Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Nandor »

MrDok írta:]
Ne a töltést nézegesd! Vizsgáld végig a vezetékezésed, különös figyelemmel a sarukra, nem lötyöghet egy sem.
A töltéssel kapcsolatos sarukat kicseréltem,sajnos semmi változás. Viszont a vezetékekkel kapcsolatban igazad lehet. Holnap kiveszem az akkut meg a szabályzót és a dinamó mellé ki vezetékelem. Meglátjuk akkor lesz-e változás.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Nandor írta:Megint szarakszik a töltésem. :? Világításon csak akkor van megfelelő töltés, ha a fesz. szabot úgy állítom be, hogy 4-5v-ot küldjön a gerjesztésnek. Naná, hogy leégett az előtét ellenállás. ](*,)
Van viszont egy elektronikus szabályzóm amihez elvileg nem kell ellenállás.
A kérdésem az lenne, hogy ha beteszem ezt a szabályzót és kiveszem az ellenállást, akkor csak úgy szabadon kell hagyni a vezetékeket, vagy össze kell ott kötni valamit?
Ne a töltést nézegesd! Vizsgáld végig a vezetékezésed, különös figyelemmel a sarukra, nem lötyöghet egy sem.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
zolee33
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 35
Csatlakozott: 2013.05.12. 21:12
MZ-d típusa: Etz 150
Tartózkodási hely: cegléd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zolee33 »

sziasztok
vettem fesszabot.gyárit.kalapács+trafo ujj.
megy.viszont nincs töltésem
világitás megy,de sz'tem csak aksirol.nem világosodik ki ha gázt adok.
a fesszabon az egyik oldalt dupla "üllős" megszakito van,ennek nem oda -vissza kellene járnia mindkét oldalt érintve?
mert ez csak a külsőt "püföli :(
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Nandor »

Megint szarakszik a töltésem. :? Világításon csak akkor van megfelelő töltés, ha a fesz. szabot úgy állítom be, hogy 4-5v-ot küldjön a gerjesztésnek. Naná, hogy leégett az előtét ellenállás. ](*,)
Van viszont egy elektronikus szabályzóm amihez elvileg nem kell ellenállás.
A kérdésem az lenne, hogy ha beteszem ezt a szabályzót és kiveszem az ellenállást, akkor csak úgy szabadon kell hagyni a vezetékeket, vagy össze kell ott kötni valamit?
atesz155
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 75
Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Nagykőrös

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: atesz155 »

janikamz írta:Sziasztok.mi okozza azt hogy nem tölt vissza a motor az akksira? minden rajz alapjan van bekotve.
Lehet fesz. szabályzó, végső sorban egyenirányító is, lecsúszott saru, cellazárlatos (magyarul sz@r) akksi, biztosíték, és még nagyon sok minden. Töltést kéne mérned, gerjesztő áramot, meg ilyesmit.
Ez így nagyon széles hibalehetőségi kört fed le, szűkítsd le ellenőrzéssel!
janikamz
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2013.05.04. 11:17
MZ-d típusa: etz 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: janikamz »

Sziasztok.mi okozza azt hogy nem tölt vissza a motor az akksira? minden rajz alapjan van bekotve.
Avatar
m-tom
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
Tartózkodási hely: Páty

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: m-tom »

dozerboy18 írta:sziasztok!
1 etz 250esem van azzal volna 1 nagyobb elektronika bibi....
új aksit tettem bele..gyújtást belőttem (elállítódott mert kilazult valahogy a csavar)
kb 3percet járt a motor... és egyszer csak se kép se hang... leállt... se a töltés jelző se a üres jelző nem világít ... duda helyzet jelző semmi nem működik... aksiban van kraft rendesen... másik etz indul vele..
de az én 250esemnek mi lehet a baja?
biztosíték, kontakt, ilyesmi....
dozerboy18
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2013.05.17. 14:47
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: dozerboy18 »

sziasztok!
1 etz 250esem van azzal volna 1 nagyobb elektronika bibi....
új aksit tettem bele..gyújtást belőttem (elállítódott mert kilazult valahogy a csavar)
kb 3percet járt a motor... és egyszer csak se kép se hang... leállt... se a töltés jelző se a üres jelző nem világít ... duda helyzet jelző semmi nem működik... aksiban van kraft rendesen... másik etz indul vele..
de az én 250esemnek mi lehet a baja?
Avatar
zolee33
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 35
Csatlakozott: 2013.05.12. 21:12
MZ-d típusa: Etz 150
Tartózkodási hely: cegléd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zolee33 »

köszi mindenkinek!!!!!
igy már kb. átlátom a dolgot.
további terv akkor:
trafo
kondi
kalapács
fesszab'
és akkor már nem lessz gond.
csak biztam a szerelőben mert ilyen motrokkal foglalkozik......
igy őhozzá már nem viszem be...



mégegyszer köszi !!!
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli »

zolee33 írta:
zolee33 írta:sziasztok.
gyujtásnál érdekelne,hogy mitől olvadhat el a kalapácsom?
mindenki mást mondott eddig.volt már 2 ujj etz kalapács,és egy wartburg is.egyik se birt 4-5 percnél többet.teljesen elolvadnak.
trafo egy alfa romeo 75-é van benne,de tuti jo,működött vele a kocsim.
aksirol járok.se töltés,se fesszab.minden ki van kötve.
esetleg kondi okozhat ilyen mértékű melegedést?borzalmas ívet huz a kalapács,mintha "hegesztenék"....
valaki tudna ebben segiteni?
Kép

Próbálj meg kondenzátort cserélni rajta, végülis ennek a feladata, hogy a szikra ne a megszakítón át húzzon, hanem a gyertya elektródáin. Én tennék bele egy régebbi típusú Wartburg vagy Trabi vagy utángyártott ETZ/SIMSON trafót, az is jó.

Nem lehet, hogy amiért semmi nincs bekötve ezért nagy az áramerősség vagy a feszültség és emiatt olvad el a megszakító?
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

zolee33 írta: szerelőt kérdeztem mielőtt feltettem rá.....pffff
ennyit roluk.
akkor irány a bolt és egy gyári trafo.csak az a gond hogy elfogyott a kalapácsuk :( .mind elhordtam.
sebaj szerzek
köszi az infot.mindig tanul az ember
Igen. Elektronikusan vezéelt gyújtásoknál az elektronika korlátozza a primer áramot 8 A körüli értéken. Elektronika nélkül 15-20 Amper is folyhat (típustól függően)
Javaslom esetleg a bontott Wartburg 2T trafót, megbízhatóbb mint az utángyártott, és 3-at kapsz egy utángyári trafó áráért :D
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
zolee33
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 35
Csatlakozott: 2013.05.12. 21:12
MZ-d típusa: Etz 150
Tartózkodási hely: cegléd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zolee33 »

gabsic írta:
zolee33 írta:sziasztok.
gyujtásnál érdekelne,hogy mitől olvadhat el a kalapácsom?
mindenki mást mondott eddig.volt már 2 ujj etz kalapács,és egy wartburg is.egyik se birt 4-5 percnél többet.teljesen elolvadnak.
trafo egy alfa romeo 75-é van benne,de tuti jo,működött vele a kocsim.
aksirol járok.se töltés,se fesszab.minden ki van kötve.
esetleg kondi okozhat ilyen mértékű melegedést?borzalmas ívet huz a kalapács,mintha "hegesztenék"....
valaki tudna ebben segiteni?
Mondjuk azért ég el a megszakító, mert alfa romeo 75 trafó van benne.
(megszakítós gyújtéáshoz nem használunk elektronikus gyújtások trafóit, megszakító 3.5-4 ampert bír max, te meg most jó eséllyel átkergetsz rajt 8-10 amper körül legalább. Csodálkozol, ha elég? ](*,) )
szerelőt kérdeztem mielőtt feltettem rá.....pffff
ennyit roluk.
akkor irány a bolt és egy gyári trafo.csak az a gond hogy elfogyott a kalapácsuk :( .mind elhordtam.
sebaj szerzek
köszi az infot.mindig tanul az ember
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

zolee33 írta:sziasztok.
gyujtásnál érdekelne,hogy mitől olvadhat el a kalapácsom?
mindenki mást mondott eddig.volt már 2 ujj etz kalapács,és egy wartburg is.egyik se birt 4-5 percnél többet.teljesen elolvadnak.
trafo egy alfa romeo 75-é van benne,de tuti jo,működött vele a kocsim.
aksirol járok.se töltés,se fesszab.minden ki van kötve.
esetleg kondi okozhat ilyen mértékű melegedést?borzalmas ívet huz a kalapács,mintha "hegesztenék"....
valaki tudna ebben segiteni?
Mondjuk azért ég el a megszakító, mert alfa romeo 75 trafó van benne.
(megszakítós gyújtéáshoz nem használunk elektronikus gyújtások trafóit, megszakító 3.5-4 ampert bír max, te meg most jó eséllyel átkergetsz rajt 8-10 amper körül legalább. Csodálkozol, ha elég? ](*,) )
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
zolee33
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 35
Csatlakozott: 2013.05.12. 21:12
MZ-d típusa: Etz 150
Tartózkodási hely: cegléd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zolee33 »

zolee33 írta:sziasztok.
gyujtásnál érdekelne,hogy mitől olvadhat el a kalapácsom?
mindenki mást mondott eddig.volt már 2 ujj etz kalapács,és egy wartburg is.egyik se birt 4-5 percnél többet.teljesen elolvadnak.
trafo egy alfa romeo 75-é van benne,de tuti jo,működött vele a kocsim.
aksirol járok.se töltés,se fesszab.minden ki van kötve.
esetleg kondi okozhat ilyen mértékű melegedést?borzalmas ívet huz a kalapács,mintha "hegesztenék"....
valaki tudna ebben segiteni?
Kép
Avatar
zolee33
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 35
Csatlakozott: 2013.05.12. 21:12
MZ-d típusa: Etz 150
Tartózkodási hely: cegléd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zolee33 »

sziasztok.
gyujtásnál érdekelne,hogy mitől olvadhat el a kalapácsom?
mindenki mást mondott eddig.volt már 2 ujj etz kalapács,és egy wartburg is.egyik se birt 4-5 percnél többet.teljesen elolvadnak.
trafo egy alfa romeo 75-é van benne,de tuti jo,működött vele a kocsim.
aksirol járok.se töltés,se fesszab.minden ki van kötve.
esetleg kondi okozhat ilyen mértékű melegedést?borzalmas ívet huz a kalapács,mintha "hegesztenék"....
valaki tudna ebben segiteni?
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

m-tom írta:
CselliStunt írta:Sziasztok! Nem tudom, hogy jó helyre írok-e. Babetta gyújtásban valaki tud segíteni? A fémpogácsáról kéne rajz, amin rajta vannak a méretei :)
Nem, nem jó helyre.... Ez az MZ fórum, MZ-be MZ gyújtás kell.... :twisted:
Lehet hogy lesz akinek megvan a rajz itt is, de valaki a fészbukos oldalán a klubnak múlt héten tett fel képet az elkészült babi gyújtásról, ő nagy eséllyel tud segíteni neked.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
sexi22
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2013.04.16. 21:22
MZ-d típusa: etz125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sexi22 »

Köszönöm a válaszokat.
Csak hétvégén tudok már csak ránézni a motorra de szerintem is valahol a lámpa környékén lesz valami.
De majd csak összejön már a végéré.
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Biztosan jól van bekötve?Forditva is belehet,mert akkor is működik a motor,csak éppen kinyirja a trafót.[/quote]

Ááá,hogy erre nem gondoltan ](*,) ,megnézem mindenképp.
Köszi szépen.
Avatar
m-tom
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
Tartózkodási hely: Páty

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: m-tom »

CselliStunt írta:Sziasztok! Nem tudom, hogy jó helyre írok-e. Babetta gyújtásban valaki tud segíteni? A fémpogácsáról kéne rajz, amin rajta vannak a méretei :)
Nem, nem jó helyre.... Ez az MZ fórum, MZ-be MZ gyújtás kell.... :twisted:
CselliStunt
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2013.05.06. 09:03
MZ-d típusa: MZ ETZ 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: CselliStunt »

Sziasztok! Nem tudom, hogy jó helyre írok-e. Babetta gyújtásban valaki tud segíteni? A fémpogácsáról kéne rajz, amin rajta vannak a méretei :)
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

nyemi írta: Szia sexi22
Kép

Először is köszönöm a kapcsolást kölcsönvettem mert gyorsabb volt.
Átalakítottam luxus kivitelűre.



Üdv nyemi
Szivesen :D
Ezt a rajzot én raktam be átirva piros vonalazva csak pont forditva.Luxus kivitelből standardba :D pén. máj. 10, 2013 6:43 pm
Természetesen nem az én rajzom,de igy megirva pirossal az már az én művem.
Amúgy baromira semmi jelentősége,csak úgy megjegyeztem :D
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Patrik írta:Sziasztok!
Létezik olyan,hogy gyilkolja a motor a trafót?
Ha igen mitől lehet?
Már a 3.trafó van benne volt az amivel még vettem,de az sem volt jó első perctől.
Aztán vettem bele egy újat az is kb.1000km bírt. Most egy gyárit tettem bele ami tuti eredeti,de már jelentkeznek a szokásos tünetek.
Melegszik a trafó,melegen nehezen indul,az alapjáratot rosszul tartja viszont menet közben semmi gond nincs vele.
Mindig ezek a tünetek ha kicserélem utána minden jól működik.
Lehet csak én fogom ki a rossz trafókat?
Biztosan jól van bekötve?Forditva is belehet,mert akkor is működik a motor,csak éppen kinyirja a trafót.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Sziasztok!
Létezik olyan,hogy gyilkolja a motor a trafót?
Ha igen mitől lehet?
Már a 3.trafó van benne volt az amivel még vettem,de az sem volt jó első perctől.
Aztán vettem bele egy újat az is kb.1000km bírt. Most egy gyárit tettem bele ami tuti eredeti,de már jelentkeznek a szokásos tünetek.
Melegszik a trafó,melegen nehezen indul,az alapjáratot rosszul tartja viszont menet közben semmi gond nincs vele.
Mindig ezek a tünetek ha kicserélem utána minden jól működik.
Lehet csak én fogom ki a rossz trafókat?
Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyemi »

sexi22 írta:Ilyen nincs.
Nem értem ezt az elektronikát minden kicserélve átnézve jól bekötve és még mindig túl sokat tölt vissza mi lehet még a baj?
A fesszab tuti jó mert többször is cseréltem, vezetékelés a gyári bekötés szerint van az egyenirányító is jó a tekercselés is jó sztem akkor még mi lehet ami nem jó?
SEGÍTSETEK!!!!
Szia sexi22
Kép

Először is köszönöm a kapcsolást kölcsönvettem mert gyorsabb volt.
Átalakítottam luxus kivitelűre.

A piros körök testteléspontokat jelölnek, ezeket feltétlenül nézd át.
Forgórész szénkefe.
Feszültség szabályzó (MC pont, réz sarú alumínium légszűrő ház!!!!!! nem szereti egymást :) Oxidos !!!)

Aztán ha nem javul meg akkor írj.

Üdv nyemi
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.:)
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli »

Nekem is ez volt a problémám. Alapjárati töltés nekem is normális volt, de fordulaton 17-18 V. Feszültségszabályzót én is kettőt próbáltam, nem az volt a gond. Valamint a test és a 61-es pont között mérve a fesszabályzón 3-4 V-al többet mértem, mint az akku sarukon!
Akkor jöttem rá, hogy érintkezési hiba vagy valahol letestel valamelyik vezeték, amikor már lámpát sem tudtam kapcsolni, mert lefulladt a motor. Forrósodott is a diódahidam és a 61-es vezeték. Végül elöl a lámpabúrában motoszkáltam, sarukat tisztogattam, összébnyomtam, leszigeteltem a búrába menő és a kapcsolóktól jövő vezetékkötegeket, hátha valamyelyik kidörzsölődött és így javult meg. Azóta a lámpakapcsolást meg sem érzi a motor és normálisan tölt minden fordulaton és a test és 61 pont között is meg az akkusarukon is ugyanazt a feszültséget mérem. Remélem segítettem... Nem tudom hol laksz de ha Miskolc közelében akkor ugorj le és megoldjuk.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

sexi22 írta:
Arra utalok hogy már elég régóta ezzel szívok hogy túl sokat tölt vissza a generátor az aksinak ez alatt azt értem hogy járó motornál alapjáraton a töltés 12.4, de viszont már 4-5e fordulaton a töltés 19volt.Ezt az eredményt az aksinál mértem.Erre gondoltam énis először hogy a feszabnak lenne az a dolga hogy szabályozza de akkor mindegyik fasszab szar amit eddig próbáltam?
Ezek között két db bolti fesszab volt nem olcsón.
Na ez már mennyivel beszédesebb hozzászólás :D =D>
A 19V az tényleg sok.
Egyszerű próba.
Húzd le a generátorról a DF szálat amikor méred a 19 V-t.
Mi történik?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

kiszsebi írta:Ez akár a diódahíd is lehet: a feszültségszabályozó a váltóáramot (leegyszerűsítve, de nagyon!) nem érzékeli, ezért ad nagyobb gerjesztést a forgórészre.
De azt meg viszonylag egyszerű kimérni nem?
Szervizkönyvet kéne feltúrni...
TS powa!
Kép
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Ez akár a diódahíd is lehet: a feszültségszabályozó a váltóáramot (leegyszerűsítve, de nagyon!) nem érzékeli, ezért ad nagyobb gerjesztést a forgórészre.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

sexi22 írta:
4-5e fordulaton 18v és 19v között van.
Bocsi, egyszerre írtunk. :)
TS powa!
Kép
sexi22
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2013.04.16. 21:22
MZ-d típusa: etz125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sexi22 »

tiger1342 írta:
sexi22 írta:
Az aksinak tölt vissza.
Mennyi az a "túl sok"?
14.4V-ot mennyivel haladja meg?
4-5e fordulaton 18v és 19v között van.
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

Igen, sajnos simán lehet, a bolti cucc nem a legjobb megoldás, sok esetben nem képes rendes szabályozásra, ezért is építenek az emberek inkább SK.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára tiger1342 2013.05.15. 13:37-kor.
TS powa!
Kép
sexi22
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2013.04.16. 21:22
MZ-d típusa: etz125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sexi22 »

zsakfos írta:Sziasztok!

Lehet front van és én is érzékenyebb vagyok mostanában,de könyörgöm próbáljon meg mindenki a lehető legjobb tudása szerint érthetően leirni a problémáját. :D [-o<
Ha lehet(és ha kell) fényképpel,mérési eredménnyel tegye ezt,főleg ebben a topikban,mert így hiába akar segitséget,még a legnagyobb koponyák sem tudnak segiteni.
Nem véletlen Gyula bá visszakérdezése.
Hova tölt vissza és mit a valami???? ](*,) Sört a korsóba?
Sejteni lehet hogy arra gondol az illető hogy túltölt a generátora,na de ezt illene leirni érthetően,sőt illene egy mérési eredményt is ezzel kapcsolatban.Hol,mivel és milyen értéket mért,vagy ha nem mért akkor meg miből gondolja hogy túltölt a rendszer?
Vagy tényleg mint valami rejtvényt,annak kell kitalálnia hogy mi lehet a leirás mögött aki segiteni próbál?

Na de hogy ne legyen off.

sexi22!

Mire utalsz ezzel a kijelentéssel hogy "még mindig túl sokat tölt vissza "?
A generátor nagyobb feszültséggel tölti az akkut,mint kellene?

Járó motornál,emelt fordulaton az akku sarukon mérve mennyi a feszültség nagysága?
Ha erre gondolsz a kérdéseddel és biztosan jól van bekötve minden,akkor a feszültségszabályzód a rossz,hisz a nevében is benne van hogy ő a felelős a feszültség szabályozásában.

Közben látom mások is próbálnak segiteni,de ettől ez még aktuális.
Arra utalok hogy már elég régóta ezzel szívok hogy túl sokat tölt vissza a generátor az aksinak ez alatt azt értem hogy járó motornál alapjáraton a töltés 12.4, de viszont már 4-5e fordulaton a töltés 19volt.Ezt az eredményt az aksinál mértem.Erre gondoltam énis először hogy a feszabnak lenne az a dolga hogy szabályozza de akkor mindegyik fasszab szar amit eddig próbáltam?
Ezek között két db bolti fesszab volt nem olcsón.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Sziasztok!

Lehet front van és én is érzékenyebb vagyok mostanában,de könyörgöm próbáljon meg mindenki a lehető legjobb tudása szerint érthetően leirni a problémáját. :D [-o<
Ha lehet(és ha kell) fényképpel,mérési eredménnyel tegye ezt,főleg ebben a topikban,mert így hiába akar segitséget,még a legnagyobb koponyák sem tudnak segiteni.
Nem véletlen Gyula bá visszakérdezése.
Hova tölt vissza és mit a valami???? ](*,) Sört a korsóba?
Sejteni lehet hogy arra gondol az illető hogy túltölt a generátora,na de ezt illene leirni érthetően,sőt illene egy mérési eredményt is ezzel kapcsolatban.Hol,mivel és milyen értéket mért,vagy ha nem mért akkor meg miből gondolja hogy túltölt a rendszer?
Vagy tényleg mint valami rejtvényt,annak kell kitalálnia hogy mi lehet a leirás mögött aki segiteni próbál?

Na de hogy ne legyen off.

sexi22!

Mire utalsz ezzel a kijelentéssel hogy "még mindig túl sokat tölt vissza "?
A generátor nagyobb feszültséggel tölti az akkut,mint kellene?

Járó motornál,emelt fordulaton az akku sarukon mérve mennyi a feszültség nagysága?
Ha erre gondolsz a kérdéseddel és biztosan jól van bekötve minden,akkor a feszültségszabályzód a rossz,hisz a nevében is benne van hogy ő a felelős a feszültség szabályozásában.

Közben látom mások is próbálnak segiteni,de ettől ez még aktuális.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
sexi22
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2013.04.16. 21:22
MZ-d típusa: etz125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sexi22 »

Gyula-bá írta:
sexi22 írta:még mindig túl sokat tölt vissza
Hova "vissza"? - nem értem.
Az aksinak tölt vissza.
sexi22
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2013.04.16. 21:22
MZ-d típusa: etz125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sexi22 »

Próbáltam a gyárit vagy kettőt is asszem meg már 2db elektronikust is.
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

sexi22 írta: A fesszab tuti jó mert többször is cseréltem
Attól, hogy valamit többször cserélsz, még nem lesz jó...
Ha sok a töltés, akkor egyértelműen feszültség szabályozó a gond.
Milyeneket próbáltál?
TS powa!
Kép
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

sexi22 írta:még mindig túl sokat tölt vissza
Hova "vissza"? - nem értem.
Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csabyka88 »

MrDok írta: Szerintem ők is csak fényképet kérnek róla........ :mrgreen:
Vagy adnak egyet!
Hát nehogy! :mrgreen:
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
sexi22
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2013.04.16. 21:22
MZ-d típusa: etz125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sexi22 »

Ilyen nincs.
Nem értem ezt az elektronikát minden kicserélve átnézve jól bekötve és még mindig túl sokat tölt vissza mi lehet még a baj?
A fesszab tuti jó mert többször is cseréltem, vezetékelés a gyári bekötés szerint van az egyenirányító is jó a tekercselés is jó sztem akkor még mi lehet ami nem jó?
SEGÍTSETEK!!!!
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

csabyka88 írta:Köszi a választ mindenkinek! Oké, vizsgán nem emiatt bukik meg a motor, de mi a helyzet a rendőrrel? Ők sem kötözködnek?
Szerintem ők is csak fényképet kérnek róla........ :mrgreen:
Vagy adnak egyet!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csabyka88 »

Köszi a választ mindenkinek! Oké, vizsgán nem emiatt bukik meg a motor, de mi a helyzet a rendőrrel? Ők sem kötözködnek?
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

csabyka88 írta:
kupi írta: Vegyél rá nyugodtan ilyen utángyártottat mivel más nincs és nem minden biztos dilis,egyébként az enyémet is átengedték ilyennel.Van más megoldás is ha van simsonod és azon gyári van az tök ugyan az (s51).
A Simsonos sajnos nem jó rá, mert az S51-hez kerek búrák voltak, a 251-esre meg az a hatszögletű való.

Ha már itt tartunk, mi a helyzet a fehér búrákkal? Ma találtam pár darab sárga 12V/21W-os izzót. Azokat mennyire szereti a rendőr és vagy a vizsgabiztos?
Óvatosan kell meghúzni mert könnyen törik.
Tömítést ell hozzá venni, csapágyboltban veszel megfelelő méretű O-gyűrűt, az tökéletes.
Nincs benne E-jel, csak AF-szám, ami elvileg már nem elfogadott, de gyakorlatilag nem emiatt fog a motorod megbukni, vagy átmenni :)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

csabyka88 írta:Hát tanácstalan vagyok. Nem mintha akkora összeg lenne...
Augusztusban kellene vinnem műszakira a motort, arra úgyis kell szereznem 4 egyformát, mert - gondolom én - ott nem nézik jó szemmel, hogy az egyik búra másmilyen.
Az utángyártottak minősége elég gyenge, óvatosan kell meghúzni a csavart.... És igen a gumi tömítés hiányzik róla, de ha a gyáriról le tudod menteni, nincs elmállva, akkor azt át tudod tenni... Nekem már szét volt mállva, ezért az indexbúra peremét, ami belemegy a műanyag foglalatba, szikszalaggal tekertem körbe, hogy bele is szoruljon. Másképp zörgött benne és be is ázott volna szerintem.... Amúgy nekem fehér utángyártott indexbúrák voltak fent műszakin is, borostyánsárga égőkkel, de nem kötözködtek...
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csabyka88 »

kupi írta: Vegyél rá nyugodtan ilyen utángyártottat mivel más nincs és nem minden biztos dilis,egyébként az enyémet is átengedték ilyennel.Van más megoldás is ha van simsonod és azon gyári van az tök ugyan az (s51).
A Simsonos sajnos nem jó rá, mert az S51-hez kerek búrák voltak, a 251-esre meg az a hatszögletű való.

Ha már itt tartunk, mi a helyzet a fehér búrákkal? Ma találtam pár darab sárga 12V/21W-os izzót. Azokat mennyire szereti a rendőr és vagy a vizsgabiztos?
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kupi »

csabyka88 írta:Hát tanácstalan vagyok. Nem mintha akkora összeg lenne...
Augusztusban kellene vinnem műszakira a motort, arra úgyis kell szereznem 4 egyformát, mert - gondolom én - ott nem nézik jó szemmel, hogy az egyik búra másmilyen.
Vegyél rá nyugodtan ilyen utángyártottat mivel más nincs és nem minden vizsga biztos dilis,egyébként az enyémet is átengedték ilyennel(és szinte majdnem minden MZ már ilyenekkel fut)nincs más semmi sem tart örökké.Van más megoldás is ha van simsonod és azon gyári van az tök ugyan az (S51-B,E...).
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára kupi 2013.05.14. 23:33-kor.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csabyka88 »

Hát tanácstalan vagyok. Nem mintha akkora összeg lenne...
Augusztusban kellene vinnem műszakira a motort, arra úgyis kell szereznem 4 egyformát, mert - gondolom én - ott nem nézik jó szemmel, hogy az egyik búra másmilyen.
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

Gexxx írta:Köszönöm
Szívesen.
Kérdés csak az, hogy kinek mi a "normális"? :D
Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3136
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gexxx »

Gyula-bá írta:
csabyka88 írta:Mik a tapasztalatok, mennyire jók az utángyártott indexbúrák?
- milyenek lennének vagy kellene legyenek? :D és milyen szempontok szerint? :mrgreen:
Mielőtt kérdeznél, nem csak most, próbáld meg használni a fejedet, hacsak a kérdés özön nem szereplési vágyból táplálkozik de akkor inkább valamelyik "valóság show"-ban kéne próbálkoznod!
Teljesen normális kérdés volt, amire normálisan kellene válaszolni (vagy sehogy)

Köszönöm
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

csabyka88 írta:Mik a tapasztalatok, mennyire jók az utángyártott indexbúrák?
- milyenek lennének vagy kellene legyenek? :D és milyen szempontok szerint? :mrgreen:
Mielőtt kérdeznél, nem csak most, próbáld meg használni a fejedet, hacsak a kérdés özön nem szereplési vágyból táplálkozik de akkor inkább valamelyik "valóság show"-ban kéne próbálkoznod!
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kupi »

csabyka88 írta:Mik a tapasztalatok, mennyire jók az utángyártott indexbúrák? Ma vettem észre, hogy az egyik búrám utángyártott, a többi 3 még eredeti, aztán gondoltam, veszek rá 4 egyformát. Eredetit valószínűleg nem találok már...

Egyébként a rendőr nem köt bele, ha meglátja, hogy az egyik nem olyan, mint a 3 másik?
Őszinte véleményt akarsz:gyenge minőségű hamar kifehéredik és törik mind a ropi",nincs benne E jelzés(nekem megemlítették az utolsó műszakin igaz mást is kukacos volt a tag) nincs gumi tömítése így beázik. Előnye:van lehet kapni bárhol nem is drága és talán mivel vékonyka a 6V hatalmas fényereje is jobban látszik mind a vastag sötét gyárin.Egyébként holnap megyek én is a Mofába vennem kel párat mert műszaki van idén és 2 év alatt kifakultak már.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 37 vendég