Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
daranyi68

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

kuzsi87 írta:Üdv Mindenkinek!

Először is szeretnék egy rövid bemutatkozást tenni. Kuzsi vagyok, 23 éves, és nemrégiben került hozzám egy TS 150-es.
Az a helyzet, hogy a motor legalább 10 éve nem ment. Igazából azt szeretném kérdezni tőletek, hogy mire figyeljek, mit csináljak végig mielőtt megpróbálom indítani, esetleg hogy tudnám megkönnyíteni a motornak a "téli álomból" való ébredést. :) Előre is köszönöm a segítséget!
Szia!Én kitakaritanám a tamkot karburátort,lecserélném a váltóban az olajat,megyőződnék rolla hogy a dugó nincs -e leragadva.....
daranyi68

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

zsakfos írta:Egy másikkal. :D
Ha mégsem az a baj,akkor legfeljebb lesz tartalék trafód.
Kösz,igazad van csak el akartam sumákolni egy bevásárló utat :)
kuzsi87
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2010.04.16. 18:51
MZ-d típusa: TS 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kuzsi87 »

Üdv Mindenkinek!

Először is szeretnék egy rövid bemutatkozást tenni. Kuzsi vagyok, 23 éves, és nemrégiben került hozzám egy TS 150-es.
Az a helyzet, hogy a motor legalább 10 éve nem ment. Igazából azt szeretném kérdezni tőletek, hogy mire figyeljek, mit csináljak végig mielőtt megpróbálom indítani, esetleg hogy tudnám megkönnyíteni a motornak a "téli álomból" való ébredést. :) Előre is köszönöm a segítséget!
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Egy másikkal. :D
Ha mégsem az a baj,akkor legfeljebb lesz tartalék trafód.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
daranyi68

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

zsakfos írta:
daranyi68 írta:Sziasztok!
Behalt valami a motoromban.Egy hosszabb út végén lehörgött és utánna nem indult.Kicseréltem a főtengely simmeringeket,most már néha indul.Agyon szivatózom,nagy nehezen durrogások közpette elindul.Egy darabig megy szépen,harap húz ahogy kell,majd gondol egyet menetközben leáll hörgés közepette.Némi rugdosás után megy megint ahogy a nagykönyvben le van irva.Máskor hidegen is egy rugásra indul.Segitségeteket kérem hogy mi lehet a baja! ](*,) ](*,) Segitségeteket köszönöm!
Gyújtótrafó??? :-k
Az lehet.De hogy lehet kizárni?
daranyi68

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

Matthej01 írta:nem nézted még agyújtás nem e fellazult a csavar vagy a karbiban a levegőcsavar
Ezeket ellenőriztem,azok jók
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

daranyi68 írta:Sziasztok!
Behalt valami a motoromban.Egy hosszabb út végén lehörgött és utánna nem indult.Kicseréltem a főtengely simmeringeket,most már néha indul.Agyon szivatózom,nagy nehezen durrogások közpette elindul.Egy darabig megy szépen,harap húz ahogy kell,majd gondol egyet menetközben leáll hörgés közepette.Némi rugdosás után megy megint ahogy a nagykönyvben le van irva.Máskor hidegen is egy rugásra indul.Segitségeteket kérem hogy mi lehet a baja! ](*,) ](*,) Segitségeteket köszönöm!
Gyújtótrafó??? :-k
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

nem nézted még agyújtás nem e fellazult a csavar vagy a karbiban a levegőcsavar
daranyi68

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

Sziasztok!
Behalt valami a motoromban.Egy hosszabb út végén lehörgött és utánna nem indult.Kicseréltem a főtengely simmeringeket,most már néha indul.Agyon szivatózom,nagy nehezen durrogások közpette elindul.Egy darabig megy szépen,harap húz ahogy kell,majd gondol egyet menetközben leáll hörgés közepette.Némi rugdosás után megy megint ahogy a nagykönyvben le van irva.Máskor hidegen is egy rugásra indul.Segitségeteket kérem hogy mi lehet a baja! ](*,) ](*,) Segitségeteket köszönöm!
daranyi68
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára daranyi68 2010.04.16. 22:47-kor.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

mester! osszecsiszolgattam, vetnel ra egy gyogypillantast?
Kép

Kép

Kép

jo lesz vajon igy? az 5 db lamella 14,8 lett
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

Jó ok régen csináltam de én ilyen csavarra nem emlékszem csak arra szétszedtem összeraktam és kész. mind1 mz-n meg szerintem főleg nincs ilyen nem láttam még de aztán már a rák tudja :twisted: ha nincs akkor majd most csinálok az enyémre. És megoldódik az egész. amúgy az én blokkom tetején van egy csavar és azt lehet vele szabályozni hogy mennyi olajat okádjon ki... :lol: két álása van teljesen benn akkor semmit vagy bent sincs akkor mindet kiokádja. Látod az enyémen van állítócsavar.
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

Ja hát rá kell állítani a körmös csapágyas részt óramutató járásával ellenkezően a kuplungra. Aztán ez a lemez akadályozza meg, hogy visszafelé forduljon. Azért fordítsd meg a lemezt, mert nem ütközött fel a jó oldalon úgy, hogy rögzíteni is tudd csavarral.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Koppány
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2008.03.30. 14:17
Tartózkodási hely: Hatvan

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Koppány »

csikin írta:A másik oldalán kell állnia. Fordítsd meg a lemezt.
csikin kössz a választ, akkor csak az állítólapot kell megfordítanom? ugyanis a problémám az hogy nem emel ki a kuplung
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus »

OFF

van egy ilyen célszerszámom s51 simsonhoz, eladó. akit érdekel priviben keressen meg. :mrgreen:

ON
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
nfefe
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 189
Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
MZ-d típusa: MZ ES 250/2
Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nfefe »

Van simsonon állítócsavar.
S50 és S51 blokkon is. S50-nek van olyan váltója mint MZ-nek. (ha jól emlékszem)
Egy 8 as anya alatt van a blokk tetején a karbi alatt egy csavar, amivel állítható a váltó. Ez 51-nél. S50-t annyira nem ismerem, de annak is állítható a váltója.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Egész pontosan a váltótengelyen(bütyköstengely)lehet állitani akkor, ha vagy lefelé vagy felfelé nem veszi rendesen a fokozatokat.
Na de ez Mz fórum nem Simson. :D
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
HaPi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2009.05.26. 20:46

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: HaPi »

Szerintem is van.
Egyik Simsonos havernak múltkor elfogyott az 1-es sebessége, meghúzott egy csavart a blokk tetején és mentünk tovább. :D
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Matthej!

Van egy állatócsavar Simsonban a blokk tetején, ha jól emlékszem, még Simsonos koromból.
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

Meg ne haragudj de simsonon hol állítasz te bármit is a váltón arra lennék kiváncsi. Mert azt is szereltem sőt 3 sebességesbe raktam 4. et nem nagy szám de abba sem kell állítgatni. 2. ba azért dobálja ki mert valami el van kopva de ha nekem visszatértve simsonnál mutatsz olyat amival a váltón allítasz akkor egye fene elhiszem de ha emlékezetem nem csal akkor a nagy büdös semmit tudsz állítani.
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

A másik oldalán kell állnia. Fordítsd meg a lemezt.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Koppány
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2008.03.30. 14:17
Tartózkodási hely: Hatvan

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Koppány »

Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy az alábbi képen a csapágyperselyen lévő egymással szemben elhelyezkedő két bevágás jól áll-e annak függvényében , hogy a kuplungfedél és a húzóorsó között be van állítva az a bizonyos 11 mm? (szerintem nem de nem vagyok benne biztos)

Kép

Előre is kössz a válaszokat!
DAvidee
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2008.07.28. 17:13
Tartózkodási hely: Kõtelek
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: DAvidee »

Hát szét lett szedve a blokk és gondolom ujra kell állitani a váltót mint pl a simsonon vagy nem?Meg 2dikból kidobálta és arra gondolok h állitás baja volt.Vagy akkor egyáltalán nem kell ezeken váltót állitani még akkor sem ha szét volt huzva?
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

Natúr TS250-be ETZ főtengelyt szeretnék. De miután ide írtam utánanéztem és 10-es szimmering van benne, így már kiderült :)
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

csikin írta:A TS250 főtengelye kuplung oldalon rövidebb mint a ts 250/1-é ? komoly dilemmában vagyok #-o
Szerintem nem rövidebb.Mi a probléma?
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

A TS250 főtengelye kuplung oldalon rövidebb mint a ts 250/1-é ? komoly dilemmában vagyok #-o
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

Hát a váltót tudod a ts -eken is ott kell állítani ahol a blokk oldalábol kijön egy tengely azon egy kar és azt a kart húzod fel vagy le és így állítod 1-es be 2-esbe stb :twisted: . Ezeken amúgy nincs mit állítani. Mit szeretnél orvosolni :?:
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus »

Andrei írta:
conus írta:andrei:

a főtengelyed szétverte magát, és a csapágy belső gyűrűjét is, és nem csak ez a csapágyad, hanem a bal oldali is. érdemes minél előbb kicserélni a főtengelyt + a 3 db csapágyat, különben blokkfeleket is cserélhetsz. sajnos ez a 125/150-es MZ-k átka. :cry: :-({|= :mrgreen:
Hát ez csodálatos...
megrángattam a főtengelyt, fel-le irányban minimálisat kotyogott, tengelyirányban viszont elég sokat, kb 3mm-t, lehetett mozgatni rendesen
mitől veri szét magát?
ha úgyis szétveri magát, miért cseréljek főtengelyt? mi a baja tulképp? centírozni nem lehet?
a tengely (20mm) átmérője túl kicsi ahhoz a tömeghez (sonkák) amit cipel.
ezért, kb 25-30e km után a kisTZ főtengelye és csapágyai kukák.
azért kell főtengelyt cserélned, mert a tengely is lekopott a csapágybelsőgyűrűben levő kopogástól. az új csapágy is leesne róla hidegen.
új csapágyak, új főtengely (tajvani szutyoknak a generátoroldali menetjét ellenőrizd mielőtt berakod mert többnyire nincs jól megcsinálva)
meg én a két baloldali csapágyat bekentem csapágyragasztóval. :-" :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
DAvidee
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2008.07.28. 17:13
Tartózkodási hely: Kõtelek
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: DAvidee »

Helo!
MZ TS 125ösön hogy kell állitani a váltót és hol?
Sürgös lenne
Köszi
Avatar
MiszterQ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 273
Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
Tartózkodási hely: Pápa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MiszterQ »

Látom más is befürdött a vásárlással nem csak én. Nekem gyakorlatilag szét van hajtva. Látszanak a nyomok hogy a csapágyak ki voltak verve a heyléről, duagattyúban is vannak nyomok, ferdehajlamú hajtókar(noname, semmi szám) + kotyog, noname csapágyak...beállíthatatlan alapjárat, lánckerekek tropára. Most még a kuplung is kerreg, ráadásul az egy másik motorból való, rozsdás sz.r. De már nem kell sok és csak összeáll. Nem baj ha zajos, sokat kibírnak ezek az öszvérek :D
Relax, don't do it
Avatar
KrisszETZ251
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 92
Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
Tartózkodási hely: Szeged-Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KrisszETZ251 »

Az én blokkom is érdekes, sejtettem én, hogy ha megveszem lesz benne meglepi.
Kérdeztem, hogy volt-e fúrva: a válasz természetesen nem.
Szétszedtem, először szemet szúrt a hengerfejben az a sok kis luk. Mint kiderült a tűgörgő szétrobbant és annak a nyomai voltak ott. A henger nem az eredeti volt rajta és a dugattyú is magyar volt.
A dolog pikantériája, hogy a számos blokkfélben megforgott a csapágy, mert gondolom a tűgörgőszeméttől megszorult.
A kis kuplungfogaskerék és a nagy közé csavarhúzóval támasztottak be és emiatt letört az egyik fognak a fele...

Röviden ennyit a még nem szétszedett blokkról...
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Nekem is van görbe hajtókarom!
Gondolom a korábbi gazda kalapáccsal ütötte ki-be hidegen a csapszeget! ](*,)
Mondjuk ott volt más érdekesség is :D Felső hajtókarszemben szar volt a tűgörgő futófelülete, hát rakott bele bronzperselyt, de olyan okosan, hogy a perselyben szorosan illyeszkedett a csapszeg, és a dugattyúban forgott #-o
Ugyanebben a (kisTS) blokkban volt, hogy kuplung agy anyája ugye balmenetes, lemezzel biztosítva. Az ember szerint ez elégtelen biztosítás, szóval a lemez helyett berakott egy sima jobbmenetes anyához való rugós alátétet.
Szerintetek fellazult? Ááááá dehógy....
Miután fellazult, kiszakadtak a bordák a kuplungagyból? Ááááá dehogy.... Emiatt 180km-re otthontól ledöglött a TS (ez az egyetlen alkalom hogy nem vitt haza)? Ááááá dehogy...
Emiatt elküldtem a csávót a halál f@szára a "felújított, kitűnő állapotú" blokkjával együtt, amit egy héttel korábban vettem és raktam be a TS-be? Ááááááá, neeeeeeem :lol: \:D/
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

jójó igazad van nem akartam rajtad kitölteni a dühöm csak az a szar hogy még a falba sem tudom verni a fejem mert beszakad a fal(gipszkarton). De a fotót kiváncsian várom.
Avatar
MiszterQ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 273
Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
Tartózkodási hely: Pápa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MiszterQ »

Matthej01 írta:Ok mrQ felőlem akár csomó is lehet azon a hajtókaron. Segítséget kértél próbálok segíteni erre okoskodás a vége... Ha ennyire tudod hogy mi merre hány méter minek irogatsz ide? Ha görbe görbe biztos a tábortűzre brunyáltál vele :twisted:. De sebaj írj nyugodtan én vagyok kicsit ingerült; majd legfeljebb addig erre sem nézek amíg mérges vagyok.
Hehe! Ne rajtam töltsd ki! :P Én nem okoskodok, csak mondom, hogy elgörbült, nem nagyon, kicsit ( :P ) és te ezt nem hiszed :D te hitetlen gyaur :D tartozok neked egy képpel :)
Relax, don't do it
Avatar
KrisszETZ251
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 92
Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
Tartózkodási hely: Szeged-Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KrisszETZ251 »

[quote="Matthej01"]

Figyi, szerintem várjuk meg róla azt a fotót, egy fémvonalzó mellett, és akkor meglátjuk, én sem hiszem, hogy görbe lenne,mert tudtommal megmunkált öntvény és azok nemigen görbülnek, max. optikai csalódást látok a háttérben.
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

Hát ha szétcsapkodja a csapágyat akkor ki kell egyensúlyoztati a főtengőt vagy szét van már a főtengely a csapágy alatt vagy más rászerelt alkatrésza mi a főtengelyen van nincs kiegyensúlyozva Ezt a problémát bambi tudja orvosolni. :D
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

Ok mrQ felőlem akár csomó is lehet azon a hajtókaron. Segítséget kértél próbálok segíteni erre okoskodás a vége... Ha ennyire tudod hogy mi merre hány méter minek irogatsz ide? Ha görbe görbe biztos a tábortűzre brunyáltál vele :twisted:. De sebaj írj nyugodtan én vagyok kicsit ingerült; majd legfeljebb addig erre sem nézek amíg mérges vagyok.
Avatar
Andrei
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Andrei »

conus írta:andrei:

a főtengelyed szétverte magát, és a csapágy belső gyűrűjét is, és nem csak ez a csapágyad, hanem a bal oldali is. érdemes minél előbb kicserélni a főtengelyt + a 3 db csapágyat, különben blokkfeleket is cserélhetsz. sajnos ez a 125/150-es MZ-k átka. :cry: :-({|= :mrgreen:
Hát ez csodálatos...
megrángattam a főtengelyt, fel-le irányban minimálisat kotyogott, tengelyirányban viszont elég sokat, kb 3mm-t, lehetett mozgatni rendesen
mitől veri szét magát?
ha úgyis szétveri magát, miért cseréljek főtengelyt? mi a baja tulképp? centírozni nem lehet?
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

KILL3R etz írta:Üdv szakik!

Egy késdés. 125-ösön a duplexkereket le lehet venni külön is? enged annyit a lánc? Vagy kuplunggal, lánccal együtt kell levenni?
Előre is köszi a válaszokat!
Csak együtt jön le, ha nincs nagyooooooon megnyúlva a lánc (a nagyon a kb 1,5x hosszt jelenti)
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Üdv szakik!

Egy késdés. 125-ösön a duplexkereket le lehet venni külön is? enged annyit a lánc? Vagy kuplunggal, lánccal együtt kell levenni?
Előre is köszi a válaszokat!
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus »

andrei:

a főtengelyed szétverte magát, és a csapágy belső gyűrűjét is, és nem csak ez a csapágyad, hanem a bal oldali is. érdemes minél előbb kicserélni a főtengelyt + a 3 db csapágyat, különben blokkfeleket is cserélhetsz. sajnos ez a 125/150-es MZ-k átka. :cry: :-({|= :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Andrei
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Andrei »

KrisszETZ251:
igen, pontosan így értem

összeraktam az imént a motort, hát nem mondanám hogy jobb lett, talán egy nagyon kicsit biztosabb az alapjárat, de még mindig nem ejti a fordulatot és még mindig leáll lámpakapcsolásra :(
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
Avatar
KrisszETZ251
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 92
Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
Tartózkodási hely: Szeged-Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KrisszETZ251 »

Andrei írta:kis etz

most szedtem szét a gyújtásoldali részt főtengelyszimering csere céljából, de nem bírom kivenni a szimeringet a tartóból :(
az eredeti szimering teljesen ki van nyúlva és nincs éle, elképzelhető hogy falsot szívott és ezért nincs alapjáratom?
a másik probéma, hogy elforog a főtengelyem a csapágytól, mintha direkt így lenne kitalálva, kisujjal mozgatom, ez egészsésges?

összerakáskor érdemes bezsírozni az új szimeringet?

update: na tűzhelyre téve könnyen ki tudtam cserélni a szimeringet, benne van a tartóban az új, a többi kérdés adott :)

Az elforgást úgy érted, hogy a főtengely áll, és a csapágy gyűrűje ennek ellenére forgatható körülötte?
Mert ha igen akkor tudtommal az nem egészséges.
Avatar
MiszterQ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 273
Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
Tartózkodási hely: Pápa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MiszterQ »

Matthej01 írta:a görbület nem hiszem hogy valós lett volna gondolj bele ha csak egy kicsit is látható lenne akkor az minimum 1-2 fokos görbület namost attól függ honan görbül számold már át hogy a görbület miatt olyan ferdén állna addugattyú hogy a hengerbe be sem tudnád rakni mert nézd meg mennyi hely van a dugattyú ás a henger fala közt. a csörgés meg csapágy miatt van vagy tűgörgő vagy golyós tök mind 1 vagy detonációs égés de az olyan csilingelős inkább.
Jó. Majd lefényképezem neked. Hogy hogyan ment az a motor :D
Relax, don't do it
Avatar
Andrei
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Andrei »

kis etz

most szedtem szét a gyújtásoldali részt főtengelyszimering csere céljából, de nem bírom kivenni a szimeringet a tartóból :(
az eredeti szimering teljesen ki van nyúlva és nincs éle, elképzelhető hogy falsot szívott és ezért nincs alapjáratom?
a másik probéma, hogy elforog a főtengelyem a csapágytól, mintha direkt így lenne kitalálva, kisujjal mozgatom, ez egészsésges?

összerakáskor érdemes bezsírozni az új szimeringet?

update: na tűzhelyre téve könnyen ki tudtam cserélni a szimeringet, benne van a tartóban az új, a többi kérdés adott :)
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Igazatok van.... Késő van... Sorry :oops: ](*,)
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
arovado
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 193
Csatlakozott: 2010.02.03. 20:53
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: arovado »

KILL3R etz írta:Besűrűsödött, mint a választók sora...:twisted: :twisted:

Egyébként szerintem is a kopásból adódóan nem emel szét eléggé a kuplung. Fent a karnál próbáld kijjebb tekerni az állítót.

Hopsz... még kampánycsend van elvileg... Úgyhogy pssszt #-o
Ilyen hirtelen kopna? Mármint egyik napról a másikra ? mert ha jóltudom reggel még jó volt :D ... am ha kopik, akkor nem pont az van h kisebbek a lamellák, így távolabb vannak egymástól ergo könnyebb ráemelni? Persze a rugó nyomja, de szntem akkor az azt jelentené, hogy pont h csúszik a kuplung, nem? Mármint ha már túl kopottak a lamellák akkor csúszik a kuplung nem túltapad... amúgy szntem nem jelentkezne egyik napról a másikra ez a probléma ha a lamellák miatt lenne... legalábbis szerintem. meg akkor 3-4-5 miért tud váltani, 2es alatt miért nem?
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Úha, nagyon népszerű vagyok a problémámmal. Igen, a kuplungom egyébként kiemel, egyest kapcsolva nem ugrik, menet közben rendben zajlik a váltás, állás közben ha kapcsolok, pontosabban csak kapcsolnék a fogaskerekek nem kerregnek, kuplung nem csúszik. :)
Olaj pedig friss, éééés mivanmég :) Ha kopik nem csúszni kezd?
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Besűrűsödött, mint a választók sora...:twisted: :twisted:

Egyébként szerintem is a kopásból adódóan nem emel szét eléggé a kuplung. Fent a karnál próbáld kijjebb tekerni az állítót.

Hopsz... még kampánycsend van elvileg... Úgyhogy pssszt #-o
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
arovado
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 193
Csatlakozott: 2010.02.03. 20:53
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: arovado »

louie írta:
Dénes írta:
Apropó, álló helyezetben, járó motornál eléggé nehézkes üresbe tennem. 1-esből kicsit csúsztatom a kuplungot (megmozdul a motor előre) és közben nyomom lábbal a váltókart akkor bezökken, 2-esben meg hiába nyomom a pedált...ütközik, merev, nem kapcsol. Ilyenkor mitis..? :oops:

Menet közben teljesen rendben van a a váltó, megállásnál pedig 5-től tudok váltani 2-esig, csak utána van az említett baj.
Nekem azota csinal ilyet, miota 80W90-es hajtomuolajat raktam bele, elotte, higabb olajjal tudtam kapcsolgatni allo helyzetben, jaro motornal, azota csak gurulaskor tudom uresbe rakni. En lecserelem valami higabbra.
Az azért van gondolom, mert túlzottan tapadt az olaj és a lamellák összetapadtak, de Dénes minthogy nem cserélt olajat és eddig működött neki, ezért valószínűtlen h olajprobléma :D
Avatar
arovado
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 193
Csatlakozott: 2010.02.03. 20:53
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: arovado »

bela700 írta:
Dénes írta:Nem a kettesbekapcsolással van a baj :), hanem kettesből "lefelé"! Meg oké, amíg gurul a motor addig váltsak..de ezt csak néhány napja (?) csinálja, eddig rendben volt.
Nem emel ki a kuplungod rendesen,próbálj ráállítani.
Ha nem emelne a ki a kuplung azt észrevenné :D pl behúzott kuplunggal is forogna a főtengely, ráadásul mint írta csak kettesből lefelével van a baj, ha nem emelne a kuplung akkor konstans lenne a probléma...
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 45 vendég