Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3066
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Ha 250es ETZ-n, az olajbetöltő gumidugó szuszogó nyílásán dől ki az olaj , akkor mi lehet a baj? :-k
Az olaj 80W-s váltóolaj, a moci indul pöcröff, jól húz stb. Ha ,,ledugózom" a dugót akkor fent a kuplungbowden állítócsavarjánál ,,okádja" az olajat, a változatosság kedvéért. 8) A megengedett, 8deci olaj van a váltóban. A szimeringem Viton. Bal oldalt, ,,fordított" , gyári utasítás szerinti beszereléssel (a rugós rész van kívül,a váltóház felé)

Nnna?! ... lehet tippelgetni! :smt029
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára sunbim 2010.08.19. 19:45-kor.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

A most kapható cuccokkal ne nagyon akarjon senki olyan kicsire dugót illeszteni mint annak idején a gyári DDR alkatrészekkel. Még ha csak túrázgat, akkor sem, hát még ha versenyez.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

z25z írta:nekem a barna kurva draga viton is elszarta magat 400 km utan....
Nekem meg az agyonszidott kék tökéletesen teszi a dolgát.
Sokszor az a baj ha már lógnak a főtengőcsapágyak. Legközelebb én is vitont rakok bele ha cserélni kell.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Friggyes Mester írta:Épp ez a baj , nem lehet szétforgatni mert szorul...ha rengeteg anyagot kap akkor is...
versenyen már nem is mertem húzni....

Szerintem csak a kép sajátossága...átfújás, és kontrasztemelés....de tényleg látszik a megmunkálás..
Szerintem még egy fúrás megmentheti a hengert de a dugattyú az célozd meg a haragosod és lő má ha nem hajlik meg a fején. XD
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus »

bela700 írta: Ez milyen gyártmányú dugó? Úgy néz ki mintha baltával lenne kifaragva.Ahol még látszik az eredeti felület elég durvának tünik a megmunkálása. :?: :?: :?:
szemétdombra való magyar berta dugónak néz ki. :-({|= :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Krepp »

Épp ez a baj , nem lehet szétforgatni mert szorul...ha rengeteg anyagot kap akkor is...
versenyen már nem is mertem húzni....

Szerintem csak a kép sajátossága...átfújás, és kontrasztemelés....de tényleg látszik a megmunkálás..
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Avatar
bela700
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 93
Csatlakozott: 2010.02.15. 22:38
MZ-d típusa: TS250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bela700 »

Friggyes Mester írta:És íme itt a 7végén jubilált(10 ragadás) dugó és hengerről készült képek...

Kép
A oldal


Kép
B oldal


Kép
Henger
Ez milyen gyártmányú dugó? Úgy néz ki mintha baltával lenne kifaragva.Ahol még látszik az eredeti felület elég durvának tünik a megmunkálása. :?: :?: :?:
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Friggyes Mester írta:És íme itt a 7végén jubilált(10 ragadás) dugó és hengerről készült képek...

Kép
A oldal


Kép
B oldal


Kép
Henger
szereld össze és forgasd szét :D
nem csak marhulok.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

eleg szarul nez ki, te cukros olajjal kevered a benzint? :twisted:
Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Krepp »

És íme itt a 7végén jubilált(10 ragadás) dugó és hengerről készült képek...

Kép
A oldal


Kép
B oldal


Kép
Henger
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Avatar
KrisszETZ251
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 92
Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
Tartózkodási hely: Szeged-Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KrisszETZ251 »

A lemezkének azt hiszem olajterelő tárcsa a neve.
Avatar
KrisszETZ251
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 92
Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
Tartózkodási hely: Szeged-Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KrisszETZ251 »

streszi írta:Kösz a választ, sajnos pont úgy jártam ahogy leírtad. betettem polgárként hiába :(

A szimering és egy seeger gyűrű mögött van egy kerek lemezke.

Ha ez a lemez repedezett meg kissé hiányos az gond-é?
és ha az gond akkor árulnak-é ilyet a kereskedelemben és milyen néven?

Az enyémben is az volt, konkrétan 3 darabban volt, kicseréltem. Szerintem egy átlag motoros boltban lennie kell, de a neten is találsz webshopokban. A viton szimeringnek 1700 péz darabja.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

nekem a barna kurva draga viton is elszarta magat 400 km utan....
streszi
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2009.10.15. 11:41
MZ-d típusa: 251

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: streszi »

Kösz a választ, sajnos pont úgy jártam ahogy leírtad. betettem polgárként hiába :(

A szimering és egy seeger gyűrű mögött van egy kerek lemezke.

Ha ez a lemez repedezett meg kissé hiányos az gond-é?
és ha az gond akkor árulnak-é ilyet a kereskedelemben és milyen néven?
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Sőt, olyan is, hogy amikor beteszi a polgár már akkor szar. Mármint a szimeringet teszi be. :D

Viton szimering a menő sokak szerint. (barna színű és drága)
streszi
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2009.10.15. 11:41
MZ-d típusa: 251

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: streszi »

hali!

Volt már olyan a történelemben hogy egy főtengely szimering négy hónap után elkúrálódik?
Ha ismerős a szitu akkor milyet ajánlotok hosszabb távra?

üdv!
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Seri19 írta:
KrisszETZ251 írta:
Na ezaz, de nekem mozdul, és ha sebességbe rakom, és behúzom a kuplungot akkor sem lehet tolni a motort, mert tuti, hogy ragad a kuplung, úgyhogy azt hiszem holnap bele kell nézzek a lelki világába.
Töltsd bele az olajat, én bhúzva rögzítettem a kuplungkart járattam fél órát és szétjött, ha helyben járatot vmi bika ventit rakjál elé azért.
Ez is egy megoldás lehet egy próbát megér. Visszaolvastam de úgylátom nem írtad miért lett leszedve a kuplung leforgott?
Avatar
Seri19
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 157
Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
MZ-d típusa: MZ Etz 251
Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seri19 »

KrisszETZ251 írta:
nova001155 írta:A berugó kar a váltón van rajta, vagy is váltót tekeri, a kuplung meg a főtengelyen tehát ha sebességbe van akkor ha rugdosöd pörög a hátsó kerék, a kuplungnak ahoz semmi köze, viszont ha behúzott kuplungnál rugdosod akkor megszakítod a váltó és a főtengely között a kapcsolatot tehát fölöslegesen rugdosod, viszont ha behúzod a kuplungot és úgy rugod és mozog a dugó akkor össze van ragadva a kuplung, a hátsó kerékhez viszon semmi köze. Üresben rugdosd.

Lerövidítve ha behúzod a kuplungot és benne a gyerty a motorban akkor nemszabad mozdulnia a dugattyúnak rárugáskor :D

Na ezaz, de nekem mozdul, és ha sebességbe rakom, és behúzom a kuplungot akkor sem lehet tolni a motort, mert tuti, hogy ragad a kuplung, úgyhogy azt hiszem holnap bele kell nézzek a lelki világába.
Töltsd bele az olajat, én bhúzva rögzítettem a kuplungkart járattam fél órát és szétjött, ha helyben járatot vmi bika ventit rakjál elé azért.
Avatar
KrisszETZ251
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 92
Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
Tartózkodási hely: Szeged-Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KrisszETZ251 »

nova001155 írta:A berugó kar a váltón van rajta, vagy is váltót tekeri, a kuplung meg a főtengelyen tehát ha sebességbe van akkor ha rugdosöd pörög a hátsó kerék, a kuplungnak ahoz semmi köze, viszont ha behúzott kuplungnál rugdosod akkor megszakítod a váltó és a főtengely között a kapcsolatot tehát fölöslegesen rugdosod, viszont ha behúzod a kuplungot és úgy rugod és mozog a dugó akkor össze van ragadva a kuplung, a hátsó kerékhez viszon semmi köze. Üresben rugdosd.

Lerövidítve ha behúzod a kuplungot és benne a gyerty a motorban akkor nemszabad mozdulnia a dugattyúnak rárugáskor :D

Na ezaz, de nekem mozdul, és ha sebességbe rakom, és behúzom a kuplungot akkor sem lehet tolni a motort, mert tuti, hogy ragad a kuplung, úgyhogy azt hiszem holnap bele kell nézzek a lelki világába.
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

A berugó kar a váltón van rajta, vagy is váltót tekeri, a kuplung meg a főtengelyen tehát ha sebességbe van akkor ha rugdosöd pörög a hátsó kerék, a kuplungnak ahoz semmi köze, viszont ha behúzott kuplungnál rugdosod akkor megszakítod a váltó és a főtengely között a kapcsolatot tehát fölöslegesen rugdosod, viszont ha behúzod a kuplungot és úgy rugod és mozog a dugó akkor össze van ragadva a kuplung, a hátsó kerékhez viszon semmi köze. Üresben rugdosd.

Lerövidítve ha behúzod a kuplungot és benne a gyerty a motorban akkor nemszabad mozdulnia a dugattyúnak rárugáskor :D
Avatar
Seri19
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 157
Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
MZ-d típusa: MZ Etz 251
Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seri19 »

KrisszETZ251 írta:
Seri19 írta: Ha sebességbe van és rugdosod akkor jó hogy forog a lánckerék is, amúgy meg a kuplung szárazon nekem is összeragadt.
Ne én hülye, azt nem írtam, hogy behúzott kuplungkar mellett forog a kerék, de akkor lehet nekem is az van, hogy szárazon ragad, majd ha kap olajat átforgatom, reméljük megjavul.
A berugó kar a váltón van rajta, vagy is váltót tekeri, a kuplung meg a főtengelyen tehát ha sebességbe van akkor ha rugdosöd pörög a hátsó kerék, a kuplungnak ahoz semmi köze, viszont ha behúzott kuplungnál rugdosod akkor megszakítod a váltó és a főtengely között a kapcsolatot tehát fölöslegesen rugdosod, viszont ha behúzod a kuplungot és úgy rugod és mozog a dugó akkor össze van ragadva a kuplung, a hátsó kerékhez viszon semmi köze. Üresben rugdosd.
Avatar
KrisszETZ251
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 92
Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
Tartózkodási hely: Szeged-Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KrisszETZ251 »

Seri19 írta:
KrisszETZ251 írta:Sziasztok!

Kuplung téma nekem is. Ma raktam össze a blokk kuplung oldalát, feltettem mindent, beállítottam a könyv szerint. Mielőtt a kuplungot feltettem, felrakosgattam a két alátéttárcsát, a tűgörgőt és a kuplung kisfogaskereket, megnéztem, van neki holtjátéka. Feltettem a kuplungot, ráhúztam 100Nm-rel.
Most hogy kész lett, olaj még nincs benne, beállítottam a durvabeállítót, és a kuplungkart is.
Betettem 1.-be és a berugóval kicsit megmozgattam a dugót, és mozgott a hátsó lánckerék is. Most szerintetek ez végzetes baklövés és valamit elrontottam, vagy ha töltök bele olajat és üzemszerűen járatom akkor jó lesz? ( a kisfogaskerekem szinte új és a lamellák kicsit passzentosan mentek rá)

Köszi a segítséget.
Ha sebességbe van és rugdosod akkor jó hogy forog a lánckerék is, amúgy meg a kuplung szárazon nekem is összeragadt.
Ne én hülye, azt nem írtam, hogy behúzott kuplungkar mellett forog a kerék, de akkor lehet nekem is az van, hogy szárazon ragad, majd ha kap olajat átforgatom, reméljük megjavul.
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

KrisszETZ251 írta:Sziasztok!

Kuplung téma nekem is. Ma raktam össze a blokk kuplung oldalát, feltettem mindent, beállítottam a könyv szerint. Mielőtt a kuplungot feltettem, felrakosgattam a két alátéttárcsát, a tűgörgőt és a kuplung kisfogaskereket, megnéztem, van neki holtjátéka. Feltettem a kuplungot, ráhúztam 100Nm-rel.
Most hogy kész lett, olaj még nincs benne, beállítottam a durvabeállítót, és a kuplungkart is.
Betettem 1.-be és a berugóval kicsit megmozgattam a dugót, és mozgott a hátsó lánckerék is. Most szerintetek ez végzetes baklövés és valamit elrontottam, vagy ha töltök bele olajat és üzemszerűen járatom akkor jó lesz? ( a kisfogaskerekem szinte új és a lamellák kicsit passzentosan mentek rá)

Köszi a segítséget.

Még szerencse ha sebességbe rakod és forog a kerék :D stenderről vedd le és húzd be a kuplungot és rakd sebességbe és úgy rugdosd ha ott nem emel ki akkor valami nem jó van benne. Például nekem mikor összeraktam úgy kiemelt a kuplungom hogy szárazon pusztán a kompressziótól.
Avatar
Seri19
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 157
Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
MZ-d típusa: MZ Etz 251
Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seri19 »

KrisszETZ251 írta:Sziasztok!

Kuplung téma nekem is. Ma raktam össze a blokk kuplung oldalát, feltettem mindent, beállítottam a könyv szerint. Mielőtt a kuplungot feltettem, felrakosgattam a két alátéttárcsát, a tűgörgőt és a kuplung kisfogaskereket, megnéztem, van neki holtjátéka. Feltettem a kuplungot, ráhúztam 100Nm-rel.
Most hogy kész lett, olaj még nincs benne, beállítottam a durvabeállítót, és a kuplungkart is.
Betettem 1.-be és a berugóval kicsit megmozgattam a dugót, és mozgott a hátsó lánckerék is. Most szerintetek ez végzetes baklövés és valamit elrontottam, vagy ha töltök bele olajat és üzemszerűen járatom akkor jó lesz? ( a kisfogaskerekem szinte új és a lamellák kicsit passzentosan mentek rá)

Köszi a segítséget.
Ha sebességbe van és rugdosod akkor jó hogy forog a lánckerék is, amúgy meg a kuplung szárazon nekem is összeragadt.
Avatar
KrisszETZ251
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 92
Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
Tartózkodási hely: Szeged-Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KrisszETZ251 »

Sziasztok!

Kuplung téma nekem is. Ma raktam össze a blokk kuplung oldalát, feltettem mindent, beállítottam a könyv szerint. Mielőtt a kuplungot feltettem, felrakosgattam a két alátéttárcsát, a tűgörgőt és a kuplung kisfogaskereket, megnéztem, van neki holtjátéka. Feltettem a kuplungot, ráhúztam 100Nm-rel.
Most hogy kész lett, olaj még nincs benne, beállítottam a durvabeállítót, és a kuplungkart is.
Betettem 1.-be és a berugóval kicsit megmozgattam a dugót, és mozgott a hátsó lánckerék is. Most szerintetek ez végzetes baklövés és valamit elrontottam, vagy ha töltök bele olajat és üzemszerűen járatom akkor jó lesz? ( a kisfogaskerekem szinte új és a lamellák kicsit passzentosan mentek rá)

Köszi a segítséget.
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2804
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

MiszterQ írta:...Olajhoz lehet kapni megcsúszásgátló adalékot?...
Kössz a segítséget mindkettőtöknek :!: :wink:
Először is: ne köszönd:

a finom szemcsés homok qrv@ jó csúszásgátló anyag: beépül a súrlódó felületekhez, szinte teljesen megakadályozza a sima csúszást.


De a csapágyaknál is!

Viszont a szerelési kézikönyvben említik, hogy mi az adalék neve (ha jól emlékszem), de most nincs kedvem keresni benne.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
Forrest
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 186
Csatlakozott: 2008.05.21. 11:27
MZ-d típusa: RD 350
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Forrest »

Kuplung témához egy tapasztalatom:
Nem árt ha nem rugózik a bowden külső sem. Például az Rd-men utángyártott, alulméretezett bowden volt és sose tudtam kivenni üresbe melegen. Került egy gyári, bevonatos bowdenbelsővel, és egy vastagabb bowdenkülsővel, ezzel simán. És csak a bowdent cseréltem.
Avatar
Seri19
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 157
Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
MZ-d típusa: MZ Etz 251
Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seri19 »

A motorom hidegen tökéletesen veszi a sebességeket, de amikor meleg akkor nagyon nehéz váltani, 1esbe berakni meg szinte lehetetlen. Ez lehet az olajtól? Vagy kuplung nem emel ki rendesen melegen :?:
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

MiszterQ írta:
nova001155 írta:Adalékról még nem nagyon hallottam :s de nem jelenti azt hogy nincs is hát ha már egyszer leforgott és visszaragasztották mostmeg jó erősen ráhúzták címszóval nem bíztos hogy hosszúéletű nemtudom mi kattoghat benne. próbaképpen kezd szerintem az olajjal az jár a legkevesebb szereléssel meg a durva beállító. ha nemjavul akkor dekni le és szemrevételezés sajnos. Olajnak ajánlom mol hykomol 80w-90 es olajat nekem bevállt simsonomban is meg az mz-m ben is meg fater pancsijában is.
Használtam én a 80w90 olajat is, csak valaki ajánlgatta a 10w meg 15w motorolajokat, hogy majd úgy jobban veszi az üreset, stb stb. Hát nem vette jobban. Lehet visszaállok a régire. Légyszi magyarázza el nekem valaki ezt a durva beállítást, mert nekem ugyan van nekem egy szerelési kézikönyvem meg még egy halom anyag amúgy, de ezt a kézikönyvet nem lehet elolvasni, az ábrákat is alig látni. Ha valaki áldozna rám az idejéből annak megköszönném :D
http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... &Itemid=18 itt a lap alján vannak videók azokon elég jól látszanak a dolgok meg van olyan kézikönyv is ami jó minőségű és jól használható. Én azt az olajat használom amit oda írtam és prímán veszi az üreset rendesen kiemel a kuplung is.
Avatar
MiszterQ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 273
Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
Tartózkodási hely: Pápa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MiszterQ »

nova001155 írta:Adalékról még nem nagyon hallottam :s de nem jelenti azt hogy nincs is hát ha már egyszer leforgott és visszaragasztották mostmeg jó erősen ráhúzták címszóval nem bíztos hogy hosszúéletű nemtudom mi kattoghat benne. próbaképpen kezd szerintem az olajjal az jár a legkevesebb szereléssel meg a durva beállító. ha nemjavul akkor dekni le és szemrevételezés sajnos. Olajnak ajánlom mol hykomol 80w-90 es olajat nekem bevállt simsonomban is meg az mz-m ben is meg fater pancsijában is.
Használtam én a 80w90 olajat is, csak valaki ajánlgatta a 10w meg 15w motorolajokat, hogy majd úgy jobban veszi az üreset, stb stb. Hát nem vette jobban. Lehet visszaállok a régire. Légyszi magyarázza el nekem valaki ezt a durva beállítást, mert nekem ugyan van nekem egy szerelési kézikönyvem meg még egy halom anyag amúgy, de ezt a kézikönyvet nem lehet elolvasni, az ábrákat is alig látni. Ha valaki áldozna rám az idejéből annak megköszönném :D
Relax, don't do it
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Adalékról még nem nagyon hallottam :s de nem jelenti azt hogy nincs is hát ha már egyszer leforgott és visszaragasztották mostmeg jó erősen ráhúzták címszóval nem bíztos hogy hosszúéletű nemtudom mi kattoghat benne. próbaképpen kezd szerintem az olajjal az jár a legkevesebb szereléssel meg a durva beállító. ha nemjavul akkor dekni le és szemrevételezés sajnos. Olajnak ajánlom mol hykomol 80w-90 es olajat nekem bevállt simsonomban is meg az mz-m ben is meg fater pancsijában is.
Avatar
MiszterQ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 273
Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
Tartózkodási hely: Pápa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MiszterQ »

Dénes írta:
MiszterQ írta:Sziasztok a kuplung leforgás milyen tünetekkel jár? Még nem volt ilyenem. Azt csinálta a gép eddig, hogy intenzív elinduláskor és gyorsításkor, 1. és 2. fokozatban kattogott a gép. De ha nagypapásan csináltam akkor nem volt baja. Most meg azt csináltam vele, hogy 3.ban, olyan 3ezres fordulatról téptem neki ütközésig egy gázt, és a kuplung megcsúszott, egy rövid ideig.

Kérdés: ez a kuplung leforgása, vagy esetleg az olajtól csúszott meg? (10w40 opel olaj). Ha olajtól csinálta, akkor van egy kérdésem az olaj topicban. Ha nem olaj akkor ide várom a választ... :(
Kattogás: Esetleg a lánc ugrott? Fogak, lánc állapotba?
Megcsúszás: Bowdenen holtjáték megvan? Lehet, hogy kopott a lamella, vagy olaj miatt is.
Cseréld le bevállt olajra (Wiki), nem nagy pénz és 10 perc "munka" (vársz leginkább míg kifolyik).
Esetleg vizsgáld felül a durva beállítást a ford.mérő kihajtás alatt (szerelési útmutató)
Nova: azt még tudni kell hogy amikor szétszedtük a blokkot (nem én csináltam) akkor már úgy volt ráragasztva a kuplung, hogy ne forogjon le, most pedig amikor vissza lett rakva, nagyon erősen rá lett szorítva (ezt mondta aki csinálta nekem).

Dénes: lánc lánckerekek újak. Bár nem lehet tudni milyen minőség, lényeg hogy új. A lánc 2500 forintos YBN, nem egy csúcstermék. De nem hiszem hogy az a része a gond, mivel elinduláskor, csúsztatom a kuplungot, alig gurul még a motor de már kattan valami lent. Megjegyzem nem mindig. Inkább nagygázos indulásoknál csinálja.
A szaki beállította jól a holtjátékot, azt láttam. De lehet megnézem én is.
Olajhoz lehet kapni megcsúszásgátló adalékot?

Kössz a segítséget mindkettőtöknek :!: :wink:
Relax, don't do it
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dénes »

MiszterQ írta:Sziasztok a kuplung leforgás milyen tünetekkel jár? Még nem volt ilyenem. Azt csinálta a gép eddig, hogy intenzív elinduláskor és gyorsításkor, 1. és 2. fokozatban kattogott a gép. De ha nagypapásan csináltam akkor nem volt baja. Most meg azt csináltam vele, hogy 3.ban, olyan 3ezres fordulatról téptem neki ütközésig egy gázt, és a kuplung megcsúszott, egy rövid ideig.

Kérdés: ez a kuplung leforgása, vagy esetleg az olajtól csúszott meg? (10w40 opel olaj). Ha olajtól csinálta, akkor van egy kérdésem az olaj topicban. Ha nem olaj akkor ide várom a választ... :(
Kattogás: Esetleg a lánc ugrott? Fogak, lánc állapotba?
Megcsúszás: Bowdenen holtjáték megvan? Lehet, hogy kopott a lamella, vagy olaj miatt is.
Cseréld le bevállt olajra (Wiki), nem nagy pénz és 10 perc "munka" (vársz leginkább míg kifolyik).
Esetleg vizsgáld felül a durva beállítást a ford.mérő kihajtás alatt (szerelési útmutató)
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

MiszterQ írta:Sziasztok a kuplung leforgás milyen tünetekkel jár? Még nem volt ilyenem. Azt csinálta a gép eddig, hogy intenzív elinduláskor és gyorsításkor, 1. és 2. fokozatban kattogott a gép. De ha nagypapásan csináltam akkor nem volt baja. Most meg azt csináltam vele, hogy 3.ban, olyan 3ezres fordulatról téptem neki ütközésig egy gázt, és a kuplung megcsúszott, egy rövid ideig.

Kérdés: ez a kuplung leforgása, vagy esetleg az olajtól csúszott meg? (10w40 opel olaj). Ha olajtól csinálta, akkor van egy kérdésem az olaj topicban. Ha nem olaj akkor ide várom a választ... :(
Lehet kopottak a lemelláid. Nekem mikor leforgott a kuplungom akor menetkozbe kapkodott a motor elértem a célomig nehezen 1 óra mulva indulni akartam és leszaladt a berugó kar próbáld meg azt hogy kilazítod a kuplung bowdent és rárugsz akkor nem szalad le a berugó akkor szerintem nincs leforogva.
Avatar
MiszterQ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 273
Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
Tartózkodási hely: Pápa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MiszterQ »

Sziasztok a kuplung leforgás milyen tünetekkel jár? Még nem volt ilyenem. Azt csinálta a gép eddig, hogy intenzív elinduláskor és gyorsításkor, 1. és 2. fokozatban kattogott a gép. De ha nagypapásan csináltam akkor nem volt baja. Most meg azt csináltam vele, hogy 3.ban, olyan 3ezres fordulatról téptem neki ütközésig egy gázt, és a kuplung megcsúszott, egy rövid ideig.

Kérdés: ez a kuplung leforgása, vagy esetleg az olajtól csúszott meg? (10w40 opel olaj). Ha olajtól csinálta, akkor van egy kérdésem az olaj topicban. Ha nem olaj akkor ide várom a választ... :(
Relax, don't do it
smate
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 136
Csatlakozott: 2010.07.06. 21:47
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: smate »

helló, kis ts-en a kuplungláncot a láncleszedő nélkül hogy lehet levenni ?
szaké
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2010.07.27. 18:14
MZ-d típusa: etz 125 e

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: szaké »

hekus írta:
horhaus írta: A legnagyobb probléma elég nagy kalapácsot szerezni.
Az enyém nagyon be volt álva. z25z jol mondta. Ha minden csavart kiszedsz természetesen alá kell támasztani.



Én nemrég cseréltem blokktartót és rendesen be volt gyógyulva a tengely.

Nem kalapáltam, mert féltem, hogy elverem rajta a menetet meg a másik végén a rugónak az akasztó nútját. Meg attól, hogy zömül annyira a tengely vége, hogy ne akarjon kijönni, ha már eleve szorult.

A megoldás pofonegyszerű, ha már nincs gyári célszerszám.

Összegyűjtesz annyi rossz 6204-es csapágyat, amennyit tudsz. Odakészítesz egy csőkulcsot. Letekered az anyát az egyik oldalon. A másik oldalon meghúzod. Ez elkezdi kihúzni a tengelyt. Mikor elfogy a menet, leszeded az anyát és alá raksz egy csapágyat. Anya vissza, megint végig hajtod a meneten. Ez kihúzza a tengelyt még egy kicsit. Elfogy a menet, beraksz mégegy csapágyat. Mindig raksz alá valamit. Mikor már sok csapágy van bent, kicseréled csőkulcsra. Aztán arra mehet a csapágy. Érted.
Ez akkor jó., ha a tengely nem forog meg.
Közben a villa meg a blokktartó között küldöd be neki a csavarlazítót vagy a wd40-et.

(csapágy helyett bármi jó, amin átfér a villatengely)

Ennyi.
Semmit nem kell szétverni.
Hekus! Nagyon okos megoldás. Csak ne forogjon el... [-o< egy finom dornit is be lehet vetni rásegítésnek szerintem (egyébként megvan miért állt be a dugód?)
hekus
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 53
Csatlakozott: 2010.06.10. 21:14
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Százhalombatta
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hekus »

horhaus írta:
szaké írta:z25z írta a motorvásárlás cikkben:"Ha nem volt időnként kiszedve és bezsírozva a lengővilla tengelye, akkor sok bosszúságot fog okozni."
Ennek a tengelynek a kiszedésekor mire kell odafigyelni? Nem szeretném, ha valami tréfa érne... előre is köszi a válaszokat. (blokkot alá kell-e támasztani miegymás...)
A legnagyobb probléma elég nagy kalapácsot szerezni.
Az enyém nagyon be volt álva. z25z jol mondta. Ha minden csavart kiszedsz természetesen alá kell támasztani.



Én nemrég cseréltem blokktartót és rendesen be volt gyógyulva a tengely.

Nem kalapáltam, mert féltem, hogy elverem rajta a menetet meg a másik végén a rugónak az akasztó nútját. Meg attól, hogy zömül annyira a tengely vége, hogy ne akarjon kijönni, ha már eleve szorult.

A megoldás pofonegyszerű, ha már nincs gyári célszerszám.

Összegyűjtesz annyi rossz 6204-es csapágyat, amennyit tudsz. Odakészítesz egy csőkulcsot. Letekered az anyát az egyik oldalon. A másik oldalon meghúzod. Ez elkezdi kihúzni a tengelyt. Mikor elfogy a menet, leszeded az anyát és alá raksz egy csapágyat. Anya vissza, megint végig hajtod a meneten. Ez kihúzza a tengelyt még egy kicsit. Elfogy a menet, beraksz mégegy csapágyat. Mindig raksz alá valamit. Mikor már sok csapágy van bent, kicseréled csőkulcsra. Aztán arra mehet a csapágy. Érted.
Ez akkor jó., ha a tengely nem forog meg.
Közben a villa meg a blokktartó között küldöd be neki a csavarlazítót vagy a wd40-et.

(csapágy helyett bármi jó, amin átfér a villatengely)

Ennyi.
Semmit nem kell szétverni.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Miután kiszenveded, gyárt(ass) egyet rozsdamentes anyagból. Tuti nem lesz többet gond vele, és olcsóbb mint egy új vázat lepapírozni ha arra kerülne a sor.
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: horhaus »

szaké írta:z25z írta a motorvásárlás cikkben:"Ha nem volt időnként kiszedve és bezsírozva a lengővilla tengelye, akkor sok bosszúságot fog okozni."
Ennek a tengelynek a kiszedésekor mire kell odafigyelni? Nem szeretném, ha valami tréfa érne... előre is köszi a válaszokat. (blokkot alá kell-e támasztani miegymás...)
A legnagyobb probléma elég nagy kalapácsot szerezni.
Az enyém nagyon be volt álva. z25z jol mondta. Ha minden csavart kiszedsz természetesen alá kell támasztani.
szaké
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2010.07.27. 18:14
MZ-d típusa: etz 125 e

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: szaké »

z25z írta a motorvásárlás cikkben:"Ha nem volt időnként kiszedve és bezsírozva a lengővilla tengelye, akkor sok bosszúságot fog okozni."
Ennek a tengelynek a kiszedésekor mire kell odafigyelni? Nem szeretném, ha valami tréfa érne... előre is köszi a válaszokat. (blokkot alá kell-e támasztani miegymás...)
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

z25z írta:Bambi mester!
Nem MZ, hanem a kistestvere :lol: simson hengert tudnal e feljavitani/kicsi tuning? (ccm noveles, atomlok modositasa) S50 esrol lenne szo. 30 e km van benne alapdugoval, kicsit mar kivan... :roll:
Minden megoldható :wink:
Avatar
frensis
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: frensis »

nyakas írta:A havaer 250/1 eben 169000 km van öve ujkora ota egyszer volt szethuzva fötengely ,szimeringek csapagyak lettek cserelve meg henger ,a kuplung meg gyari lamellaval rendelkezik ,es nen szaladt oda tobb nulla!!! :lol:
Nekem 143 ezret ment a gép 1 felújítással 20 év alatt.
Most volt a 2. és van benne 145 ezer.

Munkábajárós motor volt, csak 100 km-re volt a munkahely.
Adatok biztosak, mivel Fater hajtotta.
8)
Üdv.: Feri

Feel My MZ Power !!
smate
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 136
Csatlakozott: 2010.07.06. 21:47
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: smate »

köszi ,fel szeretném újítani, milyen csapágyakat célszerű bele venni ? eddig egy koronás-golyós volt benne, de ez a teljes lyukat betöltötte ami a szimeringház alatt van, mármint vastagságában
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

Bambi mester!
Nem MZ, hanem a kistestvere :lol: simson hengert tudnal e feljavitani/kicsi tuning? (ccm noveles, atomlok modositasa) S50 esrol lenne szo. 30 e km van benne alapdugoval, kicsit mar kivan... :roll:
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

smate írta:köszi, máshol sem találkoztam vele, vagy ami a szimeringházban van gumitömtés az az ?, de az meg ezen a képen is rajta van, csak egy lapos vaskör volt benne
Alapos vaskör az a nyomás terelő lemez,mely egyben tehermentesíti a szimmeringet
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Oké értem köszönöm nemvoltam biztos benne ezért kérdeztem.
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2804
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

nova001155 írta:Azt szeretném megkérdezni hogy a Szimering mind két irányba ugyanúgy tűri a nyomást vagy nem? Mikor legutoljára leszedtem a deknit (kuplung leforgás miatt) már azt megoldottam azóta jó na szóval láttam hogy a szimeringnek az a fele amelyiken a rugó van az a kuplung felé néz. Úgyhagytam nemfoglalkoztam vele de most így utólag gondolkodom a dolgon. Jó az úgy vagy fordítva kéne állnia?
jó néhányszor volt már erről szó itt a fórumon: generátornál rugók főtengely felé, kuplungnál a kuplung felé néznek.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
Seri19
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 157
Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
MZ-d típusa: MZ Etz 251
Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seri19 »

nova001155 írta:Azt szeretném megkérdezni hogy a Szimering mind két irányba ugyanúgy tűri a nyomást vagy nem? Mikor legutoljára leszedtem a deknit (kuplung leforgás miatt) már azt megoldottam azóta jó na szóval láttam hogy a szimeringnek az a fele amelyiken a rugó van az a kuplung felé néz. Úgyhagytam nemfoglalkoztam vele de most így utólag gondolkodom a dolgon. Jó az úgy vagy fordítva kéne állnia?
Tudtommal annak úgy kell lennie.
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Azt szeretném megkérdezni hogy a Szimering mind két irányba ugyanúgy tűri a nyomást vagy nem? Mikor legutoljára leszedtem a deknit (kuplung leforgás miatt) már azt megoldottam azóta jó na szóval láttam hogy a szimeringnek az a fele amelyiken a rugó van az a kuplung felé néz. Úgyhagytam nemfoglalkoztam vele de most így utólag gondolkodom a dolgon. Jó az úgy vagy fordítva kéne állnia?
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 50 vendég