Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

rrobert27 írta:üdv. ts250/1nél kuplung lamellák cseréjéhez kell vmi célszerszám? v csak ha kuplung agyat kell leszedni?
holtjáték megvan a bowdennél de annyira csúszik h berúgni sem lehet, nagy ritkán átfordul a főtengely. olajat már cseréltem de semmi változás. lamellát lehet normális méretben kapni még? ill kisrugót ha cserélni kell? üdv.
Célszerszám? Persze! A kuplunglehúzó!
De esetedben akár az is lehet hogy kézzel leszeded........
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

rrobert27 írta:üdv. ts250/1nél kuplung lamellák cseréjéhez kell vmi célszerszám? v csak ha kuplung agyat kell leszedni?
holtjáték megvan a bowdennél de annyira csúszik h berúgni sem lehet, nagy ritkán átfordul a főtengely. olajat már cseréltem de semmi változás. lamellát lehet normális méretben kapni még? ill kisrugót ha cserélni kell? üdv.
Nem kell semmi.
rrobert27
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2012.12.09. 22:12
MZ-d típusa: ts 250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: rrobert27 »

üdv. ts250/1nél kuplung lamellák cseréjéhez kell vmi célszerszám? v csak ha kuplung agyat kell leszedni?
holtjáték megvan a bowdennél de annyira csúszik h berúgni sem lehet, nagy ritkán átfordul a főtengely. olajat már cseréltem de semmi változás. lamellát lehet normális méretben kapni még? ill kisrugót ha cserélni kell? üdv.
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

Bambitól származó infó: ha 125 ccm-ről váltasz 150re, akkor a 125 HF rápakolható, de a 150esnek másabb a kupolája. A Mágus elmondása szerint használni tudod, de a hosszú távra vetített dolgokat kérdezd magától Bambitól személyesen (mondjuk PM formájában). Egyébként nem feltétlenül átb...tak, lehet, hogy az előző tulaj pénztárcakímélőként használta, vagy felújítás volt szükséges, és ilyet tudott beszerezni.. egy szónak is 100 vége van: közölnie kellett volna......




Köszi az infókat, úgy néz ki most vasárnap sikerül is szereznem egy 150-es hengert, hengerfejet meg dugó+gyűrűt összesen 4500 Ft-ért. Ennyiért nem pénz, ráadásul egy köpésre van tőlem. Remélem nem ramaty nagyon a henger, majd megnézem.
Avatar
szketo
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Üllő

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: szketo »

pempelli írta:Ezt látnotok kell,beszarás milyen állat:http://www.xmotor.hu/portal/mindenhol_/ ... 1806_.html
Hát az emberi kreativitás határtalan kérem szépen :roll:
,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
Avatar
moyos
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 342
Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
Tartózkodási hely: Martonvásár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: moyos »

allllli írta:Sziasztok!

150-es etz-t vettem szeptemberben és ma levettem a hengerfejet, nekem tényleg világ vége volt....
Dugó átmérő 51,97 mm, azaz --> 125-ÖS HENGER van rajta :(( jól átb*sztak, pedig a forgalmiban is 143ccm van írva :(

A kérdésem: lehet-e csak hengert cserélni 150-esre, jó lesz-e rá a meglévő 125-ös hengerfej??

Kell-e valamilyen átalakítás h az eredeti űrméretű hengert rakjam rá, ha esetleg maga a blokk is egy 125 ösé??
Mondjuk ha a forgalmiban 150 van és a blokk sorozatszáma is stimmel akkor elvileg visszateszek egy 150 hengert és kész?
Hali.
Bambitól származó infó: ha 125 ccm-ről váltasz 150re, akkor a 125 HF rápakolható, de a 150esnek másabb a kupolája. A Mágus elmondása szerint használni tudod, de a hosszú távra vetített dolgokat kérdezd magától Bambitól személyesen (mondjuk PM formájában). Egyébként nem feltétlenül átb...tak, lehet, hogy az előző tulaj pénztárcakímélőként használta, vagy felújítás volt szükséges, és ilyet tudott beszerezni.. egy szónak is 100 vége van: közölnie kellett volna, ha tud az átalakításról.
Más: Ha 150esre akarod visszaalakítani, a karbit is nézd meg - valószínűleg a fúvókákat is cseréték.

Egyébként a közeget az érdekli, hogy a forgalmiban mi van. Az totál hidegen hagyja (még a műszaki állomást is mert kívülről nem látható eltérés a 125-150 viszonyában) hogy hogyan van szerelve (persze itt nem arra gondolok, hogy a 250-es blokk+hengert sem vennék észre)
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

Sziasztok!

150-es etz-t vettem szeptemberben és ma levettem a hengerfejet, nekem tényleg világ vége volt....
Dugó átmérő 51,97 mm, azaz --> 125-ÖS HENGER van rajta :(( jól átb*sztak, pedig a forgalmiban is 143ccm van írva :(

A kérdésem: lehet-e csak hengert cserélni 150-esre, jó lesz-e rá a meglévő 125-ös hengerfej??

Kell-e valamilyen átalakítás h az eredeti űrméretű hengert rakjam rá, ha esetleg maga a blokk is egy 125 ösé??
Mondjuk ha a forgalmiban 150 van és a blokk sorozatszáma is stimmel akkor elvileg visszateszek egy 150 hengert és kész?
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Ezt látnotok kell,beszarás milyen állat:http://www.xmotor.hu/portal/mindenhol_/ ... 1806_.html
rrobert27
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2012.12.09. 22:12
MZ-d típusa: ts 250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: rrobert27 »

üdv. a motor üzemképtelenül került hozzám gy nem tudom milyen volt előtte, kapot friss olajat. mikor indítgattam akkor jött a tünet. lehet inkább 15w 40 motorolaj kellene bele? kicsit melegedett a motor már mikor elkezdte csinálni, hidegen jó volt. sőtt ma reggel is mikor hideg volt.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

rrobert27 írta:80w90. olaj okozhatja? nem mentem egy métert sem vele csak indításnál jelentkezet a megcsúszás.
Elvileg nem,de ha a lamellák már nincsenek a legjobb állapotban,akkore ez ajelenség előfordulhat.Ezért inkább a vékonyabb olajat szoktuk használni.
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

rrobert27 írta:80w90. olaj okozhatja? nem mentem egy métert sem vele csak indításnál jelentkezet a megcsúszás.

Nem hiszem, mert az a sűrűbb és azzal még kevésbé kellene megcsúsznia!
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
rrobert27
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2012.12.09. 22:12
MZ-d típusa: ts 250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: rrobert27 »

80w90. olaj okozhatja? nem mentem egy métert sem vele csak indításnál jelentkezet a megcsúszás.
beci58
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2010.05.29. 19:18
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: beci58 »

rrobert27 írta:üdv. ts250/1 nél berúgásnál megcsúszik a kuplung , durva beállítón állítottam most annyiban változott h ha behúzás után első rúgásnál kicsit megcsúszik, második rúgásra már jó. lehet vmit állítani még? v cserés vmi? üdv.
Szia igaz nekem ETZ-m van de a kuplung hasonló lehet,hogy már valaki rakott a rugók alá alátétet, ha nem akkor lehet rakni
és jó lesz ha nincs a lamella elkopva. Én 8-as rugós alátéteket raktam .
rrobert27
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2012.12.09. 22:12
MZ-d típusa: ts 250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: rrobert27 »

üdv. ts250/1 nél berúgásnál megcsúszik a kuplung , durva beállítón állítottam most annyiban változott h ha behúzás után első rúgásnál kicsit megcsúszik, második rúgásra már jó. lehet vmit állítani még? v cserés vmi? üdv.
rrobert27
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2012.12.09. 22:12
MZ-d típusa: ts 250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: rrobert27 »

időközben rájöttem, de köszönöm az infókat!
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

rrobert27 írta:üdv. kérdezném h ts 250/1 blokknál a kuplungdekni visszatételénél kihúzhatom a berúgó tengelyt? mert ugye a berúgó rugó a deknibe van akaszta és vhogy bele kellene akasztani. köszi a választ!üdv.
A berúgótengely a deknivel együtt jár le és fel. Ha levetted akkor szabad szétszedni, úgy hogy satuban megfogod a tengelyt hogy ne tedd tönkre a rögzítő éket mikor kihúzod....... Visszarakásnál beszereled a delnibe az egészet, felrakod a berúgó kart, és egyben teszed vissza a motorra.
http://www.youtube.com/watch?v=5jdypzaM ... sults_main
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
rrobert27
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2012.12.09. 22:12
MZ-d típusa: ts 250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: rrobert27 »

pempelli írta:üdv. kérdezném h ts 250/1 blokknál a kuplungdekni visszatételénél kihúzhatom a berúgó tengelyt? mert ugye a berúgó rugó a deknibe van akaszta és vhogy bele kellene akasztani. köszi a választ!üdv.[/qu

Vissza kell raknod a blokkba és elő is kell feszíteni kicsit különbem berúgás után lenn marad és kerregni fog.
kihúztam a blokkból, beraktam a deknibe és elő is feszítettem. köszi!
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

üdv. kérdezném h ts 250/1 blokknál a kuplungdekni visszatételénél kihúzhatom a berúgó tengelyt? mert ugye a berúgó rugó a deknibe van akaszta és vhogy bele kellene akasztani. köszi a választ!üdv.[/qu

Vissza kell raknod a blokkba és elő is kell feszíteni kicsit különbem berúgás után lenn marad és kerregni fog.
rrobert27
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2012.12.09. 22:12
MZ-d típusa: ts 250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: rrobert27 »

Isti67 írta:
rrobert27 írta:üdv. kérdezném h ts 250/1 blokknál a kuplungdekni visszatételénél kihúzhatom a berúgó tengelyt? mert ugye a berúgó rugó a deknibe van akaszta és vhogy bele kellene akasztani. köszi a választ!üdv.[/qu

Honnét akarod ki húzni??? A berúgó tengely az a dekniben van rögzítve és egyben rakod fel a blokkra. De amikor veszed le akkor egyben marad, Ha csak nem vetted le a berúgó kart :-) :-)
kart levettem mert o gyűrűt cseréltem és igy az egész a blokkban maradt.
nyugodtan kihúzhatom a blokkból és majd deknivel együtt mehet vissza?
Isti67
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2012.07.14. 11:40
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Isti67 »

[quote="rrobert27"]üdv. kérdezném h ts 250/1 blokknál a kuplungdekni visszatételénél kihúzhatom a berúgó tengelyt? mert ugye a berúgó rugó a deknibe van akaszta és vhogy bele kellene akasztani. köszi a választ!üdv.[/qu

Honnét akarod ki húzni??? A berúgó tengely az a dekniben van rögzítve és egyben rakod fel a blokkra. De amikor veszed le akkor egyben marad, Ha csak nem vetted le a berúgó kart :-) :-)
rrobert27
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2012.12.09. 22:12
MZ-d típusa: ts 250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: rrobert27 »

üdv. kérdezném h ts 250/1 blokknál a kuplungdekni visszatételénél kihúzhatom a berúgó tengelyt? mert ugye a berúgó rugó a deknibe van akaszta és vhogy bele kellene akasztani. köszi a választ!üdv.
Jenci-ZSV
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2012.09.20. 17:18
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Zsámbék

generátor

Hozzászólás Szerző: Jenci-ZSV »

Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni.
Az a helyzet, hogy épp újrakábelezem az etz-m és ott vagyok megakadva, hogy a generátor forgórésznek mekkora kábelt adjak?
Ugye a DF vezeték lenne az. Elég neki az 1 mm2-es vagy inkább 1,5-ös legyen?
Annak is örülnék ha valaki tud a forgórészről adatokat adni.

pl.:
- tekercs menetszáma?
- huzal mérete? ( mm2 )
- ellenállása? ( ohm )

Előre is köszönöm!
Magyar égen magyar isten, motorosnak párja nincsen!
rrobert27
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2012.12.09. 22:12
MZ-d típusa: ts 250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: rrobert27 »

oké köszönöm a választ! üdv.
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

rrobert27 írta:üdv. érdelődnék h ts 250/1 blokknál a váltókartengelyen uj vmi o gyűrű? mert ereszti az olajat. üdv.
Igen van,14mm átmérő 1mm vastag ha jól emlékszem
rrobert27
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2012.12.09. 22:12
MZ-d típusa: ts 250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: rrobert27 »

üdv. érdelődnék h ts 250/1 blokknál a váltókartengelyen uj vmi o gyűrű? mert ereszti az olajat. üdv.
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: dkari »

nyakas írta:
dkari írta:Meg tudja valaki mondani hogy a kuplungkosár szegecs milyen erősségű anyagból van? 5.6-os vagy 8.8-as vagy...?

Köszi!
A 50 es anyag. százasszegminőség.
Köszönöm :) !
A "százasszegminőség" az a százas szeg anyagminőségét takarja?
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nyakas »

dkari írta:Meg tudja valaki mondani hogy a kuplungkosár szegecs milyen erősségű anyagból van? 5.6-os vagy 8.8-as vagy...?

Köszi!
A 50 es anyag. százasszegminőség.
A viz szalad, a kő marad!
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: dkari »

Meg tudja valaki mondani hogy a kuplungkosár szegecs milyen erősségű anyagból van? 5.6-os vagy 8.8-as vagy...?

Köszi!
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: dkari »

Igen, ebben az esetben biztosan az a baja.
Nem látszik a hengerfejben, hogy beleütne ?
Ha ennyire kotyog akkor nemcsak a tűgörgők hanem a perselyek is, szóval kb. kell bele egy főtengely.

Milyen kipufogó van rajta ? az egyenes végű vagy a végefelé keskenyedő ?[/quote]

Bele nem ver az biztos. Főtengely nem hinném hogy odavan, a kotyogás egyértelműen a felső tűgörgő-csapszeg.
Ennek egyenes a kipu vége. 87-es évjárat 12v.
Avatar
telectronic
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
Tartózkodási hely: Budapest XXII.
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: telectronic »

dkari írta:Nem Mz-ről hanem Jawa-ról van szó 8-[
Azt viszont furcsállom hogy a főtengely felső illetve alsó holtpont irányába (le-föl) való mozgatáskor kottyan a dugó mindkét hengernél. Szerintem ez a hang eredete.
Létezik hogy a felső tűgörgők igy elkoptak? Azt tudni kell hogy itt kosár nélkül vannak a tűgörgők.
Van ilyenről valakinek tapasztalata?

Köszi!
Igen, ebben az esetben biztosan az a baja.
Nem látszik a hengerfejben, hogy beleütne ?
Ha ennyire kotyog akkor nemcsak a tűgörgők hanem a perselyek is, szóval kb. kell bele egy főtengely.

Milyen kipufogó van rajta ? az egyenes végű vagy a végefelé keskenyedő ?
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy :)
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: dkari »

Nem Mz-ről hanem Jawa-ról van szó 8-[

Vettem egy 350 638-as jawat alkatrésznek. Nem igazán érdekelt hogy működik e mert építem a másikat aminek papírjai is vannak. De azért a kíváncsiság hajtott úgyhogy raktam a hengerekbe egy kis benzint. Meglepetésemre első rúgásra elindult (persze csak 5-6mp-re). Utána már hiába rugdaltam. Fellelkesültem ezért levettem a karbit. Nem lepett meg amit találtam, az elpárolgott benzin után maradt viaszos anyag eltömött minden fúvókát.
Kitakarítottam visszaraktam és elindítottam megint. De csak a jobb henger indult el. Aztán olvastam hogy akkor is csinál ilyet ha sokat kap a motor. Ezért a subernél a csavart kitekertem alapra a mellette lévő (levegő?) csavart pedig teljesen be, majd egy fordulatot ki.
Most tökéletesen jár a motor még a töltés is tökéletes annak ellenére hogy az akksi fordítva volt bekötve mikor vettem.
Nem sok 20e km van óra szerint a motorban.
Ami a gondom vele hogy főleg a jobb hengerből (de szerintem a balból is) kerregő hangot hallani. Ha rárakom a kezem a hengerre akkor tompul a hangja.
Levettem a hengerfejet valami idegen alkatrészt kerestem gondolván az okozza (gyűrűtörés,tűgörgő,csapágykosárdarab stb). De semmi. A hengerek gyönyörű tiszták a dugó oldalai szintén. Semmi korom a gyűrűk alatt. A dugóknak van oldalirányba pici mozgásuk de nem vészes.
Azt viszont furcsállom hogy a főtengely felső illetve alsó holtpont irányába (le-föl) való mozgatáskor kottyan a dugó mindkét hengernél. Szerintem ez a hang eredete.
Létezik hogy a felső tűgörgők igy elkoptak? Azt tudni kell hogy itt kosár nélkül vannak a tűgörgők.
Van ilyenről valakinek tapasztalata?

Köszi!
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kupi »

mate8005 írta:hello mindenkinek lenne egy olyan igen szokatlan kérdésem hogy az mz ts 125-ös blokkra rámenne e az mz ETZ 125 henger?
Nem de miért is akarod rá építeni?A vázba se fér el és a bölcső váz miatt a hűtése is megváltozna.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
mate8005
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2012.12.03. 17:47
MZ-d típusa: Ktm 495mc Etz blokos

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: mate8005 »

hello mindenkinek lenne egy olyan igen szokatlan kérdésem hogy az mz ts 125-ös blokkra rámenne e az mz ETZ 125 henger?
bébé
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
MZ-d típusa: mz ts 250/1
Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bébé »

MrDok írta:
bébé írta:
Köszönöm Doktor úr! :)
Nincs mit!
Mondjuk az nem látszik a képen hogy mennyire van bent a csapágy az agyban, ha nagyon akkor is ez a megoldás, csak a csapágyat kell megvágnod.
Teljesen bent van a csapágy, mondhatnám tökig, ugyhogy a cspágy megvágása lesz a jobb megoldás!
Mégegyszer köszi!
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

bébé írta:
Köszönöm Doktor úr! :)
Nincs mit!
Mondjuk az nem látszik a képen hogy mennyire van bent a csapágy az agyban, ha nagyon akkor is ez a megoldás, csak a csapágyat kell megvágnod.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
bébé
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
MZ-d típusa: mz ts 250/1
Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bébé »

MrDok írta:
bébé írta:Sziasztok!

Házi feladat mai napra: Hogy szedjem szét! című fejezetből.

A kuplung csillag csapágyháza, csápagyastól letört és beszorult a kuplung alaplap közepébe. Oly módon kellene ezt szétszednem, hogy az alaplap épségben maradjon, a csapágy cserés lesz az roncsolódhat. Melegítéssel már próbálkoztam, semmi eredmény, a csapágyház meg se moccan!
Íme képekben:


Kép

Kép

Segítséget előre is köszönöm!

bébé
Sarokcsiszoló, vékony korong, csapágy alól kivágod kicsit az ott maradt alut, aztán ékkel kétoldalról megtámasztod a csapágyat.........
Köszönöm Doktor úr! :)
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

bébé írta:Sziasztok!

Házi feladat mai napra: Hogy szedjem szét! című fejezetből.

A kuplung csillag csapágyháza, csápagyastól letört és beszorult a kuplung alaplap közepébe. Oly módon kellene ezt szétszednem, hogy az alaplap épségben maradjon, a csapágy cserés lesz az roncsolódhat. Melegítéssel már próbálkoztam, semmi eredmény, a csapágyház meg se moccan!
Íme képekben:


Kép

Kép

Segítséget előre is köszönöm!

bébé
Sarokcsiszoló, vékony korong, csapágy alól kivágod kicsit az ott maradt alut, aztán ékkel kétoldalról megtámasztod a csapágyat.........
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
bébé
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
MZ-d típusa: mz ts 250/1
Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bébé »

Sziasztok!

Házi feladat mai napra: Hogy szedjem szét! című fejezetből.

A kuplung csillag csapágyháza, csápagyastól letört és beszorult a kuplung alaplap közepébe. Oly módon kellene ezt szétszednem, hogy az alaplap épségben maradjon, a csapágy cserés lesz az roncsolódhat. Melegítéssel már próbálkoztam, semmi eredmény, a csapágyház meg se moccan!
Íme képekben:


Kép

Kép

Segítséget előre is köszönöm!

bébé
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
beci58
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2010.05.29. 19:18
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: beci58 »

west86 írta:Ja bocs de azt nem emlitettem hogy azóta csinálja mióta csapágyazva lett s zsír új hengert kapott.
Szia azt nem írtad,hogy milyen gyújtásod van mert nekem házi készítésű jeladós van 8mm-es mágnes adja az impulzust és ez miatt képes visszafelé is működni alapjáraton csak nem pörög ki rendesen. Ha megszakítós akkor lehet,hogy többször is
megszakít nagy hézag gyenge rugónyomás kopott bütyök.
Avatar
Extremeblast
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2011.08.17. 14:38
MZ-d típusa: Mz ETZ 250 '86
Tartózkodási hely: Kraszna/Kolozsvár
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Extremeblast »

bébé írta:Sziasztok!

Szétszedtem a kuplungot, hát ezért fojtotta a motort és nem akart kiemelni:


Kép

A kuplung csillag belső pereme, aminek a kuplung kiemelő kar nekimegy, körbe letörött! :evil: :evil: :evil: Vajon mitől csinálhatta ezt?
Anyagfáradás lehetett.,
Kép
west86
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2012.11.10. 18:00
MZ-d típusa: etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: west86 »

Ja bocs de azt nem emlitettem hogy azóta csinálja mióta csapágyazva lett s zsír új hengert kapott.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Vagy üt a főtengely, vagy generátor forgórész. Esetleg meg lett reszelgetve a bütyök...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2804
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

west86 írta:sziasztok. Segítségeteket szeretném kérni mert látom egy két motoros társ profin vágja az etz-ket. Gyújtás felől érdeklődnék 250-es etz miatt ugyan is a gyujtád holtpont előtt 3 mm.el van de nagyon sokszor hátrafelé indul be. Mit tegyek hogy ez megszünjön?
Valoszinu, lognak a csapagyak a fotengelyen... Orvosold a problemat cserevel!
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
west86
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2012.11.10. 18:00
MZ-d típusa: etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: west86 »

sziasztok. Segítségeteket szeretném kérni mert látom egy két motoros társ profin vágja az etz-ket. Gyújtás felől érdeklődnék 250-es etz miatt ugyan is a gyujtád holtpont előtt 3 mm.el van de nagyon sokszor hátrafelé indul be. Mit tegyek hogy ez megszünjön?
bébé
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
MZ-d típusa: mz ts 250/1
Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bébé »

Sziasztok!

Szétszedtem a kuplungot, hát ezért fojtotta a motort és nem akart kiemelni:


Kép

A kuplung csillag belső pereme, aminek a kuplung kiemelő kar nekimegy, körbe letörött! :evil: :evil: :evil: Vajon mitől csinálhatta ezt?
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
Avatar
Clau
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2012.07.12. 10:01
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Clau »

Sziasztok!

Íme a képek. Úgy tűnik még egy túlméretes gyűrűvel fel lehet fúrni a hengert. Örülök mert nem szerettem volna 300ccm-re furatni.
https://www.box.com/shared/tp0ru5y0pol0ha3s2nuh
https://www.box.com/shared/s5ajamnubl4u0uka17x0
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2804
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

http://www.mzclubhungary.com/forum/view ... 103#p92186 :
kiszsebi írta:Hazaértem én is :lol:

Bár a Rákóczi híd budai hídfőjétől csak negyedik fokozatom volt... Még jó, hogy gyári kuplunglamelláim vannak :) Bírja :D
Még szaga sem volt, pedig aztán kellett párszor indulnom...
Na, végre volt időm megvizslatni a dolgokat... Szóval, nem az ollórugó tört el, hanem a rögzítő stiftje hullott ki a helyéről...
Persze visszapecázni nem tudtam, mert a rugó elfordult, visszafordítani pedig nem tudtam :(
Blokk széthúzva várja, hogy legyen időm összerakni...
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
bébé
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
MZ-d típusa: mz ts 250/1
Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bébé »

pempelli írta:
bébé írta:Sziasztok!

Mi okozhatja azt, hogy ha behúzom a kuplungot megfolytja a motort? Ts 250/1
Köszi a válaszokat!

bébé
Nem hagytad ki a 6db kis alátétet a kuplungból?én egy szer kifelejtettem akkor fogta meg a motort ha behúztam a kuplungot.
Benne vannak az alátétek megnéztem, mégis ezek a tünetek, kuplung behúz, motor fullad. Mi okozhatja ezt a jelenséget?
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
revell
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 51
Csatlakozott: 2012.09.04. 13:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Pusztazámor

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: revell »

akkor megnyugodtam, annyit még megtudnátok mondani h milyen módon jutok hozzá? v egy videót mutatni róla, vagyvaami támpontot? :)[/quote]

Heló!

Generátor álló-forgó részt lebontod. Másik oldalon pedig a kis lánckereket kell lehúzni. A forgórészt 10-es csavart behajtva tudod lehúzni, a kis lánckereket pedig lehúzóval amit vagy megveszel, vagy kölcsön kérsz, vagy az esztergályos megcsinálja neked. Célszerű legalább 8.8-as csavart használni. Jó munkát![/quote]


köszönöm szépen, akkor a héten még nekiállok, majd értesítelek h hogy ment :)))
köszi.
hdani93
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 90
Csatlakozott: 2010.04.03. 11:31
MZ-d típusa: ETZ 150, ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hdani93 »

revell írta:
bambi írta:nem kell széthúzni
akkor megnyugodtam, annyit még megtudnátok mondani h milyen módon jutok hozzá? v egy videót mutatni róla, vagyvaami támpontot? :)
Heló!

Generátor álló-forgó részt lebontod. Másik oldalon pedig a kis lánckereket kell lehúzni. A forgórészt 10-es csavart behajtva tudod lehúzni, a kis lánckereket pedig lehúzóval amit vagy megveszel, vagy kölcsön kérsz, vagy az esztergályos megcsinálja neked. Célszerű legalább 8.8-as csavart használni. Jó munkát!
Kép
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 41 vendég