Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
intelatom
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2013.01.29. 23:35
MZ-d típusa: Ts 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: intelatom »

Sziasztok!

Olyan problémám lenne, hogy menet közben kis gázadásnál is nagyon csúszik a kuplung, milliószor állítottam már rajta, de nem lett jobb, a motor szét lett szedve, előtte is csúszott de bőven nem ennyire, lehetséges, hogy az olajhoz van köze? nincs túl sok hajtóműolaj benne.
Valamint egy számomra érdekes jelenség: miért csinálja azt, hogy néha fordítva működik a kuplung?:O kiengedett állapotnál amikor sebességben van simán tudom előre tolni, viszont amikor behúzom elkezdi forgatni a motort, vagyis fordítva működik mint ahogy kellene.
Előre is köszönöm!
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

kupi írta:
Andrá$ írta:Ma megnéztem a blokkot a dugóba 52,47 volt beleírva akkor még lehet furatni elvileg ugye? :roll: neten néztem 125-ös Ts-hez 54,00 az utolsó dugó méret.
Kigondoltam hogy meg furatom veszek egy utángyártott tügörgős hajtókart a futártól aztán összerakom új csapágyak és szimeringekkel,utána néztem szimeringből érdemes a barna Vitont venni a főtengelyhez és nemtom elvileg főtengelyhez elég a C3-as csapágy máshova pedig sima? :roll: SKF vagy FAG csapágyba gondolkodok :roll:
Szia ne viccelj én a 125 TS hengert felfúrattam simán 150+2 túl-méretre és a henger még azt is bírta,van anyag ezekbe a régi masinákba.A lényeg ha 125 hengert 150 közel kerül akkor a hengerfejet hozzá kell igazit tani.Eddig SKF volt nekem is de most FAG-ot vettem nem olcsó mulatság és a FAG is Koreai már. De szerintem mindegy mert egyik se nagy szám már csak az áruk.
Okés köszi az infot :) ha lesz kérdésem majd szólok :) :D
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

geri922 írta:hello. Ma mentem a motorral es egyszercsak nagy berrego hang jott a hengerlbol. Mi lehet a baja?
Ő--------- tartsd közel a telefonhoz---------hmmmmmmm, igen, már érzem.
Elromlott! :mrgreen:
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kupi »

Andrá$ írta:Ma megnéztem a blokkot a dugóba 52,47 volt beleírva akkor még lehet furatni elvileg ugye? :roll: neten néztem 125-ös Ts-hez 54,00 az utolsó dugó méret.
Kigondoltam hogy meg furatom veszek egy utángyártott tügörgős hajtókart a futártól aztán összerakom új csapágyak és szimeringekkel,utána néztem szimeringből érdemes a barna Vitont venni a főtengelyhez és nemtom elvileg főtengelyhez elég a C3-as csapágy máshova pedig sima? :roll: SKF vagy FAG csapágyba gondolkodok :roll:
Szia ne viccelj én a 125 TS hengert felfúrattam simán 150+2 túl-méretre és a henger még azt is bírta,van anyag ezekbe a régi masinákba.A lényeg ha 125 hengert 150 közel kerül akkor a hengerfejet hozzá kell igazit tani.Eddig SKF volt nekem is de most FAG-ot vettem nem olcsó mulatság és a FAG is Koreai már. De szerintem mindegy mert egyik se nagy szám már csak az áruk.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára kupi 2013.04.25. 21:21-kor.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
geri922
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2012.08.21. 15:55
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: geri922 »

hello. Ma mentem a motorral es egyszercsak nagy berrego hang jott a hengerlbol. Mi lehet a baja?
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Ma megnéztem a blokkot a dugóba 52,47 volt beleírva akkor még lehet furatni elvileg ugye? :roll: neten néztem 125-ös Ts-hez 54,00 az utolsó dugó méret.
Kigondoltam hogy meg furatom veszek egy utángyártott tügörgős hajtókart a futártól aztán összerakom új csapágyak és szimeringekkel,utána néztem szimeringből érdemes a barna Vitont venni a főtengelyhez és nemtom elvileg főtengelyhez elég a C3-as csapágy máshova pedig sima? :roll: SKF vagy FAG csapágyba gondolkodok :roll:
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

allllli írta:Adott egy 150-es blokk, amin 125-ös henger volt. Semmi zörej nem volt.
Tettem rá 150-es hengert fúrva+dugó, gyűrű és magasabb ford-on gázelvételnél(pl váltáskor) és terhelésmentesen becsörög, elég idegesítően.
Mást nem változtattam, régi és új csapszeg/tűgörgő párossal is csörög.

Nos elképzelhető-e, hogy a megváltozott kompresszióviszonyok vagy megnövekedett térfogat miatt már nem megfelelő az eddigi előgyújtás és ezért csörög?
És karbit cseréltél-e?
Vagy fúvókákat?
Úgy emlékszem 24-es karbi megy rá...
TS powa!
Kép
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

Adott egy 150-es blokk, amin 125-ös henger volt. Semmi zörej nem volt.
Tettem rá 150-es hengert fúrva+dugó, gyűrű és magasabb ford-on gázelvételnél(pl váltáskor) és terhelésmentesen becsörög, elég idegesítően.
Mást nem változtattam, régi és új csapszeg/tűgörgő párossal is csörög.

Nos elképzelhető-e, hogy a megváltozott kompresszióviszonyok vagy megnövekedett térfogat miatt már nem megfelelő az eddigi előgyújtás és ezért csörög?
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

hát nem tudom ez is használt és felújítandó,lehet nézek valami után gyártottat csak azt is nehéz találni alul felül tügörgősbe.
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

tiger1342 írta:
Andrá$ írta:Hát igen nekem is alul felül tügörgős,csak hát nem könnyű találni bontott jó állapotút, a motor meg elég sürgős lenne, de szeretném jól megcsinálni,akkor ezek szerint egyáltalán ne is próbálkozzak utángyártotakkal? :roll:
Jujj, milyen árak vannak:
http://www.mz-b.hu/motor-es-alkatreszei ... %91tengely

Hívd fel Bambit, biztos tud ajánlani olyat, ami használható...
Esetleg:
http://veteranapro.hu/motorblokk-alkatr ... gely-mz-ts
TS powa!
Kép
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

Andrá$ írta:Hát igen nekem is alul felül tügörgős,csak hát nem könnyű találni bontott jó állapotút, a motor meg elég sürgős lenne, de szeretném jól megcsinálni,akkor ezek szerint egyáltalán ne is próbálkozzak utángyártotakkal? :roll:
Jujj, milyen árak vannak:
http://www.mz-b.hu/motor-es-alkatreszei ... %91tengely

Hívd fel Bambit, biztos tud ajánlani olyat, ami használható...
TS powa!
Kép
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kupi »

Andrá$ írta:Hát igen nekem is alul felül tügörgős,csak hát nem könnyű találni bontott jó állapotút, a motor meg elég sürgős lenne, de szeretném jól megcsinálni,akkor ezek szerint egyáltalán ne is próbálkozzak utángyártotakkal? :roll:
Nem tudom mit mondjak,van akinek jó nekem meg akár hogy is csináltuk hamar feladta.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Hát igen nekem is alul felül tügörgős,csak hát nem könnyű találni bontott jó állapotút, a motor meg elég sürgős lenne, de szeretném jól megcsinálni,akkor ezek szerint egyáltalán ne is próbálkozzak utángyártotakkal? :roll:
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kupi »

Andrá$ írta:Mivel úgy tűnik hajtókar is lesz cserélve a motoron valaki tudna ajánlani jófajtát ami nála bevált tudja hogy érdemes megvenni?
Én az elmúlt 6 évem a TS hajtókar mizériával telt,vettem keleti(kinai vagy ilyesmi)hajtókart ami 2000km környékén már kotyogott(tudni kell tökéletesen lett összerakva derékszögelve illesztve szintetikus olaj...). Aztán kaptam bele német hajtókart ami viszont felül bronz perselyes,az a napokba adta meg magát a persely elfordult mivel keményebb mind a csapszeg szépen bele is mart a bronz a hihetetlenül kemény csapszegbe! Hiába lett dörzsárazva melegen megszorult és kész is(kb 4000km),most betelt a pohár vetem egy komplett TS 125 blokkot nevetséges áron és abban véletlenül jó a gyári főtengely ami alul felül tűgörgős. Ha teheted inkább egy bontott gyári mind egy drága távol keleti ami nem bír ki csak pár ezret.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára kupi 2013.04.23. 21:08-kor.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Mivel úgy tűnik hajtókar is lesz cserélve a motoron valaki tudna ajánlani jófajtát ami nála bevált tudja hogy érdemes megvenni?
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Vagy kuplung témánál esetleg megéri megnézni mennyire van kikopva a kar és a konzol és a bowden (nyúlott) csere lehet megérhet egy próbát. Nekem is ugyanez volt a baja nem lehetett állítani már sehol. Igaz nekem 250 a gépem. Az életbe nem gondoltam volna ilyen dolgok is ennyit befolyásolhatnak, de úgynézki igen.
Kupi jól mondtad nem kell egyből a legroszabbra gondolni. Eddig úgy néz ki igazad lesz. :) Majdnem szétermelésre került a gép. Bár még az utángyártott kar és konzol majd boríthatja a projektet ha nem méretpontosak(többek azt mondják használhatóak nincs velük gond remélem igazuk lesz). Most egy gyárit kaptam kölcsön ami nincs szétkopva ezzel működik szépen tökéletesen lehet még állítani.
Avatar
m-tom
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
Tartózkodási hely: Páty

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: m-tom »

otto54 írta:Sziasztok!

ETZ250 blokk csavar "kiszakadt" menetének javítására milyen praktikát ismertek?
Az előző tulajdonos "túlhúzta" a kuplung oldalon a blokk egyik csavarját és a menet megszakadt.
A megszakadt menet miatt a blokk rendesen nem rögzíthető és így folyamatosan szivárog az olaj.

A válaszokat előre is köszönöm!
Helicoil...
Avatar
m-tom
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
Tartózkodási hely: Páty

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: m-tom »

[quote="Tomy2005"]Próbáltam állítani a kuplungon lent a blokknál is és a kuplungkarnál is.
Vagy csúszott a kuplung,vagy nem emelt ki rendesen.Nagyjából sikerült oda állítani ahol a legjobb,
de nekem ez így nem tetszik.Nehéz a váltás,van mikor reccsen is egy kicsit.
Álló helyzetbe nem lehet kivenni üresbe,stb.
Mit lehet még tenni?[/quot

Rendesen kihézagolni a lamellákat, ahogy kell...
otto54
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2013.04.23. 15:45
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Budapest XVIII.kerület

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: otto54 »

Sziasztok!

ETZ250 blokk csavar "kiszakadt" menetének javítására milyen praktikát ismertek?
Az előző tulajdonos "túlhúzta" a kuplung oldalon a blokk egyik csavarját és a menet megszakadt.
A megszakadt menet miatt a blokk rendesen nem rögzíthető és így folyamatosan szivárog az olaj.

A válaszokat előre is köszönöm!
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Kuplung felújítás... :?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Tomy2005
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2013.02.27. 23:55
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Tomy2005 »

Próbáltam állítani a kuplungon lent a blokknál is és a kuplungkarnál is.
Vagy csúszott a kuplung,vagy nem emelt ki rendesen.Nagyjából sikerült oda állítani ahol a legjobb,
de nekem ez így nem tetszik.Nehéz a váltás,van mikor reccsen is egy kicsit.
Álló helyzetbe nem lehet kivenni üresbe,stb.
Mit lehet még tenni?
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Köszi a válaszokat, levetem a hengert meg a blokkot a helyéről és úgy tűnik felújítás lesz, lóg a hajtókar az alsó csapágynál is meg a hengeren is vannak kopás nyomok :roll:
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

De örülnék ha bármelyik motorom csak ennyire "csörögne". :lol:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

Veszy2107 írta: Nem lehet, hogy csak felső tűgörgő vagy csapszeg?? Nekem is csörgött a henger mikor megvettem, de egy felső tűgörgő cserével elmúlt!
De az is lehet. Nekem semmi baja nem volt, aztán fúrattam, de ugyanazt a csapszeget és tűgörgőt tettem vissza és azóta csörög magasabb fordulaton. Kicseréltem újakra a csapszeget, tűgörgőt most és még mindig csörög. Nem tudom mi lehet mert nem volt semmi baja.

Egyébként nekem is így csörög mint a srácnak a videóban 1:50-nél:
http://www.sportmotor.hu/motoros_videok ... 125-107798
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

kupi írta:
Andrá$ írta:Helló,
Sajnos ebben nincs nagy tapasztalatom de úgy tűnik szegény kis 125-ös elfáradt, mostanában eléggé csörög a megszokotnál is jobban és inkább oylan kemény fémes hang, mentközben pedig nemi gazán lehet leírni de ilyen öö..ööö.ööö tompa hang jön a blokk felől mint mikor valami üt tehát nem egyenletesen hanem ütmesen, azt hittem meglazult a kipufogó de nem.gyorsan levettem az állórészt megmozgattam a forgórészt és érezni,hallani hogy függőleges irányban egy bizonyos ponton "kotyog", a gyertya szép, a motor igazából ugyanúgy megy nem vettem észre hogy gyengébb lenne azt hiszem,jah és igen motorfékezésnél nem koppanásik visszaengedett gáznál eléggé csörgős hangja van.
Ezekből itélve vehetem biztosra hogy blokkgenerál? :smt022 vagy azért érdemes előtte lehúzni a hengert és meglesni mi a helyzet? :roll: (nem igazán lenne most kiadni való 20-30 ezer forintom) ](*,) de így meg kezedek aggódni hogy hátha valahol ott hagy :roll: (17 ezere kilóméterrel vettem most van benne 33)

Megnéztem még egyszer elindítottam magas fordulatom valami nagyon csörög a hengernél,holnap henger le és kiderül valami talán
Szia sajnos ismerős tünetek,nekem a kis TS így kezdte tavaly ősszel és most főtengely cserés(utángyártott bronzos"hajtókar alig bírt ki 5000kmés egy vagyon volt akkor) .Húzd le a hengert nézd meg a csapszeget a dugót(nem koptatta ki)majd a főtengely hajtókart próbáld nem lötyög és csavarásra nem kottyan(elvileg nem szabadna) nekem sajnos igen de már meg van a gyári cseredarabom.(bontott de kifogástalan teljesen tűgörgős főtengely a komplett blokkot amiből kivetem 1500Ft vettem a faluba!ráadásul szinte alig van rajta kopás nyom egy padláson száradt vagy 20évet)
Ezért ha baj is van ne ijedj meg csak keresni kell és kincseket találhatsz.
De ha ezek okésak akkor csak a kuplungláncod lehet a zaj forrása.

Nem lehet, hogy csak felső tűgörgő vagy csapszeg?? Nekem is csörgött a henger mikor megvettem, de egy felső tűgörgő cserével elmúlt!
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kupi »

Andrá$ írta:Helló,
Sajnos ebben nincs nagy tapasztalatom de úgy tűnik szegény kis 125-ös elfáradt, mostanában eléggé csörög a megszokotnál is jobban és inkább oylan kemény fémes hang, mentközben pedig nemi gazán lehet leírni de ilyen öö..ööö.ööö tompa hang jön a blokk felől mint mikor valami üt tehát nem egyenletesen hanem ütmesen, azt hittem meglazult a kipufogó de nem.gyorsan levettem az állórészt megmozgattam a forgórészt és érezni,hallani hogy függőleges irányban egy bizonyos ponton "kotyog", a gyertya szép, a motor igazából ugyanúgy megy nem vettem észre hogy gyengébb lenne azt hiszem,jah és igen motorfékezésnél nem koppanásik visszaengedett gáznál eléggé csörgős hangja van.
Ezekből itélve vehetem biztosra hogy blokkgenerál? :smt022 vagy azért érdemes előtte lehúzni a hengert és meglesni mi a helyzet? :roll: (nem igazán lenne most kiadni való 20-30 ezer forintom) ](*,) de így meg kezedek aggódni hogy hátha valahol ott hagy :roll: (17 ezere kilóméterrel vettem most van benne 33)

Megnéztem még egyszer elindítottam magas fordulatom valami nagyon csörög a hengernél,holnap henger le és kiderül valami talán
Szia sajnos ismerős tünetek,nekem a kis TS így kezdte tavaly ősszel és most főtengely cserés(utángyártott bronzos"hajtókar alig bírt ki 5000kmés egy vagyon volt akkor) .Húzd le a hengert nézd meg a csapszeget a dugót(nem koptatta ki)majd a főtengely hajtókart próbáld nem lötyög és csavarásra nem kottyan(elvileg nem szabadna) nekem sajnos igen de már meg van a gyári cseredarabom.(bontott de kifogástalan teljesen tűgörgős főtengely a komplett blokkot amiből kivetem 1500Ft vettem a faluba!ráadásul szinte alig van rajta kopás nyom egy padláson száradt vagy 20évet)
Ezért ha baj is van ne ijedj meg csak keresni kell és kincseket találhatsz.
De ha ezek okésak akkor csak a kuplungláncod lehet a zaj forrása.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Helló,
Sajnos ebben nincs nagy tapasztalatom de úgy tűnik szegény kis 125-ös elfáradt, mostanában eléggé csörög a megszokotnál is jobban és inkább oylan kemény fémes hang, mentközben pedig nemi gazán lehet leírni de ilyen öö..ööö.ööö tompa hang jön a blokk felől mint mikor valami üt tehát nem egyenletesen hanem ütmesen, azt hittem meglazult a kipufogó de nem.gyorsan levettem az állórészt megmozgattam a forgórészt és érezni,hallani hogy függőleges irányban egy bizonyos ponton "kotyog", a gyertya szép, a motor igazából ugyanúgy megy nem vettem észre hogy gyengébb lenne azt hiszem,jah és igen motorfékezésnél nem koppanásik visszaengedett gáznál eléggé csörgős hangja van.
Ezekből itélve vehetem biztosra hogy blokkgenerál? :smt022 vagy azért érdemes előtte lehúzni a hengert és meglesni mi a helyzet? :roll: (nem igazán lenne most kiadni való 20-30 ezer forintom) ](*,) de így meg kezedek aggódni hogy hátha valahol ott hagy :roll: (17 ezere kilóméterrel vettem most van benne 33)

Megnéztem még egyszer elindítottam magas fordulatom valami nagyon csörög a hengernél,holnap henger le és kiderül valami talán
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Tomy2005
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2013.02.27. 23:55
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Tomy2005 »

Nem recseg váltás közben. viszont álló helyzetben nehezen tudom üresbe tenni.
Arra a csavarra gondoltok ami a blokk oldalán van és egy védőgumi van beledugva?
Amikor beteszem 1 be akkor picit megugrik a motor,tehát nem indul el,csak ugrik egy picit.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Kicsit játssz a finombeállítóval sztem is. De nem nagy para a dolog... :wink:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

Tomy2005 írta:Hát.... nehezen de meg tudom fogni kézzel.
Akkor ezzel ne foglalkozzak?
Szerintem ha nehezebben lehet megfogni, akkor kicsit fog a kuplungod. Nem recseg mikor váltasz, vagy beteszed 1-be? Állóhelyben ki tudod venni üresbe? Kicsit állíts a bovden feszességén a kuplungkarnál vagy a durvabeállító csavart a blokk oldalában tekerd 1/4-1/2 fordulatot beljebb, így jobban kiemel a kuplung. De vigyázz nehogy átess a ló másik oldalára, hogy az állítás után csússzon a kuplung! Az se jó.
Tomy2005
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2013.02.27. 23:55
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Tomy2005 »

Hát.... nehezen de meg tudom fogni kézzel.
Akkor ezzel ne foglalkozzak?
Avatar
xxgabikaxx
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 108
Csatlakozott: 2009.12.13. 21:28
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: xxgabikaxx »

Apa66 írta:Sziasztok!
A 250-es ETZ erőtlen volt, ezért elvittem a hengert felköszörülni,
kapott egy felülméretés dugót és új gyűrűket.
Azt vártam volna, hogy látványosan erősebb lesz, ugyanis az előző
garnitúrával 6,5 volt a kompressziója, de csalódnom kellet, most is
erőtlen, ha szembe fúj a szél, akkor fokozatosan lassul.
Mi lehet még a probléma?
Üdv: András
Nekem 125-ös van. Én is megfurattam és emlékszem,hogy már az elején vártam az eredményt,hogy jó legyen. Az első 100-200 km-en alig akart menni,nagyon gyenge volt. És igen 1500 km után kezd belendülni. Most így 2000 km után már tökéletes. Megy mint az álom.
Apa66
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2012.03.05. 09:27
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Apa66 »

Szia!
Köszi a választ.
Nem húzom és nem hajtom a mocit.
Járattam már be ETZ-t és az erősebb volt az első pillanattól kezdve.
Na mindegy, majd 1500 Km után elviszem egy kompresszió mérésre.
András
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

Apa66 írta:Sziasztok!
A 250-es ETZ erőtlen volt, ezért elvittem a hengert felköszörülni,
kapott egy felülméretés dugót és új gyűrűket.
Azt vártam volna, hogy látványosan erősebb lesz, ugyanis az előző
garnitúrával 6,5 volt a kompressziója, de csalódnom kellet, most is
erőtlen, ha szembe fúj a szél, akkor fokozatosan lassul.
Mi lehet még a probléma?
Üdv: András

Az a probléma, hogy frissen "felköszörült" hengerrel nem célszerű csutkagázzal tesztelni a végsebességét és az erejét. Be kell járatni 1000-1500 km-t és aközben szép fokozatosan terhelni. Így csak elb*szod. Ne várd, hogy a durva hengerfal meg friss gyűrű olyan illesztést fog adni hogy elsőre jó legyen, össze kell kopniuk...Ha türelmes vagy meglesz az ereje is, ha nem akkor csak egyre erőtlenebb lesz és melegebb időben meg is ragad a dugó a hengerben.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Ha kézzel meg tudod tartani a kereket, akkor semmi gond. Normális a jelenség. :)
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Tomy2005
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2013.02.27. 23:55
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Tomy2005 »

Sziasztok.
Van egy 125-ös etz-m
Problémám a következő.
Amikor behúzom a kuplungot és beteszem 1.-be akkor már hajt a kerék úgy hogy a kuplung
be van húzva.
Mit lehet ezzel kezdeni?
Apa66
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2012.03.05. 09:27
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Apa66 »

Sziasztok!
A 250-es ETZ erőtlen volt, ezért elvittem a hengert felköszörülni,
kapott egy felülméretés dugót és új gyűrűket.
Azt vártam volna, hogy látványosan erősebb lesz, ugyanis az előző
garnitúrával 6,5 volt a kompressziója, de csalódnom kellet, most is
erőtlen, ha szembe fúj a szél, akkor fokozatosan lassul.
Mi lehet még a probléma?
Üdv: András
imo88
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2012.03.20. 21:42
MZ-d típusa: TS 250 Deluxe 1975
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: imo88 »

szili83 írta:
imo88 írta:Sziasztok
Van 2db TS250-hengerem. De kölömbözőek bennük a hüvelyek.
Az egyik-nek vastag a hüvely és egy síkban van a hengerrel.
Az én gyárim pedig jóval vékonyabb és pereme van ahova a henger fej illeszkedik.
Mind 2 alapméretű volt.
Valaki meg tudja mondani mi a 2 ö között a külömbség? ????
Egyébként a vastagabb falú úgy tudom Trophy ról származik.
Lehet meg is válaszoltad, mert az nem TS, hanem trophy henger. ;)
Remélem csak ennyiben másabb, mert a motoromon most a trophy henger van rajta :)
Avatar
szili83
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 173
Csatlakozott: 2012.08.14. 06:51
MZ-d típusa: MZ ES125/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: szili83 »

imo88 írta:Sziasztok
Van 2db TS250-hengerem. De kölömbözőek bennük a hüvelyek.
Az egyik-nek vastag a hüvely és egy síkban van a hengerrel.
Az én gyárim pedig jóval vékonyabb és pereme van ahova a henger fej illeszkedik.
Mind 2 alapméretű volt.
Valaki meg tudja mondani mi a 2 ö között a külömbség? ????
Egyébként a vastagabb falú úgy tudom Trophy ról származik.
Lehet meg is válaszoltad, mert az nem TS, hanem trophy henger. ;)
imo88
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2012.03.20. 21:42
MZ-d típusa: TS 250 Deluxe 1975
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: imo88 »

Sziasztok
Van 2db TS250-hengerem. De kölömbözőek bennük a hüvelyek.
Az egyik-nek vastag a hüvely és egy síkban van a hengerrel.
Az én gyárim pedig jóval vékonyabb és pereme van ahova a henger fej illeszkedik.
Mind 2 alapméretű volt.
Valaki meg tudja mondani mi a 2 ö között a külömbség? ????
Egyébként a vastagabb falú úgy tudom Trophy ról származik.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Ok kösz jó tudni... :D
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Kell. :wink:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Ez a kis bizonyos ütköző és a bowden között kell valami kis alátét szerűnek lennie(az alátét szerűségen a bowdennek be van vágva rajta egy kis nyilás)?
http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=1081
10 éve nem szedtük szét most meg bowdencsere volt és kiesett egy ilyen kis valami onnan csak a fene emlékszik már rá kell oda vagy nem(nem emlékszünk rá mi tettük oda annó(vagy épp előző gazda) vagy gyárilag ott volt vagy akármi és most már szeretnénk tudni :D )? Valaki véletlenségből nem emlékszik rá gyárilag hogy volt ez?
intelatom
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2013.01.29. 23:35
MZ-d típusa: Ts 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: intelatom »

intelatom írta:Sziasztok!

Van egy hatalmas és érdekes gondom amit nem tudok megoldani:
Hazafelé jövet megállt a motor, gondoltam gyertyával van valami, vettem bele újat jó is lett, viszont elkezdett egy olyat csinálni, hogy behúzott kuplungnál volt olyan mintha alaphelyzetben lenne, vagyis sebességben nem lehetett eltolni, amikor meg kiengedtem lehetett, vagyis fordítva működött a kuplung.
Szétkaptam, láttam hogy lejött a kuplung mellőli nagy fogaskerékről az anya, visszaraktam, összetettem, viszont ha sebességbe teszem a motort előre fele simán lehet tolni, de kattogó hangokat ad, hátrafelé viszont rendesen sebességben van vagyis nem lehet tolni a motort, a kuplung nem emel semmit és ha behúzom semmi sem húzza vissza.
Mi lehet a probléma?
Előre is köszönöm!
Valaki valamilyen ötlet?
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

Nekem 80w-90-es olajjal nem lehetett,10w-40-es simán ment.[/quote]

Hát a 80w90-es olaj valóban szélsőséges! Nagy melegben biztos hogy jó, pontosan és simán lehet vele váltani és jól megy vele a gép, legalábbis az enyém, de hűvösebb időbe, mint ami eddig is volt, hát nem egy álom! :D Most épp leengedtem az olajat, mert festem a deklit, de nem tudom, hogy milyen olajat tegyek vissza! :/ 80w-s olajom van még, nem kéne venni és ha jön a kánikula, akkor jó fog jönni az a sűrű olaj, de addig is gondolkodok a 10w-n!

Bár a kérdésre nem ad választ, csak egy hozzászólás az olajos témához! :D
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

MrDok írta:
allllli írta:Miért nem tudom kivenni álló helyzetben (járó motornál) üresbe a kis ETZ-met. Vagy 1-esbe vagy 2-esbe ugrik. Csak gurulásban tudom üresbe tenni. Gondolom gyakori hibajalenség. Hátha van valami tipikus dolog, ami elkopott vagy stb.
Általában a kuplung hibás működése miatt nem lehet álló helyzetben üresbe tenni (nem emel ki rendesen, meg van szorítva a külső kosár....)
Nekem 80w-90-es olajjal nem lehetett,10w-40-es simán ment.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

allllli írta:Miért nem tudom kivenni álló helyzetben (járó motornál) üresbe a kis ETZ-met. Vagy 1-esbe vagy 2-esbe ugrik. Csak gurulásban tudom üresbe tenni. Gondolom gyakori hibajalenség. Hátha van valami tipikus dolog, ami elkopott vagy stb.
Általában a kuplung hibás működése miatt nem lehet álló helyzetben üresbe tenni (nem emel ki rendesen, meg van szorítva a külső kosár....)
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Üresrögzítőnél a golyó/rugó a helyén van? Kuplung kiemel rendesen?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

Miért nem tudom kivenni álló helyzetben (járó motornál) üresbe a kis ETZ-met. Vagy 1-esbe vagy 2-esbe ugrik. Csak gurulásban tudom üresbe tenni. Gondolom gyakori hibajalenség. Hátha van valami tipikus dolog, ami elkopott vagy stb.
zsilobali
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2008.12.25. 22:02
Tartózkodási hely: Fejér megye, Seregélyes

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsilobali »

Hát köszönöm valószínű hogy megpróbálkozok vele, még jó lenne ha többen is megerősítenének a dologban hogy ez így jó lesz és úgy nyugodtabb lennék. Köszönöm a segítséget.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 94 vendég