Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
TRibor
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 84
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:55
Tartózkodási hely: Karcag-Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TRibor » 2007.08.24. 17:03

A harmadik sebesség az Mz gyenge pontja tudtommal (egyben egyetlen is :lol: ). Ha jól tudom ha kopott akkor szokta kidobálni , de ez nem 100%.

Dani

Hozzászólás Szerző: Dani » 2007.08.24. 16:56

Hali!
Újonnan regisztráltam az oldalra. Egy kérdésem volna, mégpedig hogy szerintetek mitõl lehet az, ha a 3.-at folyton kidobálja?
Kuplung, vagy váltó? A gép szét van szedve, és a váltóban számottevõ kopásokat nem láttam. Talán az egyik kapcsolóköröm az ami kicsit jobban kopott. Ez okozhatja?

Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki » 2007.08.23. 22:58

Nem tudom de a váltó rész remélem ide tartozik. Ha nem akkor töröljétek. Ma elõször el kezdett szentséges módon csörögni a motor és ha jól hallottam a kuplung felõl jött a hang. Viszont a motor ugyan úgy ment mint ahogy eddig. Megáltam mert kiértem a horgászhelyre és amikor hazafelé indultam este már nem csörgött. Mire majdnem hazaértem ismét elkezdte. Mentem egy próbakört és semmi. Ez mi a bánat lehet? Sajnos halvány lila gõzöm sincs hogy mi ez és ha nem muszály nem veszem le a deknit mert mert nincs olajam. Ha tud valaki segíten akkor pls írjon. THX.

Avatar
moderator
a cenzúra ura
a cenzúra ura
Hozzászólások: 76
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:24
Tartózkodási hely: Mindig a hátad mögött!

Hozzászólás Szerző: moderator » 2007.08.23. 00:11

Meiki írta:az enyémen ts karbi van úgyhogy passzolok. De nem is bánom mert nagyon jól megy és keveset eszik. :)

Lassan ez már a "last warn" kategória lesz :evil: Hidd el, veled örülünk, hogy a tied jó, de a hozzászólással sajnos nem segítettél a klubtársadon! Kérlek, ha már örömködsz, legalább segítségképp nézz utána a kérdésnek.
Itt hívnám fel a figyelmet, hogy az mzclubhungary oldala nemcsak fórumból áll, rengeteg szakirodalom letölthetõ a fõoldal - letöltések menüpont alól. Sokszor hamarabb meg is találhatjátok a választ a kérdésre, mint a fórumban.

Speed; a kérdésedre a válasz: 24 N 2-2

Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki » 2007.08.22. 23:35

az enyémen ts karbi van úgyhogy passzolok. De nem is bánom mert nagyon jól megy és keveset eszik. :)

Avatar
Fehhér:)
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2007.07.24. 11:59
Tartózkodási hely: Esztergom

Hozzászólás Szerző: Fehhér:) » 2007.08.22. 23:33

Hali!
150es ETZ-nek 24 vagy 26os karbija van???

Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki » 2007.08.22. 15:16

Szerintem nem kell ETZ-nél cserélgetni. Legalábbis abból indulok ki hogy simsonnál sem számított. Valószínü ETZ-nél sem kell. De ha tévednék akkor elnézést

Avatar
Fehhér:)
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2007.07.24. 11:59
Tartózkodási hely: Esztergom

Hozzászólás Szerző: Fehhér:) » 2007.08.22. 10:07

Régebben olvastam Yamaha DT-nél télen meg nyáron kell cserélni a gyertyát(höérték miatt), ETZ-nél is kell vagy nem igényli ezt???

Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki » 2007.08.17. 00:52

Hy! Nem a fordulatszámmérõ elõtte se és utánna sem mutatott semmit és még most sem mutat. Majd ha kicserélem a fogaskereket amit már megvettem. De lehet hogy nem vette be mert nem úgy kezdett el recsegni hogy 4-ben mentem hanem váltani akartam de akkor valószínû nem vette normálisan.

Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Hozzászólás Szerző: Tamás » 2007.08.16. 19:08

Hy! A forulatszámmérõ azóta mutat? Biztos, hogy 4-et raktad? Ha bevette ritkán recseg, ha recseg nem vette be. t

Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki » 2007.08.15. 20:41

Ma motoroztam és furcsa dolgot csinált a motor. Amikor 4.-be kapcsoltam akkor majdnem hogy blokkolt a kerék és elég furcsán recsegett. Nemsokkal késõbbismét de akkor csak recsgett. Rögtön kuplungoltam és visszaváltottam 3-ba majd ismét 4 és jó volt. Lehet hogy a fordulatszámmérõ fogaskereke törött el és az akaszthatta meg? Vagy csak rosszul vette be a sebességet? :?: Remélem nem komoly baj mert nagyon szépen mûködik és semmi zörgés amúgy.

novi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 113
Csatlakozott: 2007.07.17. 00:27
Tartózkodási hely: Bp./H

Hozzászólás Szerző: novi » 2007.08.14. 22:11

Sziasztok!

Szerintem a FAG van olyan jó mint az SKF. Igaz személyesen csak Pannóniába (OFF) és JAWA-ba (nagyon csúnya OFF) gyõzõdtem meg használhatóságáról, de ezekben bevált. Hozzátenném, hogy ezek a motorok, az ETZ-mhez képest, csak kis fordulaton üzemelnek.

Sziasztok!

u.i.: ez a csapágy kérdés nekem erõsen vallási szinezetûnek tûnik, van aki ebben hisz, van aki abban, de nem hiszem, hogy a nagy gyártók között jelentõs különbségek lennének

Avatar
moderator
a cenzúra ura
a cenzúra ura
Hozzászólások: 76
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:24
Tartózkodási hely: Mindig a hátad mögött!

Hozzászólás Szerző: moderator » 2007.08.14. 01:44

tigris irta csak nem jó helyre:

Nincs jelentõs különbség a 125 és a 150 között,legalábbis akkora nem,h a 125 majdnem nyélen tudja azt,amit a 150 félgázon,fõleg,h a váltó tudtommal ugyanaz,szal a fordulat is megegyezõ az adott sebességeknél.
Változatok:

etz 125 7,5 kW 12,3 Nm
etz 150 9 kW 15 Nm

A maximális teljesítményt 6000-nél,a max nyomatékot 5500-nál adja le mindkettõ.

Avatar
moderator
a cenzúra ura
a cenzúra ura
Hozzászólások: 76
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:24
Tartózkodási hely: Mindig a hátad mögött!

Hozzászólás Szerző: moderator » 2007.08.14. 01:32

mz gergo írta, csak nem jó helyre:


Új kérdésekkel bukkantam elõ
Ugye hamár szétvan húzva a blokk, akkor márkás csapágyakat is raknék bele.SKF, FAG, vagy KOYO.SKF-re aztmondták, hogy a legjobb, de drága.FAG olcsóbb, de nem bírja valami jól.A KOYO-ra aki használta/használja, mindenki megvan elégedve vele.Nemdrága, meg jól is bírja.Nektek mi a véleményetek?És esetleg tudna valaki Budapesten egy csapágy boltot mondani?IX.ker környékén, vagy XI-ker, de ha máshol lenne, azse baj.
üdv!
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára moderator 2007.08.14. 08:59-kor.

Avatar
Fehhér:)
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2007.07.24. 11:59
Tartózkodási hely: Esztergom

Hozzászólás Szerző: Fehhér:) » 2007.08.13. 23:34

de azért holnap megcsinálom!!!! azt remélem frankó lesz mert akk én is leszek a Nerbi túrán!!!

Avatar
Fehhér:)
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2007.07.24. 11:59
Tartózkodási hely: Esztergom

Hozzászólás Szerző: Fehhér:) » 2007.08.13. 23:33

tigris írta:
speed írta:Pont ezért gondoltam h valakitöl szerzek bontott gyárit....
Az utángyártott hulladék anyagból van,nekem 4 év alatt 3 tört el,igaz kettõ szereléskor,de a külsõ fogak is hamar bemaródnak,mert az agy anyaga alu a lemezek meg ugye acélból vannak.Nekem a TS kuplung továbbra is bevált,amióta beraktuk,egy újjal nem kellett hozzányúlni,pedig azóta oktattam vele,Békés-Pest,Sástó és pilisi csapatás az utóbbi kettõ elég jó erõpróba volt a kuplungnak is :D
akkor nem csak te vagy igy...
ma én is eltörtem 1et... vazz mint a ropi, vagy csak én vagyokl túl erös?! :wink:

Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki » 2007.08.13. 23:30

Nekem sajnos ismét állítanom kell a kuplungon mivel álló helyzetben hideg váltónál képtelenség 1-bõl felváltanom akár 2-be vagy üresbe. Pedig egész jó volt mostanáig. Igaz lehet most áll vissza a régi helyére minden ahogy egyre töbet motorozok.

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2007.08.13. 10:16

Ha a kuplung jól kiemel(tehát nem nehéz a váltás és álló helyben is kijön üresbe) és nem csúszik,akkor jó.

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.08.13. 10:02

tigris írta:
mzgergõ írta:Egyébként csak nekem csinálja azt, hogyha nem jár a motor, és sebességbe rakom, és behúzott kuplungal elkezdem tolni, akkor olyan mintha bese lenne húzva?!Járó motor mellett jól mûködik.Sebességben alapjáraton behúzott kuplungal nem húz.
Valamennyire mindenképp érezni fogod,h visszafogja a gépet,ha álló motornál sebességben kuplungbehúzva tolod,de miért is tennéd.Ha jobban kiemeltetsz a kuplunggal,javulhat a helyzet,de ha 1ébként jó a kuplungod,ne nyúlj hozzá emiatt.
Csak érdeklõdés miatt kérdeztem, mert ismerõs faterja mondta, hogy nem jó a kuplungom ezért :) Pedig járó motorral nekem nincs semmi bajom vele.

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2007.08.13. 09:05

speed írta:Pont ezért gondoltam h valakitöl szerzek bontott gyárit....
Az utángyártott hulladék anyagból van,nekem 4 év alatt 3 tört el,igaz kettõ szereléskor,de a külsõ fogak is hamar bemaródnak,mert az agy anyaga alu a lemezek meg ugye acélból vannak.Nekem a TS kuplung továbbra is bevált,amióta beraktuk,egy újjal nem kellett hozzányúlni,pedig azóta oktattam vele,Békés-Pest,Sástó és pilisi csapatás az utóbbi kettõ elég jó erõpróba volt a kuplungnak is :D

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2007.08.13. 09:01

mzgergõ írta:Egyébként csak nekem csinálja azt, hogyha nem jár a motor, és sebességbe rakom, és behúzott kuplungal elkezdem tolni, akkor olyan mintha bese lenne húzva?!Járó motor mellett jól mûködik.Sebességben alapjáraton behúzott kuplungal nem húz.
Valamennyire mindenképp érezni fogod,h visszafogja a gépet,ha álló motornál sebességben kuplungbehúzva tolod,de miért is tennéd.Ha jobban kiemeltetsz a kuplunggal,javulhat a helyzet,de ha 1ébként jó a kuplungod,ne nyúlj hozzá emiatt.

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.08.10. 15:32

Kicsi rá az esély, hogy találsz, de probálkozni végülis lehet.

Avatar
Fehhér:)
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2007.07.24. 11:59
Tartózkodási hely: Esztergom

Hozzászólás Szerző: Fehhér:) » 2007.08.10. 13:26

speed írta:Pont ezért gondoltam h valakitöl szerzek bontott gyárit....
Mert nem sok jót hallottam a mostani után gyártottról.. :?

Avatar
Fehhér:)
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2007.07.24. 11:59
Tartózkodási hely: Esztergom

Hozzászólás Szerző: Fehhér:) » 2007.08.10. 13:26

Pont ezért gondoltam h valakitöl szerzek bontott gyárit....

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.08.10. 13:15

speed írta:Hali!
Kellene nekem ETZ 125höz kuplung-agy!
Ha valakinek van elfekvõben egy légyszi szóljon!
Elörre is kössz.
Jobban járnál, ha vennél boltban újat.Nem kéne keresgélned, meg nemhiszem, hogy gyárit kapnál valahonnan is.

Avatar
Fehhér:)
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2007.07.24. 11:59
Tartózkodási hely: Esztergom

Hozzászólás Szerző: Fehhér:) » 2007.08.10. 13:08

Hali!
Kellene nekem ETZ 125höz kuplung-agy!
Ha valakinek van elfekvõben egy légyszi szóljon!
Elörre is kössz.

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.08.10. 11:05

mzgergõ írta:Egyébként csak nekem csinálja azt, hogyha nem jár a motor, és sebességbe rakom, és behúzott kuplungal elkezdem tolni, akkor olyan mintha bese lenne húzva?!Járó motor mellett jól mûködik.Sebességben alapjáraton behúzott kuplungal nem húz.
Mármint nem indul meg :)

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.08.10. 11:05

Egyébként csak nekem csinálja azt, hogyha nem jár a motor, és sebességbe rakom, és behúzott kuplungal elkezdem tolni, akkor olyan mintha bese lenne húzva?!Járó motor mellett jól mûködik.Sebességben alapjáraton behúzott kuplungal nem húz.

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.08.10. 11:02

speed írta:
mzgergõ írta:Az is lehet, hogy nagyon megvannak húzva a kuplung agynál az a 3 csavar.
Szerintem az nem lehet gond mert nem végig menetesek a csavarok és ott megakad ahol vége a menetnek!!
Naja...Ez tény.Ha segít, akkor elmondom, hogy nekem hogy van.Az a 3 csavar annyira van meghúzva, hogy szorúljanak.De mind 3-at ugyan annyira kell meghúzni.Többet sajnos nem tudok :?

Avatar
Fehhér:)
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2007.07.24. 11:59
Tartózkodási hely: Esztergom

Hozzászólás Szerző: Fehhér:) » 2007.08.10. 10:18

jah és van 2db hézagoló lemez betéve atányérrugó leszorító lemezre meg a csavarok alá... Nem sok ez a kettö?? :?: :?:

Avatar
Fehhér:)
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2007.07.24. 11:59
Tartózkodási hely: Esztergom

Hozzászólás Szerző: Fehhér:) » 2007.08.10. 10:14

mzgergõ írta:Az is lehet, hogy nagyon megvannak húzva a kuplung agynál az a 3 csavar.
Szerintem az nem lehet gond mert nem végig menetesek a csavarok és ott megakad ahol vége a menetnek!!

Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki » 2007.08.09. 22:01

Nekem is voltak kuplung problémáim de szerencsére nem volt ilyen súlyos. Nekem csak a 4 évi állástól ragadtak le a lamellák. De már jó ismét.

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.08.09. 17:13

Az is lehet, hogy nagyon megvannak húzva a kuplung agynál az a 3 csavar.

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2007.08.09. 16:37

Nekem is produkált ilyen beragadást,próbálkozz meg a kinyomóorsó átmosásával és a pálca letisztításával a gyujtás felõl,az nekem segített.

Ja,igen,az utángyártott agy szét szokott menni,ezért van nekem TS kuplungom.

Avatar
Fehhér:)
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2007.07.24. 11:59
Tartózkodási hely: Esztergom

Hozzászólás Szerző: Fehhér:) » 2007.08.09. 14:03

Háááát a kuplung agy az eléggé szét van verve meg vannak a felületén olyan karcolások mintha flexel nagyon finoman végig csiszoltad volna(nem beverödés) és az olaj tele fém forgáccsal.
A kiemelö meg müködig rendesen max. csak annyi h nem ügrik vissza szépen hanem egy kicsit mintha súrlódna, viszont a kar amire a bowden van kötve annak fel kell feküdnie a deklin? mert nekem van 1-2 mm rés=>teljesen nem megy vissza.
Jah és amikor leszedtem a bal deklit és behúztam a kuplungot megse mozdult maga a szerkezet!
Szét szedtem, ujra összeraktam akkor meg volt rendes mozgása.... egy ideig.

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.08.09. 13:34

Ha már a kuplungal kapcsolatban van szó, nekem is lenne egy problémám.Az, hogy az anyának a biztosító alátétje már nagyon használhatatlan, és mibõl lehetne csinálni?Mondjuk majdnem egy 1mm vastag lemezbõl?

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.08.09. 13:30

speed írta:Lécci vki segítsen!!!!!!!! :cry:
U.a.-t csinálja a gép mint szét szedés elött....
Elsö 1-2 kuplungolás f@szán ment, utána elkezdett fémes hangot adni mintha nem lenne rendesen beolajozva.
Aztán meg tökre felpuhult az egész kuplung még a kar se ment vissza gyak semmi ellenállása nincs! Jah és sebességben járt a motor behúzott kuplungnál és lefulladt mintha kidobtam volna..... :smt022
szal tökre nem tudom mi a baja....
A kuplung agy van beverödve, és a lamellák egy kicsit meg vannak égve(de sztem ezek miatt nem csinálhatja....)
Szerintem vagy a kuplung kiemelõ öntvény, vagy a kuplung agy lehet a tettes.Szedd szét a kuplungot, és nézd meg a kuplung agyat, hogy milyen állapotban van.Ahova bekell csavarozni a 3 csavart, azt a menetet és nézd meg.Nekem ott elvolt repedve, és mindig kicsavaródott a csavar.Azthiszem gyári is volt ráadásúl, és vennem kellett egy utángyártottat.De ahoz képest nincs vele semmi gond.Ráadásúl könnyebb, ami elõnyre is válhat.
Ha a lamellák kapcsolatban meg szerintem azis okozhat valami rossz dolgot.

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2007.08.09. 09:57

A kuplung szétszedésekor én is ráfutottam a balmenetes anyára,téptem,mint a bolond,aztán mondták,h balos :D
Azt úgy tudod a legkönnyebben +oldani,ha egy régi rossz kuplunglemezre hegesztesz két pálcát,azt beakasztod a külsõ kosárba és a kereket támasztod + sebességbe rakott motornál.

Avatar
Fehhér:)
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2007.07.24. 11:59
Tartózkodási hely: Esztergom

Hozzászólás Szerző: Fehhér:) » 2007.08.09. 09:48

Lécci vki segítsen!!!!!!!! :cry:
U.a.-t csinálja a gép mint szét szedés elött....
Elsö 1-2 kuplungolás f@szán ment, utána elkezdett fémes hangot adni mintha nem lenne rendesen beolajozva.
Aztán meg tökre felpuhult az egész kuplung még a kar se ment vissza gyak semmi ellenállása nincs! Jah és sebességben járt a motor behúzott kuplungnál és lefulladt mintha kidobtam volna..... :smt022
szal tökre nem tudom mi a baja....
A kuplung agy van beverödve, és a lamellák egy kicsit meg vannak égve(de sztem ezek miatt nem csinálhatja....)

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.08.08. 16:43

speed írta:Néztem kuplung-láncot a MOFAKER-en és Favorit nevezetû cseh csoda bigyó volt....
Kérdésem az lenne használ e valaki ilyet vagy mi a véleményetek róla meg vegyem???(ismerve az egyéb alkatrészek minöségét:? )
Én egy vastag csavarhúzót szoktam berakni a fõtengely felõli fog, és lánc közé.Majd a kuplung agy kilazításával lesznek majd a gondok.Meg persze a meghúzásával.Figyelj oda, hogy bal menetes, tehát jobbra lazítod, és balra húzod!A lánccal kapcsolatban meg jobban nem hinném, hogy tudnál kapni.

Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki » 2007.08.08. 16:16

Meg van a hiba hogy miért rángatott és fulákolt 1-2-3 ban az etz-m. Szétszedtem a karbt és a egyik csavar kiesett a másik pedig félig ki olt lazulva az úszó felett. Csoda hogy még ment. :D És sokat is kapott. Most gyönyörûszépen is megy. És a kilóméteróra is jó lett Utazóm 90-100 lett autóval hitelesítve!

Avatar
Fehhér:)
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2007.07.24. 11:59
Tartózkodási hely: Esztergom

Hozzászólás Szerző: Fehhér:) » 2007.08.08. 14:14

Néztem kuplung-láncot a MOFAKER-en és Favorit nevezetû cseh csoda bigyó volt....
Kérdésem az lenne használ e valaki ilyet vagy mi a véleményetek róla meg vegyem???(ismerve az egyéb alkatrészek minöségét:? )

Avatar
Fehhér:)
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2007.07.24. 11:59
Tartózkodási hely: Esztergom

Hozzászólás Szerző: Fehhér:) » 2007.08.08. 14:10

TRibor írta:Inkább a kapapács nyél vayg hasonló. A szereélis kõnyvben úgytudom van valami célszerszám hozzá. A gyertyanyíláson kersztül talán azért nem ajánlatos mert a dugattyú felülete megsérülhet.
Jah ugy néz ki h van kb. egy 10cm hosszú lánc végén keresztben meg egy acél rúd azt leszeded a láncot és a láckerékre fûzöd és a vége meg megakad a lánc nyílásában... egészel csak annyi a baj h nincs... :cry:
szal marad a kalapács nyél... :twisted:

Tóth Viktor

ES 250/2 kipufogó

Hozzászólás Szerző: Tóth Viktor » 2007.08.08. 13:20

Üdv mindenkinek. Egy MZ ES250/2 Trophy büszke tulaja vagyok (meg egy Simson S50B-m is van :D ).
Olyan problémám van hogy a gyári kipuffom göröngyösebb mint a hold felszíne :-( .
A helyreállítása valószínûleg esélytelen, meg tiszta rozsda az egész.
Sajnos ez az elsõ tulaj és apám kitartó munkájának gyümölcse :(. Úgy bánta szegény géppel mint egy jó nõvel. Amikor csak lehet megfektették :D
Hallottam olyat hogy az ETZ kipuff majdnem ugyanolyan csak a véget kell cserélni rajta.
Ez mennyire igaz?
Amúgy olyan színvonalra akarom visszahozni a gépet mint ami ott a fenti gépek között látható (idáig 110Eft-be volt és koránt sincs vége)

Jó állapotú eladó is érdekelne, csak minél gyáribb legyen a gép!

(bár már van rajta egy kis polír a blokkon, meg a két kerék csillog mintha tükör lenne de ez belefél nem? :D)

Kérem valaki segítsen!
E-mail: voros.sarkany@freemail.hu

Nagyon köszi és MZ Mindörökké!

Avatar
TRibor
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 84
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:55
Tartózkodási hely: Karcag-Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TRibor » 2007.08.08. 11:27

Inkább a kapapács nyél vayg hasonló. A szereélis kõnyvben úgytudom van valami célszerszám hozzá. A gyertyanyíláson kersztül talán azért nem ajánlatos mert a dugattyú felülete megsérülhet.

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2341
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2007.08.08. 11:20

esetleg a gyertyanyilason keresztul kitamasztod a dugot szerelovassal, vagy beteszed 5.-be satu fek es ugy, probaltam ezt a megoldast annyi baja van, hogy a lanc miatt kicsit rugalmas az ellenallas....

Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2850
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Gexxx » 2007.08.08. 10:31

speed írta:Valaki segitsen abban: hogy lehet meg akasztani v a kuplungot v a fötengely fogaskerekét, mert primer láncot akarok cserélni+ kuplung agyat....
Jah ahogy néztem a fötengely fogaskerekén van egy csavar azt ki,menetre rácsavarni a lehúzót azt fogaskerék meglazít kuplungagy meglazít mind2 le uj agy+lánc föl.....
ezt csak ugy nézegetés után állapítottam meg ha van bárkinek idevágó jó ötlete akk ne kíméljen..... :lol:
elörre is kösz!!
Én anno asszem kalapácsnyelet dugtam a henger kipufogónyílásába. A váltó felõl meg: sebességbe teszed és szintén kalapácsnyél a lánc és a lánckerék közé.

Semmi többet nem tudok elmondani! Kérem kapcsolja ki... 8)

Avatar
Fehhér:)
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2007.07.24. 11:59
Tartózkodási hely: Esztergom

Hozzászólás Szerző: Fehhér:) » 2007.08.08. 09:45

Valaki segitsen abban: hogy lehet meg akasztani v a kuplungot v a fötengely fogaskerekét, mert primer láncot akarok cserélni+ kuplung agyat....
Jah ahogy néztem a fötengely fogaskerekén van egy csavar azt ki,menetre rácsavarni a lehúzót azt fogaskerék meglazít kuplungagy meglazít mind2 le uj agy+lánc föl.....
ezt csak ugy nézegetés után állapítottam meg ha van bárkinek idevágó jó ötlete akk ne kíméljen..... :lol:
elörre is kösz!!

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.08.07. 19:50

Hali!

Etz 150-es váltójánál nem tudja valaki, hogy hova kellenek a hézagoló lemezek?Sürgõs lenne!
köszönöm

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.08.07. 18:46

Szerintem túl sok benzint kap.Nézd meg az úszó szintet.

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 4 vendég