Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2007.10.05. 17:16

Hali!

Szeretnék segítséget kérni. 150-es ETZ-mben fõtengelycsapágyakat kell cserélni. Az alkarészjegyzék C4-es csapágyakat ír a fõtengelyhez, a többi csapágy a blokkban C3. Okostojás eladó hüjének nézett a csapágyboltban amikor C4-eset akartam kérni, mert a C3 úgyis jó szerinte. :roll: De a C4-es szabvány 25 évvel ezelõtt is C4 volt nem? :oops: Lehet egyáltalán kapni C4-es csapágyat még? Na meg persze a négyütemû motorok könnyebb helyzetben vannak, mert ott az olajszivattyú nyomja neki a kenést, de szerencsétlen ETZ fõtengelycsapágyait csak egy kis fuvallat keni, jóhogy jobban felmelegszik és könnyebben megforog nem? :shock:

Szal kérdésem: csapágyfészekkímélés szempontjából melyik: C4 vagy C3?

Üdv

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2007.10.02. 22:44

Arpiie írta:Köszi Bambi a választ jól mondtad télleg nem lett semmi gond :lol: Köszi!
szivesen :D

Arpiie

Hozzászólás Szerző: Arpiie » 2007.10.02. 16:45

Köszi Bambi a választ jól mondtad télleg nem lett semmi gond :lol: Köszi!

O'neill

Hozzászólás Szerző: O'neill » 2007.09.29. 07:40

Kösz a választ bambi! Akkor nyersdugó lesz... :lol:

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2007.09.28. 23:09

O'neill írta:üdv,

Úgy hozta a sors, hogy meg kellene furatnom a hengert :? !
Ebbem szeretném kikérni szakértõi véleményeteket! :D
Méghozzá abban, hogy szerintetek ha egy nyersdugó méretére megfurják az jó lesz vagy csak elmegy, mert én elég hosszútávra tevezek ezzel a mostani felújítással... :P
Vagy az szerintetek jobb lenne, ha keresnék valami 125 ös újfajta motor gyári dugattyúját... (mert amúgy 125 ös ETZ rõl van szó ezt még nem is mondtam :D 8) ) ha egyáltalán lehet ilyet csinálni...
Szóval ez a nagy kérdésem, hogy az újfajta dugó jobb e és hogy megoldható e egyáltalán és ha igen akkor szerintetek mien fajta lenne megfelelõ!
Naggyából egyenlõre ennyi! :)

Hozzáértõ tanácsaitokat elõre is köszönöm! :D

O'neill
Az új fajta motorkerékpárok dugattyúi,eléggé eltérõ méreten vannak,az mz-hez képest,íezáltal nehéz beépíteni.Igy hát marad a (nyers) dugó.hid el nem lesz vele különösebb problémád vele.

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2007.09.28. 23:05

Arpiie írta:Csáó! Lenne egy kérdésem ami lehet hogy hülyeség de lehet hogy nem. Le szedtem a kuplungot a 250 es Etzm rõl de egy kis probléma lépett fel, a fõtengely vége a kuplung oldalon picit megtört de télleg egy kicsike darab tört, szinte forgácsolódott róla le, nos csak azt szeretném kérdezni hogy ez nekem a közeljövõbe fog valami problémát okozni? Meg köszönném ha valaki tudna nekem segíteni:):):):) Elõre is THX:)
Nem okoz problémát,majd ha egyszer hajtókar cserére kerül a sor,akkor majd a szerelõ fog bosszankodni,egy kicsit. 8)

O'neill

Hozzászólás Szerző: O'neill » 2007.09.28. 14:06

üdv,

Úgy hozta a sors, hogy meg kellene furatnom a hengert :? !
Ebbem szeretném kikérni szakértõi véleményeteket! :D
Méghozzá abban, hogy szerintetek ha egy nyersdugó méretére megfurják az jó lesz vagy csak elmegy, mert én elég hosszútávra tevezek ezzel a mostani felújítással... :P
Vagy az szerintetek jobb lenne, ha keresnék valami 125 ös újfajta motor gyári dugattyúját... (mert amúgy 125 ös ETZ rõl van szó ezt még nem is mondtam :D 8) ) ha egyáltalán lehet ilyet csinálni...
Szóval ez a nagy kérdésem, hogy az újfajta dugó jobb e és hogy megoldható e egyáltalán és ha igen akkor szerintetek mien fajta lenne megfelelõ!
Naggyából egyenlõre ennyi! :)

Hozzáértõ tanácsaitokat elõre is köszönöm! :D

O'neill

Arpiie

Hozzászólás Szerző: Arpiie » 2007.09.28. 10:07

Csáó! Lenne egy kérdésem ami lehet hogy hülyeség de lehet hogy nem. Le szedtem a kuplungot a 250 es Etzm rõl de egy kis probléma lépett fel, a fõtengely vége a kuplung oldalon picit megtört de télleg egy kicsike darab tört, szinte forgácsolódott róla le, nos csak azt szeretném kérdezni hogy ez nekem a közeljövõbe fog valami problémát okozni? Meg köszönném ha valaki tudna nekem segíteni:):):):) Elõre is THX:)

MZfan
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2007.08.13. 08:56
Tartózkodási hely: Bépé

szerelés felsõfokon

Hozzászólás Szerző: MZfan » 2007.09.27. 19:52

Üdv újra itt!
Jó régen voltam itt,sajnos mostanában nagyon átcsapnak felettem a hullámok.De most itt vagyok ismét,és végre leírhatom az én kis történetemet.
Múlt hét pénteken már úgy indultam el itthonról,hogy a km óra hullámzott,és minél gyorsabban mentem,annál kevesebbet mutatott :)
A hajtás halt meg,de úgy,hogy a burkolatból kilökte a csiga a tengelyt,és a déli órákra már nem is mért sajnos,pedig aznap a munkám km-ben is mérendõ lett volna :-( Sebaj,saccoltam.
Miután végleg leállt a sebesség mérõ,10perc után,vagy még annyi sem volt,a fordulatszám mérõ spirál szakadt el.Még jobb,most már a sebességemet sem tudom,csak a motor hangja után cirka :P
Sebaj,új burkolatok megvéve,és szabadnapomon kicseréltem a hajtást,így tegnap összeszereltem.A lánccal bajlódtam,mert sehogy sem akart összejönni,de egy angyalka segített egy pillanatban,és simán össze tudtam kötni a lánc két végét.Na,ez jó lett,bár csak nemrég próbáltam ki,mert tegnap már elegem lett belõle,és ráadásul a nyár elején vásárolt ford.mérõ spirálom is halott.Azt pedig azért nem tudtam tegnap beszerelni,mert a vége,ami a mûszerbe megy,nem ment bele,mert nem szögletesen volt elköszörûlve,hanem inkább hasonlított egy trapézra,mint amire kéne hasonlítania.Kisipari izék :(
Ma munkahelyen szépen megformáztam,és nagyon pöpec lett.Most már mind kettõ mûködik,még kisebb test problémákkal küszködöm a fordulatszám mérõnél,de ez legyen a legnagyobb gondom.Taps és függöny :-)

Avatar
Szilárd Mz
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 21
Csatlakozott: 2007.09.25. 21:49
Tartózkodási hely: Jánkmajtis

Hozzászólás Szerző: Szilárd Mz » 2007.09.25. 22:00

Szerintetek megoldható-e az, hogy valamilyen módon a ts125 ötsebességes legyen? (ETZ váltó, vagy valami ilyesmi???)

:twisted:

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2007.09.24. 09:20

Kis-ETZ kuplung dolgait beírtam a WIKI-be,olvasdd át,ha még nem tetted volna +!
üdv

Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki » 2007.09.22. 20:58

mzgergõ írta:Az az igazság, hogy ha röntgen szemed van, akkor van esélyed vissza rakni :) A poént félre téve, én eddig még soha nemtudtam leszedni úgy a berugótengelyen lévõ rugót, hogy nem szereltem le a kuplungot, és még átfordítani se tudtam eddig.Nekem valahogy a kuplungkosár fogai nem engedik megmoccani oldal irányba :? Elképzelhetõ, hogy az én bénaságom miatt lehet ez.Na de vissza térve, lekell venned még 1x a deknit, másképp nem fog menni.Ha az olaj leengedést nem számolom, 15perc alatt megvan az egész mûvelet.Sok szerencsét :)
Üdv!
Köszi. Már megoldottam. Simán vissza tudtam forgatni amikor levettem. De nekem nem 15 perc a szétszedés mivel kicsit el van görbülve a lábtartó és azt is le kell csavarnom amin a csavarok naná hogy szét vannak menve és alig lehetett levenni. De már raktam rá újat. És most vettem észre hogy miért nem megy a fordulatszámmérõm. A fõtengelyen lévõ fogaskarék ami hajtaná a fordulatszámmérõ fogaskereket eléggé el van kopva és ezért nem pörög. :? De majd veszek rá újat. Sajnos a kuplungom most sem lett jobb úgyhogy valószinü hogy törés :cry: Majd ha lesz rá keret kicserélem addig mûködik így is. Amúgy köszönöm az infót. :)

O'neill

Hozzászólás Szerző: O'neill » 2007.09.22. 14:03

thx,

azért kellettek volna a méretek, mert SKF es csapágyakkal akarom felszerelni a gépet :D
és még nem akarom szétszedni (mert akkor persze le tudnám mérni magam is), mert használva van és télen lesz csak felújítva, a mértek meg most kellenének, mert faterom céges számlára most meg tudná venni...

Avatar
Fehhér:)
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2007.07.24. 11:59
Tartózkodási hely: Esztergom

Hozzászólás Szerző: Fehhér:) » 2007.09.21. 21:42

jobbos: 6304 TNG C 4 f TGL 2981
balos:6204 TN WC 4 f TGL 2981
Ezt el mondod a boltosnak akk tudni fogja.... Ez régi német jelölés, de ez jó!
Jah egyébként szedd le a netröl az alkatrész jegyzékét mert sok egyéb okos dolog is van benne!

O'neill

Hozzászólás Szerző: O'neill » 2007.09.20. 16:02

Hello,

Nagyon megköszönném, ha valaki le tudná nekem írni pontosan a 125ös ETZ fõtengelycsapágyának méreteit!!!

Avatar
Fehhér:)
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2007.07.24. 11:59
Tartózkodási hely: Esztergom

Hozzászólás Szerző: Fehhér:) » 2007.09.19. 20:59

Csak kosárral együtt lehet cserélni, mert egyben van, a lánc okozhatja a csattogást(ahogy Te is mondtad)!

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.09.19. 18:23

Sziasztok!

Lenne egy problémám.Az utóbbi idõben arra figyeltem fel, hogy a blokknál néha néha csattogásokat hallok.A fõtengely nem lehet, mert bejáratós, és elég kíméletesen van használva.Más gond lehet.Én a primerláncra tippelek, mert amennyire emléxem, már hegyesek a fogaik a kuplungkosárnak, meg a másik fogaskeréknek meg aztán kitudja, hogy mióta üzemel, és megnyúlhatott.Ha tényleg ez a gond, akkor a kuplungkosáron lévõ fogakat külön lehet kérni, és cserélni?

Üdv!

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.09.19. 18:08

Meiki írta:Üdv. Szeretnék egy kis segítséget kérni. Levettem a váltó oldali deknit hogy a fordulatszámmérõ fogaskereket megcsináljam. És nem vettem észre hogy a berugótengely visszaforgott egy fordulatot így a rugó kilazult. :( Meg lehetne oldani azt hogy a dekni levétele nélkül visszatekerjem a rugót? Mert már feltöltöttem olajjal amikor észrevettem és le is mostam a motort. :cry: Valahogy most nincs lelkierõm újra szétszedni és igazából nincs hozzá még egy napom se. Ha valaki tudna megoldást az írjon legyen szives. Elõre is köszönöm.

UI.: A berúgókar levételekor fordulhatott átt ahogy húztam le a szoros berúgókart a tengelyrõl!
Az az igazság, hogy ha röntgen szemed van, akkor van esélyed vissza rakni :) A poént félre téve, én eddig még soha nemtudtam leszedni úgy a berugótengelyen lévõ rugót, hogy nem szereltem le a kuplungot, és még átfordítani se tudtam eddig.Nekem valahogy a kuplungkosár fogai nem engedik megmoccani oldal irányba :? Elképzelhetõ, hogy az én bénaságom miatt lehet ez.Na de vissza térve, lekell venned még 1x a deknit, másképp nem fog menni.Ha az olaj leengedést nem számolom, 15perc alatt megvan az egész mûvelet.Sok szerencsét :)
Üdv!

Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki » 2007.09.19. 16:52

Üdv. Szeretnék egy kis segítséget kérni. Levettem a váltó oldali deknit hogy a fordulatszámmérõ fogaskereket megcsináljam. És nem vettem észre hogy a berugótengely visszaforgott egy fordulatot így a rugó kilazult. :( Meg lehetne oldani azt hogy a dekni levétele nélkül visszatekerjem a rugót? Mert már feltöltöttem olajjal amikor észrevettem és le is mostam a motort. :cry: Valahogy most nincs lelkierõm újra szétszedni és igazából nincs hozzá még egy napom se. Ha valaki tudna megoldást az írjon legyen szives. Elõre is köszönöm.

UI.: A berúgókar levételekor fordulhatott átt ahogy húztam le a szoros berúgókart a tengelyrõl!

Mihi

Hozzászólás Szerző: Mihi » 2007.09.11. 16:33

Írtam egy regényt amelyre ezeddig nem reagált senki :-D, megpróbálom összefoglalni :


Mi a különbség a Ts 125 és az Es 125 fõtengelyek között?

Köszi.

Avatar
Gyurm@
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 465
Csatlakozott: 2007.07.12. 23:32
MZ-d típusa: ETZ 300
Tartózkodási hely: Budakalász

Hozzászólás Szerző: Gyurm@ » 2007.09.07. 11:11

A fémlamelláid baromira fel vannak púposodva talán az lehet. Ha a jelenség üzemmeleg állapotban még jobban elõjön akkor biztos az a baj.

Üdv

skeke
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2007.07.17. 23:45
Tartózkodási hely: Kóka

Kuplung

Hozzászólás Szerző: skeke » 2007.09.06. 20:04

Sziasztok! Volna egy fogos kérdésem. Ha hozzáérek a kuplung karhoz azonnal elkezd csúszi,ha tökig behúzom még mindig nem emel ki teljesen. A kuplung hátulján az"x" mérett 1,7mm. 0,5mm-nél nem lehet kissebb,elvileg nincs elkopva. Elöre is köszi a tippeket.

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.08.31. 13:25

Meiki írta:Köszi szépen mzgergõ :) Egy pár kép jólenne. Ha esetleg van MSN-ed akkor ott is átküldheted vagy felrakhatod ide is. Ahogy gondolod. Ilyen kis tányér és ék szorongatós dolog volt az egyik simsonomnál is csak ott 4 darabot kellett megcsinálnom. Én spec kombinált fogóval nyomtam le és csipesszel raktam a helyére a kis éket. Amint lesz idõm szétszedem és megcsinálom. Olajat szerintem a cégtõl ahol dolgozok simán tudok hozni. Hozok 1 litert és az elég lesz. 32-es szerintem pont jó bele. :D Mivel 4 évig állt és csak 1 szer cseréltek benne olajat 2 éve amikor elõször elmentem megnézni ezért gondolom az olaj eléggé bûnös lehet ebben a dologban. Nem hinném hogy 21 ezer kilóméter alatt így tönkremehet a gyári. Szerintem gyári mert még kevés a kilóméter ahoz benne hogy cserélve legyen. 1000 kilómétert már amúgy is én tettem bele. :)
Én inkább ide küldeném a képeket, mert bárkit érdekelhet, és így mindenki látja.

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2344
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2007.08.31. 09:20

nahh most megneztem a szerelesi kezikonyvet, de ezt egyebknet barki megteheti.......

125/150: elogyujtas 2,5.....3 mm megszakitohezag 0,3...0,4 mm

Avatar
Fehhér:)
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2007.07.24. 11:59
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Gyújtás

Hozzászólás Szerző: Fehhér:) » 2007.08.31. 08:41

Tamás írta:Hy! ETZ250 elektronikus gyújtás. Beállítás. Gyertyapipa le, gyertya ki, jobb oldali dekni le. Elvileg azt kell látnod, mint a képeken. (kösz TRibor!) Inbusz kulcsal megkeresed a dugó felsõ holtpontját, majd az egyéniségednek megfelelõen visszaengeded (a dugót) 2,5 - 3,5mm-el. Fellazítod az elektronika alaplapját, Ráadod a gyújtást, a pipába beleteszed a gyertyát, ráteszed a hengerfejre és megkeresed a szikrát. A jeladó mozgatásával. Ahol van, meghúzod a csavart a jeladónál, leveszed a gyújtást, gyertya, dekni, pipa a helyére és kész. Csinálni egyszerübb mint leírni! T
Hali!
125 ETZ-nek is ennyi a beállítási adata??

Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki » 2007.08.31. 06:28

Köszi szépen mzgergõ :) Egy pár kép jólenne. Ha esetleg van MSN-ed akkor ott is átküldheted vagy felrakhatod ide is. Ahogy gondolod. Ilyen kis tányér és ék szorongatós dolog volt az egyik simsonomnál is csak ott 4 darabot kellett megcsinálnom. Én spec kombinált fogóval nyomtam le és csipesszel raktam a helyére a kis éket. Amint lesz idõm szétszedem és megcsinálom. Olajat szerintem a cégtõl ahol dolgozok simán tudok hozni. Hozok 1 litert és az elég lesz. 32-es szerintem pont jó bele. :D Mivel 4 évig állt és csak 1 szer cseréltek benne olajat 2 éve amikor elõször elmentem megnézni ezért gondolom az olaj eléggé bûnös lehet ebben a dologban. Nem hinném hogy 21 ezer kilóméter alatt így tönkremehet a gyári. Szerintem gyári mert még kevés a kilóméter ahoz benne hogy cserélve legyen. 1000 kilómétert már amúgy is én tettem bele. :)

Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Gyújtás

Hozzászólás Szerző: Tamás » 2007.08.30. 19:29

Hy! ETZ250 elektronikus gyújtás. Beállítás. Gyertyapipa le, gyertya ki, jobb oldali dekni le. Elvileg azt kell látnod, mint a képeken. (kösz TRibor!) Inbusz kulcsal megkeresed a dugó felsõ holtpontját, majd az egyéniségednek megfelelõen visszaengeded (a dugót) 2,5 - 3,5mm-el. Fellazítod az elektronika alaplapját, Ráadod a gyújtást, a pipába beleteszed a gyertyát, ráteszed a hengerfejre és megkeresed a szikrát. A jeladó mozgatásával. Ahol van, meghúzod a csavart a jeladónál, leveszed a gyújtást, gyertya, dekni, pipa a helyére és kész. Csinálni egyszerübb mint leírni! T

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.08.30. 17:16

ja, és majd ha lessz idõm, csinálok képet, hogy hogyis néz ez ki.

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.08.30. 17:14

Meiki írta:Nem mert nem szedtem még szét. Úgy nem akarok nekiugrani hogy azt se tudom mit csinálok. És amúgy sincs olajam még ami a váltóhoz jólenne csak hykomol 100-as om van. az pedig elég sûrü. Ha komoly a gond és cserélni kell a kuplungot akkor pedig még használom amíg nem lesz pénz ts kuplungra mert jelenleg nem igazán van felesleg. Igaz nem tudom mennyi egy ts kuplung. De Tigris bizonyára jártasabb ebben a dologban. :)
Tudtommal bármelyik benzinkúton lehet kapni a hykomol 1 fajtályából olajat, és állítólag gyárilag az van elõírva.Én mindig is ezt használtam, eddig nemis volt gond vele.(nemkopnak egykönnyen az alkatrészek)
A régi olajat lecsapolod, és azt rakod vissza.Hamár habos, vagy korom fekete, akkor legalább tudod, hogy lekell cserélni.Lehet, hogy az egész gondodat az okozza, merthogy elöregedett az olaj.A kuplungot gyerekjáték szétszedni.Hamár 1x láttad, akkor 2x-ra már csukott szemmel megcsinálod.Engem mindig gyötör a lelki ismeret, ha nemtudom, hogy azt a valami hogy mûködik, és hogy kell szétszedni, meg persze összerakni :)
Az elsõ kisTZ-m be TS kuplung volt, én nemvoltam megelégedve vele.A sok kuplungolástól nagyon fájt már a markom.Viszont!Nagyon sok ideggel, kitartással, és ügyességgel lehet összerakni.Én külön célszerszámot csináltam, mert másképp nagyon nehéz!Ezt úgykell elképzelni, hogy van egy tengely, ami végén van egy kis lyuk.(átméróbe értem)Erre a tengelyre kell egy harang alakú tárgyat berakni.Utána egy alátétet, majd a rugó-t.Ez még simán meglehet csinálni, de utána jön a NEHEZE!A rugóra rákell rakni egy kis tányért, amit nagyon erõsen bekell nyomni.De ugye annak ott is kell maradnia, ezért kell berakni mint mondtam a tengely végére egy kis éket a lyukba.Ezt a tányérral lehet a legtöbbet szenvedni.Eleinte 2csavarhúzóval nyomtam be, utána más valaki berakta a kis éket.De annyira belelehet fáradni, hogy lecsúszik az egyik csavarhúzó, és már elis repült a kis tányér. :( Ezért is csináltam egy célszerszámot.
Viszont az elõnye, hogy a kuplung agy, az nem aluminiumból van, hanem acélból.Ezt magából az anyagából is lehet érezni, meg ha úgycsinálod mint én, hogy kinthagyom az esõbe, hátbizony berozsdásodik:)Remélem segítettem valamennyit.
üdv!

Mihi

Hozzászólás Szerző: Mihi » 2007.08.30. 15:50

Tisztelt Mesterek!

Egy 3 éve jól üzemelõ 125-ös Ts boldog tulajdonosaként, hozzájutottam egy 150 es komplett motorblokkhoz karbival
mindezt ajándékba, úgyhogy gondoltam használható állapotba kéne hozni a dolgot azt lenne egy csereblokkom.
Széthúzás után kiderült, hogy a gépet frissen rakhatták össze ( pl vadonat új kuplung) csak ROSSZUL.
a kuplungoldali fõtengelycsapágyak kivándoroltak 3 mm -t lejjebbtolták a láckereket tengelyrõl , a kuplung is elmászott, és egy kicsit belmart a blokkfedélbe ( van pót).
Olyasmi tippet kaptam hogy itt valószínûleg összekevertek Es - TS blokkot, fõtengelyt,
belsõ szimmering - külsõ szimmering, de az is lehet hogy valami rögzítõgyûrû hiányzik a fõtengelyrõl... NEM ÉRTEM :-).
A blokk amúgy szép állapotban van, nekem megéri a pepecselést, ha valaki lenne olyan segítõkész, hogy megpróbálja eloszlatni a homályt, annak még fényképeket is tudok küldeni az említett alkatrészekrõl.
Elõre is Köszönöm!

Avatar
Fehhér:)
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2007.07.24. 11:59
Tartózkodási hely: Esztergom

Hozzászólás Szerző: Fehhér:) » 2007.08.30. 12:37

Jah nekem 125ös! Gondolom nem u.a. a gyújtás beállítás!

Avatar
TRibor
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 84
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:55
Tartózkodási hely: Karcag-Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TRibor » 2007.08.30. 11:35

Én még a beállításával nem foglakkoztam, így vettem, de semmi probláma nincs vele. Akkor elõfordulhat hogy ez az erõtlenség oka.

Avatar
Fehhér:)
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2007.07.24. 11:59
Tartózkodási hely: Esztergom

Hozzászólás Szerző: Fehhér:) » 2007.08.30. 11:28

Néztem a képeken a beállítást, nekem az nyilt nézve sokkal visszább van állítva a jeladó!
Most monden motornál más vagy csak nekem van sz@rul belöve?(csak erötlen más baja nincs egyéként)

Avatar
TRibor
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 84
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:55
Tartózkodási hely: Karcag-Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TRibor » 2007.08.30. 10:15

Hi ÉhesFarkas!
Szerencséd van mert pont Farky cimborám is ilyen képeket kért tõlem! :twisted: :roll: :lol: :D :smt005 :smt025

Csináltam pár képet a gyusziról, ezeken a linkkeken megtalálodõket!

http://img0.tar.hu/tribor/img/32397337.jpg#3
http://img0.tar.hu/tribor/img/32397336.jpg#3
http://img0.tar.hu/tribor/img/32397335.jpg#3

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2344
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2007.08.30. 07:17

Na jot kerdeztel... Sajnos en csak a megszakitos gyujtasban vagyok otthon, de azert probalok valami okosat irni neked a kerdesedre. Az altalad emlitett tirisztoros gyujtasnak a nagy elonye, hogy nincsenek benne surlodo alkatreszek, hanem egy jelado szakitja meg az aramkort. Szemben a megszakitos gyuszival, ahol a butyok meg a rajta levo kalapacs ahol erintkezik a butyokkel kopik (megszakitohezag allitodik idovel) beegesek jelenhetnek meg az ullo es kalapacs erintkezo feluleten stb. ebbol adodoan a tirisztorosnal a gyujtas nem allitodik el, ergo ha egyszer a gyarban belottek, es nem szedted szet azota akkor jonak kell lennie. Elvileg valami jelolesnek kellene lennie rajta, hogy mi az alapbeallitas. Vagy szakmuhelyben oszcilloszkoppal kell beloni Az elogyujtas azonban 2,8....3 mm.

Avatar
moderator
a cenzúra ura
a cenzúra ura
Hozzászólások: 76
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:24
Tartózkodási hely: Mindig a hátad mögött!

Hozzászólás Szerző: moderator » 2007.08.30. 00:56

éhesfarkas írta nem épp a legjobb helyre:

éhesfarkas írta:hello

etz 250es rõl lenne szó!!
tud valaki segteni abban hogy ,hogy lehet neki beálltani normálisan (pontosan)az elõgyujtást???
a gyujtása tirsztoros, azt nem tudom jol irom e de az a lényeg hogy nem a hagyományos kalapácsos hanem a másik:))) még szerencse hogy mûszaki suliba járok és igy eltom magyarázni:)))

a következõ kérésem, hgy valaki tudna e készíten egy fotot a gyujtás részrõl, valami közelit?!
segtségeteket elõre i sköszönöm!!!
nah még egy kérdés:) az elõgyujtása mennyi??
jah a cím amire tujátok küldeni a képet: freemailpeter@freemail.hu

kösz mindent!4
csõõ

Avatar
Fehhér:)
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2007.07.24. 11:59
Tartózkodási hely: Esztergom

Hozzászólás Szerző: Fehhér:) » 2007.08.29. 22:46

Ha már váltónál vagyunk!
Néha azt csinálja amotor mikor már meleg, egyszerüen alig tudom kivenni sebességböl csak ha játszok 1 kicsit vele! Ezt nem csinálta hál Istennek soxor, de témába vág!
Jah igen ötvözetröl annyit h a nyers férfi erömmel eltörtem 1et szerelés közben!

Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki » 2007.08.29. 18:32

Kösz szépen amint lesz idõm megnézem.

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2007.08.29. 09:30

Igen,ez nem egyszerû dolog.Én ki tudom venni üresbe állóhelyben is,mégis akkor szoktam,amikor még gurulok,nekem kényelmesebb,de elvileg ki kell tudnod venni,ha jól beállítod.A kinyomóorsó tekergetését nagyon finoman kell csinálni.Mindenesetre ha végképp nem tudtad beállítani,érdemes szétszedni,fõleg ha nem láttad még belülrõl,könnyen lehet rossz,kopott,törött az agy,ahogy azt Speed kollega is írta,ez a gané aluötvözet egy kalap szart nem ér.Esetleg a parafabetétek kopása/megégett felülete lehet ludas,bár ez általában a tatiknál a 10 mp-es kuplungcsúsztatás eredménye lehet,ka nincs kellõen kenve a kuplung.
TS kuplungszerkezetet bontott TS-bõl is szerezhetsz,sajnos arról nem tudok pontos tapasztalatot mondani,azt egy ismerõsöm varázsolta be a gépbe,de gyakorlatilag csak az agy más,nem 3 csavar és egy tányérrugó adja a rugóerõt,hanem 6 db csavar külön rugókkal.Asszem.

Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki » 2007.08.29. 06:18

Nem mert nem szedtem még szét. Úgy nem akarok nekiugrani hogy azt se tudom mit csinálok. És amúgy sincs olajam még ami a váltóhoz jólenne csak hykomol 100-as om van. az pedig elég sûrü. Ha komoly a gond és cserélni kell a kuplungot akkor pedig még használom amíg nem lesz pénz ts kuplungra mert jelenleg nem igazán van felesleg. Igaz nem tudom mennyi egy ts kuplung. De Tigris bizonyára jártasabb ebben a dologban. :)

Avatar
Fehhér:)
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2007.07.24. 11:59
Tartózkodási hely: Esztergom

Hozzászólás Szerző: Fehhér:) » 2007.08.28. 21:56

Megnézted az agyat? Nekem akkor csinálta azt amikor rossz volt az agy!!

Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki » 2007.08.28. 17:52

Helló Tigris! Olvastam WIKI-n a hozzászólásod. Nekem olyan problémám lenne hogy nem tudom beállítani úgy hogy járó motornál üresbe lehessen rakni vagy ha bállítom hogy lehessen üresbe kapcsolni akkor csúszik a kuplung de nagyon. Ilyenkor mit lehet csinálni? Amúgy motorozni lehet vele csak gurulás közben mindíg vissza kell pakolgatni üresbe ha meg akarok álni. Gondolkodok a TS kuplungon ha ez nem lesz jó rövid idõn belül. De azt sem szeretném utángyártottan megvenni mert abban nem bízom.

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2007.08.28. 09:20

mzgergõ írta:150-es kis TZ-rõl volt szó.Szerintem az a 3000-es fordulat az nem tesz jót neki, mert akkor erõlködik a motor.
150-esnek az 5-6 liter az rengeteg!!!Én akkor tudtam ennyit megetetni az enyémmel,amikor erõs ellenszélben tartós 90-95öt mentem vele...
A lényeg az bejáratáskor,hogy ne pörgesd nagyon,jó,a 3000 lehet,h kevés,ahogy Zizi is írta,de én mindíg figyeltem bejáratáskor egyrész azt,nem kezd-e akadozni meg mindíg tapogattam a hengert,nem nagyon forró-e.Bejáratás alatt én fõleg este-éjszaka motoroztam.

Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2893
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Gexxx » 2007.08.27. 23:34

Na az ilyeneket (mekkora az elõgyuszi, hogy állítod be) kellene beírni a wiki-be...

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.08.27. 20:16

150-es kis TZ-rõl volt szó.Szerintem az a 3000-es fordulat az nem tesz jót neki, mert akkor erõlködik a motor.

éhesfarkas

help!

Hozzászólás Szerző: éhesfarkas » 2007.08.27. 18:52

hello

etz 250es rõl lenne szó!!
tud valaki segteni abban hogy ,hogy lehet neki beálltani normálisan (pontosan)az elõgyujtást???
a gyujtása tirsztoros, azt nem tudom jol irom e:) de az a lényeg hogy nem a hagyományos kalapácsos hanem a másik:))) még szerencse hogy mûszaki suliba járok és igy eltom magyarázni:)))

a következõ kérésem, hgy valaki tudna e készíten egy fotot a gyujtás részrõl, valami közelit?!
segtségeteket elõre i sköszönöm!!!
jah a cím amire tujátok küldeni a képet: freemailpeter@freemail.hu

kösz mindent!4
csõõ

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2344
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2007.08.27. 17:11

tigris írta: Szia!

Ha 250-rõl van szó,akkor az 5-6 liter az normális.400 km után még nem nagyon érdemes 3000 fölé pörgetni,az erejét még ne próbálgasd szerintem.Elõgyújtásnak kell lennie,az enyémben (125ös) 3-3,5 mm,a 250-eshez majd valaki ír,aki tudja pontosan,de mindenképp legalább ennyi,mert ha nagyon a felsõ holtpont közelében gyújt,nem lesz benne erõ.
250 nek 2,8 mm, amugy a 3000 az meg alapjarati fordulatszamtartomany, helyesen valahogy igy bejaratos motort nem szoktunk 5000 felé porgetni.....aztan fokozatosan impulzusterheleskent neha neha aztan gyakrabban vegen meg man batran.....

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2007.08.27. 16:40

mzgergõ írta:Sziasztok!

Nekem is fogyasztási problémám van.Járatós a motor, mostvolt az egész motor alkatrészekre szétkapva, átvizsgálva kijavítva.Légszûrõ rendesen kilett pucolva, a deknik közé tettem tömítõpasztát, hogy véletlenül se menjen be a levegõ.Farsot nem kap, mert akkor lenne egy csúnya fulladós hangja.
Karbi:uszószint jó, súbertû felülrõl az elsõn, nem folyik sehol sem.A szivató nincs fennakadva, és bikaerõs rugóvan benne.A gumi is úgy ahogy megvan.A boltban kapható szivató gumit inkább nem részletezném, azért se veszek bele. :( :)
Gyujtás:A gyujtás tudtommal bevan állítva, mert rendesen felpörög, és kipörög.Van benne egy minimális elõgyújtás, mert szokása néha, hogy visszarug.De azthiszem az kell.
Gyertya:NGK B7HS-t használok, kicsit talán feketés színû, de az elektródájánál világos barna.(elég világos.)
Blokk:A blokk járatós, új szimeringekkel felszerelve. A be, és fel ömlõket ki pucoltam 1200-as , majd 2000-es csiszolópapírral, mert már inkább barnás, nem pedig aluminium színe volt.
3000-4200 közötti fordulatszám tartományban hajtom a motort, nem túlsok gázzal.A fékekre is figyeltem, nem fognak be.Talán mondhatni városi használatban használom a kuplungot, de ez eléggé változó.
Kipufogó:Gyárivan rajta."gyári" :)
A fogyasztása így 5-6liter között van.Szerintetek ez egy normális arány :?: Azthiszem leírtam mindent, ami a fogyasztással lehet kapcsolatos.Elég vegyesre sikerült, de hamár ennél a topicnál tették fel a kérdést, akkor énis ide irogatok :)
Azt még hagy tegyem hozzá, hogy annak ellenére, hogy meglett csinálva, nem érzem, hogy erõsebb lenne mint mielött fel lett újítva.Talán csak túl türelmetlen vagyok, mert 400km-ert mentem le vele. :roll:

Üdv!
Szia!

Ha 250-rõl van szó,akkor az 5-6 liter az normális.400 km után még nem nagyon érdemes 3000 fölé pörgetni,az erejét még ne próbálgasd szerintem.Elõgyújtásnak kell lennie,az enyémben (125ös) 3-3,5 mm,a 250-eshez majd valaki ír,aki tudja pontosan,de mindenképp legalább ennyi,mert ha nagyon a felsõ holtpont közelében gyújt,nem lesz benne erõ.

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.08.27. 15:29

Sziasztok!

Nekem is fogyasztási problémám van.Járatós a motor, mostvolt az egész motor alkatrészekre szétkapva, átvizsgálva kijavítva.Légszûrõ rendesen kilett pucolva, a deknik közé tettem tömítõpasztát, hogy véletlenül se menjen be a levegõ.Farsot nem kap, mert akkor lenne egy csúnya fulladós hangja.
Karbi:uszószint jó, súbertû felülrõl az elsõn, nem folyik sehol sem.A szivató nincs fennakadva, és bikaerõs rugóvan benne.A gumi is úgy ahogy megvan.A boltban kapható szivató gumit inkább nem részletezném, azért se veszek bele. :( :)
Gyujtás:A gyujtás tudtommal bevan állítva, mert rendesen felpörög, és kipörög.Van benne egy minimális elõgyújtás, mert szokása néha, hogy visszarug.De azthiszem az kell.
Gyertya:NGK B7HS-t használok, kicsit talán feketés színû, de az elektródájánál világos barna.(elég világos.)
Blokk:A blokk járatós, új szimeringekkel felszerelve. A be, és fel ömlõket ki pucoltam 1200-as , majd 2000-es csiszolópapírral, mert már inkább barnás, nem pedig aluminium színe volt.
3000-4200 közötti fordulatszám tartományban hajtom a motort, nem túlsok gázzal.A fékekre is figyeltem, nem fognak be.Talán mondhatni városi használatban használom a kuplungot, de ez eléggé változó.
Kipufogó:Gyárivan rajta."gyári" :)
A fogyasztása így 5-6liter között van.Szerintetek ez egy normális arány :?: Azthiszem leírtam mindent, ami a fogyasztással lehet kapcsolatos.Elég vegyesre sikerült, de hamár ennél a topicnál tették fel a kérdést, akkor énis ide irogatok :)
Azt még hagy tegyem hozzá, hogy annak ellenére, hogy meglett csinálva, nem érzem, hogy erõsebb lenne mint mielött fel lett újítva.Talán csak túl türelmetlen vagyok, mert 400km-ert mentem le vele. :roll:

Üdv!

Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2893
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Gexxx » 2007.08.27. 14:42

speed írta:Megpróbáltam állítani rajta, de csak rosszab lett! :cry: (nagyon be van tekerve a csavar) Meg az állító csavar is ki van már kopva.... Karbit kéne cserélni csak No kes :evil:
De ezt meg nézem, kössz!!!!!!!!
Jah a légszürö zserbó új, szal azzal elvileg nincs gond!
szedd szét, nézd meg a fúvókákat, hogy mekkorák, a légcsavar is annyira legyenek betekerve, mint a karbantartási útmutatóban, a tû állását, úszó beállítását... szóval mindet ellenõrizd le!

Valamint a gyújtást is megnézném...

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 8 vendég