Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
arovado
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 193
Csatlakozott: 2010.02.03. 20:53
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: arovado »

revlimit írta:
arovado írta: Nem lehet hogy csak a karbi van rosszul beállítva? :D
Az is előferdülhet, de még ahhoz nem mertem eddig nyúlni. Vagyis az úszószintet lecsekkoltam és ennyi. Eddig ha karbit eltekergettem általában rossz vége lett ](*,)
Akkor szntem kezd azzal, hogy megnézed... nem biztos h az a baj, de ha mégis, akkor sok melót megspórolsz magadnak... itt a clubban vannak leírások a karbi precíz beállításához és szétszedéséhez/összerakásához. Am szntem mielőtt szétszednéd kezd azzal, hogy megpróbálod az egészet beállítani a levegőcsavar és alapjáratcsavarral... persze nem valószínű hogy ez a gond, de a végén vernéd a fejed a falba, ha mégis ez lenne :D
Avatar
revlimit
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 141
Csatlakozott: 2008.04.15. 15:35
MZ-d típusa: TS 150 75'
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: revlimit »

arovado írta:
revlimit írta:Ekecs: jó az avatarod!!! Hamvas Béla

Szóval amiért írok: kicseréltük a gyújtásoldali szimeringet az ETZ-n. Hát a rugó ki volt fordulva, teljesen kuka volt. Csere után: 1000 alapjárat a 2000-2200 helyett, jó lepörgés, és már 4.ben is elforgattam 5500ig, itt raktam 5.et és csak tartani bírta, majd lassan visszalassult. Ugyanezt csinálta eddig is csak már alacsonyabb fordulatszámon elerőtlenedett. Nekem ez még mindig kompresszió szökésnek tűnik. Vagy üzemanyag??
Nem lehet hogy csak a karbi van rosszul beállítva? :D
Az is előferdülhet, de még ahhoz nem mertem eddig nyúlni. Vagyis az úszószintet lecsekkoltam és ennyi. Eddig ha karbit eltekergettem általában rossz vége lett ](*,)
A motorozás számomra nemcsak közlekedési forma, hanem élmény is egyben. Autózni is szeretek, de az autóvezetés sosem hiányzik annyira, mint amennyire az MZ-vel való karulás tud.

Adatlapom: http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... serProfile
Avatar
arovado
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 193
Csatlakozott: 2010.02.03. 20:53
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: arovado »

z25z írta:
kiszsebi írta: irodái az USA-ban vannak. Így szinte biztos, hogy kínai :)

:lol: :lol: na igy mar vilagos, koszi, dorozsman nezelodtem es csak ilyen markat lattam, a kuplungnal a kinyomocsigaban elegge kotyog a csapagy es csereerett lesz, de lehet inkabb bemegyek a belvarosba a FAG uzletbe
Jah és a belvárosban van fag és skf üzlet is, de e-mailben előtte érdemes ajánlatot kérni mert van néhány ezer ft különbség.
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

SKF-el vigyázni kell mert hamisítják. A gyári poliamid kosaras DKF csapágyak pedig krva jók voltak. Japán csapágyak tuti jók: KOYO, NSK, NTN. SKF-ből a Made in Sweden a jó, de rohadt drága. FAG is jó német cucc. A KOYO a legjobb ár/érték arányú szerintem. Nekem is az van a blokkban. Kerekekben Amcsi KBS van mert olcsó volt.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
arovado
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 193
Csatlakozott: 2010.02.03. 20:53
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: arovado »

revlimit írta:Ekecs: jó az avatarod!!! Hamvas Béla

Szóval amiért írok: kicseréltük a gyújtásoldali szimeringet az ETZ-n. Hát a rugó ki volt fordulva, teljesen kuka volt. Csere után: 1000 alapjárat a 2000-2200 helyett, jó lepörgés, és már 4.ben is elforgattam 5500ig, itt raktam 5.et és csak tartani bírta, majd lassan visszalassult. Ugyanezt csinálta eddig is csak már alacsonyabb fordulatszámon elerőtlenedett. Nekem ez még mindig kompresszió szökésnek tűnik. Vagy üzemanyag??
Nem lehet hogy csak a karbi van rosszul beállítva? :D
Avatar
revlimit
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 141
Csatlakozott: 2008.04.15. 15:35
MZ-d típusa: TS 150 75'
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: revlimit »

Ekecs: jó az avatarod!!! Hamvas Béla

Szóval amiért írok: kicseréltük a gyújtásoldali szimeringet az ETZ-n. Hát a rugó ki volt fordulva, teljesen kuka volt. Csere után: 1000 alapjárat a 2000-2200 helyett, jó lepörgés, és már 4.ben is elforgattam 5500ig, itt raktam 5.et és csak tartani bírta, majd lassan visszalassult. Ugyanezt csinálta eddig is csak már alacsonyabb fordulatszámon elerőtlenedett. Nekem ez még mindig kompresszió szökésnek tűnik. Vagy üzemanyag??
A motorozás számomra nemcsak közlekedési forma, hanem élmény is egyben. Autózni is szeretek, de az autóvezetés sosem hiányzik annyira, mint amennyire az MZ-vel való karulás tud.

Adatlapom: http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... serProfile
Avatar
arovado
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 193
Csatlakozott: 2010.02.03. 20:53
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: arovado »

z25z írta:egy kerdes: RSR csapagyakat mely orszag gyartja? jo minosegu-e? erdemes-e beruhazni ra? tapasztalat?
Üdv!
Én most ruháztam be csapágyra. Ami jó minőségű, az a FAG és SKF, és tényleg érezhetően jobb a motor... ami meg azt mondják hogy olyasmi mint az ETZ hez való ndk minőség az a szlovák CX és még valami kínai... azok jóval olcsóbbak, a vélemények megoszlottak: volt hogy skf kereskedésben is azt mondták, hogy etz be bőven jó a CX minőség mert az is felülmúlja a gyárit, vannak akik azért mégiscsak az skfet ajánlottak (gondolom mert 5X annyi...) de szntem a legjobb ha csapágyboltban érdeklődsz utána. ha jól meg akarod csinálni és úgy gondolod akkor már költesz rá, akkor skf, vagy fag. az egész blokk kb 17000ft,-
Avatar
Ekecs
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2008.07.07. 19:29
MZ-d típusa: ES 125/1
Tartózkodási hely: Kaposvár
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Ekecs »

Az RSR=rizskályha,óccó,osz hama kihulla goló.

Viszont az NSK-RHP az japó,érdekessége,hogy az alap csapágya lóg,mint a C3,de jó.
...végül is ketten maradnak:isten és a bor.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

kiszsebi írta: irodái az USA-ban vannak. Így szinte biztos, hogy kínai :)

:lol: :lol: na igy mar vilagos, koszi, dorozsman nezelodtem es csak ilyen markat lattam, a kuplungnal a kinyomocsigaban elegge kotyog a csapagy es csereerett lesz, de lehet inkabb bemegyek a belvarosba a FAG uzletbe
Avatar
FejesT
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2010.04.01. 13:35
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Fertőd

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: FejesT »

Sziasztok!

Már lassan 1 éve motorozok MZ-vel, kb 5000km-t raktam bele. Eddig nem volt semmi baja, de most az elmúlt 1 hónapban nagyon megváltozott a motor. Hidegen nagyon szépen megy, de amikor bemelegszik akkor 4es-ben elveszik az ereje és olyan a motor mintha a hengerbe valami bekerült volna és össze-vissza pöfög. Az 5ös-ről meg ne is beszéljünk...( semmi erő, teljesen visszafogja a motort ). Hidegen-melegen 1-3ig nagyon szépen húz a motor. Nem tudom mi lehet a probléma, a keverék 1:40es, szerintem minden ok. Segítségeteket előre is köszönöm! Fejes
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

z25z írta:egy kerdes: RSR csapagyakat mely orszag gyartja? jo minosegu-e? erdemes-e beruhazni ra? tapasztalat?
http://www.rsr.com/
ez szerint az irodái az USA-ban vannak. Így szinte biztos, hogy kínai :)
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

egy kerdes: RSR csapagyakat mely orszag gyartja? jo minosegu-e? erdemes-e beruhazni ra? tapasztalat?
Avatar
arovado
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 193
Csatlakozott: 2010.02.03. 20:53
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: arovado »

Dénes írta:=; Nálunk, Tbányán (ahova arovado is viszi) be kell, mert csak úgy tudnak féket mérni.

UPDATE: Jó de nálunk nincs pad. :) Egy erőmérő műszert raknak a hátsó ülésre, majd az udvarban felgyorsítani és vészfék. Aztán kielemezik a G-ket. :D
NYET!
Nekem nem kellett beindítani, egy gépre tették fel, de jófejek voltak mert hagyták h ott szerelgessem és mielőtt elkezdték volna az egészet előtte végignézték h ne kelljen esetlegesen megbuktatniuk, de szerencsére nem kellett...
Avatar
arovado
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 193
Csatlakozott: 2010.02.03. 20:53
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: arovado »

Üdv!
Nekem nem stimmelt, de aztán össze tudtam tenni úgy hogy kicsivel nagyobbak voltak, nem lett gáz belőle... am elvileg ha pl teszel közéjük egy kopottabb régit, akkor még jobb, mert a kompenzálja a többi vastagabbságát bár én ezt nem próbáltam... szerintem mindegyik egyformán szar, bár én úgy hallottam van egy kivétel, de azt szerintem Bambi tudná megmondani...
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

es vegezetul:

Kép

Kép

Kép

Kép


a lamellakat mostmar erzem is, valoban egett szaga van, de leginkabb ahogy hozzaerek a parafareteg esik, mallik le rola
a fobb reszek epp aznak brigeciolban, aztan tisztitom oket
a sima lemezek gondolom maradhatnak, csak a parafasokat kell cserelnem?

Bluerider: smacknak mi a tesztajat szeretjuk igazabol :D
Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1681
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bluerider »

A smack levest azt mi is szeressük! 8) :P
A lepényhal megy elöl, a remény hal meg utoljára!
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

z25z írta:Bambi Mester! Masodik felvonas:



Kép

Kép

Kép

Kép

Kép


es ez a kep pedig egy 5302-es csapagy belso gyuruje, ( most csinaltam) elvileg akkor okes lesz kuplung rahuzonak? (nyomatekkulcsot szereztem :-) )
Kép
Ahogy gondoltam.
Utána nézek a lamelláknak
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

Bambi Mester! Masodik felvonas:



Kép

Kép

Kép

Kép

Kép


es ez a kep pedig egy 5302-es csapagy belso gyuruje, ( most csinaltam) elvileg akkor okes lesz kuplung rahuzonak? (nyomatekkulcsot szereztem :-) )
Kép
lavez
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2010.02.07. 15:44
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: lavez »

Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni, hogy milyenek a Mofánál kapható kuplung cuccok(lamellák, stb.)
Mert azt hiszem bekakkantott a kuplungom.
Olvastam itt nemrég,h ogy valakinek nem stimmelt a lamellák vastagsága.
Szeretném elkerülni a csiszolgatást.
A segítséget előre is köszi.
Üdv.
csankisandor1
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2010.03.30. 18:20
MZ-d típusa: es 125 trophy

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csankisandor1 »

Sziasztok srácok !!! :D

Lenne egy kérdésem, aki ért hozzá , mi a különbség az es és a ts 125-ös főtengely között !!! Van-e egyátalán különbség a kettő között???

Sajnos még 125-ös mz-m nem volt most van egy trophym és főtengelyt kéne benne cserélni !!! :P


Köszönettel :sanyi
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

OK köszi zizi,a címet küld privibe
üdv bambi
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

Mester! A kepek:


Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Sajnos keson ertem haza es mar nem alltam neki a kuplungot szetbontani, majd ma delutan.

Adminoknak: bocsi fiuk tudom, hogy nagyok a kepek (a jo felbontas miatt direkt) majd miutan kiertekeltuk, majd torlom innen, hogy ne foglalja a helyet. Thx. Udv!
Avatar
MiszterQ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 273
Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
Tartózkodási hely: Pápa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MiszterQ »

Stravkó írta:Ma volt Egerben veterán börze,és láttam egy vadonat új(!!!) 250-es ETZ kuplungot!
15eFt-ért adta az ember. Kicsit sokalltam,de lehet hogy van aki megvenné. :roll:
Engem érdekelne mert az enyém elég gányolt! Ha esetleg már nem aktuális, akkor hol tudok jó minőségűt szerezni? Vaterán nem találtam.
Relax, don't do it
HaPi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2009.05.26. 20:46

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: HaPi »

csikin írta:Jó így! Az a lényeg, hogy érzéssel :) És ne erőltesd pl:erős szembeszél, utas.
Utast nem tervezek vinni, de sajnos ma kijutott a szembe szélből, de vigyáztam, amennyire tudtam.
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

Jó így! Az a lényeg, hogy érzéssel :) És ne erőltesd pl:erős szembeszél, utas.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
HaPi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2009.05.26. 20:46

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: HaPi »

Elkezdtem bejáratni a motort. Az első 100 km-t úgy mentem le vele ahogy mondtátok. Sok rövid kis táv és nem pörgettem többet 3.500, de azt is csak 1x-2x, inkább 3.000 és 3.300 között jártam vele. Túl vagyok már az első 100 km-en, most jön az 500 km, mikor már mehetek hosszabb távra is vele. Most már elengedtem a fordulatot 4.000, de NEM tovább és a maradék 450 km-t is, ha így járom le jó lesz :?: Utána pedig kicsit hajtani, persze nem nyélgázon, nehogy ellustuljon.
Jó lesz így :?: :?: :?:
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: horhaus »

nyakas írta:
z25z írta:most egy kicsit elgondolkoztam: ha az agy belseje jonak tunik, es lehuzo kellett hogy levegyem a kuplungot, akkor lehet hogy le sem volt forogva? de akkor miert nem tudtam beinditani? lenyomtam a berugokart es ellenallassal de lement tovig, es egy teljes lenyomasbol 1 x at tudta forditani a fotengelyt.... :-k
teljes a tanacstalansag...de csak valami kuplun hibanak kell lennie, hisz ugy kezdodott, hogy nem emelt ki
csereld a kinyomocsigat es a fuleslemezt mert osszeszorulnak :!: vagy kiemel vagy csuszik :!: :!: :!:

Ezt nekem is csinálta tavaly mikor elővettem tél végén, és idén is. Pár nap után elmúlt akkor is és most is.
ady90
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2010.03.28. 20:53
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ady90 »

Sziasztok.

Lehet már volt ilyen probléma, csak kicsit hosszú napom volt és nem volt humorom végigolvasni a fórumot. Ezért ha valaki megért és tud segíteni azt megköszönném.
Na szóval a probléma a következő: ettem hobbi cross célra egy jó kis 250/1-est. A tulaj szerint (igaz már picit átalakította) nem lett még széthúzva a blokk és ebben lehetett is valami mert igen csak csapágyas hangja volt. De a probléma csak a csapágyazást követően az összerakás után jött. Egy ideig (4-5km) nem is volt semmi baj, de utána egyszer csak azt veszem észre hogy nincs 3. sebességem és 1-ben amikor indulok nincs olyan hogy csúsztatom mert egyből fog és rángat.
Mi lehet a bibi? Mit bakizhattam el összerakásnál? Mert mindent oda raktam ahonnan kivettem, igaz mz-vel most volt dolgom először. Legyetek szívesek aki tud segíteni.
misi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 79
Csatlakozott: 2008.09.12. 12:46
MZ-d típusa: etz 250
Tartózkodási hely: nyárlörinc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: misi »

Szia Stravkó!
engem érdekelne az uj kuplung,megtudnád adni a joember cimét aki árulta.
köszi elöre is
udv:misi
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nyakas »

z25z írta:most egy kicsit elgondolkoztam: ha az agy belseje jonak tunik, es lehuzo kellett hogy levegyem a kuplungot, akkor lehet hogy le sem volt forogva? de akkor miert nem tudtam beinditani? lenyomtam a berugokart es ellenallassal de lement tovig, es egy teljes lenyomasbol 1 x at tudta forditani a fotengelyt.... :-k
teljes a tanacstalansag...de csak valami kuplun hibanak kell lennie, hisz ugy kezdodott, hogy nem emelt ki
csereld a kinyomocsigat es a fuleslemezt mert osszeszorulnak :!: vagy kiemel vagy csuszik :!: :!: :!:
A viz szalad, a kő marad!
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

Ma volt Egerben veterán börze,és láttam egy vadonat új(!!!) 250-es ETZ kuplungot!
15eFt-ért adta az ember. Kicsit sokalltam,de lehet hogy van aki megvenné. :roll:
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

zsakfos írta:Most az én blokkom is széjjel van ugyhogy csináltam fotót az én kupplungomról.

Kép
Ezek jók
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Most az én blokkom is széjjel van ugyhogy csináltam fotót az én kupplungomról.

Kép
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

arovado írta: Ez amúgy érdekes, mert amikor én szétszedtem, akkor nálam sem volt hézag (sőt csak 4-4 lamella volt bent) mégsem csúszott a kuplung... ezt még mindig nem értem ám...pedig egyáltalán nem volt hézag...
Nos ez akkor tényleg érthetetlen.
Ez egyszerűen nem létezhet ebben a formában.Akkor ott valami barkács lehet a háttérben.
Ha nincs hézag,magyarul felül az alaplap(vagy mittudomén mi a rendes neve),akkor nem tudnaka lamellák összeszorulni,ergo nem lesz kapcsolat köztük,A KUPPLUNG CSÚSZIK.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
arovado
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 193
Csatlakozott: 2010.02.03. 20:53
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: arovado »

zsakfos írta:Kép

Bár egy fénykép mindig csalóka,de mintha ott már szinte nem is lenne hézag.Márpedig ha a hézag eltűnik,akkor a lamellák már kopottak és csúszik a kupplung.
Ez megmagyarázza a berugókar lenyomási problémát.
Ha a kupplungot nehezen szedted le akkor az nem forgott meg,hisz akkor kézzel le kellet volna tudnod szedni.
Ez amúgy érdekes, mert amikor én szétszedtem, akkor nálam sem volt hézag (sőt csak 4-4 lamella volt bent) mégsem csúszott a kuplung... ezt még mindig nem értem ám...pedig egyáltalán nem volt hézag...
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Kép

Bár egy fénykép mindig csalóka,de mintha ott már szinte nem is lenne hézag.Márpedig ha a hézag eltűnik,akkor a lamellák már kopottak és csúszik a kupplung.
Ez megmagyarázza a berugókar lenyomási problémát.
Ha a kupplungot nehezen szedted le akkor az nem forgott meg,hisz akkor kézzel le kellet volna tudnod szedni.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Varga1488
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 132
Csatlakozott: 2009.07.01. 18:35
MZ-d típusa: ETZ-250
Tartózkodási hely: Szalaszend/Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Varga1488 »

z25z írta:most egy kicsit elgondolkoztam: ha az agy belseje jonak tunik, es lehuzo kellett hogy levegyem a kuplungot, akkor lehet hogy le sem volt forogva? de akkor miert nem tudtam beinditani? lenyomtam a berugokart es ellenallassal de lement tovig, es egy teljes lenyomasbol 1 x at tudta forditani a fotengelyt.... :-k
teljes a tanacstalansag...de csak valami kuplun hibanak kell lennie, hisz ugy kezdodott, hogy nem emelt ki
Még a kuplungnál a nyomcsapágyal szokott probléma lenni...
Magyar Égen Magyar Isten Mz-seknek párja sincsen!
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

most egy kicsit elgondolkoztam: ha az agy belseje jonak tunik, es lehuzo kellett hogy levegyem a kuplungot, akkor lehet hogy le sem volt forogva? de akkor miert nem tudtam beinditani? lenyomtam a berugokart es ellenallassal de lement tovig, es egy teljes lenyomasbol 1 x at tudta forditani a fotengelyt.... :-k
teljes a tanacstalansag...de csak valami kuplun hibanak kell lennie, hisz ugy kezdodott, hogy nem emelt ki
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nyakas »

z25z írta:Sziasztok!
No kivettem egy nap szabadsagot es elmentunk asszonykaval megnezni tudunk e valamit csinalni a motornak. Elso korben a tanyarol betoltuk a varosba 3,5 km nem volt egyszeru :(
Na nekialltam lebontani es ez az elso latvany ami fogadott:
Kép

aztan talaltam a blokkban egy ilyen mittudomenmit:

Kép

aztan ez a kep fogadott: (nem tul keves ott az a res a kuplungagyon? )
Kép


nekialltam lehuzni, kezzel nem jott, le, lehuzo kellett ra, feszit, koppint-feszit-koppint modszerrel 3-ik ra leugrott, ennek ellenere eleg hulyen nez ki a fotengely vege, pedig tenyleg nem eroszakoskodtam vele
Kép



nos ime belulrol

Kép

es a hezag ami nekem eleg gyanus
Kép


szerintetek milyen beruhazasok kellenek? kuplugagy az gondolom tuti, a durvabeallitorol fogalmam nincs miert nez ugy ki, de nem tunik egeszsegesnek
:(
hali! szerintem ami elsődleges cserere szorul az a kinyomocsiga es annak a fules lemeze es a csapagya, ellenorizd a lamellak vastagsagat,es nezd meg nincs e megegve a kuplunglamella a kup belseje ok. :!:
A viz szalad, a kő marad!
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

Sziasztok!
No kivettem egy nap szabadsagot es elmentunk asszonykaval megnezni tudunk e valamit csinalni a motornak. Elso korben a tanyarol betoltuk a varosba 3,5 km nem volt egyszeru :(
Na nekialltam lebontani es ez az elso latvany ami fogadott:
Kép

aztan talaltam a blokkban egy ilyen mittudomenmit:

Kép

aztan ez a kep fogadott: (nem tul keves ott az a res a kuplungagyon? )
Kép


nekialltam lehuzni, kezzel nem jott, le, lehuzo kellett ra, feszit, koppint-feszit-koppint modszerrel 3-ik ra leugrott, ennek ellenere eleg hulyen nez ki a fotengely vege, pedig tenyleg nem eroszakoskodtam vele
Kép



nos ime belulrol

Kép

es a hezag ami nekem eleg gyanus
Kép


szerintetek milyen beruhazasok kellenek? kuplugagy az gondolom tuti, a durvabeallitorol fogalmam nincs miert nez ugy ki, de nem tunik egeszsegesnek
:(
Avatar
arovado
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 193
Csatlakozott: 2010.02.03. 20:53
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: arovado »

Áhh köszönöm a helpeket! A probléma megoldódott: az utángyártott kuplung kúpja 5-6mm el nagyobb volt...így nyomott mindent.,.. úgy káromkodtam mint ahogy nagyon jó magyar emberhez illik!
Mégegyszer köszönöm a segítségeket!
Smax
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2010.03.26. 14:10
MZ-d típusa: etz 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Smax »

Hali!
Új vagyok mind a fórumon mind az "emzézésben" :)
régen motoroztam egy másikkal, de szerelni nem szereltem még komolyabban, most jutottam oda, h édesapám etz 125-ösét rendbe tegyem 11éve áll, de szerintem ahhoz képest jó állapotban van, eladni nem szeretném mert rá emlékeztet és szerintem kortalan szépségű a motor :D
Szóval a kérdésem az lenne, hogy mit lehet tenni akkor ha a hengerfej tőcsavarjai (menetes szár és annak végén anya van) és mind a 4 csavarnál forog az anya és onnan sehova jobbra-balra ugyan az a helyzet, biztos, hogy nem szakítottam meg a meneteket csak azt nem értem miért nem jönnek le, valakinek tippje erre? Remélem nem kérdeztem nagy marhaságot és tudtok segíteni. Szeretnék minél hamarabb aktív mz-s lenni :)
A válaszokat előre is köszönöm!
Üdv:Smax
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Fals levegőt kap! Először is cseréld le a gyújtás oldali főtengelyszimmeringet, ha utána is rossz akkor egyéb más helyeken is falsolhat, de általában ettől szokott ilyesmit.
streszi
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2009.10.15. 11:41
MZ-d típusa: 251

blokk

Hozzászólás Szerző: streszi »

Halijó!

Lenne egy érdekes találós kérdésem:

Mi a búbánat az oka annak hogy berúgom a 251-esemet, rendesen 1500 körül van az alapjáratom de csak fél percig(!) majd MAGÁTÓL FELPÖRÖG 3000-re minden külső beavatkozás nélkül?
Természetesen tavalyi szezonban nem volt ilyen gond.
ui.: Tök mindegy merre dől a kormány, a gázbovden nem szorul...

Előre is kösz a megfejtésért!

Grítingsz fróm hóm!
HaPi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2009.05.26. 20:46

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: HaPi »

Dénes írta:=; Nálunk, Tbányán (ahova arovado is viszi) be kell, mert csak úgy tudnak féket mérni.
Féket nekem is mértek, de beindítás nélkül ráült a szerelő és rárakta a padra. A másik meg nézte a számítógépet és mondta, h meddig fékezzen. De gondolom műhely válogatja.
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dénes »

=; Nálunk, Tbányán (ahova arovado is viszi) be kell, mert csak úgy tudnak féket mérni.

UPDATE: Jó de nálunk nincs pad. :) Egy erőmérő műszert raknak a hátsó ülésre, majd az udvarban felgyorsítani és vészfék. Aztán kielemezik a G-ket. :D
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Dénes 2010.03.25. 22:25-kor.
HaPi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2009.05.26. 20:46

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: HaPi »

1 éve voltam műszakin a 125-el és nem kellett beindítani.
Avatar
Forrest
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 186
Csatlakozott: 2008.05.21. 11:27
MZ-d típusa: RD 350
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Forrest »

Műszakin nem kell beindítani.
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus »

ha hidegen tapadnak össze a lammellák az nem gond ha melegen rendesen kiemel. meg úgyis meleg motorral viszed a műszakira, nem? :twisted: :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
nfefe
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 189
Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
MZ-d típusa: MZ ES 250/2
Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nfefe »

Hirtelen más nem jutott eszembe. De sok embernek összetapadtak a lamellák az olajtól.

Majd csak lesz valami...
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 61 vendég