Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Cat
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 312
Csatlakozott: 2011.08.17. 12:39
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Tiszakécske

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Cat »

ruffirant írta:
pempelli írta: Fordulatszám kihajtónál is leszedted a csigát a kis burkolat alatt a főtengely végéről? berúgókar a dekniben marad azt nem kell levenni.
azt még nem. próbáltam leszedni de rá van annyira gyógyulva hogy nem jön le. próbáltam már melegíteni de azzal se értem sokat.de akkor próbálkozok tovább.Az sima egyszerű mentes vagy fordított? köszönöm a gyors választ

Üdv
Sima menetes, illetve a berúgókart nem kell levenni, a kuplungot sem kellett volna kiakasztani...
A csigát leszedni : ha még fentvan a lánc és a blokk a motorban akkor sebességbe rakni és rálép valaki a fékre te meg lazítod a csigát..
Élni életveszélyes dolog és eddig még mindenki belehalt!
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

ruffirant írta:
pempelli írta: Fordulatszám kihajtónál is leszedted a csigát a kis burkolat alatt a főtengely végéről? berúgókar a dekniben marad azt nem kell levenni.
azt még nem. próbáltam leszedni de rá van annyira gyógyulva hogy nem jön le. próbáltam már melegíteni de azzal se értem sokat.de akkor próbálkozok tovább.Az sima egyszerű mentes vagy fordított? köszönöm a gyors választ
Sűrű menet balos azt hiszem,rakd be 5.-be a paripát,csillag villás kulcsot rá és kalapáccsal a villás kulcsra hirtelen amekkorát tudsz,az sem baj ha valaki a hátsó féken tapos közben.
ruffirant
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2012.05.23. 17:13
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: PIlisvörösvár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ruffirant »

pempelli írta: Fordulatszám kihajtónál is leszedted a csigát a kis burkolat alatt a főtengely végéről? berúgókar a dekniben marad azt nem kell levenni.
azt még nem. próbáltam leszedni de rá van annyira gyógyulva hogy nem jön le. próbáltam már melegíteni de azzal se értem sokat.de akkor próbálkozok tovább.Az sima egyszerű mentes vagy fordított? köszönöm a gyors választ
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

ruffirant írta:Szép napot!
Belekezdtem a blokk téli felújításába (mz ts250/1). De már a szétszedésnél el is akadtam.leszedtem már a váltó kart, berugó kart, kuplungot kiakasztottam sztem az összes csavar is kinn van ami tartja a fedélt.Tudnátok segíteni hogy mit nem csináltam még amiért nem jön le ?
Fordulatszám kihajtónál is leszedted a csigát a kis burkolat alatt a főtengely végéről? berúgókar a dekniben marad azt nem kell levenni.
ruffirant
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2012.05.23. 17:13
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: PIlisvörösvár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ruffirant »

Szép napot!
Belekezdtem a blokk téli felújításába (mz ts250/1). De már a szétszedésnél el is akadtam.leszedtem már a váltó kart, berugó kart, kuplungot kiakasztottam sztem az összes csavar is kinn van ami tartja a fedélt.Tudnátok segíteni hogy mit nem csináltam még amiért nem jön le ?
behan
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2010.10.27. 18:21
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: behan »

kefe92 írta:Sziasztok!

Van egy hatalmas dilemmám és szeretnélek titeket is megkérdezni róla. A1-es jogosítványom van és szeretnék egy ETZ-t venni. Úgy vettem észre, hogy a "piacon" sokkal több 150-es, mint a 125-ös és több még olcsóbb is. Na a lényeg az, hogy meg lehetne-e csinálni azt, hogy veszek egy 150-est és lecserélem a hengert egy 125-ösre és úgy levizsgáztatom? :roll: Nem igazán szeretnék a hatóságokkal szembe fordulni. Tehát valami legális módszer van rá? :? Bocs ha hülye kérdés volt!

Válaszaitokat előre is köszönöm! :)
Neked pont 125-öst kell venni,hogy papíron megfeleljen,és arra lehet majd nagyobb hengert tenni,ha kicsit többett akarsz! :D
bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bomber93 »

Üdv Mz Ts 125 berúgó fogasívnek, hogyan kéne kinéznie? mert nekem van 3 kis mértékben különböző:S
van egy aminek az első fog le van kerekítve és a fogasív keskenyebb viszont a fogak teteje tompább.
van egy másik ami ugyanez csak csupa rozsda és nicns lekerekítve az első fog.
És van egy 3. aminek minden foga azonos nicsn lekerekítve de itt szélesebb a fogasív és kicsit hegyesebbek a fogak.

a másik kérdésem, az, hogy van ugye a kuplung kosár (gyári és nagyon jó állapotú fogai vannak keveset futott) de van az a cső rész amin rajta van a berúgó fogasív ellendarabja nah azon van egy kis repedés nem mély de pont egy ilyen horonynál van? Lehetséges ezt valahogy javítani? vagy lehet ebből valami baj használat közbe?
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

Köszi Nyakas,és Bópapa! Így már meglesz! :smt023
POD RACER
Szinter, pipa!!!
kefe92
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2013.01.03. 15:11

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kefe92 »

Sziasztok!

Van egy hatalmas dilemmám és szeretnélek titeket is megkérdezni róla. A1-es jogosítványom van és szeretnék egy ETZ-t venni. Úgy vettem észre, hogy a "piacon" sokkal több 150-es, mint a 125-ös és több még olcsóbb is. Na a lényeg az, hogy meg lehetne-e csinálni azt, hogy veszek egy 150-est és lecserélem a hengert egy 125-ösre és úgy levizsgáztatom? :roll: Nem igazán szeretnék a hatóságokkal szembe fordulni. Tehát valami legális módszer van rá? :? Bocs ha hülye kérdés volt!

Válaszaitokat előre is köszönöm! :)
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nyakas »

Ja! A lánckerék felöl van a nút a tengelyen, a fogas iv alatt csak a kontra anya található.
A viz szalad, a kő marad!
Bópapa
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 35
Csatlakozott: 2011.09.28. 14:55
MZ-d típusa: MZ ETZ 251

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Bópapa »

Stravkó írta: Nyakas, megvan a csavar,levettem a kuplungot,meg a berúgó fogasívet,a kontraanyát is,de a csavarban nincs nút. :( Egy sima csavarvég. Ez szívás :?: Nem tűnik barmoltnak a gép,minden szép és újszerűnek néz ki benne,az egysoros primerlánc sincs megnyúlva. Az mondjuk látszik,hogy volt már szétszedve a blokk,lehet hogy nem odavaló csavar került bele?
http://www.etbike.com/index.php?productID=5604

ez az a csavar (tengely) amivel állítani tudod.
a nútot (lehet hogy tudod) a kislánckerék felőli oldalon keresd, nekem is sokszor elbújt szem elől az olajsár miatt.
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

nyakas írta:
Stravkó írta:Sziasztok!
Kis Trophy váltó gondom van, dobálja a fokozatokat. Van ezeken külső állítási lehetőség,vagy szét kell kapni a blokkot?
Van , bal oldalon egy nyolcas anya kontrázza a léptető villa tengelyét! A tengelyt csavarhúzó segitségével állíthatód. A berugó fogasív alatt találod.
Ha kell alkatrész, vannak új tengelyeim, fogaskerekeim .
Nyakas, megvan a csavar,levettem a kuplungot,meg a berúgó fogasívet,a kontraanyát is,de a csavarban nincs nút. :( Egy sima csavarvég. Ez szívás :?: Nem tűnik barmoltnak a gép,minden szép és újszerűnek néz ki benne,az egysoros primerlánc sincs megnyúlva. Az mondjuk látszik,hogy volt már szétszedve a blokk,lehet hogy nem odavaló csavar került bele?
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: dkari »

bomber93 írta:Üdv! Mz Ts 150 Deluxe- ot újítok fel napi használatra.
Főtengelyhez C4 es vagy C3 mas csapágyakat vegyek?
milyen márkát ajánlotok? Skf? Koyo? FAG? NKE(osztrák)

Ui: Ts 250 hátsó kerékagyba, lánckerékbe és TS 150 első kerékbe milyen csapágyak kellenek?

Előre is köszi!
Szerintem és mások szerint is a közép út megfelelő. Azaz a Koyo csapágy C3 főtengelyhez Viton szimeringel. A kerékagyakba a szlovák csapágy tökéletesen megfelel véleményem szerint. (nekem is így van :) )
bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bomber93 »

Üdv! Mz Ts 150 Deluxe- ot újítok fel napi használatra.
Főtengelyhez C4 es vagy C3 mas csapágyakat vegyek?
milyen márkát ajánlotok? Skf? Koyo? FAG? NKE(osztrák)

Ui: Ts 250 hátsó kerékagyba, lánckerékbe és TS 150 első kerékbe milyen csapágyak kellenek?

Előre is köszi!
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Jaja, az számomra is tök egyértelmű volt hogy az alak és helyzettűréseknek hibátlannak kell lenni, a forgó tömeggel kapcsolatban voltak hiányosságaim :mrgreen: . De akkor a jó futás érdekében mindenképp a gyári tömegre kell alakítani a dugót, vagy inkább olyat választani ami ennek megfelel.

Oké, így már tök érthetők, köszi a különórát :mrgreen:
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Alfa írta:
gesszti írta: Nincs. Ha a dugó rá lenne szerelve, akkor lenne egyensúlyban.
Áhá, ez így tök logikus. De akkor ha csak egy főtengelyt csinál valaki és centRírozza, akkor már rajta a hajtókar meg a dugó? vagy honnan tudják a paramétereit? Mert ahány gyártó, annyiféle tömegű cuccokat ad (utángyártott).
A dugó súlya meg van adva gyárilag. Ezt kell(-ene) hozzá figyelembe venni.

2 féle centrírozásról beszélhetünk. Az egyik a fekvőcsapok egytengelyűségét, alaktűrését nézi, a másik a főtengely forgó tömegének egyensúlyát. A második feltétele, hogy az első hibátlan legyen, és a beépített alkatrészek tömege a gyári alkatrészek tömegét közelítse.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Alfa »

gesszti írta: Nincs. Ha a dugó rá lenne szerelve, akkor lenne egyensúlyban.
Áhá, ez így tök logikus. De akkor ha csak egy főtengelyt csinál valaki és centírozza, akkor már rajta a hajtókar meg a dugó? vagy honnan tudják a paramétereit? Mert ahány gyártó, annyiféle tömegű cuccokat ad (utángyártott).
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Alfa írta: Én köztudottan tök hülye vagyok a blokk belsejéhez, de ha felemeli a hajtókart akkor azzal nincs valami centírozási gond?
Nincs. Ha a dugó rá lenne szerelve, akkor lenne egyensúlyban.
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

gesszti írta:
pempelli írta:Srácok most kuplungozom egy haver ETZ250-es gépezetét és azt vettem észre hogy a főtengelynek van egy kis játéka föl-le ,jobbra -balra.
Minimális de ha megrázom a főtengelyt érezni hogy kotyog.1800 km van a FAG csapágyakban C3-as még én raktam össze,de nekem olyan fura vagy ezek mind ilyenek?
Ha jól vannak beszerelve a csapágyak, nem feszül semmi, akkor lehet egy kis lógása. Ha a kezedbe veszel egy vadiúj c3-as csapágyat, az is érezhetően lóg.

Összerakáskor lehet is így ellenőrizni, ha nincs tökig zsírozva a csapágy. Ki szoktam fújni belőle az olajat levegővel, és összerakáskor addig igazgatom, amíg meg nem jelenik a kottyanás a főtengelyen. Amit ma raktam össze, úgy sikerült, hogy a főtengely saját súlyánál fogva elfordul. Ha lenyomom a hajtókart, és megállítom lent, kicsit oldalt, akkor szépen elfordul, és majdnem teljesen felemeli a hajtókart. Jó kis pörgős gép lesz.
Én is azt néztem most a kezembe van szárazon egy új FAG csapágy és ez is kicsit kotyog,nem lesz itt gond:)
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára pempelli 2012.12.31. 08:22-kor.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Alfa »

gesszti írta:
Ha jól vannak beszerelve a csapágyak, nem feszül semmi, akkor lehet egy kis lógása. Ha a kezedbe veszel egy vadiúj c3-as csapágyat, az is érezhetően lóg.

Összerakáskor lehet is így ellenőrizni, ha nincs tökig zsírozva a csapágy. Ki szoktam fújni belőle az olajat levegővel, és összerakáskor addig igazgatom, amíg meg nem jelenik a kottyanás a főtengelyen. Amit ma raktam össze, úgy sikerült, hogy a főtengely saját súlyánál fogva elfordul. Ha lenyomom a hajtókart, és megállítom lent, kicsit oldalt, akkor szépen elfordul, és majdnem teljesen felemeli a hajtókart. Jó kis pörgős gép lesz.
Én köztudottan tök hülye vagyok a blokk belsejéhez, de ha felemeli a hajtókart akkor azzal nincs valami centírozási gond?
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

Sőt betekert csavarral még jobb és stabilabb az alapjárat
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gesszti »

pempelli írta:Srácok most kuplungozom egy haver ETZ250-es gépezetét és azt vettem észre hogy a főtengelynek van egy kis játéka föl-le ,jobbra -balra.
Minimális de ha megrázom a főtengelyt érezni hogy kotyog.1800 km van a FAG csapágyakban C3-as még én raktam össze,de nekem olyan fura vagy ezek mind ilyenek?
Ha jól vannak beszerelve a csapágyak, nem feszül semmi, akkor lehet egy kis lógása. Ha a kezedbe veszel egy vadiúj c3-as csapágyat, az is érezhetően lóg.

Összerakáskor lehet is így ellenőrizni, ha nincs tökig zsírozva a csapágy. Ki szoktam fújni belőle az olajat levegővel, és összerakáskor addig igazgatom, amíg meg nem jelenik a kottyanás a főtengelyen. Amit ma raktam össze, úgy sikerült, hogy a főtengely saját súlyánál fogva elfordul. Ha lenyomom a hajtókart, és megállítom lent, kicsit oldalt, akkor szépen elfordul, és majdnem teljesen felemeli a hajtókart. Jó kis pörgős gép lesz.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Ha betekert levegőcsavarral is van alapjárat, akkor falsol valahol...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

Sziasztok!

Lenne egy olyan kérdésem, hogy a karburátornál ugye kifelé tekerve a melléklevegő csavart, adott benzinhez több levegőt adok, így szegényítem a keveréket, mivel kicsit dús. Gyertya is ezt mutatja, mert fekete, valamint alacson fordulaton max gázon lehörög, alapjáraton hirtelen gázadásra csak tétovázik és úgy pörög fel. Tehát adok neki levegőt, de épp az ellenkezőét érem el, csak rosszabb lesz. Alapjárat eltűnik, folyton leáll stb.

Levegőcsavart kiefé tekerve csökken a fordulat, majd leáll, befelé tekerve viszont emelkedik és stabilizálódik. Tudomásom szerint pont fordítva kellene működnie, tehát teljesen betekerve álljon le a moci. Vagy nem??? Variáljak a súbertűn?
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Az már biztos hogy lesz.

Sose volt úgy hogy ne lett volna valahogy!
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

sunbim írta:
pempelli írta:Srácok most kuplungozom egy haver ETZ250-es gépezetét és azt vettem észre hogy a főtengelynek van egy kis játéka föl-le ,jobbra -balra.
Minimális de ha megrázom a főtengelyt érezni hogy kotyog.1800 km van a FAG csapágyakban C3-as még én raktam össze,de nekem olyan fura vagy ezek mind ilyenek?
A motornak szép hangja van a kis kuplung hangot kivéve.
Üdv pempelli!

A csapágy akkor újszerűnek mondható, nem szabadna kotyogni. De attól még széthullhatott. A másik eshetőség, mondjuk azt észrevetted volna csapágy cserekor hogy csak úgy ,,bele esik,, , lóg a csapágyházban. Tehát lehet hogy szét van kopva a fészek.
A jobbra balra mozgás is ennek köszönhető valószínűleg.
De bemelegedve a csapágy holtjáték csökken!
Ha menet közben a kuplunghangot a fogaskerekek kis ,,sírását" :smt089 érted , akkor az normális. :mrgreen:
Aztán lehet csak beképzeltem mert alapjáraton sincs semmi hangja csak a kuplung ,ha behúzom elhallgat:)
Megfogtam a főtengelyt és izomból megráztam és olyan volt mintha kotyogott volna ,de persze ebben a hidegben,nem tudom lesz a mi lesz.
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sunbim »

pempelli írta:Srácok most kuplungozom egy haver ETZ250-es gépezetét és azt vettem észre hogy a főtengelynek van egy kis játéka föl-le ,jobbra -balra.
Minimális de ha megrázom a főtengelyt érezni hogy kotyog.1800 km van a FAG csapágyakban C3-as még én raktam össze,de nekem olyan fura vagy ezek mind ilyenek?
A motornak szép hangja van a kis kuplung hangot kivéve.
Üdv pempelli!

A csapágy akkor újszerűnek mondható, nem szabadna kotyogni. De attól még széthullhatott. A másik eshetőség, mondjuk azt észrevetted volna csapágy cserekor hogy csak úgy ,,bele esik,, , lóg a csapágyházban. Tehát lehet hogy szét van kopva a fészek.
A jobbra balra mozgás is ennek köszönhető valószínűleg.
De bemelegedve a csapágy holtjáték csökken!
Ha menet közben a kuplunghangot a fogaskerekek kis ,,sírását" :smt089 érted , akkor az normális. :mrgreen:
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gesszti »

nyakas írta: Ha kell alkatrész, vannak új tengelyeim, fogaskerekeim .
250-es etz kuplunghoz külső (kisebb) távtartó gyűrűd nincs véletlenül? (ami a rugós mellett kéne, hogy legyen) Építek egy etz-t, és egy /1-et, és egyikben se volt. :-k
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

nyakas írta:
Stravkó írta:Sziasztok!
Kis Trophy váltó gondom van, dobálja a fokozatokat. Van ezeken külső állítási lehetőség,vagy szét kell kapni a blokkot?
Van , bal oldalon egy nyolcas anya kontrázza a léptető villa tengelyét! A tengelyt csavarhúzó segitségével állíthatód. A berugó fogasív alatt találod.
Ha kell alkatrész, vannak új tengelyeim, fogaskerekeim .
Köszi! :D
POD RACER
Szinter, pipa!!!
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nyakas »

Stravkó írta:Sziasztok!
Kis Trophy váltó gondom van, dobálja a fokozatokat. Van ezeken külső állítási lehetőség,vagy szét kell kapni a blokkot?
Van , bal oldalon egy nyolcas anya kontrázza a léptető villa tengelyét! A tengelyt csavarhúzó segitségével állíthatód. A berugó fogasív alatt találod.
Ha kell alkatrész, vannak új tengelyeim, fogaskerekeim .
A viz szalad, a kő marad!
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

Sziasztok!
Kis Trophy váltó gondom van, dobálja a fokozatokat. Van ezeken külső állítási lehetőség,vagy szét kell kapni a blokkot?
POD RACER
Szinter, pipa!!!
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Srácok most kuplungozom egy haver ETZ250-es gépezetét és azt vettem észre hogy a főtengelynek van egy kis játéka föl-le ,jobbra -balra.
Minimális de ha megrázom a főtengelyt érezni hogy kotyog.1800 km van a FAG csapágyakban C3-as még én raktam össze,de nekem olyan fura vagy ezek mind ilyenek?
A motornak szép hangja van a kis kuplung hangot kivéve.
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kupi »

djtoma írta:http://kepfeltoltes.hu/121228/894737205 ... es.hu_.jpg

van a főtengely a mz ts 125-be és azon van a két sonka meg a hajtókar és azt akarom kérdezni hogy a hajtókart és a két kerek vasat(sonkát) lelehet-e venni a főtengelyről hogy az ne sérüljön mert én nekekem csak a hajtókarban lévő tűgörgőscsapágy ment szét és ezért kotyog a hajtókar és csak abba kikellen cserélnem a tűgörgős csapágyat és jó lenne.de azt halottam hogy azokat nem lehet leszedni mert egybe van sajtolva de pedig én láttam online áruházba eladó ts 150-hez hajtókart,csapágyat külön a főtengelytől és a két sonkától
Szia
Igen lehet javítani de prés gép kell hozzá, beviszed egy jobb motoros boltba(általában ők foglalkoznak ilyennel kapcsolatba állnak műhelyekkel...)pár ezresért kb 8000ft megcsinálják és elvileg ki is centrírozzák.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
djtoma
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 29
Csatlakozott: 2011.08.10. 14:41
MZ-d típusa: mz ts 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: djtoma »

http://kepfeltoltes.hu/121228/894737205 ... es.hu_.jpg

van a főtengely a mz ts 125-be és azon van a két sonka meg a hajtókar és azt akarom kérdezni hogy a hajtókart és a két kerek vasat(sonkát) lelehet-e venni a főtengelyről hogy az ne sérüljön mert én nekekem csak a hajtókarban lévő tűgörgőscsapágy ment szét és ezért kotyog a hajtókar és csak abba kikellen cserélnem a tűgörgős csapágyat és jó lenne.de azt halottam hogy azokat nem lehet leszedni mert egybe van sajtolva de pedig én láttam online áruházba eladó ts 150-hez hajtókart,csapágyat külön a főtengelytől és a két sonkától
bébé
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
MZ-d típusa: mz ts 250/1
Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bébé »

Graben írta:Sziasztok! épített ts mz-m van, és szét kellett szedtem mert lepörög a kuplungom, ha fel húzom a főtengelyre az anyát akkor is. Valaki ötlet mi baja lehet? bontva vettem a blokkot, nálam még 1 métert se futott :-k ](*,)
Hasonló cipõben jártam én is! Próbáld meg teljesen zsírtalanítani a fõtengelyt és a kuplung agyat, esetleg egy kis polirozó anyaggal összecsiszolni a kettõt és így összerakni! De elõtte nézd meg az agy és fõtengely kupját, lehet azokkal van baj és ez a rosszabbik eset!
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
Graben
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2012.12.28. 14:28
MZ-d típusa: suzuki ts 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Graben »

Sziasztok! épített ts mz-m van, és szét kellett szedtem mert lepörög a kuplungom, ha fel húzom a főtengelyre az anyát akkor is. Valaki ötlet mi baja lehet? bontva vettem a blokkot, nálam még 1 métert se futott :-k ](*,)
Lóri
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 184
Csatlakozott: 2009.08.02. 19:32
MZ-d típusa: MZ ES 125/1 ; MZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Lóri »

Üdv!

1 kérdésem lenne. Ha a kuplung-csigánál a csavar teljesen ki van tekerve, akkor az a kuplung már csere érett?

Mz ES 125/1-ről lenne szó.

Köszi a válaszokat!

Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nyakas »

KILL3R etz írta:KALAPÁCCSA'!!!!! :twisted:
De ,van aki TERMÉSKŐVEL :mrgreen:
A viz szalad, a kő marad!
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

KALAPÁCCSA'!!!!! :twisted:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Atilla »

djtoma írta:sziasztok
valaki leírná részletesen hogy hogy lehet leszerelni a hengert a blokkról és dugattyút is hogy lehet leszedni?
de nekem az is jó hogyha küldesz a cikket amibe benne van a szerelés
Precízen így:
djtoma
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 29
Csatlakozott: 2011.08.10. 14:41
MZ-d típusa: mz ts 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: djtoma »

sziasztok
valaki leírná részletesen hogy hogy lehet leszerelni a hengert a blokkról és dugattyút is hogy lehet leszedni?
de nekem az is jó hogyha küldesz a cikket amibe benne van a szerelés
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Z-s csapágy nem ér, a zkl viszont egy egész jó márka, mezőgazdasági gépekben van olyan.
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kupi »

[quote="uli"]Köszi a választ. Nézegetem ezeket a szlovák csapágyakat, de amit eddig találtam, gyanúsan olcsó.
6306 C3 (ZKL) 766 ft/db

Még egy kérdés, Z-s csapágyat szabad venni (egy oldalról zárt)? Vagy teljesen nyitottnak kell lennie? Valamint Viton szimeringet hol lehet kapni? Köszi



Nem tudom én 1500Ft/db áron vettem csapágyat ami tényleg nem drága bár a drága(SKF)is okozott már csalódást.
A Z" csapágy annyit jelent zárt tehát poros helyen is használható elvileg de a zárógyűrűket ki is lehet pattintani(ki is kell!) akkor meg már jó az MZ be is.
A Vitont meg minden jó csapágyboltba tartanak vagy beszereznek rendelésre a színe barna!(Nem zöld vagy fekete).
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
uli
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 36
Csatlakozott: 2012.07.05. 21:36
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: uli »

Köszi a választ. Nézegetem ezeket a szlovák csapágyakat, de amit eddig találtam, gyanúsan olcsó.
6306 C3 (ZKL) 766 ft/db

Még egy kérdés, Z-s csapágyat szabad venni (egy oldalról zárt)? Vagy teljesen nyitottnak kell lennie? Valamint Viton szimeringet hol lehet kapni? Köszi


kupi írta:ZVL csapágy(szlovák jelölés) és ZKL csapágy(cseh jelölés) most ezeket használom. Én mostanában sokat csalódtam régi bevált márkákba:(Koyo és SkF) sajnos nem egy általam felújított motor max 7000km bírt ki velük(majd szépen lógtak) ezért áttértem az elől említett régi márkákra,pár szerelő barátom nagyon ajánlotta őket.A FAG se rossz de ára borsos.
De vigyázz! lehet csapágyat pár százasért is kapni azok szépek de tuti gagyi és pár 1000km után szabályosan szétesik,sajnos láttam már így szétrepült forgattyúsházat és ledarált gyújtást.Nem szabad a csapágyon spórolni mert aztán nagyon is drága lehet!
Simeringbe meg csak vitont" főleg a főtengelyhez mivel ez benzin és elég jó hőálló is bár nem olcsó.
-----------
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kupi »

ZVL csapágy(szlovák jelölés) és ZKL csapágy(cseh jelölés) most ezeket használom. Én mostanában sokat csalódtam régi bevált márkákba:(Koyo és SkF) sajnos nem egy általam felújított motor max 7000km bírt ki velük(majd szépen lógtak) ezért áttértem az elől említett régi márkákra,pár szerelő barátom nagyon ajánlotta őket.A FAG se rossz de ára borsos.
De vigyázz! lehet csapágyat pár százasért is kapni azok szépek de tuti gagyi és pár 1000km után szabályosan szétesik,sajnos láttam már így szétrepült forgattyúsházat és ledarált gyújtást.Nem szabad a csapágyon spórolni mert aztán nagyon is drága lehet!
Simeringbe meg csak vitont" főleg a főtengelyhez mivel ez benzin és elég jó hőálló is bár nem olcsó.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
uli
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 36
Csatlakozott: 2012.07.05. 21:36
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: uli »

Sziasztok!

Milyen gyártmányú főtengelycsapágyat javasolnátok 250 ETZbe? És szimeringet?
Köszi:
uli
-----------
Avatar
Extremeblast
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2011.08.17. 14:38
MZ-d típusa: Mz ETZ 250 '86
Tartózkodási hely: Kraszna/Kolozsvár
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Extremeblast »

Kép
rrobert27
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2012.12.09. 22:12
MZ-d típusa: ts 250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: rrobert27 »

MrDok írta:
rrobert27 írta:
ha csak lamella csere akkor gondolom nem kell. gondolod h megforog az agy és az csúszhat?
Igen leforoghatott a kuplung is. Lamellacserét nem tudsz elvégezni a főtengelyen lévő kuplungon.
annyit kérdeznék h lehúzóról nincs véletlen fent egy méretezett rajz vhol mert akkor legyártatnám esztergyályossal. üdv.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

rrobert27 írta:
ha csak lamella csere akkor gondolom nem kell. gondolod h megforog az agy és az csúszhat?
Igen leforoghatott a kuplung is. Lamellacserét nem tudsz elvégezni a főtengelyen lévő kuplungon.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
rrobert27
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2012.12.09. 22:12
MZ-d típusa: ts 250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: rrobert27 »

MrDok írta:
rrobert27 írta:üdv. ts250/1nél kuplung lamellák cseréjéhez kell vmi célszerszám? v csak ha kuplung agyat kell leszedni?
holtjáték megvan a bowdennél de annyira csúszik h berúgni sem lehet, nagy ritkán átfordul a főtengely. olajat már cseréltem de semmi változás. lamellát lehet normális méretben kapni még? ill kisrugót ha cserélni kell? üdv.
Célszerszám? Persze! A kuplunglehúzó!
De esetedben akár az is lehet hogy kézzel leszeded........
ha csak lamella csere akkor gondolom nem kell. gondolod h megforog az agy és az csúszhat?
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 43 vendég