Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Fittboy
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 65
Csatlakozott: 2008.04.22. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250,250 ja és250
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Fittboy »

Sziasztok!
Lecsúszott egy sarum a biztosítéktábláról :( ,egy vastag piros.
Tudna valaki gyári biztosítéktábláról küldeni képet?
Leellenőrizném a többit is.
Előre is köszi.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

SRicsi írta:Sub-ee lenne egy kérdésem vettem gyári elektronikus gyújtást de itt ahol lakom a szerelők lebeszéltek hogy feltegyem és a te általad csinált elektronikus gyújtást ajánlották inkább amit a megszakító vezérel. Szerinted melyik legyen? Köszi. SRicsi
Teljesen rendben van a gyári elektronikus gyújtás.Nyugodtan tedd fel.Ne hallgass a szerelőkre.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

fzooltan írta:
sub-ee írta: " megszakító vezérelt szerintem hülyeség!"

Üdv.:Sub-ee
Ezt, "nagy örömmel" olvastam,főleg,hogy az általad tervezett megszakító vezérelt gyújtás dolgozik az egyik motoromba, meg az asszony Maruti-jába is. :smt104 :)
Azt nem mondtam, hogy nem működik és nem jó, csak hülyeség, mert ugye ott a megszakító, ami mechanikus alkatrész, igaz így kevésbé kopik, és nem ég be, de mégiscsak egy megszakító! 21. században élünk, már nincs megszakítós gép sehol, csak a régiek!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
fzooltan
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.06.29. 20:46
MZ-d típusa: ES125,TS125,ES250/2
Tartózkodási hely: Zalaszentgrót

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: fzooltan »

sub-ee írta: " megszakító vezérelt szerintem hülyeség!"

Üdv.:Sub-ee
Ezt, "nagy örömmel" olvastam,főleg,hogy az általad tervezett megszakító vezérelt gyújtás dolgozik az egyik motoromba, meg az asszony Maruti-jába is. :smt104 :)
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

SRicsi írta:Sub-ee lenne egy kérdésem vettem gyári elektronikus gyújtást de itt ahol lakom a szerelők lebeszéltek hogy feltegyem és a te általad csinált elektronikus gyújtást ajánlották inkább amit a megszakító vezérel. Szerinted melyik legyen? Köszi. SRicsi

Szia Ricsi!

Nem tudom hol laksz, de biztos sokat raktak fel a szerelők, és elégedettek vele, azért ajánlották!
Én jeladósat ajánlok csak, megszakító vezérelt szerintem hülyeség!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zudori »

SRicsi írta:Sub-ee lenne egy kérdésem vettem gyári elektronikus gyújtást de itt ahol lakom a szerelők lebeszéltek hogy feltegyem és a te általad csinált elektronikus gyújtást ajánlották inkább amit a megszakító vezérel. Szerinted melyik legyen? Köszi. SRicsi

Kedves Ricsi!
Ez egy fúrcsa kérdés volt!
Még is mit gondolsz, azt mondja, tanácsolja a Szabolcs, hogy ne az övét, hanem másét vegyed?
Szerintem azért hallgass a szerelőkre! :)
SRicsi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 28
Csatlakozott: 2014.04.07. 19:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: SRicsi »

Sub-ee lenne egy kérdésem vettem gyári elektronikus gyújtást de itt ahol lakom a szerelők lebeszéltek hogy feltegyem és a te általad csinált elektronikus gyújtást ajánlották inkább amit a megszakító vezérel. Szerinted melyik legyen? Köszi. SRicsi
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

hell írta:


Melegebb, de azt utánna tartja...
Akkor minden rendben!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

sub-ee írta:
hell írta:De semennyire sem vagy hogy is van az akkor?
Mondjuk 20km után is ugyanolyan meleg, mint 5 perc járás után, vagy tovább melegszik?

Üdv.:Szabolcs
Melegebb, de azt utánna tartja...
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Ok rendben van tehát akkor ez természetes. Megnyugodtam. A régi nem melegedett ennyire, de ez akkor természetes. Köszönöm a segítséget!
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bambi »

hell írta: Nagyon köszönöm a segítséget!
Esetleg még annyit szeretnék megtudni mennyire szoktak ezek a japo cuccok melegedni? Beszereltem első szóra indult a gép majd járattam egy 5 percig de érezhető volt melegszik. Nem akarom kigyujtani csak azért kérdezem mennyi a természetes még neki!? :D
igen melegszik
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

hell írta:De semennyire sem vagy hogy is van az akkor?
Mondjuk 20km után is ugyanolyan meleg, mint 5 perc járás után, vagy tovább melegszik?

Üdv.:Szabolcs
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Robaa85 írta:Sziasztok.

Van egy MZ ES125/1-es mocink és úgy döntöttünk, hogy a hétvégén elővesszük és felébresztjük ha sikerül. Na most azt kell tudni, hogy kb 15 évet állt. Pár dolog már hiányzik róla és az akksi is halott. Egy fesszabályzó is kellene rá amit meg is találtam itt az oldalon (6v-s). Az lenne a kérdésem ezzel kapcsolatban, hogy a két KY708 dióda helyett használhatok e 1db kapcsoló üzemű tápban lévő gyors diódát? Konkrétan erre a tipusra gondolok: SBL3040PT 40V, 30 Amper. Vagy használjak inkább egy greatz hidat? Valahol láttam, hogy azzal oldották meg. Előre is köszönöm a segítséget.

Robi

Használj inkább graetz hidat!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Robaa85
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2014.05.03. 11:39
MZ-d típusa: mz es 125/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Robaa85 »

Sziasztok.

Van egy MZ ES125/1-es mocink és úgy döntöttünk, hogy a hétvégén elővesszük és felébresztjük ha sikerül. Na most azt kell tudni, hogy kb 15 évet állt. Pár dolog már hiányzik róla és az akksi is halott. Egy fesszabályzó is kellene rá amit meg is találtam itt az oldalon (6v-s). Az lenne a kérdésem ezzel kapcsolatban, hogy a két KY708 dióda helyett használhatok e 1db kapcsoló üzemű tápban lévő gyors diódát? Konkrétan erre a tipusra gondolok: SBL3040PT 40V, 30 Amper. Vagy használjak inkább egy greatz hidat? Valahol láttam, hogy azzal oldották meg. Előre is köszönöm a segítséget.

Robi
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

De semennyire sem vagy hogy is van az akkor?
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

hell írta: Nagyon köszönöm a segítséget!
Esetleg még annyit szeretnék megtudni mennyire szoktak ezek a japo cuccok melegedni? Beszereltem első szóra indult a gép majd járattam egy 5 percig de érezhető volt melegszik. Nem akarom kigyujtani csak azért kérdezem mennyi a természetes még neki!? :D
sub-ee írta:
Nem kéne melegedjen! Főleg nem 5 perc járás után nem kéne meleg legyen!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Első 100km megtettem ezzel a TEC trafóval. Teljesen rendben van remélem így is lesz még jó sokáig. :D Bár egyszer megállt alattam a gép, de hamar rájöttem értem én, hogy benzin, de mi hajtja és átváltottam tartalékra... :twisted: :D A lényeg megy vele a gép mint a rakéta. Kissé melegedik a kezem még azért állja... :)
SRicsi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 28
Csatlakozott: 2014.04.07. 19:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: SRicsi »

Helllo!

Még egykét kérdésem lenne.

Elindult a motor de marhán kerreg a fordulatszám-meghajtónál és nem hajt azzal mit lehet kezdeni szét kell butítanom a motort? Gyújtáskapcsolót nemtudom úgy berakni hogy a kulcs a jelek fele legyen lehet nem belevaló a kapcsoló? tejesen a jelek fölé fordul.


Köszi SRicsi
Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyemi »

Esetleg még annyit szeretnék megtudni mennyire szoktak ezek a japo cuccok melegedni? Beszereltem első szóra indult a gép majd járattam egy 5 percig de érezhető volt melegszik. Nem akarom kigyujtani csak azért kérdezem mennyi a természetes még neki!?
Mérjél rajta ellenállás értékeket, abból minden kiderül.
A megközelítőleg felvet áram meg hogy nem e CDI trafó.
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.:)
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
SRicsi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 28
Csatlakozott: 2014.04.07. 19:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: SRicsi »

Sziasztok


Egy kérdésem lenne nincs szikra hogyan tudom ellenőrizni hogy a trafó jó e? és hogy egyáltalán van e áram a trafónál?
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

bambi írta:
hell írta:Tehát akkor megvan a kütyü. Már csak néhány óvatos kérdés. Mégpedig melyik lába melyik lenne? A gyertyapipát hogyan lehet levarázsolni róla vagy ez fixen van vagy? 87 évjáratú vfr 750-ről származik, de a pipa mintha új lenne nagyon jó puha gumi és megfordult a fejemben használni kellene ha lehet csak le kellene szedni róla mert rövid a kábel és ez így nem fasza.

Kép

Kép
Zöld-1
Fekete-15
Nagyon köszönöm a segítséget!
Esetleg még annyit szeretnék megtudni mennyire szoktak ezek a japo cuccok melegedni? Beszereltem első szóra indult a gép majd járattam egy 5 percig de érezhető volt melegszik. Nem akarom kigyujtani csak azért kérdezem mennyi a természetes még neki!? :D
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Patrik »

allllli írta:Etz 250

Tegnap még jó volt mentem vele, semmi baja. Ma beindítom, jár 10 mp-ig normálisan, utána kihagy és leáll. Megint berúgom, beindul, 5 mp múlva leáll és ez így tovább. Gázhúzásra az első 5 mp-ben jól reagál, majd utána nem reagál csak hörög és leáll. A blokk már meleg, tehát nem üzemanyag/szívatás kérdés...szerintem. Minek a tünete ez?

Trafó,kondi?
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bambi »

hell írta:Tehát akkor megvan a kütyü. Már csak néhány óvatos kérdés. Mégpedig melyik lába melyik lenne? A gyertyapipát hogyan lehet levarázsolni róla vagy ez fixen van vagy? 87 évjáratú vfr 750-ről származik, de a pipa mintha új lenne nagyon jó puha gumi és megfordult a fejemben használni kellene ha lehet csak le kellene szedni róla mert rövid a kábel és ez így nem fasza.

Kép

Kép
Zöld-1
Fekete-15
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli »

Etz 250

Tegnap még jó volt mentem vele, semmi baja. Ma beindítom, jár 10 mp-ig normálisan, utána kihagy és leáll. Megint berúgom, beindul, 5 mp múlva leáll és ez így tovább. Gázhúzásra az első 5 mp-ben jól reagál, majd utána nem reagál csak hörög és leáll. A blokk már meleg, tehát nem üzemanyag/szívatás kérdés...szerintem. Minek a tünete ez?
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Tehát akkor megvan a kütyü. Már csak néhány óvatos kérdés. Mégpedig melyik lába melyik lenne? A gyertyapipát hogyan lehet levarázsolni róla vagy ez fixen van vagy? 87 évjáratú vfr 750-ről származik, de a pipa mintha új lenne nagyon jó puha gumi és megfordult a fejemben használni kellene ha lehet csak le kellene szedni róla mert rövid a kábel és ez így nem fasza.

Kép

Kép
coinnet5
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2014.04.28. 11:00
MZ-d típusa: mz ts 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: coinnet5 »

Sziasztok, a tsemnek nincs töltése. Több álló, forgórésszel is probálkoztam, nem a fesz szab a hibás, mivel kimértem és nem ad le áramot, legalábbis minimálisat, 0,11-15 v ig, fordulatszámtól függ. De ez semmi. Az álló, forgórész mágneseződik.akksival megnéztem. Kb 1 órája volt töltés. Ameddig le nem állíttottam. Utánna berúgtam és semmi. Ezt játsza. Egyszer van. Egyszer nincs, de leginkább nincs. Vagy ha a kózelbe lenne valaki hozzáértő, és segítene elgurulnék hozzá/ pesmegye szentmártonkáta
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli »

gabika1991 írta:van egy mz ts 150 esem most lett a blokk fel újítva teljes gázon bedadog (töltés van, új megszakító,új kondi,jó szénkefék,) már mindent próbáltam. gyertyapipát is cseréltem gyertyákat trafót mindent ugyan úgy dadog segítsetek légyszi:S

Ez szerintem nem gyújtás hiba, hanem a karburátorod beállítása hibás.
Vagy alacsony a benzinszint az úszóban vagy túl kicsi a főfúvókád benne és teljes gázon nem kap elég benzint.
Lóri
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 184
Csatlakozott: 2009.08.02. 19:32
MZ-d típusa: MZ ES 125/1 ; MZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Lóri »

AceRothstein írta:Sziasztok!

Még új vagyok itt a fórumon. Valaki tudna segíteni hogy hogyan lehetne átalakítani a kis TS-t 12 voltosra?
Valaki esetleg vállal ilyet?

Ezt a témát már kiveséztük itt, ha kicsit visszaolvasol megtalálod! De tuti megéri átalakítanod? Mert rengeteg melóval jár, át kell alakítani néhány dolgot. De tőlem jobban tudják a nagyobb szakik ezt, ők majd elmondják...


Üdv: Lóri
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
AceRothstein
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2014.04.26. 19:19
MZ-d típusa: TS125
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: AceRothstein »

Sziasztok!

Még új vagyok itt a fórumon. Valaki tudna segíteni hogy hogyan lehetne átalakítani a kis TS-t 12 voltosra?
Valaki esetleg vállal ilyet?
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

sub-ee írta:
hell írta:De jó neked sub-ee! Neked tiszta kánaán akkor. Ide a legközelebbi is 100+ km! Akkor ezekszerint te is tudnál nézni nekünk valami jót igaz? :twisted: :D Vagy nem!? :D
Nézhetek, nincs akadálya, akinek kell, ír, veszek neki és elküldöm postán, itt gyári Japán trafók vannak, ki is tudom őket mérni, viszek magammal műszert esetleg.

Üdv.:Sub-ee
Megrendeltem egyik havernál már állítólag most bontanak egy VFR-t kicsit hamarabb jön a válasz a tiéd lett volna a projekt. De nincs veszve semmi mert ha ebből nem lesz semmi akkor azonnal felkereslek valahogy! Köszönöm a segítőkészségedet. Biztos lesznek akik élni fognak azonnal ezzel a lehetőséggel!
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

sub-ee írta:
Stephanus írta: A 150-es névleges alapjárati fordulatszámát nem tudja valaki véletlenül? Szerintem az 1700 sok. A 3000 meg főleg sok. A 250-esen alapjárat közelében gyakorlatilag teljesen megszűnik a töltés. Indítás után ki sem alszik a töltéslámpa, amíg egyszer 1300-1400 közelébe nem emelkedik a fordulatszám, ezért nincs is köze az alapjárathoz, hogy mi van felkapcsolva meg mi nem.
Ha kiiktatom a generátor gerjesztését, akor melegen felmegy az alapjárat 2000 fölé (normál 1200 körül). Szóval a feszültségszabályzó-generátor "komplexum" kvázi fordulatszám szabályozóként hat alapjáraton azáltal, hogy minél alacsonyabb a fordulatszám, annál kisebb a töltés, és kevésbé fékezi a generátor a motort. És vica-versa.
A 1V körüli feszültségesés a lámpa kapcsaiig szerintem normális. Már én is gondolkodtam rajta, hogy valami komolyabb vezetékekkel újra kellene húzni emiatt a nagyobb áramú részeket, mint pl a lámpa.
Szerintem azzal kellene kezdeni, hogy a gyári alapjárati értéket tudja-e tartani a motor kikapcsolt világítással, és ha nem, akkor karburátorbeállítás, fals levegő, meg henger/dugattyú kopás téren kellene először keresgélni.
Stephanus, tiéd az 1. értelmes hozzászólás az ügyben, ezt mondom Zudorinak, vagy 2 hete, én láttam a motor vezetékkötegét, nem túl jó, végülis te is ugyanazt mondod amit én, szerintem felesleges még találgatni, egyértelmű köteghiba. A saruk, műanyag szoknyásak, simán fel vannak nyomva a vezetékekre, (a speckó műanyag burkolatos saru saruzó fogóval, ami köztudottan járműtechnikában gyenge megoldás, jobb lenne a sima saru) se forrasztás, se semmi, kissé lötyögős a szerkezet, ezeken a pontokon melegszik, és ezért megnövekszik az áramfelvétel is, így nő a generátor fékező hatása, és ezért esik ekkorát a fordulat.

Üdv.:Sub-ee
Tovabbra is fenntartom, hogy jol beallitot karbi eseten egy moci alapjarata lenyegesen nem valtozhat meg. Ja es en 250-rol irok!
Dreamer
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

Patrik írta:Hány Ah-ás aksit vettél? Nekem 5Ah-ás akksival csak kinlódott alapjáraton a motor 1800-alá nem tudtam vinni az alapjáratot,világítással egy 20 másodperc után le is állt. Amióta 9Ah-ás akksi van benne az alapjáratom 1100-körül van egy kicsivel és világítással is stabilan tartja.
Próbáld meg egy másik akksival azt írtad azt is cserélted.

Most jutott eszembe azt írtad,hogy elektronikus gyújtásod van akkor ez nem túl valószínű,mindegy hátha valakinek hasznos.
5Ah-s akkum van, igaz nekem nem 1100 az alapjaratom, hanem 1400 korul, de azt stabilan tartja akar percekig vilagitassal is.
Dreamer
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3066
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

,,...ezeken a pontokon melegszik, és ezért megnövekszik az áramfelvétel is, így nő a generátor fékező hatása, és ezért esik ekkorát a fordulat. ... ,,

SSszabi!! #-o [-X :smt107

A kis ellenállású, jó kontaktú köteg fontos! Igen cseréljük ha rossz! Mert tűzveszélyes is lehet.

De ha melegszik a fém, az ellenállása NŐ, tehát csökken a rajta átfolyó áram, ugyanazon feszültség melett. Tehát a fogyasztóra jutó teljesítmény is csökken.

Ha szilícium lenne ez a vezető, akkor nőne az áram, ez okozza a szilicium tranzisztorok hőmegfutását.

Ha felkapcsolod az izzólámpádat, miért áll be egy fényerőre? Mert a melegedés ,izzás hatására nő a wolframszál ellenállása, és így már nem nő tovább a rajta átfolyó áram, beáll egy állandó értékre. Ha fordítva lenne, a végtelenségig nőne az áramfelvétel.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára sunbim 2014.04.25. 22:57-kor.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

hell írta:De jó neked sub-ee! Neked tiszta kánaán akkor. Ide a legközelebbi is 100+ km! Akkor ezekszerint te is tudnál nézni nekünk valami jót igaz? :twisted: :D Vagy nem!? :D
Nézhetek, nincs akadálya, akinek kell, ír, veszek neki és elküldöm postán, itt gyári Japán trafók vannak, ki is tudom őket mérni, viszek magammal műszert esetleg.

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Stephanus írta:
zudori írta:Tegnap egy másik égőt raktam fel, nem a lámpa fejébe, hanem közvetlenül az akkumlátorra kötöttem. Felkapcsolt állaptban 12,0v-ot mértem az égőnél, az akumlátornál 12,4 V.
Berugtam, a helyén levő lámpa felkapcsolásakor leesett 3000-ről 1700-ra, majd váltás és a közvetlenül akkumlátorról táplált égő felkapcsolásakor 2250-körüli lett a fordulat.
Szóval elől van a hiba, gondoltam kicserélem ebben a körben a vezetékeket, ill a sarukat. A baj csak, hogy majd segítséget kell keresnem, mert se eszközöm, se szakértelmem nincs hozzá. De pozitívum, szűkűl a kör!
A 150-es névleges alapjárati fordulatszámát nem tudja valaki véletlenül? Szerintem az 1700 sok. A 3000 meg főleg sok. A 250-esen alapjárat közelében gyakorlatilag teljesen megszűnik a töltés. Indítás után ki sem alszik a töltéslámpa, amíg egyszer 1300-1400 közelébe nem emelkedik a fordulatszám, ezért nincs is köze az alapjárathoz, hogy mi van felkapcsolva meg mi nem.
Ha kiiktatom a generátor gerjesztését, akor melegen felmegy az alapjárat 2000 fölé (normál 1200 körül). Szóval a feszültségszabályzó-generátor "komplexum" kvázi fordulatszám szabályozóként hat alapjáraton azáltal, hogy minél alacsonyabb a fordulatszám, annál kisebb a töltés, és kevésbé fékezi a generátor a motort. És vica-versa.
A 1V körüli feszültségesés a lámpa kapcsaiig szerintem normális. Már én is gondolkodtam rajta, hogy valami komolyabb vezetékekkel újra kellene húzni emiatt a nagyobb áramú részeket, mint pl a lámpa.
Szerintem azzal kellene kezdeni, hogy a gyári alapjárati értéket tudja-e tartani a motor kikapcsolt világítással, és ha nem, akkor karburátorbeállítás, fals levegő, meg henger/dugattyú kopás téren kellene először keresgélni.
Stephanus, tiéd az 1. értelmes hozzászólás az ügyben, ezt mondom Zudorinak, vagy 2 hete, én láttam a motor vezetékkötegét, nem túl jó, végülis te is ugyanazt mondod amit én, szerintem felesleges még találgatni, egyértelmű köteghiba. A saruk, műanyag szoknyásak, simán fel vannak nyomva a vezetékekre, (a speckó műanyag burkolatos saru saruzó fogóval, ami köztudottan járműtechnikában gyenge megoldás, jobb lenne a sima saru) se forrasztás, se semmi, kissé lötyögős a szerkezet, ezeken a pontokon melegszik, és ezért megnövekszik az áramfelvétel is, így nő a generátor fékező hatása, és ezért esik ekkorát a fordulat.

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

zudori írta:9 Ah az akkumlátor teljesítménye. Vadonat új.
Egyébként a lámpaváltó kapcsolóra én is gondoltam, szétszedtem, de ránézésre minden rendben volt. A forrasztások épek, jobban nem akartam bele mászni.
telectronic !
Előre is köszönöm, ha nem boldogulok akkor megszervezzük!
Akkor ne csináljam meg az új vezetékköteget, azért kérdezem, mert a fő vezetéket már legyártottam!?

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

telectronic írta:
Stephanus írta:Már én is gondolkodtam rajta, hogy valami komolyabb vezetékekkel újra kellene húzni emiatt a nagyobb áramú részeket, mint pl a lámpa.
Lehet a fényváltó kapcsolódon esik a fesz...

Egyébként nem értettem, és most sem értem az MZ gyár logikáját.
A lámpához vastag vezetékkel mennek, de az a drót ami a gyújtás/világítás kapcsolóból megy a fényváltó kapcsolóhoz az meg a sima vékony vezeték.
Akkor minek a kapcsoló után az a böszme vastag drót. Úgyis a leggyengébb láncsszem effekt játszik.

Ha elgurulsz hozzám, segítek megcsinálni. Van saru, saruzó fogó, stb...
Azok a vékony vezetékek is majdnem tartósan 10A-t el tudnak viselni. itt szimplán a saruzással lesz a gond, újra kell saruzni, vagy kicserélni a vezetékeket valami normálisra (színesre, mert mindegyik fekete és nehezen szerelhető csak a szám jelölésekkel), mert aki átvezetékelte a motort, esztétikusan csinálta meg, csak a kontaktokra és a színválasztásra nem figyelt!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zudori »

9 Ah az akkumlátor teljesítménye. Vadonat új.
Egyébként a lámpaváltó kapcsolóra én is gondoltam, szétszedtem, de ránézésre minden rendben volt. A forrasztások épek, jobban nem akartam bele mászni.
telectronic !
Előre is köszönöm, ha nem boldogulok akkor megszervezzük!
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Hány Ah-ás aksit vettél? Nekem 5Ah-ás akksival csak kinlódott alapjáraton a motor 1800-alá nem tudtam vinni az alapjáratot,világítással egy 20 másodperc után le is állt. Amióta 9Ah-ás akksi van benne az alapjáratom 1100-körül van egy kicsivel és világítással is stabilan tartja.
Próbáld meg egy másik akksival azt írtad azt is cserélted.

Most jutott eszembe azt írtad,hogy elektronikus gyújtásod van akkor ez nem túl valószínű,mindegy hátha valakinek hasznos.
Avatar
telectronic
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
Tartózkodási hely: Budapest XXII.
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: telectronic »

Stephanus írta:Már én is gondolkodtam rajta, hogy valami komolyabb vezetékekkel újra kellene húzni emiatt a nagyobb áramú részeket, mint pl a lámpa.
Lehet a fényváltó kapcsolódon esik a fesz...

Egyébként nem értettem, és most sem értem az MZ gyár logikáját.
A lámpához vastag vezetékkel mennek, de az a drót ami a gyújtás/világítás kapcsolóból megy a fényváltó kapcsolóhoz az meg a sima vékony vezeték.
Akkor minek a kapcsoló után az a böszme vastag drót. Úgyis a leggyengébb láncsszem effekt játszik.

Ha elgurulsz hozzám, segítek megcsinálni. Van saru, saruzó fogó, stb...
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy :)
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 147
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: seagateh »

Sziasztok.

BRISK N14YC gyertyát használ valaki?

nekem alacsony fordulaton lényegesen nyomatékosabb lett meg az alapjárat is jobb...
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
Avatar
Stephanus
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 248
Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
MZ-d típusa: 251
Tartózkodási hely: Ócsa

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Stephanus »

zudori írta:Tegnap egy másik égőt raktam fel, nem a lámpa fejébe, hanem közvetlenül az akkumlátorra kötöttem. Felkapcsolt állaptban 12,0v-ot mértem az égőnél, az akumlátornál 12,4 V.
Berugtam, a helyén levő lámpa felkapcsolásakor leesett 3000-ről 1700-ra, majd váltás és a közvetlenül akkumlátorról táplált égő felkapcsolásakor 2250-körüli lett a fordulat.
Szóval elől van a hiba, gondoltam kicserélem ebben a körben a vezetékeket, ill a sarukat. A baj csak, hogy majd segítséget kell keresnem, mert se eszközöm, se szakértelmem nincs hozzá. De pozitívum, szűkűl a kör!
A 150-es névleges alapjárati fordulatszámát nem tudja valaki véletlenül? Szerintem az 1700 sok. A 3000 meg főleg sok. A 250-esen alapjárat közelében gyakorlatilag teljesen megszűnik a töltés. Indítás után ki sem alszik a töltéslámpa, amíg egyszer 1300-1400 közelébe nem emelkedik a fordulatszám, ezért nincs is köze az alapjárathoz, hogy mi van felkapcsolva meg mi nem.
Ha kiiktatom a generátor gerjesztését, akor melegen felmegy az alapjárat 2000 fölé (normál 1200 körül). Szóval a feszültségszabályzó-generátor "komplexum" kvázi fordulatszám szabályozóként hat alapjáraton azáltal, hogy minél alacsonyabb a fordulatszám, annál kisebb a töltés, és kevésbé fékezi a generátor a motort. És vica-versa.
A 1V körüli feszültségesés a lámpa kapcsaiig szerintem normális. Már én is gondolkodtam rajta, hogy valami komolyabb vezetékekkel újra kellene húzni emiatt a nagyobb áramú részeket, mint pl a lámpa.
Szerintem azzal kellene kezdeni, hogy a gyári alapjárati értéket tudja-e tartani a motor kikapcsolt világítással, és ha nem, akkor karburátorbeállítás, fals levegő, meg henger/dugattyú kopás téren kellene először keresgélni.
KépKép
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

zudori írta:Tegnap egy másik égőt raktam fel, nem a lámpa fejébe, hanem közvetlenül az akkumlátorra kötöttem. Felkapcsolt állaptban 12,0v-ot mértem az égőnél, az akumlátornál 12,4 V.
Berugtam, a helyén levő lámpa felkapcsolásakor leesett 3000-ről 1700-ra, majd váltás és a közvetlenül akkumlátorról táplált égő felkapcsolásakor 2250-körüli lett a fordulat.
Szóval elől van a hiba, gondoltam kicserélem ebben a körben a vezetékeket, ill a sarukat. A baj csak, hogy majd segítséget kell keresnem, mert se eszközöm, se szakértelmem nincs hozzá. De pozitívum, szűkűl a kör!
Ezért mondtam, hogy ha felviszel egy pozitív szálat a gyújtáskapcsolóhoz, kiderül, hogy az a kábel-e a ludas. Ha nem változik, akkor a kapcsoló és lámpa közti kábeleket kell átnézni.
TS powa!
Kép
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zudori »

Tegnap egy másik égőt raktam fel, nem a lámpa fejébe, hanem közvetlenül az akkumlátorra kötöttem. Felkapcsolt állaptban 12,0v-ot mértem az égőnél, az akumlátornál 12,4 V.
Berugtam, a helyén levő lámpa felkapcsolásakor leesett 3000-ről 1700-ra, majd váltás és a közvetlenül akkumlátorról táplált égő felkapcsolásakor 2250-körüli lett a fordulat.
Szóval elől van a hiba, gondoltam kicserélem ebben a körben a vezetékeket, ill a sarukat. A baj csak, hogy majd segítséget kell keresnem, mert se eszközöm, se szakértelmem nincs hozzá. De pozitívum, szűkűl a kör!
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

zudori írta:Délután neki álltam egy kis kontaktozásnak. Sarukat húzogattam, nyomogattam. Egyenlőre semmi változás. Levettem a lámpát álló motornál, felkapcsolt lámpánál az égő csatlakozásnál 11,3 volt feszültséget, az akumlátornál meg 12,4 V-t mértem. Ez ugye nem jó?
Szerintem nem. Ha eddig nem ilyen volt, most meg ilyen, akkor szerintem elromlott. :) Már csak meg kell találnod a hibát... Elsőnek próbálj egy másik szálat felhúzni a fesszab +-ról a lámpafejbe. Olyan nincs, hogy minden jó, és mégse megy!
TS powa!
Kép
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

sunbim írta:
hell írta:... Ide a legközelebbi is 100+ km!
Ideje költözni Hell ! :mrgreen: :wink:
Sok sikert neked kedves sunbim biztos megtalálod ott a számításaidat ahova költözni akarsz! :twisted: :D

Na látom elindult egy kisebbfajta poénhadjárat itt. Tehát ezennel kérem a moderatort törölje az összes hozzászólásom a trafóval kapcsolatban! Elárulom itt az nagy titkokat amikről csak nagyon ritkán esett szó az évek alatt más meg röhög a makában, aki meg nem tudja beszerezni az meg mehet a fenébe és még ki is fikázzák. :twisted: :D Ez a téma is ki lett pipálva szépen több ekkora bakim nem lesz az tuti.... :)
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2804
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

sunbim írta: Ideje költözni Hell ! :mrgreen: :wink:
OFF
Innen vagy oda :?:
:twisted: :mrgreen:
ON
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3066
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

hell írta:... Ide a legközelebbi is 100+ km! Akkor ezek szerint ... :D
Ideje költözni Hell ! :mrgreen: :wink:
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
gabika1991
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2014.04.23. 20:31
MZ-d típusa: Mz Ts 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabika1991 »

van egy mz ts 150 esem most lett a blokk fel újítva teljes gázon bedadog (töltés van, új megszakító,új kondi,jó szénkefék,) már mindent próbáltam. gyertyapipát is cseréltem gyertyákat trafót mindent ugyan úgy dadog segítsetek légyszi:S
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

De jó neked sub-ee! Neked tiszta kánaán akkor. Ide a legközelebbi is 100+ km! Akkor ezekszerint te is tudnál nézni nekünk valami jót igaz? :twisted: :D Vagy nem!? :D
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 8 vendég