Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kobraCode »

zsakfos írta:
Most komolyan úgy gondolod hogy az az akksi még jó?
7 éves. :smt118
Ráadásul riasztó akksi.Tudom sokan használnak ilyen akksit,de szerintem nem erre való.Nemhiába kerül kevesebbe mint egy gépjármű akksi,de ez az én véleményem,nem szeretnék hitvitát belőle. [-X
Szerintem csoda hogy még eddig is bírta.

Amúgy miért nem méred meg amikor alapjáraton jár a gép(illetve le is áll).
Na akkor mennyi az annyi?Mindjárt kiderül a bibi.
Nem gondolom hogy jó, illetve azt gondolom hogy lassan megérett a cserére. Bár ha feltöltöm és nem merül le akkor akár még jó is lehet. De igazából ezt egy terhelésmérővel lehet csak megmondani.

Mérés nem egyszerű nálam mert egyedül csinálom, és nem csipeszes a multi mérője, csak sima ceruza.
Első körben azért a töltés szeretném gatyába rázni, ha nem segít jöhet az akku csere. Ha veszek akkor csak gondozás mentest és 9Ah körülit vagy ha nem sokkal drágább akkor nagyobbat.

Ma vettem amúgy egy warbi fesszabot. Bekötésnél van trükk amire figyelni kell?
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Dreamer írta:
Ne haragudj, de szerintem ez nem megoldás a problémára. Én nagyon sokat használom városban a motort, index, féklámpa, végig teljes fénnyel, 5 Ah-s akku, és semmi gond nincs. Még akkor sem, ha lámpánál leesik a fesz 11.3V-ra, atomstabil az alapjárat.

11.3 az még teljesen jó ahhoz hogy ne álljon le a motor.
A nagyobb kapacitású annyiból jobb szerintem hogy ha esetleg töltés problémája akad az embernek kicsit távol az otthontól,akkor nagyobb távolságig eljut.Meg talán nincs is annyira eröltetve,talán kicsivel több évig bírja.
Ha a pénztárca és a mérete engedi szerintem is érdemes nagyobb kapacitásút venni.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

kobraCode írta:Én is az akkura tippelek, vagy még ami szóba jöhet a töltés, vagy mindkettő egyszerre.

Hosszú úton is csinálta 1x. Ha sokat kell várakozni egy helyben kb 1-2 percet akkor csinálja.

Megpróbálok szerezni egy kölcsön akkut ami jó is és kipróbálni. Amúgy zselés riasztó akksi van benne 7Ah-s.

Ha a töltés ment el milyen fesszabot ajánlatok? Wartburg, Ifa?
Most komolyan úgy gondolod hogy az az akksi még jó?
7 éves. :smt118
Ráadásul riasztó akksi.Tudom sokan használnak ilyen akksit,de szerintem nem erre való.Nemhiába kerül kevesebbe mint egy gépjármű akksi,de ez az én véleményem,nem szeretnék hitvitát belőle. [-X
Szerintem csoda hogy még eddig is bírta.

Amúgy miért nem méred meg amikor alapjáraton jár a gép(illetve le is áll).
Na akkor mennyi az annyi?Mindjárt kiderül a bibi.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kobraCode »

pitypang18 írta:Az én motorom is ugyan ezt csinalta, azert van szervizben. Fesszabályzo lett cserelve, és megoldodott a problema.

Egyre erősebb a gyanúm hogy nálam is az lesz a ludas.

Patrik köszi!
Avatar
pitypang18
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 41
Csatlakozott: 2014.05.12. 19:09
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyöngyös

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pitypang18 »

Az én motorom is ugyan ezt csinalta, azert van szervizben. Fesszabályzo lett cserelve, és megoldodott a problema.
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Nekem itt a wartburg fesz.szabot ajánlották be is vált azóta nincs probléma a töltéssel.
http://www.zsombishop.hu/images/2009_01190057.JPG

Ezt kerüld el messziről:
http://www.eautosbolt.hu/images/products/w353fesz.jpg
Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kobraCode »

Én is az akkura tippelek, vagy még ami szóba jöhet a töltés, vagy mindkettő egyszerre.

Hosszú úton is csinálta 1x. Ha sokat kell várakozni egy helyben kb 1-2 percet akkor csinálja.

Megpróbálok szerezni egy kölcsön akkut ami jó is és kipróbálni. Amúgy zselés riasztó akksi van benne 7Ah-s.

Ha a töltés ment el milyen fesszabot ajánlatok? Wartburg, Ifa?
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

sunbim írta:Én kicserélném az akumulátoromat hasonló esetben, egy 9Ah-ra ! És megszűnik a problémád.
Ne haragudj, de szerintem ez nem megoldás a problémára. Én nagyon sokat használom városban a motort, index, féklámpa, végig teljes fénnyel, 5 Ah-s akku, és semmi gond nincs. Még akkor sem, ha lámpánál leesik a fesz 11.3V-ra, atomstabil az alapjárat.
Dreamer
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Lehet aksi nekem is volt ilyen problémám aksi csere megoldotta.
Hosszú út után is csinálja?,nekem ha jól feltöltődött az aksi akkor nem volt gond az nap,éjszaka merült egy kicsit másnap újra megvolt a probléma.
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Én kicserélném az akumulátoromat hasonló esetben, egy 9Ah-ra ! És megszűnik a problémád.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kobraCode »

Sziasztok,

az mitől lehet hogy alapjáraton néha leáll a motor. Főleg akkor rossz amikor egy kereszteződésben akarnék elindulni.

Télen darabokra volt szedve a masina egy kis felújítás, festés miatt, de ezt a hibát csak most kezdte el egy hete, előtte meg mentem már vagy 1000 km-t gond nélkül. Gyertyát cseréltem, az nem oldotta meg a gondot.
Néztem nincs e valahol kontakt hiba, nem láttam. Mértem töltést, felkapcsolt villannyal alapjáraton és 4000-es ford-on is 13,9 környékén van.
A furcsa az hogy indítás után mikor kapcsolom a villanyt akkor is lefullad. De volt hogy alapjáraton átkapcsoltam a tompítottat refire akkor is fulladt. Ha irányjelzőzők akkor az ütemére halványabb lesz a világítás is.
Lehet ez döglődő akkumulátor? Már 7 éve bent van nálam, előtte meg kitudja mikor rakták bele. Vagy inkább a töltés kevés?

Aki tud segíthetne.
Köszi.
Avatar
Stephanus
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 248
Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
MZ-d típusa: 251
Tartózkodási hely: Ócsa

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Stephanus »

pempelli írta:
sunbim írta:Vagy a legolcsóbb, pörgesd meg azt a kis üveg 2A-os biztosítékot a táblában. Vagy más sarus kontakthiba, fáziskimaradás? Mind a három fázis megvan? pl.
Biztiket néztem és a sarukat is,fázisokon mennyit kell mérnem?bár kompletten cseréltem az diódahidat van itthon vagy 3 db.
Még a blokk rész van hátra ott nem kutakodtam.
Szénkefe és gerjesztés biztosíték nem lehet, mert akkor nem világítana a töltésjelző. Ha a töltésjelző világít, akkor folyik áram a forgórészen.
Feszültségeket nem méregettél? Pl akkufeszt alló, és kicsit túráztatott motorral? Gerjesző diódákat is nézted?
KépKép
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pempelli »

sunbim írta:Vagy a legolcsóbb, pörgesd meg azt a kis üveg 2A-os biztosítékot a táblában. Vagy más sarus kontakthiba, fáziskimaradás? Mind a három fázis megvan? pl.
Biztiket néztem és a sarukat is,fázisokon mennyit kell mérnem?bár kompletten cseréltem az diódahidat van itthon vagy 3 db.
Még a blokk rész van hátra ott nem kutakodtam.
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Vagy a legolcsóbb, pörgesd meg azt a kis üveg 2A-os biztosítékot a táblában. Vagy más sarus kontakthiba, fáziskimaradás? Mind a három fázis megvan? pl.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pempelli »

KILL3R etz írta:Szénkefe? Olyan mintha nem tudna felgerjedni. :-k
Na erre nem is gondoltam,holnap rákukkantok :D
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Szénkefe? Olyan mintha nem tudna felgerjedni. :-k
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Srácok,elment a töltésem,fesszab jó,diódahidat néztem jó,nagyobb gázadásra kicsi halványodik a töltés visszajelző.Sarukat végignéztem.
Mi okozhat még hibát,esetleg állórész betegedett meg?
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zudori »

Egyébként én is veszprémi vagyok! :D
abandee
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2014.06.11. 20:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: abandee »

gabsic írta:
abandee írta: Kérdés 2.0: Veszprémből van-e valaki itt a fórumon, aki tud segíteni a szervizelésben?
Én általában csak hétvégéken vagyok Veszprémben, szívesen segítek ha tudok, bár ez a hétvége börzék miatt eléggé zsúfolt (szombat vp, vasárnap sopron), de ha nem boldogulsz csörögj rám. 20/3254-493
Nekem most hétvégén nem jó, öcsém nősül... De ha úgy van kereslek telefonon! Köszi!
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: gabsic »

abandee írta: Kérdés 2.0: Veszprémből van-e valaki itt a fórumon, aki tud segíteni a szervizelésben?
Én általában csak hétvégéken vagyok Veszprémben, szívesen segítek ha tudok, bár ez a hétvége börzék miatt eléggé zsúfolt (szombat vp, vasárnap sopron), de ha nem boldogulsz csörögj rám. 20/3254-493
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
abandee
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2014.06.11. 20:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: abandee »

A kábelek jól vannak bekötve. Csak a jeladó lett cserélve tegnap. Az elektronikus gyújtást azt sanszos, hogy 1-2 éve cserélte ki egyik korábbi tulaj. A wartburg trafó kicserélésével jöttek elő a problémák. Addig nem nagyon állt le. 1 hónapja van meg. A trafó csere előtt csak néha hörgött begyengült. Aztán ment. Többet nem tudok mondani róla mert megvétel után másnap cseréltem a gy.trafót. Valószínűleg a régi wartburg trafó kinyírta a gyújtás paneljét ezért melegszik fel az új trafó. De mire eddig eljutottam minden lényeges elektronika ki lett cserélve... A jeladó amúgy is szar állapotban volt. Jelen állapotában 1 hét lenne mire lábon levinném Siófokra... ;) kocsimon meg nincs vonóhorog. Holnapra megküldi Sub-ee az új gyújtást, azzal remélhetőleg megszűnik minden probléma. Mindenképp egyeztetek még. Sub-eeval a trafó és az új gyújtás miatt.
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

abandee írta:Üdv Mindenkinek!
Azzal kezdtem, amit mindenki ajánl elsőre: Visszaolvastam a fórumban, de sajnos nem találtam megoldást a problémámra:
251 ETZ, Hibajelenség: 4-5 km után hörögve, vagy épp váratlanul hörgés nélkül mikor-hogy, kipufógó nagyot durranva megáll (bár ezt sem mindig csinálja). Gyújtótrafó iszonyat forró!
Alapesetben indulása: 3-4 szivatós rúgás után 3. vagy 4. rúgásra indul.
Mikor üzemmeleg a trafó és a motor, akkor van, hogy szivató nélkül elsőre rúgásra is indul. Miután túlmelegszik lehet napestig rugdosni sem indul, csak amikor már a trafó kihűlt.
Ami eddig történt: Új isolator 260 gyertya, új fesz.szab, diódasor kimérve villamosságis szaki által: rendben, új Sub-ee féle jeladó csere (gyújtás panel viszonylag új, bár sanszos ((sőt biztos!)) az is cserélve lesz) második új gyújtótrafó van benne, ami csatlakozó, saru létezik megcsiszoltam korróziómentesítettem.

Mitől melegszik fel még mindig a gyútótrafó és áll le a motor 4-5 km megtétele után??? :evil:
Kérdés 2.0: Veszprémből van-e valaki itt a fórumon, aki tud segíteni a szervizelésben?
Köszi a segítséget előre is!
Első körben Isolator csere, Brisk N14C-re vagy NGK B8HS-re.

Milyen volt a régi gyújtásod? Megszakítós?
Dreamer
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

abandee írta: Kérdés 2.0: Veszprémből van-e valaki itt a fórumon, aki tud segíteni a szervizelésben?
Siófok vagy Tihanyrév?
Na és konkrétan mit értesz a szervizelés alatt?
Ezt a mostani problémádat?
Amit Killer javasol,azt szivesen megcsinálom neked ha elhozod Siófokra vagy Tihanyrévbe a motort.
Ha ezek a problémák akkor kezdődtek amikor beépitésre került a Subee féle gyújtás,akkor keresd meg őt valamilyen formában,azt kérdezz rá hogy milyen trafót ajánl a gyújtásához,mert nem te vagy az első akinek ilyen problémája lett ennél a gyújtásnál.
Nem mindegyik trafó bírja a kiképzést az ő gyújtásával.
Ezért is lenne érdemes kipróbálni Killer ötletét.
Ha esetleg felakarsz hívni:06 20 968 három 8 öt 4
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Én feldobnék egy megszakítós gyújtást, és ellenőrizném, hogy jól van-e bekötve a trafó. (1-es pontra megy a jel vezeték a dobozból/mexából)
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
abandee
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2014.06.11. 20:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: abandee »

Üdv Mindenkinek!
Azzal kezdtem, amit mindenki ajánl elsőre: Visszaolvastam a fórumban, de sajnos nem találtam megoldást a problémámra:
251 ETZ, Hibajelenség: 4-5 km után hörögve, vagy épp váratlanul hörgés nélkül mikor-hogy, kipufógó nagyot durranva megáll (bár ezt sem mindig csinálja). Gyújtótrafó iszonyat forró!
Alapesetben indulása: 3-4 szivatós rúgás után 3. vagy 4. rúgásra indul.
Mikor üzemmeleg a trafó és a motor, akkor van, hogy szivató nélkül elsőre rúgásra is indul. Miután túlmelegszik lehet napestig rugdosni sem indul, csak amikor már a trafó kihűlt.
Ami eddig történt: Új isolator 260 gyertya, új fesz.szab, diódasor kimérve villamosságis szaki által: rendben, új Sub-ee féle jeladó csere (gyújtás panel viszonylag új, bár sanszos ((sőt biztos!)) az is cserélve lesz) második új gyújtótrafó van benne, ami csatlakozó, saru létezik megcsiszoltam korróziómentesítettem.

Mitől melegszik fel még mindig a gyútótrafó és áll le a motor 4-5 km megtétele után??? :evil:
Kérdés 2.0: Veszprémből van-e valaki itt a fórumon, aki tud segíteni a szervizelésben?
Köszi a segítséget előre is!
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

És tényleg, köszi. Amúgy én 2.8-al használtam annó, de ez kb minden motoron más sztem...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zudori »

Bocsánat, de a 125-ös kis ETZ-nek 2,5 mm az előgyújtási értéke.
3 mm érték a 250-es motor előgyújtása.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

3mm, 6 tized, és ki lehet húzni, csak vigyázz a golyóra, lehet jön vele.

MrSummertime!

Én a trafót cseréltem volna elsőre is, lehetőleg olyanra, ami biztosan jó. (Működő motorból bontott, vagy másik, hibamentes motorba beszerelni, mert futottam már bele olyan boltiba, ami már gyárilag rossz volt.)
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok, azt szeretném kérdezni ETZ 125 nek mennyi az előgyújtás ,valamint gyertyaelektróda hézag, és bár nem ide tartozik van az a kuplung kinyomó rúd azt ki lehet húzni a lánckerék felé? valamint menyi ennek a hossza ? köszönöm a segítséget előre is üdv. juragy
Avatar
MrSummertime89
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 51
Csatlakozott: 2012.07.23. 21:51
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szombathely

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: MrSummertime89 »

KILL3R etz írta:Trafó?
Azt mondod? Tönkre szokott menni? Nekem csak az volt vele a furcsa, hogy a gyertyakábelt olyan bénán lehet beletoldani, még az is lehet hogy kontakthiba. Vagy gyertyakábel?
Milyen trafót vegyek?
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Trafó?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
MrSummertime89
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 51
Csatlakozott: 2012.07.23. 21:51
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szombathely

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: MrSummertime89 »

Hello!

Magas fordulaton töffögött a motorom, ezért cseréltem megszakítót és kondit hátha. Ugyan úgy ment. Aztán ma mondom előveszem egyszer még rárúgok van e szikra, ha nincs karbipucolás. Hát nincs szikra :(

Szóval mexa kondi új, vezetékeket befújtam WD40-el, cseréltem gyertyát (Isolator, ami a Simsonomban tökéletes), gyertyakábel végét lecsupaszítottam és visszadugtam a trafóba... de semmi, nincs szikra.

Mi lehet még? Légyszi írjatok választ, mert mivel egy szerelő sincs a közelemben magamnak kell megjavítanom, és a nyáron még nem sikerült motoroznom :(((

Ja még annyi, hogy multiméterrel kimérném a dolgokat, de nem tudom mit és hogyan.
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Egy óra alatt egy tökéletes akksi lemerül gyújtáson. Ha nincs szerencséd még a trafó is megadja magát.
Avatar
pedro121
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 78
Csatlakozott: 2010.03.04. 22:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pedro121 »

MrDok írta:
pedro121 írta:Sziasztok!
Olyan problémám lenne hogy kihagy a gyújtásom meleg motornál alacsony fordulatszámon. Egyébként nem, vagy nem észrevehető, szóval menet közben nem problémázik.
Csak mentem ma vele és és le kellett lassítanom egy autó mögött, behúztam a kuplungot, rajta volt a világítás és 1x csak megállt alattam. Félretoltam, megpróbáltam elindítani és azonnal elindult. Gyertyát már cseréltem benne, az nem oldotta meg a problémát. Szarakodna a kondezátorom vagy a megszakítóm?
Aksi gyenge.

Hát az esélyes :D rajtahagytam a gyújtást 1 óráig és már nem indult el a motor annyira lemerült tőle. 5 Ah-s akksi van benne.
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Teleskopgabel Zentralkastenrahmen 250 - Drágább motor van, de jobb nincs! :)
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: MrDok »

pedro121 írta:Sziasztok!
Olyan problémám lenne hogy kihagy a gyújtásom meleg motornál alacsony fordulatszámon. Egyébként nem, vagy nem észrevehető, szóval menet közben nem problémázik.
Csak mentem ma vele és és le kellett lassítanom egy autó mögött, behúztam a kuplungot, rajta volt a világítás és 1x csak megállt alattam. Félretoltam, megpróbáltam elindítani és azonnal elindult. Gyertyát már cseréltem benne, az nem oldotta meg a problémát. Szarakodna a kondezátorom vagy a megszakítóm?
Aksi gyenge.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Ez tényleg jónak tűnik, akkor passzolom...

Viszont a kenőfilcet kicsit nyomd lejjebb, meg egy kis olaj is elférne rajta sztem. :wink:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
pitypang18
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 41
Csatlakozott: 2014.05.12. 19:09
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyöngyös

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pitypang18 »

KILL3R etz írta:A generátoron, alul a bakeliten nem olvaszotta ki magát valamelyik fázis?
Nem igazán értek hozzá, de szerintem nem olvadt ki semmi.

Kép


Kép
Avatar
pedro121
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 78
Csatlakozott: 2010.03.04. 22:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pedro121 »

Sziasztok!
Olyan problémám lenne hogy kihagy a gyújtásom meleg motornál alacsony fordulatszámon. Egyébként nem, vagy nem észrevehető, szóval menet közben nem problémázik.
Csak mentem ma vele és és le kellett lassítanom egy autó mögött, behúztam a kuplungot, rajta volt a világítás és 1x csak megállt alattam. Félretoltam, megpróbáltam elindítani és azonnal elindult. Gyertyát már cseréltem benne, az nem oldotta meg a problémát. Szarakodna a kondezátorom vagy a megszakítóm?
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Teleskopgabel Zentralkastenrahmen 250 - Drágább motor van, de jobb nincs! :)
Avatar
pitypang18
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 41
Csatlakozott: 2014.05.12. 19:09
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyöngyös

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pitypang18 »

Köszi a tippet, holnap lecsekkolom, és megírom az állapotot!
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

A generátoron, alul a bakeliten nem olvaszotta ki magát valamelyik fázis?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
pitypang18
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 41
Csatlakozott: 2014.05.12. 19:09
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyöngyös

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pitypang18 »

Ma, ahogy jöttem hazafelé a motor hirtelen elkezdett dadogni. Olyan volt, mintha kifogyott volna az üzemanyag, de erről nincs szó. Szóval 4-5x lefulladva végül hazaértem. Megmértem multiméterrel, hogy van-e töltés. Alapjáraton 8-9 V-ot mértem, ha ráhúztam a gázt 11-12 V lett. Azonban, ha alapjáraton felkapcsolom a világítást, rögtön leáll a motor.
Mi lehet ebben az esetben a probléma? Előre is köszi!
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell »

A szentesi mol kúttal nincs baj... :D
VS461
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: VS461 »

MrDok írta: Az az igazság, hogy a vezetékezés rendezése nem igényel túl nagy szétszedést.
Kezdésnek ülés, oldaldekni, blokk jobb oldaldekni. Ha itt minden kontaktot átvizsgáltál (vezeték saruk állapotával, testpontokkal, együtt), akkor jöhet az első lámpa és a gyújtáskapcsoló.
Had említsem saját példámat: a motorom mindig rosszul indult, alapjáraton néha eszébe jutott és ki-ki hagyott egy pár szikrát, néha a gyári bizti tábla/főbiztosíték hibájából általános áramhiánnyal leállt.
Mikor fel lett újítva ugyanaz a vezetékköteg került vissza, csak késes bizti táblával, és persze javított sarukkal/kontaktokkal. Azóta egy szikra sem maradt ki, és mindig "pöcre" indul. Persze időközben bele került egy elektronikus Szub-ee féle gyújtás, ami tovább javította az alsó fordulatszám stabilitását, de ez már csak extra. A lényeg a rendben lévő elektronika, ami viszont tud vicces is lenni, hogy nem elég csak ránézésre rendben legyen, vezetnie is kell azt a fránya áramot........
Sajnos, amikor beraktam a késes biztosítéktáblát, éppen hogy meg tudtam csinálni, pedig készültem sarukkal, ilyesmikkel, de sajnos elég nagy gány volt benn, és a biztitáblán nincs többszörös kivezetés, mint az oldszkúl gyárin. Csak halasztottam a teljes rendezést, mondván, festésig kibírja. Na, emiatt álltam fel a szopórollerre pénteken, meg ma is. Jó tanulság volt.

De az is lehet, hogy simán elátkozott hely a szentesi Mol-kút. Legközelebb a Shellhez megyek majd :mrgreen:
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: MrDok »

VS461 írta:
Na, hazaértem. A gyertya gondolata azután érlelődött meg, hogy megpróbáltam betolni, és hörrent picit, de aztán annyi. Úgy gondoltam, hogy lehet, hogy van ugyan szikra, de gyengus, mert valahol elszivárog az energia. És hát így...
Mondjuk, van esély rá, hogy a normál fordulatnál (töltésnél) meglévő, erősebb szikra adott az elektródák szájának, de legalább ezt a bejegyzést itthon írom. De most megkezdem a szétszedést, nincs motorozás egy darabig. S ha már szétszedem, a festés is előbbre jön, ne kelljen kétszer dolgozni.

MrDok, köszi a javaslatot! Bár nem aszerint ténykedtem (bár megfordult a fejemben a gyújtáskapcsoló kiiktatása addigra), jó volt látni, hogy valaki van a vonalban :)
Az az igazság, hogy a vezetékezés rendezése nem igényel túl nagy szétszedést.
Kezdésnek ülés, oldaldekni, blokk jobb oldaldekni. Ha itt minden kontaktot átvizsgáltál (vezeték saruk állapotával, testpontokkal, együtt), akkor jöhet az első lámpa és a gyújtáskapcsoló.
Had említsem saját példámat: a motorom mindig rosszul indult, alapjáraton néha eszébe jutott és ki-ki hagyott egy pár szikrát, néha a gyári bizti tábla/főbiztosíték hibájából általános áramhiánnyal leállt.
Mikor fel lett újítva ugyanaz a vezetékköteg került vissza, csak késes bizti táblával, és persze javított sarukkal/kontaktokkal. Azóta egy szikra sem maradt ki, és mindig "pöcre" indul. Persze időközben bele került egy elektronikus Szub-ee féle gyújtás, ami tovább javította az alsó fordulatszám stabilitását, de ez már csak extra. A lényeg a rendben lévő elektronika, ami viszont tud vicces is lenni, hogy nem elég csak ránézésre rendben legyen, vezetnie is kell azt a fránya áramot........
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
VS461
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: VS461 »

VS461 írta:Kivettem megint a gyertyát, hangyányit összébb nyomtam az elektródákat. Kicsit kiszellöztettem a hengert. Pöcc. Megyek haza, aztán nagygenerál.
Na, hazaértem. A gyertya gondolata azután érlelődött meg, hogy megpróbáltam betolni, és hörrent picit, de aztán annyi. Úgy gondoltam, hogy lehet, hogy van ugyan szikra, de gyengus, mert valahol elszivárog az energia. És hát így...
Mondjuk, van esély rá, hogy a normál fordulatnál (töltésnél) meglévő, erősebb szikra adott az elektródák szájának, de legalább ezt a bejegyzést itthon írom. De most megkezdem a szétszedést, nincs motorozás egy darabig. S ha már szétszedem, a festés is előbbre jön, ne kelljen kétszer dolgozni.

MrDok, köszi a javaslatot! Bár nem aszerint ténykedtem (bár megfordult a fejemben a gyújtáskapcsoló kiiktatása addigra), jó volt látni, hogy valaki van a vonalban :)
VS461
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: VS461 »

Kivettem megint a gyertyát, hangyányit összébb nyomtam az elektródákat. Kicsit kiszellöztettem a hengert. Pöcc. Megyek haza, aztán nagygenerál.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: MrDok »

VS461 írta:Ugyanaz, ugyanott, csak most egy órája nem indul. Biztik késesek. Szikra van. Áram van. Ahogy tanult barátom mondaná: awesome!
Itt az ideje szétkapnod a teljes vezetékezést, de csak annyira, hogy megigazítva újra összedugd......
És a testpontokat különös figyelemmel takarítva.........
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
VS461
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: VS461 »

Ugyanaz, ugyanott, csak most egy órája nem indul. Biztik késesek. Szikra van. Áram van. Ahogy tanult barátom mondaná: awesome!
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sunbim »

VS461 írta:Probléma van az MZ-vel? Megírom! :mrgreen:...
Így jártam tegnap: kicsit halványan szokott világítani a töltés meg az üres, mikor indítok, amit nem annyira díjazok egy egy éves akkunál. Ha
Az a baj, hogy igazából minden a kezemben van, hogy kicseréljem (kábelezés, gyújtáskapcsoló), de csak halasztom. Tanulság? Az van :)
Kontakthiba!

Én ilyenkor a hengeres biztijeimet szoktam meg gurgulázni. Néha meg csak úgy, a hiba bekövetkezte előtt, rutinból. :D
Az üres visszajelződ izzólámpás vagy ledes? Nekem ledes és többnyire mosás után jelentkezik. De okozhatja az üresvisszajelző kapcsolónál a felgyűlt fémreszelékes olajos massza ami a láncról csapódik rá.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
VS461
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: VS461 »

Dreamer írta: Egyértelmű kontakthiba, vezetékekben, gyújtáskapcsolóban, biztitáblában. Nem gondolom, hogy az akku lesz a hibás!
Azért ennek legalább örülök, azon tudok javítani:) Köszi!
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Ahrefs [Bot], Google [Bot] valamint 40 vendég