Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
JBiafra
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2010.03.06. 17:13
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: JBiafra »

Üdv, kis TS-em van, már nagyon rég óta küszködöm töltés problémákkal, most úgy néz ki, hogy minden rendben, aztán kb 15 km után ismét felvillant a töltéslámpám, amitől már kivagyok. Múltkor leragasztottam rágóval hogy ne kapjak agyvérzést. Mitől mehet el a töltés? El. fesszab van, bolti, megszakítós gyújtás, az ellenállás tekercset kiszedtem, csatlakozók megtisztítva , megszorítva, vezeték új másfeles mcu. Valami segítséget kaphatnék, esetleg pest megyében vki személyes segítségnyújtásra mutat e hajlandóságot?
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

sunbim írta:,,... pedig előtte is elektromos gyújtásod volt, de a digitális szabályzás nem viccel :) "

Sub kötőjel ee :wink: , mit szabályoz digitálisan az ák. ? :-k

Írok egy kis cikket róla, hogy mit tud és felteszem!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
Stephanus
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 248
Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
MZ-d típusa: 251
Tartózkodási hely: Ócsa

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Stephanus »

zudori írta:Elnézést, mert olyan dolgot kérdezek, ami már volt, de megmondom egyenesen, nincs kedvem közel 200 oldalt visszaolvasni. Melyik is az az NGK gyertya ami zavarszűróvel van ellátva? Egy tipus szám jól jönne.
Másik kérdésem, eddig nem tünt fel, ezért gondolom nem volt a jelenség, ahogy emelkedik a fordulatszám, úgy gyorsul az irányjelzó villogási üteme. Ez normális, vagy nem?
Nekem is volt ilyen a mechanikus relével. Már a motor minden elektromos jellemzőjét végigméregettem oszcilloszkóppal, a motor erőteljes túráztatása közben, de nem találtam semmi rendelleneset. Lehet, hogy a rezgések zavarták. Kicseréltem elektronikusra.
KépKép
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

sunbim írta:Sub kötőjel ee :wink: , mit szabályoz digitálisan az ák. ? :-k
off
a csuklód :mrgreen:
ha nagyon téped, megb... :lol:
on
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Gyujtáskapcsolót érdemes venni utángyártottat vagy sem? Valaki valami tapasztalat?
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

,,... pedig előtte is elektromos gyújtásod volt, de a digitális szabályzás nem viccel :) "

Sub kötőjel ee :wink: , mit szabályoz digitálisan az ák. ? :-k
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

zudori írta:Elnézést, mert olyan dolgot kérdezek, ami már volt, de megmondom egyenesen, nincs kedvem közel 200 oldalt visszaolvasni. Melyik is az az NGK gyertya ami zavarszűróvel van ellátva? Egy tipus szám jól jönne.
Másik kérdésem, eddig nem tünt fel, ezért gondolom nem volt a jelenség, ahogy emelkedik a fordulatszám, úgy gyorsul az irányjelzó villogási üteme. Ez normális, vagy nem?

Nem a gyújtás zavarja, ezért nem kell zavarszűrős gyertya! Kell bele rakni egy elektronikus relét és jó lesz!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

zudori írta:
Istvan79 írta:P = előrehúzott szigetelőcsúcs.

http://www.vespage.hu/?tag=ngk-gyujtogy ... agyarazata

Tulajdonképpen ez mi,mármint az előrehúzott szigetelőcsúcs?
És ez beletehető az ETZ-be? BPR8HS
Vagy inkább csak a BR8HS, ilyenkor őszidőben nem lenne jobb egy alacsonyabb hőértékű? BR7HS?
Vagy ne bonyolítsuk ennyire? Igazából gondolkodom egy bicikli óra felrakásában, mert az még elmegy, hogy a sebesség mérő nem pontos, de sajnos 1000 méter futás után 1100-at mér,pontosabban mutat.De tulajdonképpen boldog akkor lennék,ha pontosan mérne az órám, legalább a távolságot.

Lassan öt napja,hogy benne van az elektronikus gyújtás, mintha kicserélték volna, megy mint a golyó, alacsonyabb fordulaton is és húz!
BPR8HS is jó bele, jobban belóg az égéstérbe az elektróda, én próbáltam már, jó ez is!

Ugye mondtam, hogy nagyon durván fog menni ezzel a gyújtással, pedig előtte is elektromos gyújtásod volt, de a digitális szabályzás nem viccel :)

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Patrik írta:Sziasztok!
Őszi hideg időben milyen hőértékű gyertyát ajánlotok Brisk-ből?Most még,meg egész nyáron mindig Brisk N14C-t használok,de most már reggelente hűvös az idő és nemsokára még hidegebb lesz,reggelente viszonylag rövid távon használom a motort szóval nagy hőmérsékletet nem ér el,sőt.Ennek függvényében szeretném a véleményeteket kikérni.Ja!,250-es Etz-ről van szó.
A válaszokat előre is köszönöm!
175-224, de ugyanúgy jó a 260-as is

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Sziasztok!
Őszi hideg időben milyen hőértékű gyertyát ajánlotok Brisk-ből?Most még,meg egész nyáron mindig Brisk N14C-t használok,de most már reggelente hűvös az idő és nemsokára még hidegebb lesz,reggelente viszonylag rövid távon használom a motort szóval nagy hőmérsékletet nem ér el,sőt.Ennek függvényében szeretném a véleményeteket kikérni.Ja!,250-es Etz-ről van szó.
A válaszokat előre is köszönöm!
Istvan79
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 42
Csatlakozott: 2013.07.16. 12:21
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Tata

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Istvan79 »

Az elektróda körüli porcelán bevonat. Ami a menetes részből kilóg. (ETZ-be az a jó, ami kilóg)
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zudori »

Istvan79 írta:P = előrehúzott szigetelőcsúcs.

http://www.vespage.hu/?tag=ngk-gyujtogy ... agyarazata

Tulajdonképpen ez mi,mármint az előrehúzott szigetelőcsúcs?
És ez beletehető az ETZ-be? BPR8HS
Vagy inkább csak a BR8HS, ilyenkor őszidőben nem lenne jobb egy alacsonyabb hőértékű? BR7HS?
Vagy ne bonyolítsuk ennyire? Igazából gondolkodom egy bicikli óra felrakásában, mert az még elmegy, hogy a sebesség mérő nem pontos, de sajnos 1000 méter futás után 1100-at mér,pontosabban mutat.De tulajdonképpen boldog akkor lennék,ha pontosan mérne az órám, legalább a távolságot.

Lassan öt napja,hogy benne van az elektronikus gyújtás, mintha kicserélték volna, megy mint a golyó, alacsonyabb fordulaton is és húz!
Istvan79
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 42
Csatlakozott: 2013.07.16. 12:21
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Tata

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Istvan79 »

P = előrehúzott szigetelőcsúcs.

http://www.vespage.hu/?tag=ngk-gyujtogy ... agyarazata
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Jogos, sorry. :oops:

Nemtom honnan jött az ihlet. :-" ](*,) :D
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
ETZmanus
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 50
Csatlakozott: 2012.10.15. 17:58
MZ-d típusa: ETZ 250 (volt)
Tartózkodási hely: Szeged

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ETZmanus »

KILL3R etz írta:Van most is, pl NGK BP8HS itt a P jelöli a zavarszűrést.
[-X :D
Az "R" jelenti a zavarszűrést: NGK jelölések
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Bármi jó, amit 4x21W-ra van kitalálva. Autóbontóban, vagy autósboltban lehet kapni 1-2e Ft körül.

Bringás óra meg a pontosság miatt van + egyéb funkciók (napi számláló, hőmérő, óra, elégetett kalória :lol: )

Örülünk, hogy vetted a fáradtságot a visszaolvasásra! Példás. :wink:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Mzdani
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2013.09.12. 08:16
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Mzdani »

Szerintem azér használnak bicikli órát, mert az mz órája nagyon durván tud csalni. Az enyémet lemértem GPS–el, és 20-25%-al többet mér sebességben. Távolságban nagyjából jól mér.
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zudori »

Köszönöm a választ, ezt a tipust láttam már a fórumon, ugyanis az összes oldalt elolvastam már az üzemanyag, a gumi, é s az olaj témában. Ez elektronikának kb. a felénél tartok, de elfelejtettem. :D Egyébként nagyon hasznos, ezek alapján választottam gumt, olajat
A töltésem jó,most tettem bele új elektrónikus feszültségszabályozót. De egy kicsit zavar, mert nagyon gyorsan pislog. Valami tipust tudsz ajánlani?
Még egy kérdés:
Miért használnak sokan bicikli órát a motorjukon?
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Van most is, pl NGK BP8HS itt a P jelöli a zavarszűrést.

Az index gyorsulás meg a töltőfesz. emelkedése miatt van. Örülj neki, van töltésed... :D
Ha zavar, elektronikus indexrelét kell betenni. :wink:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zudori »

Elnézést, mert olyan dolgot kérdezek, ami már volt, de megmondom egyenesen, nincs kedvem közel 200 oldalt visszaolvasni. Melyik is az az NGK gyertya ami zavarszűróvel van ellátva? Egy tipus szám jól jönne.
Másik kérdésem, eddig nem tünt fel, ezért gondolom nem volt a jelenség, ahogy emelkedik a fordulatszám, úgy gyorsul az irányjelzó villogási üteme. Ez normális, vagy nem?
Mzdani
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2013.09.12. 08:16
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Mzdani »

Köszönöm a tippeket, segítséget!

Picit most jobban beleástam magam a dologba. Mértem olyat, amit az akkumlátoros sem.
Az akkumlátoros járó motornál lámpával mérte az akksit.

Megmértem lekapcsolt gyújtásnál az akksit : 12,1 V
Tehát szerintem az akksi jó.

Megmértem, járó motornál az U V W vezetéket. Mindenhol jön ki áram.
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Gyula-bá írta:
Mzdani írta:... ugyanis alacsony fordulatszám tartományban nem tölt eleget.


Tudomásom szerint, rákapcsolt világítással még az ETZ sem tölt az alapjárat környéki fordulatszámon. Az akku kell áthidalja ezeket az üzem periódusokat.
Pontosan, mondjuk mindegyik más, generátortól függ! Nem sikerült sajnos a gyárnak 2 ugyanolyan generátort gyártani!
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

Gyula-bá írta:
Mzdani írta:... ugyanis alacsony fordulatszám tartományban nem tölt eleget.


Tudomásom szerint, rákapcsolt világítással még az ETZ sem tölt az alapjárat környéki fordulatszámon. Az akku kell áthidalja ezeket az üzem periódusokat.

Menj egy kicsit tempósabb kört, utána nézd meg hogy nem járó motornál mit mutat az aksi! Ha így se tartja meg a feszkót, akkor vidd be az eladónak oszt vágd hozzá! ;) :)
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

Mzdani írta:... ugyanis alacsony fordulatszám tartományban nem tölt eleget.


Tudomásom szerint, rákapcsolt világítással még az ETZ sem tölt az alapjárat környéki fordulatszámon. Az akku kell áthidalja ezeket az üzem periódusokat.
Mzdani
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2013.09.12. 08:16
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Mzdani »

Gyula-bá írta:
Mzdani írta:... Ebben a tartományban 10 volt körül van a feszültség. ...
- az aksid lemerült, meghalt. Egy jó állapotú aksi feszültsége 12 V fölött van még töltés nélkül is.
Sajna tisztában vagyok vele, h lemerült, vagy meghalt a két hetes akksim. Vissza is akartam vinni garanciális cserére, és azt mondták, h nem veszik vissza, mert a töltéssel van a baj, ugyanis alacsony fordulatszám tartományban nem tölt eleget.
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

zsakfos írta:
sub-ee írta:
A Köhém szerint, a helyzetjelző bármilyen alapú világítótest lehet, izzó, led, stb. A színe mindenképpen meleg, vagy hidegfehér, (kék,zöld, piros, és társai kizárva) Jelenleg az új rendelet szerint nappali menetfény használható minden járművön, nem kötelező a tompított fényszóró, csak akkor, ha a nappali látási viszonyok romlanak!

Üdv.:Sub-ee
Szerintem ezt azert eléggé leegyszerűsitetted:-)Félteérthető ahogy a 2 dolgot összevontad.
Attól még egy helyzetjelző nem lesz nappali menetfény hogy beleteszel egy baromi erősem világitó fehér ledet.Attól még a tompitott kell hogy bekapcsolva legyen.Szerintem:-)
Rákerestem, érdekes dolgokat írnak:
http://autotechnika.hu/cikkek/9220,a-na ... alata.html
"Nappali menetjelző lámpa hiányában, mintegy lehetséges helyettesítőként, a tompított fényszórót kell bekapcsolni, mely azonban nem jelzőlámpa, hanem útmegvilágító berendezés"
Eszerint lehet ledeket rakni motorra, aminek a motor járásakor világítani kell. (Nekem most is úgy van kötve a tompított.)
Ha ez nincs, akkor kell a tompított.
Szerk.: http://autotechnika.hu/cikkek/9268,a-na ... -resz.html
Akkor lehet a helyzetjelző helyére ledet rakni és kiváltani a tompítottat, ha a búrában szerepel az RL jelölés!
TS powa!
Kép
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

sub-ee írta:
A Köhém szerint, a helyzetjelző bármilyen alapú világítótest lehet, izzó, led, stb. A színe mindenképpen meleg, vagy hidegfehér, (kék,zöld, piros, és társai kizárva) Jelenleg az új rendelet szerint nappali menetfény használható minden járművön, nem kötelező a tompított fényszóró, csak akkor, ha a nappali látási viszonyok romlanak!

Üdv.:Sub-ee
Szerintem ezt azert eléggé leegyszerűsitetted:-)Félteérthető ahogy a 2 dolgot összevontad.
Attól még egy helyzetjelző nem lesz nappali menetfény hogy beleteszel egy baromi erősem világitó fehér ledet.Attól még a tompitott kell hogy bekapcsolva legyen.Szerintem:-)
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

Mzdani írta:... Ebben a tartományban 10 volt körül van a feszültség. ...
- az aksid lemerült, meghalt. Egy jó állapotú aksi feszültsége 12 V fölött van még töltés nélkül is.
Mzdani
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2013.09.12. 08:16
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Mzdani »

Sziasztok, etz 250 töltéssel kapcsolatban lenne kérdésem.

Alacsony fordulaton szinte semmi töltésem nincs, sem alapjáraton, sem pedig 2 ezres fordulat alatt. Ebben a tartományban 10 volt körül van a feszültség. Magasabb fordulaton viszont jó a töltés, 14V körüli. (Ezek az értékek bekapcsolt lámpával értendők) . Fesz szabályzót már cseréltem, tanácstalan vagyok.

Segítségeteket köszönöm.
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

Köszi![/quote]

Azért a cserélgetést ésszel emberek, műszakin se nézik valszeg jó szemmel, meg ha kifogsz egy olyan fakabátot akkor az is agyonrúghat érte.. Szvsz marhára mind1, hogy a helyzetjelző mekkora fénnyel világít, mivel a motoron mindig mennie kell a tompítottnak is.....

ThUnDeR[/quote]

A Köhém szerint, a helyzetjelző bármilyen alapú világítótest lehet, izzó, led, stb. A színe mindenképpen meleg, vagy hidegfehér, (kék,zöld, piros, és társai kizárva) Jelenleg az új rendelet szerint nappali menetfény használható minden járművön, nem kötelező a tompított fényszóró, csak akkor, ha a nappali látási viszonyok romlanak!

Üdv.:Sub-ee[/quote]


Ahhaaa, köszi! ;)
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

ThUnDeR írta:
Veszy2107 írta:(vetem az elsőlámpa helyzetjelző helyére tehető ledet, tök jó,az a kis vacak olyan fényesen viláít, hogy akár nappali menetfénynek is alkalmas! :D
Helló!
Nem tudnál belinkelni egy képet arról a LED-ről? (akár googleból egy ugyan olyan is jó....) Én is gondolkodtam rajta, meg korábban mát volt téma itt, de még mindig nem tiszta 100%-ig, hogy smint kell.... A foglalata megegyezik az eredeti helyzetjelzőjével? Mi a hivatalos neve ennek a lednek vagy hogy kell kérni? :/

Köszi!
Azért a cserélgetést ésszel emberek, műszakin se nézik valszeg jó szemmel, meg ha kifogsz egy olyan fakabátot akkor az is agyonrúghat érte.. Szvsz marhára mind1, hogy a helyzetjelző mekkora fénnyel világít, mivel a motoron mindig mennie kell a tompítottnak is.....

ThUnDeR[/quote]

A Köhém szerint, a helyzetjelző bármilyen alapú világítótest lehet, izzó, led, stb. A színe mindenképpen meleg, vagy hidegfehér, (kék,zöld, piros, és társai kizárva) Jelenleg az új rendelet szerint nappali menetfény használható minden járművön, nem kötelező a tompított fényszóró, csak akkor, ha a nappali látási viszonyok romlanak!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

zudori írta:
zudori írta:Akkor folytatva a gondolkodást, ma vettem egy Lada Samara gyújtótrafót, ami elvileg elektrónikus gyújtáshoz készült. Ha nem ok, a boltos visszaveszi. Vettem egy NGK gyertyapipát, valamint egy Jezpol gyártású RNS-4/14 V tipusú feszültség szabályzót. Itt olvasgatva több kolléga is ajánlotta a Skoda 120-as szabályzóját. Hétfőn megnézek minden vezetéket, csatlakozást. A HALL elemes gyújtás gyártójának írtam (Sub-ee), még nem reagált. Ha ezután sem lesz jó...- felgyújtom! :D

Bocsánat, hogy magamat idézem, de mefigértem, elmondom, ha végére jártam a bajoknak.
A probléma ott volt, hogy a motor akadozva járt, ki ki hagyogatott a gyújtás.
Felvettem a kapcsolatot Sub-ee-val, nagyon segítőkész volt. Megállapítottuk, hogy a régi gyújtásomban egy transzisztor halódik. Felajánlotta, hogy megjavítja, de én inkább az általa gyártott, továbbfejlesztett gyújtására neveztem be. Nem akarom szaporítani a szót, beletettük, először egy kicsit dadogott, de a dobozban lévő potmétereket egy kicsit csavargatva tökéletes lett!
Megy mint a golyó, alacsonyabb fordulaton is szépen húz. A hangja is szebbé vált. A gyertya, meg gyönyörű őzbarna, ahogyan a könyvekben írják. Ezzel a lendülettel kicseréltem a feszültségszabályozót elektrónikusra (Sub-ee) az is tökéletes. Lámpával 13,8 magas fordulaton, gyakorlatilag ezen érték körül van, szinte minden fordulaton. Alapjárat: 12,7.V
Egy szó mint száz, jó lett a gép!
Sub-ee! Itt is szeretném megköszönni a segítségedet! Ja és a cuccok,tényleg jók!
(vetem az elsőlámpa helyzetjelző helyére tehető ledet, tök jó,az a kis vacak olyan fényesen viláít, hogy akár nappali menetfénynek is alkalmas! :D
Örülök, hogy minden tetszik!
Jó motorozást kívánok!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

Basszus itt jó dolgok vannak, miért nem mondtátok hamarabb! :D ;)
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zudori »

Helló!
Nem tudnál belinkelni egy képet arról a LED-ről? (akár googleból egy ugyan olyan is jó....) Én is gondolkodtam rajta, meg korábban mát volt téma itt, de még mindig nem tiszta 100%-ig, hogy smint kell.... A foglalata megegyezik az eredeti helyzetjelzőjével? Mi a hivatalos neve ennek a lednek vagy hogy kell kérni? :/

Köszi![/quote]

google? müller electronics
Ez sub-ee oldala, ott találod meg, a kiegészítők között.
Ugyan az a foglalat, mint a helyzetjelzőjé, csak bele kell tenni.
Avatar
ThUnDeR
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 105
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:25
Tartózkodási hely: Tura

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ThUnDeR »

Veszy2107 írta:(vetem az elsőlámpa helyzetjelző helyére tehető ledet, tök jó,az a kis vacak olyan fényesen viláít, hogy akár nappali menetfénynek is alkalmas! :D
Helló!
Nem tudnál belinkelni egy képet arról a LED-ről? (akár googleból egy ugyan olyan is jó....) Én is gondolkodtam rajta, meg korábban mát volt téma itt, de még mindig nem tiszta 100%-ig, hogy smint kell.... A foglalata megegyezik az eredeti helyzetjelzőjével? Mi a hivatalos neve ennek a lednek vagy hogy kell kérni? :/

Köszi![/quote]

Azért a cserélgetést ésszel emberek, műszakin se nézik valszeg jó szemmel, meg ha kifogsz egy olyan fakabátot akkor az is agyonrúghat érte.. Szvsz marhára mind1, hogy a helyzetjelző mekkora fénnyel világít, mivel a motoron mindig mennie kell a tompítottnak is.....

ThUnDeR
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

(vetem az elsőlámpa helyzetjelző helyére tehető ledet, tök jó,az a kis vacak olyan fényesen viláít, hogy akár nappali menetfénynek is alkalmas! :D[/quote]

Helló!
Nem tudnál belinkelni egy képet arról a LED-ről? (akár googleból egy ugyan olyan is jó....) Én is gondolkodtam rajta, meg korábban mát volt téma itt, de még mindig nem tiszta 100%-ig, hogy smint kell.... A foglalata megegyezik az eredeti helyzetjelzőjével? Mi a hivatalos neve ennek a lednek vagy hogy kell kérni? :/

Köszi!
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zudori »

zudori írta:Akkor folytatva a gondolkodást, ma vettem egy Lada Samara gyújtótrafót, ami elvileg elektrónikus gyújtáshoz készült. Ha nem ok, a boltos visszaveszi. Vettem egy NGK gyertyapipát, valamint egy Jezpol gyártású RNS-4/14 V tipusú feszültség szabályzót. Itt olvasgatva több kolléga is ajánlotta a Skoda 120-as szabályzóját. Hétfőn megnézek minden vezetéket, csatlakozást. A HALL elemes gyújtás gyártójának írtam (Sub-ee), még nem reagált. Ha ezután sem lesz jó...- felgyújtom! :D

Bocsánat, hogy magamat idézem, de mefigértem, elmondom, ha végére jártam a bajoknak.
A probléma ott volt, hogy a motor akadozva járt, ki ki hagyogatott a gyújtás.
Felvettem a kapcsolatot Sub-ee-val, nagyon segítőkész volt. Megállapítottuk, hogy a régi gyújtásomban egy transzisztor halódik. Felajánlotta, hogy megjavítja, de én inkább az általa gyártott, továbbfejlesztett gyújtására neveztem be. Nem akarom szaporítani a szót, beletettük, először egy kicsit dadogott, de a dobozban lévő potmétereket egy kicsit csavargatva tökéletes lett!
Megy mint a golyó, alacsonyabb fordulaton is szépen húz. A hangja is szebbé vált. A gyertya, meg gyönyörű őzbarna, ahogyan a könyvekben írják. Ezzel a lendülettel kicseréltem a feszültségszabályozót elektrónikusra (Sub-ee) az is tökéletes. Lámpával 13,8 magas fordulaton, gyakorlatilag ezen érték körül van, szinte minden fordulaton. Alapjárat: 12,7.V
Egy szó mint száz, jó lett a gép!
Sub-ee! Itt is szeretném megköszönni a segítségedet! Ja és a cuccok,tényleg jók!
(vetem az elsőlámpa helyzetjelző helyére tehető ledet, tök jó,az a kis vacak olyan fényesen viláít, hogy akár nappali menetfénynek is alkalmas! :D
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zudori »

nero írta:Sziasztok! Valaki segítsen ha tud! 3000 fordulaton a töltőfeszültség 13,1 volt, és ez nem megy feljebb, az alapjáratom 2000 körül van, ha felkapcsolom a tompított világítást a motor leáll, nincs alapjárat, nincs elég töltés. Ez mitől lehet? Tudom sok mindentől, de ha valakinek esetleg volt hasonló problémája, légyszi írja meg, hogy sikerült megoldani! Elktonikus gyújtásom van! Köszi

Kontakt hiba, milyen a feszültségszabályozód? A kontakt hibán a vezetékek, biztosítékok, csatlakozására gondolnék.
Avatar
nero
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 24
Csatlakozott: 2011.10.19. 20:17
MZ-d típusa: ETZ 250 DeLuxe
Tartózkodási hely: Szombathely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nero »

Sziasztok! Valaki segítsen ha tud! 3000 fordulaton a töltőfeszültség 13,1 volt, és ez nem megy feljebb, az alapjáratom 2000 körül van, ha felkapcsolom a tompított világítást a motor leáll, nincs alapjárat, nincs elég töltés. Ez mitől lehet? Tudom sok mindentől, de ha valakinek esetleg volt hasonló problémája, légyszi írja meg, hogy sikerült megoldani! Elktonikus gyújtásom van! Köszi
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Mert, ha nem nézel ilyen lelkiismeretesen utána, akkor lehet rosszul kötöd be, tönkre megy, veszel újat. Dupla haszon... :wink:

Persze lehet hogy csak nem gondoltak rá, hogy jelöljék, mert a helyén egyértelmű... :roll:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zudori »

Mindenek előtt köszönöm!
Bementem a boltba, ahol vettem, ott a polcon volt egy hasonló, de más tipus, azon rajta volt az elektrónika is, ha szemben állok vele, akkor a bal oldalon van a 15.-ös pólus. Szerintem akkor ezen is így kell hogy legyen. :?:[/quote]

Utánanéztem neked! Bal oldalon van a 15-ös, ahogy írtad is!

Üdv.:Sub-ee[/quote]


Igen, úgy működött is, a többit meg tudod....
Bár tényleg nem értem, mi okoz egy gyárnak akkora nehézséget, hogy két vacak számot ráírjanak? :?:
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Veszy2107 írta:Ismét felmerült bennem egy kérdés, amiben információt szeretnék kérni! :D

Ugye 83-as ETZ-m gyárilag elvileg a biluxos 40/45W-os izzóval jött, viszont ahogy nézem most H4-es izzó van benne, ami legjobb esetben is 55/60W-os, vagy így valahogy....

Kérdésem az lenne, hogy ez a plussz watt nem terheli-e le túlságosan a rendszert? Gyakorlatilag én nem vettem észre, de nem tudom milyen lenne 40/45W-s izzókkal....

Szerintetek, hogy van ez?
A generátor 150W-os! Elbírja!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

zudori írta:
nagydivad írta:Megpróbáltam megkeresni a neten, de semmilyen bekötési rajzot nem találtam hozzá. Csak annyit, hogy
Mobiletron CE-01 az alkatrész neve, hosszabban: RUF104S
Még az is megvolt, hogy milyen autókban melyik években szerelték, de bekötés az nincs. :?
itt rá is lehet keresni.

Mindenek előtt köszönöm!
Bementem a boltba, ahol vettem, ott a polcon volt egy hasonló, de más tipus, azon rajta volt az elektrónika is, ha szemben állok vele, akkor a bal oldalon van a 15.-ös pólus. Szerintem akkor ezen is így kell hogy legyen. :?:
Utánanéztem neked! Bal oldalon van a 15-ös, ahogy írtad is!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
davidgeszt
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2013.06.22. 12:59
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: davidgeszt »

Egyébként sztem rosszul mértem meg a dolgokat, hogy is kell ezt pontosan? :)
davidgeszt
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2013.06.22. 12:59
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: davidgeszt »

Stephanus írta:
davidgeszt írta:Most tettem a motoromba egy Skoda 120 fesszabályzót, de alapjáraton a motor nem tölt eleget (8V körül), magas fordulaton meg felszökik 15V felé is. Mi lehet a probléma? Az eddigi fesszabályzómmal nem töltött eleget, azt hittem ez megoldja a gondot. De nem így történt. Valakinek valami ötlet? előre is köszi
Nem halott neked az akksid egy kicsit?
Zsírúj :D
Avatar
Stephanus
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 248
Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
MZ-d típusa: 251
Tartózkodási hely: Ócsa

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Stephanus »

davidgeszt írta:Most tettem a motoromba egy Skoda 120 fesszabályzót, de alapjáraton a motor nem tölt eleget (8V körül), magas fordulaton meg felszökik 15V felé is. Mi lehet a probléma? Az eddigi fesszabályzómmal nem töltött eleget, azt hittem ez megoldja a gondot. De nem így történt. Valakinek valami ötlet? előre is köszi
Nem halott neked az akksid egy kicsit?
KépKép
davidgeszt
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2013.06.22. 12:59
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: davidgeszt »

Most tettem a motoromba egy Skoda 120 fesszabályzót, de alapjáraton a motor nem tölt eleget (8V körül), magas fordulaton meg felszökik 15V felé is. Mi lehet a probléma? Az eddigi fesszabályzómmal nem töltött eleget, azt hittem ez megoldja a gondot. De nem így történt. Valakinek valami ötlet? előre is köszi
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zudori »

nagydivad írta:Megpróbáltam megkeresni a neten, de semmilyen bekötési rajzot nem találtam hozzá. Csak annyit, hogy
Mobiletron CE-01 az alkatrész neve, hosszabban: RUF104S
Még az is megvolt, hogy milyen autókban melyik években szerelték, de bekötés az nincs. :?
itt rá is lehet keresni.

Mindenek előtt köszönöm!
Bementem a boltba, ahol vettem, ott a polcon volt egy hasonló, de más tipus, azon rajta volt az elektrónika is, ha szemben állok vele, akkor a bal oldalon van a 15.-ös pólus. Szerintem akkor ezen is így kell hogy legyen. :?:
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

sexi22 írta:Üdv.
Egy olyan problémám lenne hogy durróg lángot lő a kipu.
Tipikus gyújtás hiba. Ellenőrizendő: gyertya, gyertya pipa, kábel, trafó, megszakító, kondenzátor valamint az összes gyújtással kapcsolatos érintkezés.
Avatar
nagydivad
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
Tartózkodási hely: Tápiógyörgye

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nagydivad »

Megpróbáltam megkeresni a neten, de semmilyen bekötési rajzot nem találtam hozzá. Csak annyit, hogy
Mobiletron CE-01 az alkatrész neve, hosszabban: RUF104S
Még az is megvolt, hogy milyen autókban melyik években szerelték, de bekötés az nincs. :?
itt rá is lehet keresni.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 63 vendég