Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Örülj neki ha ilyen szuperül teljesít. Nekem vagy 3 évig nem kellett bántanom a Bannert...
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli »

Az teljesen normális dolog, hogy amióta megvettem a savas akksimat, nem kellett bele desztillált vizet utántölteni?
2013. márciusában vettem Varta 5 Ah 4700 Ft-ért. Fel is savazta nekem az eladó. Azóta nem kellett bele tölteni vizet.
A töltőfeszültségem 14,3-14,4 V. Azóta kb. 4000 km-t mentem vele. Most is napi szinten 30-40 km-t. A kapacitása is rendben van, tarja a feszültséget, szóval minden rendben vele, csak érdekes.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Sok sikert hozzá. Nem a tálca a lényeg amekkora csak befér az oldalába...
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zudori »

Keresgéltem, végülis azt hiszem ez fog lenni. Az én tálcámba nagyobb nem fér bele.
http://motor-akkumulator.arukereso.hu/l ... 109576527/
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Nehogy háborús övezet legyen! :D
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Na ugye?Csak felkellett dobnom a témát :D
Mindjárt beindult a topik.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

zudori írta:
hell írta:http://www.bannerakkumulator.hu/bike-bu ... -agm-51012

Nagyon szép példánynak tűnik, én ha veszek ilyet veszek. Vagy egy sima 9Ah savasat... :D


Tényleg szép, de nézted a méretét? belefér az MZ-be?
137x140x75 - hossz, magassaág, szélesség-
Kb. ez a méret.
Hogyne férne...
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zudori »

hell írta:http://www.bannerakkumulator.hu/bike-bu ... -agm-51012

Nagyon szép példánynak tűnik, én ha veszek ilyet veszek. Vagy egy sima 9Ah savasat... :D


Tényleg szép, de nézted a méretét? belefér az MZ-be?
137x140x75 - hossz, magassaág, szélesség-
Kb. ez a méret.
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zudori »

hell írta:http://www.bannerakkumulator.hu/bike-bu ... -agm-51012

Nagyon szép példánynak tűnik, én ha veszek ilyet veszek. Vagy egy sima 9Ah savasat... :D


Tényleg szép, de nézted a méretét? belefér az MZ-be?
137x140x75 - hossz, magassaág, szélesség-
Kb. ez a méret.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

http://www.bannerakkumulator.hu/bike-bu ... -agm-51012

Nagyon szép példánynak tűnik, én ha veszek ilyet veszek. Vagy egy sima 9Ah savasat... :D
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok , VARTA 12V 9Ah ETZ250-be pont méret, én ezt vettem az enyémbe , néhány éve , és az ára sem volt eget verő- 8000 forint igaz ez savas oda kell figyelni rá, néha ,nyaranta 2-3 x ,töltés legyen jó és meg legyen az elektrolit szint üdv. juragy
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zudori »

Akku vásárlást vettem a fejembe!
Abból is az AGM fajtát, nem akarok a savval kinlódni, vacakolni.
Találtam Landport márkát, de soha nem hallottam még róla.
Tapasztalat-valki?
Esetleg konkrét akku? Lehetőleg 9 ah-s kéne, de talán a kicsit gyengébb is megfelelne.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

zsakfos írta: Ó hát ezen ne múljon.
Melyik akku jobb,a savas vagy a zselés? ...
Mehet a lavina :) , hol a hó? :)
Egyéni vélemény:
Az akku vásárlás az az orosz ruletthez hasonlatos, "márkás" cuccok közt is van amelyik hamar kifekszik :evil: és a "no name" kategóriában is van olyan amelyik sokáig bírja. :) Ez egyformán érvényes a savas és a zselés típusokra.
Vagyis, számomra az egyetlen szempont, az előre becsült :-k , ár/használati érték arány, mindegy, hogy savas vagy zselés (a zselés esetén a tüötést kisebb fesz.-re kell állítani :!: ).
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Ezek azért durva kérdések voltak! :twisted:
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Gyula-bá írta: Ezt én is így látom! Viszont azt is észre vettem, hogy amióta nem "vitatkozunk" az óta nagy a csend. :D
Ó hát ezen ne múljon.
Melyik akku jobb,a savas vagy a zselés?
Melyik gyertya jobb az Isolator vagy a Brisk?
Melyik gyújtás jobb a megszakitós vagy az elektronikus?
:D :D :D



amúgy azért nagy a csend mert mindenkinek flottul működik minden
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

zsakfos írta:Simán letisztáztuk a dolgokat.Szerintem másoknak is hasznára vált.
Ezt én is így látom! Viszont azt is észre vettem, hogy amióta nem "vitatkozunk" az óta nagy a csend. :D
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

dudi írta:Nem akartam ilyen vitát indítani erről a fesz. szabályozóról de mindenkinek köszönöm aki jó tanáccsal segített.Azt hiszem felkeresek egy szakembert és remélem megoldódik a töltés problémám. mégegyszer köszönöm!!!
Á dehogy volt ez vita.Te annak láttad? Simán letisztáztuk a dolgokat.Szerintem másoknak is hasznára vált.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3067
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

A vita az jó! :smt023

A veszekedés a káros! :D
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
dudi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2011.05.29. 07:22
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: dudi »

Nem akartam ilyen vitát indítani erről a fesz. szabályozóról de mindenkinek köszönöm aki jó tanáccsal segített.Azt hiszem felkeresek egy szakembert és remélem megoldódik a töltés problémám. mégegyszer köszönöm!!!
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

zsakfos írta: na persze ha azt a kijelentést csak kizárólag arra a Tungsram fesszabra értetted,akkor jogos és visszaszivom az egészet :D
Mi a bánatra. másra, gondoltam volna :) mikor egy konkrét esetben valaki segítséget kér, természetesnek tartom(ttam), hogy erről, és csak erről, az esetről beszélünk.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Gyula-bá írta: Mivel ETZ-röl beszélünk, és nem másról, ez "így ebben a formában" márpedig igaz, lehet, hogy érthetőbb lett volna ha azt írom, hogy akku. + ról jövő vezetéket (legyen az ....), piros, de hát senki sem tökéletes (én sem). :)
Etz-ről beszélünk,de nem feltétlenül Etz fesszabról.Hisz az egész téma egy Tungsram fesszabtól indult nem?
Márpedig pld a wartburg fesszabon nincs helye az akkuról jövő vezetéknek.
Már ha abban a mondatban a szabályzón a fesszabályzót értetted.
Akkor ugye nem igaz az a kijelentés hogy a szabályzónak kell akku+ :D
De ne érstd félre,nem vitázni akarok,csak nem mindenki elektromos szakember és jó néha teljesen letisztázni ezeket,hisz senki nem akar félrekötözni semmit nem?

na persze ha azt a kijelentést csak kizárólag arra a Tungsram fesszabra értetted,akkor jogos és visszaszivom az egészet :D
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

zsakfos írta:... félreértelmezhető volt ez a mondat "ha az akku+t (legyen az 51 vagy B+ jelű) nem kötöd a szabályozóhoz akkor nem lesz töltésed."
Ez ugye így ebben a formában nem igaz.
Mivel ETZ-röl beszélünk, és nem másról, ez "így ebben a formában" márpedig igaz, lehet, hogy érthetőbb lett volna ha azt írom, hogy akku. + ról jövő vezetéket (legyen az ....), piros, de hát senki sem tökéletes (én sem). :)
Jól érted, hacsak nem akarod átalakítani a bekötést ez csak a fenti módon valósítható meg.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Gyula-bá 2014.03.23. 22:39-kor.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Gyula-bá írta:Ha megnézed az ETZ kapcsolási rajzát gyorsan ki fog derülni, hogy az 51 jelű vezetéken át kapja az akku a töltést, tehát semmiképpen sem hagyható a "levegőben"
Az rendben van, hogy "vannak olyan fesszabok ahol az 51 és a D+ összevan kötve belül, .." de attól még az 51 sz.-ú vezetéket kötni kell valahova mert, lásd fent.
Igen, ezt írtam én is. :)
Rendben főnök.Értettem már előszörre is,csak a pontositás kedvéért kérdeztem,mert egy kicsit félreértelmezhető volt ez a mondat "ha az akku+t (legyen az 51 vagy B+ jelű) nem kötöd a szabályozóhoz akkor nem lesz töltésed."

Ez ugye így ebben a formában nem igaz.


Ami a lényeg amit irtál,ha jól vettem ki hogy akár így vagy úgy,de a D+ és az akku+ közt KELL hogy legyen kapcsolat a töltéshez.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

Ha megnézed az ETZ kapcsolási rajzát gyorsan ki fog derülni, hogy az 51 jelű vezetéken át kapja az akku a töltést, tehát semmiképpen sem hagyható a "levegőben"
Az rendben van, hogy "vannak olyan fesszabok ahol az 51 és a D+ összevan kötve belül, .." de attól még az 51 sz.-ú vezetéket kötni kell valahova mert, lásd fent.
Igen, ezt írtam én is. :)
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Gyula-bá írta: Rosszul gondolod, mert ha az akku+t (legyen az 51 vagy B+ jelű) nem kötöd a szabályozóhoz akkor nem lesz töltésed.
Ezt minden fesszabra írod vagy erre a kérdéses fesszabra?

Mert ennél a fesszabnál el is bizonytalanodtam.
Irtam is abban a hsz-ben az azóta általad leirt jó megoldást is feltételes módban :D :

"Vannak olyan fesszabok ahol az 51 és a D+ összevan kötve belül,vagy olyan fesszab is van ahol nincs se 51 se D+ .

Lehet ennél is úgy kellene hogy az 51-et is a D+ ra kellene kötni?"
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Sziasztok!
A szabályzóról jut eszembe,bekötöttem a wartburg elektronikus fesz.szabályzót,szépen teszi a dolgát 14,2V fölé nem engedi a töltést,kis fordulaton is tölt szépen.
Szóval köszönöm az ötletet és a tanácsokat mindenkinek!
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

zsakfos írta:... se olyan csati ami arra utalna hogy kellene neki az akkutól egy + akkor nem kell sehova kötnöd. ...
Rosszul gondolod, mert ha az akku+t (legyen az 51 vagy B+ jelű) nem kötöd a szabályozóhoz akkor nem lesz töltésed.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

Ebben az esetben az 51 pont megegyezik a D+ -al, tehát egy helyre (össze) kötendő.
Tehát a a D+ kivezetésre jón a D+ a generátorról és az 51 az akku + tól.
dudi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2011.05.29. 07:22
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: dudi »

igen 12 v-os. etz 250 re szánom.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

dudi írta:
Ez lenne az. Nincs rajta 51!!! Kerdes az hogy hova kössem az 51 -et???
Jol látom, hogy 12 V-os szabályozóról van szó?
Avatar
fzooltan
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.06.29. 20:46
MZ-d típusa: ES125,TS125,ES250/2
Tartózkodási hely: Zalaszentgrót

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: fzooltan »

dudi írta:Kép
Ez lenne az. Nincs rajta 51!!! Kerdes az hogy hova kössem az 51 -et???
Ilyen Tungsram gyártmányú piros dobobzost (bár a lábkiosztás számozva volt) használtam MTZ-re. A bekötésre nem igazán emlékszem, arra viszont igen ,hogy többet hoztam el egyszerre a boltból,és amelyik rossz volt azt vissza vittem. 3 -ból 1 talán jó volt. :(
Én ezzel a tipussal nem próbálkoznék motoron.......(de ez csak az én egyéni véleményem).
dudi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2011.05.29. 07:22
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: dudi »

Köszönöm neked is zsakfos! Remélem egyre közelebb kerülök a megoldáshoz!
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Ahogy Gyula-bá is irta,az 51-es az akku+ lenne.
Gondolom ha nincs a fesszabon se 51 se B+ se olyan csati ami arra utalna hogy kellene neki az akkutól egy + akkor nem kell sehova kötnöd.Viszont magát a vezetéket vagy szigeteld le vagy egyszerűbb ha a biztositéknál lehuzod, nehogy letesteljen,ahogy ott kalimpál.
Vannak olyan fesszabok ahol az 51 és a D+ összevan kötve belül,vagy olyan fesszab is van ahol nincs se 51 se D+ .
Ilyenkor viszont az egyenirányitó D+ összevan kötve az akku+ -al.
Lehet ennél is úgy kellene hogy az 51-et is a D+ ra kellene kötni? :-k

Na majd Gyula-bá megmondja.Ő biztosan tudja.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
dudi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2011.05.29. 07:22
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: dudi »

Kép
Ez lenne az. Nincs rajta 51!!! Kerdes az hogy hova kössem az 51 -et???
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

dudi írta:sziasztok! segitséget kérnék egy feszültség szabályozó bekötésehez! gyárit szeretném cserélni elektronikusra. a gyárin van df. 61. d+. 51. jelzés!! az elektronikuson pedig d+. 61. df. d minusz. ez esetben az 51-est ráköthetem az elektronikuson a d minuszra??? tudom amatőr kérdés de nem akarok problémát. ha valaki leirná nekem a bekötési módot megköszönném.
Milyen fesszab az?
Nincs rajt B+ vagy 51 ?
Fura :-k
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
dudi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2011.05.29. 07:22
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: dudi »

KÖSZÖNÖM!!!
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

"... az elektronikuson pedig d+. 61. df. d minusz. ez esetben az 51-est ráköthetem az elektronikuson a d minuszra??? ..." - [-X NEM, az 51 jelű pont az akku. + ra van kötve!
Vagyis D+ és 61 ---- a dinamó (generátor) +, szénkefe vagy dióda híd +
51 ------------ akuu. +
DF --------- gerjesztés
B- --------- test (akku -)

Lásd: http://www.szocimotoros.hu/download/ts125e.gif
vagy. http://www.szocimotoros.hu/download/etz125_150e.jpg
dudi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2011.05.29. 07:22
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: dudi »

sziasztok! segitséget kérnék egy feszültség szabályozó bekötésehez! gyárit szeretném cserélni elektronikusra. a gyárin van df. 61. d+. 51. jelzés!! az elektronikuson pedig d+. 61. df. d minusz. ez esetben az 51-est ráköthetem az elektronikuson a d minuszra??? tudom amatőr kérdés de nem akarok problémát. ha valaki leirná nekem a bekötési módot megköszönném.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Dreamer írta: nem feltetlen a pozitiv oldalon lehet a hiba! Ha lehuzzuk az egyeniranyitorol es a szabalyozorol a tolteslampa vezeteket, es test fele merunk zarlatot, akkor a vezetek testelt le, vagy az izzo foglalat.
Na és akkor mi van?
Kap testet a lámpa,mint ahogy amúgy is,legfeljebb nem onnan ahonnan kellene.Viszont ettől még nem szabadna világitania ha pozitivot nem kap.

Leegyszerűsitve én így látom:
adva van egy izzó ami alapból kap testet és a pozitivot kapcsoljuk(gyújtáskapcsoló).Ha világit úgy hogy a kapcsoló nincs bekapcsolva,az azt jelenti hogy pozitivot kap valahonnan,ahonnan nem kéne.
Pld ahogy te is irtad egy elromlott gyujtáskapcsolótól,viszont akkor kellene működnie a kürtnek és az indexnek és az üresjelzőnek is kihúzott kulcsnál.Erről viszont nem tett emlitést a kérdező,de lehet csak nem nézte.
Vagy nem? :-k
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
LaloX
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 43
Csatlakozott: 2011.12.21. 21:16
MZ-d típusa: Mz ETZ 125,Mz RT 125
Tartózkodási hely: Kaba, Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: LaloX »

Nagyon köszönöm az eddigi segitsegeteket, amint tudom megnézem amiket írtatok, ma még a megszakítóm is eltört szóval lesz mit szerelnem bőven... :)
Kép
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok , idézet: nem feltétlenül pozitív oldalon lehet a hiba. van a lámpafejbe 1 negatív pont és a nyereg alatt is a lámpa fejbe nézném meg volt ilyen problémám az enyémmel is meg volt zavarodva az összes visszajelzés üdv. juragy
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

zsakfos írta:Ezt biztos nekem akartad irni?
Tulajdonképpen ugyanazt leirtad mint én csak pepitában,megspékelve szakszavakkal.
Ha a gyujtáskapcsoló szar lenne,akkor az üresjelző is világitana kivett kulcsnál meg a duda is működne,de erről nem irt a kérdező.
Igen, mert attol, hogy vilagit a toltesjelzo gyujtas nelkul, motort beinditva mukodhetne is. Ezert irtam, hogy nem feltetlen a pozitiv oldalon lehet a hiba! Ha lehuzzuk az egyeniranyitorol es a szabalyozorol a tolteslampa vezeteket, es test fele merunk zarlatot, akkor a vezetek testelt le, vagy az izzo foglalat.

Ha ott nincs hiba, akkor az egyeniranyitot kell vizsgalni. Szerintem.
Dreamer
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Ezt biztos nekem akartad irni?
Tulajdonképpen ugyanazt leirtad mint én csak pepitában,megspékelve szakszavakkal.
Ha a gyujtáskapcsoló szar lenne,akkor az üresjelző is világitana kivett kulcsnál meg a duda is működne,de erről nem irt a kérdező.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

zsakfos írta:Hát szerintem egy orbitális elkötés lehet az ügy mögött.
Lekellene húzni a vezetékeket a töltésvisszajelzőről és multiméterrel vagy próbalámpával megállapitani melyiken kap pozitivot.
Aztán azon végigmenni hogy honnan kapja.
Ugyanis egyszerűen nem kaphatna pozitivot gyújtás nélkül.
Ez mar csak azert is erdekes, mert az izzo testet kap a szabalyzotol, es azert alszik el tolteskor, mert a segeddiodak altal a vezetek pozitiv lesz.

Le kell huzni a lampa vezeteket az ules alatt es megmerni, hogy testhez kepes mennyi az ellenallasa.

Illetve, ha kikapcsolt gyujtas mellett szol a duda akkor a gyujtaskapxsolo rossz.

Ezen kivul a fordulatmeronel az ora foglalata, es az egyeniranyito hid is lehet bibis
Dreamer
Avatar
LaloX
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 43
Csatlakozott: 2011.12.21. 21:16
MZ-d típusa: Mz ETZ 125,Mz RT 125
Tartózkodási hely: Kaba, Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: LaloX »

De nem lehet elkötés a hiba mögött, mert eddig nem produkált ilyet, egyik pillanatról a másikra kezdte el, nem lett hozzápiszkálva... zárlatra gyanakszom, de nem találom sehol :/
Kép
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Hát szerintem egy orbitális elkötés lehet az ügy mögött.
Lekellene húzni a vezetékeket a töltésvisszajelzőről és multiméterrel vagy próbalámpával megállapitani melyiken kap pozitivot.
Aztán azon végigmenni hogy honnan kapja.
Ugyanis egyszerűen nem kaphatna pozitivot gyújtás nélkül.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
LaloX
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 43
Csatlakozott: 2011.12.21. 21:16
MZ-d típusa: Mz ETZ 125,Mz RT 125
Tartózkodási hely: Kaba, Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: LaloX »

zsakfos írta:
LaloX írta:Sziasztok!
A mai napom a következő probléma hibaforrásának keresésére telt, de sajnos nem jártam sikerrel... Szóval a helyzet a következő: A töltésvisszajelző lámpám akkor is világít, ha nincs gyújtás ráadva a motorra, ki van húzva a kulcs. Ezt a hibát akkor kezdtem el tapasztalni, amikor még a régi fesszabályzómon állítottam, kintebb hajlítottam rajta, azt hittem a fesszabálíyzó lesz a ludas, így ma beleraktam egy új elektronikus fesszabályzót, de a probléma még mindig fent áll.. Végignéztem az összes kábelt nincs e zárlat valahol, de nem találtam sehol semmit... Kérlek segítsetek! Köszi :)
Standard vagy luxus kivitelű a gép?
Magyarul a töltésjelző külön van az index visszajelzőtől vagy ugyanaz a visszajelző mindkettőé?
Luxus kivitelű a gép.
Kép
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

LaloX írta:Sziasztok!
A mai napom a következő probléma hibaforrásának keresésére telt, de sajnos nem jártam sikerrel... Szóval a helyzet a következő: A töltésvisszajelző lámpám akkor is világít, ha nincs gyújtás ráadva a motorra, ki van húzva a kulcs. Ezt a hibát akkor kezdtem el tapasztalni, amikor még a régi fesszabályzómon állítottam, kintebb hajlítottam rajta, azt hittem a fesszabálíyzó lesz a ludas, így ma beleraktam egy új elektronikus fesszabályzót, de a probléma még mindig fent áll.. Végignéztem az összes kábelt nincs e zárlat valahol, de nem találtam sehol semmit... Kérlek segítsetek! Köszi :)
Standard vagy luxus kivitelű a gép?
Magyarul a töltésjelző külön van az index visszajelzőtől vagy ugyanaz a visszajelző mindkettőé?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
LaloX
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 43
Csatlakozott: 2011.12.21. 21:16
MZ-d típusa: Mz ETZ 125,Mz RT 125
Tartózkodási hely: Kaba, Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: LaloX »

Sziasztok!
A mai napom a következő probléma hibaforrásának keresésére telt, de sajnos nem jártam sikerrel... Szóval a helyzet a következő: A töltésvisszajelző lámpám akkor is világít, ha nincs gyújtás ráadva a motorra, ki van húzva a kulcs. Ezt a hibát akkor kezdtem el tapasztalni, amikor még a régi fesszabályzómon állítottam, kintebb hajlítottam rajta, azt hittem a fesszabálíyzó lesz a ludas, így ma beleraktam egy új elektronikus fesszabályzót, de a probléma még mindig fent áll.. Végignéztem az összes kábelt nincs e zárlat valahol, de nem találtam sehol semmit... Kérlek segítsetek! Köszi :)
Kép
Avatar
kobra
Alapító tag
Alapító tag
Hozzászólások: 955
Csatlakozott: 2007.11.27. 19:47
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Reading (UK), Dunakeszi (HUN)

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kobra »

megjavultam.... egy eloxidálodott majd eltört saru okozta a hibát. azért nem volt feltűnő, mert egy 9es csatlakozóba volt az egyik...
:)
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 85 vendég