Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kupi »

hell írta:Erre én azt mondom nekem annó kb. 10 éve egy huber zöld moslék lett belerakva. Tavaly összel kellett a gyujtás felől kidobni a másik oldalon (kuplung) még mindíg az van. Most csak egy kék szutyok volt itthon mert ugyen ezek a gondok természetesen hétvégén jönnek elő meg ingyen is volt és teszi a dolgát. :) Szóval biztos jó a viton, de azért emezek sem annyira elveszettek azért... :)
Igazat adok neked ahol gyorsan könnyen lehet cserélni ott jó az olcsó is(nekem is ilyen van pár mocimba) de pl:Pannonia 5-10 vagy TS-125/150,ETZ-125/150 vagy az 50 Simsonok ezeknél szét kell húzni a blokkot a cseréhez,ide ajánlom a vitont.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Erre én azt mondom nekem annó kb. 10 éve egy huber zöld moslék lett belerakva. Tavaly összel kellett a gyujtás felől kidobni a másik oldalon (kuplung) még mindíg az van. Most csak egy kék szutyok volt itthon mert ugyen ezek a gondok természetesen hétvégén jönnek elő meg ingyen is volt és teszi a dolgát. :) Szóval biztos jó a viton, de azért emezek sem annyira elveszettek azért... :)
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kupi »

Üdv mindenkinek.
Ma két napos szívás ért véget egy 250ETZ vel ami történetesen egyik barátomé tipp topp gyári állapotú 22000km futással teljesen gyári..
A lényeg ősszel tökéletes a tavaszi ébredéskor füstöl össze vissza jár kihagy levegő csavar érzéketlen(már ez is gyanús) de melegen megy bár gyenge mind a harmat",mire gondol ilyenkor az ember?Karbi,gyújtás? Mind ezt végignéztük és semmi javulás,le a kipuffot! Viszonylag tiszta de ál benne az olaj.
Mondom a srácnak ez főtengely szimering a kuplung oldalán .Szétkaptuk ránézésre tuti állapot! Ha már szétkaptam ki is piszkálom mondom mire a srác:Ő nem vesz másikat bele ez még a gyári és tuti nem rossz! Miután kezembe volt a szimering tényleg jól néz ki de kemény mind a bakelit".Mivel hétvége semmi nincs nyitva 25x72x7 nincs minden boltba amúgy se hosszas kutatás találtam egy újat a régi Tz-s kacatok között sajnos kék Hub..és nem viton de berakás után mintha elvágták volna minden baját.
A tanulság: két napos szívás több dobi cigi pár szem szanax(ez csak terv volt) repülő kalapács...után egy ilyen bagatell hiba szívatott minket.
Remélem más nem esik ilyen hibába azért is bátorkodtam ilyen hosszan írni,ezért is ajánlom mindenkinek a barna" voton szimeringeket azok nagyon jól bírják bár nem olcsók.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

kupi írta:Értelek én is behúzót használok és melegítek is nem feszül nem lötyög ki van rendesen hézagolva és néha mégis rövid az élettartam,ezt csak a gyengébb minőségre foghatom.
Heti szinten újítok fel motorokat és ez a csapágy probléma pár éve van csak régebben összeraktam jó SKF el a tulaj elvitte és kész sok 10000km boldogan használta,nem hiszem hogy a hiba bennem lenne vagy öregednék??
Nem, akkor valszeg nem ez a gond. Inkább az, hogy a drágább csapágyakat hamisítják. :(
Ezek szerint az olcsóbb a jobb! :))
TS powa!
Kép
kona2
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2011.10.08. 21:05
MZ-d típusa: etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kona2 »

Sziasztok
A blokba csapagyakat cserelnek de nem tudom milyen meretuek es mennyi kell. Ha valaki tudja letszi valaki irja meg. Elore is koszi
rájöttem, hogy miért tévedtem el... nem azért, mert nem volt nálam térkép... azért mert nem volt úticélom...
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kupi »

tiger1342 írta:
kupi írta: És még egy érdekesség:én ilyen keleti csodákat"javítok és nem találkoztam még a 25 év alatt főtengely csapágy hibás babettával pedig láttam már párat de ha valamiért(berohadt az állásba..)kicserélték a csapágyait(akár FAG ra vagy bármi másra) azok hamar megadták magukat,gyárilag szlovák csapágyas ..
A C3 vagy C4-es csapágyak lazább illesztésűek, hogy a hőtágulás után legyenek pont jó illesztésen, ezért hidegen csapágyhangja van a frissen felújított motornak is. Amíg nem lóg, nem kell vele foglalkozni.
Arra ár inkább vigyázni kell, hogy a laza illesztés miatt ne feszüljön a csapágy, mert akkor irtó hamar ki fog kopni, erre a szerelési könyv is figyelmeztet. Ezek miatt én pl a csapágybehúzót preferálom, azzal tuti, hogy a csapágy belső gyűrű koppanásig fent van a helyén.
Szerintem. :)
Értelek én is behúzót használok és melegítek is nem feszül nem lötyög ki van rendesen hézagolva és néha mégis rövid az élettartam,ezt csak a gyengébb minőségre foghatom.
Heti szinten újítok fel motorokat és ez a csapágy probléma pár éve van csak régebben összeraktam jó SKF el a tulaj elvitte és kész sok 10000km boldogan használta,nem hiszem hogy a hiba bennem lenne vagy öregednék??
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

kupi írta: És még egy érdekesség:én ilyen keleti csodákat"javítok és nem találkoztam még a 25 év alatt főtengely csapágy hibás babettával pedig láttam már párat de ha valamiért(berohadt az állásba..)kicserélték a csapágyait(akár FAG ra vagy bármi másra) azok hamar megadták magukat,gyárilag szlovák csapágyas ..
A C3 vagy C4-es csapágyak lazább illesztésűek, hogy a hőtágulás után legyenek pont jó illesztésen, ezért hidegen csapágyhangja van a frissen felújított motornak is. Amíg nem lóg, nem kell vele foglalkozni.
Arra ár inkább vigyázni kell, hogy a laza illesztés miatt ne feszüljön a csapágy, mert akkor irtó hamar ki fog kopni, erre a szerelési könyv is figyelmeztet. Ezek miatt én pl a csapágybehúzót preferálom, azzal tuti, hogy a csapágy belső gyűrű koppanásig fent van a helyén.
Szerintem. :)
TS powa!
Kép
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nyakas »

allllli írta:
robika ts150 írta: 2012.09.21 írta:
na és most jőn a csattanó ugye bár 150-es ként vettem a motort papíron de nem az hanem 125-ős a hengerre az van írva és mind ez tegnap történt gondolhatod milyen ideges lettem :x szóval ennyit a tegnapi napról és persze sehol nem volt nyitva semmilyen motorosbolt

Érdekes egybeesés. Amikor te rájöttél, hogy a 150-esed 125-ös, én aznap vettem a mocit és kiderült ősszel, hogy ez is csak papíron volt 150, valójában 125 henger volt rajta. Hát nekem is főtt a fejem... valami különös csomópont ez a nap a tér-idő kontinuumban :D
mint az 1955.nov.5. (remélem van, aki érti) :)
Back tu de future . #-o
A viz szalad, a kő marad!
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

robika ts150 írta: 2012.09.21 írta:
na és most jőn a csattanó ugye bár 150-es ként vettem a motort papíron de nem az hanem 125-ős a hengerre az van írva és mind ez tegnap történt gondolhatod milyen ideges lettem :x szóval ennyit a tegnapi napról és persze sehol nem volt nyitva semmilyen motorosbolt

Érdekes egybeesés. Amikor te rájöttél, hogy a 150-esed 125-ös, én aznap vettem a mocit és kiderült ősszel, hogy ez is csak papíron volt 150, valójában 125 henger volt rajta. Hát nekem is főtt a fejem... valami különös csomópont ez a nap a tér-idő kontinuumban :D
mint az 1955.nov.5. (remélem van, aki érti) :)
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nyakas »

uli írta:Köszi szépen! Összeraktam a blokkot. Viszont elkövettem egy hibát, egy távtartó alátét kimaradt. Az ábrán a 15-össel jelölt. A másik oldalán benne van. Baj lehet belőle? Szétszedjem még most a blokkot? Köszi!

http://kepfeltoltes.hu/view/130321/6663 ... es.hu_.jpg
NEM ! 8)
A viz szalad, a kő marad!
Avatar
uli
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 36
Csatlakozott: 2012.07.05. 21:36
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: uli »

Köszi szépen! Összeraktam a blokkot. Viszont elkövettem egy hibát, egy távtartó alátét kimaradt. Az ábrán a 15-össel jelölt. A másik oldalán benne van. Baj lehet belőle? Szétszedjem még most a blokkot? Köszi!

http://kepfeltoltes.hu/view/130321/6663 ... es.hu_.jpg
-----------
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kupi »

uli írta:Sziasztok!
Ha a főtengelycsapágynak axiális játéka van az mennyire baj? Radiális nincs semmi, de tengely irányban érezhetően van. Vadonat új csapágyakról van szó, természetesen. Valaki itt még a télen ajánlotta, ZKL.
Bele merjem rakni, vagy inkább vegyek új FAGot vagy SKFet?
Köszi!
Üdv
Én (is) ajánlottam a ZVL-t(szlovák jelölés-ZKL cseh de ugyan az) nekem bevált a Pannoniába már túl vagyok majdnem az ezer Km vele és semmi lógás... elvileg minimális oldalirányú mozgás lehet egy új csapágynál még a nevesebb FAG-SKF nél is.A lényeg ha elmentél vele 20-30 ezret akkor sem lehet nagyobb az a bizonyos lógás". Sajnos én pont SKF csapággyal jártam így és nem is egy simsonál én újítottam fel őket és bizony a csapágyak hamar megadták magukat,ezért tértem én is át az olcsóbb kisebb nevű csapágyra(ZVL)mivel ezekkel eddig nem volt probléma (a saját simomba is SKF van az már túl van a 15000km és jó bár kb 7 éve csináltam)lehet akkor még jobb volt a csapágy.
Az MZ-m(két éves csapágyak) is SKF de mivel 7000km körül van benne és bizony lóg a főtengely és oldal irányba is ezért a jövő hónapba azt is kicserélem lehet ZVL lesz benne majd.
Én csalódtam már sok neves termékbe ami azért nem is volt olcsó.
És még egy érdekesség:én ilyen keleti csodákat"javítok és nem találkoztam még a 25 év alatt főtengely csapágy hibás babettával pedig láttam már párat de ha valamiért(berohadt az állásba..)kicserélték a csapágyait(akár FAG ra vagy bármi másra) azok hamar megadták magukat,gyárilag szlovák csapágyas ..
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
uli
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 36
Csatlakozott: 2012.07.05. 21:36
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: uli »

Sziasztok!
Ha a főtengelycsapágynak axiális játéka van az mennyire baj? Radiális nincs semmi, de tengely irányban érezhetően van. Vadonat új csapágyakról van szó, természetesen. Valaki itt még a télen ajánlotta, ZKL.
Bele merjem rakni, vagy inkább vegyek új FAGot vagy SKFet?
Köszi!
-----------
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

Kedves Jani!
Én is úgy vettem a 150-es ETZ-met, hogy 125-ös henger volt rajta 150-es hengerfejjel. Minden további nélkül működött. Külső méretben nincs különbség a 150 és 125 henger között.
De a 150-es dugót szeintem ne tedd bele a 125-ös hengerbe :lol:
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Srácok a 250/1 -es blokktartóját be lehet rakni a 250-es etz-be?

És a 251-es hengert hogy tudom megkülönböztetni a 250-es -től(már Bambi leírta egyszer de nem találom)
Avatar
pdav87
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 27
Csatlakozott: 2013.02.28. 22:16
MZ-d típusa: mz ts 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pdav87 »

kupi írta:
pdav87 írta:Hali!
Van egy mz ts 125-ös motorom, mindennapos használatban hajtom, az fél éve elkezdett csörögni a blokk, mostanában egyre hangosabban és fémesen, főleg akkor jön elő ha bemelegszik, én a csapszegre gondolok, de biztosan nem tudom: Hogyan tudnám ellenőrizni, hogy mi csörög? Amúgy vettem egy csapszeget amihez adtak tűgörgőt is, hogyan kell kicserélni?
Üdv.
Sajnos ez nem ilyen egyszerű,a csörgés"lehet a henger vagy dugó+gyűrű páros okán de lehet a belső (kuplung) lánc is ami a TS 125 egyik tipikus betegsége,egyszerűen kinyúlik aztán meg beleér a motorházba azt reszelgeti....Vigyázz mert az első évjáratok nem tűgörgősek felül hanem bronz perselyesek,(kb 1982 ig)ezeket házilag nem lehet felcserélni és általában nem ezek csörögnek hanem kopognak mind a dizel" és főleg az aló csapágy ami mindegyikbe tűgörgős az hal meg.
Át kell nézni az a biztos,egyébként is a TS 125 nem a csendességéről híres.
Nagyobb fordulaton kezd el kopogni. Ha mondjuk ez csapszeg hiba akkor azt érdemes megjavítani minnél előbb, vagy hajthatom így nem okoz a többi alkatrészben kárt? Minden nap 50 km-t megyek vele, havi 2-3 nap nem használom.
MZsGabi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 54
Csatlakozott: 2012.08.05. 16:50
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MZsGabi »

gesszti írta:
MZsGabi írta:Sziasztok!
Ebben az esetben hogy tudom be indítani?
Vedd ki a gyertyát, majd teljes gáz állásban rugdosd meg párszor, hogy szellőzzön át a blokk. Gyertya vissza, és szintén teljes gáz állásban rugd, vagy told. El fog indulni.
Köszi!
Sok sok ki tartással be indult.:)
Nem volt egy szerű.
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

bambi írta:
Andrá$ írta:Az enyém is csörög már vagy 17 ezer kilóméter óta most 33 ezer körül van benne és mondhatni ugyanúgy csörög,én megszoktam, a motorja jól megy, addig nem bántom míg nem csörög "máshogy" :roll:
Míg csörög addig biztos hogy megy. :wink:
:smt023
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

Andrá$ írta:Az enyém is csörög már vagy 17 ezer kilóméter óta most 33 ezer körül van benne és mondhatni ugyanúgy csörög,én megszoktam, a motorja jól megy, addig nem bántom míg nem csörög "máshogy" :roll:
Míg csörög addig biztos hogy megy. :wink:
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Az enyém is csörög már vagy 17 ezer kilóméter óta most 33 ezer körül van benne és mondhatni ugyanúgy csörög,én megszoktam, a motorja jól megy, addig nem bántom míg nem csörög "máshogy" :roll:
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kupi »

pdav87 írta:Hali!
Van egy mz ts 125-ös motorom, mindennapos használatban hajtom, az fél éve elkezdett csörögni a blokk, mostanában egyre hangosabban és fémesen, főleg akkor jön elő ha bemelegszik, én a csapszegre gondolok, de biztosan nem tudom: Hogyan tudnám ellenőrizni, hogy mi csörög? Amúgy vettem egy csapszeget amihez adtak tűgörgőt is, hogyan kell kicserélni?
Üdv.
Sajnos ez nem ilyen egyszerű,a csörgés"lehet a henger vagy dugó+gyűrű páros okán de lehet a belső (kuplung) lánc is ami a TS 125 egyik tipikus betegsége,egyszerűen kinyúlik aztán meg beleér a motorházba azt reszelgeti....Vigyázz mert az első évjáratok nem tűgörgősek felül hanem bronz perselyesek,(kb 1982 ig)ezeket házilag nem lehet felcserélni és általában nem ezek csörögnek hanem kopognak mind a dizel" és főleg az aló csapágy ami mindegyikbe tűgörgős az hal meg.
Át kell nézni az a biztos,egyébként is a TS 125 nem a csendességéről híres.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
pdav87
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 27
Csatlakozott: 2013.02.28. 22:16
MZ-d típusa: mz ts 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pdav87 »

Hali!
Van egy mz ts 125-ös motorom, mindennapos használatban hajtom, az fél éve elkezdett csörögni a blokk, mostanában egyre hangosabban és fémesen, főleg akkor jön elő ha bemelegszik, én a csapszegre gondolok, de biztosan nem tudom: Hogyan tudnám ellenőrizni, hogy mi csörög? Amúgy vettem egy csapszeget amihez adtak tűgörgőt is, hogyan kell kicserélni?
bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bomber93 »

Van egy kuplungom gyönyörű a fogazása alig futott valamit gyári de előzetes ellenőrzés alapján egy repedésre lettem figyelmes.
Lehet ezzel valamit csinálni? Vagy kuka?
Kép

Kép
bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bomber93 »

Köffi. Már szabom is :D
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

bomber93 írta:Hali!
Valaki csinált már olyat, hogy 125 ös Ts-nél a kuplung kinyomó pálcát több darabból rakta össze? (nekem a gyári végét valamiért levágták/törték a bolti az fosadék minőségű viszont nekem van itthon ugyanekkora átmérőjű pálca csak rövidebb+ csapágygolyók és úgy gondoltam, hogy úgy rakom össze mint a simsonnak van.
Szerintetek jó ötlet?
A pálcadarabokat méretre szabod, közélyük golyót teszel, a hosszabb rész álljon a lánckerék felé.
Volt ilyen gyárilag is....... (ES vagy TS valamelyik kiadásánál láttam talán)
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bomber93 »

Hali!
Valaki csinált már olyat, hogy 125 ös Ts-nél a kuplung kinyomó pálcát több darabból rakta össze? (nekem a gyári végét valamiért levágták/törték a bolti az fosadék minőségű viszont nekem van itthon ugyanekkora átmérőjű pálca csak rövidebb+ csapágygolyók és úgy gondoltam, hogy úgy rakom össze mint a simsonnak van.
Szerintetek jó ötlet?
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gesszti »

MZsGabi írta:Sziasztok!
Ebben az esetben hogy tudom be indítani?
Vedd ki a gyertyát, majd teljes gáz állásban rugdosd meg párszor, hogy szellőzzön át a blokk. Gyertya vissza, és szintén teljes gáz állásban rugd, vagy told. El fog indulni.
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Próbáld betolni.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
MZsGabi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 54
Csatlakozott: 2012.08.05. 16:50
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MZsGabi »

Sziasztok!
Kezdő motoros vagyok van egy kis problémám.
250 etz-m nem akar be indulni.
Eddig simán indult "2 rúgás szívatóval gyújtás nélkül aztán gyújtás és mám indult is"
De legutóbb meg próbáltam szívató nélkül nem indult aztán szívatóztam, úgy sem indult.
És azóta sem indul.Szikra van benzin van "szerintem túl sok is ,még a kipufogón is az jön" :(
Ebben az esetben hogy tudom be indítani?
Avatar
occsike87
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 73
Csatlakozott: 2012.12.13. 16:31
MZ-d típusa: Mz etz 125
Tartózkodási hely: Dunaújváros

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: occsike87 »

Jogos. Erre nem is godoltam. Du kipróbálom. Kösz a tippet:-)
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

occsike87 írta:Hagyhogy nem csőgázzal? Úgy mértem, h gyertya ki mérőóra be, rugdosás. Pontosabban kézzel is simán átnyomtam a holtponton a motor mellett gugolva. Pedig már egy ideje nem is gyúrok:mrgreen:
Ha a szívótorkon nem tud beáramlani a levegő, akkor nem is fog tudni sűríteni semmit. Ez alap egy kompressziómérésnél!
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
occsike87
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 73
Csatlakozott: 2012.12.13. 16:31
MZ-d típusa: Mz etz 125
Tartózkodási hely: Dunaújváros

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: occsike87 »

Hagyhogy nem csőgázzal? Úgy mértem, h gyertya ki mérőóra be, rugdosás. Pontosabban kézzel is simán átnyomtam a holtponton a motor mellett gugolva. Pedig már egy ideje nem is gyúrok:mrgreen:
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

occsike87 írta:Az álomhatár 6 bar, ott vagy indul, vagy nem. Ha igen, akkor is nehezen. 8-9 vagy többnek kellene lennie.
Szivatóval elsőre indul, jön megy akár 2 fővel is. De mindenképpen felújítós :grin: [/quote]

viszont ha nem csőgázzal mértétek, lehet ekkora kompressziót mérni egy tökéletes motoron is...
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
occsike87
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 73
Csatlakozott: 2012.12.13. 16:31
MZ-d típusa: Mz etz 125
Tartózkodási hely: Dunaújváros

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: occsike87 »

Az álomhatár 6 bar, ott vagy indul, vagy nem. Ha igen, akkor is nehezen. 8-9 vagy többnek kellene lennie.[/quote]

Szivatóval elsőre indul, jön megy akár 2 fővel is. De mindenképpen felújítós:grin:
hdani93
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 90
Csatlakozott: 2010.04.03. 11:31
MZ-d típusa: ETZ 150, ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hdani93 »

occsike87 írta:Hali. Szerintetek gáz ha 2 bar van a blokkban? :mrgreen:
Nagyjából mennyi kéne legyen? Én 8 bar körül tudom (125 etz)

Az álomhatár 6 bar, ott vagy indul, vagy nem. Ha igen, akkor is nehezen. 8-9 vagy többnek kellene lennie.
Kép
Avatar
occsike87
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 73
Csatlakozott: 2012.12.13. 16:31
MZ-d típusa: Mz etz 125
Tartózkodási hely: Dunaújváros

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: occsike87 »

Hali. Szerintetek gáz ha 2 bar van a blokkban? :mrgreen:
Nagyjából mennyi kéne legyen? Én 8 bar körül tudom (125 etz)
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nyakas »

allllli írta:Sziasztok!

Amikor berúgom a motoromat, néha a fordulatszámmérő nem mér. Ilyenkor le szoktam állítani, majd ismét berúgom és működik. Múltkor úgyanígy jártam, mondom nem baj megyek vele így is(mert siettem), hogy nem mér a ford. mérő. Rakom egyesbe, erre megindul hátrafelé...tehát visszafelé indult el a motor. De csak néha csinálja ezt, mi okozhatja?
Gyujtás helytelensége, lógó fötengelycsapágy.
A viz szalad, a kő marad!
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

Sziasztok!

Amikor berúgom a motoromat, néha a fordulatszámmérő nem mér. Ilyenkor le szoktam állítani, majd ismét berúgom és működik. Múltkor úgyanígy jártam, mondom nem baj megyek vele így is(mert siettem), hogy nem mér a ford. mérő. Rakom egyesbe, erre megindul hátrafelé...tehát visszafelé indult el a motor. De csak néha csinálja ezt, mi okozhatja?
revell
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 51
Csatlakozott: 2012.09.04. 13:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Pusztazámor

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: revell »

hdani93 írta:

Szia,

Nem 250esem van. Rosszul írtam ki amikor regeltem ide. bocsi :) Annak a gyári méretét is megtudnád mondani?

Köszi
Persze. Közben láttam másik topikban, csak azt írás után. Mivel eléggé öszvér az a motor leírás alapján, írom mindkettőt.
16"-os hátsó kerékkel elöl 21 fogas a gyári,
18"-os hátsó kerékkel viszont 19 fogas.
na hát azt foggalmam sincs mekkora a kerék :) majd utána nézek. de akkor semelyik kerékhez sem gyári a 20as :D köszi :)
hdani93
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 90
Csatlakozott: 2010.04.03. 11:31
MZ-d típusa: ETZ 150, ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hdani93 »


Szia,

Nem 250esem van. Rosszul írtam ki amikor regeltem ide. bocsi :) Annak a gyári méretét is megtudnád mondani?

Köszi
Persze. Közben láttam másik topikban, csak azt írás után. Mivel eléggé öszvér az a motor leírás alapján, írom mindkettőt.
16"-os hátsó kerékkel elöl 21 fogas a gyári,
18"-os hátsó kerékkel viszont 19 fogas.
Kép
Avatar
döröggzulttánnn
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2012.05.09. 22:04
MZ-d típusa: kistézzé

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: döröggzulttánnn »

[quote="revell
Szia,

Nem 250esem van. Rosszul írtam ki amikor regeltem ide. bocsi :) Annak a gyári méretét is megtudnád mondani?

Köszi[/quote]
ollvas visza etykét oltald az halytásrencer toppikba, merdt odtan levatyon irrva, mindennt
Neduddki
revell
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 51
Csatlakozott: 2012.09.04. 13:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Pusztazámor

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: revell »

hdani93 írta:
revell írta:Sziasztok,

Tudnátok abban segíteni, hogy most per pillanat egy 20as első lánckerék van fent, de a legkisebb emelkedőt bármelyik sebességben megérzi, 100nál többet még nem igazán tudtam vele menni sehol, 100nál 5.ben kb 4ezret forgott, max 5 ezret :) Mekkora lánckerékre érdemes váltani, hogy ne nagyon kelljen viszakapcsolgatni az emelkedőknél, és hogy ne essen vissza annyira a sebesség?

előre is köszi
revell

Heló!

ETZ 125-öd van ugye? Annak a gyári méretű első lánckereke 15 fogas. A 150-esé pedig 16. Azt hiszem ez mindent elmond.


Szia,

Nem 250esem van. Rosszul írtam ki amikor regeltem ide. bocsi :) Annak a gyári méretét is megtudnád mondani?

Köszi
hdani93
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 90
Csatlakozott: 2010.04.03. 11:31
MZ-d típusa: ETZ 150, ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hdani93 »

revell írta:Sziasztok,

Tudnátok abban segíteni, hogy most per pillanat egy 20as első lánckerék van fent, de a legkisebb emelkedőt bármelyik sebességben megérzi, 100nál többet még nem igazán tudtam vele menni sehol, 100nál 5.ben kb 4ezret forgott, max 5 ezret :) Mekkora lánckerékre érdemes váltani, hogy ne nagyon kelljen viszakapcsolgatni az emelkedőknél, és hogy ne essen vissza annyira a sebesség?

előre is köszi
revell

Heló!

ETZ 125-öd van ugye? Annak a gyári méretű első lánckereke 15 fogas. A 150-esé pedig 16. Azt hiszem ez mindent elmond.
Kép
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

zsakfos írta:
pempelli írta:Valaki linkelt itt régebben szimering kopás helyére valami perselyt de nem találom valaki nem tudja a linket illetve hol
Skf boltban keress.
Erre gondoltál ugye?
http://www.karb-tech.hu/index.php?m=ter ... 1441595833
Igen ez az,köszi,már csak ki kellene deríteni hol lehet kapni illetve mennyi az ára.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

pempelli írta:Valaki linkelt itt régebben szimering kopás helyére valami perselyt de nem találom valaki nem tudja a linket illetve hol
Skf boltban keress.
Erre gondoltál ugye?
http://www.karb-tech.hu/index.php?m=ter ... 1441595833
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
revell
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 51
Csatlakozott: 2012.09.04. 13:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Pusztazámor

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: revell »

Sziasztok,

Tudnátok abban segíteni, hogy most per pillanat egy 20as első lánckerék van fent, de a legkisebb emelkedőt bármelyik sebességben megérzi, 100nál többet még nem igazán tudtam vele menni sehol, 100nál 5.ben kb 4ezret forgott, max 5 ezret :) Mekkora lánckerékre érdemes váltani, hogy ne nagyon kelljen viszakapcsolgatni az emelkedőknél, és hogy ne essen vissza annyira a sebesség?

előre is köszi
revell
Pepe
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2012.09.10. 13:40
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Pepe »

Sziasztok!
Tapasztaltatok már olyat 250 es etz-n hogy 3000 1/min-es fordulatszámon elkezd valami durván csörögni a baloldalt?alatta és fölötte meg se csörren.ha igen nagyon szépen megköszönném ha le irnátok mi okozza ezt.
köszi
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Valaki linkelt itt régebben szimering kopás helyére valami perselyt de nem találom valaki nem tudja a linket illetve hol
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

Pb369 írta:Sziasztok
segítséget szeretnél tőletek kérni etz 150-es blokkomat szeretném felújítani és ha valaki leírná hogy milyen szimering és csapágyak kellenek meg hogy hány darab megköszönöm meg azt is ha van valakinek elfekvőbe egy robbantott ábrája
előre is köszi :D
Szia!
Én ebből szedtem ki a szimering és csapágyméreteket:
Csatolmányok
etz125150alkatreszjegyzek.doc
ETZ 150 alkatrészjegyzék
(1.99 MiB) Letöltve 146 alkalommal.
Pb369
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2013.03.11. 20:55
MZ-d típusa: Etz 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Pb369 »

Sziasztok
segítséget szeretnél tőletek kérni etz 150-es blokkomat szeretném felújítani és ha valaki leírná hogy milyen szimering és csapágyak kellenek meg hogy hány darab megköszönöm meg azt is ha van valakinek elfekvőbe egy robbantott ábrája
előre is köszi :D
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 50 vendég