Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3368
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2013.12.31. 16:48

Elméletileg betolható a generátoros gép is,csak sokkal nagyobb fordulatot kell elérni mint a dinamósnál.
Épp ezért nem olyan egyszerű,de ha 1-esbe jó gyorsan tolja az ember,akkor beindul.Ez persze nem könnyű feladat.

Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zudori » 2013.12.31. 15:31

Nem, nem lehet betolni. Az ETZ -ben generátor van, a töltés beindításához mindenképpen szükséges egy kis áram a gerjesztéshez. A dinamó, más tészta, ott működik a tolás is.

Avatar
kisbocsi
matekzokni
matekzokni
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2008.03.13. 12:28
Tartózkodási hely: Nagykanizsa

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kisbocsi » 2013.12.31. 15:24

Bocs a hülye kérdésért, de ha lemerül fullra az Etz akksija, akkor nem lehet betolni sem?

Avatar
Hejja_Petya
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2013.03.26. 08:53
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Hejja_Petya » 2013.12.31. 13:48

Elfüstölő biztosítékok folytatás...


Megtaláltam a hibát, Boge privátban adott pár tippet, melyből a második jött be.

A hibát én magam okoztam, azzal, hogy a trafó 15-ös pontja van a legmagasabban és az ülés lemez letestelte. Ennyi.

El kell forgatnom a trafót úgy, hogy a 15-ös pont ne legyen semmihez közel.

De a teljes kábelcserét nem vetettem el, felvettem a kapcsolatot a "kábelkirály"-lyal, már csak a válaszát várom.

Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli » 2013.12.29. 22:43

nyemi írta:Szia
A főtengelyben kúpjában levő retesz nem túl hosszú ?
Retesz nélkül próbáld rá és nézd meg úgy is kóvályog-e, a forgórész.
Jó ötlet, megnézem!

Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dreamer » 2013.12.29. 22:02

Hejja_Petya írta:Tünet: elfüstölő biztosíték.

Kaptam már pár tippet, de lenne kérdésem.
1. Minden sarut szigetelni? Pl. zsugorcsővel?

2. 30 éves vezetékek is vannak-inkább cseréljem őket és utána zsugorcsővezni?

3. Létezik korroziómentes saru?
1. Minden sarut szigetelni? Pl. zsugorcsővel? - Amit gyárilag sem szigeteltek, az szerintem felesleges szigetelni.
A saruk ügyében ajánlanám egy másik klubban írt cikkemet (Itt érheted el) (Bocsánat a linkért, remélem nem sértek meg szabályt)

Minden saru oxidál előbb utóbb. Én a horganyzott sarukra "esküszöm", ezzel szoktam dolgozni.

Gábor84
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2013.12.26. 18:33
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gábor84 » 2013.12.29. 21:05

Hejja_Petya írta:
Gábor84 írta: Véleményem szerint egy 30 éves vezetéket nem ért cserélni
Megéri vagy nem? :-)
Ja igen bocs elírtam. Szóval megéri kicserélni mert a szigetelése kiöregszik amitől kirepedezhet és letestelhet.

Avatar
Hejja_Petya
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2013.03.26. 08:53
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Hejja_Petya » 2013.12.29. 21:02

Gábor84 írta: Véleményem szerint egy 30 éves vezetéket nem ért cserélni
Megéri vagy nem? :-)

Gábor84
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2013.12.26. 18:33
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gábor84 » 2013.12.29. 20:38

Hejja_Petya írta:Tünet: elfüstölő biztosíték.

Kaptam már pár tippet, de lenne kérdésem.
1. Minden sarut szigetelni? Pl. zsugorcsővel?

2. 30 éves vezetékek is vannak-inkább cseréljem őket és utána zsugorcsővezni?

3. Létezik korroziómentes saru?

Én mikor eredetiségvizsgára vittem akkor olvadt el biztosítékom. Hónapok óta talán akkor volt járatva igazán. Mikor megálltam a bejáratnál és megszűnt a motoron a terhelés akkor állt le. Nálam még a biztosíték olvadó szálát tartó műanyag kis rudacska is megolvadt kicsit a két felén. Azóta sem tapasztaltam hasonlót. De azóta is elő előjön egy kontakthiba a biztosíték doboznál. Megmozgatom és újra van töltés. Talán ez okozhatta nálam a galibát. De mivel jövőhónapban cserélni fogom azért nem törődök vele. Véleményem szerint egy 30 éves vezetéket nem ért cserélni. Kirepedezhet a szigetelése és letestelhet. Ami ugye zárlathoz vezethet.
Hogy van-e korróziómentes saru? A mostani saruk szerintem már olyanok de egy kis kontaktspré időként segíthet a dolgon.

Avatar
Hejja_Petya
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2013.03.26. 08:53
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Hejja_Petya » 2013.12.29. 20:17

Tünet: elfüstölő biztosíték.

Kaptam már pár tippet, de lenne kérdésem.
1. Minden sarut szigetelni? Pl. zsugorcsővel?

2. 30 éves vezetékek is vannak-inkább cseréljem őket és utána zsugorcsővezni?

3. Létezik korroziómentes saru?

Gábor84
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2013.12.26. 18:33
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gábor84 » 2013.12.29. 19:38

sunbim írta:
Gábor84 írta:Olyan kérdésem volna, hogy a rossz gyújtásbeállítás eredményezhet olyat, hogy néha mikor melegen próbálom beindítani visszarúg mert szinte egyből robban a keverék?
Nem beállítás , és hőfok kérdése ! Az ETZ az ilyen. Főleg elektronikus gyújtással.
Gyújtás ráadás után határozottan rúgj rá, ne rugóztasd. Még kificamítod a bokád.
Gyújtás rákapcsolás előtt lehet szivatgatni, rugóztatni a berúgókart. Utánna már ne, ha nem akarod magad megviccelni. :lol:
Én azt vettem észre, hogy amikor megkeresem a legfelső pontot vagyis megpróbálom megkeresni azt a pontot ahol a berugókar már kapcsolódik a dugattyúhoz és olyankor egy határozottat rárúgok akkor nincs baj de ha csak mint egy "kislány" Lépek rá a karra olyankor van galiba. Köszönöm megnyugodtam most legalább egy lehetséges javítandó dolog kihúzva a listán.

Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim » 2013.12.29. 19:05

Gábor84 írta:Olyan kérdésem volna, hogy a rossz gyújtásbeállítás eredményezhet olyat, hogy néha mikor melegen próbálom beindítani visszarúg mert szinte egyből robban a keverék?
Nem beállítás , és hőfok kérdése ! Az ETZ az ilyen. Főleg elektronikus gyújtással.
Gyújtás ráadás után határozottan rúgj rá, ne rugóztasd. Még kificamítod a bokád.
Gyújtás rákapcsolás előtt lehet szivatgatni, rugóztatni a berúgókart. Utánna már ne, ha nem akarod magad megviccelni. :lol:

Gábor84
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2013.12.26. 18:33
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gábor84 » 2013.12.29. 18:26

Olyan kérdésem volna, hogy a rossz gyújtásbeállítás eredményezhet olyat, hogy néha mikor melegen próbálom beindítani visszarúg mert szinte egyből robban a keverék?

Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyemi » 2013.12.29. 17:28

Szia
A főtengelyben kúpjában levő retesz nem túl hosszú ?
Retesz nélkül próbáld rá és nézd meg úgy is kóvályog-e, a forgórész.

Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli » 2013.12.29. 14:41

Gyula-bá írta:
allllli írta: Én komplett generátor forgórészre gondoltam. Leveszem a főtengely végéről a régit ...
Ha a főtengely vége elgörbült, sajnos "jó" esély van rá, akkor hiába teszel rá "új" forgórészt, ugyanúgy fog ütni. Ha szerencséd van akkor csak valamilyen szennyeződés van a tengely és a forgórész között, meg kell vizsgálni. Ha már lent van a forgórész, mérőórával, ellenőrizni kell a tengely végét. ha nem üt akkor jöhet az "új" forgórész.

Megtisztítottam mielőtt feltettem a forgórészt. Láttam, hogy nem jó, rájöttem, hogy eddig is ilyen volt csak nem foglalkoztam vele. Levettem, megint megvizsáltam a belső kúpot is, sehol semmi. Visszaraktam, de most már kicsit ellentartottam, úgy húztam meg a csavart, hátha csak félre húztam a tengelyt, de nem...ugyanabba a ferde állásba tért vissza. A főtengely vége egyébként példás állapotú, annak nincs baja. Szóval valakinek nincs eladó forgórésze? :D

Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee » 2013.12.29. 14:10

Gyula-bá írta:
allllli írta:Valakinek van esetleg elfekvőbe egy forgórész? Szívesen üzletelnék.
Ez az út csak akkor járható ha a tengely nincs elgörbülve, ami könnyen meglehet.
Ha egy MZ generátor felőli főtengelyvége elgörbül, akkor nagy baj van! Nagyon kemény anyagból van, nem tud elgörbülni, főleg a hosszából adódóan sincs rá sok esély!
A generátor forgórész tengelye van elgörbülve, ahova a kommutátorok vannak ráhúzva, az nagyon vékony és gyenge anyagból van, enyhe ütésre is könnyen elgörbül.

Üdv.:Sub-ee

Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá » 2013.12.29. 00:38

allllli írta: Én komplett generátor forgórészre gondoltam. Leveszem a főtengely végéről a régit ...
Ha a főtengely vége elgörbült, sajnos "jó" esély van rá, akkor hiába teszel rá "új" forgórészt, ugyanúgy fog ütni. Ha szerencséd van akkor csak valamilyen szennyeződés van a tengely és a forgórész között, meg kell vizsgálni. Ha már lent van a forgórész, mérőórával, ellenőrizni kell a tengely végét. ha nem üt akkor jöhet az "új" forgórész.

Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli » 2013.12.28. 23:17

Gyula-bá írta:
allllli írta:Valakinek van esetleg elfekvőbe egy forgórész? Szívesen üzletelnék.
Ez az út csak akkor járható ha a tengely nincs elgörbülve, ami könnyen meglehet.
Én komplett generátor forgórészre gondoltam. Leveszem a főtengely végéről a régit és felteszem az "újat". Kompletten.

Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá » 2013.12.28. 22:27

allllli írta:Valakinek van esetleg elfekvőbe egy forgórész? Szívesen üzletelnék.
Ez az út csak akkor járható ha a tengely nincs elgörbülve, ami könnyen meglehet.

Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli » 2013.12.28. 21:41

Valakinek van esetleg elfekvőbe egy forgórész? Szívesen üzletelnék.

Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli » 2013.12.28. 21:41

Én inkább egy normális forgórész beszerzésére szavazok, mert ami tengely, az legyen egyenes, pláne ez...

Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá » 2013.12.28. 18:37

allllli írta:Vagy ne kockáztassam a friss csapágyakat meg egyáltalán a főtengelyt?
- én a helyedben nem kockáztatnék, hanem a csúszó gyűrűket átesztergáltatnám és felszerelnék egy ilyen: http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa&o=MiAOPBfM37 gyújtást. Ez úgy van tervezve, hogy nem érzékeny a tengely sugár irányú ütésére.

Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli » 2013.12.28. 12:29

bambi írta:
allllli írta:Ha a generátor forgórészen a kommutátor tengely el van görbülve, mit lehet vele kezdeni vagy már semmit? Egyáltalán hogy tud az elgörbülni? Kb. 1-2mm-t üt a bütyöknél. Emiatt a megszakítóm 320 fokos zárásszöggel dolgozott a 140 fok helyett.
Sajnos semmit.Általában úgy megy el,hogy nem lehúzzák hosszú 10-es csavarral,hanem betekerik és kalapáccsal oldalirányba leütik.

És ha én visszaütöm, hogy kevésbé legyen elferdülve? Vagy ne kockáztassam a friss csapágyakat meg egyáltalán a főtengelyt?

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bambi » 2013.12.28. 10:31

allllli írta:Ha a generátor forgórészen a kommutátor tengely el van görbülve, mit lehet vele kezdeni vagy már semmit? Egyáltalán hogy tud az elgörbülni? Kb. 1-2mm-t üt a bütyöknél. Emiatt a megszakítóm 320 fokos zárásszöggel dolgozott a 140 fok helyett.
Sajnos semmit.Általában úgy megy el,hogy nem lehúzzák hosszú 10-es csavarral,hanem betekerik és kalapáccsal oldalirányba leütik.

Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli » 2013.12.28. 00:01

Ha a generátor forgórészen a kommutátor tengely el van görbülve, mit lehet vele kezdeni vagy már semmit? Egyáltalán hogy tud az elgörbülni? Kb. 1-2mm-t üt a bütyöknél. Emiatt a megszakítóm 320 fokos zárásszöggel dolgozott a 140 fok helyett.

Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli » 2013.12.27. 23:58

Dreamer írta: ...Valamint aki nem tudna, a vezetek osszekotoket szet lehet pattintani, es a benne levo keseket en multigeppel es gumikoronggal at szoktam polirozni. Ha van erdeklodes teszek fel kepeket!
Én is megcsináltam szinte minden ellensarut ezzel a módszerrel. :D

Avatar
kudlaty2007
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 87
Csatlakozott: 2012.12.25. 01:33
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 83'
Tartózkodási hely: Poland - Kraków - Rymanów Zdrój

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kudlaty2007 » 2013.12.27. 19:12

Dreamer írta:
kudlaty2007 írta:I needs written installation Electrotechnical to etz 250. Thickness and length of the cable and the plug-ins such as ring.

Igények írásos telepítés Elektrotechnikai hogy ETZ 250 vastagsága és hossza a kábel és a plug-inek, mint a gyűrűt.


Kép
Do you have any data? Cable
length, wire width, connector size?
As for the length of the individual wires! and the type of attachment, type of connector. The thickness is arranged on the wiring diagram 0,5-2,5 mm^2. I put info to bakimate.

Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dreamer » 2013.12.27. 15:55

Hejja_Petya írta:Érdemes kontaktspray-t venni? És azzal az összes csatlakozást lehúzva befújni és visszadugni?
A semminel tobbet er, de a 30 eves preselt saruk sajnos igy is jelentos atmeneti ellenallast tudnak kepezni. Pontosan meg nem dontottem, hogy csak sarukat csereljek, vagy vezetekeket is?!
Valamint aki nem tudna, a vezetek osszekotoket szet lehet pattintani, es a benne levo keseket en multigeppel es gumikoronggal at szoktam polirozni. Ha van erdeklodes teszek fel kepeket!

Avatar
Hejja_Petya
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2013.03.26. 08:53
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Hejja_Petya » 2013.12.27. 13:06

Érdemes kontaktspray-t venni? És azzal az összes csatlakozást lehúzva befújni és visszadugni?

Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dreamer » 2013.12.26. 22:02

kudlaty2007 írta:I needs written installation Electrotechnical to etz 250. Thickness and length of the cable and the plug-ins such as ring.

Igények írásos telepítés Elektrotechnikai hogy ETZ 250 vastagsága és hossza a kábel és a plug-inek, mint a gyűrűt.


Kép
Do you have any data? Cable
length, wire width, connector size?

Avatar
kudlaty2007
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 87
Csatlakozott: 2012.12.25. 01:33
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 83'
Tartózkodási hely: Poland - Kraków - Rymanów Zdrój

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kudlaty2007 » 2013.12.26. 19:17

I needs written installation Electrotechnical to etz 250. Thickness and length of the cable and the plug-ins such as ring.

Igények írásos telepítés Elektrotechnikai hogy ETZ 250 vastagsága és hossza a kábel és a plug-inek, mint a gyűrűt.


Kép

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2149
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell » 2013.12.25. 18:15

tboldi írta:Sziasztok!

Én is szeretném leírni az eddigi tapasztalataimat a Sub-ee féle digitális gyújtásról. Eddig a hagyományos, megszakítós gyújtás volt a motoron. Ugyan sokat nem tudtam vele menni a karácsonyi hajcihőben, de az első benyomások nagyon is pozitívak! A legszembetűnőbb, hogy a gázreakció nagyon is lerövidült, azonnal felpörög a motor. Az alapjárat is stabilabb lett. 1-esbe rakás után jött a következő meglepi: sokkal könnyebben az indul el állóhelyzetből. Menet közben nagy különbséget nem vettem észre, de még csak olyan 15-20 km-t mentem vele városban.
Egyelőre ennyit sikerült összeszedni. Biztos vagyok benne, hogy idővel fog még újabb pozitívumokat okozni nekem a szerkezet. :)

Szeretném megköszönni Sub-ee kollégának mind a gyújtását, mind az utólagos segítségét. Kép
Kellemes ünnepeket mindenkinek!

Úgylegyen ámen! Várjuk az élménybeszámolót a fejleményekről!

Avatar
nagydivad
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
Tartózkodási hely: Tápiógyörgye

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nagydivad » 2013.12.25. 18:13


Avatar
tboldi
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2013.01.29. 00:59
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: tboldi » 2013.12.25. 18:05

Sziasztok!

Én is szeretném leírni az eddigi tapasztalataimat a Sub-ee féle digitális gyújtásról. Eddig a hagyományos, megszakítós gyújtás volt a motoron. Ugyan sokat nem tudtam vele menni a karácsonyi hajcihőben, de az első benyomások nagyon is pozitívak! A legszembetűnőbb, hogy a gázreakció nagyon is lerövidült, azonnal felpörög a motor. Az alapjárat is stabilabb lett. 1-esbe rakás után jött a következő meglepi: sokkal könnyebben az indul el állóhelyzetből. Menet közben nagy különbséget nem vettem észre, de még csak olyan 15-20 km-t mentem vele városban.
Egyelőre ennyit sikerült összeszedni. Biztos vagyok benne, hogy idővel fog még újabb pozitívumokat okozni nekem a szerkezet. :)

Szeretném megköszönni Sub-ee kollégának mind a gyújtását, mind az utólagos segítségét. Kép
Kellemes ünnepeket mindenkinek!

Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee » 2013.12.24. 17:33

sunbim írta:"...Egy pöcs kis szigetelő olcsóbb, mint a formára hajlított fémlemez....,,

Gyors szükség megoldásnak tűnik a lemez fülecske. Valahol a fiókja mélyén kukázhatta. :lol:
Pontosan, én is erre gondoltam :D

Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim » 2013.12.23. 22:50

"...Egy pöcs kis szigetelő olcsóbb, mint a formára hajlított fémlemez....,,

Gyors szükség megoldásnak tűnik a lemez fülecske. Valahol a fiókja mélyén kukázhatta. :lol:

Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dreamer » 2013.12.23. 15:02

sub-ee írta: Úgy értettem, hogy elfogyott a szigetelő gyűrűje, egy adott mennyiségű szabályzót kellett leszállítson, és ez hiányzott a szállítmányból, így gyorsan "megkókányolta" :)
Sajnos nincs lehetőségem több ilyet szétszedni, de nem gondolnám, hogy egyedi darab az enyém :)

Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee » 2013.12.23. 12:31

Dreamer írta:
sub-ee írta: Ez a magyar kisipari feszültségszabályozó ETZ-be, amiket a boltokban lehet kapni, valószínűleg a gyártónak elfogyott a furatszigetelő gyűrűje, és kreatívan megoldotta a tranzisztor rögzítését a hűtőfelületen :D

Üdv.:Sub-ee
Ha bele gondolsz nem logikus. Egy pöcs kis szigetelő olcsóbb, mint a formára hajlított fémlemez.

Én inkább arra gondolok, hogy a motor rezgése alatt eltörtek a szigetelők, és átvezettek. Így soha a büdös életbe nem fog ávezetni, DE a hűtése sem olyan (a szigetelő lépcsőn fekszik a tranyó).

Visszaállítom normál állapotba, valamint egy lemezzel még fixálom, hogy semmiképpen ne tudjon rezegni!
Úgy értettem, hogy elfogyott a szigetelő gyűrűje, egy adott mennyiségű szabályzót kellett leszállítson, és ez hiányzott a szállítmányból, így gyorsan "megkókányolta" :)

Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee » 2013.12.23. 12:29

allllli írta:Urak!

Végre összeraktam a blokkot csapágycsere után és felszereltem a Sub-ee féle komplett digitális gyújtást.
Nagyon profi, masszív, minőségi a kivitelezés, saját csapágya van a jeladónak, gyönyörű az eszterga munka, komolyan öröm még nézni is, szóval le a kalappal! Pici fémdobozban van az elektronika. Az akksi tetején, mellette és előtte is elfér. LED segíti a beállítást. Szikrateszt üzemmód, jelerősítés, potikkal szabályozható a trafó kitöltési ideje és kapcsolási ideje, de ezek be vannak már állítva rajta.
Végre állandó és magabiztos, stabil az alapjárat, számolni lehet a pöffenéseket. Jobb hidegindítás, hidegen is alig kér szívatót, melegítést se annyira igényel. Dinamikusabban gyorsul tőle a motor, jobb a gázreakció, ezekből kiindulva valószínű, hogy a fogyasztás is csökkenni fog, bár az idő miatt erről csak később tudok pontosabb adatot mondani.

Szóval bátran ajánlom mindenkinek! És köszönöm Sub-ee!
Köszönöm a dícséretet! És én köszönöm a bizalmat!

Üdv.:Sub-ee

Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dreamer » 2013.12.23. 11:35

sub-ee írta: Ez a magyar kisipari feszültségszabályozó ETZ-be, amiket a boltokban lehet kapni, valószínűleg a gyártónak elfogyott a furatszigetelő gyűrűje, és kreatívan megoldotta a tranzisztor rögzítését a hűtőfelületen :D

Üdv.:Sub-ee
Ha bele gondolsz nem logikus. Egy pöcs kis szigetelő olcsóbb, mint a formára hajlított fémlemez.

Én inkább arra gondolok, hogy a motor rezgése alatt eltörtek a szigetelők, és átvezettek. Így soha a büdös életbe nem fog ávezetni, DE a hűtése sem olyan (a szigetelő lépcsőn fekszik a tranyó).

Visszaállítom normál állapotba, valamint egy lemezzel még fixálom, hogy semmiképpen ne tudjon rezegni!

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2149
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell » 2013.12.23. 01:11

allllli írta:Urak!

Végre összeraktam a blokkot csapágycsere után és felszereltem a Sub-ee féle komplett digitális gyújtást.
Nagyon profi, masszív, minőségi a kivitelezés, saját csapágya van a jeladónak, gyönyörű az eszterga munka, komolyan öröm még nézni is, szóval le a kalappal! Pici fémdobozban van az elektronika. Az akksi tetején, mellette és előtte is elfér. LED segíti a beállítást. Szikrateszt üzemmód, jelerősítés, potikkal szabályozható a trafó kitöltési ideje és kapcsolási ideje, de ezek be vannak már állítva rajta.
Végre állandó és magabiztos, stabil az alapjárat, számolni lehet a pöffenéseket. Jobb hidegindítás, hidegen is alig kér szívatót, melegítést se annyira igényel. Dinamikusabban gyorsul tőle a motor, jobb a gázreakció, ezekből kiindulva valószínű, hogy a fogyasztás is csökkenni fog, bár az idő miatt erről csak később tudok pontosabb adatot mondani.

Szóval bátran ajánlom mindenkinek! És köszönöm Sub-ee!
Sokkos állapotban várom a tartóstesztedről is a beszámolódat majd! Természetesen már előre nagyon megköszönöm(jük)!

Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá » 2013.12.23. 00:11

sub-ee írta: ... szerintem így gondolt a srác!
- már az iskolában is utáltam "az erre gondolt az író (költő) ...." kezdetű mondatokat, a leírt szöveget már akkor is tudtam értelmezni. Valahol máshol van az ellentmondás, csak nem abban amit leírtál? #-o

Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli » 2013.12.22. 22:16

Urak!

Végre összeraktam a blokkot csapágycsere után és felszereltem a Sub-ee féle komplett digitális gyújtást.
Nagyon profi, masszív, minőségi a kivitelezés, saját csapágya van a jeladónak, gyönyörű az eszterga munka, komolyan öröm még nézni is, szóval le a kalappal! Pici fémdobozban van az elektronika. Az akksi tetején, mellette és előtte is elfér. LED segíti a beállítást. Szikrateszt üzemmód, jelerősítés, potikkal szabályozható a trafó kitöltési ideje és kapcsolási ideje, de ezek be vannak már állítva rajta.
Végre állandó és magabiztos, stabil az alapjárat, számolni lehet a pöffenéseket. Jobb hidegindítás, hidegen is alig kér szívatót, melegítést se annyira igényel. Dinamikusabban gyorsul tőle a motor, jobb a gázreakció, ezekből kiindulva valószínű, hogy a fogyasztás is csökkenni fog, bár az idő miatt erről csak később tudok pontosabb adatot mondani.

Szóval bátran ajánlom mindenkinek! És köszönöm Sub-ee!

Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee » 2013.12.22. 21:49

Dreamer írta:Urak!

Ezen a "gyári" feszültség szabályzón a tranzisztor, miért így van lefogatva?
Miért nem megfelelő a normál szigetelőkarika, csillám, kis csavar, kontraanya?
(a tranyó egyébként TIP41C)

Van ennek valami logikus magyarázata?
Kép
Ez a magyar kisipari feszültségszabályozó ETZ-be, amiket a boltokban lehet kapni, valószínűleg a gyártónak elfogyott a furatszigetelő gyűrűje, és kreatívan megoldotta a tranzisztor rögzítését a hűtőfelületen :D

Üdv.:Sub-ee

Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee » 2013.12.22. 21:44

Gyula-bá írta:
sub-ee írta:az 1-es ponton állandó testet kap, és
- nem értem, akkor hogyan lehetséges az amit a barátunk leírt "... tehát a 15 és az 1es ponton is állandó 12.15 az ..." #-o (kiemelés tőlen)
Ugye trafó 15 gyújtáskapcsolt pozitív, 1-es pont kapcsolt "test", és a 2 pont között akkufeszültséget tudunk mérni, szerintem így gondolt a srác!

Üdv.:Sub-ee
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára sub-ee 2013.12.22. 21:50-kor.

Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli » 2013.12.22. 21:32

zsakfos írta:
allllli írta:Az normális dolog, hogy a generátor forgórész (ETZ) imbolyogva forog? Levettem, ellentartottam, de meghúzás után ugyanúgy bolyong.

Naná hogy nem normális.
És valaki tapasztalt hasonlót? Az imbolygásán nem változtat semmi, tehát fix pályát jár be a végén a csúszógyűrű. Ezért is lehetett, hogy megszakítós gyújtásnál mindig pontos volt az időzítés. A főtengely vége olyan, mintha valaki egy párat rávert volna kalapáccsal...lehet ezért nem tud normálisan a helyén ülni.

Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2627
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2013.12.22. 20:30

sunbim írta:
És éppezért az elektronika topic örökké élni fog! =D> :smt023
rosszul tudod! Az MZ ÉL ÉS ÉLNI FOG! A fórum meg a klub miatt. Mert az MZ-t szeretők örökké élni fognak.

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3368
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2013.12.22. 19:27

allllli írta:
allllli írta:Az normális dolog, hogy a generátor forgórész (ETZ) imbolyogva forog? Levettem, ellentartottam, de meghúzás után ugyanúgy bolyong.
Hmm?
Naná hogy nem normális.

Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli » 2013.12.22. 18:53

allllli írta:Az normális dolog, hogy a generátor forgórész (ETZ) imbolyogva forog? Levettem, ellentartottam, de meghúzás után ugyanúgy bolyong.
Hmm?

Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyemi » 2013.12.22. 17:42

Azt hiszem ezzel meg teljesen megegyezik.
Kép

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 12 vendég