Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

allllli írta:Természetesen az elsők között volt a gyújtókábel és a pipa ellenőrzése, lecserélése.
Most volt egy sorozat hagyományos megszakító, melyek annyira szorulnak, hogy kézzel kinyitod és nem záródik vissza. Ez ugyan szemmel nem látható, de a műszer mutatja, hogy nyitott maradt, viszont a feszültségből valamennyit átvezet. Nem éppen ilyet vettél ? Egyébként a kivett gyertya milyen szikrát mutat a hengerfej tetejére téve ?
És ha ez mind rendben, akkor esetleg vízes benzin lehet ?
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: allllli »

Gyula-bá írta: Jól tudod ezek a trafók, kb 12 kOhm a 15 és az 1 jelű pólusok közt mérve, szakadtak. Gyakran csak arról van szó, hogy a tekercs huzal és a kivezetés csavarja között oxidáció van, ez esetben javítható.
Ezt most nem nagyon értettem. Szóval 1 és gyertyapipa között vagy 15 és gyertyapipa között 12 kOhm. Ez a szekunder ellenállás.
A primer, 1 és 15 pont között mérve csak 4-5 Ohm.
A gyári trafó szekunder ellenállása 8,9 kOhm.
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: allllli »

Természetesen az elsők között volt a gyújtókábel és a pipa ellenőrzése, lecserélése.
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

allllli írta:Segítsetek! Minden problémát meg szoktam oldani, de komolyan mondom ez a motor most kifog rajtam. Etz 150.
Történt, hogy sima gyertyával csak durrogott és nem ment, viszont iridiumos gyertyával szép volt minden. Utángyártott taiwani trafóval. Vettem új trafót, nem oldotta meg a problémát, ezért kizárásos alapon máshol kezdtem kutatodni. Minden vezetéket átnéztem, sarukat megtisztítottam, összébnyomtam befújtam kontaktsprayvel. Lekötöttem mindent, csak a gyújtás része működött a motornak. Minden biztosítékot is ellenőrizem, műszerrel, szakadásvizsgálóval, próbalámpával stb. Más megszakító, más kondenzátor, ugyanolyan volt ezért a régieket tettem vissza.
Majd már az iridiumos gyertyával sem akart működni, csak durrogott, néha alapjáraton egy szikrát kihagyott leállt stb.
Kicseréltem próba alapon a trafót egy eredeti DDR-es ETZ trafóra. Egyszersmind megoldódott a probléma. Tehát két bolti trafó is rossz volt. Ellenállásuk 12 kOhm körül van, ami úgy tudom, hogy túl sok.
Minden szép és jó, egyszer csak menet közben elkezd durrogni a moci és hörögve leáll. Rúgásnál is csak iszonyatosan nagyokat lő a kipufogóba. Gyertya fekete mint az éjszaka. Kisebb gyertyahézaggal haza tudtam menni, semmi baja nem volt a hazaúton, de így is fekete kormos a gyertya.

Tehát az a következtetésem, hogy a szikra nem elég erős és ezt a trafó okozza, az is biztos. Mi lehet az, ami a trafóimat sorba kinyírja vagy csak szimplán kifogtam 2 rosszat és egy gyárit, ami épp most b*szódik el? :cry:

Nézted a gyertyapipában lévő ellenállást és a gyertyakábelt is ? Attól is lehet kicsi a szikra.
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

Ha már unod a megszakító által okozott gondokat cseréld le Hall jeladós tranzisztoros rendszerre!
Bővebb infó a http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa&o=M9ESxlapyg oldalon.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

allllli írta:Segítsetek! Minden problémát meg szoktam oldani, de komolyan mondom ez a motor most kifog rajtam. Etz 150.
Történt, hogy sima gyertyával csak durrogott és nem ment, viszont iridiumos gyertyával szép volt minden. Utángyártott taiwani trafóval. Vettem új trafót, nem oldotta meg a problémát, ezért kizárásos alapon máshol kezdtem kutatodni. Minden vezetéket átnéztem, sarukat megtisztítottam, összébnyomtam befújtam kontaktsprayvel. Lekötöttem mindent, csak a gyújtás része működött a motornak. Minden biztosítékot is ellenőrizem, műszerrel, szakadásvizsgálóval, próbalámpával stb. Más megszakító, más kondenzátor, ugyanolyan volt ezért a régieket tettem vissza.
Majd már az iridiumos gyertyával sem akart működni, csak durrogott, néha alapjáraton egy szikrát kihagyott leállt stb.
Kicseréltem próba alapon a trafót egy eredeti DDR-es ETZ trafóra. Egyszersmind megoldódott a probléma. Tehát két bolti trafó is rossz volt. Ellenállásuk 12 kOhm körül van, ami úgy tudom, hogy túl sok.
Minden szép és jó, egyszer csak menet közben elkezd durrogni a moci és hörögve leáll. Rúgásnál is csak iszonyatosan nagyokat lő a kipufogóba. Gyertya fekete mint az éjszaka. Kisebb gyertyahézaggal haza tudtam menni, semmi baja nem volt a hazaúton, de így is fekete kormos a gyertya.
Tehát az a következtetésem, hogy a szikra nem elég erős és ezt a trafó okozza, az is biztos. Mi lehet az, ami a trafóimat sorba kinyírja vagy csak szimplán kifogtam 2 rosszat és egy gyárit, ami épp most b*szódik el? :cry:
Kiemelés tőlem.
Jól tudod ezek a trafók, kb 12 kOhm a 15 és az 1 jelű pólusok közt mérve, szakadtak. Gyakran csak arról van szó, hogy a tekercs huzal és a kivezetés csavarja között oxidáció van, ez esetben javítható.
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: allllli »

Segítsetek! Minden problémát meg szoktam oldani, de komolyan mondom ez a motor most kifog rajtam. Etz 150.
Történt, hogy sima gyertyával csak durrogott és nem ment, viszont iridiumos gyertyával szép volt minden. Utángyártott taiwani trafóval. Vettem új trafót, nem oldotta meg a problémát, ezért kizárásos alapon máshol kezdtem kutatodni. Minden vezetéket átnéztem, sarukat megtisztítottam, összébnyomtam befújtam kontaktsprayvel. Lekötöttem mindent, csak a gyújtás része működött a motornak. Minden biztosítékot is ellenőrizem, műszerrel, szakadásvizsgálóval, próbalámpával stb. Más megszakító, más kondenzátor, ugyanolyan volt ezért a régieket tettem vissza.
Majd már az iridiumos gyertyával sem akart működni, csak durrogott, néha alapjáraton egy szikrát kihagyott leállt stb.
Kicseréltem próba alapon a trafót egy eredeti DDR-es ETZ trafóra. Egyszersmind megoldódott a probléma. Tehát két bolti trafó is rossz volt. Ellenállásuk 12 kOhm körül van, ami úgy tudom, hogy túl sok.
Minden szép és jó, egyszer csak menet közben elkezd durrogni a moci és hörögve leáll. Rúgásnál is csak iszonyatosan nagyokat lő a kipufogóba. Gyertya fekete mint az éjszaka. Kisebb gyertyahézaggal haza tudtam menni, semmi baja nem volt a hazaúton, de így is fekete kormos a gyertya.

Tehát az a következtetésem, hogy a szikra nem elég erős és ezt a trafó okozza, az is biztos. Mi lehet az, ami a trafóimat sorba kinyírja vagy csak szimplán kifogtam 2 rosszat és egy gyárit, ami épp most b*szódik el? :cry:
Avatar
Stephanus
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 248
Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
MZ-d típusa: 251
Tartózkodási hely: Ócsa

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Stephanus »

Dreamer írta:
sunbim írta: Hha szó szerint érted a trafót annak a kimenete váltóáram és ez simán kinyírhatja a led-et.

LED-et csak egyenáramról szabad működtetni ebben a bekötésben , így hogy csak egy előtét ellenállás van előtte.
Van egy forrasztópákához való trafóm (kb 10 éves), 24V AC a kimenete, erre tettem egy visszajelző ledet, ami a mai napig működik. Nem megy tönkre a váltóáramtól a led, csak nem világít annyira amennyire kellene... :)

Szerintem ki kell próbálni akkuról, majd meglátjuk... (attól félek, hogy a kék nagyon erős fényű lesz... :( )
Az, hogy tönkre megy-e, sok mindentől függ. Általában a ledek záróirányú max feszültsége 5V körül van. Ha ezt túlléped záróirányban, akkor elkezd vezetni, és a szokásosnál nagyobb feszültségesés miatt, a szokásos üzemi teljesítménynél nagyobb terheli a belsejében lévő félvezetőt. Az, hogy ettől kinyiffan-e, függ az alkalmazott feszültségtől, az előtét ellenállástól, a LED típusától, színétől (a kékek és fehérek sokkal érzékenyebbek mint pl a pirosak), stb.
Szóval lehet, hogy mákod lesz, de ha tutira nem akarod hazavágni a művedet, akkor NE köss rá fordított tápfeszt és/vagy váltófeszültséget a LED-ekre!
KépKép
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

SRicsi írta:Sziasztok!


Megépítettem a ledes visszajelzőket. ...
Nem volt cérnám visszalapozni de ha a töltés-index visszajelzőről (Mz) van szó akkor használj un. kétpólusú kétszínű LED-et a LOMEX-nél kapható. Így még a töltés és a index visszajelzésének színe is különböző lesz (pl. vörös és zöld).
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

sunbim írta: Hha szó szerint érted a trafót annak a kimenete váltóáram és ez simán kinyírhatja a led-et.

LED-et csak egyenáramról szabad működtetni ebben a bekötésben , így hogy csak egy előtét ellenállás van előtte.
Van egy forrasztópákához való trafóm (kb 10 éves), 24V AC a kimenete, erre tettem egy visszajelző ledet, ami a mai napig működik. Nem megy tönkre a váltóáramtól a led, csak nem világít annyira amennyire kellene... :)

Szerintem ki kell próbálni akkuról, majd meglátjuk... (attól félek, hogy a kék nagyon erős fényű lesz... :( )
Dreamer
SRicsi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 28
Csatlakozott: 2014.04.07. 19:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: SRicsi »

sunbim írta:
SRicsi írta:Sziasztok!


Megépítettem a ledes visszajelzőket. Trafóval tudtam csak kipróbálni de épp hogy csak ég a led mi lehet a probléma ezeket szereztem be. (Trafó 12V 1000mA)
Hha szó szerint érted a trafót annak a kimenete váltóáram és ez simán kinyírhatja a led-et.

LED-et csak egyenáramról szabad működtetni ebben a bekötésben , így hogy csak egy előtét ellenállás van előtte.
Értem akkor lehet kinyírtam a ledet... szerencse rendeltem ebay-ről bőségesen mindenből :D
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sunbim »

SRicsi írta:Sziasztok!


Megépítettem a ledes visszajelzőket. Trafóval tudtam csak kipróbálni de épp hogy csak ég a led mi lehet a probléma ezeket szereztem be. (Trafó 12V 1000mA)
Hha szó szerint érted a trafót annak a kimenete váltóáram és ez simán kinyírhatja a led-et.

LED-et csak egyenáramról szabad működtetni ebben a bekötésben , így hogy csak egy előtét ellenállás van előtte.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
SRicsi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 28
Csatlakozott: 2014.04.07. 19:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: SRicsi »

Sziasztok!


Megépítettem a ledes visszajelzőket. Trafóval tudtam csak kipróbálni de épp hogy csak ég a led mi lehet a probléma ezeket szereztem be. (Trafó 12V 1000mA) LED:
Emitting Colour:0.5W 10MM HI POWER BLUE 0.5W LED
LENS Type:Water clear
Color Temperature: --
Luminous Intensity-MCD: Typ: 155,000 mcd
Reverse Voltage:5.0 V
DC Forward Voltage: Typical:
DC Forward Current:100mA
Viewing Angle:40 degree
Lead Soldering Temp:260°C for 5 seconds
Forward Voltage 3.0-3.6v
Ellenálás:1/2W 0.5W Metal Film resistor 120 OHM
Avatar
MrSummertime89
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 51
Csatlakozott: 2012.07.23. 21:51
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szombathely

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: MrSummertime89 »

sub-ee írta:
MrSummertime89 írta:
Sziasztok! Elindultam az akksitól így elég hamar kiderült, hogy a megszakító nem szakít meg, valahol áthúz. Szemrevételzve nem találtam rajta semmit, de a cseréje megoldotta a problémát.
A megszakító 2 napot működött. (A gyártó: Gyújtás kft. Dabas)
Vegyél bele ICET-et, az még elmegy! Autósboltban lehet kapni, Trabant-Wartburg megszakítóként!

Üdv.:Sub-ee
Vissza fogom ezt vinni, remélem visszaveszik. Am. autósboltban kértem Tarbihoz.

Végre maghajtottam a kisTS-t, a nyáron először :? Úgy rendesen, 3-ban 80 4-ben 105 \:D/
Két hiba elő is jött. Közepes fordulaton terhelve durrog mintha utógyújtása lenne, pedig belőttem klasszul. Lehetséges, hogy a 110-es főfuvi sok, ezért nem ég el a benzin és begyullad a kipuban?
A gyertya jó fekete, olajos. Karbi 125ETZ-é. Mekkora dűzni kell bele?
A másik meg, bevillan időnként a töltéslámpa. Biztiket megforgattam az OK. A forgórész lehet ludas, vagy a fesszabályzó (mechanikus)? Hogyan mérhetném ki? (Ja és a töltés meg a gyújtás is 16A-es, nem sok az egy kicsit? (60W/6V max. 10A lehetne #-o )
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

MrSummertime89 írta:
MrSummertime89 írta: Köszönöm szépen! Elég ramatyok a vezetékek, végigmegyek rajta multiméterrel, csak meg lesz..
Sziasztok! Elindultam az akksitól így elég hamar kiderült, hogy a megszakító nem szakít meg, valahol áthúz. Szemrevételzve nem találtam rajta semmit, de a cseréje megoldotta a problémát.
A megszakító 2 napot működött. (A gyártó: Gyújtás kft. Dabas)
Vegyél bele ICET-et, az még elmegy! Autósboltban lehet kapni, Trabant-Wartburg megszakítóként!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
MrSummertime89
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 51
Csatlakozott: 2012.07.23. 21:51
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szombathely

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: MrSummertime89 »

MrSummertime89 írta: Köszönöm szépen! Elég ramatyok a vezetékek, végigmegyek rajta multiméterrel, csak meg lesz..
Sziasztok! Elindultam az akksitól így elég hamar kiderült, hogy a megszakító nem szakít meg, valahol áthúz. Szemrevételzve nem találtam rajta semmit, de a cseréje megoldotta a problémát.
A megszakító 2 napot működött. (A gyártó: Gyújtás kft. Dabas)
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

MZ műszereim párban:

Kép
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

pety2105 írta:Köszönöm szépen Sub-ee! :) Sikerült bekötnöm :) Elözö kérdésemböl kifelejtettem, de a irányjelzö visszajelzö se müködik...tudnál segiteni?
Ez sokat segít:

http://www.mz.cx/technik/elektrik/schaltplan-6v-l.jpg Így az irányjelző visszajelző is fog működni, de a külön szeretnéd bekötni, külön órába, mint az ETZ-nél is van, akkor írom, hogy hogy kell!

Üdv.:Szabi
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

BremboRob írta: Na a lényeg az volt , h a megolvadt biztosíték 7,5 A -es volt így tesztelés képen megnéztem , h egy másik biztosítékot bele rakva a töltés megjavul e .És így is lett. Tehát kiderült , h nem jó biztosíték volt benne így érthető volt a töltés probléma aztán vettem is bele az előírt biztosítékokat , remélem így már érhető voltam !
A biztosítók (biztosítékok helytelenül) nem maguktól mennek tönkre, oka van! A gerjesztő áramkörben 2A biztosító van (nem véletlen). Ha javítunk, a biztosítót csak ugyanolyanra szabad cserélni! Még próbából sem nagyobbra, mert még nagyobb kár keletkezhet...
Dreamer
Avatar
BremboRob
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2014.06.27. 18:56
MZ-d típusa: Etz-125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: BremboRob »

sunbim írta:
BremboRob írta:Etz-125
...akksin mérve nem volt töltés , majd kicseréltem egy 20A-es biztosítékra ...
Az kicsi. Tegyél be 100A-est és meg is tudod heftölni majd ha egy acél alkatrész elreped a motoron. :evil:

...

Villás biztosítékból is olyat tegyél bele ami gyárilag előírt, vagy közelítő értéket. Nagyobbat semmiféle képp ne !

Amire gondoltam:

16A-os hengeres helyett lehet 15A-os villás ...stb

Na a lényeg az volt , h a megolvadt biztosíték 7,5 A -es volt így tesztelés képen megnéztem , h egy másik biztosítékot bele rakva a töltés megjavul e .És így is lett. Tehát kiderült , h nem jó biztosíték volt benne így érthető volt a töltés probléma aztán vettem is bele az előírt biztosítékokat , remélem így már érhető voltam !
pety2105
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2014.05.31. 23:11
MZ-d típusa: Mz ts 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pety2105 »

Köszönöm szépen Sub-ee! :) Sikerült bekötnöm :) Elözö kérdésemböl kifelejtettem, de a irányjelzö visszajelzö se müködik...tudnál segiteni?
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sunbim »

BremboRob írta:Etz-125
...akksin mérve nem volt töltés , majd kicseréltem egy 20A-es biztosítékra ...
Az kicsi. Tegyél be 100A-est és meg is tudod heftölni majd ha egy acél alkatrész elreped a motoron. :evil:

...

Villás biztosítékból is olyat tegyél bele ami gyárilag előírt, vagy közelítő értéket. Nagyobbat semmiféle képp ne !

Amire gondoltam:

16A-os hengeres helyett lehet 15A-os villás ...stb
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

BremboRob írta:Etz-125
Töltéssel küzdöttem , és már mindent megpróbáltam mikor a biztosítékokat megnéztem és láttam , h az egyik megolvadt .Járó motornál az akksin mérve nem volt töltés , majd kicseréltem egy 20A-es biztosítékra és lett töltés , a kérdésem az , h villás biztosítéknál milyen biztosítékok kellenek ?
Heh, az szép! 2A bizti helyett... hát :) \:D/ =D> Aztán ne csodálkozz, ha egyszer lesz egy használhatatlan motorod egy szét égett forgórésszel :)
Dreamer
csiszar.gergo
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2014.04.27. 19:22
MZ-d típusa: mz ts 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: csiszar.gergo »

Sziasztok.
Éppen rakok össze egy mz ts125-öt és tudnátok nekem abban segíteni, hogy nem tudom pontosan merre kell elhúzni a kábeleket a vázon.Néztem a neten képeket, de nem igazán találtam olyat ami segítségemre lenne.Ha valaki tudna esetleg küldeni képeket vagy máshogy segíteni kérem, hogy írjon.:)
Avatar
pitypang18
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 41
Csatlakozott: 2014.05.12. 19:09
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyöngyös

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pitypang18 »

Köszi Patrik!
Avatar
BremboRob
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2014.06.27. 18:56
MZ-d típusa: Etz-125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: BremboRob »

Etz-125
Töltéssel küzdöttem , és már mindent megpróbáltam mikor a biztosítékokat megnéztem és láttam , h az egyik megolvadt .Járó motornál az akksin mérve nem volt töltés , majd kicseréltem egy 20A-es biztosítékra és lett töltés , a kérdésem az , h villás biztosítéknál milyen biztosítékok kellenek ?
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Patrik »

pitypang18 írta:Etz 250-be jó a brisk N15YC gyertya?
Hűvös időbe mindig ilyet használok,(szeptember végétől amíg lehet,meg az első szép naptól kb. májusig)nagyon szépen megy vele,szép a gyertyakép.
Utána meleg időben Brisk N14C.
Avatar
MrSummertime89
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 51
Csatlakozott: 2012.07.23. 21:51
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szombathely

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: MrSummertime89 »

MrDok írta:
MrSummertime89 írta:Sziasztok!

Még mindig a gyújtással vesződök. Azt hittem egyszerű, de nem. Kicseréltem a megszakítót, a kondit, a gyújtótrafót, a kábelt és gyertyát is, de még mindig nincs szikra. Átnéztem a kapcsolási rajzot, melyből az derül ki, hogy a megszakító a testet (-) szaggatja és megy a gyújtótrafóra, a pozitív pedig a gyújtáskapcsolón keresztül jön.
Mi lehet nálam a gond? Jut eszetekbe még valami?
Ha gyújtótrafó pozitívját tesstel megnázem kb. akkufeszt kell kapnom így van? Ha nem kapok akkufeszt, akkor lehet a gyújtáskapcsolóm a rossz?
Jól írod! Pozitívon ha nincs meg az aksi fesz, akkor zavar van az erőben ( kontakthiba valahol).
De lehet a másik oldal is, nem szakít meg a megszakító, vagy éppen folyamatos testet ad valahol. Ki kell mérni. Ha minden rendben, akkor gyújtó kábel és pipa is okozhat galibát, pipán nem megy át az áram......stb. Az egyszerűbbnél kezd!
Köszönöm szépen! Elég ramatyok a vezetékek, végigmegyek rajta multiméterrel, csak meg lesz..
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

pety2105 írta:Sziasztok! Tudja valaki, hogy a töltés jelzö lámpát hogy kell bekötni? Bevan kötve, csak nem tudom, hogy jól-e. Égö nincs kimenve! A csatlakozókba nem folyik áram. Egyébként TS125 röl lenne szó.
Szia

Fesszabályozó 61-es pontja és gyújtáskapcsolt pozitív közé kell berakni az izzót tulajdonképpen!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
pety2105
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2014.05.31. 23:11
MZ-d típusa: Mz ts 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pety2105 »

Sziasztok! Tudja valaki, hogy a töltés jelzö lámpát hogy kell bekötni? Bevan kötve, csak nem tudom, hogy jól-e. Égö nincs kimenve! A csatlakozókba nem folyik áram. Egyébként TS125 röl lenne szó.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Bringázni is lehet lapos gumival. :wink: :mrgreen:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
pitypang18
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 41
Csatlakozott: 2014.05.12. 19:09
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyöngyös

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pitypang18 »

A simsonom 2 éve ezzel megy
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Nem, az Y jelölésű a 4 üteműekbe való.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
pitypang18
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 41
Csatlakozott: 2014.05.12. 19:09
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyöngyös

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pitypang18 »

Etz 250-be jó a brisk N15YC gyertya?
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: MrDok »

MrSummertime89 írta:Sziasztok!

Még mindig a gyújtással vesződök. Azt hittem egyszerű, de nem. Kicseréltem a megszakítót, a kondit, a gyújtótrafót, a kábelt és gyertyát is, de még mindig nincs szikra. Átnéztem a kapcsolási rajzot, melyből az derül ki, hogy a megszakító a testet (-) szaggatja és megy a gyújtótrafóra, a pozitív pedig a gyújtáskapcsolón keresztül jön.
Mi lehet nálam a gond? Jut eszetekbe még valami?
Ha gyújtótrafó pozitívját tesstel megnázem kb. akkufeszt kell kapnom így van? Ha nem kapok akkufeszt, akkor lehet a gyújtáskapcsolóm a rossz?
Jól írod! Pozitívon ha nincs meg az aksi fesz, akkor zavar van az erőben ( kontakthiba valahol).
De lehet a másik oldal is, nem szakít meg a megszakító, vagy éppen folyamatos testet ad valahol. Ki kell mérni. Ha minden rendben, akkor gyújtó kábel és pipa is okozhat galibát, pipán nem megy át az áram......stb. Az egyszerűbbnél kezd!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
MrSummertime89
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 51
Csatlakozott: 2012.07.23. 21:51
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szombathely

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: MrSummertime89 »

Sziasztok!

Még mindig a gyújtással vesződök. Azt hittem egyszerű, de nem. Kicseréltem a megszakítót, a kondit, a gyújtótrafót, a kábelt és gyertyát is, de még mindig nincs szikra. Átnéztem a kapcsolási rajzot, melyből az derül ki, hogy a megszakító a testet (-) szaggatja és megy a gyújtótrafóra, a pozitív pedig a gyújtáskapcsolón keresztül jön.
Mi lehet nálam a gond? Jut eszetekbe még valami?
Ha gyújtótrafó pozitívját tesstel megnázem kb. akkufeszt kell kapnom így van? Ha nem kapok akkufeszt, akkor lehet a gyújtáskapcsolóm a rossz?
Lóri
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 184
Csatlakozott: 2009.08.02. 19:32
MZ-d típusa: MZ ES 125/1 ; MZ 250

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Lóri »

Esetleg gyertya, vagy megszakító hézag
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

abel.istvan írta:Sziasztok!

TS 250/1-es MZ-m van, remekül működik, nagyon szeretem, de ma elindultam vele egy enyhe esőben, és úgy 10 Km után leállt. Most minden 5-6 rúgás után durran egyet a kipufogó, mintha a gyújtás nem jó helyen lenne, de beindulni nem hajlandó. Mi ázhatott be?
István
Nekem ilyen több rárugás utáni durranáskor mindig a trafó jut eszembe mint cserélendő alkatrész. :roll:
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
abel.istvan
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2014.06.25. 21:12
MZ-d típusa: TS 250/1

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: abel.istvan »

Sziasztok!

TS 250/1-es MZ-m van, remekül működik, nagyon szeretem, de ma elindultam vele egy enyhe esőben, és úgy 10 Km után leállt. Most minden 5-6 rúgás után durran egyet a kipufogó, mintha a gyújtás nem jó helyen lenne, de beindulni nem hajlandó. Mi ázhatott be?
István
Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kobraCode »

zsakfos, Patrik, pitypang18!

Köszönöm a segítségeket, illetve a hozzászólásokat. Úgy néz ki megoldódott a dolog. Egy új akku és a töltés beállítása lett a megoldás. Most van benne egy Banner 9Ah-s, remélem egy pár évig jó lesz.
Bandita
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 15
Csatlakozott: 2013.05.29. 20:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Lux

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Bandita »

Köszi a válaszokat! :)
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell »

fzooltan írta:
hell írta:A legjobb választási lehetőséget kihagytad a sorból a gyárit!
Igazad van. Dobj egy linket ahol biztosan be lehet szerezni.
Nézelődni kell. Nekem is viszonylag gyorsan összejött és azóta teszi a dolgát!
Avatar
fzooltan
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.06.29. 20:46
MZ-d típusa: ES125,TS125,ES250/2
Tartózkodási hely: Zalaszentgrót

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: fzooltan »

hell írta:A legjobb választási lehetőséget kihagytad a sorból a gyárit!
Igazad van. Dobj egy linket ahol biztosan be lehet szerezni.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell »

A legjobb választási lehetőséget kihagytad a sorból a gyárit!
Avatar
fzooltan
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.06.29. 20:46
MZ-d típusa: ES125,TS125,ES250/2
Tartózkodási hely: Zalaszentgrót

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: fzooltan »

Bandita írta:Sziasztok!

HALL jeladós gyújtást mennyiért és hol tudok beszerezni >> ETZ 250 -hez?

Köszi! :)
Pár alternatíva:
http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=2583

http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa&o=MiAOPBfM37

http://mullerelectro.atw.hu/
Bandita
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 15
Csatlakozott: 2013.05.29. 20:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Lux

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Bandita »

Sziasztok!

HALL jeladós gyújtást mennyiért és hol tudok beszerezni >> ETZ 250 -hez?

Köszi! :)
Avatar
pitypang18
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 41
Csatlakozott: 2014.05.12. 19:09
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyöngyös

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pitypang18 »

Most már nálam is ezek az értekek vannak! \:D/
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

kobraCode írta:

Egy normális töltésnek mennyinek kell lennie 14,2 - 14,4V körül? Mert ha ez megjavul és a probléma megmarad akkor aksi lesz a következő cseretétel.
Nekem a wartburg fesszabbal 13,9 a töltésem világitás nélkül.Világitással 13,3 körüli.Ezek az értékek az akkun mérve ennyi
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kobraCode »

Patrik írta:Mire kell figyelni? :-k ......ne cserélj fel semmit! :D
Semmi extra,ha visszaolvasol jópár oldallal ott lesz a bekötés is amikor nekem leírták még kép is volt hozzá.(persze ha olyat vettél amilyet linkeltem)

9.oldal

Köszi, illetve az ott leírtakat pedig Zsakinak köszi!

Egy normális töltésnek mennyinek kell lennie 14,2 - 14,4V körül? Mert ha ez megjavul és a probléma megmarad akkor aksi lesz a következő cseretétel.
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Mire kell figyelni? :-k ......ne cserélj fel semmit! :D
Semmi extra,ha visszaolvasol jópár oldallal ott lesz a bekötés is amikor nekem leírták még kép is volt hozzá.(persze ha olyat vettél amilyet linkeltem)

9.oldal
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 39 vendég