Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Boge
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 663
Csatlakozott: 2010.03.20. 21:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Becsehely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Boge »

Emberek!

Deformálódott blokk tartót érdemes egyengetni vagy inkább cserélni?

Vélemény?
"nem letudni akarom az utat, hanem gyönyörködni benne"
Tomi87
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2012.05.23. 12:05
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Tomi87 »

zsakfos írta:
Tomi87 írta:
Hazamegyek meló után és megnézem. Esetleg valami ötlet, hogy ez mitől fordulhat elő? Van vmi kiváltó ok vagy csak az idő vasfoga?
Nekem pld egyszerűen kilazult a programtengely végében levő csavar.
Na és mikor?
Hát persze hogy jó messze otthonról(Tátra túra).Szerencsére haztudtam jönni szerelés nélkül.
Akik ott voltak emlékezhetnek rá hogy panaszkodtam a váltásra.
Itt van 2 kép hogy lásd miról is van szó.

Bocsánat, hogy későn reagálok csak eddig nem jutottam gépközelbe. Szétszedtem a kuplung oldalt, a rugó a helyén van azzal nincsen gond, viszont a programtengely végén lévő csavar le van lazulva. Remélem ez okozza a gondot, de sajna még a kuplungot nem volt időm leszedni akkor derül ki, hogy csak ennyi-e a gond. Viszont ha már így szélt van szedve van egy kis olaj folyásom a másik oldalon a az üres visszajelzőnél. Erről van vkinek valami tapasztalata? Mert nemtudom pontosan, hogy az üres visszajelző mellett enged, vagy van ott egy kis vakdugó szerű a visszajelző bal felső sarkánál és lehet, hogy az enged. Ezt nemtudom pontosan.
Kösszönöm a segítséget!!!!
bébé
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
MZ-d típusa: mz ts 250/1
Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bébé »

Köszi a válaszokat! Megy a gépbe, aztán kiforrja magát, remélem beválik!
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csoka »

A KLG gyertya szétszerelhető,menetes minden darabja(legalábbis nekem ilyen volt,a rózsa színű porcelános).Jó gyertya.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

bébé írta:Sziasztok!

Ma a garázsban találtam egy gyertyát, új de még nem találkoztam ilyennel K.L.G a márkája F95P a tipusa, Bakony művek gyártya.
Dobozára az van írva: "Készült az angol smiths industries licence alapján"
Vélemény, tapasztalat valakinek erről a gyertyáról?

Köszi!

bébé
"A motor motorja" Ez volt a szlogenje.
Huszonpár éve használtam KLG gyertyát.
Emlékeim szerint egész jó kis gyertya volt.
Jobb volt mint az Isolator,persze ez már akkor is egyénfüggő volt,mielőtt nem esnek az Isolator hivők
:D
Nekem bejött anno.

Na persze hogy éppen milyen tipusjelzésű volt,arra már nem emlékszem. :-k
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
bébé
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
MZ-d típusa: mz ts 250/1
Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bébé »

Sziasztok!

Ma a garázsban találtam egy gyertyát, új de még nem találkoztam ilyennel K.L.G a márkája F95P a tipusa, Bakony művek gyártya.
Dobozára az van írva: "Készült az angol smiths industries licence alapján"
Vélemény, tapasztalat valakinek erről a gyertyáról?

Köszi!

bébé
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Tomi87 írta:
Hazamegyek meló után és megnézem. Esetleg valami ötlet, hogy ez mitől fordulhat elő? Van vmi kiváltó ok vagy csak az idő vasfoga?
Nekem pld egyszerűen kilazult a programtengely végében levő csavar.
Na és mikor?
Hát persze hogy jó messze otthonról(Tátra túra).Szerencsére haztudtam jönni szerelés nélkül.
Akik ott voltak emlékezhetnek rá hogy panaszkodtam a váltásra.
Itt van 2 kép hogy lásd miról is van szó.

Kép

Kép
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Tomi87
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2012.05.23. 12:05
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Tomi87 »

gabsic írta:
Tomi87 írta:
Hazamegyek meló után és megnézem. Esetleg valami ötlet, hogy ez mitől fordulhat elő? Van vmi kiváltó ok vagy csak az idő vasfoga?
- A görgő túlzott lógása (kopás) - ennyi km-nél nem valószínű
- rugó törése/elgyengülése
- hibás szerelés
- bent a váltókartengelyen lévő kapcsolóvilla sérülése erőszakos behatás miatt
- egyéb :)

Kösszi az infókat. Csak azért érdekelt, h mi okozhatja, mert a motor ezen része még teljesen épp és bontatlan. Viszont a rugó elfáradhat álltó helyben is. Nem találgatok tovább ha hazamegyek úgyis kiderül milyen komoly a baj.
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Tomi87 írta:
Hazamegyek meló után és megnézem. Esetleg valami ötlet, hogy ez mitől fordulhat elő? Van vmi kiváltó ok vagy csak az idő vasfoga?
- A görgő túlzott lógása (kopás) - ennyi km-nél nem valószínű
- rugó törése/elgyengülése
- hibás szerelés
- bent a váltókartengelyen lévő kapcsolóvilla sérülése erőszakos behatás miatt
- egyéb :)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Tomi87
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2012.05.23. 12:05
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Tomi87 »

gabsic írta:
Tomi87 írta: Visszavált, csak nehezen. Meg kellett állnom és kézzel leváltogatni, hogy tovább tudjak menni. Aztán még haza tudtam menni vele, ami kb 2 km volt (itt menet közben egész jól működött,az udvarra beállásnál viszont már nem). Utána csak helyben próbálkoztam. Megnézem a bal oldali dekli alatt mit látok. Kösszönöm!
Itt a szerelős videón 7:29-nél látod melyik alkatrész akadhatott ki neked. Ha nem ez a ludas, akkor bizony blokkszéthúzás...
http://www.youtube.com/watch?v=LxQivp14Z2E
Hazamegyek meló után és megnézem. Esetleg valami ötlet, hogy ez mitől fordulhat elő? Van vmi kiváltó ok vagy csak az idő vasfoga?
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Tomi87 írta: Visszavált, csak nehezen. Meg kellett állnom és kézzel leváltogatni, hogy tovább tudjak menni. Aztán még haza tudtam menni vele, ami kb 2 km volt (itt menet közben egész jól működött,az udvarra beállásnál viszont már nem). Utána csak helyben próbálkoztam. Megnézem a bal oldali dekli alatt mit látok. Kösszönöm!
Itt a szerelős videón 7:29-nél látod melyik alkatrész akadhatott ki neked. Ha nem ez a ludas, akkor bizony blokkszéthúzás...
http://www.youtube.com/watch?v=LxQivp14Z2E
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Tomi87
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2012.05.23. 12:05
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Tomi87 »

gabsic írta:
Tomi87 írta:Nem feszül, nem is szorul, csak lefele váltásnál olyan mintha üresen menne a váltókar olyan mintha nem akadna be valami.
Nekem a fokoztrögzítő görgős kar kiakadásakor csinált ilyet (nyomtam a kart, de nem történt semmi - szerpentinen vicces tud lenni). Ha szerencséd van csak ez a baj. Ehhez olaj le, bal oldali dekni le, és a malomkerék lyukján (közben forgatva a malomkereket) elvileg tudsz kukkolni. Visszakasztáshoz már le kell venni a malomkereket, ahhoz viszont előbb a kuplungot is.

Rosszabb esetben blokkszéthúzás, mert a váltókar tengelyének végén lévő villánál is lehet hiba.

(Ha egyáltalán nem tudsz visszaváltani akkor ez utóbbi lesz a hiba. Ha csak a görgős kar akadt ki, akkor általában 3-4 próbálkozás után kéne neki vissza kapcsolnia egyet)
Visszavált, csak nehezen. Meg kellett állnom és kézzel leváltogatni, hogy tovább tudjak menni. Aztán még haza tudtam menni vele, ami kb 2 km volt (itt menet közben egész jól működött,az udvarra beállásnál viszont már nem). Utána csak helyben próbálkoztam. Megnézem a bal oldali dekli alatt mit látok. Kösszönöm!
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Tomi87 írta:Nem feszül, nem is szorul, csak lefele váltásnál olyan mintha üresen menne a váltókar olyan mintha nem akadna be valami.
Nekem a fokoztrögzítő görgős kar kiakadásakor csinált ilyet (nyomtam a kart, de nem történt semmi - szerpentinen vicces tud lenni). Ha szerencséd van csak ez a baj. Ehhez olaj le, bal oldali dekni le, és a malomkerék lyukján (közben forgatva a malomkereket) elvileg tudsz kukkolni. Visszakasztáshoz már le kell venni a malomkereket, ahhoz viszont előbb a kuplungot is.

Rosszabb esetben blokkszéthúzás, mert a váltókar tengelyének végén lévő villánál is lehet hiba.

(Ha egyáltalán nem tudsz visszaváltani akkor ez utóbbi lesz a hiba. Ha csak a görgős kar akadt ki, akkor általában 3-4 próbálkozás után kéne neki vissza kapcsolnia egyet)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Tomi87
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2012.05.23. 12:05
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Tomi87 »

Nem feszül, nem is szorul, csak lefele váltásnál olyan mintha üresen menne a váltókar olyan mintha nem akadna be valami.
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Tomi87 írta:Sziasztok!

Ne haragudjatok, ha már volt téma, de vissza olvastam és kerestem is, de csak hasonló esetet találtam. A kérdésem az lenne, hogy jöttem ma hazafele a 250-es ETZ-mel és mikor vissza akartam kapcsolni, vmi miatt nagyon nehezen ment vissza, sőt 1-ig nem is tudtam lekapcsolni menet közben, csak megállás után kézzel tudtam visszajátszani 2-ig így tudtam hazajönni. (Olyan, mintha vissza kapcsolásnál nem akadna be valami és nem kapcsol vissza csak üresen lemegy a váltókar). Van hogy működik rendesen, de van hogy nem kapcsol lefele vagy csak nagyon nehezen. Szinte minden sebesség között megtalálom az ürest is. Nem volt mostanában semmihez hozzá nyúlva kb. 3 hónapja volt benne olaj cserélve, de azóta semmi baja nem volt, mentem vele 3 ezer km-t. Most lépett a moci a 29 ezredik km-be nem hinném, hogy valami kopás, lenne legalábbis nagyon remélem. Remélem nem írtam le a dolgokat értelmetlenül.
A tanácsokat előre is köszönöm!
Tehát szorulva, feszülve, nehezen volt mozgatható a váltókar, vagy mozgott normálisan, csak nem váltott?
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Tomi87
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2012.05.23. 12:05
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Tomi87 »

Sziasztok!

Ne haragudjatok, ha már volt téma, de vissza olvastam és kerestem is, de csak hasonló esetet találtam. A kérdésem az lenne, hogy jöttem ma hazafele a 250-es ETZ-mel és mikor vissza akartam kapcsolni, vmi miatt nagyon nehezen ment vissza, sőt 1-ig nem is tudtam lekapcsolni menet közben, csak megállás után kézzel tudtam visszajátszani 2-ig így tudtam hazajönni. (Olyan, mintha vissza kapcsolásnál nem akadna be valami és nem kapcsol vissza csak üresen lemegy a váltókar). Van hogy működik rendesen, de van hogy nem kapcsol lefele vagy csak nagyon nehezen. Szinte minden sebesség között megtalálom az ürest is. Nem volt mostanában semmihez hozzá nyúlva kb. 3 hónapja volt benne olaj cserélve, de azóta semmi baja nem volt, mentem vele 3 ezer km-t. Most lépett a moci a 29 ezredik km-be nem hinném, hogy valami kopás, lenne legalábbis nagyon remélem. Remélem nem írtam le a dolgokat értelmetlenül.
A tanácsokat előre is köszönöm!
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kupi »

Veszy2107 írta:
csipa001 írta:Helló
megszeretném kérdezni h 125-ös Mz-nek mekkora a gyújtási hézagja és a gyertyának?

0.6mm (ETZ)
A 0.6mm az a gyári adat tökéletes állapothoz tuti de a 0,5mmel könnyebb indítás ez saját tapasztalat igaz motorja gyertyája válogatja egy próbát megér .(6V) gyengébb gyújtás mind az ETZ 12V-al !
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nyakas »

momo63 írta:Sziasztok.
Valaki megtudná mondani,hogy az ETZ250-es kuplungagya jó-e aTrophy250-eshez?
jo 8)
A viz szalad, a kő marad!
momo63
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2012.10.16. 14:54
MZ-d típusa: Trphy 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: momo63 »

Sziasztok.
Valaki megtudná mondani,hogy az ETZ250-es kuplungagya jó-e aTrophy250-eshez?
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

csipa001 írta:Helló
megszeretném kérdezni h 125-ös Mz-nek mekkora a gyújtási hézagja és a gyertyának?

0.6mm (ETZ)
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
csipa001
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2012.10.15. 22:28
MZ-d típusa: Mz 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csipa001 »

Helló
megszeretném kérdezni h 125-ös Mz-nek mekkora a gyújtási hézagja és a gyertyának?
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

gabsic írta:
pempelli írta:Valaki rakott már a kuplungban a rugók alá alátétet?hogy jobban feszítsen?
Igen, alap dolog, bevált, jól működik! :)
Akkor kipróbálom :D
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

pempelli írta:Valaki rakott már a kuplungban a rugók alá alátétet?hogy jobban feszítsen?
Miért kell hogy jobban feszitsen?


Nagyobb erő kell a kupplungoláshoz és a bovdent is nagyobb erőhatások érik,hamarabb tönkremegy.Szerintem.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Mi nem raktuk vissza annó az alátéteket. Baj nem lett belőle....
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

pempelli írta:Valaki rakott már a kuplungban a rugók alá alátétet?hogy jobban feszítsen?
Igen, alap dolog, bevált, jól működik! :)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Valaki rakott már a kuplungban a rugók alá alátétet?hogy jobban feszítsen?
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: dkari »

bambi írta:Szerintem mindegy hová teszed,mert nagy haszna nincs,inkább design szerepe van a műszerfalon.
Mondjuk annak is szántam :) . Csak ki kéne tapasztalnom hol az a hely a hengeren ahol a 120-as skálába belefér a dolog.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

Szerintem mindegy hová teszed,mert nagy haszna nincs,inkább design szerepe van a műszerfalon.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Simán van ilyen meleg egy léghűtéses motor.
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: dkari »

Sziasztok!

Ma raktam egy hőfokmérőt a motorra kis ts 150. Azt szeretném kérdezni hogy hová érdemes vagy kell rakni a hengernél az érzékelőt?
Én a henger és a hengerfej közé raktam be a henger hátsó részén.
Az igazság hogy kicsit sokallom amit mutat mert a 120-at elkerüli a mutató és tovább nincs skálázva de ha lenne az olyan 140-150 fokot mutatna.
"Sima" mechanikus a hőfokmérő egy régi gázkazánból lett kiszerelve.
Avatar
Extremeblast
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2011.08.17. 14:38
MZ-d típusa: Mz ETZ 250 '86
Tartózkodási hely: Kraszna/Kolozsvár
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Extremeblast »

gesszti írta:Ha pannonia lenne, azt mondanám, hogy elgörbült a léptetővilla... Ennél inkább csak elkopott. Az a baj, hogy minden egyes ilyen sebességkidobásnál gyilkolod a cuccot, és egyre kevesebb az esély, hogy helyre lehet hozni köszörüléssel. Szét kéne szedni, és megjavítani.
Értem, köszi.
Kép
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Ha pannonia lenne, azt mondanám, hogy elgörbült a léptetővilla... Ennél inkább csak elkopott. Az a baj, hogy minden egyes ilyen sebességkidobásnál gyilkolod a cuccot, és egyre kevesebb az esély, hogy helyre lehet hozni köszörüléssel. Szét kéne szedni, és megjavítani.
Avatar
Extremeblast
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2011.08.17. 14:38
MZ-d típusa: Mz ETZ 250 '86
Tartózkodási hely: Kraszna/Kolozsvár
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Extremeblast »

Sziasztok.

A következő a problámám. Főleg hidegen, néha a motor mintha dobná ki a 2. sebességet. Nem tudom eldönteni, hogy a kuplung csúszik, vagy a 2. sebesség ugrik ki egy-egy pillanatra . Ahogy melegszik az olaj nem nagyon csinálja, vagy ritkábban. Általában a 3. fokozat szokott kimenni, ez tipikus ETZ hiba, nekem viszont 2. ben csinálja ezt, mi lehet?
Kösz.
Kép
Feci
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2012.10.06. 12:03
MZ-d típusa: Etz 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Feci »

Alantabb írtad, hogy az olaj szemre nagyon sűrű volt. Szétszedés előtt nem próbáltad cserélni? Onnan indulok ki, hogy az ES MZ-mben a kuplung olajban fut. Nem tudom, hogy a Tiédben mi a helyzet...
A sűrű olajjal hidegen az enyém is nehezen emelt ki. Amikor lecseréltem a Castrol váltóolajat 10W40 rész-szinti motorolajra, kijjebb kellett tekernem a hernyócsavart, mert csúszott a kuplungom.
Szerintem az sem oldaná meg, mert így dekni nélkül ha behúzom a kuplung kart, látom hogy kiemel, de a kereket nem tudom megmozdítani.
Avatar
moyos
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 342
Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
Tartózkodási hely: Martonvásár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: moyos »

Feci írta:
Az nem lehet hogy csak egyszerűen el vannak kopva a tárcsák?? Igaz annak nem pont ez lenne a tünete, de hát nem lehet tudni....
Azok épek így szemre.
Alantabb írtad, hogy az olaj szemre nagyon sűrű volt. Szétszedés előtt nem próbáltad cserélni? Onnan indulok ki, hogy az ES MZ-mben a kuplung olajban fut. Nem tudom, hogy a Tiédben mi a helyzet...
A sűrű olajjal hidegen az enyém is nehezen emelt ki. Amikor lecseréltem a Castrol váltóolajat 10W40 rész-szinti motorolajra, kijjebb kellett tekernem a hernyócsavart, mert csúszott a kuplungom.
Feci
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2012.10.06. 12:03
MZ-d típusa: Etz 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Feci »

Az nem lehet hogy csak egyszerűen el vannak kopva a tárcsák?? Igaz annak nem pont ez lenne a tünete, de hát nem lehet tudni....
Azok épek így szemre.
Feci
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2012.10.06. 12:03
MZ-d típusa: Etz 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Feci »

csoka írta:Ha még nem késő,vedd ki a fedélből,az egyik rögzítő csavart,és tolómérő mélységmérőjével mérd meg a fedél,és az agy közötti távolságot.Ennek 20mm-nek kellene lennie,így van megfelelően előfeszítve a tányérrugó.
Ha jól értem: A 3 szög hézagolóval addig kell játszanom míg 20mm nem lesz a távolság?
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

Feci írta:
Azt nem nézted meg levett fedlapnál, hogy ha behúzod a kuplungot akkor szépen egyenletesen nyitnak-e a tárcsák? Ha még nem raktad össze és nem nézted, akkor ezt még szerintem érdemes lenne megnézni....
Azt néztem, a lapok nem hullámosak, egyszerre emelnek,a fülek nincsenek beszorulva, a közepe szépen forog.
Állítás bajos lesz, csak ezt a 3szöges állítást nem igazán értem hogyan működik.

A bowdennél teljesen ráállítottam, a blokk jobb oldalán is teljeesen becsavartam az állító csavart, és itt már éreztem hogy "megakad" a kar, tehát valaminek neki ütközött. :(

Az nem lehet hogy csak egyszerűen el vannak kopva a tárcsák?? Igaz annak nem pont ez lenne a tünete, de hát nem lehet tudni....
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csoka »

Ha még nem késő,vedd ki a fedélből,az egyik rögzítő csavart,és tolómérő mélységmérőjével mérd meg a fedél,és az agy közötti távolságot.Ennek 20mm-nek kellene lennie,így van megfelelően előfeszítve a tányérrugó.
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nyakas »

boors írta:MEgfogadtam a tanácsot, és vettem bontott főtengelyt (rögtön egyben hármat.. : :D ) Viszont hajtókart szeretnék cserélni, mit ajánlotok?
Yoko :smt023
A viz szalad, a kő marad!
boors
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 31
Csatlakozott: 2008.01.30. 15:12
Tartózkodási hely: veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: boors »

MEgfogadtam a tanácsot, és vettem bontott főtengelyt (rögtön egyben hármat.. : :D ) Viszont hajtókart szeretnék cserélni, mit ajánlotok?
bandi12
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2011.08.02. 23:12
MZ-d típusa: ts 125 cross

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bandi12 »

Nandor írta:
bandi12 írta:Hello!
Az mitől lehet hogy a motorom (ts 125) terhelés alatt hirtelen gázadásnál vagy kis fordulaton kidobálja a 3. sebességet?
A választ előre is köszönöm.
Elkopott a kapcsolóköröm a fogaskeréken. Érdemes gyorsan kicserélni mert elkoptatja a léptetővillát is, ha ugyan már meg nem tette. /ugyanígy jártam csak én a negyedik fokozattal/
Köszönöm a segítséget.
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Nandor »

bandi12 írta:Hello!
Az mitől lehet hogy a motorom (ts 125) terhelés alatt hirtelen gázadásnál vagy kis fordulaton kidobálja a 3. sebességet?
A választ előre is köszönöm.
Elkopott a kapcsolóköröm a fogaskeréken. Érdemes gyorsan kicserélni mert elkoptatja a léptetővillát is, ha ugyan már meg nem tette. /ugyanígy jártam csak én a negyedik fokozattal/
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Perec írta: csak Gabsic "sorozatos" törései aggasztanak a blokkjában, remélem nem ez a normális :shock: .
Ne szívd a vérem :twisted: :twisted: :twisted: :mrgreen:
Igaz, 2.5 év alatt negyedszer lett széthúzva a blokkom (egyszer ugye szlovákiában SOS, aztán rá egy hétre itthon újra, akkor összes csapágy csere. tavaly sikerült csúnyán megragasztani, akkor sajnos a főtengőm is megadta magát, ekkor újra széthúzni, most meg a fogaskerék miatt megint), de ebből csak a megragasztás volt az én saram, csapágycsere az természetes elhasználódás volt, a fogaskerék most pedig vagy anyaghiba, vagy esetleg még az játszhatott bele, hogy az előző gazdája valami durván szar előgyújtással használta mikor megvettem: egy beindításhoz kb 3x visszarúgott. És ugyepont annak a fogaskeréknek tört ki most foga, amihez a berúgófogaskerék csatlakozik... De remélem többet ilyen nem lesz :-k ](*,)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
bandi12
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2011.08.02. 23:12
MZ-d típusa: ts 125 cross

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bandi12 »

Hello!
Az mitől lehet hogy a motorom (ts 125) terhelés alatt hirtelen gázadásnál vagy kis fordulaton kidobálja a 3. sebességet?
A választ előre is köszönöm.
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Perec »

Ismerős a probléma. Az olaj csak az egyik gond, a durva állítót is keményen kell szorítani,
különben elfordul és elmegy a kuplung.
Én M7x1-el orvosoltam, a magmérete pont 6mm, szinte csak a menettörmeléket kell kifúrni.
A csavarfej valóban probléma, sőt a durva állító lemezen sem fér át a 7-es csavar.
Általában 7-es csavarból nincs túl nagy választék, nem is mindenhol kapni, valószínűleg vágni is kell.
Az én gépemben 4 db 7-es csavar van, de messze ez volt a legproblémásabb javítás és a végeredmény sem túl profi (kinézetű).
A régi szép idők, amikor még többet szereltem, mint motoroztam.
Tegnap meg azon agyaltam, hogy miért indult zsinórban 4x első rúgásra ráadásul még a reggeli hűvösben is, hisz mégsem Jawa. A hétvégén a 2,92-es fogyasztási rekordját közelítette meg 2 decire szóval tud hálás lenni a masina, csak Gabsic "sorozatos" törései aggasztanak a blokkjában, remélem nem ez a normális :shock: .


Cat írta:Üdv
A fordulatszámmérő meghajtócsigát rejtő kis deknit ami fogja 3 csavri.
Valószínűleg az egyik szakadt menet lehet (folyik az olaj, szorítottam volna a csavaron de nagyon könnyen forog)
Elméletileg ott nem is kellene jönnie az olajnak, mert alatta van a szint bőven, nem?
Ha szakadt a likba a menet akkor mit lehet tenni?
Kép
bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bomber93 »

gabsic írta:
bomber93 írta: Mivel a motor komplett papiros eredeti blokkal lett véve tán 84 es gyártmány deluxe. Mi a különbség a trophy és az új fajta ts blokk karterház között? A főtengely tudom, hogy más de ha tegyük fel más fajta csapágyat teszek bele összerakható lenne újabb fajta Ts főtengelyjel?
Őszintén? Ne vedd 100%-ra amit mondok, mert Trophy blokkot szerintem már kb 5 éve csináltam utoljára, de mintha a csapágyak külső átmérője más lenne... Szóval szerintem nem megoldható.
Ha meg tudod mondani a Ts 125 újabb fajta csapágy méreteket sztm akkor meg tudom, mondani, hogy ugyanazok-e mert Trophy hoz van könyvem.
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

bomber93 írta: Mivel a motor komplett papiros eredeti blokkal lett véve tán 84 es gyártmány deluxe. Mi a különbség a trophy és az új fajta ts blokk karterház között? A főtengely tudom, hogy más de ha tegyük fel más fajta csapágyat teszek bele összerakható lenne újabb fajta Ts főtengelyjel?
Őszintén? Ne vedd 100%-ra amit mondok, mert Trophy blokkot szerintem már kb 5 éve csináltam utoljára, de mintha a csapágyak külső átmérője más lenne... Szóval szerintem nem megoldható.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bomber93 »

gabsic írta:
bomber93 írta:Üdv! Most hogy már tudom, hogy mikben különbözik a TS 125 ös blokk és a 125 ös Trophy blokk belseje akkor felteszek egy olyan kérdést is, hogy Van-e különbség a két blokk karter között szóval maga az öntvény különbözik-e valamiben?
Ts Főtengely bele lehet tenni Troophy blokkba?
Tudtom szerint: 76 előtti ts főtengelyt igen. 76 utánit nem.
Azt, hogy melyik motorszámnál volt a váltás (mivel gondolom az évjáratot nem tudod), azt pl MZ hogyan tovább könyvben, vagy guglézva alkatrészkatalógusban megtalálod.


Mivel a motor komplett papiros eredeti blokkal lett véve tán 84 es gyártmány deluxe. Mi a különbség a trophy és az új fajta ts blokk karterház között? A főtengely tudom, hogy más de ha tegyük fel más fajta csapágyat teszek bele összerakható lenne újabb fajta Ts főtengelyjel?
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Cat írta:Üdv
Sajna nem emléxem már...
A fordulatszámmérő meghajtócsigát rejtő kis deknit ami fogja 3 csavri.
Az mibe hajtódik be?
Valószínűleg az egyik szakadt menet lehet (folyik az olaj, szorítottam volna a csavaron de nagyon könnyen forog)
Elméletileg ott nem is kellene jönnie az olajnak, mert alatta van a szint bőven, nem?
Ha szakadt a likba a menet akkor mit lehet tenni?
Az a bal oldali blokkdeknibe megy bele.
Ha megszakadt a menet, akkor:
- felfúrod nagyobbra a menetet, és csavart cserélsz (esetleg problémás lehet, hogy a nagyobb csavar feje nem fér el a fordulatmeghajtó kicsi dekniben)
- helicoillal megjavíttatod a menetet (keresni kell valakit aki meg tudja csinálni)
- balos blokkdeknit cserélsz.

A szint felett helyezkedik el a kis dekni, de működő motornál fröcskölődik bent úgy az olaj, hogy az okozhat ott némi szivárgást.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 76 vendég