Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2858
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Gexxx » 2008.01.23. 11:16

RR_ZOZY írta:
bakimate írta: Ez felénk két szó! :D
Ja bocs, bunkó somogyi vagyok :-)
sötét so... :-# :lol:

Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1440
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY » 2008.01.23. 10:49

bakimate írta:
RR_ZOZY írta:száz szónak is egy a vége: irány Bambi.
Ez felénk két szó! :D
Ja bocs, bunkó somogyi vagyok :-)

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2341
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2008.01.22. 17:41

bezony-bezony egy jo karburalas csodakra kepes.....

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2008.01.22. 17:14

dik írta:Azt is megnéztük de nem segített teljesen rendben volt! Ezen csak esetleg egy full felújítás javíthat esetleg!
Kösz azért a tippet!
Karbi fúvókák? Tû? mennyire vannak elkopva? Tû jó helyre van állítva? Levegõ szûrõ nincs eltömõdve? Ezeket végig zongoráztad?
:? :roll:

Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate » 2008.01.22. 16:35

RR_ZOZY írta:száz szónak is egy a vége: irány Bambi.
Ez felénk két szó! :D

Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1440
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY » 2008.01.22. 12:37

Még 1 dolog de ígérem többet nem pofázok bele :-)

Tipikus, hogy megszakítót emelgetõ bütyök van lenyalódva, mi ezt ki szoktuk köszörülni normálisan, ETZ-men azóta tudok állítani normális gyújtást. Ez is lehet a baj.

Amúgy több jel utal arra ha már tényleg elkerülhetetlen a generál: fõtengely "lóg"? kompessziót ha tudsz márni, az se baj, az sokat elárul....meg még száz dolog miatt lehet szar.....

Sz'al szerintem nem kell mindjárt ítélkezni a blokkodról, és száz szónak is egy a vége: irány Bambi.

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2008.01.22. 11:58

dik írta:Azt is megnéztük de nem segített teljesen rendben volt! Ezen csak esetleg egy full felújítás javíthat esetleg!
Kösz azért a tippet!
Magának a blokknak nem biztos, hogy gondja lehet.Lehet az elektronikának van bele szólása.De azért ha elvinnéd egy szakihoz, jobban járnál.

dik
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2007.10.10. 16:44
Tartózkodási hely: Csongrád megye

Hozzászólás Szerző: dik » 2008.01.21. 18:45

Azt is megnéztük de nem segített teljesen rendben volt! Ezen csak esetleg egy full felújítás javíthat esetleg!
Kösz azért a tippet!

Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1440
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY » 2008.01.21. 15:13

dik: csak még 1 tipp:

Kipudob, könyök, csatornák: nincs-e telerakódva?

dik
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2007.10.10. 16:44
Tartózkodási hely: Csongrád megye

Hozzászólás Szerző: dik » 2008.01.21. 13:36

Hi!

Köszönöm mindenkinek a gyors választ!
Az a legszomorubb végigpróbáltunk minden beállítást (gyujtás, keverékek,stb.)! Mindenképp vagy másik motorvásár valami komolyabb vagy ennek adni még egy utolsó esélyt sokat vívtam vele és nem igazán akar jó lenni bár mellette szoljon sose hagyott ott sehol. Nemtudom hogy legyen majd elválik kösz mégegyszer a tippeket mégegyszer!

Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1440
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY » 2008.01.21. 12:06

dik írta:Hi!

Tisztelt nagyérdemû ismét visszatérek hozzátok ismét rengeteg kérdéssel, lassan itt a szezon!.........

Hali!

Relative kímélõ üzemmódot alapul véve az 5L/100km-t kicsit sokallom, de sztem ne kezdd rögtön blokkgenerállal, pár dolgot érdemes körbenézni, lehet triviális baja van (pl, gyújtás rossz helyen, karbu beállítási gondok...stb stb..)
Utazótempó: mindenki másra esküszik, de egy átlag pilótával, átlag túrafelszereléssel a 250-esnek 90 körüli utazót úgy kell tudnia, hogy még akkor van benne tartalék.
Amúgy csatlakozom az elõttem szólókhoz, vedd fel Bambival a kapcsolatot :wink:

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2008.01.21. 10:03

Mindenképp Bambival beszélj.

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2008.01.20. 22:38

bambi mestert ajánlanám!
Keveréket tankolsz?Csak mert lehet a blokkal nincs semmi baj...

dik
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2007.10.10. 16:44
Tartózkodási hely: Csongrád megye

Hozzászólás Szerző: dik » 2008.01.20. 18:12

Hi!

Tisztelt nagyérdemû ismét visszatérek hozzátok ismét rengeteg kérdéssel, lassan itt a szezon!
Olyan kérdésem lenne menyit kellene egy 250etz-nek mennie utazótempóban amivel még ki tudna menni a világból, plusz nem eszik 5-l többet (Az enyém pillanatnyilag 95-nél jobban nem megy tartósan akármint csinálunk neki, mert úgy melegszik megszorul. Ez az állapot röhelyes nem akarok száguldozni mert nem arra való csak kicsit savallom hogy elözni se nagyon 85 felett kell mert megragad)?
Ki tudna nekem olyat ajánlani aki nagyon tökéletesen profin fel tudná újítani a blokkomat? Ha tud valaki árajánlatot akár azonnal is szivesen fogadom (minõségi alkatrészekkel, valamennyi garanciával). Szerelõ szempontjából csongrád megye egész területe, vagy esetleg pest szóbajöhet (oda elviszem személyesen a javításra)!

Elõre is köszönöm a válaszokat!

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2008.01.16. 21:52

minoor írta:sziasztok
kérdés: mi értelme van annak hogy a kuplung felõli fõtengely szimering fordítva van beszerelve???
azért kérdem mert a mocim szimeringhibás, és nem tom hogy rakjam bele az újat(hogy célszerûbb :S)
igen úgy gyári

Avatar
minoor
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 58
Csatlakozott: 2008.01.07. 23:00
MZ-d típusa: Mz ETZ 125 Standard
Tartózkodási hely: Szentistván - Igrici

Hozzászólás Szerző: minoor » 2008.01.16. 18:51

sziasztok
kérdés: mi értelme van annak hogy a kuplung felõli fõtengely szimering fordítva van beszerelve???
azért kérdem mert a mocim szimeringhibás, és nem tom hogy rakjam bele az újat(hogy célszerûbb :S)

opi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 49
Csatlakozott: 2008.01.04. 14:14
Tartózkodási hely: Hidvégardó

Hozzászólás Szerző: opi » 2008.01.06. 20:52

mz ts 125ös höz mien csapágyak és szimeringek kellenek régen szedtem szét és elfelejtettem és addig nem akarom szétszedni mert nix elég helyem és csak akkor ha meg van minden hozzá
tehát az összes csapágy +simmering méret még a kerekeké
is elõre is köszönöm majd valahogy meghálálom /sörbe vagy anyagilag/ :wink:

opi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 49
Csatlakozott: 2008.01.04. 14:14
Tartózkodási hely: Hidvégardó

Hozzászólás Szerző: opi » 2008.01.06. 17:50

bambi írta:
opi írta:sziasztok kérdés fellehet-e tenni a ts mzre az etz hengert
nem,teljesen más.
köszönöm szépen

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2008.01.05. 22:15

opi írta:sziasztok kérdés fellehet-e tenni a ts mzre az etz hengert
nem,teljesen más.

opi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 49
Csatlakozott: 2008.01.04. 14:14
Tartózkodási hely: Hidvégardó

Hozzászólás Szerző: opi » 2008.01.05. 15:00

sziasztok kérdés fellehet-e tenni a ts mzre az etz hengert

Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1889
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 & 251
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu » 2007.12.29. 22:08

Hívd fel Bambit, õ a legjobb :) A Támogatóknál ki van írva a száma. 8)
Apol77 írta:Szia!
Köszi a választ !
A kuplung rendesen kiemel.
Kb mennyi munkadíjra számíthatok?

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2007.12.29. 20:29

Apol77 írta:Szia!
Köszi a választ !
A kuplung rendesen kiemel.
Kb mennyi munkadíjra számíthatok?
Én a helyedben keresnék egy régivágású szerelõt, aki lelkiismeretesen szerel(melegíti a blokkot stb. nem pedig lefitymálóan köpködi, továbbá össze-vissza kalapálja hidegen), és 2en megcsináljátok. így neked is olcsóbb lesz + te is tanulsz. 8)

Apol77

Hozzászólás Szerző: Apol77 » 2007.12.27. 16:26

Szia!
Köszi a választ !
A kuplung rendesen kiemel.
Kb mennyi munkadíjra számíthatok?

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2007.12.27. 12:12

Az érzésem szerint léptetõvilla probléma lesz sajnos...
Nem a javítási költség nagy,legalábbis asszem egy léptetõvilla nem olyan drága,csak teljesen szét kell szedni miatta a blokkot.

Bár nem is biztos,mert akkor inkább kidobálni szokta a sebességet.
A kuplungod eléggé kiemel?

Apol77

Hozzászólás Szerző: Apol77 » 2007.12.27. 09:46

Sziasztok !

Érdeklõdnék hogy lenne egy 150-es ETZ-m, ami nem igazán akarja venni a 3.-at. Így feljebbváltani sem nagyon tudok.
Néha összejön a váltás, de legtöbbször nem.
Mi lehet a baja?
Egyik pillanatról a másikra jött elõ.
Kb mennyi lehet ennek a javíttatási költsége?

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2007.12.23. 19:31

Gexxx írta:
szabog írta: hmm... ez eléggé érdekes... a simsonosok meg elõszeretettel használják a holtponttuskót ugyanerre a célra... :roll:
Én nem terhelném feleslegesen a hajtókart/dugót! meg a mi módszereink egyszerûbbek is. Próbáld ki!
Ahány ház,annyi szokás :D

Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2858
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Gexxx » 2007.12.23. 18:06

szabog írta:
mzgergõ írta: Nehogy úgy próbáld megoldani!
Beváltassz sebességbe, és nyomod a hátsó féket.
hmm... ez eléggé érdekes... a simsonosok meg elõszeretettel használják a holtponttuskót ugyanerre a célra... :roll:
Én nem terhelném feleslegesen a hajtókart/dugót! meg a mi módszereink egyszerûbbek is. Próbáld ki!

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2007.12.23. 17:42

mzgergõ írta:
szabog írta: Aha... és a csavart hogyan tekerem ki? Rossz gyertyából holtponttuskót csináljak hozzá? :roll:
Nehogy úgy próbáld megoldani!
Beváltassz sebességbe, és nyomod a hátsó féket.
hmm... ez eléggé érdekes... a simsonosok meg elõszeretettel használják a holtponttuskót ugyanerre a célra... :roll:

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3815
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2007.12.17. 12:14

tigris írta:
KILL3R etz írta: indukátorórával
Gondolom csak mellényomás,de k*rvajól hangzik :lol:
Mirõl is beszélünk? :D
Köszi hogy szóltál, javítva... És télleg jobban hangzik:D

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2007.12.17. 10:18

KILL3R etz írta: indukátorórával
Gondolom csak mellényomás,de k*rvajól hangzik :lol:

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3815
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2007.12.16. 12:17

KILL3R etz írta:Hali mindenkinek!

Nemrég lettem boldog tulajdonosa egy 125-ös etz Mz-nek. Tegnap egy kis motorozás közben elkezdett fordulaton rángatni a motor. Szóval 3-4 ezerig szépen húzott és ha ezen túlment, illetve félnél nagyobb gáznál kihagyott a motor. A gyertyát megnéztem elvileg az jó szép õzbarna volt. A gyujtásom megszakítós. Szerintetek mi lehet a probléma?

A válaszokat elõre is köszönöm.

Üdv Peti.
Na megoldottam a problémát!:D Megnéztem a megszakítót és a két kis tappancs úgy ki volt verõdve, hogy nem emelt rendesen szét... Most kapott egy új trabi megszakítót meg be lett állítva indikátorórával. Tip-top lett a gép hidegen 2. rugásra indul. Jobban pörög fel, stabilabb az alapjárat is.
Csak azért írtam hogyha valakinek hasonló problémája van akko gondoljon erre is.
Azért köszönöm mindenkinek a segítségét.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára KILL3R etz 2007.12.17. 12:13-kor.

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.12.15. 18:02

szabog írta:
Gexxx írta:Kitekered azt a csavart, ami a tengely végén van... Ekkor lejön a gyújtás excenter is. Fogsz egy jó hosszú 10-es csavart, betekered a kivett helyére, és mikor megfeszíted jó erõsen, akkor várhatóan lejön a forgórész
Aha... és a csavart hogyan tekerem ki? Rossz gyertyából holtponttuskót csináljak hozzá? :roll:
Nehogy úgy próbáld megoldani!
Beváltassz sebességbe, és nyomod a hátsó féket.

Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2858
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Gexxx » 2007.12.15. 17:43

szabog írta:
Gexxx írta:Kitekered azt a csavart, ami a tengely végén van... Ekkor lejön a gyújtás excenter is. Fogsz egy jó hosszú 10-es csavart, betekered a kivett helyére, és mikor megfeszíted jó erõsen, akkor várhatóan lejön a forgórész
Aha... és a csavart hogyan tekerem ki? Rossz gyertyából holtponttuskót csináljak hozzá? :roll:
Én anno egy kalapács fa nyelét dugtam be a lánc és a lánckerék közé

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2007.12.15. 15:39

Gexxx írta:Kitekered azt a csavart, ami a tengely végén van... Ekkor lejön a gyújtás excenter is. Fogsz egy jó hosszú 10-es csavart, betekered a kivett helyére, és mikor megfeszíted jó erõsen, akkor várhatóan lejön a forgórész
Aha... és a csavart hogyan tekerem ki? Rossz gyertyából holtponttuskót csináljak hozzá? :roll:

Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2858
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Gexxx » 2007.12.12. 14:59

Kitekered azt a csavart, ami a tengely végén van... Ekkor lejön a gyújtás excenter is. Fogsz egy jó hosszú 10-es csavart, betekered a kivett helyére, és mikor megfeszíted jó erõsen, akkor várhatóan lejön a forgórész

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2007.12.12. 12:32

szabog írta:Hello mindenkinek,
tegnap le akartam venni a generátor forgórészt, de nem tudtam hogyan tarcsak ellen a rögzítõ csavarnak. A javítási útmutatóban pedig ez vagyon írva: "A csillagkulcs a generátor bütyke rögzítõcsavarjának oldására szolgál (SW 13). A kulcs forgatási iránya ellentétes a motor futási irányával. Utána a rögzítõcsavar (M 7) könnyed mozgatásával a bütyök minden nehézség nélkül lehúzható. A 02-MW 39-4 jelû leszorítócsavar (1) oldja a forgattyús tengely kónuszáról a forgórészt (kézzel ütést mérünk a pecekre a motor forgási irányában). Ehhez a mûvelethez barkácsolók számára egy M 10x100-as hatlapfejû csavar elegendõnek bizonyul."

Namármost én ebbõl nem tudtam kihámozni hogy hogyan lehet levenni. Az M10x100-as hatlapfejû csavart meg végképp nem értem. Kérem, valaki segítsen! :roll: :smt102
Én is köszönöm a gyors válaszokat! :smt013 :smt093

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3815
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2007.12.11. 21:41

Samu írta:Nem piros a szûrõje, teljesen átlátszó!
KILL3R etz írta:Hát én is csodálkoztam... :D Az az olasz az a kis henger alakú piros szûrõvel ugye? Legalábbis most olyan van fent...
Ok köszi. Akkor majd keresek olyat, me ez nem sokat ér.. a szimómon is ien van az mindig eldugul... csak azt nagygázzal állt. ki lehet szedni belõle....

Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1889
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 & 251
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu » 2007.12.11. 21:15

Nem piros a szûrõje, teljesen átlátszó!
KILL3R etz írta:Hát én is csodálkoztam... :D Az az olasz az a kis henger alakú piros szûrõvel ugye? Legalábbis most olyan van fent...

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3815
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2007.12.11. 20:18

Samu írta:Nehogy vízzel mosd ki, tudod... rozsda... :) benzint lötyköljél benne inkább. És vegyél egy szûrõs benzincsapot, az olasz fajta jó amit mindenhol lehet kapni.
KILL3R etz írta: Köszönöm a gyors válaszokat. A kimosást mivel gondolod? Vízzel?

A ledadogásra/rángatásra várom még az esetleges megoldásokat.
Hát én is csodálkoztam... :D Az az olasz az a kis henger alakú piros szûrõvel ugye? Legalábbis most olyan van fent...

Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1889
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 & 251
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu » 2007.12.11. 20:13

Nehogy vízzel mosd ki, tudod... rozsda... :) benzint lötyköljél benne inkább. És vegyél egy szûrõs benzincsapot, az olasz fajta jó amit mindenhol lehet kapni.
KILL3R etz írta:
tigris írta:A fúvókát érdemes kivenni és kimosni benzinben meg átfújkálni.
A tankot úgy lehet rozsdátlanítani,h leveszed,kiüríted és megtöltöd kavicsokkal,aztán jöhet a rázogatás.Sokáig :D
Utána kimos,kiszárít és mindíg legyen benne benzin.
Köszönöm a gyors válaszokat. A kimosást mivel gondolod? Vízzel?

A ledadogásra/rángatásra várom még az esetleges megoldásokat.

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3815
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2007.12.11. 17:30

tigris írta:A fúvókát érdemes kivenni és kimosni benzinben meg átfújkálni.
A tankot úgy lehet rozsdátlanítani,h leveszed,kiüríted és megtöltöd kavicsokkal,aztán jöhet a rázogatás.Sokáig :D
Utána kimos,kiszárít és mindíg legyen benne benzin.
Köszönöm a gyors válaszokat. A kimosást mivel gondolod? Vízzel?

A ledadogásra/rángatásra várom még az esetleges megoldásokat.

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2007.12.11. 17:08

A fúvókát érdemes kivenni és kimosni benzinben meg átfújkálni.
A tankot úgy lehet rozsdátlanítani,h leveszed,kiüríted és megtöltöd kavicsokkal,aztán jöhet a rázogatás.Sokáig :D
Utána kimos,kiszárít és mindíg legyen benne benzin.

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3815
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2007.12.11. 16:35

csinti09 írta:
KILL3R etz írta:Hali mindenkinek!

Nemrég lettem boldog tulajdonosa egy 125-ös etz Mz-nek. Tegnap egy kis motorozás közben elkezdett fordulaton rángatni a motor. Szóval 3-4 ezerig szépen húzott és ha ezen túlment, illetve félnél nagyobb gáznál kihagyott a motor. A gyertyát megnéztem elvileg az jó szép õzbarna volt. A gyujtásom megszakítós. Szerintetek mi lehet a probléma?

A válaszokat elõre is köszönöm.

Üdv Peti.


hello

szerintem probáld meg egy uj gyertyával mit csinál, ha nem javul a akkor valoszinüleg gyüjtás de dugulásod is lehet.
ha gyujtás lehet nem jo a megszakito hézag vagy össze égett.


Köszi a választ! A simsonba való gyertya jó bele? A dugulást mire érted? a karbiban a fúvóka dugult el vagy mi? Én is gondoltam erre mert nemrég toltam bele egy telitankot és a tank eléggé rozsdás... Tényleg a rozsdás tankra nincs valami ötletetek?

A válaszokat elõre is köszi.

csinti09

Hozzászólás Szerző: csinti09 » 2007.12.11. 09:05

KILL3R etz írta:Hali mindenkinek!

Nemrég lettem boldog tulajdonosa egy 125-ös etz Mz-nek. Tegnap egy kis motorozás közben elkezdett fordulaton rángatni a motor. Szóval 3-4 ezerig szépen húzott és ha ezen túlment, illetve félnél nagyobb gáznál kihagyott a motor. A gyertyát megnéztem elvileg az jó szép õzbarna volt. A gyujtásom megszakítós. Szerintetek mi lehet a probléma?

A válaszokat elõre is köszönöm.

Üdv Peti.


hello

szerintem probáld meg egy uj gyertyával mit csinál, ha nem javul a akkor valoszinüleg gyüjtás de dugulásod is lehet.
ha gyujtás lehet nem jo a megszakito hézag vagy össze égett.

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3815
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2007.12.10. 21:13

Hali mindenkinek!

Nemrég lettem boldog tulajdonosa egy 125-ös etz Mz-nek. Tegnap egy kis motorozás közben elkezdett fordulaton rángatni a motor. Szóval 3-4 ezerig szépen húzott és ha ezen túlment, illetve félnél nagyobb gáznál kihagyott a motor. A gyertyát megnéztem elvileg az jó szép õzbarna volt. A gyujtásom megszakítós. Szerintetek mi lehet a probléma?

A válaszokat elõre is köszönöm.

Üdv Peti.

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2007.12.10. 12:19

Hello mindenkinek,
tegnap le akartam venni a generátor forgórészt, de nem tudtam hogyan tarcsak ellen a rögzítõ csavarnak. A javítási útmutatóban pedig ez vagyon írva: "A csillagkulcs a generátor bütyke rögzítõcsavarjának oldására szolgál (SW 13). A kulcs forgatási iránya ellentétes a motor futási irányával. Utána a rögzítõcsavar (M 7) könnyed mozgatásával a bütyök minden nehézség nélkül lehúzható. A 02-MW 39-4 jelû leszorítócsavar (1) oldja a forgattyús tengely kónuszáról a forgórészt (kézzel ütést mérünk a pecekre a motor forgási irányában). Ehhez a mûvelethez barkácsolók számára egy M 10x100-as hatlapfejû csavar elegendõnek bizonyul."

Namármost én ebbõl nem tudtam kihámozni hogy hogyan lehet levenni. Az M10x100-as hatlapfejû csavart meg végképp nem értem. Kérem, valaki segítsen! :roll: :smt102

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2007.12.08. 20:19

csinti09 írta:köszi de sajnos ezen már tul vagyok. szerintem a kuplung belsö szerkezetébe van valami probléma..
azért köszönöm a segitséget.
a belsõ kosárban a bordák megvannak?

csinti09

Hozzászólás Szerző: csinti09 » 2007.12.08. 19:43

köszi de sajnos ezen már tul vagyok. szerintem a kuplung belsö szerkezetébe van valami probléma..
azért köszönöm a segitséget.

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Re: ???

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.12.08. 16:40

csinti09 írta:Sziasztok.

Nekem az lenne a kérdésem hogy elment a meghajtásom, a sebeségek meg vannak müködnek csak a kerékre nem megy át a meghajtás. egy 150-es etz-röl van szó. teljesen olyan mintha csuszna a kuplung, teljesen szét szettem meg generáloztam uj csapágyak uj szimeringek, de az összerakásnál semmit nem láttam hogy valami nem smakolna rendesen.
összeraktam és ugyan az a probléma nincs meg hajtás, egyenlöre tanácstalan vagyok......
ha valakinek esetleg volt ilyen problémája vagy esetleg van ötlete vagy tudja mi lehet a hiba akkor IRJON nagyon megköszönném.

elöre is köszi.

csinti
A kuplung állító csavart tekerd kifele.Jobb oldalt találod, egy gumi kupakot kell kipattintani, majd egy 13-as csõkulcs, és egy lapos fejû csavarhúzóra lessz szükség.Anyát kilazítod, kitekered a csavart valamennyire, szerintem 180 fokot elõször, majd anya meghúz, próba járás.Ha nem jó, akkor megint lehet tekergetni, és próbálkozni.

Üdv!

csinti09

???

Hozzászólás Szerző: csinti09 » 2007.12.08. 14:48

Sziasztok.

Nekem az lenne a kérdésem hogy elment a meghajtásom, a sebeségek meg vannak müködnek csak a kerékre nem megy át a meghajtás. egy 150-es etz-röl van szó. teljesen olyan mintha csuszna a kuplung, teljesen szét szettem meg generáloztam uj csapágyak uj szimeringek, de az összerakásnál semmit nem láttam hogy valami nem smakolna rendesen.
összeraktam és ugyan az a probléma nincs meg hajtás, egyenlöre tanácstalan vagyok......
ha valakinek esetleg volt ilyen problémája vagy esetleg van ötlete vagy tudja mi lehet a hiba akkor IRJON nagyon megköszönném.

elöre is köszi.

csinti

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 2 vendég