Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Etz 250 kuplung állító gyűrű gyári feladata mi csak hogy kifele ne tudjon jönni a kuplung kiemelő henger és hogy ne tudjon elfordulni ?
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

pempelli írta:Kis segítséget szeretnék kérni,cseréltem ma etz 250-en kuplungbovdent azt hittem az nyúlt meg de csak 4mm-rel rövidebb az új és megint szinte teljesen ki kell tekernem az állítót hogy rendesen működjön mitől lehet ez, rossz az új bovden is ,pedig minden jól van beállítva.
Blokkban lévő állítót szinte már teljesen össze tekertem ez megnyúlhatott esetleg?
A bovdent ha kézbe veszed és kihuzod teljesen a bovdenszálat,akkor 82 mm-t lóghat ki a bovdenszál a köpenyből.

Kerestem egy bovden táblázatot csak neked :D

Kép
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Veszy2107 írta:
pempelli írta:Kis segítséget szeretnék kérni,cseréltem ma etz 250-en kuplungbovdent azt hittem az nyúlt meg de csak 4mm-rel rövidebb az új és megint szinte teljesen ki kell tekernem az állítót hogy rendesen működjön mitől lehet ez, rossz az új bovden is ,pedig minden jól van beállítva.
Blokkban lévő állítót szinte már teljesen össze tekertem ez megnyúlhatott esetleg?

Hello!

Nem tudom jól értelmezem-e az írásod, de ha igen, akkor simán lehet hogy szar az új bovden is, ezek ócska után gyártott cuccok, már normálisat nehéz kapni, szerintem.....! (Amúgy talán-talán az is lehet, hogy lehet kezd megkopni a kuplung lamella és azért kell annyira megfeszíteni! Bár ez csak tipp!)
Azzal minden rendben 1000 km van bennük ,frankók.Lehet akkor csak a bovden lesz a ludas:(
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

pempelli írta:Kis segítséget szeretnék kérni,cseréltem ma etz 250-en kuplungbovdent azt hittem az nyúlt meg de csak 4mm-rel rövidebb az új és megint szinte teljesen ki kell tekernem az állítót hogy rendesen működjön mitől lehet ez, rossz az új bovden is ,pedig minden jól van beállítva.
Blokkban lévő állítót szinte már teljesen össze tekertem ez megnyúlhatott esetleg?

Hello!

Nem tudom jól értelmezem-e az írásod, de ha igen, akkor simán lehet hogy szar az új bovden is, ezek ócska után gyártott cuccok, már normálisat nehéz kapni, szerintem.....! (Amúgy talán-talán az is lehet, hogy lehet kezd megkopni a kuplung lamella és azért kell annyira megfeszíteni! Bár ez csak tipp!)
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Kis segítséget szeretnék kérni,cseréltem ma etz 250-en kuplungbovdent azt hittem az nyúlt meg de csak 4mm-rel rövidebb az új és megint szinte teljesen ki kell tekernem az állítót hogy rendesen működjön mitől lehet ez, rossz az új bovden is ,pedig minden jól van beállítva.
Blokkban lévő állítót szinte már teljesen össze tekertem ez megnyúlhatott esetleg?
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

hali Dok a mostaniak alatt mit értél? üdv.juragy
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

jura györgy írta:esetemben a méret stimmelt az viszont biztos hogy mesze el tér az eredeti gyáritól mivel ez egy darab sima pléhből van kipréselve na ha csak ilyent kapok inkább kihagyom üdv. juragy
Az enyém is egy "sima" lemez! És ez nem utángyári. A mostaniak már alakítva vannak.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

esetemben a méret stimmelt az viszont biztos hogy mesze el tér az eredeti gyáritól mivel ez egy darab sima pléhből van kipréselve na ha csak ilyent kapok inkább kihagyom üdv. juragy
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

jura györgy írta:sziasztok , véleményt kérnék ,van-e valami értelme az olajterelő tárcsának? mert én nem sok értelmét látom, meg ráadásul az után gyártott el szokott repedni, mint jelen esetemben. üdv- juragy
Elrepedni?
Mitől?
Az utángyártott tárcsának,amit én vettem legutóbb,se a lyukméret sem pedig a külső átmérő nem stimmelt.
Szerencsére a lyuk kisebb volt,a külső átmérő meg nagyobb,igy esztergán méretre lehetett csinálni.
Nálad is ez volt?Nem attól repedt el hogy megpróbáltad betuszkolni a helyére kicsit erélyesebben?
Mert végülis mi mástól repedne el?Nem kap jóformán semmi terhelést.
Amúgy meg biztos van szerepe,ha egyszer a tervezők odatervezték.
Ha másért nem márcsak a hézagolás miatt is kell az oda.Szóval ne hagyd ki szerintem.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok , véleményt kérnék ,van-e valami értelme az olajterelő tárcsának? mert én nem sok értelmét látom, meg ráadásul az után gyártott el szokott repedni, mint jelen esetemben. üdv- juragy
feketeangyalkx
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2011.06.14. 14:20
MZ-d típusa: mz ts 250 etz 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: feketeangyalkx »

helló
125 etz -m van.Érdeklődnék valaki alakított át etz -t 4 felömlösre esetleg 4felömlös membránosra?ha igen légyszíves ossza meg a tapasztalatait velem.
Norbert95
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2012.10.28. 18:04
MZ-d típusa: ETZ 150 , 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Norbert95 »

Hello!

Én gondolnák egy olyanra is, hogy túl nagy az első lánckerék és/vagy lehet kopottabb a motor a kelleténél, ezért nem bír forogni 5.be.....de ez csak egy röpke gondolat! ;)[/quote]


Köszi a választ ! hát sajnos bejött a tél, szóval lesz idő rendberakni esetleg 1 kisseb esztétikai átalakítás.. meg 1 kis tutning :))
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

gesszti írta:
Norbert95 írta:Helló ! Egy olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy miért nem megy a 150 ETZ - m 5.ben 90km/h többet? :( 4.ben még 100km/h is megy de ha felteszem 5.be akkor lecsökken a sebesség. Az számít valamit hogy a 125 - ös karburátora van rajta ? ( mert úgy tudodom hogy a belső átmérő különbözik a 150esétől)
Hello!

Én gondolnák egy olyanra is, hogy túl nagy az első lánckerék és/vagy lehet kopottabb a motor a kelleténél, ezért nem bír forogni 5.be.....de ez csak egy röpke gondolat! ;)
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Norbert95
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2012.10.28. 18:04
MZ-d típusa: ETZ 150 , 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Norbert95 »

gesszti írta:A rossz minőségű utángyártott kipufogótól is lehet, hogy nem megy rendesen a gép. A régi kipuffal se ment?

Hát sajnos avval se ment. De a saját karbijával nem használtam mert amikor vettem a mocit, 7évet ált éshát a karbi az nem volt jó voltak vele problémák az úszóval , súbertűvel stb.. szóval kicseréltem a 125ösömről a karbit és azzal járok. a kipufogó ami most rajta val az egy 250es dob. de az teljesen tiszta ezzel 1 picit javult is a motor. De mondjuk a multkor kitekertem a melléklevegő csavar amennyire csak tudtam akkor nagyon nehezen de felment olyan 100-ra . de akkor meg olyan csinál hogy egy darabig van szépen alapjárat, utána fulladozik majd végül leáll. :/
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gesszti »

A rossz minőségű utángyártott kipufogótól is lehet, hogy nem megy rendesen a gép. A régi kipuffal se ment?
Norbert95
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2012.10.28. 18:04
MZ-d típusa: ETZ 150 , 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Norbert95 »

gesszti írta:
Norbert95 írta:Helló ! Egy olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy miért nem megy a 150 ETZ - m 5.ben 90km/h többet? :( 4.ben még 100km/h is megy de ha felteszem 5.be akkor lecsökken a sebesség. Az számít valamit hogy a 125 - ös karburátora van rajta ? ( mert úgy tudodom hogy a belső átmérő különbözik a 150esétől)
Szerezz rá egy 150-es karbit, állítsd be rendesen, a gyújtást is állítsd be, és utána próbáld ki. Esetleg még meg kéne nézni, hogy a kipufogód nincs-e eltömődve.

Köszönöm a választ ! a kipufógom az tiszta kb 5 napja tettem fel rá :D
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Norbert95 írta:Helló ! Egy olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy miért nem megy a 150 ETZ - m 5.ben 90km/h többet? :( 4.ben még 100km/h is megy de ha felteszem 5.be akkor lecsökken a sebesség. Az számít valamit hogy a 125 - ös karburátora van rajta ? ( mert úgy tudodom hogy a belső átmérő különbözik a 150esétől)
Szerezz rá egy 150-es karbit, állítsd be rendesen, a gyújtást is állítsd be, és utána próbáld ki. Esetleg még meg kéne nézni, hogy a kipufogód nincs-e eltömődve.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gesszti »

pempelli írta:Én ezt az előírt 5 százados hézag helyett lesz több mm lesz vitatnám,szerintem sok esetben a fogaskerekek kopása adja a hangot,én például most szinte 0-ra hézagoltam és mégis zörög mint állat.
Akkor vagy nem jól hézagoltad, vagy neked is meg vannak nyúlva a szegecsek, és a fogaskerék két fele mocorog egymáson. A fogaskerekek kopása miatt inkább csak fütyül. Mondjuk, ha a malomkereked lazult meg az előtéttengelyen, az is tud elég rondán zörögni.
Norbert95
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2012.10.28. 18:04
MZ-d típusa: ETZ 150 , 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Norbert95 »

Helló ! Egy olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy miért nem megy a 150 ETZ - m 5.ben 90km/h többet? :( 4.ben még 100km/h is megy de ha felteszem 5.be akkor lecsökken a sebesség. Az számít valamit hogy a 125 - ös karburátora van rajta ? ( mert úgy tudodom hogy a belső átmérő különbözik a 150esétől)
polarbear88
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2012.04.25. 15:40
MZ-d típusa: ETZ 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: polarbear88 »

szevasztok!

olyan kérdésem volna, hogy mi oka lehet annak, ha a 150-es etz-m nem vált feljebb kettesnél?
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

zsakfos írta:
pempelli írta: Érdekes öregek nekem is azt mondták hagytam ki könnyebb megtalálni az ürest ha nincs bent,azért én beleraktam, hamár oda való
Ez úgy baromság ahogy van.
Mi köze az üres megtalálásához ezeknek az alkatrészeknek?
A rugós lemeznek az a feladata hogy kitöltse a kupplungagy és a csúsztatótárcsa közti hézagot,mivel egyrészt gondolom a kúpos illesztés miatt fixre nem tudták garantálni ezt a távolságot,másrészt igy némi utócsiszolásra is van lehetőség ha úgy adódna hogy szükség van rá.

Szóval semmi köze sem az üres fokozathoz,sem pedig a kupplungoláshoz.
Ha kihagyja valaki,akkor jobban fog zörögni a menesztő,mivel az előirt 5 százados hézag helyett lesz több mm.
Zörögni azt jobban fog,de az ürest akkor is úgy lehet váltani. :D
Én ezt az előírt 5 százados hézag helyett lesz több mm lesz vitatnám,szerintem sok esetben a fogaskerekek kopása adja a hangot,én például most szinte 0-ra hézagoltam és mégis zörög mint állat.
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Jenci-ZSV írta:Sziasztok!
Valaki legyen szíves segíteni!
Van egy szép 150ccm-es ETZ-m. A dugattyú felső holtpontjától a hengerfej aljáig mekkora hézagnak kell lennie?
Betettem a hengerbe egy cin darabot és átfordítottam a főtengelyt és tolómérővel lemértem, hogy mennyire nyomta össze: 0,3mm a hézag a dugattyú és a hengerfej közt. Ez milyen eredménynek számít? Hézagoljam nagyobbra vagy elég ez neki?
Mik az optimális mértékek? (minimum-maximum)

Előre is köszönöm :)
0,8-1,3 mm
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Jenci-ZSV
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2012.09.20. 17:18
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Zsámbék

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Jenci-ZSV »

Sziasztok!
Valaki legyen szíves segíteni!
Van egy szép 150ccm-es ETZ-m. A dugattyú felső holtpontjától a hengerfej aljáig mekkora hézagnak kell lennie?
Betettem a hengerbe egy cin darabot és átfordítottam a főtengelyt és tolómérővel lemértem, hogy mennyire nyomta össze: 0,3mm a hézag a dugattyú és a hengerfej közt. Ez milyen eredménynek számít? Hézagoljam nagyobbra vagy elég ez neki?
Mik az optimális mértékek? (minimum-maximum)

Előre is köszönöm :)
Magyar égen magyar isten, motorosnak párja nincsen!
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

pempelli írta: Érdekes öregek nekem is azt mondták hagytam ki könnyebb megtalálni az ürest ha nincs bent,azért én beleraktam, hamár oda való
Ez úgy baromság ahogy van.
Mi köze az üres megtalálásához ezeknek az alkatrészeknek?
A rugós lemeznek az a feladata hogy kitöltse a kupplungagy és a csúsztatótárcsa közti hézagot,mivel egyrészt gondolom a kúpos illesztés miatt fixre nem tudták garantálni ezt a távolságot,másrészt igy némi utócsiszolásra is van lehetőség ha úgy adódna hogy szükség van rá.

Szóval semmi köze sem az üres fokozathoz,sem pedig a kupplungoláshoz.
Ha kihagyja valaki,akkor jobban fog zörögni a menesztő,mivel az előirt 5 százados hézag helyett lesz több mm.
Zörögni azt jobban fog,de az ürest akkor is úgy lehet váltani. :D
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
bébé
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
MZ-d típusa: mz ts 250/1
Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bébé »

zsakfos írta:
bébé írta:Sziasztok!

Érdeklôdnék ETZ 250-es kuplungját fel lehet tenni TS 250/1-re?

Köszönöm
bébé
Igen. Ugyanaz.
Köszi szépen!
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

bébé írta:Sziasztok!

Érdeklôdnék ETZ 250-es kuplungját fel lehet tenni TS 250/1-re?

Köszönöm
bébé
Igen. Ugyanaz.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Seclusion írta:
Wazze :D Hát én úgy értelmeztem anno, hogy amikor felül a kuplung, akkor az agy és a menesztő érintkeznek, ezért nem tud oldani a kuplung :DDDDD
Jól van :D Azért remélem te is nevettél egy jót :D Nem csak én :D Na de nem mondok semmit, mert még a végén megint valamit összekeverek XDDD
Nahát pont ez az amitől totál félreérthető volt,hisz ha igy lenne azon aztán végképp nem segitene az alátét kivétele vagy a kiesztergálás az agyból,sőt még csak rontana rajta.

Márcsak ezért sem gondoltam rá mégcsak véletlenül sem hogy másképp kellene értelmezni.

Amúgy persze jó hogy kiderült a félrértés meg hogy jó lett kupplungod.

Jót derültem rajt én is :D
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
bébé
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
MZ-d típusa: mz ts 250/1
Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bébé »

Sziasztok!

Érdeklôdnék ETZ 250-es kuplungját fel lehet tenni TS 250/1-re?

Köszönöm
bébé
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

gesszti írta:
zsakfos írta: Amúgy ami eddig hozzám került blokk akár etz akár /1, feléből kihagyták az előző tulajok,azt mégis mentek vele.
Nemhiába hiánycikk ez az alkatrész még börzéken is.
Ez nem azt jelenti hogy direkt kikell hagyni,de nem történik tragédia ha kimarad.
Amúgy az igaz hogy fogalmam sincs mennyire zörög nélküle mert nekem eddig mindig bennvolt és benne is lesz. :D
Mostanában 2 olyan blokkot is szedtem szét, amiben egyáltalán nem volt alátét a kisfogaskerék és a kuplung közt.. egyiknél kb. 3-4 mm-t jött-ment a kisfogaskerék, a másiknál össze volt rohadva a kuplung, így nem tudtam megmozgatni.
Érdekes öregek nekem is azt mondták hagytam ki könnyebb megtalálni az ürest ha nincs bent,azért én beleraktam, hamár oda való
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

zsakfos írta:Hu vazzeg.
Te aztán rendesen félrevezeted az embereket.

Azt irtad felül a kupplung.
Ha felül a kupplung akkor az nem marad meg a főtengelyen!!!!
Azt hittem erről van szó.
Erre kiderül hogy nem emelt ki a kupplungod.
Nem ugyanaz.
Legközelebb kezd azzal hogy mit tapasztalsz,mert most jól félrevezettél.

Mondjuk a lényeg hogy megoldódott a probléma egyik része. \:D/
Wazze :D Hát én úgy értelmeztem anno, hogy amikor felül a kuplung, akkor az agy és a menesztő érintkeznek, ezért nem tud oldani a kuplung :DDDDD
Jól van :D Azért remélem te is nevettél egy jót :D Nem csak én :D Na de nem mondok semmit, mert még a végén megint valamit összekeverek XDDD
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Seclusion írta:
A másik. A kuplunggal kegyetlenül megszívattam magam. Kivettem a csúszólapot, és még mindig "felült"... Aha... Mondom akkor most esztergálás jön. Aztán állítgattam agyon-vissza a finombeállítót, és rugdostam a gépet. Dühös voltam, szóval azt hiszem ez is hozzásegítette, hogy az ÖSSZETAPADT LAMELLÁK szétváljanak... Istenem de mondtam a magamét, hogy ez 'szott ki velem :D
Szóval most már rendben van. :) Köszönök minden segítséget!!!

Szilárd
Hu vazzeg.
Te aztán rendesen félrevezeted az embereket.

Azt irtad felül a kupplung.
Ha felül a kupplung akkor az nem marad meg a főtengelyen!!!!
Azt hittem erről van szó.
Erre kiderül hogy nem emelt ki a kupplungod.
Nem ugyanaz.
Legközelebb kezd azzal hogy mit tapasztalsz,mert most jól félrevezettél.

Mondjuk a lényeg hogy megoldódott a probléma egyik része. \:D/
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

zsakfos írta:Ha az a lemez a helyén van és a berugótengely végén levő kisfogaskerék is ép,a nagy fogaskerék is jó,de még mindig megvan a hibajelenség,akkor vizsgáld felül hogy a berugókar nem fordult-e el a tengelyen,ott van-e a lelapolása a tengelynek ahol az ék van.Nem mozdult-e el az ék,azt csak mondjuk odébb került a berugókar,elnyalva az éket,azt megszorult.
Nagy az esély rá, hogy elmozdult, mert most tuti helyén van a lemez, és így is megvan a jelenség. Én amire gondoltam, hogy valahol egy fog letörött, mert ahogy nyomom le, olyan mintha egy icipicit megkapaszkodna, majd átugrik ezen a ponton, és újra fog. Persze nem néztem meg a tengelyt, mert nem gondoltam arra, hogy ott lehet a probléma. Újra nem szedem már szét, így is megy. :)

A másik. A kuplunggal kegyetlenül megszívattam magam. Kivettem a csúszólapot, és még mindig "felült"... Aha... Mondom akkor most esztergálás jön. Aztán állítgattam agyon-vissza a finombeállítót, és rugdostam a gépet. Dühös voltam, szóval azt hiszem ez is hozzásegítette, hogy az ÖSSZETAPADT LAMELLÁK szétváljanak... Istenem de mondtam a magamét, hogy ez 'szott ki velem :D
Szóval most már rendben van. :) Köszönök minden segítséget!!!

Szilárd
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Egyről beszélünk :D
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gesszti »

zsakfos írta: Amúgy ami eddig hozzám került blokk akár etz akár /1, feléből kihagyták az előző tulajok,azt mégis mentek vele.
Nemhiába hiánycikk ez az alkatrész még börzéken is.
Ez nem azt jelenti hogy direkt kikell hagyni,de nem történik tragédia ha kimarad.
Amúgy az igaz hogy fogalmam sincs mennyire zörög nélküle mert nekem eddig mindig bennvolt és benne is lesz. :D
Mostanában 2 olyan blokkot is szedtem szét, amiben egyáltalán nem volt alátét a kisfogaskerék és a kuplung közt.. egyiknél kb. 3-4 mm-t jött-ment a kisfogaskerék, a másiknál össze volt rohadva a kuplung, így nem tudtam megmozgatni.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Seclusion írta:Ezer bocsánat a félinformációért, annyira bennem volt, hogy miről is akarok kérdezni, hogy abban a hitben éltem, nem csak nekem nyilvánvaló, hogy milyen motorról van szó :DDDD
Köszi a válaszokat!

A hullámos lemez szerintem a helyére került most is, és ezelőtt is, de azért most jobban megnézem. Ha esetleg ezzel minden oké, akkor még mi lehet efajta jelenség oka?
Ha az a lemez a helyén van és a berugótengely végén levő kisfogaskerék is ép,a nagy fogaskerék is jó,de még mindig megvan a hibajelenség,akkor vizsgáld felül hogy a berugókar nem fordult-e el a tengelyen,ott van-e a lelapolása a tengelynek ahol az ék van.Nem mozdult-e el az ék,azt csak mondjuk odébb került a berugókar,elnyalva az éket,azt megszorult.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

gesszti írta:Ha a rugós lemezt kihagyja, nem fog nagyon zörögni a kisfogaskerék?
De igen.Zörögni fog.
Amúgy is zörög,akármit is csinálsz vele. :D
Na de ott a lehetőség esztergálni és akkor megmarad a rugós lemez.
Amúgy ami eddig hozzám került blokk akár etz akár /1, feléből kihagyták az előző tulajok,azt mégis mentek vele.
Nemhiába hiánycikk ez az alkatrész még börzéken is.
Ez nem azt jelenti hogy direkt kikell hagyni,de nem történik tragédia ha kimarad.
Amúgy az igaz hogy fogalmam sincs mennyire zörög nélküle mert nekem eddig mindig bennvolt és benne is lesz. :D
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára zsakfos 2012.10.27. 11:37-kor.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Ha a rugós lemezt kihagyja, nem fog nagyon zörögni a kisfogaskerék?
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

Ezer bocsánat a félinformációért, annyira bennem volt, hogy miről is akarok kérdezni, hogy abban a hitben éltem, nem csak nekem nyilvánvaló, hogy milyen motorról van szó :DDDD
Köszi a válaszokat!

A hullámos lemez szerintem a helyére került most is, és ezelőtt is, de azért most jobban megnézem. Ha esetleg ezzel minden oké, akkor még mi lehet efajta jelenség oka?
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Seclusion írta:Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogyha a berúgókar nagyon lent "fog", tehát sokáig le kell nyomni, hogy forduljon a főtengely, annak mi lehet a gyógyírje? Rugó a helyén van, nincs eltörve.
Továbbá (tudom, már sokszor volt téma, de régóta nem néztem be ide... :)) ha a kuplungnál a rugós lemez mögötti csúszólapot teljes mértékben megszüntetem, abból lehet nagy probléma? Teljesen elfogyott szerintem a hely az utángyártott kuplungon, és felült. Vagy esztergáltassak le belőle? :(
Köszi!

Szilárd
Legközelebb ha kérdezel ird oda milyen motorról van szó,mert látod az előttem válaszoló is a kis Mz berugófogasivét irta körbe.
Szóval gondolom,mivel az avatarodnál Etz250 van,igy arról kérdezel.

Berugó esetében szerintem nem a helyén van az a hullámos lemez amit ezen a videon 5 perc 10mp-nél mutat szerelő hogy mire kell figyelni.
http://m.youtube.com/watch?v=DVPeTmUY2fA

Kupplungnál ha biztos vagy benne hogy felül a rugós lemezen,akkor vagy a rugós lemezt hagyd ki inkább,vagy esztergáltathatsz is ki a kupplungagyból ha van rá lehetőséged.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
moyos
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 342
Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
Tartózkodási hely: Martonvásár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: moyos »

Seclusion írta:Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogyha a berúgókar nagyon lent "fog", tehát sokáig le kell nyomni, hogy forduljon a főtengely, annak mi lehet a gyógyírje? Rugó a helyén van, nincs eltörve.

Szilárd
Ehhez a részhez lenne olyan tippem, hogy a tengelyen lévő fogasívről (jobbat nem tudtam kitalálni) szoktak lekopni a fogak. Átfordítva még ideig-óráig használható, de a problémát a csere oldja meg.

Megkerestem, rá gondoltam
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogyha a berúgókar nagyon lent "fog", tehát sokáig le kell nyomni, hogy forduljon a főtengely, annak mi lehet a gyógyírje? Rugó a helyén van, nincs eltörve.
Továbbá (tudom, már sokszor volt téma, de régóta nem néztem be ide... :)) ha a kuplungnál a rugós lemez mögötti csúszólapot teljes mértékben megszüntetem, abból lehet nagy probléma? Teljesen elfogyott szerintem a hely az utángyártott kuplungon, és felült. Vagy esztergáltassak le belőle? :(
Köszi!

Szilárd
Avatar
Slarin
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 117
Csatlakozott: 2011.08.18. 19:27
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Slarin »

gesszti írta:Az alap illesztés 3-5 század. 85 ezred még nem vészes szerintem. Majd ha lelátsz a dugó mellett, vagy ha már nagyon nem megy... Szerintem. Gyűrűhézagokat mérd meg, és ha nagyobb, mint 1,5 mm, akkor tegyél bele új gyűrűket, és reszeld be őket 0,1-0,2 tizedre.
Sajnos új dugattyút kell vennem, ezért gondolkodtam a fúráson. A motor eddig jól ment! Csak csapágyazás miatt szedtem szét. Fogyasztása sem volt vészes. 5.5 liter körül! Akkor a még egy pár ezer km-et remélem kibír.
Köszi hogy segítettél.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Az alap illesztés 3-5 század. 85 ezred még nem vészes szerintem. Majd ha lelátsz a dugó mellett, vagy ha már nagyon nem megy... Szerintem. Gyűrűhézagokat mérd meg, és ha nagyobb, mint 1,5 mm, akkor tegyél bele új gyűrűket, és reszeld be őket 0,1-0,2 tizedre.
Avatar
Slarin
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 117
Csatlakozott: 2011.08.18. 19:27
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Slarin »

Hali!
Az lenne a kérdésem hogy 85 ezredes kopásnál érdemes megfúratni a hengert?
Köszönöm!
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

gesszti írta:Beírod a google-ba, hogy "mz szervizkönyv", és az első találatok közt biztosan találsz lehetőséget a letöltésre.
Egy párszáz forintos szimeringet kellene cserélned valószínűleg a lánckerék alatt.
Hello!

Nekem is ez volt a problémám....
cseréld ki a szimeringet 25x35x7, (figyelj, mert amibe bele megy a szimering, azt le kell csavarozni és hátulról kell a szimeringet betenni). Amit lecsavarozol az alá se árt egy klingelit tömítést vágni (ha már az eredeti szar). A pálcára pedig lehet tenni O gyűrűt.... én mindezt hő, olaj és benzinálló tömítőpasztával megspékeltem!

Na azóta egy csepp olaj sincs! ;)
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Beírod a google-ba, hogy "mz szervizkönyv", és az első találatok közt biztosan találsz lehetőséget a letöltésre.
Egy párszáz forintos szimeringet kellene cserélned valószínűleg a lánckerék alatt.
Avatar
Csöpi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 78
Csatlakozott: 2007.09.03. 20:45
MZ-d típusa: ETZ 125, ETZ 250
Tartózkodási hely: Balatonfenyves

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Csöpi »

Szaktársak!

A kis ETZ-nél a kislánckeréknél lassan de biztosan folyik a hajtóműolaj, ami menetközben a hátsó keréken köt ki. Hogy orvosolható eme probléma? És hol találok letölthető formátumban szerelési kézikönyvet kis ETZ-hez?

További szép napot!
Üdv: Alter /Csöpi/
Avatar
ETZmanus
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 50
Csatlakozott: 2012.10.15. 17:58
MZ-d típusa: ETZ 250 (volt)
Tartózkodási hely: Szeged

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ETZmanus »

Boge írta:Emberek!

Deformálódott blokk tartót érdemes egyengetni vagy inkább cserélni?

Vélemény?
Szerintem mindenképp csere. Nem kerül sokba egy pár új, bár ezek csak "utángyártottak".
Az erősített jobb lenne (ha nem vadulsz, akkor örök élet). Két fórumtárstól is kapható, de sajnos a bolti szimpla ár többszöröséért :oops:

Nekem is cserés lesz, és mivel a mocit sokáig tervezem még megtartani, így az erősítettet veszem, csak azt nem tudom melyik fórumtárstól rendeljem :D
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: horhaus »

kiszsebi írta:
Boge írta:Emberek!

Deformálódott blokk tartót érdemes egyengetni vagy inkább cserélni?

Vélemény?
Egy utángyártott új mellé erősítésnek egyengetve még jó tud lenni - szerintem ;)
Nekem az új nem sokáig tartott. Mellé hegesztve még egy lapal már bírja egy jó ideje.
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Boge írta:Emberek!

Deformálódott blokk tartót érdemes egyengetni vagy inkább cserélni?

Vélemény?
Egy utángyártott új mellé erősítésnek egyengetve még jó tud lenni - szerintem ;)
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 51 vendég