Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Seri19
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 157
Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
MZ-d típusa: MZ Etz 251
Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seri19 »

zsakfos írta:
conus írta:punisher!

ócsó és jó:

http://www.mofaker.hu/?termek_id=909910

nekem ilyennel van összerakva a két blokkfél+bal dekni.
ja és fekete színű, ugyanis az agyvérzés kerülget amikor meglátom h piros szerelőpaszta virít a két blokkfél között. :x
Nekem pirossal van és nem virít. :smt096
Enyém is pirossal van, és nállam sem virít.
Kovi888171
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2009.06.03. 11:27
MZ-d típusa: TS125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Kovi888171 »

Sziasztok! Van egy MZ TS 125-ös, és egy MZ TS 150-es (fordulatszámmérő kihajtással) blokkom. Mind a kettő hiányos. A kettőből szeretnék egyet összerakni, és olyan kérdésem lenne, hogy mennyi változtatás van a két blokk között. A hajtókar egyezhet a 125, és a 150 ccm között? Valamint a blokkfelek is egyezhetnek??
Válaszotokat előre is köszönöm!

Üdv:

Ati
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

conus írta:punisher!

ócsó és jó:

http://www.mofaker.hu/?termek_id=909910

nekem ilyennel van összerakva a két blokkfél+bal dekni.
ja és fekete színű, ugyanis az agyvérzés kerülget amikor meglátom h piros szerelőpaszta virít a két blokkfél között. :x
Nekem pirossal van és nem virít. :smt096
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
sanyez
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 26
Csatlakozott: 2009.06.18. 15:53
MZ-d típusa: MZ, Pannónia, Simson

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sanyez »

Seri19 írta:Ha 250esed van akkor a 3as kapcsolókörme elkopott és a léptető villa nem tudja a helyén tartani nagyobb erőhatásnál. Lehet hogy nem kapcsoló körömnek hívják. :)
De ez a cucc kapcsolja az 1et meg a 3at.
Kapcsolóköröm? Lehet suta vagyok de nem tudom beazonosítani. Esetleg nem tudnál egy képet linkelni róla?
Avatar
punisher
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 196
Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Göd

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: punisher »

Rendben, megnézem itt a környéken lehet-e kapni!
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus »

punisher!

ócsó és jó:

http://www.mofaker.hu/?termek_id=909910

nekem ilyennel van összerakva a két blokkfél+bal dekni.
ja és fekete színű, ugyanis az agyvérzés kerülget amikor meglátom h piros szerelőpaszta virít a két blokkfél között. :x
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2804
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

punisher írta:Valmi márka vagy márka ajánlat? :?
http://www.nicro-europe.eu/
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
punisher
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 196
Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Göd

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: punisher »

kiszsebi írta:
punisher írta:Szép napot mindenkinek! :mrgreen:
A blokk középső két felét milyen pasztával ajánlott tömíteni? :roll:
Tömítőpasztával :D
Fontos, hogy hő-, olaj és benzinállót keress. Általában a grafitos adalékot tartalmazó cuccok jók.
Valmi márka vagy márka ajánlat? :?
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2804
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

punisher írta:Szép napot mindenkinek! :mrgreen:
A blokk középső két felét milyen pasztával ajánlott tömíteni? :roll:
Tömítőpasztával :D
Fontos, hogy hő-, olaj és benzinállót keress. Általában a grafitos adalékot tartalmazó cuccok jók.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
punisher
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 196
Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Göd

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: punisher »

Szép napot mindenkinek! :mrgreen:
A blokk középső két felét milyen pasztával ajánlott tömíteni? :roll:
Avatar
Seri19
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 157
Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
MZ-d típusa: MZ Etz 251
Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seri19 »

Ha 250esed van akkor a 3as kapcsolókörme elkopott és a léptető villa nem tudja a helyén tartani nagyobb erőhatásnál. Lehet hogy nem kapcsoló körömnek hívják. :)
De ez a cucc kapcsolja az 1et meg a 3at.
Avatar
sanyez
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 26
Csatlakozott: 2009.06.18. 15:53
MZ-d típusa: MZ, Pannónia, Simson

Hozzászólás Szerző: sanyez »

Sziasztok!

Az miért van, hogy menet közben ha nagyon húzom neki akkor miután 3-ban van akkor kiugrik sebességből, majd ha elveszem a gázt akkor pedig visszaugrik sebességbe. De csak a 3-nál van gond. Mikor összeraktam akkor nem volt elkopva a fogaskerék sarka, a léptetővilla padig új.
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

Ha csilingel a főtengely akkor vidd vissza, hogy rossz.

Legfelül a hajtórúd és a dugattyú közötti axiális játék.
Középen a görgőkosár és a főtengely közötti axiális játék.
Alul a hajtórúd és a főtengely közötti axiális játék.

Hajtórúd radiális játék új alkatrésznél 0.015-0.03 mm
Azt írja a könyv, hogy 0.05mm-től felújítandó a főtengely.

Kép
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
kr
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 142
Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kr »

Köszönöm a hozzászólást!

Szóval igen, a hajtórúdnak oldalirányban valóban el kell tudnia csúszni, nyilván az illesztésekből adódó eltérések miatt. De mikor oldalirányban kotyog is rajta, az szerintem a tűgörgőknek már olyan kopása ami nem egészséges. Egyik kezemmel felfelé megfeszítettem a dugattyút a másikkal meg a tetejére ütöttem, és halhatóan kotyogott. A széthúzásnak meg nem örülök, hiszen minden bontás egy rontás. De amikor az ember már 400e fölött jár álmai motorjának megvalósításában, és eljön a varázslatos pillanat amikor először beindítja, akkor egy marék hatos anya hangja a fazékban rázogatva nagyon elkeseríti. Mindenhol átnéztem és máshol nem találtam kivetni valót.

Üdv!
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

Oldalirányban van mozgástere, mert a dugattyúban van vezetve a hajtórúd. A szögkitérést nem tudom, mert ahhoz radiálisan is lógnia kéne. Ha ott jó akkor ne foglalkozz vele, úgyis merőlegesen áll.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
kr
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 142
Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kr »

Hali!

Fontos lenne hogy aki járatosabb nálam a témában, válaszoljon a kérdésemre, ugyanis sok mindent be kell terveznem:

Sziasztok Mesterek!

Egy újonnan felújított - tényleg 0 km-es ES 250/2 főtengelynek mennyit lóghat az alsó csapágyon oldalirányban a hajtókarja? Nemcsak elcsúszik rajta oldalirányban, hanem szögben kitér. Van egy olyan érzésem hogy csúnyán átbasztak.

kr

Ne vegyétek erőszakoskodásnak,

Köszönöm szépen!
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2804
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

pviktor írta:Ha hengert fúratok milyen illesztéssel kérjem? Gondolok ez alatt a gyári méretre.
Ha Nyakast megtalálod, akkor az illesztést is :)
Függ a dugótól...
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
pviktor
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2010.10.07. 16:36
MZ-d típusa: MZ ES 250/2
Tartózkodási hely: Kőröstetétlen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pviktor »

Ha hengert fúratok milyen illesztéssel kérjem? Gondolok ez alatt a gyári méretre.
Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1681
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bluerider »

Szolnokon nem tudom, de Törökszentmiklóson igen! Keresd Nyakast ő csinál ilyet! 8)
A lepényhal megy elöl, a remény hal meg utoljára!
Avatar
pviktor
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2010.10.07. 16:36
MZ-d típusa: MZ ES 250/2
Tartózkodási hely: Kőröstetétlen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pviktor »

Tud abba segíteni valaki, hogy hengert hol lehetne Szolnokon fúratni? A másik pedig, hogy a dugattyúm tetején nem tudom leolvasni a méretet, de a dugattyú szoknyájába az van írva, hogy 69.3 és K20. Valamelyikből meg lehet tudni a dugattyú átmérőjét?
Avatar
Gaszika
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2010.09.28. 18:58
MZ-d típusa: Mz ETZ 125
Tartózkodási hely: Kaposvár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Gaszika »

conus írta:
Alfa írta:Na ezért nem vagyok hajlandó láncos primer hajtású járműre felülni :D

Szerintem szánalmas megoldás volt ez az MZtől :S
khm... khmm... nem az mz-t kéne fikázni a takonyként nyúló utángyártott primerlánc miatt :x :mrgreen:
Ez még a gyári lánca..mondjuk jól bírta mert a mociba 49003 kilóméter van...
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus »

Alfa írta:Na ezért nem vagyok hajlandó láncos primer hajtású járműre felülni :D

Szerintem szánalmas megoldás volt ez az MZtől :S
khm... khmm... nem az mz-t kéne fikázni a takonyként nyúló utángyártott primerlánc miatt :x :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Na ezért nem vagyok hajlandó láncos primer hajtású járműre felülni :D

Szerintem szánalmas megoldás volt ez az MZtől :S
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

Ezt a videót te csináltad? Ha igen szégyelld magad, ha nem akkor ilyesmit ne csinálj. [-(
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
Gaszika
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2010.09.28. 18:58
MZ-d típusa: Mz ETZ 125
Tartózkodási hely: Kaposvár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Gaszika »

Sziasztok!

Kiderítettem mi volt ez a csúnyácska hang ami a kuplung felől jött :)

Itt a vidi!
http://www.sportmotor.hu/motoros_videok ... lanc-76332
Avatar
kr
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 142
Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kr »

Sziasztok Mesterek!

Egy újonnan felújított - tényleg 0 km-es ES 250/2 főtengelynek mennyit lóghat az alsó csapágyon oldalirányban a hajtókarja? Nemcsak elcsúszik rajta oldalirányban, hanem szögben kitér. Van egy olyan érzésem hogy csúnyán átbasztak.

kr
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: young boys »

bambi írta:A főtengelyt is megmozgattad?
Igen.Az nem mozog (kézzel) hossz (kuplung-gyújtás) irányban.
Olyan az egész mintha a csapágytól kifele valami nem lett a helyére rakva rendesen és azért lóg.
Nem tudom hogy a forgórész hogyan van a főtengelyre rárakva de igazándiból a forgérésztől kifelé lóg.Nekem úgy tünik mintha a tengelyvég 2 db lenne és a külsőrész lóg a belsőn.
A forgó rész nem igazán mozdúl ha mozgatom a tengely végét.
A megszakitó most 0,3...3-4 mm között nyit.Ahogy épp a tengely akarja.
A tengelyvéget eltoltam előre és úgy állitottam be a 0,3 mm-es megszakitó hézagot.Amikor hátra felé mozdúl akkor min 3 mm-t nyit.
Tavasszal rakokrá egy Sub-ee féle csapágyazott hallos gyújtást és akkor ez a lógás stabilizálva lesz.

YB
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

young boys írta:
conus írta: erősen ajánlok egy főtengelycserét + blokkgenerált, ha nem akarsz még pluszban blokkfeleket is cserélni :x :mrgreen:
Érdekes módon nem csapágyas a gép.
Levettem a hengert és ha mozgatom a megszakító bütykött nem mozdul a főtengely.
Na erre adj magyarázatot.
YB
A főtengelyt is megmozgattad?
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: young boys »

conus írta:
young boys írta:Nekem kb 1,5 mm-t lóg a főtengely vége a bütyökkel és mégis megy a kis ETZ-m.
Adjál neki egy komolyabb zárásszöget.
Hidd el be fog indúlni!

YB
erősen ajánlok egy főtengelycserét + blokkgenerált, ha nem akarsz még pluszban blokkfeleket is cserélni :x :mrgreen:
Érdekes módon nem csapágyas a gép.
Levettem a hengert és ha mozgatom a megszakító bütykött nem mozdul a főtengely.
Na erre adj magyarázatot.
YB
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus »

young boys írta:Nekem kb 1,5 mm-t lóg a főtengely vége a bütyökkel és mégis megy a kis ETZ-m.
Adjál neki egy komolyabb zárásszöget.
Hidd el be fog indúlni!

YB
erősen ajánlok egy főtengelycserét + blokkgenerált, ha nem akarsz még pluszban blokkfeleket is cserélni :x :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
pviktor
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2010.10.07. 16:36
MZ-d típusa: MZ ES 250/2
Tartózkodási hely: Kőröstetétlen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pviktor »

Sikerült a kuplung lamella csere, viszont 2 gondom adódott.
1. Miért van az, hogy most ha berúgom a motort és ha be se indul ura racsnizós hangot ad ki. Ha beindul nincs semmi gond. Eddig semmi ilyet nem csinált, hangja se volt.
2. Új lamellával is azt csinálja, hogy ha üresből 1.be kapcsolok, akkor "ugrik" a motor és picit menni akar. A kuplung teljesen kiemel, ez biztos! Kipróbáltam 15W-40-el és 80W-90-el is a 15W-e jobb lett. 1-2 km-ert mentem még csak vele. Hagyjam még hagy kopjon?
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

vaddarázs írta:sziasztok van valakinek etz-250-eshez blokkszéthuzoja?
Szia! Van.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: young boys »

Nekem kb 1,5 mm-t lóg a főtengely vége a bütyökkel és mégis megy a kis ETZ-m.
Adjál neki egy komolyabb zárásszöget.
Hidd el be fog indúlni!

YB
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
xxgabikaxx
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 108
Csatlakozott: 2009.12.13. 21:28
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: xxgabikaxx »

xxgabikaxx írta:Sziasztok!

Egy nagyon furcsa problémával állok szemben.
A helyzet a következő:
Zörgött a főtengelyben lévő tűgörgőscsapágy, gondoltam szánok rá időt meg pénzt és kicseréltetem.
A felújítás kb 2 hétig tartott de ez mellékes.
Ma összeraktam a blokkot,minden úgy ahogy eddig,minden adta magát.
Indítanám be és semmi...Megnéztem mindent,szikra volt stb.
Mivel vadi új megszakítót is vettem azt gondoltam,hogy azzal lesz a bibi.Nézegettem,hogy mikor ad szikrát és akkor a dugó hol jár a hengerben és nagyon durva dolgot fedeztem fel.A megszakító akkor ad szikrát mikor az alsó holtponton jár a dugó.Tehát 180fokkal odébb :shock: Nézegettem is órákig,leszedtem az álló+forgórészt de csak egyféleképpen lehet összerakni mivel a kúpon lévő ék is adja magát meg a bütyök is úgy van kialakítva.Egyszerűen máshogy nem lehet összerakni.Néztem,hogy hátha rosszul rakták össze a főtengelyt de szerintem az is kizárt.

Légyszíves segítsetek!!

Válaszotokat előre is köszönöm!!
Sziasztok!
Köszönöm szépen a sok értékelhető hozzászólást,sajna a probléma még mindig fenn áll.A forgórészt csak egyféleképpen lehet feltenni,az ék segít ebben.Ezért azt úgy is tettem fel.Az álló részt ugyan csak egyféleképpen lehet feltenni mivel ahogy lent is említettétek ott van a vezetőtüske.A bütyköt is csak egyféleképpen lehet...
Erősen gondolkodok az elekt. gyújtáson mivel ott tényleg annyit állítasz rajta amennyit csak akarsz.
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

hali ,és most olvastam azt mondod üt a főtengely fél millimétert ne csodálkozz hogy nem jó helyen van a gyújtásod mindenek ellőt ezt a problémát kell orvosolni üdv juragy
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

hali azt is nézd meg hogy az állórész jó helyen van e a blokkban van tájolótüske ami csak egy félepéken engedi fel tenni az állórészt mint a többiek kérdezik jó helyen van a forgórész a főtengelyen ? üdv.juragy
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: young boys »

nova001155 írta:
csikin írta:Nézd meg normálisan fent van-e a forgórész. Fél milliméter az rengeteg, ezt századmilliméterekben mérik:)
Szerintem is azt nézd meg hogy jól van e fent lehet kimaradt az ék akkor meg ha nincs benne elég nehézkes jól beállítani az én megszakító bütykömnek a fele kivan szedve azzal már lehet olyan elő illetve utó gyujtást adni hogy ihajj \:D/ csak beállítani #-o ezért azt nem is ajánlom :) de a Hallos elektronikus az mindent megoldani hiszen ott mind1 mekkorát üt a tengely oda rakod ahova akarod kb.
A Hallos gyújtás meg van csapágyazva azért érzéketlen erre.
Legalább is Sub-ee az mondta...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

csikin írta:Nézd meg normálisan fent van-e a forgórész. Fél milliméter az rengeteg, ezt századmilliméterekben mérik:)
Szerintem is azt nézd meg hogy jól van e fent lehet kimaradt az ék akkor meg ha nincs benne elég nehézkes jól beállítani az én megszakító bütykömnek a fele kivan szedve azzal már lehet olyan elő illetve utó gyujtást adni hogy ihajj \:D/ csak beállítani #-o ezért azt nem is ajánlom :) de a Hallos elektronikus az mindent megoldani hiszen ott mind1 mekkorát üt a tengely oda rakod ahova akarod kb.
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: young boys »

csikin írta:Nézd meg normálisan fent van-e a forgórész. Fél milliméter az rengeteg, ezt századmilliméterekben mérik:)
Nekem kb 1,5 mm-t lóg a főtengely vége a bütyökkel és mégis megy a kis ETZ-m.
A szindróma ugyan ez volt.
Adjál neki egy komolyabb zárásszöget.Vagyis a a megszakitó csavarját fellazitod(1 db) és a villás részben lévő excentrikus csavarral ráállitasz.Egyből lesz gyújtásod a megfelelő helyen és időben.
De ez nem egészséges.
Rakj bele Sub-ee féle hallos gyújtást.
Én is azt fogok berakni mihejst meg lesz rá a lovém.

YB

Ez utobbit(nem a halost hanem az elektronikust) Bambi ajánlotta.
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

Nézd meg normálisan fent van-e a forgórész. Fél milliméter az rengeteg, ezt századmilliméterekben mérik:)
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
xxgabikaxx
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 108
Csatlakozott: 2009.12.13. 21:28
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: xxgabikaxx »

nova001155 írta:
xxgabikaxx írta:Sziasztok!

Egy nagyon furcsa problémával állok szemben.
A helyzet a következő:
Zörgött a főtengelyben lévő tűgörgőscsapágy, gondoltam szánok rá időt meg pénzt és kicseréltetem.
A felújítás kb 2 hétig tartott de ez mellékes.
Ma összeraktam a blokkot,minden úgy ahogy eddig,minden adta magát.
Indítanám be és semmi...Megnéztem mindent,szikra volt stb.
Mivel vadi új megszakítót is vettem azt gondoltam,hogy azzal lesz a bibi.Nézegettem,hogy mikor ad szikrát és akkor a dugó hol jár a hengerben és nagyon durva dolgot fedeztem fel.A megszakító akkor ad szikrát mikor az alsó holtponton jár a dugó.Tehát 180fokkal odébb :shock: Nézegettem is órákig,leszedtem az álló+forgórészt de csak egyféleképpen lehet összerakni mivel a kúpon lévő ék is adja magát meg a bütyök is úgy van kialakítva.Egyszerűen máshogy nem lehet összerakni.Néztem,hogy hátha rosszul rakták össze a főtengelyt de szerintem az is kizárt.

Légyszíves segítsetek!!

Válaszotokat előre is köszönöm!!
Reszelőt a bütyöknek :d kicsit nehezebb lessz beállítani de nem lehetetlen vagy csinálsz egy új hornyot a bütyökben Generátor forgórészt cseréltetek? Nézd meg hogy üt-e a forgórész mert az is csinálhat ilyen vicces dolgokat.
Nem cseréltem semmit csak amit leírtam:főtengely felújítás azaz hajtókar+csapszeg+tűgörgőcsere,megszakító csere ennyi.Néztem a forgórészt,hogy üt e de az fél milliméter kb.Azt is próbáltam,hogy a bütyökben lévő eredeti horonyhoz képest 180fokkal,azaz szembe sarokcsiszolóval csináltam egy nútot de ugyan úgy az alsóholtponton adja a szikrát.Ma is nézegettem meg próbáltam csomó mindent de sehogy se jön össze :cry:
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

xxgabikaxx írta:Sziasztok!

Egy nagyon furcsa problémával állok szemben.
A helyzet a következő:
Zörgött a főtengelyben lévő tűgörgőscsapágy, gondoltam szánok rá időt meg pénzt és kicseréltetem.
A felújítás kb 2 hétig tartott de ez mellékes.
Ma összeraktam a blokkot,minden úgy ahogy eddig,minden adta magát.
Indítanám be és semmi...Megnéztem mindent,szikra volt stb.
Mivel vadi új megszakítót is vettem azt gondoltam,hogy azzal lesz a bibi.Nézegettem,hogy mikor ad szikrát és akkor a dugó hol jár a hengerben és nagyon durva dolgot fedeztem fel.A megszakító akkor ad szikrát mikor az alsó holtponton jár a dugó.Tehát 180fokkal odébb :shock: Nézegettem is órákig,leszedtem az álló+forgórészt de csak egyféleképpen lehet összerakni mivel a kúpon lévő ék is adja magát meg a bütyök is úgy van kialakítva.Egyszerűen máshogy nem lehet összerakni.Néztem,hogy hátha rosszul rakták össze a főtengelyt de szerintem az is kizárt.

Légyszíves segítsetek!!

Válaszotokat előre is köszönöm!!
Reszelőt a bütyöknek :d kicsit nehezebb lessz beállítani de nem lehetetlen vagy csinálsz egy új hornyot a bütyökben Generátor forgórészt cseréltetek? Nézd meg hogy üt-e a forgórész mert az is csinálhat ilyen vicces dolgokat.
vaddarázs
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2010.02.24. 18:02
MZ-d típusa: ETZ-250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: vaddarázs »

sziasztok van valakinek etz-250-eshez blokkszéthuzoja?
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

xxgabikaxx írta: Csak megszakító lett cserélve,minden más gyári.Megszakítóval meg nagyon nem vacakoltam ugyanis akkor az eltérés hogy akkorát már nem lehet korigálni.És a vicc az,hogy úgy raktam össze mindent ahogy eddig volt.
Próbáld meg leszerelni a forgórészt aztán figyelmesen újra fel. Én is jártam már így és egyszer csak jó lett. De lehet ki van kopva a bütyök és a forgórész csatlakozás és rá kell tartani egy kicsit hogy középső helyzetben húzd meg.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

jura györgy írta:hali nem feszítetted túl a láncot? mert ilyenkor szokta szakítani ÜDV.juragy
Hát nemtom nem volt laza a az biztos :D meg azért dobálj le mert beleér a krossz gumi szélébe e bütykökbe szóval azon kell faragni és talán jó lesz :roll:
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

hali nem feszítetted túl a láncot? mert ilyenkor szokta szakítani ÜDV.juragy
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

még mindig nem költöttem rá annyit mint amennyiért vettem :mrgreen: sőt felét se :mrgreen: de maradjon is így :D
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus »

kellett neked venned "ócsó pízé" árokásó ujjú, kőbaltás kezű barmok által szétgányolt motort :-({|= :x :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Nah a 2. próbaút ennyire nem sikerült jól :? kb 15 méter után ledobta a láncot oké visszarakom
megyek tovább "betévedtem" egy frissen tárcsázott földre jó süppedős ragadós föld :mrgreen: fordulok 1-s kövér gáz puff...mondom biztos leszórta a láncot hát azt le.... de úgy hogy elszakítottam mondom jól van kihúzom erre a meglepődés kigurult a lánckerék :shock: nah szép tolhattam haza volt fél óra mire kitudtam tolni :?

itthon megnéztem hát szépen elvált a lánckerék a másik részétől :? :roll:


Kép

Kép

Vajon könnyen lehet kapni 250-s ETZ-hez 16-os lánckereket? :roll:
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
xxgabikaxx
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 108
Csatlakozott: 2009.12.13. 21:28
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: xxgabikaxx »

csikin írta:
xxgabikaxx írta:Sziasztok!

Egy nagyon furcsa problémával állok szemben.
A helyzet a következő:
Zörgött a főtengelyben lévő tűgörgőscsapágy, gondoltam szánok rá időt meg pénzt és kicseréltetem.
A felújítás kb 2 hétig tartott de ez mellékes.
Ma összeraktam a blokkot,minden úgy ahogy eddig,minden adta magát.
Indítanám be és semmi...Megnéztem mindent,szikra volt stb.
Mivel vadi új megszakítót is vettem azt gondoltam,hogy azzal lesz a bibi.Nézegettem,hogy mikor ad szikrát és akkor a dugó hol jár a hengerben és nagyon durva dolgot fedeztem fel.A megszakító akkor ad szikrát mikor az alsó holtponton jár a dugó.Tehát 180fokkal odébb :shock: Nézegettem is órákig,leszedtem az álló+forgórészt de csak egyféleképpen lehet összerakni mivel a kúpon lévő ék is adja magát meg a bütyök is úgy van kialakítva.Egyszerűen máshogy nem lehet összerakni.Néztem,hogy hátha rosszul rakták össze a főtengelyt de szerintem az is kizárt.

Légyszíves segítsetek!!

Válaszotokat előre is köszönöm!!
Bütyköt cseréltél? Bolti bütykök viccesek. Megszakító legyen új, és először FHP-n állítsd be a hézagot.
Csak megszakító lett cserélve,minden más gyári.Megszakítóval meg nagyon nem vacakoltam ugyanis akkor az eltérés hogy akkorát már nem lehet korigálni.És a vicc az,hogy úgy raktam össze mindent ahogy eddig volt.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 91 vendég