Nincs jelentősége. Ezeket a 6 V-os akksikat gondozni kell. Rendszeres ellenőrzést igényelnek. Egyrészt az elektrolit szintet kell figyelni, másrészt a töltöttséget. Meghálálják a rendszeres törődést.Dee Dee írta:Ja értem. Köszi. Azt nézem, mintha a varta +860Ftért gondozásmentes lenne, míg a banner nem.
Elektronika topik - a pokol kapuja
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Re: Elektronika
Ja értem. Köszi. Azt nézem, mintha a varta +860Ftért gondozásmentes lenne, míg a banner nem.
gesszti írta: Csak mivel emlegetted a vartát, azért linkeltem, hogy ennek is kb. ennyi az ára. Én bannert használok, abból is valami olcsósítottat. Sav nélkül árulták, kb. fél áron, papírok és gari nélkül. Másfél éve tökéletesen működik.
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Szerinem ez se pontatlanabb, mint hogy a led kialvását/meggyúlását kell keresni. A te gyújtásodnál is ugyanez a művelet.Gyula-bá írta:- zárójel tőlem, "érdekes" módszer, kíváncsi lennék, hogy ha vissza ellenorzod akkor milyen értéket kapsz (nagy valószínűséggel nem a kívánt lesz)pempelli írta: megkeresed a szikrát. A jeladó (oda-vissza) mozgatásával.
Amúgy minden gyújtásbeállítás szerves része az ellenőrzés, és a helyesbítés.
Re: Elektronika
- zárójel tőlem, "érdekes" módszer, kíváncsi lennék, hogy ha vissza ellenorzod akkor milyen értéket kapsz (nagy valószínűséggel nem a kívánt lesz)pempelli írta: megkeresed a szikrát. A jeladó (oda-vissza) mozgatásával.
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Csak mivel emlegetted a vartát, azért linkeltem, hogy ennek is kb. ennyi az ára. Én bannert használok, abból is valami olcsósítottat. Sav nélkül árulták, kb. fél áron, papírok és gari nélkül. Másfél éve tökéletesen működik.Dee Dee írta:Feltételezem ezt jobb vételnek tekinted. Akkor ez lesz.
köszönöm!
Re: Elektronika
.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Gyula-bá 2013.06.05. 20:49-kor.
Re: Elektronika
Feltételezem ezt jobb vételnek tekinted. Akkor ez lesz.
köszönöm!
köszönöm!
gesszti írta:http://www.akkubox.hu/motor-akkumulator ... 1a-3a.htmlDee Dee írta:Sziasztok!
125ös TSbe kéne vennem akkut. Szerintetek ez jó vásár?
http://slusszplussz.hu/webshop/akkumula ... 1a-3a.html
Olcsóság/minőség? pl Vartához képest.
köszi,
Dee Dee
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
http://www.akkubox.hu/motor-akkumulator ... 1a-3a.htmlDee Dee írta:Sziasztok!
125ös TSbe kéne vennem akkut. Szerintetek ez jó vásár?
http://slusszplussz.hu/webshop/akkumula ... 1a-3a.html
Olcsóság/minőség? pl Vartához képest.
köszi,
Dee Dee
Re: Elektronika
Sziasztok!
125ös TSbe kéne vennem akkut. Szerintetek ez jó vásár?
http://slusszplussz.hu/webshop/akkumula ... 1a-3a.html
Olcsóság/minőség? pl Vartához képest.
köszi,
Dee Dee
125ös TSbe kéne vennem akkut. Szerintetek ez jó vásár?
http://slusszplussz.hu/webshop/akkumula ... 1a-3a.html
Olcsóság/minőség? pl Vartához képest.
köszi,
Dee Dee
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Elektronika
ETZ250 elektronikus gyújtás. Beállítás:Inbusz kulccsal megkeresed a dugó felső holtpontját, majd az egyéniségednek megfelelően visszaengeded (a dugót) 2,5 - 3,5mm-el. Fellazítod az elektronika alaplapját, Ráadod a gyújtást, a pipába beleteszed a gyertyát, ráteszed a hengerfejre és megkeresed a szikrát. A jeladó mozgatásával. Ahol van, meghúzod a csavart a jeladónál, leveszed a gyújtást, gyertya, dekni, pipa a helyére és kész. Csinálni egyszerűbb mint leírni!
íGY IS LEHET?
íGY IS LEHET?
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 807
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Elektronika
HUUU ez tényleg baromság volt részemről,igen lehet már fél álomba össze vissza beszéltem? Mindegy igazad van ezzel a munkaütemmel.gabsic írta:Jajjjkupi írta:A kétütemű mind tudjuk minden második fordulaton dolgozok ég a négy meg minden negyedikbe csak
Ezt leszámítva persze okés amit írtál.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
"Sokmindent nemtudok én se,de inkább csak felejtettem"
De jó neked, hogy ennyire profi vagy! Valóban ezt nem lehet szó nélkül hagyni tényleg. De inkább csendben maradok mert a moderátor bácsi megszólna...
Én ezekután ha valami gondom van csak tőled fogok segítséget kérni....
De jó neked, hogy ennyire profi vagy! Valóban ezt nem lehet szó nélkül hagyni tényleg. De inkább csendben maradok mert a moderátor bácsi megszólna...
Én ezekután ha valami gondom van csak tőled fogok segítséget kérni....
- zolee33
- biciklis
- Hozzászólások: 35
- Csatlakozott: 2013.05.12. 21:12
- MZ-d típusa: Etz 150
- Tartózkodási hely: cegléd
Re: Elektronika
gabsic írta:Jajjjkupi írta:A kétütemű mind tudjuk minden második fordulaton dolgozok ég a négy meg minden negyedikbe csak
Ezt leszámítva persze okés amit írtál.
Hát igen....ezt már nemlehet szó nélkül olvasni....
Már 10'-évesen beleverték a fejünkbe,és sz'tem mindenki tudja(kivétel aki nem....).
A kétütemű minden fordulatnál gyújt.
A négyütemű minden másodiknál.
Sokmindent nemtudok én se,de inkább csak felejtettem....sok éve nem motroztam.
Ha már gyertya."Mi" régen, ha nemment,beledobtunk egy jó kis rozsdás Marelli gyertyát,ami hosszumenetű volt,+pár alátét és f"sza volt.
Most Bp6hs van benne,viszont nehezen indult,lehet csak simán tönkrement...
Majd meglátom ha összeraktam.Jelenleg darabokban van.
Ettől függetlenül én is inkább "sima" B6hs-t fogok venni bele.Így most eléggé bent' van a gyújtópont.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Jajjjkupi írta:A kétütemű mind tudjuk minden második fordulaton dolgozok ég a négy meg minden negyedikbe csak
Ezt leszámítva persze okés amit írtál.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 807
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Elektronika
Nem akarok észt osztani mert nálam tanultabb szakemberek is vannak itt de a lényeg dióhéjban:A kétütemű mind tudjuk minden második fordulaton dolgozok ég a négy meg minden negyedikbe csak,ezért van az elektróda kitolva a gyertyán mert így jobban tud tisztulni a két üteműé meg nem melegszik túl mert beljebb van ezt valamikor nagyon leegyszerűsítve így tanultam (bár akkor még az MZ nagyon menő"motor volt nem is nagyon volt más nem is ebben a századba volt) de vannak dolgok amik szerintem nem változnak.De javítsatok ki ha tévedek.gesszti írta:Engem érdekelne részletesebben.kupi írta:Sajnos tisztába vagyok a kitolt elektróda lényegével
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Engem érdekelne részletesebben.kupi írta:Sajnos tisztába vagyok a kitolt elektróda lényegével
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 807
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Elektronika
Én is ez mondom tudom a NÉGY ÜTEMÜ" kifejezés nem teljesen helytálló de akinek volt kispokja az tudja ez az Y brinsk abba tökéletes(könyve is ezt javasolja).Nekünk az MZ be a sima"az ideális bár ezek után mindenki azt vesz ami szimpatikus,a hőérték is minden motornál változó de a srác aki kérdezte azt írta:lassan pöfögve rövid távra használja ezért ajánlottam alacsonyabb hőértéket.Perec írta:ETZmanus: Jó meglátás. Én meg azt olvastam többször, hogy változó hőértékű...
Az NGK P, vagy a Brisk Y a hosszú elektródát jelöli.
Működnek, ha valaki beköpéstől szenved még jobb is lehet, ennek ellenére mivel nem az optimális helyen gyújtja a keveréket meg alapesetben nem ajánlott, de el lehet használni, ha már van.
geszti: A kisMZ kisebb hőértéket kér, alapesetben NGK7/Brisk15-öst. A meleg hengerfejet nem gondolnám annyira lényegesnek, 20 fok különbség az 500-600 fokos gyertyahőmérsékletnél elenyésző. A dússág, fordulat, terhelés már inkább számításba vehető.
Sajnos tisztába vagyok a kitolt elektróda lényegével(nem ma kezdtem és szakmám is)és ezekkel is megy a gép de ha precízek akarunk lenni akkor sima.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Ne hőmérsékletet nézz, hanem hőmennyiséget. Az egész hengerfej 20 fokkal való melegítéséhez/hűtéséhez szükséges energiával a gyertya hőmérsékletét akár többszáz fokkal is változtathatjuk.Perec írta: gondolnám annyira lényegesnek, 20 fok különbség az 500-600 fokos gyertyahőmérsékletnél elenyésző. A dússág, fordulat, terhelés már inkább számításba vehető.
Gyertya jelölések, több márka összefoglalva.
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Elektronika
ETZmanus: Jó meglátás. Én meg azt olvastam többször, hogy változó hőértékű...
Az NGK P, vagy a Brisk Y a hosszú elektródát jelöli.
Működnek, ha valaki beköpéstől szenved még jobb is lehet, ennek ellenére mivel nem az optimális helyen gyújtja a keveréket meg alapesetben nem ajánlott, de el lehet használni, ha már van.
geszti: A kisMZ kisebb hőértéket kér, alapesetben NGK7/Brisk15-öst. A meleg hengerfejet nem gondolnám annyira lényegesnek, 20 fok különbség az 500-600 fokos gyertyahőmérsékletnél elenyésző. A dússág, fordulat, terhelés már inkább számításba vehető.
Az NGK P, vagy a Brisk Y a hosszú elektródát jelöli.
Működnek, ha valaki beköpéstől szenved még jobb is lehet, ennek ellenére mivel nem az optimális helyen gyújtja a keveréket meg alapesetben nem ajánlott, de el lehet használni, ha már van.
geszti: A kisMZ kisebb hőértéket kér, alapesetben NGK7/Brisk15-öst. A meleg hengerfejet nem gondolnám annyira lényegesnek, 20 fok különbség az 500-600 fokos gyertyahőmérsékletnél elenyésző. A dússág, fordulat, terhelés már inkább számításba vehető.
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Erőltetett menetben én megcsörrentem a 8-as ngk-t is, szóval ez a minimum. 6-os, vagy 7-es ngk-val nem is próbálkoznék ilyen igénybevételre. Ugye itt alapból melegebb a hengerfejed, a gyertya nem tudja leadni a meleget. 260, vagy 280-as hőértéknek megfelelőt keress. (szerintem)Roli888 írta:Érdekesek ezek a témák a gyertyák hőértékeiről. Valaki tudna tippet adni hogy nehéz terepen melyik hőérték lenne a legmegfelelőbb? Értem itt a nehéz terepet: alacsony sebesség, kevesebb menetszélhűtés, erőltetett menet stb. Induljunk ki az NGK jelöléséből. B7HS (nagyobb hőértékű) vagy a B6HS (alacsonyabb hőértékű) a legjobb választás? Kíváncsian várom ti melyikre tennétek le a voksot és miért!
Persze a gyertyaválasztást az is befolyásolja, hogy ki, milyen dúsra állítja a benzin-levegő keveréket. Egy dús keverékhez elég az alacsonyabb hőértékű gyertya is. Kiéheztetett motorba meg minél magasabb hőértékűt kell tenni.
Re: Elektronika
Érdekesek ezek a témák a gyertyák hőértékeiről. Valaki tudna tippet adni hogy nehéz terepen melyik hőérték lenne a legmegfelelőbb? Értem itt a nehéz terepet: alacsony sebesség, kevesebb menetszélhűtés, erőltetett menet stb. Induljunk ki az NGK jelöléséből. B7HS (nagyobb hőértékű) vagy a B6HS (alacsonyabb hőértékű) a legjobb választás? Kíváncsian várom ti melyikre tennétek le a voksot és miért!
- ETZmanus
- Simsonos
- Hozzászólások: 50
- Csatlakozott: 2012.10.15. 17:58
- MZ-d típusa: ETZ 250 (volt)
- Tartózkodási hely: Szeged
Re: Elektronika
Szia!kupi írta:...A boltos hajlamos BP...HS-t adni ami viszont négy üteműbe való más hőértékkel bár ezekkel is elmegy a gép....
Egy párszor már olvastam ezt a "véleményt", de nem bírom szó nélkül hagyni
Olyan gyertya nincs, hogy kétütemű meg négyütemű... Vannak egyéb meghatározó tulajdonságai pl. hőérték-menetméret-konstrukciós jellemzők stb., ami alapján ki lehet választani a szükséges gyertyát.
Egy kis általános olvasnivaló a gyújtógyertyáról:http://micimac.uw.hu/vizsga/vill%2005.htm
Ez pedig az NGK gyertya jelölés értelmezése: http://www.robogomagazin.hu/portal/inde ... ent_id=63#
A P betű csak azt jelenti, hogy kitolt hőcsúcsú. Én ilyen (BP8HS) a gyertyával hajtottam régen is a nagy ETZ-t, ése most is ezt vettem bele, illetve ezzel járok. Semmi gond nincs vele.
Persze lehet hogy a TS mást igényel, de a fentieket főként a "négyütemű" gyertya miatt írtam
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 807
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Elektronika
Sajnos az Izolátor csak valamikor volt a gyári gyertyánk,ez amit most kapsz az valami borzalom.A helyedbe NGK B6HS vagy B7HS -t szereznék az használhatóbb (saját tapasztalat)de vigyázz!A boltos hajlamos BP...HS-t adni ami viszont négy üteműbe való más hőértékkel bár ezekkel is elmegy a gép.A Brisk se olyn rossz de ki kell fogni mert volt abban is hibás széria ami nem ér semmit de ami jó az nagyon jó főleg 6V MZ be N14C-N15C (a 15 inkább a kis fordulathoz való)de itt is adnak hibásan N..YC gyertyát ami szintén autóba való pl kispókba. A gyújtó trafó és a kondi hibája is előidézheti a gyertya zabálást.Roli888 írta:Csáóó! Mi lehet a baj, ha a TS 125 úgy eszi az izolátor gyertyákat mint nyúl a füvet? Alig bír 5 kilométert. Pedig ez a gyári gyertyája. Most briskel próbálkozom, bár egy régit szintén kinyomott. Van szikra mikor kiveszem a gépből, de nyomáson már úgy látszik nincs, mert ha kicserélem egy új gyertyára a régit akkor egyből megy a gép. Melyik típust ajánlnátok? Főleg horgászatra használom és ott kis sebesség van jelen, erőltetett utakon ahol a hűtés nem a legjobb. Kösziii
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Titkos a videó?szketo írta: Igen már mértem is tettem is fel erről egy rövid videót,szóval a diagnózis beigazolódni látszik.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika
Csáóó! Mi lehet a baj, ha a TS 125 úgy eszi az izolátor gyertyákat mint nyúl a füvet? Alig bír 5 kilométert. Pedig ez a gyári gyertyája. Most briskel próbálkozom, bár egy régit szintén kinyomott. Van szikra mikor kiveszem a gépből, de nyomáson már úgy látszik nincs, mert ha kicserélem egy új gyertyára a régit akkor egyből megy a gép. Melyik típust ajánlnátok? Főleg horgászatra használom és ott kis sebesség van jelen, erőltetett utakon ahol a hűtés nem a legjobb. Kösziii
- szketo
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Üllő
Re: Elektronika
Igen már mértem is tettem is fel erről egy rövid videót,szóval a diagnózis beigazolódni látszik.Gyula-bá írta:Csak úgy "látásból" én nem következtetnék semmire , mérni kell nem vélni.szketo írta:Úgy vélem gyenge a töltésem.Legalább is az eddig látottak és leírtak alapján erre következtetek
,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
Re: Elektronika
Hát Pontosan nem vágom, hogy mi is lehetett a baj, de az biztos hogy a visszajelzőknél kötöttem el valamit, de nagyon.Gyula-bá írta:Ha a próba lámpát így kötöd, ahogy ajánlottad:gesszti írta:...na, Gyulabá, ezt most mégegyszer magyarul.- akkor nem zárható ki, hogy a trafó szakadt vagy a 15 jelű pont nem kap táp. fesz.-t.gesszti írta:.... . Egyik felét akksipluszra, másikat a trafó 1-re. ...
Ugyanis kikötöttem minden visszajelzőt és lám indul a motor. Következőkben be kell majd kötnöm a visszajelzőket.Már látom magam ahogy görcsölök rajta....
Biztos hogy fogok még kérdezni ezt-azt.
Köszönöm a türelmet, és a segítséget!
Üdv
Re: Elektronika
Ha a próba lámpát így kötöd, ahogy ajánlottad:gesszti írta:...na, Gyulabá, ezt most mégegyszer magyarul.
- akkor nem zárható ki, hogy a trafó szakadt vagy a 15 jelű pont nem kap táp. fesz.-t.gesszti írta:.... . Egyik felét akksipluszra, másikat a trafó 1-re. ...
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
...na, Gyulabá, ezt most mégegyszer magyarul. )Gyula-bá írta:Valószínűleg igaz de nem biztos, de miután a + ra az 1 jelű pont a próba lámpa nem kizárt, hogy a gy. trafó szakadt, a "másik" bekötés kimutatja.
Re: Elektronika
Valószínűleg igaz de nem biztos, de miután a + ra az 1 jelű pont a próba lámpa nem kizárt, hogy a gy. trafó szakadt, a "másik" bekötés kimutatja.gesszti írta:Mi kell ennél több infó? Zárlat van a kondi, kondi-megszakító összekötővezeték (lemez), vagy a megszakító környékén.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 75
- Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Nagykőrös
Re: Elektronika
tehát zárlat van a kondenzátort és megszakítót összekötő vezetőbengesszti írta:Gyula-bá, Akksi + és kondi csatlakozója között nem villog, ha forog a motor. Mi kell ennél több infó? Zárlat van a kondi, kondi-megszakító összekötővezeték (lemez), vagy a megszakító környékén.Gyula-bá írta: - Biztos? lásd kapcs. rajz
- Még egyszer mondom: a próba lámpát a test és a kondi kivezetése (vagy gy. trafó 1 jelü pont, mert így több infót ad) közé kösd. Mit tapasztalsz?
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Gyula-bá, Akksi + és kondi csatlakozója között nem villog, ha forog a motor. Mi kell ennél több infó? Zárlat van a kondi, kondi-megszakító összekötővezeték (lemez), vagy a megszakító környékén.Gyula-bá írta: - Biztos? lásd kapcs. rajz
- Még egyszer mondom: a próba lámpát a test és a kondi kivezetése (vagy gy. trafó 1 jelü pont, mert így több infót ad) közé kösd. Mit tapasztalsz?
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Főfúvókát ellenőriznék első körben, dugulásnak tűnik...Bandita írta:Sziasztok!
Mi okozhatja azt hogy elmegy az alapjárat illetve hogy leakar fulladni és hiába pörög a motor, a sebesség és az erő elmarad? Ma 15 km-en keresztül úgy értem haza hogy 1-, 2-, és nagy ritkán 3-ban tudtam vele menni max 50-el. Ha húzom neki azonnal lehörög, ha felkapcsolom a lámpát megint csak elkezd rángatni. Tippem a gyújtás de ez önmagában elég hozzá? Ez a dolog folyamatosan romlott idáig(csak ma... nem ölném meg a motorom ) és nem hirtlen
Re: Elektronika
- Biztos? lásd kapcs. rajzstv írta: Bekötöttem helyesen, de ugyan az a baj.
- Még egyszer mondom: a próba lámpát a test és a kondi kivezetése (vagy gy. trafó 1 jelü pont, mert így több infót ad) közé kösd. Mit tapasztalsz?
Re: Elektronika
Bekötöttem helyesen, de ugyan az a baj.Szikra semmi, fent említett módón megnéztem próba lámpával, de nem villog csak világít.gesszti írta:stv írta: Most észrevettem "végre" egy hibát.
Remélem nem végzetes hibát csináltam de; a a DF vezeték fel volt cserélve az 1 pontra érkezővel és úgy próbáltam indítgatni.
Szép hibakeresés! Megy ez!
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
stv írta: Most észrevettem "végre" egy hibát.
Remélem nem végzetes hibát csináltam de; a a DF vezeték fel volt cserélve az 1 pontra érkezővel és úgy próbáltam indítgatni.
Szép hibakeresés! Megy ez!
Re: Elektronika
Elsőként kösd be rendesen, utána ellenőrzés (próba lámpa), ha jónak tűnik akkor beállítás, menetpróba. A trabi (6 V-os) trafó megegyezik az Mz-vel.stv írta: a a DF vezeték fel volt cserélve az 1es pontra érkezővel és úgy próbáltam indítgatni.
Re: Elektronika
Sziasztok!
Mi okozhatja azt hogy elmegy az alapjárat illetve hogy leakar fulladni és hiába pörög a motor, a sebesség és az erő elmarad? Ma 15 km-en keresztül úgy értem haza hogy 1-, 2-, és nagy ritkán 3-ban tudtam vele menni max 50-el. Ha húzom neki azonnal lehörög, ha felkapcsolom a lámpát megint csak elkezd rángatni. Tippem a gyújtás de ez önmagában elég hozzá? Ez a dolog folyamatosan romlott idáig(csak ma... nem ölném meg a motorom ) és nem hirtlen
Mi okozhatja azt hogy elmegy az alapjárat illetve hogy leakar fulladni és hiába pörög a motor, a sebesség és az erő elmarad? Ma 15 km-en keresztül úgy értem haza hogy 1-, 2-, és nagy ritkán 3-ban tudtam vele menni max 50-el. Ha húzom neki azonnal lehörög, ha felkapcsolom a lámpát megint csak elkezd rángatni. Tippem a gyújtás de ez önmagában elég hozzá? Ez a dolog folyamatosan romlott idáig(csak ma... nem ölném meg a motorom ) és nem hirtlen
Re: Elektronika
gyújtás bekapcs. próbalámpa egyik fele akku + másik a trafó 1en;-ha forgatom a motort(villáskulccsal a főtengelyen gyújtásoldalon) akkor folyamatosan világít(ez így nem jó gondolom)Gyula-bá írta:Az azt jelenti, hogy az 1 jelű pont és a test között zárlat van, vezeték, kondenzátor ...stv írta:Sajnos nem villog hanem folyamatosan világít.
Megj: Én inkább a test és az 1 pont közé kötném a próba lámpát, akkor is "villognia" kell.
Most észrevettem "végre" egy hibát.
Remélem nem végzetes hibát csináltam de; a a DF vezeték fel volt cserélve az 1es pontra érkezővel és úgy próbáltam indítgatni.
CSeréljek trafót? Trabant trafó, kondi jó a Ts -hez?Mert azt olcsóbban találtam mint a kimondottan MZ-hez valót.
Segítséget előre is köszönöm.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: indexrelé
Gondolom a duda sem működik........... Aksi csere!Joco_etz250 írta:Sziasztok!
ETZ 250-en álló vagy alacsony fordulaton, felkapcsolt világításnál nincs indexem. Az internet tanulsága szerint ezt orvosolhatja egy elektronikus indexrelé az eredeti bimetálos helyett. A kérdésem az volna, hogy milyet kellene ebből beszerezni? Azt hiszem jelenleg 2X21W-s van benne, bármelyik ilyen értékű relé megteszi? Esetleg megoldaná a problémát egy utángyártott bimetálos is?
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 2
- Csatlakozott: 2013.06.02. 19:57
- MZ-d típusa: ETZ 250
indexrelé
Sziasztok!
ETZ 250-en álló vagy alacsony fordulaton, felkapcsolt világításnál nincs indexem. Az internet tanulsága szerint ezt orvosolhatja egy elektronikus indexrelé az eredeti bimetálos helyett. A kérdésem az volna, hogy milyet kellene ebből beszerezni? Azt hiszem jelenleg 2X21W-s van benne, bármelyik ilyen értékű relé megteszi? Esetleg megoldaná a problémát egy utángyártott bimetálos is?
ETZ 250-en álló vagy alacsony fordulaton, felkapcsolt világításnál nincs indexem. Az internet tanulsága szerint ezt orvosolhatja egy elektronikus indexrelé az eredeti bimetálos helyett. A kérdésem az volna, hogy milyet kellene ebből beszerezni? Azt hiszem jelenleg 2X21W-s van benne, bármelyik ilyen értékű relé megteszi? Esetleg megoldaná a problémát egy utángyártott bimetálos is?
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Elektronika
Forgórészt ki lehet mérni valahogy, hogy menetzárlatos-e?
Re: Elektronika
Gyújtó és egyéb elektronikák, minden Mz típushoz, feszültség szabályozók csak a dinamós típusokhoz. Részletek és megrendelés a http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa oldalon.
Re: Elektronika
Szóval ahogy én értem;gesszti írta:Kösd le a kondiról a trafó felé menő vezetéket. A próbalámpa vezetékét tedd át ide a trafóról. Villog, ha forgatod a motort? Ha a kondiról lekötött vezetékhez érinted a próbalámpát, (másik fele marad akksi + póluson) akkor mit csinál?stv írta:Sajnos nem villog hanem folyamatosan világít.
Megnéztem a trafó 15-ön 6,3V-ot mértem, viszont az 1-en is.Ha jól sejtem az baj.?
Gyújtás ellenörzésnél a felső holtpont előtt nyit a kalapács.Ennyi futotta tőlem.
gyújtás bekapcs. próbalámpa egyik fele akku + másik a trafó 1en;-ha forgatom a motort(villáskulccsal a főtengelyen gyújtásoldalon) akkor folyamatosan világít:-( ez nem ok.
Ha a kondiról lekötött vezetékhez érinted a próbalámpát, (másik fele marad akksi + póluson) akkor mit csinál?
Akkor semmit sem csinál, nem világít.
Most észrevettem "végre" egy hibát.
Remélem nem végzetes hibát csináltam de; a a DF vezeték fel volt cserélve az 1 pontra érkezővel és úgy próbáltam indítgatni.
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Kösd le a kondiról a trafó felé menő vezetéket. A próbalámpa vezetékét tedd át ide a trafóról. Villog, ha forgatod a motort? Ha a kondiról lekötött vezetékhez érinted a próbalámpát, (másik fele marad akksi + póluson) akkor mit csinál?stv írta:Sajnos nem villog hanem folyamatosan világít.
Megnéztem a trafó 15-ön 6,3V-ot mértem, viszont az 1-en is.Ha jól sejtem az baj.?
Gyújtás ellenörzésnél a felső holtpont előtt nyit a kalapács.Ennyi futotta tőlem.
Re: Elektronika
Az azt jelenti, hogy az 1 jelű pont és a test között zárlat van, vezeték, kondenzátor ...stv írta:Sajnos nem villog hanem folyamatosan világít.
Megj: Én inkább a test és az 1 pont közé kötném a próba lámpát, akkor is "villognia" kell.
Re: Elektronika
Sajnos nem villog hanem folyamatosan világít.gesszti írta:Készíts egy kis próbalámpát (2-4W). Sokszor jó hasznát tudod venni hibakereséshez. Egyik felét akksipluszra, másikat a trafó 1-re. Ha forgatod a motort, villog?stv írta: A gyújtás az gyári megszakítós.
Ja, a gyertya új, bizti jó, akku feszültség 6,4V az is o.k. gondolom.
Akkor ezeket megnézem amit javasoltál, és utánna jelzem , hogy mire jutottam.
Köszi
Megnéztem a trafó 15-ön 6,3V-ot mértem, viszont az 1-en is.Ha jól sejtem az baj.?
Gyújtás ellenörzésnél a felső holtpont előtt nyit a kalapács.Ennyi futotta tőlem.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Aksi nélkül megöli a trafót a ts. Ehhez elég egyszer meghajtani.......... Csere, megszakító beállítás, és jó lesz!mztsszázhuszonöt írta:Üdv! nekem az lenne a problémám, hogy van egy Ts 125ös motorom..akkumulátor nincs benne, de ugye igy is megy mert betolható, Menet közben jönnek elő vele a gondok.. ami nem más, mint az, hogy 4-4500-as fordulatig megy szépen de utána képtelen kipörögni..rángat,pöfög elég érdekes hangja van..mintha leszabályozna vagy nem is tudom:D
A motor elég sokat pihent,de garázsba volt, nem szabad ég alatt.. bár ezt tükrözi is a kinzéte is..
kipufogóból ki lett égetve a lerakodott olaj,gyújtás elméletileg jó..mert akkor nem indulna könnyen tolásra..és nem menne szépen az alsó fordulattartományba..arra is gondoltam hogy nem e az akkumulátor hiánya miatt nem tud felpörögni rendesen..de lehet hogy ez csak tévhit.. én kifogytam az ötletekből. Remélem majd itt valaki tud nekem segíteni ebben a problémában!!
Válaszokat előre is köszönöm!!:)))
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
-
- biciklis
- Hozzászólások: 21
- Csatlakozott: 2013.06.01. 23:13
- MZ-d típusa: ts 125
Re: Elektronika
Üdv! nekem az lenne a problémám, hogy van egy Ts 125ös motorom..akkumulátor nincs benne, de ugye igy is megy mert betolható, Menet közben jönnek elő vele a gondok.. ami nem más, mint az, hogy 4-4500-as fordulatig megy szépen de utána képtelen kipörögni..rángat,pöfög elég érdekes hangja van..mintha leszabályozna vagy nem is tudom:D
A motor elég sokat pihent,de garázsba volt, nem szabad ég alatt.. bár ezt tükrözi is a kinzéte is..
kipufogóból ki lett égetve a lerakodott olaj,gyújtás elméletileg jó..mert akkor nem indulna könnyen tolásra..és nem menne szépen az alsó fordulattartományba..arra is gondoltam hogy nem e az akkumulátor hiánya miatt nem tud felpörögni rendesen..de lehet hogy ez csak tévhit.. én kifogytam az ötletekből. Remélem majd itt valaki tud nekem segíteni ebben a problémában!!
Válaszokat előre is köszönöm!!:)))
A motor elég sokat pihent,de garázsba volt, nem szabad ég alatt.. bár ezt tükrözi is a kinzéte is..
kipufogóból ki lett égetve a lerakodott olaj,gyújtás elméletileg jó..mert akkor nem indulna könnyen tolásra..és nem menne szépen az alsó fordulattartományba..arra is gondoltam hogy nem e az akkumulátor hiánya miatt nem tud felpörögni rendesen..de lehet hogy ez csak tévhit.. én kifogytam az ötletekből. Remélem majd itt valaki tud nekem segíteni ebben a problémában!!
Válaszokat előre is köszönöm!!:)))
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Készíts egy kis próbalámpát (2-4W). Sokszor jó hasznát tudod venni hibakereséshez. Egyik felét akksipluszra, másikat a trafó 1-re. Ha forgatod a motort, villog?stv írta: A gyújtás az gyári megszakítós.
Ja, a gyertya új, bizti jó, akku feszültség 6,4V az is o.k. gondolom.
Akkor ezeket megnézem amit javasoltál, és utánna jelzem , hogy mire jutottam.
Köszi
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Majestic-12 [Bot] valamint 98 vendég