Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Hozzászólás Szerző: Tamás » 2007.11.29. 20:01

Hy! Járó motornál rakd 1-be. Ugrik? Tedd középtámaszra, rakd be úgy. Behúzott kuplungnál forog a hátsó kerék, bárhova állítod. Az olaj viszkozitása (is) teszi ezt. Ezért 'feszül' a váltó és nehéz az ürestalálat. Valamennyit még az autók is mozdulnak, pedig ott szárazkuplung van. Teljesen nyitva is van belsõ surlódása. T

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2007.11.29. 10:58

Azt azért nem jelenteném ki kategorikusan,h ilyen,nekem érdekes módon,ha nem is mindíg,de legtöbbször ki lehet venni.
A kuplungállítás,vagy ahogy a Mester mondta,hézagolólemezek berakása segíthet.

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2007.11.28. 20:05

szabog írta:Hy, komoly kérdésem lenne: járó motoron ülök, megálltam vele, kuplungot+féket behúztam, és sehogy nem bírom kitenni üresbe, csak akkor ha megmozdulok vele elõre vagy hátra. Ez hiba, vagy a 150-es ETZ ilyen? :roll:
Vagy ki kell hézagolni a kuplungot

Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Hozzászólás Szerző: Tamás » 2007.11.28. 17:46

EZ az sajnos ilyen. Törõdj bele. Bármit kicserélhetsz, nehéz marad-lesz kivenni egyesbõl. Amíg lassan gurul váltsd üresbe. Vagy tologasd! Ez van. Sajnos az aszinkron váltó hátránya ez. T

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2007.11.28. 17:41

Esetleg próbálj meg állítani a kuplungon,nekem is ilyen volt,csak nem nagyon vettem észre,mert általában már gurulás közben kivettem üresbe.Elég nehezen,de megtaláltam azt a pontot,ahol ki is emel rendesen,de nem csúszik meg.Az én lamelláim nem voltak púposak az utolsó szétszedéskor (nyár eleje),de az is lehet a probléma.
Azért az állítást mindenképp érdemes +próbálni elõtte.

Avatar
Gyurm@
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 465
Csatlakozott: 2007.07.12. 23:32
MZ-d típusa: ETZ 300
Tartózkodási hely: Budakalász

Hozzászólás Szerző: Gyurm@ » 2007.11.28. 12:02

Valószínû hogy a lamelláid már fel vannak púposodva de az is lehet hogy már hideg van és nagyon sûrû az olaj a blokkban. Szerintem
Ha hosszú az az út amin fog a kuplung üzemmeleg motornál akkor púposak a fémlamellák és sosem emel ki tökéletesen-(lamellacsere javallott)

Üdv

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2007.11.28. 11:54

Hy, komoly kérdésem lenne: járó motoron ülök, megálltam vele, kuplungot+féket behúztam, és sehogy nem bírom kitenni üresbe, csak akkor ha megmozdulok vele elõre vagy hátra. Ez hiba, vagy a 150-es ETZ ilyen? :roll:

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2007.11.28. 10:40

Egy ismerõsnek volt Suzuki RGV250 V2 2T gépe,jó,az nem ugyanaz a kategória,de átlagos használatnál 12-t,kemény hajtásnál 16-ot evett a srácnak :D

Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1441
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY » 2007.11.28. 09:25

500ccm 2T........az ember gatyáját megeszi, annyit fog fogyasztani...de természetesen sok sikert kívánok a gépfaragáshoz!

Avatar
TZrider250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Budapest

Pályázás...

Hozzászólás Szerző: TZrider250 » 2007.11.23. 17:00

Helló!
Nem rendszeres pályázásról lenne szó, csak dömpingszerûen 1-2 ezer kilométerrõl. A nyári két hétért nem érné meg beruházni hétvégi motorba, bár többen ezt javasolják.

Szerintem anyagilag is jobban jövök ki, ha sikeres egyedi motort építek. Néha tudjon gyorsat, de normális használatkor ne fogyasszon sokat. Kicsi az adója, amíg bütykölöm, ha beválik, talán le is vizsgáztatom 500-ra. Az addig megspórolt adminisztráció, és díjak tuningra költhetõk. További elõny a "komoly" gépekhez képest, hogy olcsó az alkatrész.

Jelenleg a hengerkettõzésben gondolkodom. Ha nem sikerül jól, visszateszem a gyári bontatlan blokkot, és veszek egy ezres új MZ-t, vagy ilyesmit. A tapasztalatokat pedig megosztom veletek.

Várom továbbra is a gépészeti tanácsokat, szurkoljatok.

Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1441
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár

Re: Kéthengeres?

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY » 2007.11.23. 10:59

TZrider250 írta:Szeva mindenki!
Szeretném nyomatékosabbá tenni a motoromat, úgy, hogy a mostani végsebességet kisebb fordulaton tudja. Legyen tartaléka az autópálya gyakori használata miatt.

Fõleg fúráson, könnyített kuplungon, és a hatsebességes váltón gondolkodom, de láttam képet két hengeresre alakításáról is. Ötleteket gyûjtök, meg támogatókat. A legérdekesebb változatot szeretném a segítségetekkel megvalósítani.

Tehát 2x150 elõnye a 300-ra fúráshoz képest, illetve 2x 250 esetleges elõnyei. Karbit hogy lehetne megoldani, auspuffot illeszteni, ilyesmi érdekel. Nem versenyzéshez, de kifejezetten hosszútávú kiránduláskora kell az erõ, legyen üzembiztos. Tegyetek ide linket, ha olvastatok hasonló ötletrõl. I don't speak németül, sorry.
Józsi! Ha rendszeres pályázás a cél, akkor oda egy sorkettes 500-as is nagyon alsó hang (pl. Kawa Er-5) de abban érdemes gondolkodni inkább, olcsóbban kijössz, használtan szerintem 700-800E körül már egész jókat kapni. Habár ha ilyen elszánt vagy, nem beszéllek le az MZ faragásról sem :wink:

Avatar
TZrider250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Budapest

Kéthengeres?

Hozzászólás Szerző: TZrider250 » 2007.11.11. 04:26

Szeva mindenki!
Szeretném nyomatékosabbá tenni a motoromat, úgy, hogy a mostani végsebességet kisebb fordulaton tudja. Legyen tartaléka az autópálya gyakori használata miatt.

Fõleg fúráson, könnyített kuplungon, és a hatsebességes váltón gondolkodom, de láttam képet két hengeresre alakításáról is. Ötleteket gyûjtök, meg támogatókat. A legérdekesebb változatot szeretném a segítségetekkel megvalósítani.

Tehát 2x150 elõnye a 300-ra fúráshoz képest, illetve 2x 250 esetleges elõnyei. Karbit hogy lehetne megoldani, auspuffot illeszteni, ilyesmi érdekel. Nem versenyzéshez, de kifejezetten hosszútávú kiránduláskora kell az erõ, legyen üzembiztos. Tegyetek ide linket, ha olvastatok hasonló ötletrõl. I don't speak németül, sorry.

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2007.10.27. 23:02

speed írta:
bambi írta:4 Kelemen
Ök gyárit adnak vagy csak jó minöségût? Vagy Bambi nálad meg lehet ezeket venni ?
nincs gyári cucc nekik sem,de én emberi hozzállásban õket ajánlom,meg ha klub tag vagy akkor van ott kedvezmény is

Avatar
Fehhér:)
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2007.07.24. 11:59
Tartózkodási hely: Esztergom

Hozzászólás Szerző: Fehhér:) » 2007.10.27. 15:22

bambi írta:
speed írta:Hol érdemes venni 150es henger szettet??(dugó, henger,henger-fej,gyûrû, csapszeg, seeger, görgös kosár)
Ahogy álmodoztam a neten több helyet találtam:
-huber motornál
-Mofakernél
-4Kelemen
-Futár motoros bolt ...
Mit érdemes nézni, milyet köll venni?
Na szóval okíccsatok ki!
elörre is kössz!!


Jah én meg találtam régi Motorrevüt amiben van ETZ- gyújtás beállítás! ((((Persze megszakítós))))
Ha van rá igény akkor beszkennelem, ha adtok e-mail címet akkor el is küldöm!:)
4 Kelemen
Ök gyárit adnak vagy csak jó minöségût? Vagy Bambi nálad meg lehet ezeket venni ?

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2007.10.26. 21:35

speed írta:Hol érdemes venni 150es henger szettet??(dugó, henger,henger-fej,gyûrû, csapszeg, seeger, görgös kosár)
Ahogy álmodoztam a neten több helyet találtam:
-huber motornál
-Mofakernél
-4Kelemen
-Futár motoros bolt ...
Mit érdemes nézni, milyet köll venni?
Na szóval okíccsatok ki!
elörre is kössz!!


Jah én meg találtam régi Motorrevüt amiben van ETZ- gyújtás beállítás! ((((Persze megszakítós))))
Ha van rá igény akkor beszkennelem, ha adtok e-mail címet akkor el is küldöm!:)
4 Kelemen

Fire660
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2007.10.24. 09:49
Tartózkodási hely: Bátaszék

Re: Olaj csöpög?

Hozzászólás Szerző: Fire660 » 2007.10.26. 20:02

TZrider250 írta:Sziasztok!

Fire!
Pont ma olvastam egy emzés cimbi levelét.

Vigyél egy tekercs papír törlõkendõt, jól pucold ki, és menj megint pár száz métert. Akkor fogsz látni esetleg valamit, ami elárulja, honnan szökik az olaj. Ha sokat mész, megint maszatos lesz, és nem látsz semmit.

Szerinte azért csöpög a széthúzott és újraszimeringezett blokk, mert az ÜRESJÁRATI visszajelzõ kapcsoló mellett ki tud szivárogni, ha nem (jó) tömítõpasztát használtak. Van mellette lejjebb valami fém tüske (?), amit szintén ki kell venni, és bepasztázni.

Azt is tanácsolták még, hogy döntsem balra a motort, hogy a mûvelet közben az olaj ne follyon ki.

Ha te próbálod ki elõbb ezt a hibaforrást, kérlek, tedd ide fel a megfigyeléseidet. Ugyanígy teszek én is.

U.i.: nekem De luxe típus van. 85 az évjárata.

Üdv.J.
Köszi a tippet! Most nem tudom megcsinálni a próbát mert a motor eléggé szét van bombázva. Elsõ futómû javítás, lánccsere(az elõzõt kettétépte.) + Nincs is még egyenlõre jogsim :D Nem tölöttem még a 18 at. Amint alkalmam van kipróbálom. Az utcában végülis nem gond. Az enyém 250 De luxe, 86 os évjárat.

Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1889
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 & 251
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu » 2007.10.26. 19:08

Ki van téve mindenhova :) mzclubhungary kukac gmail pont com
speed írta: Jah én meg találtam régi Motorrevüt amiben van ETZ- gyújtás beállítás! ((((Persze megszakítós))))
Ha van rá igény akkor beszkennelem, ha adtok e-mail címet akkor el is küldöm!:)

Avatar
TZrider250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Budapest

Olaj csöpög?

Hozzászólás Szerző: TZrider250 » 2007.10.26. 16:21

Sziasztok!

Fire!
Pont ma olvastam egy emzés cimbi levelét.

Vigyél egy tekercs papír törlõkendõt, jól pucold ki, és menj megint pár száz métert. Akkor fogsz látni esetleg valamit, ami elárulja, honnan szökik az olaj. Ha sokat mész, megint maszatos lesz, és nem látsz semmit.

Szerinte azért csöpög a széthúzott és újraszimeringezett blokk, mert az ÜRESJÁRATI visszajelzõ kapcsoló mellett ki tud szivárogni, ha nem (jó) tömítõpasztát használtak. Van mellette lejjebb valami fém tüske (?), amit szintén ki kell venni, és bepasztázni.

Azt is tanácsolták még, hogy döntsem balra a motort, hogy a mûvelet közben az olaj ne follyon ki.

Ha te próbálod ki elõbb ezt a hibaforrást, kérlek, tedd ide fel a megfigyeléseidet. Ugyanígy teszek én is.

U.i.: nekem De luxe típus van. 85 az évjárata.

Üdv.J.

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.10.26. 09:02

Fire660 írta:Én nem tudom megnézni a videókat. :? Próbáltam lementeni õket meg így böngészõben lejátszani de sehogy se megy. Ja és megpróbáltam másik böngészõvel is.
Ezen az oldalon megtalálod a videókat.
http://www.searchforvideo.com/business/motorcycles/mz/
Az ne zavarjon be, hogy ETZ251-rõl van szó.Lényegében ugyan az mint a 250, csak ezen van külön olajzás.

Avatar
Fehhér:)
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2007.07.24. 11:59
Tartózkodási hely: Esztergom

Hozzászólás Szerző: Fehhér:) » 2007.10.25. 22:28

Hol érdemes venni 150es henger szettet??(dugó, henger,henger-fej,gyûrû, csapszeg, seeger, görgös kosár)
Ahogy álmodoztam a neten több helyet találtam:
-huber motornál
-Mofakernél
-4Kelemen
-Futár motoros bolt ...
Mit érdemes nézni, milyet köll venni?
Na szóval okíccsatok ki!
elörre is kössz!!


Jah én meg találtam régi Motorrevüt amiben van ETZ- gyújtás beállítás! ((((Persze megszakítós))))
Ha van rá igény akkor beszkennelem, ha adtok e-mail címet akkor el is küldöm!:)

Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1889
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 & 251
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu » 2007.10.25. 18:24

Le kell menteni a gépedre, másképp nem megy sztem... nekem mûködik.
Fire660 írta:Én nem tudom megnézni a videókat. :? Próbáltam lementeni õket meg így böngészõben lejátszani de sehogy se megy. Ja és megpróbáltam másik böngészõvel is.

Fire660
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2007.10.24. 09:49
Tartózkodási hely: Bátaszék

Hozzászólás Szerző: Fire660 » 2007.10.25. 16:35

Én nem tudom megnézni a videókat. :? Próbáltam lementeni õket meg így böngészõben lejátszani de sehogy se megy. Ja és megpróbáltam másik böngészõvel is.

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2007.10.25. 11:27

Samu írta:A blokkszerelõs videókhoz csak annyit, h elkezdtem feltölteni õket AVI formátumban, kb. 400 mega az 5 fájl. Ezentúl nem kell majd szenvedni azzal a linkes megoldással... remélem a szocimotoros.hu elbírja ezt a nagy tárhelyet :)
Nekem az a nagy bajom, hogy a 125/150-es ETZ-hez semmi videó nincs. Továbbá célszerszám is alig van, pl. blokkszéthúzó(szerelõhíd) sincs. :cry:
Egyébként annyi jó hírem van a 125/150-es ETZ-seknek hogy sikerült szereznem egy magyar nyelvû fénymásolt javítási kk-et. Remélem karácsonyig sikerül beszkenneltetnem. :roll:

Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1889
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 & 251
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu » 2007.10.24. 21:32

A blokkszerelõs videókhoz csak annyit, h elkezdtem feltölteni õket AVI formátumban, kb. 400 mega az 5 fájl. Ezentúl nem kell majd szenvedni azzal a linkes megoldással... remélem a szocimotoros.hu elbírja ezt a nagy tárhelyet :)

Fire660
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2007.10.24. 09:49
Tartózkodási hely: Bátaszék

Hozzászólás Szerző: Fire660 » 2007.10.24. 20:50

Köszi az ötleteket! A léptetõvillákkal fogom akkor kezdeni. 2 tartalék váltó van amirõl lehet válogatni + egy a motorban ami ugye szar. De megvan a 2 váltó összes fogaskereke is szóval azzal se lesz gond szerintem. Nem tûnnek túl kopottnak. Mégegyszer köszi!

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2007.10.24. 20:45

mzgergõ írta:
Fire660 írta: Igen nekem is ilyesmit mondott a tulaj, hogy a léptetõ villával lehet a baj. Csak így elmondva nincs sok elképzelésem a dolgokról mert én még le vagyok ragadva az 51 esek golyós rendszerénél :D Köszi a segítséget! Majd megnézem a másik két váltót meg egy két tervrajzot hogy mi hogy van.
+ Lenne még egy másik kérdésem is. A blokk, gyújtás felöli oldalát ha leszedem a lánckerék alatt valahol a blokk aljánál ereszti az olajat. Elég sok retek van ott meg nekem még idegen az egész szóval nem tudom van e ott szimering lent vagy bármi más. Nem sok olaj folyik ki de azért jobb lenne tudni az okát ha másnál is fordult már elõ ilyen.
A letöltés-nél megtudsz nézni egy elég értékes videót a blokk szétszerelésérõl, videoban összefoglalva.
Nekem ez a váltás hiba váltószerkezet problémának tünik, de a léptetõ villa gond sincs kizárva.A helyedben szétkapnám a blokkot, a léptetõvillákat megnézném, hogy melyik van a legjobb állapotban, és azt raknám be.Majd lehet összehúzni a blokkot, decsak 2-3 csavart kell becsavarni, tömítés nélkül.Aztán lehet próbálkozni, hogy mûködik-e rendesen.Ha igen, akkor tiszteségesen összekell rakni, és nem lessz vele gond.
250-es ETZ kuplungal nemszokott baj lenni, inkább a kicsinél...
Sajnos valószínû,hogy egy léptetõ villa cserével nem úszod meg,ha a 4-est is kidobálja.Valószínû,hogy minimun még két fogaskerék is oda van.Jól nézd át.

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.10.24. 20:26

Fire660 írta:
Gexxx írta:az a váltóprobléma nekem a tipikus léptetõ/kapcsolóvilla problémának tûnik. Szét kell szedni, de meg nem kell megrettenni. Most azt nem tudom, hogy melyik számú (azt majd a szakik megmondják), de ha minden igaz, akkor a 3 közül a középsõ lesz
Igen nekem is ilyesmit mondott a tulaj, hogy a léptetõ villával lehet a baj. Csak így elmondva nincs sok elképzelésem a dolgokról mert én még le vagyok ragadva az 51 esek golyós rendszerénél :D Köszi a segítséget! Majd megnézem a másik két váltót meg egy két tervrajzot hogy mi hogy van.
+ Lenne még egy másik kérdésem is. A blokk, gyújtás felöli oldalát ha leszedem a lánckerék alatt valahol a blokk aljánál ereszti az olajat. Elég sok retek van ott meg nekem még idegen az egész szóval nem tudom van e ott szimering lent vagy bármi más. Nem sok olaj folyik ki de azért jobb lenne tudni az okát ha másnál is fordult már elõ ilyen.
A letöltés-nél megtudsz nézni egy elég értékes videót a blokk szétszerelésérõl, videoban összefoglalva.
Nekem ez a váltás hiba váltószerkezet problémának tünik, de a léptetõ villa gond sincs kizárva.A helyedben szétkapnám a blokkot, a léptetõvillákat megnézném, hogy melyik van a legjobb állapotban, és azt raknám be.Majd lehet összehúzni a blokkot, decsak 2-3 csavart kell becsavarni, tömítés nélkül.Aztán lehet próbálkozni, hogy mûködik-e rendesen.Ha igen, akkor tiszteségesen összekell rakni, és nem lessz vele gond.
250-es ETZ kuplungal nemszokott baj lenni, inkább a kicsinél...

Fire660
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2007.10.24. 09:49
Tartózkodási hely: Bátaszék

Hozzászólás Szerző: Fire660 » 2007.10.24. 16:41

Gexxx írta:az a váltóprobléma nekem a tipikus léptetõ/kapcsolóvilla problémának tûnik. Szét kell szedni, de meg nem kell megrettenni. Most azt nem tudom, hogy melyik számú (azt majd a szakik megmondják), de ha minden igaz, akkor a 3 közül a középsõ lesz
Igen nekem is ilyesmit mondott a tulaj, hogy a léptetõ villával lehet a baj. Csak így elmondva nincs sok elképzelésem a dolgokról mert én még le vagyok ragadva az 51 esek golyós rendszerénél :D Köszi a segítséget! Majd megnézem a másik két váltót meg egy két tervrajzot hogy mi hogy van.
+ Lenne még egy másik kérdésem is. A blokk, gyújtás felöli oldalát ha leszedem a lánckerék alatt valahol a blokk aljánál ereszti az olajat. Elég sok retek van ott meg nekem még idegen az egész szóval nem tudom van e ott szimering lent vagy bármi más. Nem sok olaj folyik ki de azért jobb lenne tudni az okát ha másnál is fordult már elõ ilyen.

Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2899
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Gexxx » 2007.10.24. 14:50

az a váltóprobléma nekem a tipikus léptetõ/kapcsolóvilla problémának tûnik. Szét kell szedni, de meg nem kell megrettenni. Most azt nem tudom, hogy melyik számú (azt majd a szakik megmondják), de ha minden igaz, akkor a 3 közül a középsõ lesz

Fire660
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2007.10.24. 09:49
Tartózkodási hely: Bátaszék

Hozzászólás Szerző: Fire660 » 2007.10.24. 14:33

Ja, módosítanám a gumivásárlás dolgot mert néhol utána olvastam az itteni fórumoknak és úgytûnik felesleges a csúcsszuper gumi. :D

Fire660
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2007.10.24. 09:49
Tartózkodási hely: Bátaszék

Hozzászólás Szerző: Fire660 » 2007.10.24. 10:10

Szevasztok!
Szereték kérdezni néhány dolgot mert nem rendelkezem túl sok tapasztalattal az M-k terén. Az elõzõ motorom egy S51 es Simson (70 esre átépítve) amit apró darabokból, két roncs felhasználásával aktam össze szóval teljes mértéki nem vagyok tapasztalatlan mert a két konstrukció azért elég hasonló. A kicsike akirõl szó van egy ETZ 250-es 86-os évjáratú. Nyár végén vettem a fizetésembõl egy láda alkatrésszel és rendezet papírokkal együtt 55 ezer magyar forintocskáért. + mellé azért elég sok bajt is vettem. Az elsõ fék (tárcsa) köpte az olajat a karmantyúnál és pumpálni kellett hogy fogjon. Azt már megcsináltam. A gumik szánalmasak de azokat majd tavasszal orvosolom egy garnitúra Pirelli Sport Demon gumival. Az elektronika elég nagy katyvasz néhol. Az elõzõ tulaj ledes lámpákat és indexeket rakott mindenhova csak sajnos össze vissza van kötve. Azt majd egy barátommal elrendezzük mert a elektronikához hülye vagyok, inkább a motorikus részeket me a futómûvet tudnám megoldani (a motor elég instabil elõzésnél mikor sávot váltok hintázik össze vissza). A legnagyobb probléma ami aggaszt (fõleg azért mert mg nem szereltem ETZ blokkot) az a váltó. A motoron minden jó motorikusan, sépen indul, nem zörög, a gyújtás hibátlan sõt a kuplung is szépen mûködik (+ még egy egész tartalék kuplungom is van ha baj lenne vele) pedig úgy tudom a 250 eseknél a kuplunggal sok baj van.
Nah szóval a váltó miatt szeretnék segítséget kérni. A sebességeket szépen, esõ kapcsolásra veszi, kivétel a 3 as és a 4 es. Azoknál olyan minthogyha szaggatna a motor vagy nem is tudom. Rángat hatalmasakat és ki is vagdossa õket. A kédés az lenne hogy mit tudok vele kezdeni? Nem akarom agyatlanul szétbarmolni a blokkot. Kaptam 2 tartalék váltót alkatrésznek de nem tudom jók e egyáltalán. Szóval ilyenkor mi lehet a gond a motorral? Mit kéne kicserélni és kb mennyi lenne a javítás?

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2344
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2007.10.20. 17:56

momster írta:Hali Gexxx köszi ismét a tanácsot most azt nem tudom lehet itt mifelénk kapni Stil druzsbaoljat mit szoltok hozzá megéri venni ojan 1000 - 1500-forintér vann fél liter magas fordulatot birja az tutu mert a druzsba ugyebár 12000 - 15000 körül forog. Vagy maradjak a sima motorba valo szintetikus olajnál?
1500/0,5 liter..... 2000 korul mar kapsz 1 liter felszintetikusat/szintetikusat es az tuti motorba valo pl.: repsol scooter vagy eggyel magasabb szintu: repsol competicion, ennek 3100 ft literje...

momster

Hozzászólás Szerző: momster » 2007.10.20. 17:45

Hali Gexxx köszi ismét a tanácsot most azt nem tudom lehet itt mifelénk kapni Stil druzsbaoljat mit szoltok hozzá megéri venni ojan 1000 - 1500-forintér vann fél liter magas fordulatot birja az tutu mert a druzsba ugyebár 12000 - 15000 körül forog. Vagy maradjak a sima motorba valo szintetikus olajnál?

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2007.10.20. 09:10

Tamás írta:szabog
Végeredmény ugyanaz: aki tönkre akarja tenni a motorját, az keverjen ásványi olajat a benzinhez. :twisted:
Hy! Kb 100 évig kevertek ásványi olajat a benzinbe. Már hiányzott, hogy valaki megmondja: NEM SZABAD!!!! Köszönjük! Ha hallottál valaha a motorolajok teljesítményszintjérõl, élettartamáról, kenõképességérõl fõleg az ár-érték arányáról, lehet, hogy változik a véleményed! Vagy lehet, hogy Te Helixet használsz a váltóba is? Nem az MZ-t alacsonyítom le, de ezekbe a motorokba tökéletesen elég az Arol2T, a többi szinte pazarlás. T[/quote]

Persze nem azt mondtam én sem,h beleöntöd az Arolt a tankba és abban a pillanatban a motor hanyattdobja magát és vérzõ torokkal kiszenved,de kb 8000 kilóméter motorozás után,aminek úgy a felében használtam sima 2T olajat cseréltem kipufogót,amikor levettem,éreztem,h a súlyeloszlása olyan,mint egy fejszének,és ha jól tudom a folytás megváltozása sem növeli épp a teljesítményt...

Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Hozzászólás Szerző: Tamás » 2007.10.19. 18:17

szabog
Végeredmény ugyanaz: aki tönkre akarja tenni a motorját, az keverjen ásványi olajat a benzinhez. :twisted:[/quote]

Hy! Kb 100 évig kevertek ásványi olajat a benzinbe. Már hiányzott, hogy valaki megmondja: NEM SZABAD!!!! Köszönjük! Ha hallottál valaha a motorolajok teljesítményszintjérõl, élettartamáról, kenõképességérõl fõleg az ár-érték arányáról, lehet, hogy változik a véleményed! Vagy lehet, hogy Te Helixet használsz a váltóba is? Nem az MZ-t alacsonyítom le, de ezekbe a motorokba tökéletesen elég az Arol2T, a többi szinte pazarlás. T

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.10.19. 17:21

Hali!

REPSOL scooter fullszinetikus olajat lehet kapni 2000ft/liter.Sokan emlegetik, hogy ilyet a legérdemesebb használni.

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2007.10.19. 15:36

tigris írta:félszintetikus olajat tudok ajánlani én is,ez olyan 1200-2500 között mozog literenként az Arol 2T ~900/literhez képest.Olyan szempontból érdekes,h a félszintetikust keverheted 1:60,ha ETZ-d van és nem köpi olyan gyorsan tele mocsokkal a kipufogót.A full szint olajak drágák,én Sástó elõtt véletlenségbõl vettem 1 litert 4800-ért,azóta is emlegetem...
Én meg törzsvásárlói kedvezménnyel 2000Ft/l áron veszen gyöngyösön a szintetikus olajat 8) A MOL Moto 2T-je is valami 2200~2500 körül mozog.
Végeredmény ugyanaz: aki tönkre akarja tenni a motorját, az keverjen ásványi olajat a benzinhez. :twisted:

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2007.10.18. 16:03

félszintetikus olajat tudok ajánlani én is,ez olyan 1200-2500 között mozog literenként az Arol 2T ~900/literhez képest.Olyan szempontból érdekes,h a félszintetikust keverheted 1:60,ha ETZ-d van és nem köpi olyan gyorsan tele mocsokkal a kipufogót.A full szint olajak drágák,én Sástó elõtt véletlenségbõl vettem 1 litert 4800-ért,azóta is emlegetem...

dik
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2007.10.10. 16:44
Tartózkodási hely: Csongrád megye

Hozzászólás Szerző: dik » 2007.10.18. 14:22

Köszönöm a gyors választ!

Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2899
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Re: Köszi a segitséget!

Hozzászólás Szerző: Gexxx » 2007.10.18. 12:18

szabog írta:
momster írta:Hali Gexxx akkor nem marad más mint szétszedés van a közelben egy profi szerelõ ahoz elviszem. A keveréket pedig 10 literhez teszek 3deci olajat és Aral 2T használok itt mifelénk ez a menö azt mondják az jó olaj azt hiszem magyar olaj ha nem tévedek. Ja és köszi szépen hogy ijen segitõkészek vagytok!!!! Majd küldök egy képet valamikor a motromrol kiváncsi vagyok mit szoltok hozzá! :)
MOL Arol 2T: magyar olaj = suxx. :lol: Abban minden van ami nem oda való: önhigító petróleumtól elkezdve a "Géza" salakanyagáig ami csak belefér. A motorod és hosszútávon a saját pénztárcád kímélése érdekében mondom: kizárólag szintetikus 2T olajat keverj a benzinhez! MOL-nak is van szintetikus asszem MOTO 2T a neve. Nézd meg mindig a flakon hátoldalán a címkét, és ha nincs rá írva az hogy teljesen szintetikus akkor meg se vedd. Az ásványi alapú olajakból lerakódik a sok kis ásvány a fõtengelycsapágyakra, gyûrûkre stb. és úgy felmarja a kopó alkatrészeket mintha csiszolópapírral dörgölted volna egy fél napig. Megint felteszem lírai önirónikus kérdésemet: a fogyasztóvédlem ilyenkor hol van? :evil:
Azért túlzásba nem kell esni... Ha nem versenyez, akkor a félszintetikus is bõven elég

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Köszi a segitséget!

Hozzászólás Szerző: conus » 2007.10.18. 11:24

momster írta:Hali Gexxx akkor nem marad más mint szétszedés van a közelben egy profi szerelõ ahoz elviszem. A keveréket pedig 10 literhez teszek 3deci olajat és Aral 2T használok itt mifelénk ez a menö azt mondják az jó olaj azt hiszem magyar olaj ha nem tévedek. Ja és köszi szépen hogy ijen segitõkészek vagytok!!!! Majd küldök egy képet valamikor a motromrol kiváncsi vagyok mit szoltok hozzá! :)
MOL Arol 2T: magyar olaj = suxx. :lol: Abban minden van ami nem oda való: önhigító petróleumtól elkezdve a "Géza" salakanyagáig ami csak belefér. A motorod és hosszútávon a saját pénztárcád kímélése érdekében mondom: kizárólag szintetikus 2T olajat keverj a benzinhez! MOL-nak is van szintetikus asszem MOTO 2T a neve. Nézd meg mindig a flakon hátoldalán a címkét, és ha nincs rá írva az hogy teljesen szintetikus akkor meg se vedd. Az ásványi alapú olajakból lerakódik a sok kis ásvány a fõtengelycsapágyakra, gyûrûkre stb. és úgy felmarja a kopó alkatrészeket mintha csiszolópapírral dörgölted volna egy fél napig. Megint felteszem lírai önirónikus kérdésemet: a fogyasztóvédlem ilyenkor hol van? :evil:

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2007.10.17. 23:12

dik írta:Hi!

Olyan kérdésem lenne a nagyérdemûtõl, mi lehet a gondja a motoromnak (etz 250) alapjáraton fura kotyogó hangja van és ha behúzom a kuplungot elhalgat! Akármit állítunk semmit nem javul. Mit kellene kicserélni, hogy megszünjön ez a fura hang?
kuplung csapágyakat,és belsõ kosár hézagoló alátétett.

dik
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2007.10.10. 16:44
Tartózkodási hely: Csongrád megye

Hozzászólás Szerző: dik » 2007.10.17. 22:52

Hi!

Olyan kérdésem lenne a nagyérdemûtõl, mi lehet a gondja a motoromnak (etz 250) alapjáraton fura kotyogó hangja van és ha behúzom a kuplungot elhalgat! Akármit állítunk semmit nem javul. Mit kellene kicserélni, hogy megszünjön ez a fura hang?

Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1654
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Hozzászólás Szerző: bluerider » 2007.10.12. 22:56

Remélem jövõre lesz az 1. erdély túra! 8)

momster

Hozzászólás Szerző: momster » 2007.10.12. 13:50

Hali Gyurm@ neked is köszi szépen a tanácsokat nagyon nagyon korektek vagytok. Ugyis mostmár lejért a szezon elviszem egy jó szakihoz és pontra tétetem. Mágegyszer köszi!!! :)

momster

Köszi a segitséget!

Hozzászólás Szerző: momster » 2007.10.12. 13:46

Hali Gexxx akkor nem marad más mint szétszedés van a közelben egy profi szerelõ ahoz elviszem. A keveréket pedig 10 literhez teszek 3deci olajat és Aral 2T használok itt mifelénk ez a menö azt mondják az jó olaj azt hiszem magyar olaj ha nem tévedek. Ja és köszi szépen hogy ijen segitõkészek vagytok!!!! Majd küldök egy képet valamikor a motromrol kiváncsi vagyok mit szoltok hozzá! :)

Avatar
Gyurm@
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 465
Csatlakozott: 2007.07.12. 23:32
MZ-d típusa: ETZ 300
Tartózkodási hely: Budakalász

Hozzászólás Szerző: Gyurm@ » 2007.10.12. 10:11

Szia momster !

Próbád meg a betömíteni a szívócsonk és a karbi illesztést sziloplasztal mert lehet hogy fals levegõt szív, ha nem változik a helyzet ettõl akkor leszedni a hengert szakértõnél és az illesztést (dugó-henger) beméretni. Ha túl szoros akkor a legolcsóbb ráhónoltatni a hengerre, mert századokkal kissebb dugót találni nagy kihívás ! Mindíg a dugóhoz illesztjük a hengert ezt érdemes mindíg precíz szakival csináltatni :!:
Ha az illesztés jó akkor még a karter is szívhat fals levegõt ezt egy blokk szét-össze-újratömít project oldja meg sajna. Más sztem nem nagyon lehet.

Üdv Gyurm@

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2007.10.10. 21:47

Gexxx írta:
momster írta:Köszi az eddigi segitséget,és az mitöl van hogy megragad a dugó? A motor megyen mint az állat 5-ös be is huzz 2 személyel nem rég probáltam le elég nagy emelkedön 2 személyel 90-et simán ment és ha huztam neki még gyorsult dombra felfelé! Mit tegyek szét kell szedjem mi?
Ez általában hûtési vagy kenési problémára, esetleg túl szoros illesztésre utal.
Hûtési gondra (a nagy bordák miatt) nem tippelnék...

Milyen arányú keverékkel jársz és milyen olajat használsz?
Esetleg falsot szív.

Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2899
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Gexxx » 2007.10.10. 11:20

momster írta:Köszi az eddigi segitséget,és az mitöl van hogy megragad a dugó? A motor megyen mint az állat 5-ös be is huzz 2 személyel nem rég probáltam le elég nagy emelkedön 2 személyel 90-et simán ment és ha huztam neki még gyorsult dombra felfelé! Mit tegyek szét kell szedjem mi?
Ez általában hûtési vagy kenési problémára, esetleg túl szoros illesztésre utal.
Hûtési gondra (a nagy bordák miatt) nem tippelnék...

Milyen arányú keverékkel jársz és milyen olajat használsz?

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2007.10.07. 18:30

szabog írta:Hali!

Szeretnék segítséget kérni. 150-es ETZ-mben fõtengelycsapágyakat kell cserélni. Az alkarészjegyzék C4-es csapágyakat ír a fõtengelyhez, a többi csapágy a blokkban C3. Okostojás eladó hüjének nézett a csapágyboltban amikor C4-eset akartam kérni, mert a C3 úgyis jó szerinte. :roll: De a C4-es szabvány 25 évvel ezelõtt is C4 volt nem? :oops: Lehet egyáltalán kapni C4-es csapágyat még? Na meg persze a négyütemû motorok könnyebb helyzetben vannak, mert ott az olajszivattyú nyomja neki a kenést, de szerencsétlen ETZ fõtengelycsapágyait csak egy kis fuvallat keni, jóhogy jobban felmelegszik és könnyebben megforog nem? :shock:

Szal kérdésem: csapágyfészekkímélés szempontjából melyik: C4 vagy C3?

Üdv
Igen a gyár C4-t ír,de a C3-as illesztés is jó bele.Vannak nagyobb fordulatú motorok,amihez C3-as csapágyat írnak gyárilag.Még az extrém(pl:verseny) üzemeltetésnél sincs probléma az mz-vel C3-as csapággyal.Szerintem nyugodtan berakhatod, talán még egy kicsit csöndesebb is vele.

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 8 vendég