Tudom.telon keresztül nyomom,aztán kicsit nehézkes az írás.gesszti írta:Ha válaszolsz, akkor az idézeten kívül tegyed. Az idézetet is le lehet szűkíteni az érintett részre. Nem kritika, csak ötlet, hogy könnyebben átlátható legyen a fórum.jomba79 írta: A hagyományos feszszabnak 3 állása van.
1- direkt gerjeszt
2- ellenálláson keresztül - kb fél gerjesztés
3- túlfeszültségnél testre rövidre zárja a gerjesztő tekercset.
Az elektronikus feszszabályzók legtöbbjének csak két "fokozata" van.
1 - direkt gerjeszt
2 - kikapcsolja a gerjesztő tekercset.
Oks! Köszi a segítséget!
Elektronika topik - a pokol kapuja
Re: Elektronika
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Ha válaszolsz, akkor az idézeten kívül tegyed. Az idézetet is le lehet szűkíteni az érintett részre. Nem kritika, csak ötlet, hogy könnyebben átlátható legyen a fórum.jomba79 írta: A hagyományos feszszabnak 3 állása van.
1- direkt gerjeszt
2- ellenálláson keresztül - kb fél gerjesztés
3- túlfeszültségnél testre rövidre zárja a gerjesztő tekercset.
Az elektronikus feszszabályzók legtöbbjének csak két "fokozata" van.
1 - direkt gerjeszt
2 - kikapcsolja a gerjesztő tekercset.
Oks! Köszi a segítséget!
Re: Elektronika
gesszti írta:~2000 Ft-ért már egész jó műszert lehet venni. Ezeknél a régi motoroknál sokszor nagy segítség, így mindenképp érdemes rá beruházni. Ha másnem azért, hogy tudj mérni, ha gondod van, és itt már a mért érték ismeretében a többiek könnyebben tudnak segíteni.jomba79 írta: A gond,hogy nincs mérő műszerem.
Egyébbként mi szerepe van az előtét ellenállásnak? Mi zavart tud okozni elektronikus feszszabnál?
A hagyományos feszszabnak 3 állása van.
1- direkt gerjeszt
2- ellenálláson keresztül - kb fél gerjesztés
3- túlfeszültségnél testre rövidre zárja a gerjesztő tekercset.
Az elektronikus feszszabályzók legtöbbjének csak két "fokozata" van.
1 - direkt gerjeszt
2 - kikapcsolja a gerjesztő tekercset.
Oks! Köszi a segítséget!
Ha benne hagyod a szabályzó ellenállást, akkor nem tudja lekapcsolni a gerjesztést a szabályzó, mert az ellenálláson keresztül mindig kap áramot a gerjesztő tekercs, ezért túltöltheti az akksit.
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
6 V-os? Ellenőrizd az akksi állapotát, és állítsd be rendesen a feszszabályzót. Ha a visszáramkapcsoló túl alacsony feszültségre van állítva, akkor alapjáraton eszi az akksit a dinamó, ehhez még bekapcsolod a lámpát, és már le is áll... E fórumon visszakeresve találsz a feszszabályzó beállítására jó leírást.sr80 írta:Sziasztok. Azt szeretném kérdezni hogy mitől van az hogy Ts250/1 Mz-él, hogy amikor beindítom a motort szépen ketyeg stabil az alapjárat. És amikor ráadom a világítást nem mindig de előfordul hogy leáll és csak akkor tudom újra berugni, ha gyertyát cserélek. Ez a jelenség nem mindig fordul elő de gyakori. Jó lenne ha tudnátok segíteni mert eléggé boszantó ez a probléma. Előre is köszönöm. Sziasztok.
Ellenőrizd még a tápkábeleket az akksi-biztosítéktábla-gyújtáskapcsoló-trafó vonalon, és a biztosítéktábla-feszszab-dinamó vonalon is.
A gyertyát valószínű, hogy azért kell cserélned, mert az elégtelen szikra miatt egyszerűen beköpi.
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
~2000 Ft-ért már egész jó műszert lehet venni. Ezeknél a régi motoroknál sokszor nagy segítség, így mindenképp érdemes rá beruházni. Ha másnem azért, hogy tudj mérni, ha gondod van, és itt már a mért érték ismeretében a többiek könnyebben tudnak segíteni.jomba79 írta: A gond,hogy nincs mérő műszerem.
Egyébbként mi szerepe van az előtét ellenállásnak? Mi zavart tud okozni elektronikus feszszabnál?
A hagyományos feszszabnak 3 állása van.
1- direkt gerjeszt
2- ellenálláson keresztül - kb fél gerjesztés
3- túlfeszültségnél testre rövidre zárja a gerjesztő tekercset.
Az elektronikus feszszabályzók legtöbbjének csak két "fokozata" van.
1 - direkt gerjeszt
2 - kikapcsolja a gerjesztő tekercset.
Ha benne hagyod a szabályzó ellenállást, akkor nem tudja lekapcsolni a gerjesztést a szabályzó, mert az ellenálláson keresztül mindig kap áramot a gerjesztő tekercs, ezért túltöltheti az akksit.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 75
- Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Nagykőrös
Re: Elektronika
én egy kicsit megemelném az alapjáratot, hogy még világítással se álljon lesr80 írta:Sziasztok. Azt szeretném kérdezni hogy mitől van az hogy Ts250/1 Mz-él, hogy amikor beindítom a motort szépen ketyeg stabil az alapjárat. És amikor ráadom a világítást nem mindig de előfordul hogy leáll és csak akkor tudom újra berugni, ha gyertyát cserélek. Ez a jelenség nem mindig fordul elő de gyakori. Jó lenne ha tudnátok segíteni mert eléggé boszantó ez a probléma. Előre is köszönöm. Sziasztok.
Re: Elektronika
Sziasztok. Azt szeretném kérdezni hogy mitől van az hogy Ts250/1 Mz-él, hogy amikor beindítom a motort szépen ketyeg stabil az alapjárat. És amikor ráadom a világítást nem mindig de előfordul hogy leáll és csak akkor tudom újra berugni, ha gyertyát cserélek. Ez a jelenség nem mindig fordul elő de gyakori. Jó lenne ha tudnátok segíteni mert eléggé boszantó ez a probléma. Előre is köszönöm. Sziasztok.
Re: Elektronika
Nézd meg a kapcsolási rajzot vagy kérdezd az okos haverod.jomba79 írta:Mi zavart tud okozni elektronikus feszszabnál?
Re: Elektronika
A gond,hogy nincs mérő műszerem.Gyula-bá írta:Én a helyedben inkább egy műszerre bíznám az akku életét mint egy haverra, a te dolgod.jomba79 írta:Havernak is mz-je van,nála is jelentkezik ez nagyobb fordulaton. Azt mondja nem gond,így szabályoz a feszszab.
Egyébbként mi szerepe van az előtét ellenállásnak? Mi zavart tud okozni elektronikus feszszabnál?
Re: Elektronika
Én a helyedben inkább egy műszerre bíznám az akku életét mint egy haverra, a te dolgod.jomba79 írta:Havernak is mz-je van,nála is jelentkezik ez nagyobb fordulaton. Azt mondja nem gond,így szabályoz a feszszab.
Re: Elektronika
Havernak is mz-je van,nála is jelentkezik ez nagyobb fordulaton. Azt mondja nem gond,így szabályoz a feszszab.Gyula-bá írta:"Már este volt. ..." - az a jobbik eset.jomba79 írta:Már este volt. Hol kell megmérni a feszültséget? Test és aksi pozitív között? 6v os a rendszer. Ha elektronikus a feszszab,akkor az ellenállást ki kell iktatni?
Igen a test és az akku + között, max 7,2 V.
Igen az ellenállást ki kell kötni.
kösz az infót!
- fzooltan
- Simsonos
- Hozzászólások: 129
- Csatlakozott: 2010.06.29. 20:46
- MZ-d típusa: ES125,TS125,ES250/2
- Tartózkodási hely: Zalaszentgrót
Re: Elektronika
Nekem kistrophy-n és a kists-en is volt ilyen probléma. Mindkét esetben a hátsó sárvédő alatt húzódó vezetékköteget koptatta ki a hátsókerék, a kábelköteg nem megfelelő rögzítése miatt.djtoma írta:Egyik pillanatról a másikra zárlat lett a motoromba szerintetek hol lehet?Az akkumulátor előtt van 2 db biztosíték és olvasztja meg állandóan ha ráadom a gyújtást,de gyújtás nincs.Ha kiveszem a biztosítékot és áthidalom egy vezetékkel akkor csak úgy szikrázik.Hogy hol lehet baj nem tudom.Még előtte szépen motorozgattam aztán mikor indultam volna megint elkezdett füstölni valami,megnéztem és a biztosíték műanyagját égeti szét.
Hol keressem meg rajta a zárlatot??
Re: Elektronika
"Már este volt. ..." - az a jobbik eset.jomba79 írta:Már este volt. Hol kell megmérni a feszültséget? Test és aksi pozitív között? 6v os a rendszer. Ha elektronikus a feszszab,akkor az ellenállást ki kell iktatni?
Igen a test és az akku + között, max 7,2 V.
Igen az ellenállást ki kell kötni.
Re: Elektronika
Már este volt. Hol kell megmérni a feszültséget? Test és aksi pozitív között? 6v os a rendszer. Ha elektronikus a feszszab,akkor az ellenállást ki kell iktatni?Gyula-bá írta:Mérd meg a töltő feszültséget, ha rendben van akkor ne foglalkozz vele. Amúgy gyanús, főként ha nappal láttad világítani a visszajelzőt, hogy túl sok a töltés.
Re: Elektronika
Mérd meg a töltő feszültséget, ha rendben van akkor ne foglalkozz vele. Amúgy gyanús, főként ha nappal láttad világítani a visszajelzőt, hogy túl sok a töltés.
Re: Elektronika
A töltést jelző lámpa.Gyula-bá írta:Ez rejtvény akar lenni? Mi az ami halványan világít?jomba79 írta:Azt vettem észre, hogy halványan világít. Ez normális?
Re: Elektronika
Ez rejtvény akar lenni? Mi az ami halványan világít?jomba79 írta:Azt vettem észre, hogy halványan világít. Ez normális?
Re: Elektronika
Üdv.
ma kicseréltem a régi feszszabot elektronikusra. El is aludt a töltést jelző lámpa.
Na most mentem vele pár kört. Azt vettem észre, hogy halványan világít. Ez normális?
ma kicseréltem a régi feszszabot elektronikusra. El is aludt a töltést jelző lámpa.
Na most mentem vele pár kört. Azt vettem észre, hogy halványan világít. Ez normális?
Re: Elektronika
Lámpafejnél a bevezetés?djtoma írta:Egyik pillanatról a másikra zárlat lett a motoromba szerintetek hol lehet?Az akkumulátor előtt van 2 db biztosíték és olvasztja meg állandóan ha ráadom a gyújtást,de gyújtás nincs.Ha kiveszem a biztosítékot és áthidalom egy vezetékkel akkor csak úgy szikrázik.Hogy hol lehet baj nem tudom.Még előtte szépen motorozgattam aztán mikor indultam volna megint elkezdett füstölni valami,megnéztem és a biztosíték műanyagját égeti szét.
Hol keressem meg rajta a zárlatot??
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
Re: Elektronika
Csak be ne szoruljon valahova a lába!gesszti írta:Talán a vezetékek mentén kéne végigmenni.
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Talán a vezetékek mentén kéne végigmenni.djtoma írta:Hol keressem meg rajta a zárlatot??
Re: Elektronika
Egyik pillanatról a másikra zárlat lett a motoromba szerintetek hol lehet?Az akkumulátor előtt van 2 db biztosíték és olvasztja meg állandóan ha ráadom a gyújtást,de gyújtás nincs.Ha kiveszem a biztosítékot és áthidalom egy vezetékkel akkor csak úgy szikrázik.Hogy hol lehet baj nem tudom.Még előtte szépen motorozgattam aztán mikor indultam volna megint elkezdett füstölni valami,megnéztem és a biztosíték műanyagját égeti szét.
Hol keressem meg rajta a zárlatot??
Hol keressem meg rajta a zárlatot??
-
- rolleres
- Hozzászólások: 13
- Csatlakozott: 2013.06.22. 12:59
- MZ-d típusa: ETZ 125
Re: Elektronika
okés, köszönöm, majd még jövök
Re: Elektronika
Ezt csak méréssel lehet eldönteni, a szabályozón kívül még n+1 oka lehet.davidgeszt írta:Akkor lehet a feszültségszabályzó mégsem az igazi? Vagy a generátor?
Először én megmérném a töltő feszültséget a dióda híd kimenetelén ill. az akku+ -on.
-
- rolleres
- Hozzászólások: 13
- Csatlakozott: 2013.06.22. 12:59
- MZ-d típusa: ETZ 125
Re: Elektronika
Akkor lehet a feszültségszabályzó mégsem az igazi? Vagy a generátor?Gyula-bá írta:Tévedsz nincs (elegendő) töltésed.davidgeszt írta:Nekem az lenne a problémám motorommal, hogy a lámpám addig működik míg az akksi le nem merül. Töltésem van,
"... ha beindítom a motort, ugye lehúzom az akksisarut jár a motor, ..." - ha nem akarsz tönkre tenni valamit, pl, az elektronikus szabályozót, akkor soha ne kösd ki az akkut, lehet, hogy az első ilyen próbánál tetted tönkre a szabályozót.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Nekem hasonló jelenségeket produkált a gépem akkor amikor az egyik fázis szála nem érintkezett rendesen a generátornál.Magyarul elengedte a forrasztás,de olyan módon hogy néha hozzáért néha nem.telectronic írta: Na most, hogy kiderült nem értek a gyújtáshoz kérlek segítsetek megoldani az alábbit:
- új akku (kb. 2 hetes)
- 25 éves fesz szabályzó
- mért töltés 13.5-14.5 V között
- fényszóró bekapcsolva
Szóval megyek a városban (Soroksári úton), 70-90-el végig kb. vagy 10 km-t, majd mikor a végére érek és felkanyarodok egy hídhoz (Rákóczi híd) ahol van egy lámpa, megállok a lámpánál és elkezd lefulladni a motor.
Az üres visszajelző olyan halványan világít, hogy alig látni, kb. pont úgy amikor egy döglött akkuval akarunk motort indítani.
Mivel ismert a jelenség (tehát már többször előfordult ilyen) automatikusan lekapcsoltam a fényszórót és a világítást, ekkor a fulladozás azonnal megszűnik és a motor rendben jár, de a biztonság kedvéért egy kis gázt adok neki, hogy pörögjön, biztos ami biztos.
Ilyenkor indulás után csak a helyzetjelzőt kapcsolom fel és hazajövök ami kb. megint vagy 6 km.
Itthon a visszajelző lámpák teljes fényerővel világítanak, mintha semmi nem is lett volna pár perccel ezelőtt. Állóhelyzetben felkapcsolom a fényszórót és bírja, semmi elhalványulás, stb.
Na ez mitől lehet ?
Méréskor mindig okésnak tűnt a dolog.
Érdemes megnézni,mert azóta átnéztem a tartalék generátoraimat és bizony találtam olyat aminél szintén elengedte a forrasztás.
Nem tudhatom nálad ez van-e,de egy ellenőrzés nem árt.
Erről a forrasztásokról beszélek.
Mozgasd meg azokat a kis vezetékeket ami belülről jönnek ki kis hegyes csőrű fogóval,hátha valamelyik kilazult.
Aztán ezen a vonalon nézd át a csatlakozásokat az egyenirányitónál is.
Meg úgy általában az összes csatlakozást érdemes átnézni ami a töltéssel kapcsolatos.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika
Ha nem akarod, hogy segítsen valaki akkor miért kérdezel? Ha ennyire érzékeny vagy akkor részemről magad, mint hozzáértő szakember, is megkeresheted a hibát.telectronic írta:Nem kell erre válaszolnod.
- telectronic
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
- MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
- Tartózkodási hely: Budapest XXII.
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Te vagy a király csávó, az elektronikus gyújtások királya, tudora, doktora stb.Gyula-bá írta:Valóban nem tudod mit csinálsz, ha elírás lett volna már az első megjegyzés után észbe kaptál volna.
Én meg egy nagy rakás szar vagyok, hülye, idióta, kretén és minden amit csak akarsz.
Fejezzük már be ezt !
Nem kell erre válaszolnod.
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Re: Elektronika
Valóban nem tudod mit csinálsz, ha elírás lett volna már az első megjegyzés után észbe kaptál volna.telectronic írta:Na most, hogy kiderült nem értek a gyújtáshoz kérlek segítsetek megoldani az alábbit:
- új akku (kb. 2 hetes)
- 25 éves fesz szabályzó
- mért töltés 13.5-14.5 V között
- mért töltés 13.5-14.5 V között - melyik ponton (51, akku+, vagy 30) mérted ezt az értéket?
- telectronic
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
- MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
- Tartózkodási hely: Budapest XXII.
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Na most, hogy kiderült nem értek a gyújtáshoz kérlek segítsetek megoldani az alábbit:zsakfos írta: Viszont még így is kicsit pontatlan ez a fajta beállitás,de ha neked ez így megfelel és működik akkor jó.
- új akku (kb. 2 hetes)
- 25 éves fesz szabályzó
- mért töltés 13.5-14.5 V között
- fényszóró bekapcsolva
Szóval megyek a városban (Soroksári úton), 70-90-el végig kb. vagy 10 km-t, majd mikor a végére érek és felkanyarodok egy hídhoz (Rákóczi híd) ahol van egy lámpa, megállok a lámpánál és elkezd lefulladni a motor.
Az üres visszajelző olyan halványan világít, hogy alig látni, kb. pont úgy amikor egy döglött akkuval akarunk motort indítani.
Mivel ismert a jelenség (tehát már többször előfordult ilyen) automatikusan lekapcsoltam a fényszórót és a világítást, ekkor a fulladozás azonnal megszűnik és a motor rendben jár, de a biztonság kedvéért egy kis gázt adok neki, hogy pörögjön, biztos ami biztos.
Ilyenkor indulás után csak a helyzetjelzőt kapcsolom fel és hazajövök ami kb. megint vagy 6 km.
Itthon a visszajelző lámpák teljes fényerővel világítanak, mintha semmi nem is lett volna pár perccel ezelőtt. Állóhelyzetben felkapcsolom a fényszórót és bírja, semmi elhalványulás, stb.
Na ez mitől lehet ?
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Na igy már mindjárt más.telectronic írta:
Igen rosszul fogalmaztam. A nyitás pontját teszem oda, az alaplemezt meg középre állítom és kész.
Gondoltam hogy csak elírás.
Viszont még így is kicsit pontatlan ez a fajta beállitás,de ha neked ez így megfelel és működik akkor jó.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- telectronic
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
- MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
- Tartózkodási hely: Budapest XXII.
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Igen rosszul fogalmaztam. A nyitás pontját teszem oda, az alaplemezt meg középre állítom és kész.zsakfos írta: Biztos ezt így akartad irni???
Eleve a felső holtpont előtt 3 mm-el NEM HÉZAGOT,hanem MEGSZAKITÁST állitu1nk.
Ezt így érted?Az állitólemezt állitod középre?
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Re: Elektronika
Igazad van, nem gondoltam erre az esetre, az Mz-nél ritka megoldás.zsakfos írta:de csak megzavarja az embereket,hisz az a könyv a TS mz-khez íródott
Re: Elektronika
Tévedsz nincs (elegendő) töltésed.davidgeszt írta:Nekem az lenne a problémám motorommal, hogy a lámpám addig működik míg az akksi le nem merül. Töltésem van,
"... ha beindítom a motort, ugye lehúzom az akksisarut jár a motor, ..." - ha nem akarsz tönkre tenni valamit, pl, az elektronikus szabályozót, akkor soha ne kösd ki az akkut, lehet, hogy az első ilyen próbánál tetted tönkre a szabályozót.
-
- rolleres
- Hozzászólások: 13
- Csatlakozott: 2013.06.22. 12:59
- MZ-d típusa: ETZ 125
Re: Elektronika
Sziasztok!
Nekem az lenne a problémám motorommal, hogy a lámpám addig működik míg az akksi le nem merül. Töltésem van, de az is olyan, ha beindítom a motort, ugye lehúzom az akksisarut jár a motor, de amint a lámpát rákapcsolom egyből le is áll. Feszültségszabályzóm működik. Vkinek vmi ötlet?
Nekem az lenne a problémám motorommal, hogy a lámpám addig működik míg az akksi le nem merül. Töltésem van, de az is olyan, ha beindítom a motort, ugye lehúzom az akksisarut jár a motor, de amint a lámpát rákapcsolom egyből le is áll. Feszültségszabályzóm működik. Vkinek vmi ötlet?
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Betehetem,de csak megzavarja az embereket,hisz az a könyv a TS mz-khez íródott és mivel TS250-nél nem középen van a hengerfejben a gyertya,így lemezsablonnal történő beállitást mutat be,aminek persze ugyanaz a lényege mint a tolómérős,mérőórás,vagy csavarmenetes beállitásnak.Az FHP előtti 3 mm.Mondjuk a végén megemliti az mérőórás dolgot isGyula-bá írta:
Köszönöm, mások okulására, ha lehet, kérlek tedd fel a követretkező oldalt (amelyik a tényleges előgyújtás állítást tartalmazza) is, esetleg a kettőt együtt.
A hozzá nem értők nevében, köszönöm.
Szóval akkor itt a folytatása a gyújtásbeállitásra.Ez természetesen az Etz-knél és azoknál a motoroknál ahol a gyertya a hengerfej közepén van ott egyszerűbb a 3 mm beállitása.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika
Köszönöm, mások okulására, ha lehet, kérlek tedd fel a követretkező oldalt (amelyik a tényleges előgyújtás állítást tartalmazza) is, esetleg a kettőt együtt.zsakfos írta:Itt egy oldal az Mz hogyan tovább-ból:
A hozzá nem értők nevében, köszönöm.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Ez nem is kérdéses hogy ez így ebben a formában teljesen rossz beállitási módszer.telectronic írta: Én előbb keresem meg az fh előtti 3mm-t és állítom a hézagot,majd az elő-utó gyújtást meg középre teszem. Ha meg még tovább akarom buzerálni akkor alaplap csavar fellazít, hogy szorosan de elfordulhasson.
Motor beindít és járatás közben állítom az alaplapot.
Biztos ezt így akartad irni???
Eleve a felső holtpont előtt 3 mm-el NEM HÉZAGOT,hanem MEGSZAKITÁST állitunk.Magyarul ott kell nyitnia(szétválnia egymástól) a megszakitónak.
Ráadásul még számomra kicsit értelmezhetetlen is ez a rész:majd az elő-utó gyújtást meg középre teszem
Ezt így érted?Az állitólemezt állitod középre?
Itt egy oldal az Mz hogyan tovább-ból:
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára zsakfos 2013.06.22. 12:34-kor.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika
No akkor lássuk részletesen a "jó módszert":telectronic írta:Én előbb keresem meg az fh előtti 3mm-t és állítom a hézagot, majd az elő-utó gyújtást meg középre teszem. Ha meg még tovább akarom buzerálni akkor alaplap csavar fellazít, hogy szorosan de elfordulhasson.
Motor beindít és járatás közben állítom az alaplapot.
- " Én előbb keresem meg az fh előtti 3mm-t és állítom a hézagot. ..." - vagyis a megszakító hézagot a "3 mm" helyzetben állítod be, az eredmény, az előírt hézagnak kb. a kétszerese!
- "... majd az elő-utó gyújtást meg középre teszem." - lásd fent (hézag), ekkor a megszakító már rég nyitva van (kb.0,3-0,4 mm), eredmény: nem 3 mm körüli előgyújtás hanem ennél lényegesen több (kb. 6 mm)
- "... Ha meg még tovább akarom buzerálni ... Motor beindít és járatás közben állítom az alaplapot" - Csak egy hozzá nem értő ember csinál ilyet (a jó beállítást terheletlen motornál meghatározni, még ha sikerül is tejesen fölösleges).
- Ezek után döntsd el magad, hogy mennyire "... sikerült több motoron is jól beállítanom így." (a kiemelés tőlem)
Javaslat: Legalább egyszer a "jó beállítás" után mérd meg, hogy mekkora a valóságban az így létrehozott előgyújtás meg fogsz lepődni.
- telectronic
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
- MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
- Tartózkodási hely: Budapest XXII.
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Ahha, szóval azt mondod, hogy akkor véletlenül sikerült több motoron is jól beállítanom így.Gyula-bá írta:Vak tyúk is talál (néha) szemet.
Vannak akik az élet kialakulását is a véletlennek tartják
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Re: Elektronika
A trafó nem megfelelő típus, pl. előtét ellenállásos vagy tirisztor gyújtásos rendszerbe való.Patrik írta:Mi okozhatja azt,hogy nagyon melegszik a trafóm?
Túl nagy zárásszög, Mz-nél 130-140 foknak kell lennie.
Re: Elektronika
Sziasztok!
Mi okozhatja azt,hogy nagyon melegszik a trafóm?
Nem kell neki sok kb 4-5km városban és olyan forró,hogy nem lehet rajta tartani a kezem.Ha lehűl a trafó semmi gond szépen indul jó az alapjárat.
A vezeték nincs felcserélve,a trafó is jó(már három különbözővel kipróbáltam), mi okozhat még ilyet?
Mi okozhatja azt,hogy nagyon melegszik a trafóm?
Nem kell neki sok kb 4-5km városban és olyan forró,hogy nem lehet rajta tartani a kezem.Ha lehűl a trafó semmi gond szépen indul jó az alapjárat.
A vezeték nincs felcserélve,a trafó is jó(már három különbözővel kipróbáltam), mi okozhat még ilyet?
Re: Elektronika
Vak tyúk is talál (néha) szemet.telectronic írta: Érdekes amíg nem nyúltam hozzá addig nem ment..., most megy.
- telectronic
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
- MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
- Tartózkodási hely: Budapest XXII.
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Érdekes amíg nem nyúltam hozzá addig nem ment..., most megy.Gyula-bá írta:Ha így csinálod akkor addig jó a szerencsétlen motornak amíg nem nyúlsz hozzá.
A fentiek a "nagykönyvben" az így ne csináld fejezetben vannak.
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Re: Elektronika
Ha így csinálod akkor addig jó a szerencsétlen motornak amíg nem nyúlsz hozzá.telectronic írta:Én előbb keresem meg az fh előtti 3mm-t és állítom a hézagot, majd az elő-utó gyújtást meg középre teszem. Ha meg még tovább akarom buzerálni akkor alaplap csavar fellazít, hogy szorosan de elfordulhasson.
Motor beindít és járatás közben állítom az alaplapot.
A fentiek a "nagykönyvben" az így ne csináld fejezetben vannak.
- telectronic
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
- MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
- Tartózkodási hely: Budapest XXII.
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Én előbb keresem meg az fh előtti 3mm-t és állítom a hézagot, majd az elő-utó gyújtást meg középre teszem. Ha meg még tovább akarom buzerálni akkor alaplap csavar fellazít, hogy szorosan de elfordulhasson.pempelli írta: most kb vagy így kell?
Motor beindít és járatás közben állítom az alaplapot.
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Re: Elektronika
Thx!Gyula-bá írta:"B+" = "51" : "D"- = "test" ( a "D" dinamót, a "B" batery (akkut) jelent), a többi felírat szerint.jomba79 írta:Mit hová kell kötni?
Re: Elektronika
"B+" = "51" : "D"- = "test" ( a "D" dinamót, a "B" batery (akkut) jelent), a többi felírat szerint.jomba79 írta:Mit hová kell kötni?
Re: Elektronika
Most vettem egy elektronikus fesz szabályozót. Mit hová kell kötni?
a jelölések: B+; D+; 61; DF; D-
A gyári mechanikuson: DF; D+; 61; 51; és a test.
Válaszokat előre is köszönöm!
a jelölések: B+; D+; 61; DF; D-
A gyári mechanikuson: DF; D+; 61; 51; és a test.
Válaszokat előre is köszönöm!
Re: Elektronika
Üdv mindenki!
a segítségeteket szeretném kérni!
Az a gondom,hogy mikor ráhúzom a gázt,akkor visszafulad majd újra felpörög majd megint vissza esik a fordulat és így tovább.
Alapjáraton jól muzsikál. Mz es 125/1
a gyújtásnál már mindent megpróbáltam beállítani. Lehet a kondi illetve a megszakító csere megoldhatja a problémát?
Nagyobb hézagnál is eléggé szikrázik a megszakító.
Előre is köszönöm.
Üzemanyag ellátás elvileg jó! fő fúvóka 84es ha jól emlékszem,szivató fúvókája meg asszem 70-es
a segítségeteket szeretném kérni!
Az a gondom,hogy mikor ráhúzom a gázt,akkor visszafulad majd újra felpörög majd megint vissza esik a fordulat és így tovább.
Alapjáraton jól muzsikál. Mz es 125/1
a gyújtásnál már mindent megpróbáltam beállítani. Lehet a kondi illetve a megszakító csere megoldhatja a problémát?
Nagyobb hézagnál is eléggé szikrázik a megszakító.
Előre is köszönöm.
Üzemanyag ellátás elvileg jó! fő fúvóka 84es ha jól emlékszem,szivató fúvókája meg asszem 70-es
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 50 vendég