Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2007.08.04. 00:53

molcsaba írta:Tehát 5750-en ment 3-ikban kb 90-et.

6300-on 3-ikban kb 100.

2-ikban 6200-on kb 75.

5-ikben 3100-on megy kb 70-et. :roll:
Csabi! A zuzdaban meg azt irtad 6750-ig porgetted 3-ban es 90-et mutatott erre irtam, hogy csal akkor az orad, mert hozzavetolegesen 96,48 km/h tartozik, most 5750 rol irsz, semmi baj csak felreutes biztos. Nem semmi vagy, hogy kepes voltal lemerni a kereket, nost itt vannak a behelyettesitett adatok(jahh feltetelezem, hogy a kislanckereked az eredeti; 19 fogas)

6750 f/p 3-ban 96,48 km/h
6300 f/p 3-ban 90,07 km/h
6200 f/p 2-ban 63,4 km/h
3100 f/p 5-ben 68 km/h

es nehany adat meg viszonyitaskepp:

5.-ben:

3000 f/p 65,8 km/h
4000 f/p 87,7 km/h
5000 f/p 109,5 km/h
6000 f/p 131,5 km/h


Tudom sokan olvassatok majd ezt, de ezek az ertekek egy 250 ccm-es MZ ETZ tipusra vonatkoznak, melynek hatso kerekenek kerulete 195,5 cm. Amugy nem magamtol vagyok ilyen ugyes, hanem a szocimotoros tarsoldalunkra toltottek fel ezt a programot, ami barki szamara elerheto. Ezuton is koszonet nekik! Szoval ott elerheto a progi aztan csak tudni kell a primer, secunder attetelt valamint a hatso gumi keruletet. Ez szinten letoltheto kezikonyvekbol megtalalhato. Jo szamolgatast mindenkinek, aki kivancsi ra. :D


Udv!

Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki » 2007.08.03. 23:20

Áhhá! :) Nem baj akkor is nagyon ötletes. Egyszerûbb mint a motort emelgetni. Amúgy jut eszembe. Mennyi olaj is kell a blokkba? A váltóhoz.

Avatar
molcsaba
Paparazzi
Paparazzi
Hozzászólások: 1407
Csatlakozott: 2007.07.17. 16:01
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 delux
Tartózkodási hely: Pécel

Hozzászólás Szerző: molcsaba » 2007.08.03. 23:18

Meiki írta::D Ez nem semmi. :D Ötletes :)
Igyekszem! Viszont ez nem saját ötlet, hanem tanultam! :roll:

Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki » 2007.08.03. 23:05

:D Ez nem semmi. :D Ötletes :)

Avatar
molcsaba
Paparazzi
Paparazzi
Hozzászólások: 1407
Csatlakozott: 2007.07.17. 16:01
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 delux
Tartózkodási hely: Pécel

Hozzászólás Szerző: molcsaba » 2007.08.03. 22:03

A hátsó kerék mérete 3,5x18. MITAS gumi. Lemértem 195,5cm a külsõ kör.

A mérés menete: Vonal a talajon, és a kerék talaj felõli alján, majd egy kört toltam elõre, és ismét jel a talajra. A talajon lévõ két jel közötti távolság 195,5cm. :twisted:

Avatar
molcsaba
Paparazzi
Paparazzi
Hozzászólások: 1407
Csatlakozott: 2007.07.17. 16:01
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 delux
Tartózkodási hely: Pécel

Hozzászólás Szerző: molcsaba » 2007.08.03. 22:00

Tehát 5750-en ment 3-ikban kb 90-et.

6300-on 3-ikban kb 100.

2-ikban 6200-on kb 75.

5-ikben 3100-on megy kb 70-et. :roll:

Avatar
molcsaba
Paparazzi
Paparazzi
Hozzászólások: 1407
Csatlakozott: 2007.07.17. 16:01
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 delux
Tartózkodási hely: Pécel

Hozzászólás Szerző: molcsaba » 2007.08.03. 21:57

Tévedni emberi dolog! Mondta a sün, és leszállt a súrolókeférõl! :roll:

Már tegnap este elbizonytalanodtam, aztán ma méréseket végeztem! :twisted:

Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki » 2007.08.03. 11:41

Pff. Még jóhogy leszedtem a légszûrõház fedelét. Katasztrófa. sürgõsen kell vennem újat mert ami bennevan siralmas állapotban van. :( Viszont meglepõdtem hogy milyen nagy. És megtudtam gyõzni végre Fatert hogy a másik oldalon a deknit nem kell levenni mert mindenáron le akarta vetetni velem hátha rossz valami ott és hogy tegyek be oda szerszámot. :)

Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki » 2007.08.02. 23:53

Ettõl tartottam hogy le kell vennem. Semmi kedvem és igazán idõm sincs hozzá mivel du mûszakos vagyok. De azért megpróbálom hátha készleszek vele. Kösz az infót. :)

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.08.02. 18:54

Meiki írta:ETZ 150-nél a fordulatszámmérõ tengely/fogaskerék cserélyéhez le kell vennem a váltó felöli deknit vagy ki lehet cserélni anélkül is? Mert a 250-esnél mintha nem kéne leszedni. Vagyis ahogy elnéztem egy motoron eléggé kinn volt oldalt és pár csavar fogta. De sajna ez a henger mögött van és van egy olyan rossz érzésem le kell vennem a deknit hozzá. :(
A bal oldali deknit lekell venni igen.

Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki » 2007.08.01. 23:11

ETZ 150-nél a fordulatszámmérõ tengely/fogaskerék cserélyéhez le kell vennem a váltó felöli deknit vagy ki lehet cserélni anélkül is? Mert a 250-esnél mintha nem kéne leszedni. Vagyis ahogy elnéztem egy motoron eléggé kinn volt oldalt és pár csavar fogta. De sajna ez a henger mögött van és van egy olyan rossz érzésem le kell vennem a deknit hozzá. :(

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.07.31. 20:46

naja.Akkor azlessz

Avatar
TRibor
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 84
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:55
Tartózkodási hely: Karcag-Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TRibor » 2007.07.31. 20:36

Legjobb ha a csapágyat lehûtöd (mivel a hideg hatására össze megy), miközben melegíted a csapágyházat (meleg hatására kitágul) és talán így tudod a legkönyebben majd betenni kisebb melegítéssel is.

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.07.31. 20:31

majd akkor igyexek :)

Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Csapágy

Hozzászólás Szerző: Tamás » 2007.07.31. 20:06

Hi! Fogj egy hajszárítót esetleg egy ventillátoros hõsugárzót. Várj 10-15 percet DE ha elkezded berakni a csapágyat ne húzd az idõt. Addig tedd, amíg a csapágy is fel nem melegszik. Mert akkor annyi. T

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.07.31. 19:42

Isten ments, hogy bele erõszakoljam:)Hõlég fúvót még nemtudom, hogy honnan fogok szedni, de kénytelen leszek utána szaglászni:)Errõl, hogyha hideg a csapágy akkor könnyebben bemegy a helyére, olyat még nem hallottam.De azért nem hagyom ki:)Majd a váltó összerakása lesz a legnagyobb gond.Van robbantott ábrám, meg úgy szedtem szét, hogy kb tudjam, hogy mi hova való, de ez akkor se olyan könnyû:(:)

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2007.07.31. 09:41

A csapágy mélyhûtõbe rakása is egy módszer a berakáskor.
Én KBS csapágyat raktam a hátsó kerékbe sõt a fõtengelyhez is,eddig nincs gond vele.

Avatar
Gyurm@
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 465
Csatlakozott: 2007.07.12. 23:32
MZ-d típusa: ETZ 300
Tartózkodási hely: Budakalász

Hozzászólás Szerző: Gyurm@ » 2007.07.30. 21:12

mzgergõ írta:Akkor megnyugodtam:)A csapágyházba nem nagyon akar belemenni, és örülök is neki, hogy szépen szorúl:)Egyébként a KBS csapágyról van valakinek valami ismertége?Én úgy tudom, hogy a Harley Davidsonok-ba szokták alkalmazni.
Üdv!
Úgy tedd bele hogy hõlégfúvóval melegítsd meg a csapágyfészket !! Ne erõszakold bele !!

Avatar
Gyurm@
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 465
Csatlakozott: 2007.07.12. 23:32
MZ-d típusa: ETZ 300
Tartózkodási hely: Budakalász

Hozzászólás Szerző: Gyurm@ » 2007.07.30. 21:11

Nekem is az van jó néhány helyen és nem volt még bajom vele. Viszont a szimeringbõl érdemes a legjobbik fajtát bele tenni!

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.07.30. 20:59

Akkor megnyugodtam:)A csapágyházba nem nagyon akar belemenni, és örülök is neki, hogy szépen szorúl:)Egyébként a KBS csapágyról van valakinek valami ismertége?Én úgy tudom, hogy a Harley Davidsonok-ba szokták alkalmazni.
Üdv!

Avatar
Gyurm@
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 465
Csatlakozott: 2007.07.12. 23:32
MZ-d típusa: ETZ 300
Tartózkodási hely: Budakalász

Hozzászólás Szerző: Gyurm@ » 2007.07.30. 20:57

Ja, és csak tengely irányban kotyoghat 1 picit ha minden irányban kotyog akkor vidd vissza !

Avatar
Gyurm@
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 465
Csatlakozott: 2007.07.12. 23:32
MZ-d típusa: ETZ 300
Tartózkodási hely: Budakalász

Hozzászólás Szerző: Gyurm@ » 2007.07.30. 20:53

Hol kotyog? A C3 az az illesztését jelöli és az pont megfelelõ az ETZ-khez. Akkor van gond ha bent a helyén kotyog a külsõ gyûrû. Tehát nem baj ha kotyog 1 picit legalább nem fogja akadályozni a fõtengelyt.

Üdv.

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.07.30. 18:37

ja, és ha tud valaki egy MZ ETZ 125-ös robbantott ábrával szolgálni, annak nagyon örülnék!kisszirt@citromail.hu

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.07.30. 18:36

Na sziasztok!

Megvettem ma a csapágyakat.Nem túl márkás csapágyról van szó.KBS nevet képvisel, és amerikai csapágy.De csak jobb mint a magyar kisipari.4950ft volt az egész blokk garnitúra.De van egy csapágy ami kicsit kotyog.Akkor azt vihetem is vissza?Pont a jobboldali fõtengely csapágy kotyog egy kicsit, amire a legnagyobb szügségvan.Érdemes lenne vissza vinni, és a helyett egy márkásabb csapágyat venni?

Üdv!

Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1889
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 & 251
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu » 2007.07.29. 20:51

Azért ne éljétek magatokat bele annyira :) Talán pár oldal van csak meg...

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.07.29. 14:46

z25z írta:ha samu fel tudja tolteni a regi szerviz forumot, akkor meglesz, bambi anno leirt minden meretet, tipust
Az nagyon jólenne!

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.07.29. 14:44

Nekem azt tanácsolták, hogyha veszek csapágyat, akkor csak C3-ast vegyek.Azért kérdeztem, hogy vajon miért lehet ilyen fontos.

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2007.07.29. 13:33

mzgergõ írta:Hali!

Lenne egy újjabb kérdésem.Mégpedig az, hogy a blokkba való összes csapágy méretét, tipusát, mûszaki megnevezését(golyóscsapágy, axiális, vagy nem stb...) eltudná-e regélni nekem valaki?
köszöntem!

Üdv!

ha samu fel tudja tolteni a regi szerviz forumot, akkor meglesz, bambi anno leirt minden meretet, tipust

Avatar
TRibor
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 84
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:55
Tartózkodási hely: Karcag-Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TRibor » 2007.07.29. 12:52

A valószínûleg a külsõ átmérõje más.
Csak C3? :shock:
Az ha jól emlékszem a C-vel kezdõdõ vagy tûgörgõs vagy hengergörgõs csapágy. (de nem biztos)
De azok is általában több számból szoktak állni.

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.07.29. 11:55

De megvannak, csak mailt írok egy üzletnek, hogy van-e olyan csapágy, amilyen kell nekem.Akkor most elég, hogyha azt írom, hogy 6204-es C3-as csapágy?Mi a külömbség a 6204-es, és 6304-es csapágy között?És a C3 az mit jelent?
Üdv!

Avatar
TRibor
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 84
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:55
Tartózkodási hely: Karcag-Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TRibor » 2007.07.29. 11:12

A régi csapágyak nincsenek meg? A csapágy oldalán van egy szám. pl. 6300 ez a szám egyértelmûen meghatározza a csapágy típusát, méretét, és tulajdonságait. Ezeke a számok szabványosak az összes csapágy márkánál ugyan azt jelentik, vásárláskor elég ezt a számot megadni és az eladó tudni fogja hogy neked mi kell. A szám után még esetleg van pár betû azok is fonotsak.
Ezen a linken az SKF online katalógusát találod, sajnos angol de könyen haználható és kilehet keresni a kívánt csapágy adatait.

http://www.skf.com/portal/skf/home/prod ... st&lang=en

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.07.29. 11:11

ja de azt még hozzáteszem, hogy ez a csapágy sajnos K.O.:( De mostmár legalább tudom, hogy ez a kisipari csapágy tehet mindenrõl!Az simán becsúszik, a DDR-es meg szorúl:)

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.07.29. 11:10

úristen!!!!Ezt nem hiszem el...!!!
Megtaláltam a régi DDR-es C3-as jobboldali fõtengelycsapágyamat.Gondoltam megnézem, hogy mit szólna hozzá a csapágyházam, és egyszerûen kézzel nemtudom bele paterólni:))Gumi kalapáccsal kicsit megütögedtem, és szépen félig bement.És most nagyon nagyon örülök, hogy nemkell a csapágyházzal bajlódni:))háháá

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.07.29. 10:24

Hali!

Lenne egy újjabb kérdésem.Mégpedig az, hogy a blokkba való összes csapágy méretét, tipusát, mûszaki megnevezését(golyóscsapágy, axiális, vagy nem stb...) eltudná-e regélni nekem valaki?
köszöntem!

Üdv!

Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Re: rezgéscsillapító gumi

Hozzászólás Szerző: bakimate » 2007.07.26. 20:35

Szia Kolléga!
Ha tudsz feltenni valahova egy képet róla, megmondom, hogy /1-é-e, vagy sem...
Üdv:
Baki Máté/1
krivanpeter írta:Szereztem rezgéscsillapító gumit a blok bordáira,...

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.07.26. 16:08

nincs valakinek elfekvõben egy MZ ETZ 125/150-es blokkja? :roll:

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.07.26. 16:07

Novi!
kössz az infót!

Avatar
popey
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 61
Csatlakozott: 2007.07.17. 23:26
Tartózkodási hely: jánoshalma

vok

Hozzászólás Szerző: popey » 2007.07.25. 23:23

Sajna a rezgéscsillapító gumi 250-es ETZ-re való! Kicsit csöcsre szaladtam, de remélem találok peresre is! Igaz ezt is annak vettem! De mostmár tudom a külömbséget. Addig is jó gurulást mindenkinek! :lol:

Avatar
popey
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 61
Csatlakozott: 2007.07.17. 23:26
Tartózkodási hely: jánoshalma

kérdés

Hozzászólás Szerző: popey » 2007.07.24. 22:01

Mé vagyok én babakocsis?? Mé nem, babamotoros???? Vagy az lányokra vonatkozik? Addig is jó gurulást mindenkinek! :lol:

Avatar
popey
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 61
Csatlakozott: 2007.07.17. 23:26
Tartózkodási hely: jánoshalma

rezgéscsillapító gumi

Hozzászólás Szerző: popey » 2007.07.24. 21:59

Szereztem rezgéscsillapító gumit a blok bordáira,. de nem tom, hogy kell felrakni! Esetleg be kell vágni? Hosszabb is és a hézagok se ott vannak a gumin ahol kéne lenniük! Lehet, hogy nem peresé? Tud valaki segíteni? Elõre is köszi! Addig is jó gurulást mindenkinek! :lol:

Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki » 2007.07.24. 15:18

Kösz szépen az infót. A héten szét szedem és meg nézem. Nagyon durván húz simson után. Csak sajnos a 4 éves kosz mindenben benne van. :( A Karbi aljából 1 centi vastag koszt szedtem ki. De most nagyon el lehet dugulva mert be indul felpörög és le áll. Ehhez szerintem már kompresszor kell. Amúgy a légszûrõt hogy tudom cserélni mert nem egészen simson-os megoldása van. :D

novi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 113
Csatlakozott: 2007.07.17. 00:27
Tartózkodási hely: Bp./H

Hozzászólás Szerző: novi » 2007.07.23. 21:15

Sziasztok!

Budapesti Svéd Csapágy Kft.
1091 Budapest, Üllõi út. 55.
Telefonszám: 06-1-215-3271
06-1-215-3257
06-20-439-7785
Fax.: 06-1-215-3273 (ha esetleg írásban akarod bejelenteni érkezésed)
E-mail: bscs@bscs.hu
Nyitvatartás: h-cs 7:30-17:00
p 7:30-16:00
szo zárva

F+F Csapágy-Simmering Bt.
1116 BUDAPEST XI.,
Építész u. 40-44.
T/F: 206-2635

Sziasztok!

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2007.07.23. 09:07

TRibor írta:A fordulatszám meghajtást nézted? Ott ha jól emlékszem mûanyag fogas kerekek vannak, lehet azok adták meg magukat...
(de majd Tigris megerõsít, meg kijavít :) )
Csõre mentél,az enyém standard,még csak kifúrva sincs a kihajtás helye a blokkon! :lol:

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.07.22. 12:25

Ha a blokknál nem forog az, ami hajtja a bovdent, akkor ott hiányzik valami.Vagy a meghajtótengely, vagy a fogaskerék, ami meghajtja a meghajtótengelyt.
Szivató kart meg érdemesebb venni boltba.Nem valami eget verõ érték.

Avatar
TRibor
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 84
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:55
Tartózkodási hely: Karcag-Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TRibor » 2007.07.22. 11:54

A fordulatszám meghajtást nézted? Ott ha jól emlékszem mûanyag fogas kerekek vannak, lehet azok adták meg magukat...
(de majd Tigris megerõsít, meg kijavít :) )

Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki » 2007.07.21. 23:33

Hello. Sajnos nem mûködik etz 150-es emen a fordulatszámmérõ de a spirál jó. mi lehet a baja? Most vettem és 4 évet állt. még nem szedtem szét. És kis alkatrészeket mint pl szivató kar hol lehetne olcsón kapni bontottat?

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.07.20. 16:00

A csapágyragasztó tudtommal csak a csapágy elforgására jó.Ha kotyog benne a csapágy arra nem.Ezért kéne kipróbálni a folyékonyfém ragasztót.Azthiszem 3000HUF körül mozog, de nemtudom, hogy hogyan lehet oldani.A csapágy ragasztó azt tudom, hogy 120fok körül elenged.

Egyébként kipróbáltam a sörösdobozos módszert.Kiraktam a napra a blokkot fél órára.Elég meleg lett, és megpróbáltam belerakni a csapágyat.Finoman elkezdtem gumikalapáccsal ütögetni befelé a csapágyat, de csak félig ment be.Talán valami zsírral kellett volna még bekenni, vagy egykis olajjal.De te is, meg faterom is aztmondta, hogy jógondolat a sörösdobozos módszer, de mégse kéne :)

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2007.07.20. 09:38

Nem ajánlanám a hézagolólemezes megoldást,nekem is ki volt kopva a csapágyház,bár csapágyragasztóval raktuk össze és fasza lett (aki ott volt sástón,láthatta,h elég rendben van a gépezet :D ),viszont ha a hézagolás elforog a házban,ugyanott vagy.Elvileg az aluminium felületek egymáshoz szorulnak,de szerintem a sörösdoboz meg a blokk nagyon más ötvözet.Esetleg próbálkozz oldhatatlan csavarrögzítõvel a hézagolólemez és a blokk illetve a csapágy köze,a Loctite-nak vannak nagyon jó cuccai...

jobb ötletem most nincs

Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2912
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Gexxx » 2007.07.19. 17:51

TRibor írta:Ha jól emlékszem a gyakorlatról (falredukcós mélyhúzás) akkor a sörös doboz 0,25-0,27mm festéssel 0,3. De nem vagyok 100%-ig biztos.
Vazze... azt tanulod fõsulin, hogy milyen vastag a sörösdoboz??? Beszarás...
(De azért én a melóhelyen is tanulok, ugye TRibi :twisted: )

Avatar
TRibor
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 84
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:55
Tartózkodási hely: Karcag-Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TRibor » 2007.07.19. 17:44

Ha jól emlékszem a gyakorlatról (falredukcós mélyhúzás) akkor a sörös doboz 0,25-0,27mm festéssel 0,3. De nem vagyok 100%-ig biztos.

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 7 vendég