Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Extremeblast
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2011.08.17. 14:38
MZ-d típusa: Mz ETZ 250 '86
Tartózkodási hely: Kraszna/Kolozsvár
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Extremeblast » 2012.04.24. 22:40

Apa66 írta:Sziasztok!
A kuplung durva beállításának utána néztem a leírásában, de sajnos nem egyértelmű számomra.
Valaki le tudná nekem írni óvodás stílusban? :D
András
A fordulatszámmérő fedelét leszereled( 3 csavar), majd a vonóhuzal felvevő házát kicsavarod és feltolod kb 3 centit a huzal mentén.
Az állítólapot (1) addig forgatod ameddig a vonóhuzal felvevő furat közepe (4) és az alumínium öntvény ( az a része a dekninek, ahonnan ki van csavarva a vonóhuzal felvevő) 11 mm-re lesz egymástól. Azután rögzíted az állítólapot. Kép: Kép
Kép

Avatar
Slarin
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 117
Csatlakozott: 2011.08.18. 19:27
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Slarin » 2012.04.24. 21:40

MrDok írta: A rugós alátét kell alá! Nem is mindegy hogy milyen. Az hézagol is, de el kell férjen a számára kialakított mélyedésben (bütykön) a csavar feje alatt. Ha meghúzod nem lötyöghet semmit.
Köszönöm!

Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2314
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok » 2012.04.24. 21:30

Slarin írta:Eddig ugye ferde volt a csavarom, de a hézag nem változott és rendesen fogta a bütyköt. Lehet, hogy a rugós alátét hiányzik, mert amikor szétszedtem nem az volt rajta.
A rugós alátét kell alá! Nem is mindegy hogy milyen. Az hézagol is, de el kell férjen a számára kialakított mélyedésben (bütykön) a csavar feje alatt. Ha meghúzod nem lötyöghet semmit.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok

Avatar
Slarin
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 117
Csatlakozott: 2011.08.18. 19:27
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Slarin » 2012.04.24. 21:24

Eddig ugye ferde volt a csavarom, de a hézag nem változott és rendesen fogta a bütyköt. Lehet, hogy a rugós alátét hiányzik, mert amikor szétszedtem nem az volt rajta.

Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gesszti » 2012.04.24. 21:11

A csavarnak fixre kellene húzni a dinamóhoz a bütyköt.

Avatar
Slarin
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 117
Csatlakozott: 2011.08.18. 19:27
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Slarin » 2012.04.24. 20:59

gesszti írta:Hogy-is értetted, hogy mozog? Szorosra húztad a csavart, és mégis mozgott a bütyök? Volt a csavar alatt rugós alátét?
Bütyök nélkül csavartam be egy picit mert kíváncsi voltam, hogy mennyire mozog. Bütyökkel meghúzva csak nagyon kicsit mozog.

Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gesszti » 2012.04.24. 20:29

Hogy-is értetted, hogy mozog? Szorosra húztad a csavart, és mégis mozgott a bütyök? Volt a csavar alatt rugós alátét?

Avatar
Slarin
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 117
Csatlakozott: 2011.08.18. 19:27
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Slarin » 2012.04.24. 20:21

Köszi! Holnap mindenképpen megejtem! :D

Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gesszti » 2012.04.24. 20:10

A bütyök mozoghat egy kicsit. Lazán húzd rá a csavart, és nézd meg, hogy tudsz-e rendes megszakítóhézagot állítani. Akkor jó, ha ~0,4-es hézag mellett kb. 140 fok-ot fordul a főtengely, amíg zárva van a megszakító.

Avatar
Slarin
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 117
Csatlakozott: 2011.08.18. 19:27
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Slarin » 2012.04.24. 19:46

Hali!
Azt szeretném kérdezni hogy a bütyöktartó tengely mozoghat a forgórészbe csavarozva? Vagy semmilyen mozgás nem engedett meg neki? Mert ha igen akkor gáz van.
Köszi

Avatar
Cat
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 312
Csatlakozott: 2011.08.17. 12:39
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Tiszakécske

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Cat » 2012.04.24. 19:25

Cat írta:Mondtam már hogy utálom a szilót?
Főleg a helytelen helyre alkalmazottat... ](*,) ](*,) ](*,)
Kiindulási állapot:
http://i.imgur.com/8aA7z.jpg
30 perc melo oldalra fektetett motoron
http://i.imgur.com/TMNzN.jpg
http://i.imgur.com/H1rQN.jpg

Új üresjelző(1800ft a kurta életbe egy darabka műanyagért...)
http://i.imgur.com/sEJxF.jpg

10km próbaút, nuku olaj...
Fehér falapot raktam alá, remélem reggelre is fehér lesz :)
Nah
24 óra állás után van alatta olaj sajna..
De nem folyás csak csepegés, már ezt is örömként élem meg :)
Tömítőpasztát szokás alá rakni?
Most nem került akkor azt még megpróbálnám...
Élni életveszélyes dolog és eddig még mindenki belehalt!

Apa66
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2012.03.05. 09:27
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Apa66 » 2012.04.24. 11:56

Sziasztok!
A kuplung durva beállításának utána néztem a leírásában, de sajnos nem egyértelmű számomra.
Valaki le tudná nekem írni óvodás stílusban? :D
András

Apa66
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2012.03.05. 09:27
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Apa66 » 2012.04.24. 11:51

Szia!
Gyári kipufogót szerintem már nem nagyon lehet boltban kapni.
Esetleg a www.mofaker.hu oldalon nézd meg, vagy keressél bontottat.

joeedalton
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2012.04.17. 18:33
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: joeedalton » 2012.04.24. 00:01

Tudom,másik téma csak ha már ide írtam....hol tudnék gyári kipuffot venni?

Avatar
Cat
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 312
Csatlakozott: 2011.08.17. 12:39
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Tiszakécske

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Cat » 2012.04.23. 22:10

Mondtam már hogy utálom a szilót?
Főleg a helytelen helyre alkalmazottat... ](*,) ](*,) ](*,)
Kiindulási állapot:
http://i.imgur.com/8aA7z.jpg
30 perc melo oldalra fektetett motoron
http://i.imgur.com/TMNzN.jpg
http://i.imgur.com/H1rQN.jpg

Új üresjelző(1800ft a kurta életbe egy darabka műanyagért...)
http://i.imgur.com/sEJxF.jpg

10km próbaút, nuku olaj...
Fehér falapot raktam alá, remélem reggelre is fehér lesz :)
Élni életveszélyes dolog és eddig még mindenki belehalt!

Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seclusion » 2012.04.23. 13:42

joeedalton írta:hali!

Pár napja írtam,hogy hol vannak sebességek hol nincsenek a most vett motoromba. Na a probléma megoldódott,a görgős karnak a rugója be volt akasztva a helyére,csak maga a kar volt fel lazulva,csak meg kellett húzni a csavart. A kuplungja megvolt égve,meg rosszul volt összerakva, egy helyen két lamella volt egymás mellett, lamellákat kicseréltem, új rugók és tökéletesen működik. Csak még a lábát nem akarja szedni ahogy kellene neki....azt tapasztalatom,hogy minden sebességben 5800as fordulat a max, utána elkezd remegni,vibrálni. 4.-ben 5800as fordulat 100as tempó,felrakom 5.be és eléggé visszaejti a fordulatot...aztán nagyon lassan kezdi összeszedni magát de max 5400 forog 5.be és így a tempó 110 max 115.(az órája jó mér,le lett ellenőrizve) 18as lánckerék van rajta.Megnézem a benzinszintet,megyek egy kört légszűrő nélkül,meg lehet hogy a kipuffot ki kéne takarítanom vagy venni egy újat.(am lehet még kicsit lusta a motor) Na szóval a kérdésem az,hogy mit kellene neki leforogni menet közben??? Remélem nem kell fúratni... jah és 250es Etz,csatos karbival.
Utángyártott kipu? Ha igen, nincs több kérdés. :) 5800-at én már soknak mondanám, illetve az a vége ideális esetben. Anno nekem 5200 fölé nem akart pörögni, 5.ben is csak akkor érte el a 120-at, ha feküdtem rajt koppanásig. Gyári kipufogó megoldotta.

joeedalton
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2012.04.17. 18:33
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: joeedalton » 2012.04.22. 21:51

hali!

Pár napja írtam,hogy hol vannak sebességek hol nincsenek a most vett motoromba. Na a probléma megoldódott,a görgős karnak a rugója be volt akasztva a helyére,csak maga a kar volt fel lazulva,csak meg kellett húzni a csavart. A kuplungja megvolt égve,meg rosszul volt összerakva, egy helyen két lamella volt egymás mellett, lamellákat kicseréltem, új rugók és tökéletesen működik. Csak még a lábát nem akarja szedni ahogy kellene neki....azt tapasztalatom,hogy minden sebességben 5800as fordulat a max, utána elkezd remegni,vibrálni. 4.-ben 5800as fordulat 100as tempó,felrakom 5.be és eléggé visszaejti a fordulatot...aztán nagyon lassan kezdi összeszedni magát de max 5400 forog 5.be és így a tempó 110 max 115.(az órája jó mér,le lett ellenőrizve) 18as lánckerék van rajta.Megnézem a benzinszintet,megyek egy kört légszűrő nélkül,meg lehet hogy a kipuffot ki kéne takarítanom vagy venni egy újat.(am lehet még kicsit lusta a motor) Na szóval a kérdésem az,hogy mit kellene neki leforogni menet közben??? Remélem nem kell fúratni... jah és 250es Etz,csatos karbival.

Avatar
Slarin
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 117
Csatlakozott: 2011.08.18. 19:27
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Slarin » 2012.04.22. 20:17

gesszti írta:Elferdülve?

Mármint a felfekvő felülete? Reszelővel nem tudod megigazgatni? Meg lett ütve kalapáccsal, hogy elgörbült?
Igen felfekvő felület, ha meghúzom pedig húzza maga után a bütyköt. Nem tudom, hogy ferdülhetett el. Tudtommal nem lett megütve a motor pedig nálunk van kb 25 éve. Lehet reszelővel meglehetne igazítani, de inkább nem állok neki. :D Veszek egy újat, csak nem lesz az is ferde, de azért köszi a tippet.

Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gesszti » 2012.04.22. 19:53

Elferdülve?

Mármint a felfekvő felülete? Reszelővel nem tudod megigazgatni? Meg lett ütve kalapáccsal, hogy elgörbült?

Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Nandor » 2012.04.22. 19:51

gesszti írta:Nandor, a Főtengely, és a dugó ki lettek egyensúlyozva?
Mivel Bambi csinálta ezért abból indulok ki, hogy ott nem lehet semmi baj.
Mindenesetre az egész blokk eléggé vibrál, és én már egyre jobban azt kezdem hinni, hogy nem a felfüggesztésben van a hiba. Alapjáraton is érezhető de akkor még inkább csak rázkódás mint vibrálás, de amikor a fordulatszámmérő elkerüli a 3e-ret elkezd erősödni aztán 4e körül van a csúcs, aztán 4500-felett kicsit gyengül.
Ami még érdekes lehet, hogy hidegen mintha kevésbé csinálná. :-k

Avatar
Slarin
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 117
Csatlakozott: 2011.08.18. 19:27
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Slarin » 2012.04.22. 19:42

gesszti írta:Olyat is láttam már, hogy a bütyköstengely csálén volt becsavarozva a dinamó forgórészébe. Pont ilyen tünet volt, két szikrával.
Majdnem igazad lett. A bütyköstengely egy nagyon picit elvan ferdülve, ebből adódóan lett két szikrám. Megkönnyebbültem, hogy csak ennyi a baj. Holnap be is megyek a boltba vásárolni egy újat. Köszönöm a segítségetek! :D

Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Nandor » 2012.04.22. 19:38

Krepp írta:Most végig a két lenti blokktartóról volt szó(asszem)
A felső blokktartó között ott a gumipogácsa? ott működik a csillapítás?
(a a hengerfej és a váz közé teszed a kezed és nem fáj akkor elrontottál valamit :mrgreen: )
Alapjáraton látod dolgozni a pogácsát?
Megnéztem szétszedtem de ott is minden rendben.

Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gesszti » 2012.04.22. 19:31

Nandor, a Főtengely, és a dugó ki lettek egyensúlyozva?

Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Krepp » 2012.04.22. 18:59

Most végig a két lenti blokktartóról volt szó(asszem)
A felső blokktartó között ott a gumipogácsa? ott működik a csillapítás?
(a a hengerfej és a váz közé teszed a kezed és nem fáj akkor elrontottál valamit :mrgreen: )
Alapjáraton látod dolgozni a pogácsát?
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."

Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Nandor » 2012.04.22. 18:26

Teljesen tanácstalan és elkeseredett vagyok. :cry: Egyszerűen nem tudok rájönni, hogy mi okozza a vibrációt. Ma kiszereltem a blokkot és megnéztem a blokk tartó elemeket, még a hengert is lehúztam de semmi. Minden a helyén, minden jó csak épp 10km után fájnak és zsibbadnak az ízületeim.
Kezd már nagyon elegem lenni ebből a benzines vibrátorból. Mit tehetnék még? Mennyi az a pénz amit még rá kell költenem, hogy végre egy kicsit gondtalanul motorozhassak?

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2012.04.22. 09:57

nyakas írta:
Nandor írta:Mióta kicseréltem a blokktartókat erősítettre, azóta 4e-es fordulat felett pár kilométer után már elviselhetetlen a vibráció. Más is járt így vagy már megint én vagyok ilyen peches?
Valamint mit lehet ezzel csinálni? Így a sástó-túra részvételem erősen veszélybe került. /mindig van valami amikor club túrára készülök/ :(
Tedd vissza az eldobott lötyögős távtartót ! az nem véletlen lötyög :-#
Ez azt hiszem, nekem szólt...
Sajnos a gyári távtartó el volt repedve 2 helyen, az kuka.
Az utángyártottnak meg semmilyen mérete nem passzolt.
Így csináltattam ezt, Alapvetően a megmaradt gyári méretei alapján, csak azt hiszem 0.5-0.6 mm-el volt nagyonn átmérőjű a külseje. Szorosnak nem szoros, nincs vele gond, rezgések nem jönnek át.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse

nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nyakas » 2012.04.21. 19:16

Nandor írta:Mióta kicseréltem a blokktartókat erősítettre, azóta 4e-es fordulat felett pár kilométer után már elviselhetetlen a vibráció. Más is járt így vagy már megint én vagyok ilyen peches?
Valamint mit lehet ezzel csinálni? Így a sástó-túra részvételem erősen veszélybe került. /mindig van valami amikor club túrára készülök/ :(
Tedd vissza az eldobott lötyögős távtartót ! az nem véletlen lötyög :-#
A viz szalad, a kő marad!

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3834
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2012.04.21. 18:01

Pl kihagyod a felső távtartó szemet, és akkor felül a fémház a vázra... De akkor az is esélytelen..
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"

Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Nandor » 2012.04.21. 17:45

KILL3R etz írta:A felső blokktartó jól van összerakva?
Hogy lehet rosszul összerakni? Egyébként nem szedtem szét.

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3834
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2012.04.21. 16:54

A felső blokktartó jól van összerakva?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"

Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Nandor » 2012.04.21. 16:02

Az az igazság, hogy Bambi most újította fel a motorját ezért a motorra semmiképp se gondolnék. Viszont a blokktartó kicserélése után jelentkezett a vibráció, először a főtengelyre gondoltam mert korábban kimozdult a csapágya és akkor is vibrált viszont akkor durvábban, most viszont finom rezgés van ami a fordulatszám emelkedésével erősödik. 4e-nél már annyira erős, hogy 15mm-es gumituskókat kellett az ülés rögzítési pontjai alá tenni, hogy egyáltalán el lehessen viselni, viszont a lábtartó ugyanúgy rezeg.

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2012.04.21. 15:39

Nandor írta:
Troster írta:Szilent minősége lehet kifogásolható, az erősített blokktartó bár merevséget ad, de szerintem a szilent a bűnös... :-k
Vagy nem cseréltél?
De, cseréltem azokat is. Azon gondolkodom, hogy a gumi szilent mellett levő műanyag távtartó lehet a ludas. Esetleg azt nem lehet egy gumigyűrűre kicserélni?
Hát nem tudom.
Én tavaly cseréltem blokktartókat, meg ugye szilentet is.
Én még az utángyártott lötyögős műanyag perselyt is eldobtam a fenébe, és esztergáltattam olyat, ami csak 0.3mm-el kisebb a blokktartóban lévő csőnél, tehát tényleg nincs túl nagy játéka. De semmi rendellenes rezgés vagy vibráció nincs.

Ha gumira cseréled, nagyobb mértékben fog tekeregni a blokk terhelés hatására. (Ha arra gondolsz, hogy egy hasonló kaliberű Jawa vagy Pannónia, ésazokba fixen be van csavarozva a blokk mégsem rezegnek kibírhatatlan mértékben)

Valami más lesz szerintem a ludas...
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse

Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Nandor » 2012.04.21. 15:28

Troster írta:Szilent minősége lehet kifogásolható, az erősített blokktartó bár merevséget ad, de szerintem a szilent a bűnös... :-k
Vagy nem cseréltél?
De, cseréltem azokat is. Azon gondolkodom, hogy a gumi szilent mellett levő műanyag távtartó lehet a ludas. Esetleg azt nem lehet egy gumigyűrűre kicserélni?

Kitartás!
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2012.03.01. 13:56

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Kitartás! » 2012.04.21. 14:25

Heló!
250-es ETZ-be bontott hengerfejet keresek.
Kösz.

Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Troster » 2012.04.21. 13:55

Szilent minősége lehet kifogásolható, az erősített blokktartó bár merevséget ad, de szerintem a szilent a bűnös... :-k
Vagy nem cseréltél?

Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Nandor » 2012.04.21. 12:24

Mióta kicseréltem a blokktartókat erősítettre, azóta 4e-es fordulat felett pár kilométer után már elviselhetetlen a vibráció. Más is járt így vagy már megint én vagyok ilyen peches?
Valamint mit lehet ezzel csinálni? Így a sástó-túra részvételem erősen veszélybe került. /mindig van valami amikor club túrára készülök/ :(

Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gesszti » 2012.04.21. 07:47

bambi írta:
zsakfos írta: Váltócsapágyak:
6203 C3 2db
6204 C4 2db
A főtengelycsapágy :6305 C3 2db

Szimmeringek:
30x62x7 főtengő 2db itt van egy kis tévedési lehetőség,ugyanis van olyan alkatrészjegyzék ahol 30x62x10 szerepel :-k #-o
25x37x7 lánckerék 1db
20x30x7 dinamó alá 1db
A TÉVEDÉS JOGÁT FENNTARTOM :D
30x62x10 a tuti méret
Köszönöm a választ!

Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gesszti » 2012.04.20. 18:32

Olyat is láttam már, hogy a bütyköstengely csálén volt becsavarozva a dinamó forgórészébe. Pont ilyen tünet volt, két szikrával.

Avatar
Slarin
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 117
Csatlakozott: 2011.08.18. 19:27
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Slarin » 2012.04.20. 16:52

gesszti írta: A gyújtásrendszernek szüksége van egy bizonyos zárzögre. Ez az az "idő", amíg a megszakító zárva van, és a feszültség megfelelő értékre emelkedik a gyújtótrafó primer tekercsében ahhoz, hogy az áramkör megszakításakor elég nagy szikra keletkezhessen a gyertyán. Ez a szög pl. 250-es TS MZ-nél 140 fok. A dupla szikrával csak feleslegesen fogy a gyertya, a trafó, a kondi, és a megszakító is, ráadásul a felső holtpontnál levő szikrának kevés lesz az energiája az üzemanyag begyújtásához. Érdemes lenne kinyomozni, hogy miért nyit kétszer. Valami nem "kerek", az tuti.
Rendben van. Megfogadom a tanácsod és átnézem! Köszi! :D

Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gesszti » 2012.04.20. 16:33

Slarin írta: Körülbelül 1000km-van benne, de ha azt mondod nem gond hogy kétszer nyit, akkor nem foglalkozom vele. A motor elindul. Alapjáratot simán be lehet lőni, szépen pöfög. Csak azért érdekelt ez a dolog, hogy magasabb fordulatokon esetleg nem befolyásolja a motor működését, megszakító tehetetlensége miatt. Meg ugye kicsit gyorsabban is elkopik, de ez nem a hét fő bűn egyike. Fél éve volt szerelőnél és ő vizsgálta át a motort azt mondta, hogy nincs semmi baj a főtengellyel.
Köszönöm a válaszod!
A gyújtásrendszernek szüksége van egy bizonyos zárzögre. Ez az az "idő", amíg a megszakító zárva van, és a feszültség megfelelő értékre emelkedik a gyújtótrafó primer tekercsében ahhoz, hogy az áramkör megszakításakor elég nagy szikra keletkezhessen a gyertyán. Ez a szög pl. 250-es TS MZ-nél 140 fok. A dupla szikrával csak feleslegesen fogy a gyertya, a trafó, a kondi, és a megszakító is, ráadásul a felső holtpontnál levő szikrának kevés lesz az energiája az üzemanyag begyújtásához. Érdemes lenne kinyomozni, hogy miért nyit kétszer. Valami nem "kerek", az tuti.

Avatar
Slarin
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 117
Csatlakozott: 2011.08.18. 19:27
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Slarin » 2012.04.20. 15:33

gabsic írta:
Igaz bokorugrón, parasztmódszerrel, de 5 perc orvosoltam az ilyen problémát (bár ez csak kis mértékű hibánál működik):
Nem árt, ha van egy tartalék bütyköd.
körbeforgatod a főtengelyt, megnézed a bütyöknek melyik része nyitja alsó holtpontnál a megaszakítót. Alkoholos filccel megjelölöd a bütyök szóban forgó részét.
kicsavarod a forgórész-rögzítőcsavart, leveszed a bütyköt.
Befogod satuba alupofa közé, és a filccel megjelölt részen flexxel leköszörülsz belőle annyit hogy már ne nyissa a megszakítót. visszarakod a bütyköt, próba. Ha jó, örülsz, ha nem jó, akkor köszörülsz még.

Parasztmódszer, de működik. Nyilván nem fullos motoron csinál ilyet senki (én sem azon csináltam), de ha egyébként okés a gép (csapágyak jók) akkor csak emiatt nem érdemes pl blokkot széthúzni főtengelyt cserélni emiatt.

Én "krossz" TS-en csináltam ezt meg. Csapágyak nem lógtak, a forgórész jól felült a kúpon, próbaképp cseréltem is forgórészt.A főtengelycsap volt görbe. Ilyen esetben mit lehet csinálni egy 20ezret érő gányolt motoron? Hát ezt. Kókány, de bevált.

Egyébként Slarin: honnan tudod, hogy a főtengelycsap nem görbe? forgórész is jó? próbáltad másikkal? a kúpon jól felül? csúszógyűrű ill. kommutátor is üt (na az már tud gond lenni utcai motornál)? főtengelycsapágyak okésak? töltésed jó?

Mielőtt elkezdesz flexelni zárd ki azért a felsorlt gondokat, illetve döntsd el egyáltalán mire használod a motort és mennyire akarsz belemélyedni.
Köszönöm a válaszod!

Nem szeretnék ilyen drasztikus módszerhez fordulni. A motor két éve esett át teljes felújításon. Itt a főtengely is ki lett cserélve. Körülbelül 1000km-van benne, de ha azt mondod nem gond hogy kétszer nyit, akkor nem foglalkozom vele. A motor elindul. Alapjáratot simán be lehet lőni, szépen pöfög. Csak azért érdekelt ez a dolog, hogy magasabb fordulatokon esetleg nem befolyásolja a motor működését, megszakító tehetetlensége miatt. Meg ugye kicsit gyorsabban is elkopik, de ez nem a hét fő bűn egyike. Fél éve volt szerelőnél és ő vizsgálta át a motort azt mondta, hogy nincs semmi baj a főtengellyel.
Érdekel a motorszerelés csak sajnos nem tudok eleget róluk.
Szerencsére itt sokat tanulhatok.

Köszönöm a válaszod!

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2012.04.20. 14:15

Slarin írta:Sziasztok!

Az lenne a problémám, mint az előttem pár hozzászólással lévő motorosnak. A megszakító nálam is kétszer nyit. Egyszer amikor felső állásban van a dugattyú egyszer pedig amikor lent van. Viszont nálam a főtengely egyáltalán nem ferde. Ha valaki tudna esetleg segíteni megköszönném!

Üdv.
Ez miért gond?

Igaz bokorugrón, parasztmódszerrel, de 5 perc orvosoltam az ilyen problémát (bár ez csak kis mértékű hibánál működik):
Nem árt, ha van egy tartalék bütyköd.
körbeforgatod a főtengelyt, megnézed a bütyöknek melyik része nyitja alsó holtpontnál a megaszakítót. Alkoholos filccel megjelölöd a bütyök szóban forgó részét.
kicsavarod a forgórész-rögzítőcsavart, leveszed a bütyköt.
Befogod satuba alupofa közé, és a filccel megjelölt részen flexxel leköszörülsz belőle annyit hogy már ne nyissa a megszakítót. visszarakod a bütyköt, próba. Ha jó, örülsz, ha nem jó, akkor köszörülsz még.

Parasztmódszer, de működik. Nyilván nem fullos motoron csinál ilyet senki (én sem azon csináltam), de ha egyébként okés a gép (csapágyak jók) akkor csak emiatt nem érdemes pl blokkot széthúzni főtengelyt cserélni emiatt.

Én "krossz" TS-en csináltam ezt meg. Csapágyak nem lógtak, a forgórész jól felült a kúpon, próbaképp cseréltem is forgórészt.A főtengelycsap volt görbe. Ilyen esetben mit lehet csinálni egy 20ezret érő gányolt motoron? Hát ezt. Kókány, de bevált.

Egyébként Slarin: honnan tudod, hogy a főtengelycsap nem görbe? forgórész is jó? próbáltad másikkal? a kúpon jól felül? csúszógyűrű ill. kommutátor is üt (na az már tud gond lenni utcai motornál)? főtengelycsapágyak okésak? töltésed jó?

Mielőtt elkezdesz flexelni zárd ki azért a felsorlt gondokat, illetve döntsd el egyáltalán mire használod a motort és mennyire akarsz belemélyedni.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse

Avatar
Slarin
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 117
Csatlakozott: 2011.08.18. 19:27
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Slarin » 2012.04.20. 13:27

Sziasztok!

Az lenne a problémám, mint az előttem pár hozzászólással lévő motorosnak. A megszakító nálam is kétszer nyit. Egyszer amikor felső állásban van a dugattyú egyszer pedig amikor lent van. Viszont nálam a főtengely egyáltalán nem ferde. Ha valaki tudna esetleg segíteni megköszönném!

Üdv.

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2533
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi » 2012.04.20. 10:24

zsakfos írta:
gesszti írta:Elkezdett folyni az olaj a blokkból. Vagy a kuplung oldali dekni alól, vagy középről. Szétszedném, de mivel vidéki vagyok, szeretnék felkészülni csapágyakkal, és szimmeringekkel előre.

TS 250, 4 sebességes, 1975-ös gépsárkányhoz nincs valakinek egy csapágy-szimmering listája? Keresgéltem itt a fórumon, de nem találtam.
Váltócsapágyak:
6203 C3 2db
6204 C4 2db
A főtengelycsapágy :6305 C3 2db

Szimmeringek:
30x62x7 főtengő 2db itt van egy kis tévedési lehetőség,ugyanis van olyan alkatrészjegyzék ahol 30x62x10 szerepel :-k #-o
25x37x7 lánckerék 1db
20x30x7 dinamó alá 1db
A TÉVEDÉS JOGÁT FENNTARTOM :D
30x62x10 a tuti méret

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3368
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2012.04.20. 09:15

gesszti írta:Elkezdett folyni az olaj a blokkból. Vagy a kuplung oldali dekni alól, vagy középről. Szétszedném, de mivel vidéki vagyok, szeretnék felkészülni csapágyakkal, és szimmeringekkel előre.

TS 250, 4 sebességes, 1975-ös gépsárkányhoz nincs valakinek egy csapágy-szimmering listája? Keresgéltem itt a fórumon, de nem találtam.
Váltócsapágyak:
6203 C3 2db
6204 C4 2db
A főtengelycsapágy :6305 C3 2db

Szimmeringek:
30x62x7 főtengő 2db itt van egy kis tévedési lehetőség,ugyanis van olyan alkatrészjegyzék ahol 30x62x10 szerepel :-k #-o
25x37x7 lánckerék 1db
20x30x7 dinamó alá 1db
A TÉVEDÉS JOGÁT FENNTARTOM :D
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.

Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gesszti » 2012.04.19. 21:40

A bukta az túrósan, és lekvárosan jó!!! :mrgreen:

Rendeltem váltóolajat, hogy legyen tartalék. Egy hét alatt néhány deci csöpög ki belőle. Csak május 1 után szedem szét.

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2012.04.19. 21:14

gesszti írta:Elkezdett folyni az olaj a blokkból. Vagy a kuplung oldali dekni alól, vagy középről. Szétszedném, de mivel vidéki vagyok, szeretnék felkészülni csapágyakkal, és szimmeringekkel előre.

TS 250, 4 sebességes, 1975-ös gépsárkányhoz nincs valakinek egy csapágy-szimmering listája? Keresgéltem itt a fórumon, de nem találtam.
Sajnos ebben segíteni nem tudok, csak érdekődök, hogy mennyire folyik? Május 1 siófok bukta?
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse

Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gesszti » 2012.04.19. 20:05

Elkezdett folyni az olaj a blokkból. Vagy a kuplung oldali dekni alól, vagy középről. Szétszedném, de mivel vidéki vagyok, szeretnék felkészülni csapágyakkal, és szimmeringekkel előre.

TS 250, 4 sebességes, 1975-ös gépsárkányhoz nincs valakinek egy csapágy-szimmering listája? Keresgéltem itt a fórumon, de nem találtam.

cater20
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2012.03.20. 20:12
MZ-d típusa: mz ts 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: cater20 » 2012.04.19. 09:54

Nandor írta:
cater20 írta: Hát én is gondoltam erre, de olvastam neten, hogy ebbe a karbiba tettek 95ös fúvókát is. Lehet hogy az lenne az igazi.
Milyen arányú keveréket használsz?
1:40-est. Elég furcsa dolog ez egyébként mert 87-es fúvókával nem fullad a gép. Olvastam valakinek el sem indul ha kicsi a fúvóka, szivatóját már megnéztem nem-e ereszt ott de úgy nézem nem. Esetleg valahol más benzin jutna be a motorba?

Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Nandor » 2012.04.19. 08:14

cater20 írta: Hát én is gondoltam erre, de olvastam neten, hogy ebbe a karbiba tettek 95ös fúvókát is. Lehet hogy az lenne az igazi.
Milyen arányú keveréket használsz?

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 11 vendég