Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Ádi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 27
Csatlakozott: 2011.08.04. 02:21
MZ-d típusa: Etz 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Ádi »

Hello!
Azt szeretném kérdezni ,hogy most furatom meg a hengerem tábori mesterel és nem tudom ,hogy milyen dugót vegyek bele.. nemtudtok valami jót, mert tábori is megmondta ,hogy ő nagyon pöpec dugót nem tud adni.... valami pöpec sport dugó kéne vagy valami mert simsonál már megtapasztaltam ,hogy a jó dugó nem 1500-2000 .... és ahogy néztem etz 150-hez is van 1500-ért dugószett de ez nevetséges.... enyiért csak sz.r van.
Üdv:Ádám
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

az kerlek szepen a kuplung miatt van, olyan igazi siros-futyuloset csak a bambi mester tud csinalni :lol: hezagolas a lelke....[/quote]

Az enyémet akkor eltaláltam rendesen mert ilyen hangja van,én meg azt hittem valami nincs rendben :D
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Nem lehet végig egyforma mivel a dugattyú kúpos kialakítású.A teteje kisebb átmérőjű mint az alja.Ez a hőtágulás miatt van így.Egyébként a dugó átmérőjét az aljától kb.15mm-re a csapszegre merőlegesen kell mérni.

Most látom,hogy már megoldódott a problémád,elkéstem az infóval.
Azt meg honnan vetted,hogy olajjal támaszd meg a dugót.Biztos,hogy leszivárgott a forgattyús házba és azért füstöl.Ha nem akar megszünni akkor szerintem vedd ki a gyújtás felől a főtengely szimeringet és a terelőlemezt aztán döntsd az oldalára és a csapágyon keresztül kifolyik belőle.Ha sok van benne a kiput jól telenyomja mire magától kiég belőle. :!:[/quote]

Másik fórumon ajánlották,megfogta adugót rendesen így fel tudtam a kuplungot rakni rendesen ,de biztos lefojt.,legalábbis csak remélem ezért füstöl.
Mászkálok vele egy kicsit így 100-200 kilométert aztán kiderül.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

Extremeblast írta:Szevasztok. Nem akarok hülyeséget kérdezni, de szerintem ez is ide tartozik. Mitől van az etz-nek olyan jellegzetesen síró, fülyölő hangja elinduláskor? Az enyémnél ez hiányzik, vajon ez baj?
az kerlek szepen a kuplung miatt van, olyan igazi siros-futyuloset csak a bambi mester tud csinalni :lol: hezagolas a lelke....
Avatar
bela700
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 93
Csatlakozott: 2010.02.15. 22:38
MZ-d típusa: TS250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bela700 »

Ennek végig 0,04-nek kell lennie?
Alul középen és felül?
Keresztapám esztergályos megcsináltatom vele.[/quote]

pempelli...

Nem lehet végig egyforma mivel a dugattyú kúpos kialakítású.A teteje kisebb átmérőjű mint az alja.Ez a hőtágulás miatt van így.Egyébként a dugó átmérőjét az aljától kb.15mm-re a csapszegre merőlegesen kell mérni.

Most látom,hogy már megoldódott a problémád,elkéstem az infóval.
Azt meg honnan vetted,hogy olajjal támaszd meg a dugót.Biztos,hogy leszivárgott a forgattyús házba és azért füstöl.Ha nem akar megszünni akkor szerintem vedd ki a gyújtás felől a főtengely szimeringet és a terelőlemezt aztán döntsd az oldalára és a csapágyon keresztül kifolyik belőle.Ha sok van benne a kiput jól telenyomja mire magától kiég belőle. :!:
Avatar
Extremeblast
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2011.08.17. 14:38
MZ-d típusa: Mz ETZ 250 '86
Tartózkodási hely: Kraszna/Kolozsvár
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Extremeblast »

Szevasztok. Nem akarok hülyeséget kérdezni, de szerintem ez is ide tartozik. Mitől van az etz-nek olyan jellegzetesen síró, fülyölő hangja elinduláskor? Az enyémnél ez hiányzik, vajon ez baj?
Kép
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Hogy érted hogy mennyivel? Km/h? Én 90 körül hajtom, akkor kb 4000 pörög, azzal kimegy a világból is és nem zabál eszetlenül (max 4,5)
Úszószinthez nem értek, de ha a gyertyád kormos akkor sokat kap. Ha biztos rossz az úszószint akkor állítsd be (szcimotoroson van leírás a karbi lelkivilágáról, beállításáról), menj vele egy darabig, h a gyertya kiégjen és ha még mindig kormos akkor a súberten állíts.[/quote]

Van egy olyan sejtésem hogy a váltótól szívja át az olajat,iszonyat hogy füstöl.
Bár úgy húztam fel a kuplungot hogy a hengerbe olajat töltöttem 1 deci litert az megfogta a dugót rendesen.
Lehet lefele is ment egy kicsi a forgattyús ház felé,hacsak ennyi a baj majd kidolgozza magából,kiderül 100 km-er múlva.
DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: DrV »

pempelli írta:Srácok!

Mennyivel vagy hogyan érdemes járatni a 250-es ETZ-t?
És rossz úszószinttől füstölhet a járgány?
Hogy érted hogy mennyivel? Km/h? Én 90 körül hajtom, akkor kb 4000 pörög, azzal kimegy a világból is és nem zabál eszetlenül (max 4,5)
Úszószinthez nem értek, de ha a gyertyád kormos akkor sokat kap. Ha biztos rossz az úszószint akkor állítsd be (szcimotoroson van leírás a karbi lelkivilágáról, beállításáról), menj vele egy darabig, h a gyertya kiégjen és ha még mindig kormos akkor a súberten állíts.
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Srácok!

Mennyivel vagy hogyan érdemes járatni a 250-es ETZ-t?
És rossz úszószinttől füstölhet a járgány?
Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Troster »

z25z írta:Na a lenyeg (sajat tapasztalat): ott baszarintja el az ember a dolgot, hogy eloszor a blokknal rogziti a kipuffot es utana tepi meg a hollandert. A konyokon levo vall alapesetben korkorosen felfekszik a hengerben a helyere, de ha megszoritod lent eloszor es nem fekszik fel, akkor a hollander meghuzasaval a vall deformalodik, nem fekszik fel es kifuj, na ekkor johet ez a tomites. Van ebbol amugy sokfele, sima aluminiumkarika, rezbe burkolt azbezt stb. Szoval nekem sikerult ezt eljatszanom. Vettem uj konyokot. Felhelyezes: osszeillesztve a konyokot a dobbal, de lent nem rogzitve eloszor a konyokot kell helyere huzatni a hollanderrel, esetleg elotte a kipufogo nyilasba, ahova fel fog fekudni a konyok lehet egy kis FBS-t kenni. Ha ez megvan akkor rogziteni a blokk alatt es meghuzni hatul is. Egy probakor, hogy melegedjen meg es melegen utanahuzni. Ezutan happy. :lol: Nagyon sokadjara csinalom nem hasznalok tomitest es nem fuj ki.
Jaja ez a tuti, én is így csinálom, saját tapasztalatból mondhatom :D =D>
Avatar
etzzsolt
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2011.01.17. 21:58
MZ-d típusa: etz251
Tartózkodási hely: Hajdúszoboszló

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: etzzsolt »

Akkor ezt az alkatrészt miért gyártják? :wink:
http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... cts_id=864[/quote]
Azért az egy fontos alkatrész, jó ha alatta van ha nem akarja az ember, hogy állandó kenést kapjon a nadrágja, cipője.[/quote]




Én is így tudtam de ezek szerint igazam volt a lényeg hogy aki felrakta anno a könyökött a hollanderrel nem jól tette fel mert a kipunak csak 1 része feküdt fel a blokkhoz s a hollanderrel próbálta a kifujjást megakadályozni!!Kipum vége megisgyűrődött 1 picitt a helytelen illeszkedés miatt!!!Majd meglátom ha a tömítő készlettemmel kapok lehet a bizti kedvéért felrakom!!
A rock örök és halhatatlan!!
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

Na a lenyeg (sajat tapasztalat): ott baszarintja el az ember a dolgot, hogy eloszor a blokknal rogziti a kipuffot es utana tepi meg a hollandert. A konyokon levo vall alapesetben korkorosen felfekszik a hengerben a helyere, de ha megszoritod lent eloszor es nem fekszik fel, akkor a hollander meghuzasaval a vall deformalodik, nem fekszik fel es kifuj, na ekkor johet ez a tomites. Van ebbol amugy sokfele, sima aluminiumkarika, rezbe burkolt azbezt stb. Szoval nekem sikerult ezt eljatszanom. Vettem uj konyokot. Felhelyezes: osszeillesztve a konyokot a dobbal, de lent nem rogzitve eloszor a konyokot kell helyere huzatni a hollanderrel, esetleg elotte a kipufogo nyilasba, ahova fel fog fekudni a konyok lehet egy kis FBS-t kenni. Ha ez megvan akkor rogziteni a blokk alatt es meghuzni hatul is. Egy probakor, hogy melegedjen meg es melegen utanahuzni. Ezutan happy. :lol: Nagyon sokadjara csinalom nem hasznalok tomitest es nem fuj ki.
Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Troster »

z25z írta:gyerunk a zuzdaba ha kotekedni akarsz :D nezd mar meg hogy mit ir a link: etz250 !!!!!!! kipufogo tomites, de gyarilag ott nincs olyan ezert irtam amit
na most irsz, hogy a trophy-e teljesen mas, akkor most mirol is beszelunk?
Jóvanna kétsíkon gondolkoztam :mrgreen:
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

sunbim írta:"

Akkor ezt az alkatrészt miért gyártják? :wink:
http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... cts_id=864
Na ezzel most elbizonytalanodtam :s na most akkor van vagy nincs ott én arra szavazok hogy nincs ez az utángyártás remeke.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

gyerunk a zuzdaba ha kotekedni akarsz :D nezd mar meg hogy mit ir a link: etz250 !!!!!!! kipufogo tomites, de gyarilag ott nincs olyan ezert irtam amit
na most irsz, hogy a trophy-e teljesen mas, akkor most mirol is beszelunk?
Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Troster »

z25z írta:ezt az alkatreszt azoknak gyartjak, akiknek fogalmuk nincs hogy kell a kipufogot helyesen feltenni a helyere :twisted: :twisted:
Azért arra kiváncsi lennék pontosan mire is gondolsz...
Az etz-n meg lehet tenni valóban, enélkül se fog taknyolni, de régebbi típusnál, (trophy), ott kiváncsi lennék a megoldásodra.
Ott a könyök kúpszöge rövidebb, és a hollander se ugyanaz, tehát gázabb megoldás, az Etz-nél már nincs vele gond.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

ezt az alkatreszt azoknak gyartjak, akiknek fogalmuk nincs hogy kell a kipufogot helyesen feltenni a helyere :twisted: :twisted:
Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Troster »

sunbim írta:"etzzsolt"
Köszi az ötletet Dénes csak még megspékeltem egy 1,5 méteres csővel + kikötöttem a motort a garázstartó vasoszlophoz s lejött!!kiderült hogy tömítés 0 a hollandernél!!

"nova001155"
Ott nincs tömítés a menet tömít nem volt beragasztva véletlen a hollander?

Akkor ezt az alkatrészt miért gyártják? :wink:
http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... cts_id=864
Azért az egy fontos alkatrész, jó ha alatta van ha nem akarja az ember, hogy állandó kenést kapjon a nadrágja, cipője.
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber »

Troster írta:Sajnos a két váznak nem sok köze van egymáshoz [-X
Köszi
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Troster »

Sajnos a két váznak nem sok köze van egymáshoz [-X
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3066
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sunbim »

"etzzsolt"
Köszi az ötletet Dénes csak még megspékeltem egy 1,5 méteres csővel + kikötöttem a motort a garázstartó vasoszlophoz s lejött!!kiderült hogy tömítés 0 a hollandernél!!

"nova001155"
Ott nincs tömítés a menet tömít nem volt beragasztva véletlen a hollander?

Akkor ezt az alkatrészt miért gyártják? :wink:
http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... cts_id=864
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber »

Sajnos Trophyt még csak futólag láttam, így nem ismerem őket annyira. Azt akarom kérdezni, hogy a 125ös Trophy váza megegyezik a 250esével? (gondolom nem) de azért megkérdezem...
Piros MZ ETZ 250
UDX
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Megoldódott a probléma,másik hengert fúrattam máshol +új dugó+apróságok.Tökéletes csend :D
Már csak az előző fúrást kell lebokszolnom a boltossal aki fúratta a cuccot.
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Mielőtt nekiállsz: hajtókar jó? Nem kottyan alsó és felső holtpontban? A csatornák éleit leszedted mielőtt összeraktad a gépet? Mert a beakadó gyűrű is tud hangokat kiadni......[/quote]


Nem kottyan a főtengely az is fel van újítva.
Esetleg rossz gyújtás okozhat elég nagy csörgést?
Csatornák éleit nem szedtem le ,de szépen fut a hengerben a dugó.
DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: DrV »

mrpocok írta:Halihó!
Van egy 150-es ETZ-m. A hiba a következő: akár egy nap állás után is alig indul be. A karbit átnéztük, kipucoltuk, új az úszó is. Kivett gyertyával nézve szikra is van, illetve fénylik a gyertya, szal kap vmennyi anyagot. Több gyertyával is próbáltuk ugyhogy a gyertya hiba is kizárható. Berúgás közben semmi életjel még csak nem is pöffen. Végső próbaként gyertya ki, fecskendővel benzin be. Így már beindul és működik is, illetve ha leállítom be is indul első rúgásra. Viszont újabb 1 nap állás után kezdődik minden előlről.
Van valami tipp valakinek? Mi lehet a baj?

Köszi, Viktor voltam

Ha a blokkba írtad akkor a karbi valszeg kizárva, de egy ellenőrzés nem árthat, h a szivató működik e.
Viszont, sztem a kompressziót nézd meg. Lehet, h túl kicsi, h hidegen beinduljon, ha bemelegszik akkor meg már van annyi, h menjen.
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
mrpocok
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 44
Csatlakozott: 2009.04.18. 10:57
MZ-d típusa: TS 250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: mrpocok »

Halihó!
Van egy 150-es ETZ-m. A hiba a következő: akár egy nap állás után is alig indul be. A karbit átnéztük, kipucoltuk, új az úszó is. Kivett gyertyával nézve szikra is van, illetve fénylik a gyertya, szal kap vmennyi anyagot. Több gyertyával is próbáltuk ugyhogy a gyertya hiba is kizárható. Berúgás közben semmi életjel még csak nem is pöffen. Végső próbaként gyertya ki, fecskendővel benzin be. Így már beindul és működik is, illetve ha leállítom be is indul első rúgásra. Viszont újabb 1 nap állás után kezdődik minden előlről.
Van valami tipp valakinek? Mi lehet a baj?

Köszi, Viktor voltam
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

pempelli írta: Ennek végig 0,04-nek kell lennie? Alul középen és felül?
Keresztapám esztergályos megcsináltatom vele.
Mielőtt nekiállsz: hajtókar jó? Nem kottyan alsó és felső holtpontban? A csatornák éleit leszedted mielőtt összeraktad a gépet? Mert a beakadó gyűrű is tud hangokat kiadni......
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

z25z írta:ugy valahogy :D

Ennek végig 0,04-nek kell lennie?
Alul középen és felül?
Keresztapám esztergályos megcsináltatom vele.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

ugy valahogy :D
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csoka »

A szívócsatornában igen. Viszont adott esetben a felpolírozott-felbővített átömlőkön ugyanúgy vissza tudja doglozni a forgattyúsházba alacsony fordulaton az anyagot-kis fordulaton rosszabb töltés-alacsonyabb nyomaték.
És azért ne felejtsük el, hogy a membránnak nem csak előnyei , hanem hátrányai is vannak. No meg eleve akkor a teljes szívásvezérlést a membránra kellene bízni, de a feltehetőleg ez által eredményezett hegyes motorkarakterisztika közúti-túrás használtatnál mennyire előnyös/hátrányos? Valaki csinált már membránt normálisan ETZ-n egyáltalán? (nem a szívócsőbe befaragva, hanem az eredeti szívócsatornát kiiktatva, a membránt a forgattyúsházra felszerelni, a dugattyú így már nem szólna bele a szívásvezérlésbe)[/quote]

A dugattyú mindenképpen beleszól,mert felfele haladás közben kelti a vákumot a forgattyús házba.A plusz felömlő miatt,ami a szívó csatornából indul,és a többi felömlő magasságába vezet.Szükséges a membrán,mert nélküle a felömléskor,a szívócsatornába jutna az elősűrített cucc.
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

z25z írta:kicsit pontositok: a 0,04 es illesztes azt jelenti, hogy peldaul a 40-es hengeratmeroju simsonomnal a dugattyu 39,96 vagyis mindket oldalon 0,02 es hezag van, es mindez felul merve
Akkor nekem 69,96 a dugó és 70-nek kellene lenni a hengernek?
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

kicsit pontositok: a 0,04 es illesztes azt jelenti, hogy peldaul a 40-es hengeratmeroju simsonomnal a dugattyu 39,96 vagyis mindket oldalon 0,02 es hezag van, es mindez felul merve
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

z25z írta:illesztesi hezagra gondolsz? kicsit sokallom a 0,25-ot 0,04-re szoktak vagy 0,06 ra az olyan elvetemult allatoknak, mint nekem aki 800 km utan mar nyelezni akarja a gepet es jol meg is szoritja a dugot :evil:
0,04-nek fent kellene lennie vagy hol ?
ennek felső holtponton mérve bemegy közéjük a 0,25-ös hézagmérő.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

illesztesi hezagra gondolsz? kicsit sokallom a 0,25-ot 0,04-re szoktak vagy 0,06 ra az olyan elvetemult allatoknak, mint nekem aki 800 km utan mar nyelezni akarja a gepet es jol meg is szoritja a dugot :evil: ezt abbol gondolom, hogy amikor jol beleragasztottam a dugot a hengerbe a mester a 75,46 os helyett 75,44 est adott :twisted: :lol:
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára z25z 2011.09.21. 19:44-kor.
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Srácok valaki mondja már meg nekem mennyi a tűrése a dugó és a henger között?
Előző hengerem fúrattam és 0,25 van a henger és a dugó között,szereztem egy másik hengert ez is frissen fúrt és itt is megvan a 0,25 .
Hol kell mérni és mennyit?
Csörög az előző fúrás arra gyanakodtam hogy nagy a hézag de most már elbizonytalanodtam.
Esetleg csapszeg is tud csörgő hangot adni elég könnyen erőlködés nélkül beletoltam a dugóba.
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

etzzsolt írta:Nem tom honnan vettem hogy ott kéne lennie tömítésnek ha nincs akkor 1000 bocs a hülyeségemért!!Nem volt beragasztva vagy az hogy 20 éves a könyök s a hollander vagy aki összerakta bivaly ereje volt anno!!
Az a lényeg hogy kisikerült szedni!
Avatar
etzzsolt
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2011.01.17. 21:58
MZ-d típusa: etz251
Tartózkodási hely: Hajdúszoboszló

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: etzzsolt »

Nem tom honnan vettem hogy ott kéne lennie tömítésnek ha nincs akkor 1000 bocs a hülyeségemért!!Nem volt beragasztva vagy az hogy 20 éves a könyök s a hollander vagy aki összerakta bivaly ereje volt anno!!
A rock örök és halhatatlan!!
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

etzzsolt írta: \:D/ Köszi az ötletett Dénes csak még megspékeltem egy 1,5 méteres csővel + kikötöttem a motort a garázstartó vasoszlophoz s lejött!!kiderült hogy tömítés 0 a hollandernél!!
Ott nincs tömítés a menet tömít nem volt beragasztva véletlen a hollander?
Avatar
etzzsolt
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2011.01.17. 21:58
MZ-d típusa: etz251
Tartózkodási hely: Hajdúszoboszló

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: etzzsolt »

Dénes írta:Jókora csőfogóval esetleg?



\:D/ Köszi az ötletett Dénes csak még megspékeltem egy 1,5 méteres csővel + kikötöttem a motort a garázstartó vasoszlophoz s lejött!!kiderült hogy tömítés 0 a hollandernél!!
A rock örök és halhatatlan!!
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Jókora csőfogóval esetleg?
Avatar
etzzsolt
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2011.01.17. 21:58
MZ-d típusa: etz251
Tartózkodási hely: Hajdúszoboszló

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: etzzsolt »

Sziasztok ismét én!
még 1 dolog mivan akkor ha a kipufogó könyökömet s felfogató hollander is cserés de viszont sem melegen sem hidegen a hollander nem mozdul semerre!!mit javasoltok???körmös kulcs elfelejtve 2 lett kuka!!
A rock örök és halhatatlan!!
Avatar
etzzsolt
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2011.01.17. 21:58
MZ-d típusa: etz251
Tartózkodási hely: Hajdúszoboszló

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: etzzsolt »

Köszi szépen a segítségett csütörtök délután érkezik a tömítés készletem úgy hogy a hétvégém motor szereléssel fogg eltelni!! \:D/
A rock örök és halhatatlan!!
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

z25z írta:annyival egeszitenem meg ki, kipuff le es a lancot is valszeg szet kell majd kapcsolni, az olajemelo viszont tenyleg nagyon nagy segitseg ilyenkor, kurva sok kinlodast meg lehet vele sporolni :D
Az adott leírás tökéletes. A láncot nem muszáj szétkapcsolni, elég a hátsó kereket meglatyítani, a láncfeszítőket kiengedni, és hátulról egy jól irányzott rúgással előretessékelni a hátsó kereket. :mrgreen:

Ja, és autóemelő nélkül tényleg szopás a dolog =D>
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

csoka írta:Egy szívó membránnal egyirányúsítható az áramlás.
A szívócsatornában igen. Viszont adott esetben a felpolírozott-felbővített átömlőkön ugyanúgy vissza tudja doglozni a forgattyúsházba alacsony fordulaton az anyagot-kis fordulaton rosszabb töltés-alacsonyabb nyomaték.
És azért ne felejtsük el, hogy a membránnak nem csak előnyei , hanem hátrányai is vannak. No meg eleve akkor a teljes szívásvezérlést a membránra kellene bízni, de a feltehetőleg ez által eredményezett hegyes motorkarakterisztika közúti-túrás használtatnál mennyire előnyös/hátrányos? Valaki csinált már membránt normálisan ETZ-n egyáltalán? (nem a szívócsőbe befaragva, hanem az eredeti szívócsatornát kiiktatva, a membránt a forgattyúsházra felszerelni, a dugattyú így már nem szólna bele a szívásvezérlésbe)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
KrisszETZ251
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 92
Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
Tartózkodási hely: Szeged-Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KrisszETZ251 »

z25z írta:annyival egeszitenem meg ki, kipuff le es a lancot is valszeg szet kell majd kapcsolni, az olajemelo viszont tenyleg nagyon nagy segitseg ilyenkor, kurva sok kinlodast meg lehet vele sporolni :D

Ja igen sorry a kipuff kimaradt :roll: , nekem a lánc kibírta, majd adja magát a helyzet. :)
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

annyival egeszitenem meg ki, kipuff le es a lancot is valszeg szet kell majd kapcsolni, az olajemelo viszont tenyleg nagyon nagy segitseg ilyenkor, kurva sok kinlodast meg lehet vele sporolni :D
Avatar
KrisszETZ251
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 92
Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
Tartózkodási hely: Szeged-Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KrisszETZ251 »

etzzsolt írta:Sírva fakadok most vettem észre hogy a henger s a blokk találkozásánál fújj kifele a drágám na akkor mehetek tömítéskészletett venni ha csak valaki nem tud jobb megoldást hogy ne kelljen az egész blokkot kiszednem mert ahogy mérisgéltem nem fogg a váz s menetes szár közt elférni a henger a 20 éves tömítés megadta magát!!? :-k meg legalább megpróbálom a könyökömett is leszedni!!Most már látszik az a bizonyos 7400 km-es óra állás valós amivel vettem elöregedett néhány dolog!!
Nem kell leszedni. Ki kell lazítani a blokkcsavarokat hátul, de csak a felsőt kell kivenni, elöl le kell szedni az első blokktartót és a dudát. A blokk ki fog billenni előre, le lehet szedni így a hengert, le fog jönni. Ha rakod össze akkor javasolnám az autóemelőt betenni a blokk alá és szépen azzal hozzáemelni a vázhoz a blokkot, mert ha nem, idegbajt kapsz, hogy nem akar beugrani a helyére a blokktartó felül. Mielőtt az első blokktartót felszerelnéd, a hátsókat húzd meg rendesen, mert ha fordítva csinálod az életbe nem megy bele a hátsó csavar a helyére.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Alfa »

csoka írta:Egy szívó membránnal egyirányúsítható az áramlás.
És milyen membránt javasolsz az etz-re? rd350-ét szokták használni, de az kicsi.
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csoka »

Egy szívó membránnal egyirányúsítható az áramlás.
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Biker írta:Igaz, 2T-nél más a helyzet, mint 4T-nél, még nem állt át az agyam rendesen. :)
Egy régebbi hsz-ban Bambira hivatkoztak, miszerint a polírozott szívócsatornákon visszafelé is könnyebben szánkázik a koktél. Ebben is lehet valami. De ha már tuning, akkor én az amerikai iskola híve vagyok: "There's no replacement for displacement!" :)
Ez is logikusan következik ahhoz amit én is írtam: a polírozott csatornákon könnyebben áramlik az anyag, emiatt lesz picit erősebb és picit pörgősebb, viszont alacsony fordulaton a könnyebb, és ezáltal nagyobb mértékű visszaáramlás miatt lesz erőtlenebb. Ez igaz a csatornák felbővítése esetén, és a vezérlési szögek bővítése esetén is.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 42 vendég