Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Krepp » 2012.04.22. 18:59

Most végig a két lenti blokktartóról volt szó(asszem)
A felső blokktartó között ott a gumipogácsa? ott működik a csillapítás?
(a a hengerfej és a váz közé teszed a kezed és nem fáj akkor elrontottál valamit :mrgreen: )
Alapjáraton látod dolgozni a pogácsát?

Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Nandor » 2012.04.22. 18:26

Teljesen tanácstalan és elkeseredett vagyok. :cry: Egyszerűen nem tudok rájönni, hogy mi okozza a vibrációt. Ma kiszereltem a blokkot és megnéztem a blokk tartó elemeket, még a hengert is lehúztam de semmi. Minden a helyén, minden jó csak épp 10km után fájnak és zsibbadnak az ízületeim.
Kezd már nagyon elegem lenni ebből a benzines vibrátorból. Mit tehetnék még? Mennyi az a pénz amit még rá kell költenem, hogy végre egy kicsit gondtalanul motorozhassak?

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2012.04.22. 09:57

nyakas írta:
Nandor írta:Mióta kicseréltem a blokktartókat erősítettre, azóta 4e-es fordulat felett pár kilométer után már elviselhetetlen a vibráció. Más is járt így vagy már megint én vagyok ilyen peches?
Valamint mit lehet ezzel csinálni? Így a sástó-túra részvételem erősen veszélybe került. /mindig van valami amikor club túrára készülök/ :(
Tedd vissza az eldobott lötyögős távtartót ! az nem véletlen lötyög :-#
Ez azt hiszem, nekem szólt...
Sajnos a gyári távtartó el volt repedve 2 helyen, az kuka.
Az utángyártottnak meg semmilyen mérete nem passzolt.
Így csináltattam ezt, Alapvetően a megmaradt gyári méretei alapján, csak azt hiszem 0.5-0.6 mm-el volt nagyonn átmérőjű a külseje. Szorosnak nem szoros, nincs vele gond, rezgések nem jönnek át.

nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nyakas » 2012.04.21. 19:16

Nandor írta:Mióta kicseréltem a blokktartókat erősítettre, azóta 4e-es fordulat felett pár kilométer után már elviselhetetlen a vibráció. Más is járt így vagy már megint én vagyok ilyen peches?
Valamint mit lehet ezzel csinálni? Így a sástó-túra részvételem erősen veszélybe került. /mindig van valami amikor club túrára készülök/ :(
Tedd vissza az eldobott lötyögős távtartót ! az nem véletlen lötyög :-#

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3822
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2012.04.21. 18:01

Pl kihagyod a felső távtartó szemet, és akkor felül a fémház a vázra... De akkor az is esélytelen..

Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Nandor » 2012.04.21. 17:45

KILL3R etz írta:A felső blokktartó jól van összerakva?
Hogy lehet rosszul összerakni? Egyébként nem szedtem szét.

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3822
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2012.04.21. 16:54

A felső blokktartó jól van összerakva?

Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Nandor » 2012.04.21. 16:02

Az az igazság, hogy Bambi most újította fel a motorját ezért a motorra semmiképp se gondolnék. Viszont a blokktartó kicserélése után jelentkezett a vibráció, először a főtengelyre gondoltam mert korábban kimozdult a csapágya és akkor is vibrált viszont akkor durvábban, most viszont finom rezgés van ami a fordulatszám emelkedésével erősödik. 4e-nél már annyira erős, hogy 15mm-es gumituskókat kellett az ülés rögzítési pontjai alá tenni, hogy egyáltalán el lehessen viselni, viszont a lábtartó ugyanúgy rezeg.

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2012.04.21. 15:39

Nandor írta:
Troster írta:Szilent minősége lehet kifogásolható, az erősített blokktartó bár merevséget ad, de szerintem a szilent a bűnös... :-k
Vagy nem cseréltél?
De, cseréltem azokat is. Azon gondolkodom, hogy a gumi szilent mellett levő műanyag távtartó lehet a ludas. Esetleg azt nem lehet egy gumigyűrűre kicserélni?
Hát nem tudom.
Én tavaly cseréltem blokktartókat, meg ugye szilentet is.
Én még az utángyártott lötyögős műanyag perselyt is eldobtam a fenébe, és esztergáltattam olyat, ami csak 0.3mm-el kisebb a blokktartóban lévő csőnél, tehát tényleg nincs túl nagy játéka. De semmi rendellenes rezgés vagy vibráció nincs.

Ha gumira cseréled, nagyobb mértékben fog tekeregni a blokk terhelés hatására. (Ha arra gondolsz, hogy egy hasonló kaliberű Jawa vagy Pannónia, ésazokba fixen be van csavarozva a blokk mégsem rezegnek kibírhatatlan mértékben)

Valami más lesz szerintem a ludas...

Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Nandor » 2012.04.21. 15:28

Troster írta:Szilent minősége lehet kifogásolható, az erősített blokktartó bár merevséget ad, de szerintem a szilent a bűnös... :-k
Vagy nem cseréltél?
De, cseréltem azokat is. Azon gondolkodom, hogy a gumi szilent mellett levő műanyag távtartó lehet a ludas. Esetleg azt nem lehet egy gumigyűrűre kicserélni?

Kitartás!
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2012.03.01. 13:56

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Kitartás! » 2012.04.21. 14:25

Heló!
250-es ETZ-be bontott hengerfejet keresek.
Kösz.

Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Troster » 2012.04.21. 13:55

Szilent minősége lehet kifogásolható, az erősített blokktartó bár merevséget ad, de szerintem a szilent a bűnös... :-k
Vagy nem cseréltél?

Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Nandor » 2012.04.21. 12:24

Mióta kicseréltem a blokktartókat erősítettre, azóta 4e-es fordulat felett pár kilométer után már elviselhetetlen a vibráció. Más is járt így vagy már megint én vagyok ilyen peches?
Valamint mit lehet ezzel csinálni? Így a sástó-túra részvételem erősen veszélybe került. /mindig van valami amikor club túrára készülök/ :(

Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gesszti » 2012.04.21. 07:47

bambi írta:
zsakfos írta: Váltócsapágyak:
6203 C3 2db
6204 C4 2db
A főtengelycsapágy :6305 C3 2db

Szimmeringek:
30x62x7 főtengő 2db itt van egy kis tévedési lehetőség,ugyanis van olyan alkatrészjegyzék ahol 30x62x10 szerepel :-k #-o
25x37x7 lánckerék 1db
20x30x7 dinamó alá 1db
A TÉVEDÉS JOGÁT FENNTARTOM :D
30x62x10 a tuti méret
Köszönöm a választ!

Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gesszti » 2012.04.20. 18:32

Olyat is láttam már, hogy a bütyköstengely csálén volt becsavarozva a dinamó forgórészébe. Pont ilyen tünet volt, két szikrával.

Avatar
Slarin
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 117
Csatlakozott: 2011.08.18. 19:27
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Slarin » 2012.04.20. 16:52

gesszti írta: A gyújtásrendszernek szüksége van egy bizonyos zárzögre. Ez az az "idő", amíg a megszakító zárva van, és a feszültség megfelelő értékre emelkedik a gyújtótrafó primer tekercsében ahhoz, hogy az áramkör megszakításakor elég nagy szikra keletkezhessen a gyertyán. Ez a szög pl. 250-es TS MZ-nél 140 fok. A dupla szikrával csak feleslegesen fogy a gyertya, a trafó, a kondi, és a megszakító is, ráadásul a felső holtpontnál levő szikrának kevés lesz az energiája az üzemanyag begyújtásához. Érdemes lenne kinyomozni, hogy miért nyit kétszer. Valami nem "kerek", az tuti.
Rendben van. Megfogadom a tanácsod és átnézem! Köszi! :D

Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gesszti » 2012.04.20. 16:33

Slarin írta: Körülbelül 1000km-van benne, de ha azt mondod nem gond hogy kétszer nyit, akkor nem foglalkozom vele. A motor elindul. Alapjáratot simán be lehet lőni, szépen pöfög. Csak azért érdekelt ez a dolog, hogy magasabb fordulatokon esetleg nem befolyásolja a motor működését, megszakító tehetetlensége miatt. Meg ugye kicsit gyorsabban is elkopik, de ez nem a hét fő bűn egyike. Fél éve volt szerelőnél és ő vizsgálta át a motort azt mondta, hogy nincs semmi baj a főtengellyel.
Köszönöm a válaszod!
A gyújtásrendszernek szüksége van egy bizonyos zárzögre. Ez az az "idő", amíg a megszakító zárva van, és a feszültség megfelelő értékre emelkedik a gyújtótrafó primer tekercsében ahhoz, hogy az áramkör megszakításakor elég nagy szikra keletkezhessen a gyertyán. Ez a szög pl. 250-es TS MZ-nél 140 fok. A dupla szikrával csak feleslegesen fogy a gyertya, a trafó, a kondi, és a megszakító is, ráadásul a felső holtpontnál levő szikrának kevés lesz az energiája az üzemanyag begyújtásához. Érdemes lenne kinyomozni, hogy miért nyit kétszer. Valami nem "kerek", az tuti.

Avatar
Slarin
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 117
Csatlakozott: 2011.08.18. 19:27
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Slarin » 2012.04.20. 15:33

gabsic írta:
Igaz bokorugrón, parasztmódszerrel, de 5 perc orvosoltam az ilyen problémát (bár ez csak kis mértékű hibánál működik):
Nem árt, ha van egy tartalék bütyköd.
körbeforgatod a főtengelyt, megnézed a bütyöknek melyik része nyitja alsó holtpontnál a megaszakítót. Alkoholos filccel megjelölöd a bütyök szóban forgó részét.
kicsavarod a forgórész-rögzítőcsavart, leveszed a bütyköt.
Befogod satuba alupofa közé, és a filccel megjelölt részen flexxel leköszörülsz belőle annyit hogy már ne nyissa a megszakítót. visszarakod a bütyköt, próba. Ha jó, örülsz, ha nem jó, akkor köszörülsz még.

Parasztmódszer, de működik. Nyilván nem fullos motoron csinál ilyet senki (én sem azon csináltam), de ha egyébként okés a gép (csapágyak jók) akkor csak emiatt nem érdemes pl blokkot széthúzni főtengelyt cserélni emiatt.

Én "krossz" TS-en csináltam ezt meg. Csapágyak nem lógtak, a forgórész jól felült a kúpon, próbaképp cseréltem is forgórészt.A főtengelycsap volt görbe. Ilyen esetben mit lehet csinálni egy 20ezret érő gányolt motoron? Hát ezt. Kókány, de bevált.

Egyébként Slarin: honnan tudod, hogy a főtengelycsap nem görbe? forgórész is jó? próbáltad másikkal? a kúpon jól felül? csúszógyűrű ill. kommutátor is üt (na az már tud gond lenni utcai motornál)? főtengelycsapágyak okésak? töltésed jó?

Mielőtt elkezdesz flexelni zárd ki azért a felsorlt gondokat, illetve döntsd el egyáltalán mire használod a motort és mennyire akarsz belemélyedni.
Köszönöm a válaszod!

Nem szeretnék ilyen drasztikus módszerhez fordulni. A motor két éve esett át teljes felújításon. Itt a főtengely is ki lett cserélve. Körülbelül 1000km-van benne, de ha azt mondod nem gond hogy kétszer nyit, akkor nem foglalkozom vele. A motor elindul. Alapjáratot simán be lehet lőni, szépen pöfög. Csak azért érdekelt ez a dolog, hogy magasabb fordulatokon esetleg nem befolyásolja a motor működését, megszakító tehetetlensége miatt. Meg ugye kicsit gyorsabban is elkopik, de ez nem a hét fő bűn egyike. Fél éve volt szerelőnél és ő vizsgálta át a motort azt mondta, hogy nincs semmi baj a főtengellyel.
Érdekel a motorszerelés csak sajnos nem tudok eleget róluk.
Szerencsére itt sokat tanulhatok.

Köszönöm a válaszod!

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2012.04.20. 14:15

Slarin írta:Sziasztok!

Az lenne a problémám, mint az előttem pár hozzászólással lévő motorosnak. A megszakító nálam is kétszer nyit. Egyszer amikor felső állásban van a dugattyú egyszer pedig amikor lent van. Viszont nálam a főtengely egyáltalán nem ferde. Ha valaki tudna esetleg segíteni megköszönném!

Üdv.
Ez miért gond?

Igaz bokorugrón, parasztmódszerrel, de 5 perc orvosoltam az ilyen problémát (bár ez csak kis mértékű hibánál működik):
Nem árt, ha van egy tartalék bütyköd.
körbeforgatod a főtengelyt, megnézed a bütyöknek melyik része nyitja alsó holtpontnál a megaszakítót. Alkoholos filccel megjelölöd a bütyök szóban forgó részét.
kicsavarod a forgórész-rögzítőcsavart, leveszed a bütyköt.
Befogod satuba alupofa közé, és a filccel megjelölt részen flexxel leköszörülsz belőle annyit hogy már ne nyissa a megszakítót. visszarakod a bütyköt, próba. Ha jó, örülsz, ha nem jó, akkor köszörülsz még.

Parasztmódszer, de működik. Nyilván nem fullos motoron csinál ilyet senki (én sem azon csináltam), de ha egyébként okés a gép (csapágyak jók) akkor csak emiatt nem érdemes pl blokkot széthúzni főtengelyt cserélni emiatt.

Én "krossz" TS-en csináltam ezt meg. Csapágyak nem lógtak, a forgórész jól felült a kúpon, próbaképp cseréltem is forgórészt.A főtengelycsap volt görbe. Ilyen esetben mit lehet csinálni egy 20ezret érő gányolt motoron? Hát ezt. Kókány, de bevált.

Egyébként Slarin: honnan tudod, hogy a főtengelycsap nem görbe? forgórész is jó? próbáltad másikkal? a kúpon jól felül? csúszógyűrű ill. kommutátor is üt (na az már tud gond lenni utcai motornál)? főtengelycsapágyak okésak? töltésed jó?

Mielőtt elkezdesz flexelni zárd ki azért a felsorlt gondokat, illetve döntsd el egyáltalán mire használod a motort és mennyire akarsz belemélyedni.

Avatar
Slarin
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 117
Csatlakozott: 2011.08.18. 19:27
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Slarin » 2012.04.20. 13:27

Sziasztok!

Az lenne a problémám, mint az előttem pár hozzászólással lévő motorosnak. A megszakító nálam is kétszer nyit. Egyszer amikor felső állásban van a dugattyú egyszer pedig amikor lent van. Viszont nálam a főtengely egyáltalán nem ferde. Ha valaki tudna esetleg segíteni megköszönném!

Üdv.

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi » 2012.04.20. 10:24

zsakfos írta:
gesszti írta:Elkezdett folyni az olaj a blokkból. Vagy a kuplung oldali dekni alól, vagy középről. Szétszedném, de mivel vidéki vagyok, szeretnék felkészülni csapágyakkal, és szimmeringekkel előre.

TS 250, 4 sebességes, 1975-ös gépsárkányhoz nincs valakinek egy csapágy-szimmering listája? Keresgéltem itt a fórumon, de nem találtam.
Váltócsapágyak:
6203 C3 2db
6204 C4 2db
A főtengelycsapágy :6305 C3 2db

Szimmeringek:
30x62x7 főtengő 2db itt van egy kis tévedési lehetőség,ugyanis van olyan alkatrészjegyzék ahol 30x62x10 szerepel :-k #-o
25x37x7 lánckerék 1db
20x30x7 dinamó alá 1db
A TÉVEDÉS JOGÁT FENNTARTOM :D
30x62x10 a tuti méret

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3367
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2012.04.20. 09:15

gesszti írta:Elkezdett folyni az olaj a blokkból. Vagy a kuplung oldali dekni alól, vagy középről. Szétszedném, de mivel vidéki vagyok, szeretnék felkészülni csapágyakkal, és szimmeringekkel előre.

TS 250, 4 sebességes, 1975-ös gépsárkányhoz nincs valakinek egy csapágy-szimmering listája? Keresgéltem itt a fórumon, de nem találtam.
Váltócsapágyak:
6203 C3 2db
6204 C4 2db
A főtengelycsapágy :6305 C3 2db

Szimmeringek:
30x62x7 főtengő 2db itt van egy kis tévedési lehetőség,ugyanis van olyan alkatrészjegyzék ahol 30x62x10 szerepel :-k #-o
25x37x7 lánckerék 1db
20x30x7 dinamó alá 1db
A TÉVEDÉS JOGÁT FENNTARTOM :D

Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gesszti » 2012.04.19. 21:40

A bukta az túrósan, és lekvárosan jó!!! :mrgreen:

Rendeltem váltóolajat, hogy legyen tartalék. Egy hét alatt néhány deci csöpög ki belőle. Csak május 1 után szedem szét.

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2012.04.19. 21:14

gesszti írta:Elkezdett folyni az olaj a blokkból. Vagy a kuplung oldali dekni alól, vagy középről. Szétszedném, de mivel vidéki vagyok, szeretnék felkészülni csapágyakkal, és szimmeringekkel előre.

TS 250, 4 sebességes, 1975-ös gépsárkányhoz nincs valakinek egy csapágy-szimmering listája? Keresgéltem itt a fórumon, de nem találtam.
Sajnos ebben segíteni nem tudok, csak érdekődök, hogy mennyire folyik? Május 1 siófok bukta?

Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gesszti » 2012.04.19. 20:05

Elkezdett folyni az olaj a blokkból. Vagy a kuplung oldali dekni alól, vagy középről. Szétszedném, de mivel vidéki vagyok, szeretnék felkészülni csapágyakkal, és szimmeringekkel előre.

TS 250, 4 sebességes, 1975-ös gépsárkányhoz nincs valakinek egy csapágy-szimmering listája? Keresgéltem itt a fórumon, de nem találtam.

cater20
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2012.03.20. 20:12
MZ-d típusa: mz ts 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: cater20 » 2012.04.19. 09:54

Nandor írta:
cater20 írta: Hát én is gondoltam erre, de olvastam neten, hogy ebbe a karbiba tettek 95ös fúvókát is. Lehet hogy az lenne az igazi.
Milyen arányú keveréket használsz?
1:40-est. Elég furcsa dolog ez egyébként mert 87-es fúvókával nem fullad a gép. Olvastam valakinek el sem indul ha kicsi a fúvóka, szivatóját már megnéztem nem-e ereszt ott de úgy nézem nem. Esetleg valahol más benzin jutna be a motorba?

Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Nandor » 2012.04.19. 08:14

cater20 írta: Hát én is gondoltam erre, de olvastam neten, hogy ebbe a karbiba tettek 95ös fúvókát is. Lehet hogy az lenne az igazi.
Milyen arányú keveréket használsz?

cater20
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2012.03.20. 20:12
MZ-d típusa: mz ts 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: cater20 » 2012.04.18. 22:22

gabsic írta:
cater20 írta: Üdv! Mai nap kipróbáltam egy 87es fúvókával és kezd barnára kiégni a gyertya. Elképzelhető hogy valahogy fars benzint kap? :)
Minden lehet, de nem valószínű. Én majd arra leszek kíváncsi, mikor ragad meg a motor a szegény keverék miatt...
Hát én is gondoltam erre, de olvastam neten, hogy ebbe a karbiba tettek 95ös fúvókát is. Lehet hogy az lenne az igazi.

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2012.04.18. 21:48

cater20 írta: Üdv! Mai nap kipróbáltam egy 87es fúvókával és kezd barnára kiégni a gyertya. Elképzelhető hogy valahogy fars benzint kap? :)
Minden lehet, de nem valószínű. Én majd arra leszek kíváncsi, mikor ragad meg a motor a szegény keverék miatt...

cater20
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2012.03.20. 20:12
MZ-d típusa: mz ts 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: cater20 » 2012.04.18. 19:59

Nandor írta:
cater20 írta: De épp ez az, hogy korom van rajta és nem olaj. Ha olaj átmenne a váltótól akkor az nem korom lenne, hanem csöpögős.
Az olaj elégve korommá válik. :D
Amikor megvettem a ts-t nekem is ilyen volt, de a tömítés cseréje után megszűnt.
Üdv! Mai nap kipróbáltam egy 87es fúvókával és kezd barnára kiégni a gyertya. Elképzelhető hogy valahogy fars benzint kap? :)

Avatar
Cat
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 312
Csatlakozott: 2011.08.17. 12:39
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Tiszakécske

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Cat » 2012.04.18. 19:08

Üdv
Eléggé nagy erővel kell váltanom, és elég férfias bekattanó hangja is van.
Kuplungbowden utánállító(fogantyúnál)elég rendesen ki van tekerve...
Alul állítható ez még?(nem rémlik sajna)
Olajszint befolyásolhatja a váltást?

Sajna nem tudtam meglesni a olajszintjelzőnél annyira szét van menve a hornya a csavarnak, szereznem kell óóóriás csavarhúzót hozzá. (csak állandóan csöpög az üresjelzőnél[hiába van beszilózva mint állat] félek egyszercsak elfogy :D )

Hétfőn veszek üresjelzőt(remélem lesz a boltban) és elfektetem a motort balra, és próba cserélni..

Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Nandor » 2012.04.18. 12:26

cater20 írta: De épp ez az, hogy korom van rajta és nem olaj. Ha olaj átmenne a váltótól akkor az nem korom lenne, hanem csöpögős.
Az olaj elégve korommá válik. :D
Amikor megvettem a ts-t nekem is ilyen volt, de a tömítés cseréje után megszűnt.

cater20
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2012.03.20. 20:12
MZ-d típusa: mz ts 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: cater20 » 2012.04.17. 22:16

csoka írta:Főtengely szimering a kuplung oldalon?Forgattyúsház tömítetlensége a közép blokknál?Valahonnan szedi azt az anyagot,amiből korom lesz,mert mint írtad,az üzemanyag mennyiség változtatásával a korom megmarad.
De épp ez az, hogy korom van rajta és nem olaj. Ha olaj átmenne a váltótól akkor az nem korom lenne, hanem csöpögős.

Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2312
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok » 2012.04.17. 21:55

joeedalton írta:Sziasztok!

Nézzétek el,ha kissé bénán,vagy bénát kérdezek...van egy 125 ETZ kb 5 éve,azt nem igazán kellett szerelgetni..egykét apóság de azt megoldottam. Ütőképes meg vok vele elégedve. Na de most vettem egy 250es Etz-t. Gyönyörű állapotban van,de a kuplungja csúszik,tudtam is így vettem meg egész jó áron. Aztán ott kipróbáltuk egy haverommal nem volt rossz,de a csúszós kuplung miatt nem akartuk nyúzni. Félek,hogy pórul jártam, a kuplung terhelés hatására kb 4-5 ezer között csúszik meg főként 2-3as fokozatban(de ezt tudtam), de sajna a fokozatok hol megvannak hol nincs,pedig itthon is mentem vele még jó volt,aztán csak 4.-5. vagy üres(de nem jó helyen) és kattogó hangot hallat. Kicsit játszik az ember a váltókarral és visszajönnek a sebességek,utána eltűnik az egyes. A másik mikor megvannak a sebességek, velem(198cm,115kg) 5. be 110-115 megállítja kb 5500 fordul és elfogy. A blokkja szépen jár nem csörög nem zörög,gyönyörűen fütyül(már amennyire egy 250es EtZ szokott). Holnap szedjük szét,megnézzük mi a helyzet a váltóval,kap új kuplung lamellákat, gyújtás benzin szint ellenőrzés elsőként...ha esetleg valahol el akadnánk vagy valamit nem tudnánk,akkor itt szeretnék kérdezni,bízom a jártasabb szakemberek véleményében.

-köszönettel, egy MZ kedvelő
Nézd meg a malomkerék mögött megvan-e a görgős karnak a rugója(mármint beakasztva a helyére). Ha a helyén van gyorsan szedd szét a blokkot, mert valamit nagyon rosszul raktak bele. Szerintem kiakadt. A kuplung csúszást jó rugókkal tudod javítani, ha a lamellák amúgy jók.

Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csoka » 2012.04.17. 21:52

Főtengely szimering a kuplung oldalon?Forgattyúsház tömítetlensége a közép blokknál?Valahonnan szedi azt az anyagot,amiből korom lesz,mert mint írtad,az üzemanyag mennyiség változtatásával a korom megmarad.

cater20
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2012.03.20. 20:12
MZ-d típusa: mz ts 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: cater20 » 2012.04.17. 20:28

Üdv! Olyan gondom van a gépemmel(mz ts 250/1), hogy állandóan száraz feketére kormolja a gyertyát. Indulni nagyon könnyen indul, enni is eszik :). Már légszűrőt cseréltem karbit pucoltam tűt állongattam le fel, de csak nem az igazi. Jelenleg egy pannónia karbi van rajta, mivel ez a blokk kistraktorban van, és így sikerült megvennem. Pancsi karbinak 120as a fúvókája gyárilag én vettem bele 115öst ez volt a boltba a legkisebb de ugyanúgy kormolja. Elképzelhető lenne, hogy még mindig nagy neki a fuvi? Egyébként néztük már gyári karibal is 135ös fuvival is kormol rendesen.

Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csoka » 2012.04.17. 19:32

Ha az adatlapodon beírnád a városneved,esetleg még segítséget is kaphatnál(történt már ilyen az MZ klub történetében).

joeedalton
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2012.04.17. 18:33
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: joeedalton » 2012.04.17. 18:45

Sziasztok!

Nézzétek el,ha kissé bénán,vagy bénát kérdezek...van egy 125 ETZ kb 5 éve,azt nem igazán kellett szerelgetni..egykét apóság de azt megoldottam. Ütőképes meg vok vele elégedve. Na de most vettem egy 250es Etz-t. Gyönyörű állapotban van,de a kuplungja csúszik,tudtam is így vettem meg egész jó áron. Aztán ott kipróbáltuk egy haverommal nem volt rossz,de a csúszós kuplung miatt nem akartuk nyúzni. Félek,hogy pórul jártam, a kuplung terhelés hatására kb 4-5 ezer között csúszik meg főként 2-3as fokozatban(de ezt tudtam), de sajna a fokozatok hol megvannak hol nincs,pedig itthon is mentem vele még jó volt,aztán csak 4.-5. vagy üres(de nem jó helyen) és kattogó hangot hallat. Kicsit játszik az ember a váltókarral és visszajönnek a sebességek,utána eltűnik az egyes. A másik mikor megvannak a sebességek, velem(198cm,115kg) 5. be 110-115 megállítja kb 5500 fordul és elfogy. A blokkja szépen jár nem csörög nem zörög,gyönyörűen fütyül(már amennyire egy 250es EtZ szokott). Holnap szedjük szét,megnézzük mi a helyzet a váltóval,kap új kuplung lamellákat, gyújtás benzin szint ellenőrzés elsőként...ha esetleg valahol el akadnánk vagy valamit nem tudnánk,akkor itt szeretnék kérdezni,bízom a jártasabb szakemberek véleményében.

-köszönettel, egy MZ kedvelő

Avatar
nagyarpi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2010.05.26. 20:10
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Mátraszentistván

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nagyarpi » 2012.04.17. 16:45

Tibi 84!
Köszi a méretet, már megoldottam a 76X4-es éppen jó!

Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Nandor » 2012.04.17. 09:46

Harcos írta:Sziasztok!

Segítségre lenne szükségem. Ezt 125-ös motorkerékpáromban a főtengely ferde, aminek következtében a egy fordulat alatt 2 szer is gyújt a motor. Mit lehet ezzel kezdeni? Megoldást jelenthet-e az optikai jeladós gyújtás?

Segítségeteket előre is köszönöm.
Nekem akkor csinálta ezt amikor elforgott az forgórész.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Nandor 2012.04.18. 12:19-kor.

nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nyakas » 2012.04.16. 19:58

Harcos írta:Sziasztok!

Segítségre lenne szükségem. Ezt 125-ös motorkerékpáromban a főtengely ferde, aminek következtében a egy fordulat alatt 2 szer is gyújt a motor. Mit lehet ezzel kezdeni? Megoldást jelenthet-e az optikai jeladós gyújtás?

Segítségeteket előre is köszönöm.
kiszerel ,centir ,hanem jo akkor csere.

nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nyakas » 2012.04.16. 19:57

pempelli írta:Az után gyártott léptetővillák mennyire jók?
Vagy használtnál mit kell nézni.
Utángyártott be épithetö, használt ne legyen lilára égve, felülete épp legyen .

pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 941
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli » 2012.04.16. 19:37

Az után gyártott léptetővillák mennyire jók?
Vagy használtnál mit kell nézni.

Harcos
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2011.12.23. 15:31
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Harcos » 2012.04.15. 21:28

Sziasztok!

Segítségre lenne szükségem. Ezt 125-ös motorkerékpáromban a főtengely ferde, aminek következtében a egy fordulat alatt 2 szer is gyújt a motor. Mit lehet ezzel kezdeni? Megoldást jelenthet-e az optikai jeladós gyújtás?

Segítségeteket előre is köszönöm.

Avatar
tibi84
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 62
Csatlakozott: 2009.05.20. 22:43
MZ-d típusa: TS250/1 1981
Tartózkodási hely: Fehérvárcsurgó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tibi84 » 2012.04.15. 21:10

nagyarpi írta:Sziasztok!
A ford.szám mérő dekni alatt van egy tárcsa ami a kupl.durva beállitására szolgál.Ezen van egy gumigyűrű ami tömitő feladatot lát el.Ennek kellene a mérete ha vki tudja.
Szia Árpi!

Ha a nagy O gyűrűre gondolsz akkor 76x3.5 , de a 76x4 is belemegy. Van is nekem egy itthon.

üdv.

Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2616
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2012.04.15. 11:12

EszesNorbi írta:Sziasztok, azt szeretném kérdezni hogy mi oka lehet annak hogy az ETZ 125 ös motorom felváltáskor majdnem 3x akkora utat kell megtennie a váltókarnak mint lefelé váltáskor vagy mint normál esetben, a kérdés mi az oka és szét kell e ahhoz húzni a blokkot, a válaszokat előre is köszönöm, Üdv Norbi.
Elkopott a váltókar tengelye és/vagy a kapcsolóköröm. Szét kell húzni a cseréhez.

EszesNorbi
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2012.04.15. 10:27
MZ-d típusa: ETZ 125/150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: EszesNorbi » 2012.04.15. 10:32

Sziasztok, azt szeretném kérdezni hogy mi oka lehet annak hogy az ETZ 125 ös motorom felváltáskor majdnem 3x akkora utat kell megtennie a váltókarnak mint lefelé váltáskor vagy mint normál esetben, a kérdés mi az oka és szét kell e ahhoz húzni a blokkot, a válaszokat előre is köszönöm, Üdv Norbi.

Avatar
pedro121
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 73
Csatlakozott: 2010.03.04. 22:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pedro121 » 2012.04.15. 09:57

jogos... :D

Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2616
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2012.04.14. 23:58

pedro121!
Először olvass vissza, rengetegszer volt ez már téma.
Ha meg nem akarsz olvasni, akkor törődj bele: visszaváltáskor adni kell egy kis gázfröccsöt!

Avatar
pedro121
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 73
Csatlakozott: 2010.03.04. 22:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pedro121 » 2012.04.14. 14:00

Sziasztok!
Olyan tünete van a motoromnak h ha rárakom középsztenderre és berakom sebességbe akkor pörög a hátsó kerék behúzott kuplunggal.... vagyis nem emel ki rendesen. Igenám, de ha fent a bowdenen feszítek akkor meg érezhetően később indul meg a motor vagyis mégis csak kiemel, pedig ha ismét felrakom sztenderre akkor is pörög a hátső kerék pedig a bowden sokkal feszesebb mint korábban... akkor most mi is történik?? :D menet közben kicsit nehézkes is a lefele váltás, felfele semmi baj. Gondolom emiatt lenne ez, csak nem tudom h miért csinálja ezt a kuplung.

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 10 vendég