Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

behan írta:
pempelli írta:Srácok ha veszek egy motort ,azzal adásvételivel eladhatom úgy hogy nem iratom át?
Eladhatodd,csak a következő vevő az átíratásnál benyújtja a forgalmi mellé az adás-vételidett,mivel a folytonosságnak meg kell lennie,és már ki is derült,hogy nem iratadd át 15 napon belül.Kényszerátíratás +bírság!
Persze nem közöltedd,hogy most konkrétan milyen motorról van szó,forgalomban van,vagy ki van vonva,mert végleg kivont esetében nem kell átíratni! :D
Véglegesen kivonja a srác úgy veszem meg,adásvételivel.Ezt akkor már nem lehet forgalomba állítani majd ugye?
behan
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2010.10.27. 18:21
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: behan »

pempelli írta:Srácok ha veszek egy motort ,azzal adásvételivel eladhatom úgy hogy nem iratom át?
Eladhatodd,csak a következő vevő az átíratásnál benyújtja a forgalmi mellé az adás-vételidett,mivel a folytonosságnak meg kell lennie,és már ki is derült,hogy nem iratadd át 15 napon belül.Kényszerátíratás +bírság!
Persze nem közöltedd,hogy most konkrétan milyen motorról van szó,forgalomban van,vagy ki van vonva,mert végleg kivont esetében nem kell átíratni! :D
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Ha nem mentek sokat a motorral, akkor egy tajwani Bing is megérheti. ~50e km-t kibír, és asszem 17e Ft. Kell bele egy német tű, mert gyárilag szar van benne, és u.a mint a német. Sőt az úszó megoldása jobb is sztem.

Vagy egy jó csatos karbi. :-k
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Srácok ha veszek egy motort ,azzal adásvételivel eladhatom úgy hogy nem iratom át?
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kupi »

Szia kupi!!! Köszi szépen véleményed,minden kép utána nézek.Igen,simsonon már én is láttam és írásom óta már kaptam biztató szavakat már csak 45-ezret kell össze szednem ennyi az egész.??!! :roll: Mielőbbi szép időt!!!""""


MENYI???
Ennyi pénz a világon nincs! 45 ezerért nem sokan vennénk meg,én biztos nem tudnám(asszony meg is ölne) akkor inkább keresnék bontottat .Biztosan jó sőt jobb mind a gyári BVF de szerintem azért annyival nem jobb(én az elmúlt 30 évet BVF-karbikkal motoroztam végig és nem panaszkodhatok rájuk pedig volt vagy 5 MZ-m és sok sok simsonom) .Szerintem max 10000Ft biztosan találnál valami elfekvő karbit ami tutira jó de 45 pénzért már komplett motort is ,akkor lenne minden alkatrészed cserébe és az még tutira eredeti gyári lenne (DDR cuccok valami pajtából gondolj bele lehet akár még újszerű is)... És ez valóság én már sokszor találkoztam ilyesmivel.Kérdezni kell és keresni,de ha meglesz a Bing-ed" meséld el milyen is vele érdekelne hátha karácsonyra nekem is hozna az a ......soha sem lehet tudni.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
MZsGabi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 54
Csatlakozott: 2012.08.05. 16:50
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MZsGabi »

szketo írta:
kupi írta:Lehet nem ez a hely inkább máshol kellene de a lényeg:Mz-vel ilyen tapasztalatom nincs de simsonon sokat láttam Binget"és nagyon szépen mennek vele a fogyasztásuk is visszafogott ezért Mz-re is jó lehet biztosan főleg ha jó típust(rá valót veszel).(Ha lenne keretem rá tutira vennék én is simsonra biztos.)Az Mz-m még jó a gyárival is.

Szia kupi!!! Köszi szépen véleményed,minden kép utána nézek.Igen,simsonon már én is láttam és írásom óta már kaptam biztató szavakat már csak 45-ezret kell össze szednem ennyi az egész.??!! :roll: Mielőbbi szép időt!!!
Hali!
Nekem BING 84-es karbim van a 250 etz-n.
Avatar
szketo
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Üllő

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: szketo »

kupi írta:Lehet nem ez a hely inkább máshol kellene de a lényeg:Mz-vel ilyen tapasztalatom nincs de simsonon sokat láttam Binget"és nagyon szépen mennek vele a fogyasztásuk is visszafogott ezért Mz-re is jó lehet biztosan főleg ha jó típust(rá valót veszel).(Ha lenne keretem rá tutira vennék én is simsonra biztos.)Az Mz-m még jó a gyárival is.

Szia kupi!!! Köszi szépen véleményed,minden kép utána nézek.Igen,simsonon már én is láttam és írásom óta már kaptam biztató szavakat már csak 45-ezret kell össze szednem ennyi az egész.??!! :roll: Mielőbbi szép időt!!!
,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
Avatar
szketo
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Üllő

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: szketo »

hell írta:Használd a keresőt vagy olvas vissza jópáran leírtuk sokszor a tapasztalatunkat róla(köztük én is nem egyszer)....

Köszönöm szépen a hasznos tanácsot,utána nézek \:D/
,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
Avatar
Vaspali
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 117
Csatlakozott: 2012.03.09. 17:50
MZ-d típusa: Mz ETZ 250
Tartózkodási hely: Sopron

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Vaspali »

dkari írta:
Thomas_Hun írta:Rendben, köszönöm!

És dugattyúból milyet érdemes venni? Van jó minőségű?

Azt nem tudom pontosan de itt a fórumon leginkább a lengyel gyártmányút szokták ajánlani.

Thx! \:D/
2 stroke force...
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: dkari »

Thomas_Hun írta:Rendben, köszönöm!

És dugattyúból milyet érdemes venni? Van jó minőségű?

Azt nem tudom pontosan de itt a fórumon leginkább a lengyel gyártmányút szokták ajánlani.
Avatar
Vaspali
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 117
Csatlakozott: 2012.03.09. 17:50
MZ-d típusa: Mz ETZ 250
Tartózkodási hely: Sopron

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Vaspali »

Rendben, köszönöm!

És dugattyúból milyet érdemes venni? Van jó minőségű?
2 stroke force...
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: dkari »

Thomas_Hun írta:125/150-es ETZ-hez próbálta már valaki ezt a javító készletet?

http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... cts_id=895

Nekem 150-es ts ben van ilyen. Teljesen jó választás.
Avatar
Vaspali
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 117
Csatlakozott: 2012.03.09. 17:50
MZ-d típusa: Mz ETZ 250
Tartózkodási hely: Sopron

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Vaspali »

125/150-es ETZ-hez próbálta már valaki ezt a javító készletet?

http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... cts_id=895
2 stroke force...
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: dkari »

Sziasztok!

Valaki fel tudna homályosítani hogy a kis ts 125-ös és 150-es hengere között a felömlők mérete különbözik e vagy egyforma?

Köszönöm!
Avatar
Extremeblast
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2011.08.17. 14:38
MZ-d típusa: Mz ETZ 250 '86
Tartózkodási hely: Kraszna/Kolozsvár
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Extremeblast »

Toronto írta:Egy ilyen karbit érdemes megvenni? Milyen a minősége? Tartós? Keressek inkább használtat?
http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... cts_id=303
Ettől a súberügytől kezdek beijedni. [-o<
Sajnos az utángyártottak elég ramatyok, én inkább jobb állapotú használt gyárit ajánlanék. (saját tapasztalat)
Kép
Avatar
Toronto
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2013.02.03. 17:00
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Toronto »

Egy ilyen karbit érdemes megvenni? Milyen a minősége? Tartós? Keressek inkább használtat?
http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... cts_id=303
Ettől a súberügytől kezdek beijedni. [-o<
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Álljunk meg, ez így nem teljesen igaz. Volt nekem is egy kikopott karbim, volt vagy 4 tized ovalitás a házban. Vettem egy súbert, nade nem egyszerűt, hanem túlméretest (igen, létezik ugyanúgy mint a dugattyúnál). Ez 5 tizeddel nagyobb, mint az eredeti.

Nyilván nem ment bele, mert az ellipszis (amire kopott) kistengelye kisebb volt mint az új súber maga. De fogni kell csiszolópapírt, először durvábbat, majd ha megvan a méret, akkor finomabbat, és egyenletesen kicsiszolni. Persze, aki esztergába be tudja fogni, az tegyen úgy, a végeredmény jobb lesz, és kevésbé szenvedős. Én kézzel vettem ki a felesleges anyagot.

10 ezer felett mentem már vele, és a hangja még mindig nem jött vissza, nagyon fasza kis karbi azóta is, hangra is, teljesítményre és fogyasztásra.

Hogy a túlméretes súbert honnan lehet beszerezni... hát nekem a Futár motoros boltban húzott elő a Peti egyet a pult alól (ára ugyanaz mint az utángyártott szarnak), de azóta sem láttam vagy hallottam ilyenről, se nála, se máshol.
Avatar
Vaspali
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 117
Csatlakozott: 2012.03.09. 17:50
MZ-d típusa: Mz ETZ 250
Tartózkodási hely: Sopron

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Vaspali »

A súber csere sajnos nem oldja meg a problémát, mert a ház is ki van kopva. :/ karbi csere
2 stroke force...
Avatar
Toronto
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2013.02.03. 17:00
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Toronto »

Ha a súber lesz a ludas, akkor annak kicserélésével megoldódik a gond, vagy ez kicsit összetettebb probléma? Holnap kipróbálom a lefogást! Gondolom jobb ha a súber mint csapágy...:D
Köszi az ötleteket! :smt039
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3066
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Hehe! :D Ez nem racsni. Súber szét lehet kopva, csak gáz húzásnál jelentkezik ahogy el emeli az alsó holtpontjától a súbert.
Igen az jó 5let, hogy leszereled a szívógumit a karbi és a légszűrőház közül, és benyúlsz valami vékonnyal, megnyomod kicsit a súbert. Akkor kiderül az volt e.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2804
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

allllli írta:ETZ 150 főtengelyszimering mindkét oldalon ugyanakkora?? Alkatrészkatalógus szerint igen, de a 150-es szervízfilmben a kuplung oldalon nagyobb a szimering, mint a generátor oldalon.
Igen, ugyanakkora!
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
Vaspali
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 117
Csatlakozott: 2012.03.09. 17:50
MZ-d típusa: Mz ETZ 250
Tartózkodási hely: Sopron

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Vaspali »

Szerintem is súber. :cry:
2 stroke force...
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Toronto írta:Sziasztok,
nemrégiben került hozzám, egy 250-es ETZ. Gázadásnál igen fura, zörgő hang hallatszik a blokk felől. Elmesélni nem tudom, ezért egy rövidke videót töltöttem fel a jelenségről a youtubera, a hozzászólás végén lesz a hivatkozás. Az a kérdésem, hogy mi lehet ez? Csapágy? De melyik? Veszélyes probléma jele ez a hang?

http://www.youtube.com/watch?v=W6AwGtuKx9k

A segítségeket nagyon-nagyon köszönöm.
Szerintem is súber vagy felső tűgörgő,nyúlj be a légszűrő felől miközben megy a motor és úgy le tudod fogni a súbert mindjárt kiderül az-e a hang okozója.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára pempelli 2013.02.03. 19:18-kor.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Mintha a berúgókar racsnizna :mrgreen: utoljára Sunbimnél hallottam ezt (ugye te voltál? :D) amikor eltört a berúgókarja...

Ettől persze semmi se biztos, nameg az alapjáraton is csinálta, csak arra emlékeztet :P

Amúgy mivel ha nem húzod a gázt, szép a hangja, fordulattól függetlenül, valamiért a súber istentelen zörgése ugrik be...
Avatar
Toronto
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2013.02.03. 17:00
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Toronto »

Sziasztok,
nemrégiben került hozzám, egy 250-es ETZ. Gázadásnál igen fura, zörgő hang hallatszik a blokk felől. Elmesélni nem tudom, ezért egy rövidke videót töltöttem fel a jelenségről a youtubera, a hozzászólás végén lesz a hivatkozás. Az a kérdésem, hogy mi lehet ez? Csapágy? De melyik? Veszélyes probléma jele ez a hang?

http://www.youtube.com/watch?v=W6AwGtuKx9k

A segítségeket nagyon-nagyon köszönöm.
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

ETZ 150 főtengelyszimering mindkét oldalon ugyanakkora?? Alkatrészkatalógus szerint igen, de a 150-es szervízfilmben a kuplung oldalon nagyobb a szimering, mint a generátor oldalon.
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

bébé írta:
pempelli írta:Srácok ETZ 250 henger méret hogy növekszik?69,9 alatt még van méret?ha van mik azok?

Igen van még 2 méret, ~69.00 alpméret, ill. az első fúrás ~69.50.
Köszönöm,hozzám került egy gyári 69,9-es gyári dugó és nem tudtam van-e alatta méret,így tudok hozzá hengert szerezni elvileg,
bébé
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
MZ-d típusa: mz ts 250/1
Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bébé »

pempelli írta:Srácok ETZ 250 henger méret hogy növekszik?69,9 alatt még van méret?ha van mik azok?

Igen van még 2 méret, ~69.00 alpméret, ill. az első fúrás ~69.50.
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Srácok ETZ 250 henger méret hogy növekszik?69,9 alatt még van méret?ha van mik azok?
Avatar
K.Imi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 281
Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
MZ-d típusa: ETZ 251m
Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: K.Imi »

motortartó gumibak a neve, ha repedve van cseréld ki szerintem....

a leírt problémát nem tudom okozhatja-e ez a hiba, de a hátsó motortartók körül is érdemes lenne szétnézni, nekem ott volt a gond mikor jobban "rezgett" a motor
MZ ETZ 251e '89
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

Helló!

Meg tudnátok mondani, hogy mi lehet a becsületes neve annak a rezgést csillapító valaminek, ami kis etz-n a hengert köti össze a vázzal?
Az lehet hogy ha az az összekötő meg van repedve, akkor kis fordulaton jobban remeg az egész motor?

Köszi!
Üdv!
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2804
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

KILL3R etz írta:Mégis gyorsabb, és kevesebbet eszik a motorom.... :roll: :twisted: :twisted: :D
Mert pár évvel fiatalabb... :twisted:
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

KILL3R etz írta:Mégis gyorsabb, és kevesebbet eszik a motorom.... :roll: :twisted: :twisted: :D
:smt067 :smt068 :smt070 :smt021
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Mégis gyorsabb, és kevesebbet eszik a motorom.... :roll: :twisted: :twisted: :D
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

KILL3R etz írta:Jogos... Amúgy meg tudod hogy nem szeretem az elektronikus gyulát. Se csapággyal, se anélkül... :D
Jó öreg mexa... 8)
Tudom.
Azt is tudom mióta.Nyakas nem hiába helyesel mindig amikor beirod valahová. :D

Nekem semmi bajom nincs vele és ha tönkremenne,akkor is olyat raknék bele.
Nekem nem hiányzik a megszakitó minden nyűgje.
Amióta ez van nekem,azt sem tudom hol keressem gyújtást :D
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nyakas »

\:D/
KILL3R etz írta:Jogos... Amúgy meg tudod hogy nem szeretem az elektronikus gyulát. Se csapággyal, se anélkül... :D
Jó öreg mexa... 8)
A viz szalad, a kő marad!
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Jogos... Amúgy meg tudod hogy nem szeretem az elektronikus gyulát. Se csapággyal, se anélkül... :D
Jó öreg mexa... 8)
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

KILL3R etz írta:Azért "bonyolították", mert ha ennél a megoldásnál üt a főtengó, akkor a mágnes tárcsája beleérhet a HALL-jeladóba, és szépen kieszi azt... Ha a tengelyen meg van vezetve a jeladó, akkor ugye együtt mozog a tengellyel...
Egy főtengő nem üthet.Ha üt,akkor fel kell újitani. :D
Amúgy erről most nem tudsz meggyőzni hogy az jobb megoldás,látva a sok kikopott, lötyögő állitót.Tudod mire gondolok.
Na meg gondolom csak ők is belátták hogy felesleges a csapágyas buli,ha egyszer elkezdték ezt a fajta megoldást. :D
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Azért "bonyolították", mert ha ennél a megoldásnál üt a főtengó, akkor a mágnes tárcsája beleérhet a HALL-jeladóba, és szépen kieszi azt... Ha a tengelyen meg van vezetve a jeladó, akkor ugye együtt mozog a tengellyel...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

allllli írta:Ha valaki esetleg nem ismerné ezt a videót, ez ETZ 125/150 szerelési videója.
(nekem újdonság volt és hátha segítek valakinek, akinek ilyen blokkja van)


Köszi nekem ez újdonság volt.
Ami nagyon megütötte a szemem az az elektronikus gyújtás fajtája.
Amikor magamnak megcsináltam a Trabi gyújtást,már akkor nem értettem hogy a német mérnökök miért bonyolitották túl csapággyal a forgó mágnest az Etz-nél.Én simán csak felfogattam a generátor forgórészre a mágnest,a Hall Ic-t meg az állitóhelyre az állórészen azt kész.
Erre mit látok ebben a videóban???
Áttértek egy olyan megoldásra mint ahogy én csináltam az enyémen.
Ilyet még nem láttam.Azt hittem csak az az egyfajta van,a csapágyas.

Érdekes volt látni.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

Ha valaki esetleg nem ismerné ezt a videót, ez ETZ 125/150 szerelési videója.
(nekem újdonság volt és hátha segítek valakinek, akinek ilyen blokkja van)


Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

zsakfos írta:
allllli írta:No igen, viszont ha a trafó lenne nem indulna tolásra sem, pedig tolásra bármikor indul...ide Columbot kell hívni :D
Logikusan belegondolva,arra gondolnék hogy a karbiból valamiért kifogy a nafta vagy kevés folyik utána.
Ellenőrizd le hogy a csapod elegendő anyagot enged-e át,esetleg a tűszelep rendesen működik-e.
A betolás és a berúgás(nem az alkoholos változat :D ) közt ugye logikusan mi különbség van?
Többet forgat a motorn amikor betolod.
Ezért is gondolnék valami ilyesmi hibára hogy a rugdosás kevés és nem kap üzit.
Na persze ez is csak egy elmélet,de szerintem logikus.

Valóban logikus és ezért is fogom lecserélni a sz*r régi trophy kikopott karbimat egy etz 150-re valóra, csak találni kell egy jó állapotút.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Használd a keresőt vagy olvas vissza jópáran leírtuk sokszor a tapasztalatunkat róla(köztük én is nem egyszer)....
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kupi »

Lehet nem ez a hely inkább máshol kellene de a lényeg:Mz-vel ilyen tapasztalatom nincs de simsonon sokat láttam Binget"és nagyon szépen mennek vele a fogyasztásuk is visszafogott ezért Mz-re is jó lehet biztosan főleg ha jó típust(rá valót veszel).(Ha lenne keretem rá tutira vennék én is simsonra biztos.)Az Mz-m még jó a gyárival is.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
szketo
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Üllő

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: szketo »

Sziasztok!! Nálamnál tapasztaltabb motoros véleményére lennék kíváncsi. Miről is lenne szó?? Utóbbi időben erősen foglalkoztat a gondolat vajon mennyire érnél meg beruházni egy Bing84-karburátorra.
Kép A gyári BWF-el a súber és a tű által keltett zavaró csörgő hang ami nyugtalanít. pedig!!!! :roll: ..már új karburátor házat és súbert szereltem be ám a jelenség alig változott.1-2 dolgot halottam e karburátorról.Például:hogy biztonságosabb,precízebb, stabilabb az alapjárat,és állítólag kevesebb a fogyasztás is és némiképp nyomatékosabb a motor. :| Nos, ezzel kapcsolatosan szettném az észrevételetek kérni.
Mindegy egyes hozzászólást,észrevételt előre :smt023 is nagyon szépen megköszönök! :smt023
,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
ion94
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2013.01.27. 09:48
MZ-d típusa: mz ts 250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ion94 »

Nagyon szépen köszönöm a gyors és hasznos válaszokat.
Bocsi a helyesírási hibákért.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

ion94 írta:köszi hogy válaszoltál
igazából mzt most kaptam
eddig ha behuztam működött de gondolom akkor se emelt ki rendesen mert ha sebessébe beraktam és toltam úgy hogy húztam a kuplungkart semmi változás ugyan olyan mint ha sebességbe toltam volna

de nem ezért szedtem szét tömítést akarok cserélni és mikor vissza raktam a deknit azóta nem jó a kuplung



ha a kart behúzom nincs ellenállás és nem is megy vissza csak ha visszatolom
Killer megelőzött,de a videó miatt talán nem baj ha ugyanazt irtuk :D

Először is ajánlom figyelmedbe ezt a szerelési videót.Etz-é,de a /1 ugyanez ebből a szempontból.
Ami neked kell az 5'50-től látható.

A lényeg hogy amibe akasztod a kupplung bovdent a blokknál az kb 10-11 mm-re legyen a lyuk közepe a blokktól.A távolságot a beállitótárcsa frditásával változtatod.Ez a durva beállitása a kupplungnak.Utána fenna karnál állitsd be hogy 3 mm holtjáték legyen.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

ion94 írta:köszi hogy válaszoltál
igazából mzt most kaptam
eddig ha behuztam működött de gondolom akkor se emelt ki rendesen mert ha sebessébe beraktam és toltam úgy hogy húztam a kuplungkart semmi változás ugyan olyan mint ha sebességbe toltam volna

de nem ezért szedtem szét tömítést akarok cserélni és mikor vissza raktam a deknit azóta nem jó a kuplung

ha a kart behúzom nincs ellenállás és nem is megy vissza csak ha visszatolom
A kisdekni alatt, ahonnan a fordulatszám spirál jön. Ott van egy állító tárcsa, ami 2 körömmel illeszkedik a kiemelő csigához. (Ezt nevezzük durvaállítónak.) Óramutató irányával megegyezően forgasd el a tárcsát, amíg megakad, majd vissza 5-10°-ot. Utána felrakod a kis deknit, meghúzod a 3 csavart, és elvileg jónak kellene lennie, ha eddig jó volt...

Ilyenkor fent, a kuplungkarnál a finomállítót tekerd be teljesen, hogy később tudj állítani a kuplungon, ha nyúlik a bowden, vagy kopik a lamella. :wink:

Pls, próbálj meg helyesen írni, nagybetűk, vessző, stb... Így nagyon zavaró olvasni az írásod...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

zsakfos írta:
ion94 írta:hello
nekem a kuplung beállításra lenne szükségem ha behúzom a kuplungkart akkor nem old
nem tudná valaki megmondani hogyan tudnám beállítani
valaki segítsen
előre is köszönön
Pontosabban?
Beesik a kupplungkar ellenállás nélkül vagy van ellenállása csak nem old?
Előtte milyen tevékenységet csináltál a motorral?
Vagy csak úgy egyik pillanatról a másikra nem emelt ki?

Azért némileg pontosabban is leirhatnád hogy mi történt,mert így csak találgatni fog mindenki.
Sok oka lehet ennek.
Amúgy dekli oldalán az állítócsavar kontraanyáját fellazítod csavart beljebb csavarod, épp még érzel egy kis ellenállást, attól egy leheletnyit visszább tekered és meghúzod a kontraanyát, anélkül hogy a csavar elforogjon közbe... más kérdés, hogy miért történt meg, hogy nem emel ki rendesen.... egy kis használatból eredő kopás után kell állítani vagy valami gebasz történt...?

Amúgy ha semmi extra nem történt és csak kopott a tárcsa, akkor a kuplungkaron a bovdenfeszítő csavaron tekerhetsz ki egy kicsit, akkor többet fog húzni és ki kell hogy emeljen.
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
ion94
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2013.01.27. 09:48
MZ-d típusa: mz ts 250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ion94 »

köszi hogy válaszoltál
igazából mzt most kaptam
eddig ha behuztam működött de gondolom akkor se emelt ki rendesen mert ha sebessébe beraktam és toltam úgy hogy húztam a kuplungkart semmi változás ugyan olyan mint ha sebességbe toltam volna

de nem ezért szedtem szét tömítést akarok cserélni és mikor vissza raktam a deknit azóta nem jó a kuplung



ha a kart behúzom nincs ellenállás és nem is megy vissza csak ha visszatolom
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Majestic-12 [Bot] valamint 16 vendég