Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Dee Dee írta:Ja értem. Köszi. Azt nézem, mintha a varta +860Ftért gondozásmentes lenne, míg a banner nem.
Nincs jelentősége. Ezeket a 6 V-os akksikat gondozni kell. Rendszeres ellenőrzést igényelnek. Egyrészt az elektrolit szintet kell figyelni, másrészt a töltöttséget. Meghálálják a rendszeres törődést.
Dee Dee
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2010.10.11. 13:16
MZ-d típusa: TS 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dee Dee »

Ja értem. Köszi. Azt nézem, mintha a varta +860Ftért gondozásmentes lenne, míg a banner nem.
gesszti írta: Csak mivel emlegetted a vartát, azért linkeltem, hogy ennek is kb. ennyi az ára. Én bannert használok, abból is valami olcsósítottat. Sav nélkül árulták, kb. fél áron, papírok és gari nélkül. Másfél éve tökéletesen működik.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Gyula-bá írta:
pempelli írta: megkeresed a szikrát. A jeladó (oda-vissza) mozgatásával.
- zárójel tőlem, "érdekes" módszer, kíváncsi lennék, hogy ha vissza ellenorzod akkor milyen értéket kapsz (nagy valószínűséggel nem a kívánt lesz) :evil:
Szerinem ez se pontatlanabb, mint hogy a led kialvását/meggyúlását kell keresni. A te gyújtásodnál is ugyanez a művelet.
Amúgy minden gyújtásbeállítás szerves része az ellenőrzés, és a helyesbítés.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

pempelli írta: megkeresed a szikrát. A jeladó (oda-vissza) mozgatásával.
- zárójel tőlem, "érdekes" módszer, kíváncsi lennék, hogy ha vissza ellenorzod akkor milyen értéket kapsz (nagy valószínűséggel nem a kívánt lesz) :evil:
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Dee Dee írta:Feltételezem ezt jobb vételnek tekinted. Akkor ez lesz.
köszönöm!
Csak mivel emlegetted a vartát, azért linkeltem, hogy ennek is kb. ennyi az ára. Én bannert használok, abból is valami olcsósítottat. Sav nélkül árulták, kb. fél áron, papírok és gari nélkül. Másfél éve tökéletesen működik.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Gyula-bá 2013.06.05. 20:49-kor.
Dee Dee
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2010.10.11. 13:16
MZ-d típusa: TS 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dee Dee »

Feltételezem ezt jobb vételnek tekinted. Akkor ez lesz.
köszönöm!
gesszti írta:
Dee Dee írta:Sziasztok!

125ös TSbe kéne vennem akkut. Szerintetek ez jó vásár?
http://slusszplussz.hu/webshop/akkumula ... 1a-3a.html
Olcsóság/minőség? pl Vartához képest.

köszi,
Dee Dee
http://www.akkubox.hu/motor-akkumulator ... 1a-3a.html
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Dee Dee írta:Sziasztok!

125ös TSbe kéne vennem akkut. Szerintetek ez jó vásár?
http://slusszplussz.hu/webshop/akkumula ... 1a-3a.html
Olcsóság/minőség? pl Vartához képest.

köszi,
Dee Dee
http://www.akkubox.hu/motor-akkumulator ... 1a-3a.html
Dee Dee
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2010.10.11. 13:16
MZ-d típusa: TS 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dee Dee »

Sziasztok!

125ös TSbe kéne vennem akkut. Szerintetek ez jó vásár?
http://slusszplussz.hu/webshop/akkumula ... 1a-3a.html
Olcsóság/minőség? pl Vartához képest.

köszi,
Dee Dee
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: pempelli »

ETZ250 elektronikus gyújtás. Beállítás:Inbusz kulccsal megkeresed a dugó felső holtpontját, majd az egyéniségednek megfelelően visszaengeded (a dugót) 2,5 - 3,5mm-el. Fellazítod az elektronika alaplapját, Ráadod a gyújtást, a pipába beleteszed a gyertyát, ráteszed a hengerfejre és megkeresed a szikrát. A jeladó mozgatásával. Ahol van, meghúzod a csavart a jeladónál, leveszed a gyújtást, gyertya, dekni, pipa a helyére és kész. Csinálni egyszerűbb mint leírni!


íGY IS LEHET?
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kupi »

gabsic írta:
kupi írta:A kétütemű mind tudjuk minden második fordulaton dolgozok ég a négy meg minden negyedikbe csak
Jajjj ](*,)

Ezt leszámítva persze okés amit írtál.
HUUU ez tényleg baromság volt részemről,igen lehet már fél álomba össze vissza beszéltem? Mindegy igazad van ezzel a munkaütemmel.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

"Sokmindent nemtudok én se,de inkább csak felejtettem" ](*,)

De jó neked, hogy ennyire profi vagy! Valóban ezt nem lehet szó nélkül hagyni tényleg. De inkább csendben maradok mert a moderátor bácsi megszólna... :twisted: :D
Én ezekután ha valami gondom van csak tőled fogok segítséget kérni.... :D
Avatar
zolee33
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 35
Csatlakozott: 2013.05.12. 21:12
MZ-d típusa: Etz 150
Tartózkodási hely: cegléd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zolee33 »

gabsic írta:
kupi írta:A kétütemű mind tudjuk minden második fordulaton dolgozok ég a négy meg minden negyedikbe csak
Jajjj ](*,)

Ezt leszámítva persze okés amit írtál.


Hát igen....ezt már nemlehet szó nélkül olvasni.... ](*,)
Már 10'-évesen beleverték a fejünkbe,és sz'tem mindenki tudja(kivétel aki nem....).
A kétütemű minden fordulatnál gyújt.
A négyütemű minden másodiknál.
Sokmindent nemtudok én se,de inkább csak felejtettem....sok éve nem motroztam.

Ha már gyertya."Mi" régen, ha nemment,beledobtunk egy jó kis rozsdás Marelli gyertyát,ami hosszumenetű volt,+pár alátét és f"sza volt.
Most Bp6hs van benne,viszont nehezen indult,lehet csak simán tönkrement...
Majd meglátom ha összeraktam.Jelenleg darabokban van.
Ettől függetlenül én is inkább "sima" B6hs-t fogok venni bele.Így most eléggé bent' van a gyújtópont.
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

kupi írta:A kétütemű mind tudjuk minden második fordulaton dolgozok ég a négy meg minden negyedikbe csak
Jajjj ](*,)

Ezt leszámítva persze okés amit írtál.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kupi »

gesszti írta:
kupi írta:Sajnos tisztába vagyok a kitolt elektróda lényegével
Engem érdekelne részletesebben.
Nem akarok észt osztani mert nálam tanultabb szakemberek is vannak itt de a lényeg dióhéjban:A kétütemű mind tudjuk minden második fordulaton dolgozok ég a négy meg minden negyedikbe csak,ezért van az elektróda kitolva a gyertyán mert így jobban tud tisztulni a két üteműé meg nem melegszik túl mert beljebb van ezt valamikor nagyon leegyszerűsítve így tanultam (bár akkor még az MZ nagyon menő"motor volt nem is nagyon volt más nem is ebben a századba volt) de vannak dolgok amik szerintem nem változnak.De javítsatok ki ha tévedek.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

kupi írta:Sajnos tisztába vagyok a kitolt elektróda lényegével
Engem érdekelne részletesebben.
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kupi »

Perec írta:ETZmanus: Jó meglátás. Én meg azt olvastam többször, hogy változó hőértékű...
Az NGK P, vagy a Brisk Y a hosszú elektródát jelöli.
Működnek, ha valaki beköpéstől szenved még jobb is lehet, ennek ellenére mivel nem az optimális helyen gyújtja a keveréket meg alapesetben nem ajánlott, de el lehet használni, ha már van.

geszti: A kisMZ kisebb hőértéket kér, alapesetben NGK7/Brisk15-öst. A meleg hengerfejet nem gondolnám annyira lényegesnek, 20 fok különbség az 500-600 fokos gyertyahőmérsékletnél elenyésző. A dússág, fordulat, terhelés már inkább számításba vehető.
Én is ez mondom tudom a NÉGY ÜTEMÜ" kifejezés nem teljesen helytálló de akinek volt kispokja az tudja ez az Y brinsk abba tökéletes(könyve is ezt javasolja).Nekünk az MZ be a sima"az ideális bár ezek után mindenki azt vesz ami szimpatikus,a hőérték is minden motornál változó de a srác aki kérdezte azt írta:lassan pöfögve rövid távra használja ezért ajánlottam alacsonyabb hőértéket.
Sajnos tisztába vagyok a kitolt elektróda lényegével(nem ma kezdtem és szakmám is)és ezekkel is megy a gép de ha precízek akarunk lenni akkor sima.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Perec írta: gondolnám annyira lényegesnek, 20 fok különbség az 500-600 fokos gyertyahőmérsékletnél elenyésző. A dússág, fordulat, terhelés már inkább számításba vehető.
Ne hőmérsékletet nézz, hanem hőmennyiséget. Az egész hengerfej 20 fokkal való melegítéséhez/hűtéséhez szükséges energiával a gyertya hőmérsékletét akár többszáz fokkal is változtathatjuk.

Gyertya jelölések, több márka összefoglalva.
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Perec »

ETZmanus: Jó meglátás. Én meg azt olvastam többször, hogy változó hőértékű...
Az NGK P, vagy a Brisk Y a hosszú elektródát jelöli.
Működnek, ha valaki beköpéstől szenved még jobb is lehet, ennek ellenére mivel nem az optimális helyen gyújtja a keveréket meg alapesetben nem ajánlott, de el lehet használni, ha már van.

geszti: A kisMZ kisebb hőértéket kér, alapesetben NGK7/Brisk15-öst. A meleg hengerfejet nem gondolnám annyira lényegesnek, 20 fok különbség az 500-600 fokos gyertyahőmérsékletnél elenyésző. A dússág, fordulat, terhelés már inkább számításba vehető.
Kép
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Roli888 írta:Érdekesek ezek a témák a gyertyák hőértékeiről. Valaki tudna tippet adni hogy nehéz terepen melyik hőérték lenne a legmegfelelőbb? Értem itt a nehéz terepet: alacsony sebesség, kevesebb menetszélhűtés, erőltetett menet stb. Induljunk ki az NGK jelöléséből. B7HS (nagyobb hőértékű) vagy a B6HS (alacsonyabb hőértékű) a legjobb választás? Kíváncsian várom ti melyikre tennétek le a voksot és miért!
Erőltetett menetben én megcsörrentem a 8-as ngk-t is, szóval ez a minimum. 6-os, vagy 7-es ngk-val nem is próbálkoznék ilyen igénybevételre. Ugye itt alapból melegebb a hengerfejed, a gyertya nem tudja leadni a meleget. 260, vagy 280-as hőértéknek megfelelőt keress. (szerintem)

Persze a gyertyaválasztást az is befolyásolja, hogy ki, milyen dúsra állítja a benzin-levegő keveréket. Egy dús keverékhez elég az alacsonyabb hőértékű gyertya is. Kiéheztetett motorba meg minél magasabb hőértékűt kell tenni.
Roli888
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2013.06.03. 21:05
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Roli888 »

Érdekesek ezek a témák a gyertyák hőértékeiről. Valaki tudna tippet adni hogy nehéz terepen melyik hőérték lenne a legmegfelelőbb? Értem itt a nehéz terepet: alacsony sebesség, kevesebb menetszélhűtés, erőltetett menet stb. Induljunk ki az NGK jelöléséből. B7HS (nagyobb hőértékű) vagy a B6HS (alacsonyabb hőértékű) a legjobb választás? Kíváncsian várom ti melyikre tennétek le a voksot és miért!
Avatar
ETZmanus
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 50
Csatlakozott: 2012.10.15. 17:58
MZ-d típusa: ETZ 250 (volt)
Tartózkodási hely: Szeged

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ETZmanus »

kupi írta:...A boltos hajlamos BP...HS-t adni ami viszont négy üteműbe való más hőértékkel bár ezekkel is elmegy a gép....
Szia!
Egy párszor már olvastam ezt a "véleményt", de nem bírom szó nélkül hagyni :D
Olyan gyertya nincs, hogy kétütemű meg négyütemű... Vannak egyéb meghatározó tulajdonságai pl. hőérték-menetméret-konstrukciós jellemzők stb., ami alapján ki lehet választani a szükséges gyertyát.
Egy kis általános olvasnivaló a gyújtógyertyáról:http://micimac.uw.hu/vizsga/vill%2005.htm

Ez pedig az NGK gyertya jelölés értelmezése: http://www.robogomagazin.hu/portal/inde ... ent_id=63#

A P betű csak azt jelenti, hogy kitolt hőcsúcsú. Én ilyen (BP8HS) a gyertyával hajtottam régen is a nagy ETZ-t, ése most is ezt vettem bele, illetve ezzel járok. Semmi gond nincs vele.

Persze lehet hogy a TS mást igényel, de a fentieket főként a "négyütemű" gyertya miatt írtam :)
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kupi »

Roli888 írta:Csáóó! Mi lehet a baj, ha a TS 125 úgy eszi az izolátor gyertyákat mint nyúl a füvet? Alig bír 5 kilométert. Pedig ez a gyári gyertyája. Most briskel próbálkozom, bár egy régit szintén kinyomott. Van szikra mikor kiveszem a gépből, de nyomáson már úgy látszik nincs, mert ha kicserélem egy új gyertyára a régit akkor egyből megy a gép. Melyik típust ajánlnátok? Főleg horgászatra használom és ott kis sebesség van jelen, erőltetett utakon ahol a hűtés nem a legjobb. Kösziii :) :)
Sajnos az Izolátor csak valamikor volt a gyári gyertyánk,ez amit most kapsz az valami borzalom.A helyedbe NGK B6HS vagy B7HS -t szereznék az használhatóbb (saját tapasztalat)de vigyázz!A boltos hajlamos BP...HS-t adni ami viszont négy üteműbe való más hőértékkel bár ezekkel is elmegy a gép.A Brisk se olyn rossz de ki kell fogni mert volt abban is hibás széria ami nem ér semmit de ami jó az nagyon jó főleg 6V MZ be N14C-N15C (a 15 inkább a kis fordulathoz való)de itt is adnak hibásan N..YC gyertyát ami szintén autóba való pl kispókba. A gyújtó trafó és a kondi hibája is előidézheti a gyertya zabálást.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

szketo írta: Igen már mértem is tettem is fel erről egy rövid videót,szóval a diagnózis beigazolódni látszik.
Titkos a videó? :D
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Roli888
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2013.06.03. 21:05
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Roli888 »

Csáóó! Mi lehet a baj, ha a TS 125 úgy eszi az izolátor gyertyákat mint nyúl a füvet? Alig bír 5 kilométert. Pedig ez a gyári gyertyája. Most briskel próbálkozom, bár egy régit szintén kinyomott. Van szikra mikor kiveszem a gépből, de nyomáson már úgy látszik nincs, mert ha kicserélem egy új gyertyára a régit akkor egyből megy a gép. Melyik típust ajánlnátok? Főleg horgászatra használom és ott kis sebesség van jelen, erőltetett utakon ahol a hűtés nem a legjobb. Kösziii :) :)
Avatar
szketo
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Üllő

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: szketo »

Gyula-bá írta:
szketo írta:Úgy vélem gyenge a töltésem.Legalább is az eddig látottak és leírtak alapján erre következtetek
Csak úgy "látásból" én nem következtetnék semmire :evil: , mérni kell nem vélni.
Igen már mértem is tettem is fel erről egy rövid videót,szóval a diagnózis beigazolódni látszik.
,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
stv
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2013.05.22. 14:58
MZ-d típusa: ts 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: stv »

Gyula-bá írta:
gesszti írta:...na, Gyulabá, ezt most mégegyszer magyarul.
Ha a próba lámpát így kötöd, ahogy ajánlottad:
gesszti írta:.... . Egyik felét akksipluszra, másikat a trafó 1-re. ...
- akkor nem zárható ki, hogy a trafó szakadt vagy a 15 jelű pont nem kap táp. fesz.-t.
Hát Pontosan nem vágom, hogy mi is lehetett a baj, de az biztos hogy a visszajelzőknél kötöttem el valamit, de nagyon.
Ugyanis kikötöttem minden visszajelzőt és lám indul a motor. Következőkben be kell majd kötnöm a visszajelzőket.Már látom magam ahogy görcsölök rajta....
Biztos hogy fogok még kérdezni ezt-azt.
Köszönöm a türelmet, és a segítséget!

Üdv
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

gesszti írta:...na, Gyulabá, ezt most mégegyszer magyarul.
Ha a próba lámpát így kötöd, ahogy ajánlottad:
gesszti írta:.... . Egyik felét akksipluszra, másikat a trafó 1-re. ...
- akkor nem zárható ki, hogy a trafó szakadt vagy a 15 jelű pont nem kap táp. fesz.-t.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Gyula-bá írta:Valószínűleg igaz de nem biztos, de miután a + ra az 1 jelű pont a próba lámpa nem kizárt, hogy a gy. trafó szakadt, a "másik" bekötés kimutatja.
...na, Gyulabá, ezt most mégegyszer magyarul. :-))
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

gesszti írta:Mi kell ennél több infó? Zárlat van a kondi, kondi-megszakító összekötővezeték (lemez), vagy a megszakító környékén.
Valószínűleg igaz de nem biztos, de miután a + ra az 1 jelű pont a próba lámpa nem kizárt, hogy a gy. trafó szakadt, a "másik" bekötés kimutatja.
atesz155
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 75
Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Nagykőrös

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: atesz155 »

gesszti írta:
Gyula-bá írta: - Biztos? lásd kapcs. rajz
- Még egyszer mondom: a próba lámpát a test és a kondi kivezetése (vagy gy. trafó 1 jelü pont, mert így több infót ad) közé kösd. Mit tapasztalsz?
Gyula-bá, Akksi + és kondi csatlakozója között nem villog, ha forog a motor. Mi kell ennél több infó? Zárlat van a kondi, kondi-megszakító összekötővezeték (lemez), vagy a megszakító környékén.
tehát zárlat van a kondenzátort és megszakítót összekötő vezetőben :P
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Gyula-bá írta: - Biztos? lásd kapcs. rajz
- Még egyszer mondom: a próba lámpát a test és a kondi kivezetése (vagy gy. trafó 1 jelü pont, mert így több infót ad) közé kösd. Mit tapasztalsz?
Gyula-bá, Akksi + és kondi csatlakozója között nem villog, ha forog a motor. Mi kell ennél több infó? Zárlat van a kondi, kondi-megszakító összekötővezeték (lemez), vagy a megszakító környékén.
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

Bandita írta:Sziasztok!

Mi okozhatja azt hogy elmegy az alapjárat illetve hogy leakar fulladni és hiába pörög a motor, a sebesség és az erő elmarad? Ma 15 km-en keresztül úgy értem haza hogy 1-, 2-, és nagy ritkán 3-ban tudtam vele menni max 50-el. Ha húzom neki azonnal lehörög, ha felkapcsolom a lámpát megint csak elkezd rángatni. Tippem a gyújtás de ez önmagában elég hozzá? Ez a dolog folyamatosan romlott idáig(csak ma... nem ölném meg a motorom :P ) és nem hirtlen
Főfúvókát ellenőriznék első körben, dugulásnak tűnik...
TS powa!
Kép
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

stv írta: Bekötöttem helyesen, de ugyan az a baj.
- Biztos? lásd kapcs. rajz
- Még egyszer mondom: a próba lámpát a test és a kondi kivezetése (vagy gy. trafó 1 jelü pont, mert így több infót ad) közé kösd. Mit tapasztalsz?
stv
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2013.05.22. 14:58
MZ-d típusa: ts 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: stv »

gesszti írta:
stv írta: Most észrevettem "végre" egy hibát.
Remélem nem végzetes hibát csináltam de; a a DF vezeték fel volt cserélve az 1 pontra érkezővel és úgy próbáltam indítgatni.
=D> =D> =D>

Szép hibakeresés! Megy ez!
Bekötöttem helyesen, de ugyan az a baj.Szikra semmi, fent említett módón megnéztem próba lámpával, de nem villog csak világít.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

stv írta: Most észrevettem "végre" egy hibát.
Remélem nem végzetes hibát csináltam de; a a DF vezeték fel volt cserélve az 1 pontra érkezővel és úgy próbáltam indítgatni.
=D> =D> =D>

Szép hibakeresés! Megy ez!
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

stv írta: a a DF vezeték fel volt cserélve az 1es pontra érkezővel és úgy próbáltam indítgatni.
Elsőként kösd be rendesen, utána ellenőrzés (próba lámpa), ha jónak tűnik akkor beállítás, menetpróba. A trabi (6 V-os) trafó megegyezik az Mz-vel.
Bandita
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 15
Csatlakozott: 2013.05.29. 20:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Lux

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Bandita »

Sziasztok!

Mi okozhatja azt hogy elmegy az alapjárat illetve hogy leakar fulladni és hiába pörög a motor, a sebesség és az erő elmarad? Ma 15 km-en keresztül úgy értem haza hogy 1-, 2-, és nagy ritkán 3-ban tudtam vele menni max 50-el. Ha húzom neki azonnal lehörög, ha felkapcsolom a lámpát megint csak elkezd rángatni. Tippem a gyújtás de ez önmagában elég hozzá? Ez a dolog folyamatosan romlott idáig(csak ma... nem ölném meg a motorom :P ) és nem hirtlen
stv
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2013.05.22. 14:58
MZ-d típusa: ts 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: stv »

Gyula-bá írta:
stv írta:Sajnos nem villog hanem folyamatosan világít.
Az azt jelenti, hogy az 1 jelű pont és a test között zárlat van, vezeték, kondenzátor ...
Megj: Én inkább a test és az 1 pont közé kötném a próba lámpát, akkor is "villognia" kell.
gyújtás bekapcs. próbalámpa egyik fele akku + másik a trafó 1en;-ha forgatom a motort(villáskulccsal a főtengelyen gyújtásoldalon) akkor folyamatosan világít(ez így nem jó gondolom)
Most észrevettem "végre" egy hibát.
Remélem nem végzetes hibát csináltam de; a a DF vezeték fel volt cserélve az 1es pontra érkezővel és úgy próbáltam indítgatni.
CSeréljek trafót? Trabant trafó, kondi jó a Ts -hez?Mert azt olcsóbban találtam mint a kimondottan MZ-hez valót.
Segítséget előre is köszönöm.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: indexrelé

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Joco_etz250 írta:Sziasztok!
ETZ 250-en álló vagy alacsony fordulaton, felkapcsolt világításnál nincs indexem. Az internet tanulsága szerint ezt orvosolhatja egy elektronikus indexrelé az eredeti bimetálos helyett. A kérdésem az volna, hogy milyet kellene ebből beszerezni? Azt hiszem jelenleg 2X21W-s van benne, bármelyik ilyen értékű relé megteszi? Esetleg megoldaná a problémát egy utángyártott bimetálos is?
Gondolom a duda sem működik........... Aksi csere!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Joco_etz250
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2013.06.02. 19:57
MZ-d típusa: ETZ 250

indexrelé

Hozzászólás Szerző: Joco_etz250 »

Sziasztok!
ETZ 250-en álló vagy alacsony fordulaton, felkapcsolt világításnál nincs indexem. Az internet tanulsága szerint ezt orvosolhatja egy elektronikus indexrelé az eredeti bimetálos helyett. A kérdésem az volna, hogy milyet kellene ebből beszerezni? Azt hiszem jelenleg 2X21W-s van benne, bármelyik ilyen értékű relé megteszi? Esetleg megoldaná a problémát egy utángyártott bimetálos is?
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Forgórészt ki lehet mérni valahogy, hogy menetzárlatos-e?
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

Gyújtó és egyéb elektronikák, minden Mz típushoz, feszültség szabályozók csak a dinamós típusokhoz. Részletek és megrendelés a http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa oldalon.
stv
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2013.05.22. 14:58
MZ-d típusa: ts 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: stv »

gesszti írta:
stv írta:Sajnos nem villog hanem folyamatosan világít.
Megnéztem a trafó 15-ön 6,3V-ot mértem, viszont az 1-en is.Ha jól sejtem az baj.?
Gyújtás ellenörzésnél a felső holtpont előtt nyit a kalapács.Ennyi futotta tőlem.
Kösd le a kondiról a trafó felé menő vezetéket. A próbalámpa vezetékét tedd át ide a trafóról. Villog, ha forgatod a motort? Ha a kondiról lekötött vezetékhez érinted a próbalámpát, (másik fele marad akksi + póluson) akkor mit csinál?
Szóval ahogy én értem;
gyújtás bekapcs. próbalámpa egyik fele akku + másik a trafó 1en;-ha forgatom a motort(villáskulccsal a főtengelyen gyújtásoldalon) akkor folyamatosan világít:-( ez nem ok.
Ha a kondiról lekötött vezetékhez érinted a próbalámpát, (másik fele marad akksi + póluson) akkor mit csinál?
Akkor semmit sem csinál, nem világít.
Most észrevettem "végre" egy hibát.
Remélem nem végzetes hibát csináltam de; a a DF vezeték fel volt cserélve az 1 pontra érkezővel és úgy próbáltam indítgatni.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

stv írta:Sajnos nem villog hanem folyamatosan világít.
Megnéztem a trafó 15-ön 6,3V-ot mértem, viszont az 1-en is.Ha jól sejtem az baj.?
Gyújtás ellenörzésnél a felső holtpont előtt nyit a kalapács.Ennyi futotta tőlem.
Kösd le a kondiról a trafó felé menő vezetéket. A próbalámpa vezetékét tedd át ide a trafóról. Villog, ha forgatod a motort? Ha a kondiról lekötött vezetékhez érinted a próbalámpát, (másik fele marad akksi + póluson) akkor mit csinál?
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

stv írta:Sajnos nem villog hanem folyamatosan világít.
Az azt jelenti, hogy az 1 jelű pont és a test között zárlat van, vezeték, kondenzátor ...
Megj: Én inkább a test és az 1 pont közé kötném a próba lámpát, akkor is "villognia" kell.
stv
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2013.05.22. 14:58
MZ-d típusa: ts 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: stv »

gesszti írta:
stv írta: A gyújtás az gyári megszakítós.
Ja, a gyertya új, bizti jó, akku feszültség 6,4V az is o.k. gondolom.
Akkor ezeket megnézem amit javasoltál, és utánna jelzem , hogy mire jutottam.
Köszi
Készíts egy kis próbalámpát (2-4W). Sokszor jó hasznát tudod venni hibakereséshez. Egyik felét akksipluszra, másikat a trafó 1-re. Ha forgatod a motort, villog?
Sajnos nem villog hanem folyamatosan világít.
Megnéztem a trafó 15-ön 6,3V-ot mértem, viszont az 1-en is.Ha jól sejtem az baj.?
Gyújtás ellenörzésnél a felső holtpont előtt nyit a kalapács.Ennyi futotta tőlem.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

mztsszázhuszonöt írta:Üdv! nekem az lenne a problémám, hogy van egy Ts 125ös motorom..akkumulátor nincs benne, de ugye igy is megy mert betolható, Menet közben jönnek elő vele a gondok.. ami nem más, mint az, hogy 4-4500-as fordulatig megy szépen de utána képtelen kipörögni..rángat,pöfög elég érdekes hangja van..mintha leszabályozna vagy nem is tudom:D
A motor elég sokat pihent,de garázsba volt, nem szabad ég alatt.. bár ezt tükrözi is a kinzéte is..:)
kipufogóból ki lett égetve a lerakodott olaj,gyújtás elméletileg jó..mert akkor nem indulna könnyen tolásra..és nem menne szépen az alsó fordulattartományba..arra is gondoltam hogy nem e az akkumulátor hiánya miatt nem tud felpörögni rendesen..de lehet hogy ez csak tévhit.. én kifogytam az ötletekből. Remélem majd itt valaki tud nekem segíteni ebben a problémában!!

Válaszokat előre is köszönöm!!:)))
Aksi nélkül megöli a trafót a ts. Ehhez elég egyszer meghajtani.......... Csere, megszakító beállítás, és jó lesz!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
mztsszázhuszonöt
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 21
Csatlakozott: 2013.06.01. 23:13
MZ-d típusa: ts 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: mztsszázhuszonöt »

Üdv! nekem az lenne a problémám, hogy van egy Ts 125ös motorom..akkumulátor nincs benne, de ugye igy is megy mert betolható, Menet közben jönnek elő vele a gondok.. ami nem más, mint az, hogy 4-4500-as fordulatig megy szépen de utána képtelen kipörögni..rángat,pöfög elég érdekes hangja van..mintha leszabályozna vagy nem is tudom:D
A motor elég sokat pihent,de garázsba volt, nem szabad ég alatt.. bár ezt tükrözi is a kinzéte is..:)
kipufogóból ki lett égetve a lerakodott olaj,gyújtás elméletileg jó..mert akkor nem indulna könnyen tolásra..és nem menne szépen az alsó fordulattartományba..arra is gondoltam hogy nem e az akkumulátor hiánya miatt nem tud felpörögni rendesen..de lehet hogy ez csak tévhit.. én kifogytam az ötletekből. Remélem majd itt valaki tud nekem segíteni ebben a problémában!!

Válaszokat előre is köszönöm!!:)))
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

stv írta: A gyújtás az gyári megszakítós.
Ja, a gyertya új, bizti jó, akku feszültség 6,4V az is o.k. gondolom.
Akkor ezeket megnézem amit javasoltál, és utánna jelzem , hogy mire jutottam.
Köszi
Készíts egy kis próbalámpát (2-4W). Sokszor jó hasznát tudod venni hibakereséshez. Egyik felét akksipluszra, másikat a trafó 1-re. Ha forgatod a motort, villog?
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Amazon [Bot] valamint 79 vendég