Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Bambi bevallom őszintén és férfiasan azt nem mértem hogy a léptetővilla mennyire tud oldalra mozogni a fogaskerék vájatában.
Igazából a léptetővilla önmagában nem tudja sebességben tartani ugye???
Kell hozzá az "ékhatás" is,vagy rosszul értelmezem??
Ami a kihajtótengelyen mozgott kb 1mm-t az pont a 24fogas ablakos kerék amibe a kapcsolóköröm megy.Mivel a 2db tartalék váltóimon is mozog ugyanez a kerék és a szerelési videón is ugy látom mintha meglenne ez a játék ezért azt nem tartottam hibának.Rosszul tettem??Kikéne hézagolni szorosra?
Kép

Bambi mester a csevegőben majd egyeztetnék veled időpontot meg részleteket.Előre is köszönöm.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

Modiktól bocs a beidézésért,de másképp nekem nem megy :D Ha rendeznék a felesleges beidézés törlését megköszönném.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

zsakfos írta:Bambi mester!
Remélem olvasod és tudsz segiteni igy a neten keresztül.....
nem lehet ,hogy már nagyobb volt a hézag a kelleténél a horony és a léptető között?
mert külömböző vastagsagú gyári kapcsoló villák vannak.vagy akár a horony is lehetett már kicsit kopott.a javítás megoldható ha előre megbeszélünk egy napot.

szerk: Samu
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Bambi mester!
Remélem olvasod és tudsz segiteni igy a neten keresztül.Vagy bárki aki ért hozzá nagyon.
A sztori a következő.Barátom tavaly vett egy 251-es Etz-t ami kidobálta a 3-ikat.
Mivel a saját motoromat is én raktam össze,ezért ugy gondoltam segitek neki.Van mindenféle szerszámom,csináltattam direkt célszerszámokat is(blokkszéthúzó,kupplungleszedő,csapágybeütők,hajtókarkitámasztó bakelit stb..)Van szerelési gyakorlatom,hiszen közel 23 éve hasonló dolgokkal foglalkozom(diesel hajómotorok).Szerelési videó milliószor megnézve,könyvek elolvasva.Ezt csak azért irtam le hogy nehogy azt higgye valaki hogy sufnituning módon állok neki blokkszerelésnek.Na szóval szétszedtem a blokkját és megállapitást nyert hogy a 3-ik sebesség fogaskerekének a kapcsolókörmei kopottak(meg volt még egyéb barmolás az előző tulajok közül valaki).Esetleg Bambi még emlékszik is rá hogfy az index fórumán ezügyben kérdezősködtem.Mivel nekem volt használt fogaskerekeim ezért kinéztem egy olyat ami szemre jó(3 fokos aláékelés látszott).Léptetővilla nem volt megkopva,kékülve igy az visszakerült.Beszereltem,összeraktam a blokkot és tök jó lett.Viszont nem olyan régen az ő elmondása szerint kb 200 km motorozás után elkezdte azt hogy ki-be dobálta a 3-ikat,magyarul ahogy huzta neki az ember a gázt elkezdett rángatni 3-ikban.Szétszedtem,a léptetővilla használhatatlanra kopott és az ablakos kerék belső felén látszott kopás(a kapcsolókörmök koptathatták meg gondolom ahogy ki-be ugrált).Ujra átnéztem fogaskerék készletemet és találtam szemre jókat.Párban cseréltem a 2 fogaskereket(kapcsolókörmöset és ablakosat).Összeraktam és ugyanazt csinálja.Ki-be dobálja 3-ikban.Kicsit elszomorodtam,hiába dolgoztam.Ráadásul értetlenül állok előtte.Igaz szemre választottam a fogaskerekeket,tehát lehet ugyanugy rossz,de most elbizonytalanodtam.
Okozhatja bármi más ezt a hibát a fogaskerekek és a léptetővillán kivűl??
Mivel eléggé egybedolog ez a váltó,nagyon hézagolni sem lehet max a lánckerék alatti fedélnél.Mit lehet esetleg kimérni?
Vegyek új fogaskerekeket?Amiket lehet kapni azokkal mi a tapasztalat?
Bambi ha nem jutok vele dűlőre akkor megtudnánk oldani ugy ezt a javitást hogy egy előre megbeszélt napon akár reggelre is felvinném hozzád és még aznap haza is tudnék vele jönni??
Segits kérlek [-o< [-o< [-o<
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
bg
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 185
Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bg »

köszönöm a tippeket!
holnap reggel lesz az első utam, 5 felé elindulok, akkor még hideg van, és kb: 10 km maximum út lesz amit megyek adagonként.
60 km túra lesz... ha nem írnék többet, akkor nem jött be a bejáratás... ](*,) #-o =D>
bg



Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...

Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Srácok!

Igaz nem rég óta motorozok, de már 2x járattam be Simót és 1x MZ-t. Nincs nagy ördöngősség a dologban. Kezdjük ott, hogy nem a 300 Ft-os dugóval próbálkozunk... Az nem fog menni úgy :twisted:

Szóval 1:30 körüli keverékkel 2500-4000 közötti fordulaton max félgázzal. Nagyobb terhelés után sose gurulunk motorféken vagy ha muszáj akkor szivatót mellé vagy valami. Ezt úgy 700-750 km-ig tartod és utána már szép lassan lehet fokozni ezeket az értékeket.

Nekem így eddig sose volt problémám. Persze van több megoldás és biztosan jók is.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Alfa »

bg írta:első túlméret utáni bejáratásra van tuti tipp valakinek? es 150/1
van aki szigorúan max 60 km/h mondott, más hogy pörögjön a gép, de sűrűn pihenjen...volt aki mindenképpen megszorult dugattyúval rémisztgetett, hogy ez elkerülhetetlen... totális káosz...
Ettől függetlenül 1-2 enyhe megragadást (nem gyűrűtörést vagy gyűrűszorulást, csak hogy beáll aztán kuplung, megállsz mehetsz tovább, szerintem nem tudsz igazán elkerülni...

Viszont egy jó tanács, amit ha alkalmazok talán megúszom a megragadást. Lézetik 3000 ft-ért hőmérő, digitális, van egy szenzor hozzá meg egy kijelző. 2 csatornás, azaz 2 hőméréskletet tud mérni. Mivel a megszorulást mindig túlmelegedés kíséri (igazából az az oka), ráteszed a hengerre valahol a hűtőbordákra (mind1 hogy hol) , a másikat a külső hőméréskletre, és nézed a különbséget.

Első körben próba szerencse alapon mész valamennyit. Ha pl 75 fokot mutat, és ott még megy, akkor hasonló kinti hőmérséklet esetén sose fog 75 fokon megszorulni. Ezt lehet kitolni bátorságtól függően, és amíg nem éri el a határnak megjelölt hőméréskletet, nem lehet gond. Ha eléri, megállsz, hagyod lehűlni.

3000 ft pedig szerintem elég jó ár egy esetleges újrafúrással, vagy pláne zakóval, saját magad és az egész motor összetörésével szemben...
Csodaszarvas
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 41
Csatlakozott: 2008.06.17. 10:46
Tartózkodási hely: Biatorbágy

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Csodaszarvas »

Bg:
szia,
http://www.mzclubhungary.com/Letoltesek ... tovabb.pdf

ennek a könyvnek a 38-41. oldalát olvasd át.
Ez a pár oldal szerintem leír minden fontos dolgot a bejáratásról.
Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Tamás »

Szia! Több oldalnyi írás foglalkozik a bejáratással. Nem gáz visszaolvasni !
T
Avatar
bg
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 185
Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bg »

első túlméret utáni bejáratásra van tuti tipp valakinek? es 150/1
van aki szigorúan max 60 km/h mondott, más hogy pörögjön a gép, de sűrűn pihenjen...volt aki mindenképpen megszorult dugattyúval rémisztgetett, hogy ez elkerülhetetlen... totális káosz...
bg



Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...

Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus »

:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

misi írta:Szia Bambi Mester!
A multkor irtam neked hogy az etz 250 -sen klattyog a kuplung és irtad hogy a kosárhézakolásával van a baj és igazad van.
csak az a bajom hogy nem kapok ilyet kecskeméten.
neked van e ilyen hézagolo alátéted ?
3 méret kellene 1.9mm 1.95mm 2.00mm.
és mennyiért? mert ha tudsz adni akkor pesten Rauch nál dolgozik egy volt munkatársam.
és elküldném hozzád.és megadnád a cimet is .
Elöre is köszi.
Üdv:Misi
sajnos nincs :(
üdv bambi
misi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 79
Csatlakozott: 2008.09.12. 12:46
MZ-d típusa: etz 250
Tartózkodási hely: nyárlörinc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: misi »

Szia Bambi Mester!
A multkor irtam neked hogy az etz 250 -sen klattyog a kuplung és irtad hogy a kosárhézakolásával van a baj és igazad van.
csak az a bajom hogy nem kapok ilyet kecskeméten.
neked van e ilyen hézagolo alátéted ?
3 méret kellene 1.9mm 1.95mm 2.00mm.
és mennyiért? mert ha tudsz adni akkor pesten Rauch nál dolgozik egy volt munkatársam.
és elküldném hozzád.és megadnád a cimet is .
Elöre is köszi.
Üdv:Misi
Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1930
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Samu »

Máté ha az a dugó beszélni tudna :)
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Peti ETZ250 írta:Sziasztok MINDENKI!

Találtam 17 percnyi inyencséget, nézzétek meg, megéri!!! =D> :lol:

Blokk szétszerelés a gyártótól! Nagyon jó! \:D/

Ezen a linken elérhető:
http://www.sportmotor.hu/motoros_videok ... /?vi=31752

Jó videózást!

Üdv:.Peti.
1000 éve fenn van ezen a honlapon is :D .Azért kösz.


http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... &Itemid=18
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Peti ETZ250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2008.08.21. 09:23
MZ-d típusa: MZ ETZ250
Tartózkodási hely: Komárom

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Peti ETZ250 »

Sziasztok MINDENKI!

Találtam 17 percnyi inyencséget, nézzétek meg, megéri!!! =D> :lol:

Blokk szétszerelés a gyártótól! Nagyon jó! \:D/

Ezen a linken elérhető:
http://www.sportmotor.hu/motoros_videok ... /?vi=31752

Jó videózást!

Üdv:.Peti.
Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3136
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Gexxx »

Dá szííp! Ájándék!
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
Avatar
Dodi
Safety Car
Safety Car
Hozzászólások: 402
Csatlakozott: 2008.05.19. 22:57
MZ-d típusa: ES 250/2 '72
Tartózkodási hely: Budapest XV.

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dodi »

Húúú Máté!
Ezt még a nagyi idejében tették bele :D
Trophy 250 UIT-200
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bakimate »

Ezt vettem ki az oldalkocsis Trophy-ból:

Kép

Kép
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Avatar
E.István
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 81
Csatlakozott: 2008.04.25. 08:40
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: E.István »

Hali!
Nem akarom elkiabálni de úgy néz ki-megoldottam az olajfolyási problémám.
Gumi gyűrű +2 db a berugótengelyre.
Lehet,hogy ott több is van nem csak egy?

Sajnálom,hogy nem tudtam Veletek tartani a hétvégén!!
Na,majd legközelebb!

Üdv!
"Szép időt,széles utat!"
Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1681
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bluerider »

István!
Mé nem szaladsz ki bambihoz ha már pesti vagy biztos tudna megoldást!
A lepényhal megy elöl, a remény hal meg utoljára!
Avatar
Ekecs
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2008.07.07. 19:29
MZ-d típusa: ES 125/1
Tartózkodási hely: Kaposvár
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Ekecs »

Vagy nem tudom:persely mellé nem fér el egy szimering?
...végül is ketten maradnak:isten és a bor.
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus »

próbáld valami ügyes esztergályossal megperselyeztetni :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
E.István
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 81
Csatlakozott: 2008.04.25. 08:40
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: E.István »

Hali!
Rossz hír!
Sajnos nem tudok részt venni a Gyurma túrán!
Még mindig ömlik az olaj a berugókar mellől.
Ami a legrosszabb:a Zichy utcában azt mondták,hogy nincs új dekni,próbálkozzam bontottal.
De-úgy gondolom-ez olyan "nesze semmi,fogd meg jól" dolog.
Vagy jó lesz,vagy nem.
Van valakinek ötlete?
](*,)

Üdv!
"Szép időt,széles utat!"
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

Puerto Rico-i !!! :lol: :lol: :lol:
Bocsi,nem tudtam kihagyni!
Amugy még nem találkoztam ilyennel,vagy csak nem figyeltem.
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

Hello!
Milyen hajtókar az amire az van irva, hogy RICO? (ETZ 251)
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

oh köszi =D> ez jól jött most kielemezem :roll: :)
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bakimate »

András!

Kép
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

kosian írta:Akkor mi lehet a baj, ha az enyém nem forog ki 6000-ig?
Mondjuk szerintem akkor az óra nem mér jól, mert elforog addig, amikor már elkezd össze vissza kalimpálni és borzasztó
hangja van és szerintem ha nem forogna ki teljesen akkor nem is tudna ilyen hangot kiadni. Tegnap néztem este és olyan 4800-5000
a max, itt kezdi a természetellenes kalimpálást. A kilóméterórám viszonylag jól mér, teszteltük más motorral, szóval a sebességadat valós,
meg lehet érezni is, hogy nem 80-al megyek mikor 120-at mutat...
Amúgy a sebességfokozatokban elért max sebességek amit tud a moci:
1. - 30km/h
2. - 60km/h
3. - 90km/h
4. - 115km/h
5. - 130km/h

Hozzáteszem, majdnem 110 kiló vagyok és az én súlyom alatt képes erre. Szóval szerintem a motorral nincs baj, de ha valaki másképp gondolja,
vagy van ötlete, szivesen veszem ha leírja.


Nem épp idevaló csak hogy olvastam, egyszer kihúzattam én is 3.-ba mentem 90-et igaz már 6 ezret forgott de csak 125 TS
de akkor azért nem is rossz nah :wink: :roll:

Üdv.
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kosian »

Akkor mi lehet a baj, ha az enyém nem forog ki 6000-ig?
Mondjuk szerintem akkor az óra nem mér jól, mert elforog addig, amikor már elkezd össze vissza kalimpálni és borzasztó
hangja van és szerintem ha nem forogna ki teljesen akkor nem is tudna ilyen hangot kiadni. Tegnap néztem este és olyan 4800-5000
a max, itt kezdi a természetellenes kalimpálást. A kilóméterórám viszonylag jól mér, teszteltük más motorral, szóval a sebességadat valós,
meg lehet érezni is, hogy nem 80-al megyek mikor 120-at mutat...
Amúgy a sebességfokozatokban elért max sebességek amit tud a moci:
1. - 30km/h
2. - 60km/h
3. - 90km/h
4. - 115km/h
5. - 130km/h

Hozzáteszem, majdnem 110 kiló vagyok és az én súlyom alatt képes erre. Szóval szerintem a motorral nincs baj, de ha valaki másképp gondolja,
vagy van ötlete, szivesen veszem ha leírja.

Üdv.
Széles utat, hátszelet!
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

zsakfos

Ilyen diagrammod véletlen nincs 125 TS-hez :) :roll:
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Itt van ni.
Kép
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Nagyon jó hsz, sose jutott volna eszembe :lol: Nekem van diagramom, és 130nál kerek 6 ezret forog ötödikben.

Szóval ha "megy 130 at" akkor vagy a km óra nem jó, vagy a fordulatmérő, vagy a kettő bármely lehetséges lineáris kombinációja lehet :lol:
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Kosian!

Ott valami nagyon nem kerek akkor... :?

Úgy emlékszem hogy a 250-es a gyári áttételekkel 130-nál bőven 5000 felett forog...
Bár ez nem biztos... Most nem találok sebesség-diagramot :?

Ha nem így lenne javítsanak ki a 250 tulajok :twisted:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Kosian! Ha gyári lánckerekeid vannak, és 60al 3.ban 4ezer a fordulatod, akkor az órád jól mutat!
130at ha megy az nagyonis oké, de annyit is eszik :P

(folytatás az olaj topicból, mielőtt a Moderátor seggberúg xD)
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus »

annyira nem nagy probléma sztem kb fél óra alatt megvan amennyiben ügyes a szerelő :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kuti »

Üdv! nekem is kissé veszélybe került gyurma túra. ](*,) Kérdésem: Kis tz-nél a jobb oldali dekniben levő kuplung állító csavarról sikerült letörni az anyát #-o A motor így is jó, csak mintha kicsit csúszna a kuplung. Kedden viszem szerelőhöz. Péntekre remélem elkészül. Nagy probléma ez? :roll:
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! :) Adatlapom Galériám
Avatar
Peti ETZ250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2008.08.21. 09:23
MZ-d típusa: MZ ETZ250
Tartózkodási hely: Komárom

Re: Segítség !!

Hozzászólás Szerző: Peti ETZ250 »

Robi írta:Sziasztok !!
Az alábbi témábkan kérném a segítségeteket. Kezdő MZ -sek vagyunk a barátnőmmel, és szeretünk dolgozgatni az MZ -n. No meg az sem hátrány hogy az így megszerelt dolgokért nem kell fizetnünk a szerelőnek. Sajnos anyagilag most elég nehéz a helyzete mindenkinek.
1. kérdésünk, hogy mi történhetett a motorral
Megyünk a barátnőmmel a szüleihez, s a hosszú egyenes úton gondoltam kihúzatom kicsit a gépet (250 ETZ) hogy kitisztuljon a kipufogó. Egyszer teljesen beblokkol a hátsó kerék és csúszunk kb 100 m -t alig tudtam megtartani a motrot hogy ne essünk el, és közben még jöttek szembe is. Remegtem még akkor is mikor megáltunk. Kb 100 m után újra forgott a kerék s vissza beindult a motor és szép lassan akkor már begurultunk a szülőkhöz, hál isten nem messze történt tőlük. Szerintetek mi történt mit nézek meg a motoron hogy ne történjen ilyen velünk még egyszer. Szinte félek (egy kicsit) ráülni. Szeretnénk menni veletek most a túrára is.
2.
Létezik a valami olyasmi szerkezet ami mutatja a tankban lévő benzinszintet ??? Tudnám hogy mennyi benzinünk van mindíg attól tartok hogy kifogy.

Köszönjük segítségetekt

Üdv: Robi és Piroska :)
Sziasztok!

A dugattyú ill. a gyűrűk lehet hogy rossz minőségűek, vagy a másik ok hogy nem jó a benzin olaj keverési arány.

A MOL termékei között van kimondottan fűkaszákhoz benzinmotoros láncfűrészekhez benzinolaj 0,5l kiszerelésben.
Én is ezt használom az ETZ-hez,nekem bevált!

Én is a három állású benzincsapot ajánlom, a tartalék szint elválasztó csővet próbáld "belőni" 2l -re.Ezt úgy értem hogy 2l -nél kelljen átállítani tartalékra.
Üdv:Peti
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Nandor »

Robi

Egyszer én is úgyannígy jártam csak nekem még a lánc is elszakadt + kiszakadt a meghajtótengely. Nálam a szimeringnél beszívott fals levegő okozta /megszorúlt a motor/.
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus »

Robi!

hát persze h van! a 3 állású benzincsap! 1. zárva, 2. nyitva, 3. tartalék. viszont a tartalék szint elválasztó csőnek a hosszát ajánlatos leelenőrizni, mert magyarországon vmiért divat megrövidíteni... :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Segítség !!

Hozzászólás Szerző: kosian »

Robi írta:Sziasztok !!
Az alábbi témábkan kérném a segítségeteket. Kezdő MZ -sek vagyunk a barátnőmmel, és szeretünk dolgozgatni az MZ -n. No meg az sem hátrány hogy az így megszerelt dolgokért nem kell fizetnünk a szerelőnek. Sajnos anyagilag most elég nehéz a helyzete mindenkinek.
1. kérdésünk, hogy mi történhetett a motorral
Megyünk a barátnőmmel a szüleihez, s a hosszú egyenes úton gondoltam kihúzatom kicsit a gépet (250 ETZ) hogy kitisztuljon a kipufogó. Egyszer teljesen beblokkol a hátsó kerék és csúszunk kb 100 m -t alig tudtam megtartani a motrot hogy ne essünk el, és közben még jöttek szembe is. Remegtem még akkor is mikor megáltunk. Kb 100 m után újra forgott a kerék s vissza beindult a motor és szép lassan akkor már begurultunk a szülőkhöz, hál isten nem messze történt tőlük. Szerintetek mi történt mit nézek meg a motoron hogy ne történjen ilyen velünk még egyszer. Szinte félek (egy kicsit) ráülni. Szeretnénk menni veletek most a túrára is.
2.
Létezik a valami olyasmi szerkezet ami mutatja a tankban lévő benzinszintet ??? Tudnám hogy mennyi benzinünk van mindíg attól tartok hogy kifogy.

Köszönjük segítségetekt

Üdv: Robi és Piroska :)

Szerintem megragadt a dugó! Az produkál ilyet...
Nem volt mostanában motorfelújítás? Nem bejáratós a gép? Mikor vetted és milyen állapotban?
Általában az utángyártott fos alkatrészek szoktak megragadni és azok is főleg a bejáratós időszak alatt. Ezért kérdeztem.
A benzinszintet én úgy figyelem, hogy amikor már teszteled egy ideje és nagyjából tudod a pontos fogyasztást, akkor ha tudod mennyit tankoltál, akkor tudod, hogy az kb. mennyire lesz elég... ;)
Széles utat, hátszelet!
Robi
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2007.07.31. 12:40
Tartózkodási hely: Kiskunfélegyháza

Segítség !!

Hozzászólás Szerző: Robi »

Sziasztok !!
Az alábbi témábkan kérném a segítségeteket. Kezdő MZ -sek vagyunk a barátnőmmel, és szeretünk dolgozgatni az MZ -n. No meg az sem hátrány hogy az így megszerelt dolgokért nem kell fizetnünk a szerelőnek. Sajnos anyagilag most elég nehéz a helyzete mindenkinek.
1. kérdésünk, hogy mi történhetett a motorral
Megyünk a barátnőmmel a szüleihez, s a hosszú egyenes úton gondoltam kihúzatom kicsit a gépet (250 ETZ) hogy kitisztuljon a kipufogó. Egyszer teljesen beblokkol a hátsó kerék és csúszunk kb 100 m -t alig tudtam megtartani a motrot hogy ne essünk el, és közben még jöttek szembe is. Remegtem még akkor is mikor megáltunk. Kb 100 m után újra forgott a kerék s vissza beindult a motor és szép lassan akkor már begurultunk a szülőkhöz, hál isten nem messze történt tőlük. Szerintetek mi történt mit nézek meg a motoron hogy ne történjen ilyen velünk még egyszer. Szinte félek (egy kicsit) ráülni. Szeretnénk menni veletek most a túrára is.
2.
Létezik a valami olyasmi szerkezet ami mutatja a tankban lévő benzinszintet ??? Tudnám hogy mennyi benzinünk van mindíg attól tartok hogy kifogy.

Köszönjük segítségetekt

Üdv: Robi és Piroska :)
Motorra fel !
Avatar
E.István
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 81
Csatlakozott: 2008.04.25. 08:40
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: E.István »

Hali!
Mégegyszer köszönöm a segítséget és a tippeket.
Úgy néz ki,hogy deknit kell cseréljek,a berugókar
tengelye eléggé lóg!
Üdv!
"Szép időt,széles utat!"
Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: coco »

E. Istvan, esetleg folyhat meg a berugo es a valto tengely kozott is, nekem onnan FOLYIK.
nfefe
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 189
Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
MZ-d típusa: MZ ES 250/2
Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nfefe »

Köszönöm a segítséget!
Majd meglátjuk mi lesz. Közben beszélgettem tesómmal a dolgokról. Még régebben apám állítólag azt mondta, hogy nincs valami túl jó állapotban szegény motor :( Biztos örülne ha láthatná, hogy újra elindul...
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nyakas »

Nezd meg a tengelyt lehet ,hogy log a dekliben ,ha log akkor deklicsere :idea:
A viz szalad, a kő marad!
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus »

E.István írta:Sziasztok!
Megvolt a szervíz.
Szétszedtem,kicseréltem a gumigyűrűt a berugókarnál,dekni alá tömités+paszta.
És még mindig ömlik!!!De úgy,hogy a cipőm bokáig olajos!
A guta üt meg!
Kérlek titeket-segítsetek!
Mi lehet a baj?Mit rontottam el?
Ha nem tudom megcsinálni-ugrott a Gyurma túra!
Előre is köszi!

Üdv!
dekni nincs elrepedve valahol?
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kuti »

Apám peregyese is több mint 10 évet állt. fúrva volt, bejáratás után már állt. Első indításkor csörgött, zörgött, majd szépen elhalkult :) nem szenvedett nagyobb károsodást.
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! :) Adatlapom Galériám
Deje
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 21
Csatlakozott: 2009.04.07. 21:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Deje »

Nfefe!
Én előszöris megpróbálnám beindítani, járatni kicsit, menni vele, hogy ha rozsda jelent meg a fogasokon, akkor azt lenyomja róla. Aztán széthúznám a blokkot a csapágyak, szimeringek cseréje végett. A hengerről csak annyit hogy nekem volt régen egy simsonom. az is állt vagy 10 évet az előző gazdájánál. a dugót kalapáccsal meg tudtuk indítani a henegerben, aztán ment..:D
Deje
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 21
Csatlakozott: 2009.04.07. 21:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Deje »

Sziasztok!
A túl erős blokkom szépen elhajtotta a blokktartó lemezeket. A következő módon lett korrigálva.: vettem 2 új lemezt, és a régivel összeheggesztettük. összeraktuk, az elején jól futott a lánc a fogaskereken, de első kicsit nagyobb huzatásnál ismét elhajlott... Most mit tegyek? :S :'(
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 58 vendég