Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csoka »

Larocca92 írta:Sziasztok!

Egy olyan kérdésem lenne hogy rossz főtengely szimering, milyen tünetekkel járhat? :)

Előre is köszi! :)
Ha a gyújtás oldali,akkor nem esik le a fordulat(fals levegőt kap),ha a kuplung oldali,akkor erősen füstöl,és nehezen pörög fel.
Ha veszel szimeringet vitonost vegyél(barna színű)
Larocca92
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2015.02.18. 18:32
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Larocca92 »

Sziasztok!

Egy olyan kérdésem lenne hogy rossz főtengely szimering, milyen tünetekkel járhat? :)

Előre is köszi! :)
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

csoka írta:
ötvöscsöpi írta:"a hitványabb minőségű üzemanyagoknak... mint az alkohol" nekem konkrétan ezzel van bajom, ez olyan, mint ha a feketére azt mondanád ,hogy fehér.
És nem nem kanyarodtam el, hanem pont hogy rátértem, mivel az üzemanyag határozza meg elsősorban a hengerfej kialakítást.
Az hogy 25%-kal több kell az alkoholból, az nem jelenti azt, h "hitványabb"
Minden égési tulajdonságában nagyon sokkal jobb, pl. mint a benzin is, és belsőégésű motorban csak ez számít.

A sűrítés növelésének az MZ hengerfejnél önmagában kevés haszna van, ezért szerintem nincs értelme foglalkozni vele.
Nem fogadom el az állításodat.Ilyen szemszögből a dinitrogénoxid mi a te értelmezésed szerint?(mert ugye az 16szor több energiát hordoz,mint a benzin)Az energia felszabadulása-átalakulása határozza meg a teljesítményt.Ha nincs bevitt energia,akkor a munka is olyan lesz...Szerintem hagyjuk ezt a témát,mert hónapokig tudunk pro,és kontra válaszolni egymásnak.Én személy szerint azt gondolom,hogy az alkohol a kocsmába való(és ott szeretjük mindannyian),ha elfogy a kőolaj,akkor kénytelen leszek foglalkozni a témával.(vagy veszek egy 350-es diesel Royal Einfield-et,és növény olajjal járok)
Legalább a az alkohol meg marad hukk! :wink:
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csoka »

ötvöscsöpi írta:"a hitványabb minőségű üzemanyagoknak... mint az alkohol" nekem konkrétan ezzel van bajom, ez olyan, mint ha a feketére azt mondanád ,hogy fehér.
És nem nem kanyarodtam el, hanem pont hogy rátértem, mivel az üzemanyag határozza meg elsősorban a hengerfej kialakítást.
Az hogy 25%-kal több kell az alkoholból, az nem jelenti azt, h "hitványabb"
Minden égési tulajdonságában nagyon sokkal jobb, pl. mint a benzin is, és belsőégésű motorban csak ez számít.

A sűrítés növelésének az MZ hengerfejnél önmagában kevés haszna van, ezért szerintem nincs értelme foglalkozni vele.
Nem fogadom el az állításodat.Ilyen szemszögből a dinitrogénoxid mi a te értelmezésed szerint?(mert ugye az 16szor több energiát hordoz,mint a benzin)Az energia felszabadulása-átalakulása határozza meg a teljesítményt.Ha nincs bevitt energia,akkor a munka is olyan lesz...Szerintem hagyjuk ezt a témát,mert hónapokig tudunk pro,és kontra válaszolni egymásnak.Én személy szerint azt gondolom,hogy az alkohol a kocsmába való(és ott szeretjük mindannyian),ha elfogy a kőolaj,akkor kénytelen leszek foglalkozni a témával.(vagy veszek egy 350-es diesel Royal Einfield-et,és növény olajjal járok)
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

Én csak azt sajnálom, hogy Bambi nem szól hozzá. Biztos sok a dolga.
Dreamer
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

ötvöscsöpi írta:"a hitványabb minőségű üzemanyagoknak... mint az alkohol" nekem konkrétan ezzel van bajom, ez olyan, mint ha a feketére azt mondanád ,hogy fehér.
És nem nem kanyarodtam el, hanem pont hogy rátértem, mivel az üzemanyag határozza meg elsősorban a hengerfej kialakítást.
Az hogy 25%-kal több kell az alkoholból, az nem jelenti azt, h "hitványabb"
Minden égési tulajdonságában nagyon sokkal jobb, pl. mint a benzin is, és belsőégésű motorban csak ez számít.

A sűrítés növelésének az MZ hengerfejnél önmagában kevés haszna van, ezért szerintem nincs értelme foglalkozni vele.
Jól mondod.Ott a pont a végén. :mrgreen:
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
ötvöscsöpi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 146
Csatlakozott: 2012.05.25. 19:38
MZ-d típusa: TS125 Standard

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ötvöscsöpi »

"a hitványabb minőségű üzemanyagoknak... mint az alkohol" nekem konkrétan ezzel van bajom, ez olyan, mint ha a feketére azt mondanád ,hogy fehér.
És nem nem kanyarodtam el, hanem pont hogy rátértem, mivel az üzemanyag határozza meg elsősorban a hengerfej kialakítást.
Az hogy 25%-kal több kell az alkoholból, az nem jelenti azt, h "hitványabb"
Minden égési tulajdonságában nagyon sokkal jobb, pl. mint a benzin is, és belsőégésű motorban csak ez számít.

A sűrítés növelésének az MZ hengerfejnél önmagában kevés haszna van, ezért szerintem nincs értelme foglalkozni vele.
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Brobert nél nézzél szét az eladó motoroknál.Van nála főtengely meg kuplung.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
camplazlo
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2012.02.21. 18:32
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: camplazlo »

behan írta:
camplazlo írta:Üdv Bajtársak!

Tavaly nyáron széthúzattam a blokkomat. Új szimeringek új csapágyak kerültek bele. Viszont a "szaki" nem jól rakta fel a kuplungot, ezért lepörgött, emiatt cserélni kell a főtengelyt. Múlt héten szétszedtük a blokkot. Az lenne a kérdésem, hogy érdemes-e valamelyik csapágyat cserélnem, sérülhetett-e valamelyik a szétszerelésnél?
Én, először egy új kuplungaggyal próbálkoztam volna!
Menthetetlen mind a főtengely mind a kuplung alaplap. Szoval mindenképp szét kellett szedni. De a válaszokat köszönöm :)
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

camplazlo írta:Hááát... Szorgosan ütögettük a főtengelyt és a lánckerék tengelyét :) Gyanítom a főtengely csapágy kaphatott szépen.
Hááát szerintem meg is válaszoltad a kérdésedet. :D
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
behan
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2010.10.27. 18:21
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: behan »

camplazlo írta:Üdv Bajtársak!

Tavaly nyáron széthúzattam a blokkomat. Új szimeringek új csapágyak kerültek bele. Viszont a "szaki" nem jól rakta fel a kuplungot, ezért lepörgött, emiatt cserélni kell a főtengelyt. Múlt héten szétszedtük a blokkot. Az lenne a kérdésem, hogy érdemes-e valamelyik csapágyat cserélnem, sérülhetett-e valamelyik a szétszerelésnél?
Én, először egy új kuplungaggyal próbálkoztam volna!
camplazlo
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2012.02.21. 18:32
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: camplazlo »

Hááát... Szorgosan ütögettük a főtengelyt és a lánckerék tengelyét :) Gyanítom a főtengely csapágy kaphatott szépen.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Attól függ, hogy szereltétek szét... :D
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
camplazlo
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2012.02.21. 18:32
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: camplazlo »

Üdv Bajtársak!

Tavaly nyáron széthúzattam a blokkomat. Új szimeringek új csapágyak kerültek bele. Viszont a "szaki" nem jól rakta fel a kuplungot, ezért lepörgött, emiatt cserélni kell a főtengelyt. Múlt héten szétszedtük a blokkot. Az lenne a kérdésem, hogy érdemes-e valamelyik csapágyat cserélnem, sérülhetett-e valamelyik a szétszerelésnél?
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csoka »

ötvöscsöpi írta:"A hengerfej térfogatcsökkentése(sűrítési arány növelése),a hitványabb minőségű üzemanyagoknak kedvez,mint az alkohol.
Ezt remélem viccnek szántad?

Minden belsőégésű motor legalapvetőbb tuningja(hatásfok növelése) a sűrítés emelése és pont hogy az alkohol a legjobb üzemanyag a magas oktánszáma miatt(kopogásos égés), jelen pillanatban ami van Otto motorhoz.
Az pedig természetes, hogy ha növeled a motor hatásfokát(teljesítményét) és rendszeresen ki is használod, akkor valami törik, mivel nem arra van méretezve gyárilag. Viszont ha ésszel van csinálva akkor a fogyasztást lehet csökkenteni.

Tuning nagyvonalakban: sűrítés emelése, többletüzemanyag bevitel+levegő(kisebb térfogatú égéstétbe több üa. turbó kompresszor, airbox(torló levegő)), ahhoz, hogy optimálisan égjen a többlet keverék, ahhoz át kell alakítani az égésteret(a befecskendezést ha van), majd a kipufogó rendszert is fel kell készíteni a többletgáz elvezetésére(szelepvezérlésnél a nagyobb szelepek(sz) és átfokolt vezérmű tengely(nyitásidők), rés vezérlésnél nagyobb résméret+ polírozás+több rés).
Halál komolyan gondoltam.A hozzászólásoddal alá is támasztottad,az alkohol nem kopog,de nem is hordoz annyi energiát,mint a benzin.Te viszont nagyon elkanyarodtál a hengerfejtől...
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Ott a pont!
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Ez mennyire igaz a mi Mz-ink esetében?


A kompresszió növelésével plusz teljesítmény nyerhető, hiszen a nagyobb sűrítéshez nagyobb sűrítési végnyomás és hőmérséklet tartozik, majd az égés is erről a magasabb nyomású pontról indul el. És mivel az égés előtti nyomás és hőmérséklet is magasabb, így az égési csúcsnyomás is magasabb lesz, ami a dugóra ható nagyobb erő miatt plusz nyomatékot jelent majd a főtengely végén. Ez számszerűen: egy ~7-es értékről ~10-11-re való növelés hozzávetőlegesen +10-12%-ot jelent. Tehát oltári növekedésre azért nem kell számítani ezáltal, de sok kicsi sokra megy!
De ha ennyire egyszerű a teljesítménynövelés, akkor miért ácsorognak a benzinüzemű motorok még mindig 10 körüli sűrítési viszonynál? Egyrészt van egy PeakFiringPressure (égési csúcsnyomás), aminek az anyagszilárdság szab határt. Erre a leglátványosabb példát alább láthatjátok: kiválóan látszik, ahogy a blokk kettészakadt a forgattyústér és a hengerek aljának a találkozásánál. Persze nem blokk szokott elsőnek kettétörni; előbb még ott van a hajtókar, a főtengely, stb.

Aztán a következő hátráltató tényező az üzemanyagok kompressziótűrése. Minél nagyobb a sűrítési végnyomás, annál hajlamosabb a benzin a detonációs égésre. (Ennek részleteire majd a gyújtás fejezetben térek ki). A detonációs égés elkerülésére az előgyújtás csökkentése kínálkozik a legkézenfekvőbb megoldásnak. Tehát összegezve, ha növeljük a sűrítést, akkor egy idő után csökkentenünk kell az előgyújtást. Szóval amit nyerünk a révnél, elvesztjük a vámnál.

http://www.geree.hu/wp-content/uploads/ ... losion.jpg
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

pnlaci írta: Csak arra kell vigyázni hogy a dugattyú rés megmaradjon,és a gyertyát se érje.Ki kell mérni. :D
Ezt hogy kell érteni?Biztos én vagyok az értetlen :-k
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sell »

Dreamer írta:
sell írta:SMU hengerfejnek hívják...
Ez a kialakítás, nem olyan mint a gyári?? Csak mintha mindenestől csökkentették volna a robbanótér térfogatát. Vagy valamiben eltér? Elsőre mintha...
Az én meglátásom szerint a préssáv eleje hosszabb, a préssáv rövidebb, égéstér valamivel nagyobb. Amennyivel nagyobb az égéstér, annyival lentebb vettek a tetejéből, elképzelhető, hogy nem is emeltek a sűrítésen.

Valószínűleg igazad lehet, ez esetben szimpatikusnak tűnhet ez a megoldás, valóban optimalizálás inkább mint tuning.
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Mindettől függetlenül a második mocimat csináltam meg és nem csalódtam eddig benne.
Csak annyit mondhatok,ha van valakinek plusz hengerfeje és elhiszi hogy nem Andersen vagyok.,
próbálja ki megéri!
Alapból nyomatékosabb a gép,és az emelkedőket is jobban gyűri,nem csörög,nem kopog,stabilabb az alapjárat(feltéve
ha jó a gyujtás meg a stb.)
Szerintem most már túlragoztam,ennyi!
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

sell írta:SMU hengerfejnek hívják...
Ez a kialakítás, nem olyan mint a gyári?? Csak mintha mindenestől csökkentették volna a robbanótér térfogatát. Vagy valamiben eltér? Elsőre mintha...
Az én meglátásom szerint a préssáv eleje hosszabb, a préssáv rövidebb, égéstér valamivel nagyobb. Amennyivel nagyobb az égéstér, annyival lentebb vettek a tetejéből, elképzelhető, hogy nem is emeltek a sűrítésen.
Dreamer
Avatar
ötvöscsöpi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 146
Csatlakozott: 2012.05.25. 19:38
MZ-d típusa: TS125 Standard

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ötvöscsöpi »

"A hengerfej térfogatcsökkentése(sűrítési arány növelése),a hitványabb minőségű üzemanyagoknak kedvez,mint az alkohol.
Ezt remélem viccnek szántad?

Minden belsőégésű motor legalapvetőbb tuningja(hatásfok növelése) a sűrítés emelése és pont hogy az alkohol a legjobb üzemanyag a magas oktánszáma miatt(kopogásos égés), jelen pillanatban ami van Otto motorhoz.
Az pedig természetes, hogy ha növeled a motor hatásfokát(teljesítményét) és rendszeresen ki is használod, akkor valami törik, mivel nem arra van méretezve gyárilag. Viszont ha ésszel van csinálva akkor a fogyasztást lehet csökkenteni.

Tuning nagyvonalakban: sűrítés emelése, többletüzemanyag bevitel+levegő(kisebb térfogatú égéstétbe több üa. turbó kompresszor, airbox(torló levegő)), ahhoz, hogy optimálisan égjen a többlet keverék, ahhoz át kell alakítani az égésteret(a befecskendezést ha van), majd a kipufogó rendszert is fel kell készíteni a többletgáz elvezetésére(szelepvezérlésnél a nagyobb szelepek(sz) és átfokolt vezérmű tengely(nyitásidők), rés vezérlésnél nagyobb résméret+ polírozás+több rés).
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

pnlaci írta:Hell!
Sajnálom hogy az egészből csak ennyi jön le neked. :|
Nekem aztán se több se kevesebb. Csak sok ilyen legendát olvastam és hallottam már...
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

csoka írta:A hengerfej térfogatcsökkentése(sűrítési arány növelése),a hitványabb minőségű üzemanyagoknak kedvez,mint az alkohol.A benzinnél valamit túlterhel...csapszeg,csapágy,tűgörgő,stb.
Szerintem az égőtér formáját kellene megváltoztatni,és lehetne kicsit dönteni a robbanás irányán,a kiömlő nyílás felé.Ehhez az ötlethez sok tapasztalat,és kísérletezgetés kellene...
Áramlás szempontjából a legtökéletesebb forma a félgömb,mivel a kétütemű gépeknél a feláramló keverék öblíti ki a gázt
az égéstérböl.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Sell igazad van tényleg úgy néz ki mintha csak fel húzták volna az egész hengerfejet.(ha leszedték volna,vékonyabb
lenne a tömítésnél a váll. :-k
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csoka »

A hengerfej térfogatcsökkentése(sűrítési arány növelése),a hitványabb minőségű üzemanyagoknak kedvez,mint az alkohol.A benzinnél valamit túlterhel...csapszeg,csapágy,tűgörgő,stb.
Szerintem az égőtér formáját kellene megváltoztatni,és lehetne kicsit dönteni a robbanás irányán,a kiömlő nyílás felé.Ehhez az ötlethez sok tapasztalat,és kísérletezgetés kellene...
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sell »

SMU hengerfejnek hívják...
Ez a kialakítás, nem olyan mint a gyári?? Csak mintha mindenestől csökkentették volna a robbanótér térfogatát. Vagy valamiben eltér? Elsőre mintha...
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sell »

Ne haragudjatok, azthiszem kicsit elkanyarodtunk egy elég érdekes témától. Valószínűleg nem csináltatnám meg ezt a módosítást, de igazán érdekelne a dolog miértje. Bár... Tulajdonképpen lehet, nem is tuning ez, hanem inkább optimalizálás.
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Hell!
Sajnálom hogy az egészből csak ennyi jön le neked. :|
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

pnlaci írta:
hell írta:Én meg csak szimplán nem hiszem el ezeket az adatokat! :twisted: :D
Tudom.De ez van. :mrgreen:
7L.Szoktam tankolni és 200km. megyek vele.Szerintem matekba az ennyi. :-k
De lehet csal a számlálód,nekem is csal ami etz-vel 147 km az a Hondával 128 :)
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

pnlaci írta:
hell írta:Én meg csak szimplán nem hiszem el ezeket az adatokat! :twisted: :D
Tudom.De ez van. :mrgreen:
7L.Szoktam tankolni és 200km. megyek vele.Szerintem matekba az ennyi. :-k
Jólvan. Örülök neki neked van a világ és a galaxis talán legjobb ETZ-je ezek szerint. Mások azt mondják messziről jött ember azt mond amit akar. Mindenki ilyen ETZ szeretne az 1000000%! :twisted: :D
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Amúgy Bambi biztos nagy mágus ebben,ahogy olvastam róla. :D Nem most kezdte a pályát.
Merészségem ellenére azért kiváncsi lennék az ő véleményére is.
Pláne hogy mit lehet kisajtolni belőle még. :mrgreen:
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

88 ban csináltam meg először,csak akkor az volt a probléma,hogy nem volt magasabb oktán számu keverék.
Így állandóan kevergetni kellet a benyát.(86-T)volt ha emlékeztek rá.Én meg az új hengerfej miatt magasabb
keverékkel jártam. 8)
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

Nekem (főként kiherélt kipufogóval) nem reális ez a fogyasztási adat, de nem kételkedem, ha így van jól van.

Őszintén megmondom, nem tudom, hogy jót tenne-e a sűrítés emelése, ezen nem gondolkodtam.

Van egy cég, 75€ fejében átszabja a hengerfejet + 1 le, nyomatékosabb és kevesebbet fogyaszt - elvileg...

SMU hengerfejnek hívják...

Kép

Nem gondolom, hogy csak a Német kollégák tudnak, ezért is kérdeztem első körben Bambit.
Dreamer
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

hell írta:Én meg csak szimplán nem hiszem el ezeket az adatokat! :twisted: :D
Tudom.De ez van. :mrgreen:
7L.Szoktam tankolni és 200km. megyek vele.Szerintem matekba az ennyi. :-k
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

zsakfos írta:
pnlaci írta:Hali!
Az én gépem hengerfeje megvan egy kicsit tuningolva és bizton állíthatom,hogy jobb lett a gép.
3-3,5 L közötti az étvágya.
Az emelkedőket is jobban veszi.(Kerepes-Gödöllő közt 30 as út.)Szép kis emelkedő! 100-110.de alapba is min.90.
Nekem bevált. :D
Ja és gondolom hétpecsétes titok hogy mégis mit jelent pontosan a tuningolás a hengerfejen.
Ha titok lenne akkor inkább nem írtam volna! :mrgreen:
88 ban volt egy ETZ.m már azt is így csináltuk meg.Esztergán 1mm vel lejjebb vettük ez a tűréshatár.
Csak arra kell vigyázni hogy a dugattyú rés megmaradjon,és a gyertyát se érje.Ki kell mérni. :D
Nagyobb lett a kompresszió,és a nyomaték. 8)
Ja azt nem tudom mennyire befolyásolja az egészet de a kidörrenöm vége ki van műtve.Most kb.30mm.
Hidegvágóval körbe vágtam a belső csövet,ki húztam és szépen beperemeztem.
Hát ennyi.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Én meg csak szimplán nem hiszem el ezeket az adatokat! :twisted: :D
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

pnlaci írta:Hali!
Az én gépem hengerfeje megvan egy kicsit tuningolva és bizton állíthatom,hogy jobb lett a gép.
3-3,5 L közötti az étvágya.
Az emelkedőket is jobban veszi.(Kerepes-Gödöllő közt 30 as út.)Szép kis emelkedő! 100-110.de alapba is min.90.
Nekem bevált. :D
Ja és gondolom hétpecsétes titok hogy mégis mit jelent pontosan a tuningolás a hengerfejen.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

hell írta:A te motorod nem eszi hanem termeli az üzemenyagot. Mennyiért adod el nekem??? Ami ilyen keveset eszik és ilyen jól megy nem sok van a földön... :twisted: :D
Nem eladó!!! :mrgreen:
Mikor megvettem nagyon gáz volt! ](*,) Lámpáknál le állt,gyertya,kondi,gyújtótrafó 3szor,karbi állandóan.3 hónap telt
bele mire nagyjából jól muzsikált.Aztán jött a tél,szétkaptam és gatyába ráztam. :D
Azért még van mit játszani rajta. :idea:
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

A te motorod nem eszi hanem termeli az üzemenyagot. Mennyiért adod el nekem??? Ami ilyen keveset eszik és ilyen jól megy nem sok van a földön... :twisted: :D
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Hali!
Az én gépem hengerfeje megvan egy kicsit tuningolva és bizton állíthatom,hogy jobb lett a gép.
3-3,5 L közötti az étvágya.
Az emelkedőket is jobban veszi.(Kerepes-Gödöllő közt 30 as út.)Szép kis emelkedő! 100-110.de alapba is min.90.
Nekem bevált. :D
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

Bambi!

Igaz ez félig-meddig tuning kérdés is.

A Simsonoknál sok hozzáértő megegyezett abban, hogy a gyári hengerfej a régi benzinekhez volt tervezve. A mai üzemanyagoknak némileg változtak a paramétereik. Az volt a javaslat (Simsonnál), hogy a hengerfej módosításával csökkenthető a melegedés, javult vagy legalábbis gyári értékre hozható a teljesítmény.

ETZ-k esetében mi a helyzet? Volt már rá kísérlet, hogy a hengerfej módosításával, lehet pl. csökkenteni a fogyasztást, javítani a hatásfokon, teljesítményen?
Dreamer
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Cerebellumm írta: (...)
Tényleg, pedig néztem ezt a boltot is. :) És vajon a kétsoros, vagy az egysoros a megbizhatóbb?
Nem véletlenül fejlesztették tovább, de az ES-ek sem arról híresek hogy elpattogna bennük az egysoros lánc. A szemenkénti igénybevétele (így kopása) mindenképpen kisebb a duplasorosnak.
Ha a lánckerekeid rendben vannak, akkor sztem nem érdemes átalakítani, illetve nem tudom, a főtengely kúpja azonos-e a két változatnál.
Cerebellumm
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2013.09.07. 20:09
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 250
Tartózkodási hely: Enying

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Cerebellumm »

Én látok :)[/quote]
Mint egy AVATAR. :mrgreen:[/quote]


Tényleg, pedig néztem ezt a boltot is. :) És vajon a kétsoros, vagy az egysoros a megbizhatóbb?
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

aronpfabian írta:
Cerebellumm írta:Sziasztok!

Trophy 125 blokknál az egysoros lánc, vagy a kétsoros lánc a megbizhatóbb? Mondjuk a régi egysoros láncot nem is látom a netes boltokban. Köszi.
Én látok :)
Mint egy AVATAR. :mrgreen:
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Cerebellumm írta:Sziasztok!

Trophy 125 blokknál az egysoros lánc, vagy a kétsoros lánc a megbizhatóbb? Mondjuk a régi egysoros láncot nem is látom a netes boltokban. Köszi.
Én látok :)
Cerebellumm
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2013.09.07. 20:09
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 250
Tartózkodási hely: Enying

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Cerebellumm »

Sziasztok!

Trophy 125 blokknál az egysoros lánc, vagy a kétsoros lánc a megbizhatóbb? Mondjuk a régi egysoros láncot nem is látom a netes boltokban. Köszi.
MZESFeri
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2015.02.25. 22:36
MZ-d típusa: MZ ES 175

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MZESFeri »

Troster írta:Kép
Érdeklődnék, hogy az 5-ös számú visszahúzó rugó füleit pontosan hová kell beakasztani? Széthúztam a trophy blokkot, de sajnos a a kapcsolókilincsmű szétugrott, gondolom akkor ennek is előfeszítést kell adni összerakáskor?
Összerakáskor a 10-es számú fogasívhez kapcsolódó fogaskerék a fogasív közepén heyezkedjen el, vagy az ív valamelyik szélén?Bárhogy össze lehet forgatni, csak lehet a fogasív túlfordítása miatt nem lehet majd minden sebességet kapcsolni..?
Válaszaitokat előre is köszönöm...
Sanjnos en is igy jartam......valaki tudna segiteni,van egy MZ ES 175-m,felujitas alatt es a valtot nem tudom osszeszerelni....
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

sunbim írta:
Cerebellumm írta:Sziasztok!

TS 250 blokknál, a lánckerék tengely mellett van egy csapágy 6203, amit nem tudok kivenni mivel kivülről zárt a ház. Van erre valami egyszerű módszer?
Én felmelegíteném a blokkfelet rezsóval/hőlégfúvóval 100-110-fokra és kenyérbéllel kiütném.

A csapágy közepébe, ahova a tengely menne, teletömni kenyér béllel, jó tömören, és egy a tengely átmérőjétől pár tizeddel kisebb átmérőjű
kiütő tüskével beleütögetve (blokk felmelegítve) ki fog jönni.

Ha hidegen csinálod kirepedhet a csapágyház fenék!
A kenyérbeles trükk jó régi, de működik! Simsonnál is alkalmazva! :)
Dreamer
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

bci58 írta:Az eredeti kérdésemhez visszatérve, lesarkítva:
Megbízhatom a taiwani főtengelyben?

Továbbá, a kupplungagy tényleg ua. A TS-nek mint az ETZ-nek? (Mert az is fog kelleni)

Válaszokat előre is köszi!
jó a taiwani.Egyezik ts/1 agy az etz vel. 4 seb.kuplungot is fel lehet tenni csak kell a távtartó és a kinyomó csigás lap is.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 51 vendég