Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Target
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2013.05.01. 17:11
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Tata

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Target »

Kicseréltem a gyújtás forgórészt, felraktam rá az eredeti bütykös tengelyt, de megint többször nyit.
Mi lehet a baj?
Avatar
Target
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2013.05.01. 17:11
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Tata

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Target »

És hogy működik egy ilyen gyűrű cseréje?
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Pótolható, de akkor már érdekes rézgyűrűre cserélni.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Target írta:Már lényegtelen sajnos.
Bele szorult a csavar amivel leszedtem, és amikor azt próbáltam kiszedni belőle, letört az egyik gyűrű.
Vagy azt lehet pótolni valamivel?
A nagykalapács kicsit túlméretes volt? Én pl csak 2 kg ig használom a kalapácskészletem az MZ szerelésénél! Főleg az elektronika kényes erre, annak néha nagyobb kell. :!: :wink:
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
Target
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2013.05.01. 17:11
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Tata

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Target »

Már lényegtelen sajnos.
Bele szorult a csavar amivel leszedtem, és amikor azt próbáltam kiszedni belőle, letört az egyik gyűrű.
Vagy azt lehet pótolni valamivel?
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Perec »

Jók. Sok alkatrész egyezik az NDK járműveknél MZ-től az IFA-ig, azért nézd meg, hogy hasonlítanak-e :)
Target írta:Leszedtem végül is.
De akkor biztos hogy jó a 250-es gyújtásforgórésze a 125-öshöz?
Meg akkor a bütykös tengelyt is cserélném vele. Az is jó?
Kép
Avatar
Target
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2013.05.01. 17:11
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Tata

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Target »

Leszedtem végül is.
De akkor biztos hogy jó a 250-es gyújtásforgórésze a 125-öshöz?
Meg akkor a bütykös tengelyt is cserélném vele. Az is jó?
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Jogos, köszi! :wink:

Sorry... :oops:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

KILL3R etz írta:Nem... A főtengelyben 8-as menet van, a 8-as csavar tud belekapni, és ráhúzni.

Az M10-es megtámaszkodik, és letolja. ~50mm-es elég úgy emlékszem...
Csak a pontosság kedvéért 7-es az a 8-as a főtengelyben :D
Viszont a lényegen nem változtat :D
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Nem... A főtengelyben 8-as menet van, a 8-as csavar tud belekapni, és ráhúzni.

Az M10-es megtámaszkodik, és letolja. ~50mm-es elég úgy emlékszem...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Target
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2013.05.01. 17:11
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Tata

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Target »

Akkor leegyszerűsítve egy jó hosszú M10-es csavar kell, különben csak ráhúzza.
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Target írta:De ha én belehajtok egy 10-es csavart akkor az csak odahúzza nem?
Egy ideig megy befele mikor eléri a főtengely végét letolja a forgórészt.
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3067
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Target írta:Mit jelent az hogy üt a főtengely?
Illetve hogy néz ki az az M10-es csavar? :?:

Metrikus csavar. Ha bemész a csavarboltba ilyet fognak a kezedbe nyomni, ha benyögöd nekik hogy EMTÍZES csavart kérek.
A motorodat metrikus csavarok tartják össze! Ez a menetemelkedést jelenti. Éérteed? :wink:
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
Target
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2013.05.01. 17:11
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Tata

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Target »

De ha én belehajtok egy 10-es csavart akkor az csak odahúzza nem?
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Target írta:Mit jelent az hogy üt a főtengely?
Illetve hogy néz ki az az M10-es csavar? :?:
Nincs a két sonka egy vonalba ,majdnem olyan mint a 8-as csak ez 10.sima 10-es csavar.
Avatar
Target
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2013.05.01. 17:11
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Tata

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Target »

Mit jelent az hogy üt a főtengely?
Illetve hogy néz ki az az M10-es csavar? :?:
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Csavart kitekered belőle, bütyköt leveszed, generátor állórészt szintén. M10-es csavart belehajtasz a forgórészbe, és elkezded behajtani. Ez megtámaszkodik a főtengó végén, és lelöki a forgórészt. :wink:

Viszont amit írtál, gyanús hogy üt a főtengelyed, mindenképp ellenőrizd mielőtt felrakod az új forgórészt...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Target
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2013.05.01. 17:11
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Tata

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Target »

Sziasztok!
Volna egy Etz 125-ös motorom.
Van vele jó pár gondom...
Kezdve a gyújtással: Nagyon valószínű, hogy nem gyári bütykös tengely volt rajta, mert egy teljes fordulat alatt kétszer is nyitott. Ezt egy elég drasztikus megoldással, flexeléssel oldottam meg :roll:
Most sem teljesen jó, de legalább megy. Azon kívül mindig szétcseszi a külső szénkefét, mert ahogy látom, nincs meg a külső gyűrű, amin fut a szénkefe.
Gondolom ezt csak a komplett gyújtás forgórész cserével lehet megoldani. És volna is egy eléggé leélt 250-es Etz blokkom, amin a gyújtás forgórész teljesen ép, és ugyan olyannak látszik. Csak azt nem tudom, hogy hogyan szedjem le.

A válaszokat előre is köszönöm.

Üdv.
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Perec »

Nekem rágódott be úgy a hajtókarcsapágy, hogy beindult. Az alapjáratot jól felsrófolva járt is. Ha kiveszed a gyertyát érezni mennyire jár könnyen a forgattyús mechanizmus.
Kép
geri922
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2012.08.21. 15:55
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: geri922 »

sziasztok !

ha a főtengely besűlt akkor be bírnám rugni a motort ?
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

intelatom írta:SZiasztok!

Már körübelül 40x leszereltem és vissza a kuplungot, 20különböző olajat beletöltöttem, és minden lehetséges beállítást kipróbáltam, a motor mégis azt csinálja, hogy ha sebességbe rakom kiengedett kuplunggnál simán tudom tolni majdnem mintha üresben lenne, viszont ha behúzom a kuplungkart megfogja a motort, és még a főtengelyt is megforgatja.
kuplung nem lazult le, mgnéztem már számtalanszor, tanácstalan vagyok....:/ valami ötlet? (Ts 250) ( A probléma akkor kezdődött amikor először lelazult a primer kerék, összerakás óta nem működik)
Nézesd meg egy szerelővel.
intelatom
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2013.01.29. 23:35
MZ-d típusa: Ts 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: intelatom »

SZiasztok!

Már körübelül 40x leszereltem és vissza a kuplungot, 20különböző olajat beletöltöttem, és minden lehetséges beállítást kipróbáltam, a motor mégis azt csinálja, hogy ha sebességbe rakom kiengedett kuplunggnál simán tudom tolni majdnem mintha üresben lenne, viszont ha behúzom a kuplungkart megfogja a motort, és még a főtengelyt is megforgatja.
kuplung nem lazult le, mgnéztem már számtalanszor, tanácstalan vagyok....:/ valami ötlet? (Ts 250) ( A probléma akkor kezdődött amikor először lelazult a primer kerék, összerakás óta nem működik)
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Perec »

Nem szakszerű, de csak szilikonnal is össze lehet rakni. Szintén nem szakszerű, de szilikont egyébként is lehet használni, akkor garantáltan csontszáraz lesz a legócskább pakolással is.
Thomas_Hun írta:Ha a dugattyú és a hengerfej között megvan a 0.9-1.1mm akkor hengerfej pakolás nélkül is össze lehet rakni? Nem fog kifújni?
Kép
daranyi68

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

[quote="Thomas_Hun"]Ha a dugattyú és a hengerfej között megvan a 0.9-1.1mm akkor hengerfej pakolás nélkül is össze lehet rakni? Nem fog kifújni?[/quote]

A legvékonyabbat mindenféleképpen be kel hogy rakjad!
Avatar
Vaspali
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 117
Csatlakozott: 2012.03.09. 17:50
MZ-d típusa: Mz ETZ 250
Tartózkodási hely: Sopron

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Vaspali »

Ha a dugattyú és a hengerfej között megvan a 0.9-1.1mm akkor hengerfej pakolás nélkül is össze lehet rakni? Nem fog kifújni?
2 stroke force...
Avatar
Kis motoros
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2012.01.23. 17:29
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Nógrád megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Kis motoros »

Sziasztok!

M-tom, és Perec! Köszönöm:))) Majd próbálkozom.

Thomas_hun! Szerintem tökéletesen megfelel a zéger gyűrű is! Csak nehogy bililemezből préselt kínai szar legyen:)

Üdv!
Avatar
Vaspali
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 117
Csatlakozott: 2012.03.09. 17:50
MZ-d típusa: Mz ETZ 250
Tartózkodási hely: Sopron

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Vaspali »

...
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Vaspali 2013.04.29. 18:51-kor.
2 stroke force...
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Perec »

Kis motoros írta:Sziasztok!
Tud valaki magyarázatot adni a következő jelenségre?

ETZ 150. Az indulás utáni első 10 kilométeren sokkal jobban megy, mint mikor már teljesen felmelegedett.
Henger fúratva lett, de már van benne 2500km. Új főtengely, új csapágyak, új szimmeringek, új karburátor. Szóval a blokk tökéletes. Pöccre indul hidegen melegen. Érdekes, hogy felújítás előtt is ugyanezt csinálta.
Ha útközben megállok, és pihenek vagy 20 percet, akkor megint jobban megy egy pár kilométeren keresztül.
Tapasztaltam ilyet, amikor állítgattam a karbit: Jól indult azonnal "élvezetesen harap" , aztán ha bemelegedett ellustult :(.
Ez akkor volt amikor a beállításokkal a dúsabb állapot felé mentem, szegényítve, indítás után messze nem tépett annyira, cserébe melegen valamivel erősebb lett. Sajnos az élvezeti faktor összességében csökkent, de hideg motorral, gumival "feltépni az aszfaltot" nem egészséges sem a pilóta sem a gép számára. Legalább a fogyasztáson is kipufogó végén is meglátszik a pozitív változás.
Ne aggódj, ha gyújtással van baj azt észreveszed :)
Kép
Avatar
m-tom
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
Tartózkodási hely: Páty

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: m-tom »

Kis motoros írta:Sziasztok!

Tud valaki magyarázatot adni a következő jelenségre?

ETZ 150. Az indulás utáni első 10 kilométeren sokkal jobban megy, mint mikor már teljesen felmelegedett.
Henger fúratva lett, de már van benne 2500km. Új főtengely, új csapágyak, új szimmeringek, új karburátor. Szóval a blokk tökéletes. Pöccre indul hidegen melegen. Érdekes, hogy felújítás előtt is ugyanezt csinálta.
Ha útközben megállok, és pihenek vagy 20 percet, akkor megint jobban megy egy pár kilométeren keresztül.
Gyújtásom megszakítós. Esetleg gyújtásprobléma okozhat ilyet?

Köszönöm!

Üdv!
Helló Krisz,

Milyen a gyertya hőértéke? Másik gyertya, próba?
Avatar
Kis motoros
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2012.01.23. 17:29
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Nógrád megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Kis motoros »

Sziasztok!

Tud valaki magyarázatot adni a következő jelenségre?

ETZ 150. Az indulás utáni első 10 kilométeren sokkal jobban megy, mint mikor már teljesen felmelegedett.
Henger fúratva lett, de már van benne 2500km. Új főtengely, új csapágyak, új szimmeringek, új karburátor. Szóval a blokk tökéletes. Pöccre indul hidegen melegen. Érdekes, hogy felújítás előtt is ugyanezt csinálta.
Ha útközben megállok, és pihenek vagy 20 percet, akkor megint jobban megy egy pár kilométeren keresztül.
Gyújtásom megszakítós. Esetleg gyújtásprobléma okozhat ilyet?

Köszönöm!

Üdv!
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

allllli írta:Adott egy 150-es blokk, amin 125-ös henger volt. Semmi zörej nem volt.
Tettem rá 150-es hengert fúrva+dugó, gyűrű és magasabb ford-on gázelvételnél(pl váltáskor) és terhelésmentesen becsörög, elég idegesítően.
Mást nem változtattam, régi és új csapszeg/tűgörgő párossal is csörög.

Nos elképzelhető-e, hogy a megváltozott kompresszióviszonyok vagy megnövekedett térfogat miatt már nem megfelelő az eddigi előgyújtás és ezért csörög?
Most néztem meg 2,8mm az előgyújtás tehát nem kellene csörögnie, ezért legalábbis nem.
Forrasztóónt bedugtam, összelapítattam a dugóval és 1,05 mm, az is jó.
daranyi68

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

[quote="boldi82"]Sziasztok

az elmúlt 2 héten csodálatos idő volt, így másokkal egyetemben én is motoroztam. A hétvégére viszont beütött a krach. Amikor betettem a motort a garázsba észre vettem, hogy a hengerfej alatt nedves a borda, tapintásra benzin. Alaposabb szemrevételezés után láttam ,hogy kifúj a hengerfej alatt. Azt a tanácsot adták: szereljem le a hengerfejet, nézzem meg hogy nincs-e véletlen vetemedés illetve vágjak tömítés gyanánt alu sörös dobozból alátétet (tömítést), majd húzzam meg a csavarokat nyomaték kulccsal. A bökkenő az, hogy nem tudom mekkora nyomatékkal kell meghúzni és mennyire helytállóak a kapott tanácsok.

Ha valaki tudna segíteni, nagyon hálás lennék.

Előre is köszönöm a fáradozásaitokat, várom mielőbbi válaszaitokat.

Üdv.[/quote

Szia!
A sörös doboz érdekes megoldás!Lehet kapni alu tömítéseket különböző méretben(0,2 ;0,4;0,6mm)
A kompresszió viszony beállítás végett volna!Egy 2mm forrasztó huzalt be kell dugni a gyertya nyíláson át és átforgatni a motort,majd megméred mennyire lapította össze a dugó!A résméretnek 0,9-1,2mm között kell lennie!mikor megvan a méret akkor már tudni fogod hogy melyik tömítés kell neked!25Nm-rel kell meghúzni a hengerfej csavarokat átlósan!
Remélem segítettem
Üdv
boldi82
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2012.03.05. 22:56
MZ-d típusa: Mz Ts 125 De Luxe

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: boldi82 »

Sziasztok

az elmúlt 2 héten csodálatos idő volt, így másokkal egyetemben én is motoroztam. A hétvégére viszont beütött a krach. Amikor betettem a motort a garázsba észre vettem, hogy a hengerfej alatt nedves a borda, tapintásra benzin. Alaposabb szemrevételezés után láttam ,hogy kifúj a hengerfej alatt. Azt a tanácsot adták: szereljem le a hengerfejet, nézzem meg hogy nincs-e véletlen vetemedés illetve vágjak tömítés gyanánt alu sörös dobozból alátétet (tömítést), majd húzzam meg a csavarokat nyomaték kulccsal. A bökkenő az, hogy nem tudom mekkora nyomatékkal kell meghúzni és mennyire helytállóak a kapott tanácsok.

Ha valaki tudna segíteni, nagyon hálás lennék.

Előre is köszönöm a fáradozásaitokat, várom mielőbbi válaszaitokat.

Üdv.
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

intelatom írta:Köszönöm szépen!

Összeraktam a motort a leírtak alapján, és azt csinálja ha berakom sebességbe ugyanúgy gurul majdnem mintha üresben lenne kis ellenállás van, viszont ha behúzom a kuplungkart elkezd fogni és nemtudom tovább tolni, fordítva működik:O
Mitől lehet ez?
Szerintem elforgott a kuplungod.
intelatom
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2013.01.29. 23:35
MZ-d típusa: Ts 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: intelatom »

Köszönöm szépen!

Összeraktam a motort a leírtak alapján, és azt csinálja ha berakom sebességbe ugyanúgy gurul majdnem mintha üresben lenne kis ellenállás van, viszont ha behúzom a kuplungkart elkezd fogni és nemtudom tovább tolni, fordítva működik:O
Mitől lehet ez?
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

intelatom írta:Sziasztok!

Le tudná írni valaki, hogy pontosan hogyan kellene összeraknom a kuplungot? (TS 250)
Arra lennék kiváncsi, hogy pl a kuplungagyat, ami a tűgörgőre megy rá rögzíti e valami, vagy csak egyszerűen ráhúzom a kuplungot és kész?
A másik dolog, hogy mi az a kuplung hézagolás?
És mi lehet az oka annak, hogy folyton lepörög a kuplung? (nincs elkopva semmi)
Kuplung agyat kell hézagolni,úgy hogy ha felrakod az alátéteket külső illetve belső kis kotyogása lesz az agynak ez nem lehet több 0,05 század és 0,1 tizednél.
A hézagot különböző alátét vastagságokkal tudod belőni.Az agyat nem fogja semmi illetve a kuplung alaplap ha felrakod.
A kuplung pedig nem szokott csak úgy lepörögni ha jó a kúp és a kuplung alaplap.
Én melegíteni szoktam és úgy felhúzom 90-100 nm-el,előtte féktisztítóval zsírtalanítok.
Fontos hogy a fordulatszám kihajtó anyát is jól meghúzd az biztosítja a kuplungot hogy ne tudjon tengely irányba elmozdulni
intelatom
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2013.01.29. 23:35
MZ-d típusa: Ts 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: intelatom »

Sziasztok!

Le tudná írni valaki, hogy pontosan hogyan kellene összeraknom a kuplungot? (TS 250)
Arra lennék kiváncsi, hogy pl a kuplungagyat, ami a tűgörgőre megy rá rögzíti e valami, vagy csak egyszerűen ráhúzom a kuplungot és kész?
A másik dolog, hogy mi az a kuplung hézagolás?
És mi lehet az oka annak, hogy folyton lepörög a kuplung? (nincs elkopva semmi)
Lóri
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 184
Csatlakozott: 2009.08.02. 19:32
MZ-d típusa: MZ ES 125/1 ; MZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Lóri »

Sziasztok!

Kérdésem: http://www.hasznaltauto.hu/motor/mz/mz_etz_250-6802083

itt látható MZ ETZ megéri az árát? Illetve ha elmegyek megnézni, ezen típusnál mire kell figyelni, hogy esetleg alkudozni is lehessen?

Köszi szépen a segítséget!
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Ha nincs kéznél más, az FBS is kiváló. Csak hagyd megszáradni, legalább 1 napig, mielőtt rátöltöd az olajat. :wink:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Vaspali
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 117
Csatlakozott: 2012.03.09. 17:50
MZ-d típusa: Mz ETZ 250
Tartózkodási hely: Sopron

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Vaspali »

Az olajoldali dekni összerakásakor milyen tömítő pasztát érdemes használni? Sima szilikon, hőálló esetleg másfajta?
2 stroke force...
Avatar
Vaspali
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 117
Csatlakozott: 2012.03.09. 17:50
MZ-d típusa: Mz ETZ 250
Tartózkodási hely: Sopron

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Vaspali »

Jó estét!

Ma indításkor visszarúgott a blokk és eltört a berúgó kar visszahúzó rugóm.

http://robogoalkatresz.odormotor.hu/alk ... ELYHEZ.php

Több helyen is van 600-800 ft között. Ezek milyen minőségűek? Veszek egy ilyet ismét visszarúg és ismét gatter lesz neki? #-o
2 stroke force...
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

sunbim írta:
tiger1342 írta:Urak, felteszem itt is a kérdést: Éppen most raktam össze a 2 blokkfelet.
... (C4 csapágyak vannak benne.)
Mit tudok csinálni vele?
Gondolom járáskor majd megmelegszik, és talán enyhül a jelenség, de össze merjem így ezt rakni? Nem fogja kinyírni a csapágyakat?
Egyenletesen van ellenállása? Akkor azt próbálnám meg, hogy újra megmelegíteném az egész blokkot , 100-130C-ra, és fakalapáccsal körbekocoktatnám, így melegen, meghúzott csavarok melett, úgy hogy a főtengelyt közben forgatom. Valószínűleg megtalálja a rendes helyét a csapágy.
A szilikon tömítőmasszád remélhetőleg túléli a műveletet, és nem fog szivárogni.
Reméljük nem a főtengely ,,nem egytengelyűségéből ,, ered a hiba.
Uram, hálával tartozom Önnek!
Ma végre tudtam foglalkozni a blokkal, vettem bele új nyomástartókat, beraktam a zégereket és megmelegítettem gázégővel mindkét oldalról, közben forgattam. Amikor elég melegnek éreztem, alaposan körbekocogtattam gumikalapáccsal oldalról az öntvényt a csapágyfészkeknél körbe-körbe. Láss csodát, egy ujjal lehet forgatni! :) Alig várom, hogy rakhassam összefele! :)
Szilikon pasztám valami 700 fokig hőálló, bebaszna, ha ennyit nem bírt volna ki. :)
Mégegyszer köszönöm!
TS powa!
Kép
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

visszakereshetsz egy nagyon jo hsz.-t talalsz arrol, hogy a kuprogzites az egyik legerosebb. Nem kivulrol rogzit, hanem (nem emlekszem pontosan, de megfeleleo nyomateknal 4 T (tonna) eronek felel meg)
Szoval normalis fotengelycsonk, jo kuplungagy rahuzva 90 NM nyomatekkal es tokeletesnek kell lennie. persze ha a hezagolas megvan....
intelatom
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2013.01.29. 23:35
MZ-d típusa: Ts 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: intelatom »

Köszönöm a választ!
Hogy pöröghet le?
Azon csodálkoztam egyébként, hogy semmi nem rögzíti a kuplungot a deklin, és azon a kinyomó szerkezeten kívül? mármint csavarnak nem kellene fognia?
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

Ez mar nem blokk tema. Sajnos nagyon alacsony a koltsegvetes, pedig jo lenne egy csere. Mindenesetre ha oda jutok, akkor termeszetesen a tied.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gesszti »

z25z írta:en az 1500 at sokallom, olyan 1000 kornyeke inkabb es raadasul meg a motorfek is jobban mukodik :-) haveromen 800-ra volt beallitva szepen poff-poff modon jart :-)
enyemen nem tudom mennyi lehet de olyan 900 korulre tippelek. A tuzo napsutes kibasztott a fordulatszammerommel, ilyet nem lattam meg, felpondorodott a vege es 1100 nal felakad az uvegen, felette jol mutat :evil:
Ha esetleg cseréled, nekem pont kellene egy rossz műszer háza. (kibelezném, és elektronika kerülne bele)
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

en az 1500 at sokallom, olyan 1000 kornyeke inkabb es raadasul meg a motorfek is jobban mukodik :-) haveromen 800-ra volt beallitva szepen poff-poff modon jart :-)
enyemen nem tudom mennyi lehet de olyan 900 korulre tippelek. A tuzo napsutes kibasztott a fordulatszammerommel, ilyet nem lattam meg, felpondorodott a vege es 1100 nal felakad az uvegen, felette jol mutat :evil:
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

occsike87 írta:Hali.
Normál esetben kb mekkora alapjárat kellene egy 87 es 125 ös etz nek? Gyújtást belőttük 3 mm re előre és 1000 ig simán le lehet vinni és stabil ha a lámpát ráteszem akkor is:mrgreen:
Minél kisebb, annál jobb! :))
Könyv asszem 1500-at ír.
TS powa!
Kép
Avatar
occsike87
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 73
Csatlakozott: 2012.12.13. 16:31
MZ-d típusa: Mz etz 125
Tartózkodási hely: Dunaújváros

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: occsike87 »

Hali.
Normál esetben kb mekkora alapjárat kellene egy 87 es 125 ös etz nek? Gyújtást belőttük 3 mm re előre és 1000 ig simán le lehet vinni és stabil ha a lámpát ráteszem akkor is:mrgreen:
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

intelatom írta:Sziasztok!

Olyan problémám lenne, hogy menet közben kis gázadásnál is nagyon csúszik a kuplung, milliószor állítottam már rajta, de nem lett jobb, a motor szét lett szedve, előtte is csúszott de bőven nem ennyire, lehetséges, hogy az olajhoz van köze? nincs túl sok hajtóműolaj benne.
Valamint egy számomra érdekes jelenség: miért csinálja azt, hogy néha fordítva működik a kuplung?:O kiengedett állapotnál amikor sebességben van simán tudom előre tolni, viszont amikor behúzom elkezdi forgatni a motort, vagyis fordítva működik mint ahogy kellene.
Előre is köszönöm!
Gondolom leforgott a helyéről...........
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 36 vendég