötlet. Mi van, nem a gyújtásból indulunk ki ? Esetleg ha több anyagot kap mint kellene és mivel kétütemű, ezért beszíváskor valamennyi anyag tovább jut a kipufogóba is. Mivel ott robban el ezért, durroghat és az alacsony fordulatos lefulladás is a sok benzinre utalhat. ( talán nagyobb az alapjárati fuvóka ? )
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Tri-Ton 2014.07.09. 23:10-kor.
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

gesszti írta:
Gyula-bá írta: Tudom, hogy a "közfelfogásban" minden "elektronika" amiben áram kering, pedig nem így van. :twisted:
Ezúttal konkrétan a gyújtásodról szólt a tapasztalat, nem feszszabról.
Jogos a megjegyzés.
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Gyula-bá írta: Tudom, hogy a "közfelfogásban" minden "elektronika" amiben áram kering, pedig nem így van. :twisted:
Ezúttal konkrétan a gyújtásodról szólt a tapasztalat, nem feszszabról.
Avatar
Peti92x
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 26
Csatlakozott: 2013.08.22. 19:10
MZ-d típusa: MZ ETZ 150

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Peti92x »

allllli írta:
Peti92x írta:Kollegák, újra személyes tapasztalat kellene! :D

ETZ 150-ről volna szó. Gyújtás beállítva HPE 2.7-8 körül. Megszakítós gyújtás, nincs beégve, minden jó.
A kérdés a következő volna: miért durrog be hidegen a kipufogó, valamint üzem meleg állapot leállítás után indítanám el, és első az, hogy puffan egyet a kipuf. Mitől lehet ez az utó gyújtás, vagy ez ETZ betegség? Sok esetben 1500-ös alapjárattól fogva hirtelen lefullad, ha kicsivel 1500 felett van, semmi gond, pöcc röff, el is forog 7500-8000-ig, azzal sincs gond, csak ez a durrogás mitől lehet...? :shock:
Menet közben nem durrog.
Na... nekem is pontosan ugyan ez volt a problémám. Hidegen dirr-durr meg leállás. Dombon lakok így a dombról legurulva lendületből bemelegedett annyira, hogy a part aljára érve már nem állt le magától. De sík terepen a rugdosással kellett bemelegítenem... gondolhatod :D Indítás után nekem is mindig visszalőtt a kipuba. A trafó csere megoldotta a problémát (gyári trafó), de azóta meg már melegen is is csinálja ezt. Erre várom én is az okos tanácsokat. Egyébként megszakító, előgyújtás, megszakítóhézag ellenállások, minden rendben. Még gyári megszakító van rajta, nincs nyitás, zárás gond. Tényleg a vezetékekkel lehet a baj, direkben fogom rákötni...
Komolyan mondom eszem ... megáll már ettől a géptől, ennél 1 út, 1 szerelés, és még az elektronikai szerelő haverom is fogja a fejét... valószínűleg kiiktatom majd a biztosítékot a mociból, csak a pluszon lesz egy. A kondi fel van víve az ülés alá, szóval az meleget, rázkódást kevésbé ér. Gyújtás 2.5-re belőve. Megszakító nincs beégve, 0.4 hézaga van, gyertya 0.5, ez köztes érték. Szokták mondani a remény hal meg utoljára, de nálam kezd meghalni, és lassan feldobom netre eladó sorra... sőt, ha valakit érdekel, szívesen válaszolok bárki kérdésére.

petitilinger(kukac)kapos-net(pont)hu
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

gesszti írta:Azért láttunk már karón varjút... amikor kedves ismerős fordítva kötötte be az akksit a jawa-ba, és 1 hét kinlódás után szólt, hogy sehogy se tudja a gyújtásodat életre kelteni. Aksi megfordítása után pöcc-röff... :mrgreen:
Nagy valószínűséggel azon a motoron elektromechanikus és nem félvezetőket tartalmazó elektronikus szabályozó volt! Nem mindegy. :)
Tudom, hogy a "közfelfogásban" minden "elektronika" amiben áram kering, pedig nem így van. :twisted:
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell »

Talán ezért szeretem én az MZ-t. Jó fél napig kinlódtam vele szidtam, el akartam adni vagy égetni már mindegy lett volna. Habzott a szám már. :D Minden csatlakozást, gányolásokat(van néhány új köteg kell ez a szar helyett :) ), egyebek újra csináltam és hol jó volt hol nem aztán történt valami most jó. Akárhogyan cibáltam a vezetékeket járatás közben nem derült ki hogy mi a baja vagy hol van. Én már mindenre gondoltam. Nem akartam elhinni 3 feszabot is kinyirjon és nem is nyirt ki egyet sem. Szóval X akta. Ismét nem derül ki mi a baja. Remélem nem is szivat meg valahol az isten hátamögött. :) Amikor rossz volt a M. Szabi féle akkuőr a zöld fény után ki is aludt akkora volt a tultöltés nem birta idegekkel 17V körül. :) Na mindegy most működik 13,9V, világítással 13,8V körül.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Gyula-bá írta:Nagyon is lehet ](*,) , az elektronikai alkatrészek többsége tönkre megy (zárlatossá válik)a fordított tápfeszültségtől.
Ne használd így mert a dinamó (generátor) is könnyen leéghet.
Azért láttunk már karón varjút... amikor kedves ismerős fordítva kötötte be az akksit a jawa-ba, és 1 hét kinlódás után szólt, hogy sehogy se tudja a gyújtásodat életre kelteni. Aksi megfordítása után pöcc-röff... :mrgreen:
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2804
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

hell írta:...Egyenirányítónak köze lehet hozzá?
Igen.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell »

3 próbáltam bele. Mint a három trabanté eddig semmi bajuk nem volt mind faszául működött. 2 gyári és egy utángyártott. Egyszer az utángyártottal jól működött(14,05V körül töltött) majd történt valami és már azzal sem. Szóval elvesztettem a fonalat teljesen. Ha kinyirtam mind a 3 feszabályzót az ideg szét fog vágni. Mi lehet ami kinyítja őket. Pár órája már kinlódok vele és egyszerűen nem tudom mi lehet a baj...
Egyenirányítónak köze lehet hozzá?
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

hell írta:Ez bazi jó kicseréltem a feszabályzót és ezzel is nagy értékeket mutat. 15V meg 16V mutat na akkor most elfogytak az ötleteim. Hol lehet a gond? Mi az ami még szétmehetett?
Milyet raktál bele? Ha túl nagy a fesz. akkor az a szabályzó nem igazán szabályoz... (Vagy nincs beállítva.)
TS powa!
Kép
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell »

Ez bazi jó kicseréltem a feszabályzót és ezzel is nagy értékeket mutat. 15V meg 16V mutat na akkor most elfogytak az ötleteim. Hol lehet a gond? Mi az ami még szétmehetett?
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: allllli »

Laszlo88 írta:Sziasztok!

A problémám a következő lenne: 250 etz-émel megteszek egy kb 50 km eres utat semmi gond nélkül, majd visszafele elkezd durrogni meg leállni majd kb 3 perc múlva már beindul elindulok elkezdem kihúzatni és megint durrogás és megállás, majd megint életet lehelve simán végigjön egy 25 km es távon. Korábban is volt hasonló de én azt hittem hogy karbi probléma de azt kitakarítottam meg minden. Mi lehet a probléma? miket nézegessek át? a megszakítós gyújtása van, a fesztszabályzó az pedig elektromos azt hiszem lada-ét raktak belev agy 4 éve. Tanácstalan vagyok ráadásul a munkám miatt nagyon kellene a motor és ha ilyen leál ujrabeindul megint leál mókákkal meg elkések:S
Szerintem a gyújtótrafó a gond. Nekem is, látszólag minden jó volt, ellenállásilag is, meg működött is, csak néha gondolt egyet és így viselkedett, aztán pár napig megint semmi baja nem volt. Ezután megint durrogás, leállás. 10 perc múlva ismét indult és ismét semmi baja pár napig. Hosszú távon se.
És DDR-es trafó volt rajta, előtte 2 taiwani TEC-es trafó. Mind a 3-al hasonlókat produkált. Kicseréltem, most megint egy gyári trafó van rajta, kb. 1 hete és nincs gond. De a hangja is másabb (szebb) és a gyertya is szép őzbarna. Minden nap járok vele. Szóval próbáld meg a trafó cserét, de vigyázz az utángyártott trafókkal, ha nincs más, akkor a magyar gyártmányút vedd. Ne a taiwanit, annak alapból 12 kOhm a szekunder ellenállása a 6-8 helyett.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 91 vendég