Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
ferike0104
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2013.07.08. 20:41
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ferike0104 »

sziasztok olyan problémám van hogy valamilyen módon a negatív bizosíték tábla csatlakozásánal szikrázik ha beleteszem a biztit és ha bent hagyom lemeriti az akksit mi lehet a probléma??? :-k Lehet h test zárlat lehet a baj???
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

djtoma írta:Mért van az hogy az aksi negatív sarun lévő csavaron fehér oxid réteg keletkezik?
Elektrokorrózió.

Saválló v. normál(ha más nincs) zsírral be kened, és a hiba megszűnik. Ha már ott vagy , adj a pozitívnak is.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
djtoma
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 29
Csatlakozott: 2011.08.10. 14:41
MZ-d típusa: mz ts 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: djtoma »

Mért van az hogy az aksi negatív sarun lévő csavaron fehér oxid réteg keletkezik?
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

zsakfos írta:
Ha tényleg igy van,akkor annak a motornak mennie kellene.
Ezért kapsz vicces választ,mert ezek után bármit ir bárki,az csak a gyújtással
és az üzemanyagellátással kapcsolatos lehet csak,amire te azt irod hogy minden jó.
Ezért nehéz igy neten keresztül segiteni.
A durrogás szinte 100% hogy gyújtás probléma.
Ha van másik trafód próbáld azzal.
Trafó nagyon alattomosan tud rossz lenni,kivett gyertyánál szép szikra van,beteszed
akkor meg már nincs,csak azt már ugye nem látod.Durrogás is elég sokszor van rossz trafó miatt.
Ezt leellenőrizheted úgy hogy a gyertyát nem csavarod ki,hanem a pipából kicsavarod a
kábelt és kb 5 mm-re teszed a hengerfejhez és úgy nézed a szikrát.
Egy próbát megér.Ha így nincs megfelelő szikra,akkor trafó nagy valószínűséggel.
Bezony! :smt023 :smt023
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
mztsszázhuszonöt
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 21
Csatlakozott: 2013.06.01. 23:13
MZ-d típusa: ts 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: mztsszázhuszonöt »

Köszönöm szépen a kommenteket!!:)
A trafót mindenképpen kiprobálom remélem ezzel meg is fog oldodni a probléma!!:)
Üdv.:D
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

zsakfos írta:
mztsszázhuszonöt írta:Lényeg a lényeg...szikra van,anyagot kap,gyújtás jól bevan állítva..de a motor nem indul be

Ha tényleg igy van,akkor annak a motornak mennie kellene.
Ezért kapsz vicces választ,mert ezek után bármit ir bárki,az csak a gyújtással
és az üzemanyagellátással kapcsolatos lehet csak,amire te azt irod hogy minden jó.
Ezért nehéz igy neten keresztül segiteni.
A durrogás szinte 100% hogy gyújtás probléma.
Ha van másik trafód próbáld azzal.
Trafó nagyon alattomosan tud rossz lenni,kivett gyertyánál szép szikra van,beteszed
akkor meg már nincs,csak azt már ugye nem látod.Durrogás is elég sokszor van rossz trafó miatt.
Ezt leellenőrizheted úgy hogy a gyertyát nem csavarod ki,hanem a pipából kicsavarod a
kábelt és kb 5 mm-re teszed a hengerfejhez és úgy nézed a szikrát.
Egy próbát megér.Ha így nincs megfelelő szikra,akkor trafó nagy valószínűséggel.
Esetleg megszakító állapota, vagy megszakító hézag!?

Amúgy épp most cseréltem én is trafót, mert nekem is fulladt meg durrogott menet közben néha, aztán már indulni se akart! Szép szikrát adott, ha kivettem a gyertyát, de mégse indult már a végén.... Cseréltem egy trafót azóta jó a moci!Próbálj szerezni egy csere trafót és próbáld meg azzal mit mutat, ha jó akkor a régi kuka és bele egy másikat! ;) Üdv
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

mztsszázhuszonöt írta:Lényeg a lényeg...szikra van,anyagot kap,gyújtás jól bevan állítva..de a motor nem indul be

Ha tényleg igy van,akkor annak a motornak mennie kellene.
Ezért kapsz vicces választ,mert ezek után bármit ir bárki,az csak a gyújtással
és az üzemanyagellátással kapcsolatos lehet csak,amire te azt irod hogy minden jó.
Ezért nehéz igy neten keresztül segiteni.
A durrogás szinte 100% hogy gyújtás probléma.
Ha van másik trafód próbáld azzal.
Trafó nagyon alattomosan tud rossz lenni,kivett gyertyánál szép szikra van,beteszed
akkor meg már nincs,csak azt már ugye nem látod.Durrogás is elég sokszor van rossz trafó miatt.
Ezt leellenőrizheted úgy hogy a gyertyát nem csavarod ki,hanem a pipából kicsavarod a
kábelt és kb 5 mm-re teszed a hengerfejhez és úgy nézed a szikrát.
Egy próbát megér.Ha így nincs megfelelő szikra,akkor trafó nagy valószínűséggel.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Target
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2013.05.01. 17:11
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Tata

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Target »

Próbáld ki egy olyan gyertyával, ami biztosan jó.
Az is lehet, hogy csak beköpte a gyertyát, és ritkán van jó helyen szikra.
Néha a legegyszerűbbnek tűnő megoldás lehet a jó.
A durrogás pedig valószínű, hogy a rossz gyújtás miatt van, nem árt leellenőrizni.
mztsszázhuszonöt
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 21
Csatlakozott: 2013.06.01. 23:13
MZ-d típusa: ts 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: mztsszázhuszonöt »

....
MrDok...ez igy renben is van.. meg kva szellemes is vagy.. de ezt én is sejtettem h valami nemjó.. oda is irtam....és azt kérdeztem h mi lehet a hiba oka, hogy tudjak honnan elindulni..
Nyíilván azért irtam ide h segitségek kérjek..és nem azért hogy az ien semmitérö hozzászolást olvassam:) A többieknek köszönöm a segitséget:)
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Gyula-bá írta:
hell írta:ha hozzámvágnak egy VAPE gyujtás nem fogok tiltakozni nagyon...
- ilyesmivel ritkán dobálóznak! :lol:
De sose lehet tudni... :twisted: :D
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

mztsszázhuszonöt írta:Elsősorban az érdekelne hogy a motor miért nem indul be!!erre kelene nekem a válasz h miért nem indul..:)
a kipufogó durrogása lényegtelen..és ha elindulna akkor nem is csattogana a kipuf.. mivel sztem az idézi elö hogy a motor nem indul be az el nem égetett üzemanyagot kinyomja a kipufogoba és ott gyullad be vagy robban be..
szoval ami érdekelne hogy mi lehet a hibalehetöség amiért nem indul a motor!!:)
Nézzük csak.
A fő ok valószínűleg az, hogy elromlott. Valami nem működik megfelelően, így a motor sem tud megfelelően beindulni, csak durrogni.
Vagyis a válasz: mert rossz!
A megoldása is hasonlóan egyszerű: meg kell javítani!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

mztsszázhuszonöt írta:... a kipufogó durrogása lényegtelen..
- szerintem pedig nem az, a durrogás gyújtás hibára utaló jelenség. A leggyakoribb, hogy kihagy vagy nem a megfelelő helyen (előgyújtás) van a szikra.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Pl trafó, vagy zárlat/kontakthiba valahol.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
mztsszázhuszonöt
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 21
Csatlakozott: 2013.06.01. 23:13
MZ-d típusa: ts 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: mztsszázhuszonöt »

Elsősorban az érdekelne hogy a motor miért nem indul be!!erre kelene nekem a válasz h miért nem indul..:)
a kipufogó durrogása lényegtelen..és ha elindulna akkor nem is csattogana a kipuf.. mivel sztem az idézi elö hogy a motor nem indul be az el nem égetett üzemanyagot kinyomja a kipufogoba és ott gyullad be vagy robban be..
szoval ami érdekelne hogy mi lehet a hibalehetöség amiért nem indul a motor!!:)
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Hát ha a kipufogó csattanik akkor

viewtopic.php?f=13&t=47

hátha tunnak segítennyi. Ennyi.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
mztsszázhuszonöt
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 21
Csatlakozott: 2013.06.01. 23:13
MZ-d típusa: ts 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: mztsszázhuszonöt »

Lényeg a lényeg...szikra van,anyagot kap,gyújtás jól bevan állítva..de a motor nem indul be..ha viszont e is indul 2x-3x felpörög ha húzom rá a gázt..de ezután le is áll és hatalmasat csattanik a kipufogó..gondolom ez az el nem égetett üzemanyag berobbanása a kipufogóban..
ebe kérném a segitségeteket, hogy mi okozhatja ezt a problémát??!! a motor mz ts 125
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

hell írta:ha hozzámvágnak egy VAPE gyujtás nem fogok tiltakozni nagyon...
- ilyesmivel ritkán dobálóznak! :lol:
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

mztsszázhuszonöt írta:csak néha becsatanik a kipufogó:)) pls help valaki!!
-helyesen: néha becsatan ... (nem ikes ige), "pls help valaki!!" próbáld meg magyarul, így nem értem! :evil:
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Gyula-bá 2013.08.25. 19:58-kor.
mztsszázhuszonöt
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 21
Csatlakozott: 2013.06.01. 23:13
MZ-d típusa: ts 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: mztsszázhuszonöt »

Hello!! van nekem egy olyan problémám a 125ös tsel hogy elméletileg minden okés...szikra van anyagot kap gyujtás jól bevan löve.. de mégis azt csinálja a motor hogy nem indul be vagy ha be is indul..2xer 3xor felpörög de elég szagatottan és leáll.. mi okozhatja ezt a problémát valaki irja meg legyen kedves mert már agyf..t kapok töle..:D:D
ja és ha elindul mikor leáll utána egy kibszott nagyot csatanik a kipufogon kerszetül..meg sokszor akkor is ha rugdalom és nemidul el ..csak néha becsatanik a kipufogó:)) pls help valaki!!
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Nem véletlen volt ott a kis figura a végén remélem feltünt! :D A fene ott egye meg ennyi pénzért. Nekem volt 9 évig megszakítós azzal se volt sok gondom most gyári elektronikus van pár éve ezzel sincs. A megszakítót azért sűrűbben kellett nézegetni. Na jó volt még pár évig a megszakító vezérelt elektronikus na azzal szívtan nem keveset. Nem épp a megbizhatóság volt a jellemzője! :)
Persze ha hozzámvágnak egy VAPE gyujtás nem fogok tiltakozni nagyon... :D
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára hell 2013.08.25. 15:22-kor.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

hell írta:Az egy atom VAPE gyujtás. És nem kell kidobni mert nem megy tönkre soha! :twisted: :D Az ára még mindíg odavág, de ez régen is így volt... De szerintem azért a gyárinál kissé komolyabb cucc lehet azért... :D
Azt hogy nem megy tönkre soha tapasztalatból mondod vagy csak úgy gondolod?
Azért ezt igy kijelenteni nagy bátorság,mert ahogy tudjuk ugyebár volt egy Murphy nevű emberke :D
Amúgy meg ez a cucc Etz-re nem éri meg,inkább a régebbi Es-Ts mocikra valót érdemes megvenni annak aki 12V-ot szeretne,de vagy nincs lehetősége vagy nem akar barkácsolni.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

allllli írta: Ezt örömmel hallom! Velem is a szar orosz trafó b*szott ki majdnem fél évig, de a bolti nekem is megoldotta a problémámat. Nekem meleg motornál nem lehetett beindítani.
Hm... nekem is egy orosz trafó van a gépen. (amióta csak emlékszek rá...) Csinál olyat, hogy melegben egyszerűen nem lehet elindítani. Aztán ha elindul, akkor meg mintha mi se történt volna. No, meg max 2000 km alatt megeszik egy gyertyát. Ketetek helyette valami németet.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

hell írta:Az egy atom VAPE gyujtás. És nem kell kidobni mert nem megy tönkre soha! :twisted: :D Az ára még mindíg odavág, de ez régen is így volt... De szerintem azért a gyárinál kissé komolyabb cucc lehet azért... :D
Nézőpont kérdése az ár. Ha bele akarsz faragni egy akármilyen más generátort és gyújtást, akkor a gépmunka, a perifériák és a tökölés is benne lesz ennyiben.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Az egy atom VAPE gyujtás. És nem kell kidobni mert nem megy tönkre soha! :twisted: :D Az ára még mindíg odavág, de ez régen is így volt... De szerintem azért a gyárinál kissé komolyabb cucc lehet azért... :D
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli »

Veszy2107 írta:Halihó! Megoldódott a korábban már sokszor emlegetett problémám! Bolti trafóval megoldódott a dadogás és fulladás, és a feszültség ingadozást egyszerűen az ócska multiméter miatt volt! :/ Persze első körben azért nem erre gondoltunk, mert egy másik ETZ-n stabilan mérte a töltést, csak az enyémen szarakodott! ...szóval így nem kell fesszabot sem cserélni! Remélem két heti szenvedés után megszűnt minden tünet!

Üdv! ;)
Ezt örömmel hallom! Velem is a szar orosz trafó b*szott ki majdnem fél évig, de a bolti nekem is megoldotta a problémámat. Nekem meleg motornál nem lehetett beindítani.
Avatar
Hejja_Petya
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2013.03.26. 08:53
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Hejja_Petya »


Nagyon hasonlít a Vape gyújtáshoz, ami volt nekem Simsonhoz. Jó lenne látni a lendkerék másik, belső oldalát, hogy a mágnesek be vannak-e "burkolva" vagy csak oda vannak egyesével ragasztva, hézaggal közöttük. Ugyanis, ha már egy kicsit elkezd kóvályogni a főtengely a mágnesek beleakadnak az állórészbe és onnantól jön a horror...
Simsonon szép és jó volt a gyújtás, de aztán eladtam, mert megszorultam anyagilag...
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Ugyanazt tudhatja mint a gyári generátor, hall jeladós gyulával. Azzal a különbséggel, hogy ha valamelyik része elhalálozik dobhatod ki az egészet. Mindezt ~65e-ért... #-o :D
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
kobra
Alapító tag
Alapító tag
Hozzászólások: 955
Csatlakozott: 2007.11.27. 19:47
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Reading (UK), Dunakeszi (HUN)

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kobra »

Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zudori »

Akkor folytatva a gondolkodást, ma vettem egy Lada Samara gyújtótrafót, ami elvileg elektrónikus gyújtáshoz készült. Ha nem ok, a boltos visszaveszi. Vettem egy NGK gyertyapipát, valamint egy Jezpol gyártású RNS-4/14 V tipusú feszültség szabályzót. Itt olvasgatva több kolléga is ajánlotta a Skoda 120-as szabályzóját. Hétfőn megnézek minden vezetéket, csatlakozást. A HALL elemes gyújtás gyártójának írtam (Subee), még nem reagált. Ha ezután sem lesz jó...- felgyújtom! :D
Dargo
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 67
Csatlakozott: 2011.07.11. 20:35
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Budapest XXI.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dargo »

Üdv.

Új index relét kell beszereznem, tudna valaki ajánlani valami jót és tartósat?
Széles utat...


Üdv. Dárgo
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

Halihó! Megoldódott a korábban már sokszor emlegetett problémám! Bolti trafóval megoldódott a dadogás és fulladás, és a feszültség ingadozást egyszerűen az ócska multiméter miatt volt! :/ Persze első körben azért nem erre gondoltunk, mert egy másik ETZ-n stabilan mérte a töltést, csak az enyémen szarakodott! ...szóval így nem kell fesszabot sem cserélni! Remélem két heti szenvedés után megszűnt minden tünet!

Üdv! ;)
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

zudori írta:Mi a megoldás? Milyen trafót tegyek bele?
A legokosabb ha a gyújtás gyártóját kérdezed meg, neki kell tudnia, hogy milyen paraméterekhez tervezte a cuccot.
A sajátom a gyári vagy varnyú trafóhoz volt tervezve (NDK).
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zudori »

Gyula-bá írta:
Patrik írta:A trafó elektronikus gyújtáshoz való? Mert ha sima megszakítóshoz való lehet,hogy az kezd haldokolni.Akkor szokott ilyen előfordulni mikor átalakítják elektromosra a gyújtást,de trafó nem cserélnek.
A fenti eset ritka mint a fehér holló, a fordítottja, megszakító + elektronikus gyújtáshoz való (nagy áram felvételű) trafó sokkal gyakoribb. Ebben az esetben sem a trafó hanem a megszakító szokta megadni magát.
Az viszont gyakori eset, hogy a Hall jeladós gyújtás 180 fok (az eredeti 130-140-el szemben) "zárásszöggel" dolgozik és a hosszú bekapcsolási idő túlmelegíti a trafót.
Ez http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa&o=MiAOPBfM37 a Hall jeladós gyújtás kb.135 fok "zárásszöggel" dolgozik.

Ok. Mi a megoldás? Milyen trafót tegyek bele?
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

Patrik írta:A trafó elektronikus gyújtáshoz való? Mert ha sima megszakítóshoz való lehet,hogy az kezd haldokolni.Akkor szokott ilyen előfordulni mikor átalakítják elektromosra a gyújtást,de trafó nem cserélnek.
A fenti eset ritka mint a fehér holló, a fordítottja, megszakító + elektronikus gyújtáshoz való (nagy áram felvételű) trafó sokkal gyakoribb. Ebben az esetben sem a trafó hanem a megszakító szokta megadni magát.
Az viszont gyakori eset, hogy a Hall jeladós gyújtás 180 fok (az eredeti 130-140-el szemben) "zárásszöggel" dolgozik és a hosszú bekapcsolási idő túlmelegíti a trafót.
Ez http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa&o=MiAOPBfM37 a Hall jeladós gyújtás kb.135 fok "zárásszöggel" dolgozik.
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

zsakfos írta:
Veszy2107 írta:

Ezek közül elvileg nekem jó lenne bármelyik ügye? De jól gondolom, hogy ezek mechanikusak? Hogy lehetne átkötni a mostani elektronikusat erre?

Köszönöm a választ!!!
Azt nem tudom hogy amiket belinkeltél azok jók-e,de az biztos hogy nem ezeket használjuk páran az Mz-ben.
Hanem ezt:
http://www.autoalkatreszklub.hu/product ... ts_id=1303

3 pontos bekötés,kicsi helyet foglal és stabil.Bár az igaz hogy 14,4V-ot én nem tudtam mérni,csak 13.8-at,de az atomstabilan megvan mindig.
Amúgy bontóban vegyél,ne boltban.Egyrészt jóval olcsóbb,másrészt a bontós az még nagy valószinűséggel gyári.Én 1000 ft-ot fizettem 2 db-ért,igy van egy tartalékom is.
Köszi a linket! Sajnos nem nagyon tudok a környékünkön bontót, de ha más nem akkor ez a link is megteszi! ;) Esetleg te nem tudsz hasonló eladót?
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

Helló!

Sokan emlegettétek itt a bontós fesszabokat a bolti helyett... Viszont én nem nagyon tudok bontót a környékünkön, pláne nem akinél lehet még ilyen gépjárművek alkatrészei...!

Szóval a kérdésem az lenne, hogy nincs valakinek egy bontott elektronikus fesszabja, amit esetleg eladna nekem????
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Veszy2107 írta:

Ezek közül elvileg nekem jó lenne bármelyik ügye? De jól gondolom, hogy ezek mechanikusak? Hogy lehetne átkötni a mostani elektronikusat erre?

Köszönöm a választ!!!
Azt nem tudom hogy amiket belinkeltél azok jók-e,de az biztos hogy nem ezeket használjuk páran az Mz-ben.
Hanem ezt:
http://www.autoalkatreszklub.hu/product ... ts_id=1303

3 pontos bekötés,kicsi helyet foglal és stabil.Bár az igaz hogy 14,4V-ot én nem tudtam mérni,csak 13.8-at,de az atomstabilan megvan mindig.
Amúgy bontóban vegyél,ne boltban.Egyrészt jóval olcsóbb,másrészt a bontós az még nagy valószinűséggel gyári.Én 1000 ft-ot fizettem 2 db-ért,igy van egy tartalékom is.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zudori »

Szia Patrik!
Megmondom őszintén nem én csináltam, erre is gondoltam, de az a kicsi trafó van benne ami oda való. Szerintem nem lett lecserélve, milyent tegyek bele? Sok mindent hallottam az utángyártott trafókról, merre fele induljak?
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Patrik »

zudori írta:Sziasztok! Van egy kis gondom a 150-es ETZ motorommal. Hal elemes gyújtás van rajta. Pár napig gyönyörűen ment, majd elkezdett kihagyni, NGK gyertyával. Kicseréltem BRISK-re, azzal jól ment megint egy pár napig. Ma újból elkezdte a kihagyogatást. Megint gyertya csere, de alig változott. Érdekes, hogy fordulaton, már megy, tartósan viszi a 90-et. A gyertya kép is jó,világos barna.
Valami ötlet? Mi a kórság lehet vele?
Szia!
A trafó elektronikus gyújtáshoz való? Mert ha sima megszakítóshoz való lehet,hogy az kezd haldokolni.Akkor szokott ilyen előfordulni mikor átalakítják elektromosra a gyújtást,de trafó nem cserélnek.
Ez csak egy ötlet,majd egy nálam okosabb megmondja a tutit. :D
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Elkészült a tökéletes előgyújtás állító készülék :D egy indikátor óra és esztergáltattam hozzá egy közdarabot amit behajtok a gyertya helyére és már lehet is pontosan állítani :)

Kép

Kép
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

http://auto-motor.vatera.hu/szemelygepk ... 67651.html


http://auto-motor.vatera.hu/szemelygepk ... 67651.html


http://auto-motor.vatera.hu/szemelygepk ... 21198.html



http://auto-motor.vatera.hu/szemelygepk ... 98791.html


Ezek közül elvileg nekem jó lenne bármelyik ügye? De jól gondolom, hogy ezek mechanikusak? Hogy lehetne átkötni a mostani elektronikusat erre?

Köszönöm a választ!!!
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zudori »

Sziasztok! Van egy kis gondom a 150-es ETZ motorommal. Hal elemes gyújtás van rajta. Pár napig gyönyörűen ment, majd elkezdett kihagyni, NGK gyertyával. Kicseréltem BRISK-re, azzal jól ment megint egy pár napig. Ma újból elkezdte a kihagyogatást. Megint gyertya csere, de alig változott. Érdekes, hogy fordulaton, már megy, tartósan viszi a 90-et. A gyertya kép is jó,világos barna.
Valami ötlet? Mi a kórság lehet vele?
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

Veszy2107 írta:Egy kis segítséget tudtok adni ezekkel kapcsolatban? Ha ugrál a töltés értéke, akkor az a fesszab hibája ugye?
Nem feltétlenül a fesz. szab. hibája, lehet, hogy a rosszul érintkező test biztosíték vagy egyéb kontakt hiba miatt csak úgy méred.
Avatar
ETZmanus
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 50
Csatlakozott: 2012.10.15. 17:58
MZ-d típusa: ETZ 250 (volt)
Tartózkodási hely: Szeged

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ETZmanus »

Veszy2107 írta:....Mechanikus bontottat már találtam a neten elég jó árba, de nem tudom, melyik lehet a jobb a mechanikus vagy az elektronikus....?Továbbra is köszönöm a segítségeket!!!!!! .... :wink:
Szia!
Ezeket olvasd el :)
Én is ilyet használok, tökéletes... :D
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

hell írta:Ezért kell azt a fajtát venni ami a generátorra van építve(waresz, trabi, stb. megtalálhatóak, 3 vezetékes versio) és az atom. Ha bontóban keresi az ember az eredeti példányokat akkor mégjobb a helyzet...
És esetleg itt mi a helyzet az ETZ utángyártott elektromos megszakítókkal? Használhatóak, vagy itt sem ajánlott az utángyártott?

Amúgy most kicseréltem a trafót egy kölcsön trafóra és megszűnt a kihagyás és a fulladás!! :P Úgy tűnik, hogy a trafó miatt szarakodott a gyújtásom! Viszont utána érdeklődtem a wartburg és trabant trafóknak az egyik boltban, de ugyan olyan utángyártott "megbízhatatlan" minőségűek, ráadásul raktáron sincs! Szóval lehet marad a bolti ETZ trafó!

Viszont egy másik gond még mindig fennáll! Ismét mértem az aksit az új trafóval és még a haver ETZ-én egyenletes 14.5V mért üzem közben, nekem még mindig össze vissza mutatott, volt szerintem hogy 17-18V-ig is felment!!!! ](*,) :-k Szóval jó esély van rá, hogy ez nyírta ki a trafómat??? Szerintetek lehetséges ez? A fesszabot lehet valahogy állítani, vagy elbaszódott aztán kuka?? (elektromos)

Mechanikus bontottat már találtam a neten elég jó árba, de nem tudom, melyik lehet a jobb a mechanikus vagy az elektronikus....?

Egy kis segítséget tudtok adni ezekkel kapcsolatban? Ha ugrál a töltés értéke, akkor az a fesszab hibája ugye?

Továbbra is köszönöm a segítségeket!!!!!! :wink:
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Ezért kell azt a fajtát venni ami a generátorra van építve(waresz, trabi, stb. megtalálhatóak, 3 vezetékes versio) és az atom. Ha bontóban keresi az ember az eredeti példányokat akkor mégjobb a helyzet...
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Sokan wartburg elektromos fesszabot ajánlanak. Trabi, Wartburg tuti jó bele.
Nekem pl IFA mechanikus fesszab van benne, mérete is akkora kb, mint a gyári MZ-é. Tökéletesen teszi a dolgát.
A multiméter is szokott ingadozni, ha nem jó a zavarszűrés, de nálad szerintem kontakthiba lesz valahol vagy vezetéktörés, de ezt már korábban leírtam.[/quote]

Köszi az infót! ;)


Igen valóban említetted a kontakt hibát, de mielőtt szétkapom a mocit és átvizsgálom a vezetékeket egyesével, megpróbálok utána járni, hogy mi okozhat még hasonló hibát... :-k[/quote]


Az új elektromos wartburg fesszabbal vigyázz,van egy lapos fekete fémtalpas fajta ami nem igazán vált be.Én kettőt vettem belőle egyik se működött,egyáltalán nem volt vele töltés.

Kép
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

allllli írta:
Veszy2107 írta:Köszi az infót! Arra nincs esetleg ötletetek, hogy ezt a feszültség ingadozást mi okozhatja, az aksin mérve? Ha jól tudom a gyújtó trafó vagy jó vagy nem, de ilyen tüneteket nem nagyon produkál....!? Én még a fesszabra gondolok, most elektromos fesszabom van, nem tudom, hogy az okoz-e ilyen hibát....

Feszültség szabályzónál van esetleg más szoci gépezeté, ami jó lehet? pl. Wartburg stb? Melyik jobb és megbízhatóbb a mechanikus vagy az elektronikus?

Köszi! ;)
Sokan wartburg elektromos fesszabot ajánlanak. Trabi, Wartburg tuti jó bele.
Nekem pl IFA mechanikus fesszab van benne, mérete is akkora kb, mint a gyári MZ-é. Tökéletesen teszi a dolgát.
A multiméter is szokott ingadozni, ha nem jó a zavarszűrés, de nálad szerintem kontakthiba lesz valahol vagy vezetéktörés, de ezt már korábban leírtam.
Köszi az infót! ;)

Igen valóban említetted a kontakt hibát, de mielőtt szétkapom a mocit és átvizsgálom a vezetékeket egyesével, megpróbálok utána járni, hogy mi okozhat még hasonló hibát... :-k
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli »

Veszy2107 írta:Köszi az infót! Arra nincs esetleg ötletetek, hogy ezt a feszültség ingadozást mi okozhatja, az aksin mérve? Ha jól tudom a gyújtó trafó vagy jó vagy nem, de ilyen tüneteket nem nagyon produkál....!? Én még a fesszabra gondolok, most elektromos fesszabom van, nem tudom, hogy az okoz-e ilyen hibát....

Feszültség szabályzónál van esetleg más szoci gépezeté, ami jó lehet? pl. Wartburg stb? Melyik jobb és megbízhatóbb a mechanikus vagy az elektronikus?

Köszi! ;)
Sokan wartburg elektromos fesszabot ajánlanak. Trabi, Wartburg tuti jó bele.
Nekem pl IFA mechanikus fesszab van benne, mérete is akkora kb, mint a gyári MZ-é. Tökéletesen teszi a dolgát.
A multiméter is szokott ingadozni, ha nem jó a zavarszűrés, de nálad szerintem kontakthiba lesz valahol vagy vezetéktörés, de ezt már korábban leírtam.
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

Köszi az infót! Arra nincs esetleg ötletetek, hogy ezt a feszültség ingadozást mi okozhatja, az aksin mérve? Ha jól tudom a gyújtó trafó vagy jó vagy nem, de ilyen tüneteket nem nagyon produkál....!? Én még a fesszabra gondolok, most elektromos fesszabom van, nem tudom, hogy az okoz-e ilyen hibát....

Feszültség szabályzónál van esetleg más szoci gépezeté, ami jó lehet? pl. Wartburg stb? Melyik jobb és megbízhatóbb a mechanikus vagy az elektronikus?

Köszi! ;)
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Majestic-12 [Bot] valamint 56 vendég