Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3819
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2007.12.10. 21:13

Hali mindenkinek!

Nemrég lettem boldog tulajdonosa egy 125-ös etz Mz-nek. Tegnap egy kis motorozás közben elkezdett fordulaton rángatni a motor. Szóval 3-4 ezerig szépen húzott és ha ezen túlment, illetve félnél nagyobb gáznál kihagyott a motor. A gyertyát megnéztem elvileg az jó szép õzbarna volt. A gyujtásom megszakítós. Szerintetek mi lehet a probléma?

A válaszokat elõre is köszönöm.

Üdv Peti.

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2007.12.10. 12:19

Hello mindenkinek,
tegnap le akartam venni a generátor forgórészt, de nem tudtam hogyan tarcsak ellen a rögzítõ csavarnak. A javítási útmutatóban pedig ez vagyon írva: "A csillagkulcs a generátor bütyke rögzítõcsavarjának oldására szolgál (SW 13). A kulcs forgatási iránya ellentétes a motor futási irányával. Utána a rögzítõcsavar (M 7) könnyed mozgatásával a bütyök minden nehézség nélkül lehúzható. A 02-MW 39-4 jelû leszorítócsavar (1) oldja a forgattyús tengely kónuszáról a forgórészt (kézzel ütést mérünk a pecekre a motor forgási irányában). Ehhez a mûvelethez barkácsolók számára egy M 10x100-as hatlapfejû csavar elegendõnek bizonyul."

Namármost én ebbõl nem tudtam kihámozni hogy hogyan lehet levenni. Az M10x100-as hatlapfejû csavart meg végképp nem értem. Kérem, valaki segítsen! :roll: :smt102

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2007.12.08. 20:19

csinti09 írta:köszi de sajnos ezen már tul vagyok. szerintem a kuplung belsö szerkezetébe van valami probléma..
azért köszönöm a segitséget.
a belsõ kosárban a bordák megvannak?

csinti09

Hozzászólás Szerző: csinti09 » 2007.12.08. 19:43

köszi de sajnos ezen már tul vagyok. szerintem a kuplung belsö szerkezetébe van valami probléma..
azért köszönöm a segitséget.

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Re: ???

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.12.08. 16:40

csinti09 írta:Sziasztok.

Nekem az lenne a kérdésem hogy elment a meghajtásom, a sebeségek meg vannak müködnek csak a kerékre nem megy át a meghajtás. egy 150-es etz-röl van szó. teljesen olyan mintha csuszna a kuplung, teljesen szét szettem meg generáloztam uj csapágyak uj szimeringek, de az összerakásnál semmit nem láttam hogy valami nem smakolna rendesen.
összeraktam és ugyan az a probléma nincs meg hajtás, egyenlöre tanácstalan vagyok......
ha valakinek esetleg volt ilyen problémája vagy esetleg van ötlete vagy tudja mi lehet a hiba akkor IRJON nagyon megköszönném.

elöre is köszi.

csinti
A kuplung állító csavart tekerd kifele.Jobb oldalt találod, egy gumi kupakot kell kipattintani, majd egy 13-as csõkulcs, és egy lapos fejû csavarhúzóra lessz szükség.Anyát kilazítod, kitekered a csavart valamennyire, szerintem 180 fokot elõször, majd anya meghúz, próba járás.Ha nem jó, akkor megint lehet tekergetni, és próbálkozni.

Üdv!

csinti09

???

Hozzászólás Szerző: csinti09 » 2007.12.08. 14:48

Sziasztok.

Nekem az lenne a kérdésem hogy elment a meghajtásom, a sebeségek meg vannak müködnek csak a kerékre nem megy át a meghajtás. egy 150-es etz-röl van szó. teljesen olyan mintha csuszna a kuplung, teljesen szét szettem meg generáloztam uj csapágyak uj szimeringek, de az összerakásnál semmit nem láttam hogy valami nem smakolna rendesen.
összeraktam és ugyan az a probléma nincs meg hajtás, egyenlöre tanácstalan vagyok......
ha valakinek esetleg volt ilyen problémája vagy esetleg van ötlete vagy tudja mi lehet a hiba akkor IRJON nagyon megköszönném.

elöre is köszi.

csinti

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2007.12.06. 17:46

Kösz skacok a jótanácsokat, remélem a 2 ünnep közt lesz idõm a blokkgenerálra, mert a lóvé már addigra meglesz, csak még meg akarom rendelni németbõl az akf-es cuccokat 8)

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2007.12.04. 10:27

A kilazulás nálam úgy valósult + annak idején,h két "csavarhely" (nem tudom máshogy fogalmazni) egész egyszerûen darabokra tört,a harmadik is szét volt repedve...

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.12.03. 22:25

Azis lehet, hogy kilazúlt a 3 csavar a kuplungnál.

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2007.12.03. 15:36

Ez nagyon furcsa...
Nem tudom elképzelni,h annyira girbe-gurba legyen a lamella,h ne lehessen annyit utánállítani. :?
Szerintem szedd szét a kuplungoldalt,váltóolajcsere úgysem árt,borítsd ki a kuplungkosarat.
Tudod,mire tudok még gondolni?Lehet,h szétment a belsõ agy (az alu lófasz) és azért szarakszik.Ezt egybõl észre fogod venni,amint leveszed a tányérrugot leszorító öntvényt.

Kis ETZ kuplungszerelésrõl írtam részletesen WIKI-be,olvasd el!

sok sikert!

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2007.12.03. 12:09

Hiába állítok a kuplungon a deknin+a karnál, semmit nem ér. Sõt. Holtjátéka sincs, mert ha hagynék félek eltörik valami a váltóban. Nagyon erõsen forog a hátsó kerék 1-es fokozatban behúzott kuplunggal standeren. Úgy érzem mintha nem emelne ki rendesen a kuplung. Nem mentem vele sokat amióta megvan kb 100 km-t. Akkor valszeg lammellacsere?

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.12.02. 20:58

Sziasztok!

Egyik haverom vett egy kistz-t.Nagyon olcsón viszonylag jó állapotban jutott hozzánk, ezért elis vittük.De magas fordulaton(5000-6000)van egy csörgõ hangja.Hengert lehúztuk, a dugó újszerû állapotban van, de van benne egy két nagy horzsolás :? A fõtengely hajtókara meg újnak tûnik, és úgytûnik fel lett újítva, a hajtókar olalta dölése megfelelõ, fölle nem kotyog..Csapszeget tûgörgõt nem néztük.Csapágyak se kotyognak.Van valakinek ötlete, mi okozhatja?
Én arra gondolok, hogy generál után széthajották, mert a dugó állapota nagyon gyanus(a horcsolások).
Ennél a blokknál még azt néztem, hogy ts kuplungja van, decsak 5 falamella van benne.Emlékei szerint 6 lamellás pedig.Igazam van?
Elõre is köszönöm a válaszokat!

Üdv!

Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Hozzászólás Szerző: Tamás » 2007.11.29. 20:01

Hy! Járó motornál rakd 1-be. Ugrik? Tedd középtámaszra, rakd be úgy. Behúzott kuplungnál forog a hátsó kerék, bárhova állítod. Az olaj viszkozitása (is) teszi ezt. Ezért 'feszül' a váltó és nehéz az ürestalálat. Valamennyit még az autók is mozdulnak, pedig ott szárazkuplung van. Teljesen nyitva is van belsõ surlódása. T

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2007.11.29. 10:58

Azt azért nem jelenteném ki kategorikusan,h ilyen,nekem érdekes módon,ha nem is mindíg,de legtöbbször ki lehet venni.
A kuplungállítás,vagy ahogy a Mester mondta,hézagolólemezek berakása segíthet.

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2007.11.28. 20:05

szabog írta:Hy, komoly kérdésem lenne: járó motoron ülök, megálltam vele, kuplungot+féket behúztam, és sehogy nem bírom kitenni üresbe, csak akkor ha megmozdulok vele elõre vagy hátra. Ez hiba, vagy a 150-es ETZ ilyen? :roll:
Vagy ki kell hézagolni a kuplungot

Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Hozzászólás Szerző: Tamás » 2007.11.28. 17:46

EZ az sajnos ilyen. Törõdj bele. Bármit kicserélhetsz, nehéz marad-lesz kivenni egyesbõl. Amíg lassan gurul váltsd üresbe. Vagy tologasd! Ez van. Sajnos az aszinkron váltó hátránya ez. T

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2007.11.28. 17:41

Esetleg próbálj meg állítani a kuplungon,nekem is ilyen volt,csak nem nagyon vettem észre,mert általában már gurulás közben kivettem üresbe.Elég nehezen,de megtaláltam azt a pontot,ahol ki is emel rendesen,de nem csúszik meg.Az én lamelláim nem voltak púposak az utolsó szétszedéskor (nyár eleje),de az is lehet a probléma.
Azért az állítást mindenképp érdemes +próbálni elõtte.

Avatar
Gyurm@
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 465
Csatlakozott: 2007.07.12. 23:32
MZ-d típusa: ETZ 300
Tartózkodási hely: Budakalász

Hozzászólás Szerző: Gyurm@ » 2007.11.28. 12:02

Valószínû hogy a lamelláid már fel vannak púposodva de az is lehet hogy már hideg van és nagyon sûrû az olaj a blokkban. Szerintem
Ha hosszú az az út amin fog a kuplung üzemmeleg motornál akkor púposak a fémlamellák és sosem emel ki tökéletesen-(lamellacsere javallott)

Üdv

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2007.11.28. 11:54

Hy, komoly kérdésem lenne: járó motoron ülök, megálltam vele, kuplungot+féket behúztam, és sehogy nem bírom kitenni üresbe, csak akkor ha megmozdulok vele elõre vagy hátra. Ez hiba, vagy a 150-es ETZ ilyen? :roll:

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2007.11.28. 10:40

Egy ismerõsnek volt Suzuki RGV250 V2 2T gépe,jó,az nem ugyanaz a kategória,de átlagos használatnál 12-t,kemény hajtásnál 16-ot evett a srácnak :D

Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1444
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY » 2007.11.28. 09:25

500ccm 2T........az ember gatyáját megeszi, annyit fog fogyasztani...de természetesen sok sikert kívánok a gépfaragáshoz!

Avatar
TZrider250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Budapest

Pályázás...

Hozzászólás Szerző: TZrider250 » 2007.11.23. 17:00

Helló!
Nem rendszeres pályázásról lenne szó, csak dömpingszerûen 1-2 ezer kilométerrõl. A nyári két hétért nem érné meg beruházni hétvégi motorba, bár többen ezt javasolják.

Szerintem anyagilag is jobban jövök ki, ha sikeres egyedi motort építek. Néha tudjon gyorsat, de normális használatkor ne fogyasszon sokat. Kicsi az adója, amíg bütykölöm, ha beválik, talán le is vizsgáztatom 500-ra. Az addig megspórolt adminisztráció, és díjak tuningra költhetõk. További elõny a "komoly" gépekhez képest, hogy olcsó az alkatrész.

Jelenleg a hengerkettõzésben gondolkodom. Ha nem sikerül jól, visszateszem a gyári bontatlan blokkot, és veszek egy ezres új MZ-t, vagy ilyesmit. A tapasztalatokat pedig megosztom veletek.

Várom továbbra is a gépészeti tanácsokat, szurkoljatok.

Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1444
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár

Re: Kéthengeres?

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY » 2007.11.23. 10:59

TZrider250 írta:Szeva mindenki!
Szeretném nyomatékosabbá tenni a motoromat, úgy, hogy a mostani végsebességet kisebb fordulaton tudja. Legyen tartaléka az autópálya gyakori használata miatt.

Fõleg fúráson, könnyített kuplungon, és a hatsebességes váltón gondolkodom, de láttam képet két hengeresre alakításáról is. Ötleteket gyûjtök, meg támogatókat. A legérdekesebb változatot szeretném a segítségetekkel megvalósítani.

Tehát 2x150 elõnye a 300-ra fúráshoz képest, illetve 2x 250 esetleges elõnyei. Karbit hogy lehetne megoldani, auspuffot illeszteni, ilyesmi érdekel. Nem versenyzéshez, de kifejezetten hosszútávú kiránduláskora kell az erõ, legyen üzembiztos. Tegyetek ide linket, ha olvastatok hasonló ötletrõl. I don't speak németül, sorry.
Józsi! Ha rendszeres pályázás a cél, akkor oda egy sorkettes 500-as is nagyon alsó hang (pl. Kawa Er-5) de abban érdemes gondolkodni inkább, olcsóbban kijössz, használtan szerintem 700-800E körül már egész jókat kapni. Habár ha ilyen elszánt vagy, nem beszéllek le az MZ faragásról sem :wink:

Avatar
TZrider250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Budapest

Kéthengeres?

Hozzászólás Szerző: TZrider250 » 2007.11.11. 04:26

Szeva mindenki!
Szeretném nyomatékosabbá tenni a motoromat, úgy, hogy a mostani végsebességet kisebb fordulaton tudja. Legyen tartaléka az autópálya gyakori használata miatt.

Fõleg fúráson, könnyített kuplungon, és a hatsebességes váltón gondolkodom, de láttam képet két hengeresre alakításáról is. Ötleteket gyûjtök, meg támogatókat. A legérdekesebb változatot szeretném a segítségetekkel megvalósítani.

Tehát 2x150 elõnye a 300-ra fúráshoz képest, illetve 2x 250 esetleges elõnyei. Karbit hogy lehetne megoldani, auspuffot illeszteni, ilyesmi érdekel. Nem versenyzéshez, de kifejezetten hosszútávú kiránduláskora kell az erõ, legyen üzembiztos. Tegyetek ide linket, ha olvastatok hasonló ötletrõl. I don't speak németül, sorry.

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2007.10.27. 23:02

speed írta:
bambi írta:4 Kelemen
Ök gyárit adnak vagy csak jó minöségût? Vagy Bambi nálad meg lehet ezeket venni ?
nincs gyári cucc nekik sem,de én emberi hozzállásban õket ajánlom,meg ha klub tag vagy akkor van ott kedvezmény is

Avatar
Fehhér:)
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2007.07.24. 11:59
Tartózkodási hely: Esztergom

Hozzászólás Szerző: Fehhér:) » 2007.10.27. 15:22

bambi írta:
speed írta:Hol érdemes venni 150es henger szettet??(dugó, henger,henger-fej,gyûrû, csapszeg, seeger, görgös kosár)
Ahogy álmodoztam a neten több helyet találtam:
-huber motornál
-Mofakernél
-4Kelemen
-Futár motoros bolt ...
Mit érdemes nézni, milyet köll venni?
Na szóval okíccsatok ki!
elörre is kössz!!


Jah én meg találtam régi Motorrevüt amiben van ETZ- gyújtás beállítás! ((((Persze megszakítós))))
Ha van rá igény akkor beszkennelem, ha adtok e-mail címet akkor el is küldöm!:)
4 Kelemen
Ök gyárit adnak vagy csak jó minöségût? Vagy Bambi nálad meg lehet ezeket venni ?

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2007.10.26. 21:35

speed írta:Hol érdemes venni 150es henger szettet??(dugó, henger,henger-fej,gyûrû, csapszeg, seeger, görgös kosár)
Ahogy álmodoztam a neten több helyet találtam:
-huber motornál
-Mofakernél
-4Kelemen
-Futár motoros bolt ...
Mit érdemes nézni, milyet köll venni?
Na szóval okíccsatok ki!
elörre is kössz!!


Jah én meg találtam régi Motorrevüt amiben van ETZ- gyújtás beállítás! ((((Persze megszakítós))))
Ha van rá igény akkor beszkennelem, ha adtok e-mail címet akkor el is küldöm!:)
4 Kelemen

Fire660
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2007.10.24. 09:49
Tartózkodási hely: Bátaszék

Re: Olaj csöpög?

Hozzászólás Szerző: Fire660 » 2007.10.26. 20:02

TZrider250 írta:Sziasztok!

Fire!
Pont ma olvastam egy emzés cimbi levelét.

Vigyél egy tekercs papír törlõkendõt, jól pucold ki, és menj megint pár száz métert. Akkor fogsz látni esetleg valamit, ami elárulja, honnan szökik az olaj. Ha sokat mész, megint maszatos lesz, és nem látsz semmit.

Szerinte azért csöpög a széthúzott és újraszimeringezett blokk, mert az ÜRESJÁRATI visszajelzõ kapcsoló mellett ki tud szivárogni, ha nem (jó) tömítõpasztát használtak. Van mellette lejjebb valami fém tüske (?), amit szintén ki kell venni, és bepasztázni.

Azt is tanácsolták még, hogy döntsem balra a motort, hogy a mûvelet közben az olaj ne follyon ki.

Ha te próbálod ki elõbb ezt a hibaforrást, kérlek, tedd ide fel a megfigyeléseidet. Ugyanígy teszek én is.

U.i.: nekem De luxe típus van. 85 az évjárata.

Üdv.J.
Köszi a tippet! Most nem tudom megcsinálni a próbát mert a motor eléggé szét van bombázva. Elsõ futómû javítás, lánccsere(az elõzõt kettétépte.) + Nincs is még egyenlõre jogsim :D Nem tölöttem még a 18 at. Amint alkalmam van kipróbálom. Az utcában végülis nem gond. Az enyém 250 De luxe, 86 os évjárat.

Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1889
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 & 251
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu » 2007.10.26. 19:08

Ki van téve mindenhova :) mzclubhungary kukac gmail pont com
speed írta: Jah én meg találtam régi Motorrevüt amiben van ETZ- gyújtás beállítás! ((((Persze megszakítós))))
Ha van rá igény akkor beszkennelem, ha adtok e-mail címet akkor el is küldöm!:)

Avatar
TZrider250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Budapest

Olaj csöpög?

Hozzászólás Szerző: TZrider250 » 2007.10.26. 16:21

Sziasztok!

Fire!
Pont ma olvastam egy emzés cimbi levelét.

Vigyél egy tekercs papír törlõkendõt, jól pucold ki, és menj megint pár száz métert. Akkor fogsz látni esetleg valamit, ami elárulja, honnan szökik az olaj. Ha sokat mész, megint maszatos lesz, és nem látsz semmit.

Szerinte azért csöpög a széthúzott és újraszimeringezett blokk, mert az ÜRESJÁRATI visszajelzõ kapcsoló mellett ki tud szivárogni, ha nem (jó) tömítõpasztát használtak. Van mellette lejjebb valami fém tüske (?), amit szintén ki kell venni, és bepasztázni.

Azt is tanácsolták még, hogy döntsem balra a motort, hogy a mûvelet közben az olaj ne follyon ki.

Ha te próbálod ki elõbb ezt a hibaforrást, kérlek, tedd ide fel a megfigyeléseidet. Ugyanígy teszek én is.

U.i.: nekem De luxe típus van. 85 az évjárata.

Üdv.J.

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.10.26. 09:02

Fire660 írta:Én nem tudom megnézni a videókat. :? Próbáltam lementeni õket meg így böngészõben lejátszani de sehogy se megy. Ja és megpróbáltam másik böngészõvel is.
Ezen az oldalon megtalálod a videókat.
http://www.searchforvideo.com/business/motorcycles/mz/
Az ne zavarjon be, hogy ETZ251-rõl van szó.Lényegében ugyan az mint a 250, csak ezen van külön olajzás.

Avatar
Fehhér:)
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2007.07.24. 11:59
Tartózkodási hely: Esztergom

Hozzászólás Szerző: Fehhér:) » 2007.10.25. 22:28

Hol érdemes venni 150es henger szettet??(dugó, henger,henger-fej,gyûrû, csapszeg, seeger, görgös kosár)
Ahogy álmodoztam a neten több helyet találtam:
-huber motornál
-Mofakernél
-4Kelemen
-Futár motoros bolt ...
Mit érdemes nézni, milyet köll venni?
Na szóval okíccsatok ki!
elörre is kössz!!


Jah én meg találtam régi Motorrevüt amiben van ETZ- gyújtás beállítás! ((((Persze megszakítós))))
Ha van rá igény akkor beszkennelem, ha adtok e-mail címet akkor el is küldöm!:)

Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1889
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 & 251
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu » 2007.10.25. 18:24

Le kell menteni a gépedre, másképp nem megy sztem... nekem mûködik.
Fire660 írta:Én nem tudom megnézni a videókat. :? Próbáltam lementeni õket meg így böngészõben lejátszani de sehogy se megy. Ja és megpróbáltam másik böngészõvel is.

Fire660
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2007.10.24. 09:49
Tartózkodási hely: Bátaszék

Hozzászólás Szerző: Fire660 » 2007.10.25. 16:35

Én nem tudom megnézni a videókat. :? Próbáltam lementeni õket meg így böngészõben lejátszani de sehogy se megy. Ja és megpróbáltam másik böngészõvel is.

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2007.10.25. 11:27

Samu írta:A blokkszerelõs videókhoz csak annyit, h elkezdtem feltölteni õket AVI formátumban, kb. 400 mega az 5 fájl. Ezentúl nem kell majd szenvedni azzal a linkes megoldással... remélem a szocimotoros.hu elbírja ezt a nagy tárhelyet :)
Nekem az a nagy bajom, hogy a 125/150-es ETZ-hez semmi videó nincs. Továbbá célszerszám is alig van, pl. blokkszéthúzó(szerelõhíd) sincs. :cry:
Egyébként annyi jó hírem van a 125/150-es ETZ-seknek hogy sikerült szereznem egy magyar nyelvû fénymásolt javítási kk-et. Remélem karácsonyig sikerül beszkenneltetnem. :roll:

Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1889
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 & 251
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu » 2007.10.24. 21:32

A blokkszerelõs videókhoz csak annyit, h elkezdtem feltölteni õket AVI formátumban, kb. 400 mega az 5 fájl. Ezentúl nem kell majd szenvedni azzal a linkes megoldással... remélem a szocimotoros.hu elbírja ezt a nagy tárhelyet :)

Fire660
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2007.10.24. 09:49
Tartózkodási hely: Bátaszék

Hozzászólás Szerző: Fire660 » 2007.10.24. 20:50

Köszi az ötleteket! A léptetõvillákkal fogom akkor kezdeni. 2 tartalék váltó van amirõl lehet válogatni + egy a motorban ami ugye szar. De megvan a 2 váltó összes fogaskereke is szóval azzal se lesz gond szerintem. Nem tûnnek túl kopottnak. Mégegyszer köszi!

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2007.10.24. 20:45

mzgergõ írta:
Fire660 írta: Igen nekem is ilyesmit mondott a tulaj, hogy a léptetõ villával lehet a baj. Csak így elmondva nincs sok elképzelésem a dolgokról mert én még le vagyok ragadva az 51 esek golyós rendszerénél :D Köszi a segítséget! Majd megnézem a másik két váltót meg egy két tervrajzot hogy mi hogy van.
+ Lenne még egy másik kérdésem is. A blokk, gyújtás felöli oldalát ha leszedem a lánckerék alatt valahol a blokk aljánál ereszti az olajat. Elég sok retek van ott meg nekem még idegen az egész szóval nem tudom van e ott szimering lent vagy bármi más. Nem sok olaj folyik ki de azért jobb lenne tudni az okát ha másnál is fordult már elõ ilyen.
A letöltés-nél megtudsz nézni egy elég értékes videót a blokk szétszerelésérõl, videoban összefoglalva.
Nekem ez a váltás hiba váltószerkezet problémának tünik, de a léptetõ villa gond sincs kizárva.A helyedben szétkapnám a blokkot, a léptetõvillákat megnézném, hogy melyik van a legjobb állapotban, és azt raknám be.Majd lehet összehúzni a blokkot, decsak 2-3 csavart kell becsavarni, tömítés nélkül.Aztán lehet próbálkozni, hogy mûködik-e rendesen.Ha igen, akkor tiszteségesen összekell rakni, és nem lessz vele gond.
250-es ETZ kuplungal nemszokott baj lenni, inkább a kicsinél...
Sajnos valószínû,hogy egy léptetõ villa cserével nem úszod meg,ha a 4-est is kidobálja.Valószínû,hogy minimun még két fogaskerék is oda van.Jól nézd át.

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.10.24. 20:26

Fire660 írta:
Gexxx írta:az a váltóprobléma nekem a tipikus léptetõ/kapcsolóvilla problémának tûnik. Szét kell szedni, de meg nem kell megrettenni. Most azt nem tudom, hogy melyik számú (azt majd a szakik megmondják), de ha minden igaz, akkor a 3 közül a középsõ lesz
Igen nekem is ilyesmit mondott a tulaj, hogy a léptetõ villával lehet a baj. Csak így elmondva nincs sok elképzelésem a dolgokról mert én még le vagyok ragadva az 51 esek golyós rendszerénél :D Köszi a segítséget! Majd megnézem a másik két váltót meg egy két tervrajzot hogy mi hogy van.
+ Lenne még egy másik kérdésem is. A blokk, gyújtás felöli oldalát ha leszedem a lánckerék alatt valahol a blokk aljánál ereszti az olajat. Elég sok retek van ott meg nekem még idegen az egész szóval nem tudom van e ott szimering lent vagy bármi más. Nem sok olaj folyik ki de azért jobb lenne tudni az okát ha másnál is fordult már elõ ilyen.
A letöltés-nél megtudsz nézni egy elég értékes videót a blokk szétszerelésérõl, videoban összefoglalva.
Nekem ez a váltás hiba váltószerkezet problémának tünik, de a léptetõ villa gond sincs kizárva.A helyedben szétkapnám a blokkot, a léptetõvillákat megnézném, hogy melyik van a legjobb állapotban, és azt raknám be.Majd lehet összehúzni a blokkot, decsak 2-3 csavart kell becsavarni, tömítés nélkül.Aztán lehet próbálkozni, hogy mûködik-e rendesen.Ha igen, akkor tiszteségesen összekell rakni, és nem lessz vele gond.
250-es ETZ kuplungal nemszokott baj lenni, inkább a kicsinél...

Fire660
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2007.10.24. 09:49
Tartózkodási hely: Bátaszék

Hozzászólás Szerző: Fire660 » 2007.10.24. 16:41

Gexxx írta:az a váltóprobléma nekem a tipikus léptetõ/kapcsolóvilla problémának tûnik. Szét kell szedni, de meg nem kell megrettenni. Most azt nem tudom, hogy melyik számú (azt majd a szakik megmondják), de ha minden igaz, akkor a 3 közül a középsõ lesz
Igen nekem is ilyesmit mondott a tulaj, hogy a léptetõ villával lehet a baj. Csak így elmondva nincs sok elképzelésem a dolgokról mert én még le vagyok ragadva az 51 esek golyós rendszerénél :D Köszi a segítséget! Majd megnézem a másik két váltót meg egy két tervrajzot hogy mi hogy van.
+ Lenne még egy másik kérdésem is. A blokk, gyújtás felöli oldalát ha leszedem a lánckerék alatt valahol a blokk aljánál ereszti az olajat. Elég sok retek van ott meg nekem még idegen az egész szóval nem tudom van e ott szimering lent vagy bármi más. Nem sok olaj folyik ki de azért jobb lenne tudni az okát ha másnál is fordult már elõ ilyen.

Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2910
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Gexxx » 2007.10.24. 14:50

az a váltóprobléma nekem a tipikus léptetõ/kapcsolóvilla problémának tûnik. Szét kell szedni, de meg nem kell megrettenni. Most azt nem tudom, hogy melyik számú (azt majd a szakik megmondják), de ha minden igaz, akkor a 3 közül a középsõ lesz

Fire660
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2007.10.24. 09:49
Tartózkodási hely: Bátaszék

Hozzászólás Szerző: Fire660 » 2007.10.24. 14:33

Ja, módosítanám a gumivásárlás dolgot mert néhol utána olvastam az itteni fórumoknak és úgytûnik felesleges a csúcsszuper gumi. :D

Fire660
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2007.10.24. 09:49
Tartózkodási hely: Bátaszék

Hozzászólás Szerző: Fire660 » 2007.10.24. 10:10

Szevasztok!
Szereték kérdezni néhány dolgot mert nem rendelkezem túl sok tapasztalattal az M-k terén. Az elõzõ motorom egy S51 es Simson (70 esre átépítve) amit apró darabokból, két roncs felhasználásával aktam össze szóval teljes mértéki nem vagyok tapasztalatlan mert a két konstrukció azért elég hasonló. A kicsike akirõl szó van egy ETZ 250-es 86-os évjáratú. Nyár végén vettem a fizetésembõl egy láda alkatrésszel és rendezet papírokkal együtt 55 ezer magyar forintocskáért. + mellé azért elég sok bajt is vettem. Az elsõ fék (tárcsa) köpte az olajat a karmantyúnál és pumpálni kellett hogy fogjon. Azt már megcsináltam. A gumik szánalmasak de azokat majd tavasszal orvosolom egy garnitúra Pirelli Sport Demon gumival. Az elektronika elég nagy katyvasz néhol. Az elõzõ tulaj ledes lámpákat és indexeket rakott mindenhova csak sajnos össze vissza van kötve. Azt majd egy barátommal elrendezzük mert a elektronikához hülye vagyok, inkább a motorikus részeket me a futómûvet tudnám megoldani (a motor elég instabil elõzésnél mikor sávot váltok hintázik össze vissza). A legnagyobb probléma ami aggaszt (fõleg azért mert mg nem szereltem ETZ blokkot) az a váltó. A motoron minden jó motorikusan, sépen indul, nem zörög, a gyújtás hibátlan sõt a kuplung is szépen mûködik (+ még egy egész tartalék kuplungom is van ha baj lenne vele) pedig úgy tudom a 250 eseknél a kuplunggal sok baj van.
Nah szóval a váltó miatt szeretnék segítséget kérni. A sebességeket szépen, esõ kapcsolásra veszi, kivétel a 3 as és a 4 es. Azoknál olyan minthogyha szaggatna a motor vagy nem is tudom. Rángat hatalmasakat és ki is vagdossa õket. A kédés az lenne hogy mit tudok vele kezdeni? Nem akarom agyatlanul szétbarmolni a blokkot. Kaptam 2 tartalék váltót alkatrésznek de nem tudom jók e egyáltalán. Szóval ilyenkor mi lehet a gond a motorral? Mit kéne kicserélni és kb mennyi lenne a javítás?

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2007.10.20. 17:56

momster írta:Hali Gexxx köszi ismét a tanácsot most azt nem tudom lehet itt mifelénk kapni Stil druzsbaoljat mit szoltok hozzá megéri venni ojan 1000 - 1500-forintér vann fél liter magas fordulatot birja az tutu mert a druzsba ugyebár 12000 - 15000 körül forog. Vagy maradjak a sima motorba valo szintetikus olajnál?
1500/0,5 liter..... 2000 korul mar kapsz 1 liter felszintetikusat/szintetikusat es az tuti motorba valo pl.: repsol scooter vagy eggyel magasabb szintu: repsol competicion, ennek 3100 ft literje...

momster

Hozzászólás Szerző: momster » 2007.10.20. 17:45

Hali Gexxx köszi ismét a tanácsot most azt nem tudom lehet itt mifelénk kapni Stil druzsbaoljat mit szoltok hozzá megéri venni ojan 1000 - 1500-forintér vann fél liter magas fordulatot birja az tutu mert a druzsba ugyebár 12000 - 15000 körül forog. Vagy maradjak a sima motorba valo szintetikus olajnál?

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2007.10.20. 09:10

Tamás írta:szabog
Végeredmény ugyanaz: aki tönkre akarja tenni a motorját, az keverjen ásványi olajat a benzinhez. :twisted:
Hy! Kb 100 évig kevertek ásványi olajat a benzinbe. Már hiányzott, hogy valaki megmondja: NEM SZABAD!!!! Köszönjük! Ha hallottál valaha a motorolajok teljesítményszintjérõl, élettartamáról, kenõképességérõl fõleg az ár-érték arányáról, lehet, hogy változik a véleményed! Vagy lehet, hogy Te Helixet használsz a váltóba is? Nem az MZ-t alacsonyítom le, de ezekbe a motorokba tökéletesen elég az Arol2T, a többi szinte pazarlás. T[/quote]

Persze nem azt mondtam én sem,h beleöntöd az Arolt a tankba és abban a pillanatban a motor hanyattdobja magát és vérzõ torokkal kiszenved,de kb 8000 kilóméter motorozás után,aminek úgy a felében használtam sima 2T olajat cseréltem kipufogót,amikor levettem,éreztem,h a súlyeloszlása olyan,mint egy fejszének,és ha jól tudom a folytás megváltozása sem növeli épp a teljesítményt...

Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Hozzászólás Szerző: Tamás » 2007.10.19. 18:17

szabog
Végeredmény ugyanaz: aki tönkre akarja tenni a motorját, az keverjen ásványi olajat a benzinhez. :twisted:[/quote]

Hy! Kb 100 évig kevertek ásványi olajat a benzinbe. Már hiányzott, hogy valaki megmondja: NEM SZABAD!!!! Köszönjük! Ha hallottál valaha a motorolajok teljesítményszintjérõl, élettartamáról, kenõképességérõl fõleg az ár-érték arányáról, lehet, hogy változik a véleményed! Vagy lehet, hogy Te Helixet használsz a váltóba is? Nem az MZ-t alacsonyítom le, de ezekbe a motorokba tökéletesen elég az Arol2T, a többi szinte pazarlás. T

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.10.19. 17:21

Hali!

REPSOL scooter fullszinetikus olajat lehet kapni 2000ft/liter.Sokan emlegetik, hogy ilyet a legérdemesebb használni.

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2007.10.19. 15:36

tigris írta:félszintetikus olajat tudok ajánlani én is,ez olyan 1200-2500 között mozog literenként az Arol 2T ~900/literhez képest.Olyan szempontból érdekes,h a félszintetikust keverheted 1:60,ha ETZ-d van és nem köpi olyan gyorsan tele mocsokkal a kipufogót.A full szint olajak drágák,én Sástó elõtt véletlenségbõl vettem 1 litert 4800-ért,azóta is emlegetem...
Én meg törzsvásárlói kedvezménnyel 2000Ft/l áron veszen gyöngyösön a szintetikus olajat 8) A MOL Moto 2T-je is valami 2200~2500 körül mozog.
Végeredmény ugyanaz: aki tönkre akarja tenni a motorját, az keverjen ásványi olajat a benzinhez. :twisted:

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2007.10.18. 16:03

félszintetikus olajat tudok ajánlani én is,ez olyan 1200-2500 között mozog literenként az Arol 2T ~900/literhez képest.Olyan szempontból érdekes,h a félszintetikust keverheted 1:60,ha ETZ-d van és nem köpi olyan gyorsan tele mocsokkal a kipufogót.A full szint olajak drágák,én Sástó elõtt véletlenségbõl vettem 1 litert 4800-ért,azóta is emlegetem...

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 8 vendég