Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Logray
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2012.03.26. 16:54

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Logray »

csoka írta:Kinézetre igényes,de a blokk valóban kizsebelheti az új gazdáját.Érdemes lenne hozzáértő emberrel menned,vinni egy feltöltött akksit,és rászánni egy órát.Próbálni beindítani,ha valóban régen áll,a benzin is lehet döglött.Ha rájöttetek mi a baj,és a gazda nem,akkor bekínálni 30-at,a többit a körülmények hozzák.
Izé buta kérdés milyen akksi kell bele? (gondolom 12V-os de ha boltba elmegyek milyen kb, vagy ha azt mondom mz-be akkor tudjak?) :oops:
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csoka »

Kinézetre igényes,de a blokk valóban kizsebelheti az új gazdáját.Érdemes lenne hozzáértő emberrel menned,vinni egy feltöltött akksit,és rászánni egy órát.Próbálni beindítani,ha valóban régen áll,a benzin is lehet döglött.Ha rájöttetek mi a baj,és a gazda nem,akkor bekínálni 30-at,a többit a körülmények hozzák.
Avatar
m-tom
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
Tartózkodási hely: Páty

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: m-tom »

KILL3R etz írta:Bármi baja lehet...
Az állás miatt szimeringek, gumik, olajok cseréje. Ezek használat nélkül is elöregednek.
A nem indulás meg bármitől lehet. Ne hidd azt, hogy az eladó azért adja nyomott áron, mert nincs ideje kipucolni a karbit... (10 perc maximum)
Valószínű valami rejtett hibája van, amit nem tud megoldani és ezért adja el.

Nem akarok beleszólni, de a vételárral úgy számolj, hogy még 25-30e hogy a neveden legyen. És mégegyszer ennyi, hogy gatyába rázd.


De hogy itthon minden MZ-nek felújítják a blokkját eladás előtt.... :-k ](*,)
Az átírás állandó ktg, bármilyen állapotú gépre kell.
Ha hihető, amit itt állítanak (jók a gumik, ált. állapot, stb...) ennyitől még nem kell megijedni. Ha nagyon "alapos" akarsz lenni, megrángathatod a főtengelyt, beindítás nélkül ennél sokkal többre nem jutsz... Javallott a motorvételről szóló cikk átolvasása....

Én 40e-ért vettem az enyémet ugyanitt, indítható volt, de harmatos, már akkor látszott, hogy kell vele foglalkozni, blokkfelújítás, stb.... De azt gondolom, megérte: tudom mi van a blokkon belül és milyen állapotban...
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

KILL3R etz írta:De hogy itthon minden MZ-nek felújítják a blokkját eladás előtt.... :-k ](*,)
(Y)... Én már tovább is lépek, ha egy motornál ezt látom... :)
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Bármi baja lehet...
Az állás miatt szimeringek, gumik, olajok cseréje. Ezek használat nélkül is elöregednek.
A nem indulás meg bármitől lehet. Ne hidd azt, hogy az eladó azért adja nyomott áron, mert nincs ideje kipucolni a karbit... (10 perc maximum)
Valószínű valami rejtett hibája van, amit nem tud megoldani és ezért adja el.

Nem akarok beleszólni, de a vételárral úgy számolj, hogy még 25-30e hogy a neveden legyen. És mégegyszer ennyi, hogy gatyába rázd.


De hogy itthon minden MZ-nek felújítják a blokkját eladás előtt.... :-k ](*,)
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Logray
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2012.03.26. 16:54

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Logray »

Sziasztok!
keresgetem aktívan MZ-ket. most találtam egyet ami beleférne a keretembe viszont nem indul
http://auto-motor.vatera.hu/motor_robog ... 84272.html
Szerintetek tényleg csak annyi baja lehet amit ir az eladó?
Ha tud valaki hamar válaszolni légyszi segítsetek mert csak 2 nap az aukció.
Mi lehet a baja? A sok állás miatt miket kell cserélni?
Köszi
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

gabsic írta: Trabi dugónak köze nincs a 300-hoz (csak 270), sőt a csapszegátmérő miatt is mókolni kellene (18 vs 20), szerintem felejtős. Régen kellett megoldásként alkalmazni mivel nem volt 301 dugó.

Tehát 301-es dugót vegyél bele, abból is a lengyelt tdom ajánlani.
Értem köszönöm akkor felejtős a trabi dugó az csak azzal az lett volna a célom a költséghatékonyság.
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

nova001155 írta:Kellene egy kis tanács attól aki már 300 asította a gépét régebben. Melyik a jobb lehetőség élettartam illetve teljesítmény tekintetében?
Ugye azt tiszta hogy a hengerfejet megkell piszkálni mivel nagyobb az űrtartalom és ne nagyon másszon el a sűrítési arány ez tisztasor (infó:Nyakas). A dugattyúk között nagy és széles a választék de hallottam olyan gépeket amikbe trabi dugattyú került. Súlyra nem tudom van e köztük számottevő különbség de a trabi dugók azok 3 gyűrűsek a tz 301 es dugók pedig 2 ez élettartamban okozhat változást?
itt egy trabant dugó pl
http://kepgep.hu/2012/04/01/main/trabi.html
A tz dugattyút szerintem jól ismeri mindenki jól látható a szembetűnő különbség.
Illetve érdekel melyik a jobb minőségű dugattyú az utángyártottak között?
Trabi dugónak köze nincs a 300-hoz (csak 270), sőt a csapszegátmérő miatt is mókolni kellene (18 vs 20), szerintem felejtős. Régen kellett megoldásként alkalmazni mivel nem volt 301 dugó.

Tehát 301-es dugót vegyél bele, abból is a lengyelt tdom ajánlani.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Kellene egy kis tanács attól aki már 300 asította a gépét régebben. Melyik a jobb lehetőség élettartam illetve teljesítmény tekintetében?
Ugye azt tiszta hogy a hengerfejet megkell piszkálni mivel nagyobb az űrtartalom és ne nagyon másszon el a sűrítési arány ez tisztasor (infó:Nyakas). A dugattyúk között nagy és széles a választék de hallottam olyan gépeket amikbe trabi dugattyú került. Súlyra nem tudom van e köztük számottevő különbség de a trabi dugók azok 3 gyűrűsek a tz 301 es dugók pedig 2 ez élettartamban okozhat változást?
itt egy trabant dugó pl
http://kepgep.hu/2012/04/01/main/trabi.html
A tz dugattyút szerintem jól ismeri mindenki jól látható a szembetűnő különbség.
Illetve érdekel melyik a jobb minőségű dugattyú az utángyártottak között?
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Apa66 írta:Sziasztok!
A gázbovden súber felőli végéről leesett a "tuskó" és a szívótorokban eltűnt.
Mivel az enyhén lejt a henger felé, szerintem bele is gurult a forgattyúsházba.
Nem tud ott problémát okozni?
A gázbovdent cserélnem kell, de a kormány végéről a dugót nem tudom leszedni.
Menetes, vagy csak egyszerűen bele van szorítva?
András
Be ne indítsd! Hengert lehúzod, dugót leveszed, felhatod a hajtókart FHP-ba, rongyot odatömködsz a főtengelyhez, körbeforgatod a főtengőt, és szépen ki fogja hozni magával a rongy a beesett darabot mikor kiér a túloldalon. Ilyet eddig mindig meg tudtam így oldani, nem kellett kivenni a blokkot.
(A tippet én is nyakastól hallottam, azóta már párszor bevált)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bomber93 »

Apa66 írta:Sziasztok!
A gázbovden súber felőli végéről leesett a "tuskó" és a szívótorokban eltűnt.
Mivel az enyhén lejt a henger felé, szerintem bele is gurult a forgattyúsházba.
Nem tud ott problémát okozni?
A gázbovdent cserélnem kell, de a kormány végéről a dugót nem tudom leszedni.
Menetes, vagy csak egyszerűen bele van szorítva?
András

Nekem csapszeg biztosító esett bele a sismon forgattyús házába. Kiszedtem a blokkot hengerfej le. Fejjel lefelé és elkezdtem rázni kb 10 mp után kiköpte.
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csoka »

A kormányon lévő kezelőszerveket lazítsd meg,és told beljebb.A kormány végdugó egy 5-ös hasított csavarral van rögzítve.Az elszabadult alkatrészt jó esetben kipufogja,rossz esetben valamelyik mozgó alkatrész szétdörzsöli(megszorul).
Apa66
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2012.03.05. 09:27
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Apa66 »

Sziasztok!
A gázbovden súber felőli végéről leesett a "tuskó" és a szívótorokban eltűnt.
Mivel az enyhén lejt a henger felé, szerintem bele is gurult a forgattyúsházba.
Nem tud ott problémát okozni?
A gázbovdent cserélnem kell, de a kormány végéről a dugót nem tudom leszedni.
Menetes, vagy csak egyszerűen bele van szorítva?
András
smate
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 136
Csatlakozott: 2010.07.06. 21:47
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: smate »

Mitől van az hogy mikor még hideg a motor szépen tartja az 1500-as alap fordulatszámot, de ahogy egyre jobban melegszik, egyre kevésbé tartja ?
laca54
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2012.03.31. 11:04
MZ-d típusa: Mz Ts 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: laca54 »

Köszönöm szépen mindkettőtöknek a segítséget!
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csoka »

Én 4T olajat használok,mert ebben van kuplung csúszás gátló adalék.Az azért megjegyzem,a szarkuplung csúszni fog,mert ez nem varázsszer,hanem motorolaj.
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

laca54 írta:A váltóba is kell a C3?
Az olaj miért is lenne vita tárgya? Mz terén nemigen vagyok még otthon, eddig jobbára csak simsonok voltak a kezem alatt, ebből következtetve itt is vita, hogy a váltóba ki mit önt: motorolajat, vagy hajtóműolajat? Vagy rossz felé gondolkodom?
Én mindenhova C3-at tettem. Nincs belőle baj, az ára sem eget rengető - ez persze mindenkinek más...
Az olaj terén a viszkozitás miatt mondtam, amit. A hajtóműolaj hidegben letapad, nem old a kuplung, csak mikor már felmelegedett. A motorolaj 10w40-15w40 valaki szerint csúszik, nekem a 250es ETZ-be nem okoz gondot.
laca54
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2012.03.31. 11:04
MZ-d típusa: Mz Ts 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: laca54 »

Seclusion írta: 1. Koyo C3
2. Nem kell, elég a paszta.
3. 80w90 hajtómű olaj. Bár ez parázs vita tárgya lehetne. :)
[/quote]

A váltóba is kell a C3?
Az olaj miért is lenne vita tárgya? Mz terén nemigen vagyok még otthon, eddig jobbára csak simsonok voltak a kezem alatt, ebből következtetve itt is vita, hogy a váltóba ki mit önt: motorolajat, vagy hajtóműolajat? Vagy rossz felé gondolkodom?
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

laca54 írta:Üdv mindenkinek! Lenne egy pár kérdésem, ebben szeretném a segítségeteket kérni.
Adott egy Ts 125-ös blokk.
1.Milyen illesztésű és márkájú csapágyakat ajánlotok bele? A könyve ha minden igaz a főtengelyhez C4-et ír, a váltóba meg C3-at. Szükséges ilyen nagy illesztésű?
2. A két blokkfél közé nem találtam papírtömítést a tömítéskészletben, nem is kell oda? Elég a tömítőpaszta?
3. Milyen olaj való a váltóba?
A segítséget előre is köszönöm!
1. Koyo C3
2. Nem kell, elég a paszta.
3. 80w90 hajtómű olaj. Bár ez parázs vita tárgya lehetne. :)
laca54
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2012.03.31. 11:04
MZ-d típusa: Mz Ts 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: laca54 »

Üdv mindenkinek! Lenne egy pár kérdésem, ebben szeretném a segítségeteket kérni.
Adott egy Ts 125-ös blokk.
1.Milyen illesztésű és márkájú csapágyakat ajánlotok bele? A könyve ha minden igaz a főtengelyhez C4-et ír, a váltóba meg C3-at. Szükséges ilyen nagy illesztésű?
2. A két blokkfél közé nem találtam papírtömítést a tömítéskészletben, nem is kell oda? Elég a tömítőpaszta?
3. Milyen olaj való a váltóba?
A segítséget előre is köszönöm!
Avatar
Cat
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 312
Csatlakozott: 2011.08.17. 12:39
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Tiszakécske

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Cat »

Nah egen..
a régi mocijaimon is voltak ienek(olajcsepp stb)
De ez kicsit más :)
Rendberaknám inkább [-o<

http://i.imgur.com/k4nvZ.jpg
http://i.imgur.com/8aA7z.jpg
Élni életveszélyes dolog és eddig még mindenki belehalt!
Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Troster »

Az szimering lesz, álló, forgórész leugrik és már meg is van.
Az üresjelzőnél is folyik mindenkinek az olaj, amíg meg nem szünteti valamilyen módon.Na ezzel is együtt kell élni.
Avatar
Cat
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 312
Csatlakozott: 2011.08.17. 12:39
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Tiszakécske

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Cat »

Kérek egy képet Mz Ts 250/1 gyújtás felőli blokk félről.
Konkrétan az üresjelző környéke érdekelne.
Van-e alatta tömítés? gumigyűrű akármi?
Onnan tud felverni olajat a gyujtás felé sajna és olajos a cucc ott is :(
Köszi
Élni életveszélyes dolog és eddig még mindenki belehalt!
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Tudom hogy nem ide tartozik de mivel csináljátok meg a képeket a galériába minőség vesztés nélkül.
Én ha beállítom a méretet nagyon romlik a minősége.
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

bomber93 írta:az a baj, hogy a felszínén valami rozsdapor szerűség lakozik amit csavarnyúzóval lehet kapargatni szorgalmasan. Olyan mint a sár csak nem hozza le a víz. Próbáltam már kromofággal trisós vízzel rozsdamaróval de nem oldotta valakinek valami ötlete még milyen vegyszer ami feloldhatja?
Homokfúvót neki! Egy egyszerű kompresszor, egy kínai occó homokfúvó pisztoly, és egy kis kvarchomok (kb 1-2 vödör) Max nyomásra feltekerni a kompresszort, és hadd szóljon! (Közelről, kb 3-5 centiről kell nekiküldeni. Se túl közel, se túl távol)
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

K.Imi írta:Üdv

valaki tudna nekem segíteni, nem nagyon találok sehol 125ös ETZ blokkról robbantott ábrát?
http://aceshigh.uw.hu/szerk/em125150.gif
Avatar
K.Imi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 281
Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
MZ-d típusa: ETZ 251m
Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: K.Imi »

Üdv

valaki tudna nekem segíteni, nem nagyon találok sehol 125ös ETZ blokkról robbantott ábrát?
MZ ETZ 251e '89
bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bomber93 »

MrDok írta:
bomber93 írta: Hol cserélem én azt a gyönyörű váltót restaurálom elhegesztem oszt kireszelem XD
Brigéciol oldja az aluba rohadt rozsdát? Tudtommal az olajat eszik de ebbe sajnos egy köpet olaj nem volt:S
Az "aluba rohadt rozsda" nem jön ki, de nem is zavar a működésben, és az a szép benne hogy a blokk belsejében nem is látod! :mrgreen:
Tehát a váltó kiigazítása, és a csapágygolyók gömbölyűre hegesztése után már össze is rakhatod! 8-[
az a baj, hogy a felszínén valami rozsdapor szerűség lakozik amit csavarnyúzóval lehet kapargatni szorgalmasan. Olyan mint a sár csak nem hozza le a víz. Próbáltam már kromofággal trisós vízzel rozsdamaróval de nem oldotta valakinek valami ötlete még milyen vegyszer ami feloldhatja?
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

bomber93 írta: Hol cserélem én azt a gyönyörű váltót restaurálom elhegesztem oszt kireszelem XD
Brigéciol oldja az aluba rohadt rozsdát? Tudtommal az olajat eszik de ebbe sajnos egy köpet olaj nem volt:S
Az "aluba rohadt rozsda" nem jön ki, de nem is zavar a működésben, és az a szép benne hogy a blokk belsejében nem is látod! :mrgreen:
Tehát a váltó kiigazítása, és a csapágygolyók gömbölyűre hegesztése után már össze is rakhatod! 8-[
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bomber93 »

MrDok írta:
bomber93 írta:Szép estét!
Egy olyan kérdésem, lenne, hogy ha egy TS 125 ös blokkba teszek csapágyakat de mást nem és úgy elviszem homokfúvatni lehet valami baja karternek? Mivel olyan szintű lerakódás van benne, amivel nem tudok mit kezdeni. se kromofág se higitó se semmilyen olaj trisós víz nem hozza ki ezt a retket max drótkorong féleség vagy kapargatás de mivel vastag így hetekig tartana. Valakinek valami más ötlete ami a képen látható retket ki tudnám szedni, úgy hogy az egyébként kiváló csapágyfészkek ne sérüljenek. (a blokk múltját kérésre elmesélem a lényeg h papiros motor és ócsó volt :D)

Van itthon még 2 fasza blokkom nem lehet átütni valahogy a számokat vagy valami? Bármi megoldás jó lenen csak tudnék haladni:S
Ezt hívják gyári állapotnak......
Brigéciol, áztatás, aztán magasnyomású mosó (esetleg autómosó gőzborotvája). De ugye a váltót cseréled összerakás előtt!


Hol cserélem én azt a gyönyörű váltót restaurálom elhegesztem oszt kireszelem XD
Brigéciol oldja az aluba rohadt rozsdát? Tudtommal az olajat eszik de ebbe sajnos egy köpet olaj nem volt:S
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

bomber93 írta:Szép estét!
Egy olyan kérdésem, lenne, hogy ha egy TS 125 ös blokkba teszek csapágyakat de mást nem és úgy elviszem homokfúvatni lehet valami baja karternek? Mivel olyan szintű lerakódás van benne, amivel nem tudok mit kezdeni. se kromofág se higitó se semmilyen olaj trisós víz nem hozza ki ezt a retket max drótkorong féleség vagy kapargatás de mivel vastag így hetekig tartana. Valakinek valami más ötlete ami a képen látható retket ki tudnám szedni, úgy hogy az egyébként kiváló csapágyfészkek ne sérüljenek. (a blokk múltját kérésre elmesélem a lényeg h papiros motor és ócsó volt :D)

Van itthon még 2 fasza blokkom nem lehet átütni valahogy a számokat vagy valami? Bármi megoldás jó lenen csak tudnék haladni:S
Ezt hívják gyári állapotnak......
Brigéciol, áztatás, aztán magasnyomású mosó (esetleg autómosó gőzborotvája). De ugye a váltót cseréled összerakás előtt!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bomber93 »

Szép estét!
Egy olyan kérdésem, lenne, hogy ha egy TS 125 ös blokkba teszek csapágyakat de mást nem és úgy elviszem homokfúvatni lehet valami baja karternek? Mivel olyan szintű lerakódás van benne, amivel nem tudok mit kezdeni. se kromofág se higitó se semmilyen olaj trisós víz nem hozza ki ezt a retket max drótkorong féleség vagy kapargatás de mivel vastag így hetekig tartana. Valakinek valami más ötlete ami a képen látható retket ki tudnám szedni, úgy hogy az egyébként kiváló csapágyfészkek ne sérüljenek. (a blokk múltját kérésre elmesélem a lényeg h papiros motor és ócsó volt :D)
Kép


Kép

Kép

Kép

Van itthon még 2 fasza blokkom nem lehet átütni valahogy a számokat vagy valami? Bármi megoldás jó lenen csak tudnék haladni:S
Gabor1991
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2012.03.25. 15:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Szerencs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Gabor1991 »

Gabor1991 írta:
gabsic írta:
Nem kell széthúzni, csak az olajat leengedni.
Alánézel a blokknak, látod az olajleengedő csavart, és nem messze tőle az üresjáratrögzítő csavarját.
Ezt kihajtva kellene benne lenni egy rugónak, és fölötte egy elvileg 8as (vagy 6os? most nem tudom biztosan) golyónak.
1-2 oldallal ezelőtt Bambi megírta a méretét...

Na szerintem neked ilyen golyód nincs.

Köszi megtaláltam 8mm-es az a csapágygolyó majd holnap megnézem hogy egyáltalán benne van e vagy hiányzik belőle köszi a segítséget és ha valamit tudok holnap akkor irok :) hátha segítek másnak :)

Sikerült megtalálnom a hibát :D hiáényzott a csapágygolyó meg a rugó is beleraktam egy csapágygolyót meg egy kicsit erősebb rugót amit találtam otthon és egyből meglett benne az üres :D
Avatar
K.Imi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 281
Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
MZ-d típusa: ETZ 251m
Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: K.Imi »

köszi

most utólag méregettem mikor már fel tettem a kuplungot sajnos és félek/féltem hogy túl nagy a hézag, mivel olvastam hogy az utángyártott lamellák vastagsága lehet 0,3 mm-rel is nagyobb a gyárilag meg adott 3 mm-hez képest, ami 5 lamellánál 1.5 mm eltérés a hézagnál és ebből gondoltam h gond lehet a nagy hézag :)
MZ ETZ 251e '89
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Jah én is úgy tudtam h amíg csutkára nem kopik, addig jó :mrgreen:
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

5 tizedig jó. A gyári leírás szerint.
Szerintem teljesen jó a hézagod.... :wink:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
K.Imi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 281
Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
MZ-d típusa: ETZ 251m
Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: K.Imi »

kuplung hézagom 2.6 mm (a képen X jelöli)

a kérdésem az lenne, hogy fog-e így működni a kuplungom vagy szedjem szét és rakjak vissza 1-2 gyári lamellát? és hogy kb mi lenne a normális hézag?

segítséget előre is köszöntem

Kép
MZ ETZ 251e '89
Avatar
K.Imi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 281
Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
MZ-d típusa: ETZ 251m
Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: K.Imi »

főoldalon a piactéren belül a szervízesek közt meg találod :)
MZ ETZ 251e '89
Avatar
csonkesz
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2012.03.21. 18:18
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Erdőtelek

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csonkesz »

Troster írta:Valamilyen szinten minden Mz-s nek ez a mumus!Sok sikert hozzá, és kitartást a lengővilla kiszereléshez! :D
Ha mákod van akkor nemrég előtted valaki már kivette....
Ha kiszabadítottad, CSAK erősített blokktartót tegyél be, ezzel kapcsolatban pedig Baki Máté a Te embered!
Baki Mátéval hogyan tudnám fölvenni a kapcsolatot?
"Barátaim, nehéz időket élünk, okosnak lenni néha félünk. Csak egy út van, az egyenes és te megtalálod, hogy ha keresed. Mindhalálig sebesség."
Avatar
K.Imi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 281
Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
MZ-d típusa: ETZ 251m
Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: K.Imi »

Üdv

250-es ETZ hátsó blokktartójában lévő két csavarból 8.8-as elég? imbuszos vagy 6 lap fejű lesz-e a jobb? és mekkora erővel kell meghúzni a csavart?

Válaszokat lőre is köszönöm
MZ ETZ 251e '89
Lóri
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 184
Csatlakozott: 2009.08.02. 19:32
MZ-d típusa: MZ ES 125/1 ; MZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Lóri »

Gabsic!

Gumidugós a beöntője! Köszönöm a segítséget!

Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Gabor1991
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2012.03.25. 15:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Szerencs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Gabor1991 »

gabsic írta:
Nem kell széthúzni, csak az olajat leengedni.
Alánézel a blokknak, látod az olajleengedő csavart, és nem messze tőle az üresjáratrögzítő csavarját.
Ezt kihajtva kellene benne lenni egy rugónak, és fölötte egy elvileg 8as (vagy 6os? most nem tudom biztosan) golyónak.
1-2 oldallal ezelőtt Bambi megírta a méretét...

Na szerintem neked ilyen golyód nincs.

Köszi megtaláltam 8mm-es az a csapágygolyó majd holnap megnézem hogy egyáltalán benne van e vagy hiányzik belőle köszi a segítséget és ha valamit tudok holnap akkor irok :) hátha segítek másnak :)
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Gabor1991 írta: ürejárat rögzítő golyó megvan? vagy ha hirtelen tűnt el z üres, akkor tán a golyót nyomó rugó tört el...
hát nem hirtelen az egyik haveromtól vettem a motort és ö szétszedte és összerakta 3 blokkból egy jót és szerintem valamit kifelejtett de már amikor megvettem akkor nem volt benne de mondta hogy neki se volt meg benne az üres és azt a rögzitő golyót hogy tudom kicserélni szét kell hozzá huznom a blokkot vagy van valami könnyebb megoldás is?[/quote]
Nem kell széthúzni, csak az olajat leengedni.
Alánézel a blokknak, látod az olajleengedő csavart, és nem messze tőle az üresjáratrögzítő csavarját.
Ezt kihajtva kellene benne lenni egy rugónak, és fölötte egy elvileg 8as (vagy 6os? most nem tudom biztosan) golyónak.
1-2 oldallal ezelőtt Bambi megírta a méretét...

Na szerintem neked ilyen golyód nincs.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Gabor1991
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2012.03.25. 15:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Szerencs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Gabor1991 »

gabsic írta:
Gabor1991 írta:Sziasztok nekem egy 150-es MZ ETZ-m van és hiányzik belőle az üres nem lehet berakni üresbe csak akkor ha az 1es és a 2es között megállítom a váltókart mi lehet a baja vagy hogy lehetne állítani rajta hogy legyen üresem???

a válaszokat előre is köszönöm :)
ürejárat rögzítő golyó megvan? vagy ha hirtelen tűnt el z üres, akkor tán a golyót nyomó rugó tört el...
hát nem hirtelen az egyik haveromtól vettem a motort és ö szétszedte és összerakta 3 blokkból egy jót és szerintem valamit kifelejtett de már amikor megvettem akkor nem volt benne de mondta hogy neki se volt meg benne az üres és azt a rögzitő golyót hogy tudom kicserélni szét kell hozzá huznom a blokkot vagy van valami könnyebb megoldás is?
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Lóri írta:Sziasztok!

1981-es Ts 125-ös blokkon nincs váltóház szellőztető? Olyan, mint az ES 125-ön, hogy a szívócső-gumiba csatlakozik? Mert az enyémen nincs ilyen...

Még egy kérdés: A fordulatszám kihajtás furatát le lehet zárni? Az ES-be szeretném betenni ezt a blokkot...


Köszi Lóri

Két kerék, két ütem, két betű: MZ
gumidugós, vagy csavaros az olajbeöntőd?

amúgy Dok-nak igaza van, a váltó a henger alatt lévő furaton szellőzik (egy labirint van kiképezve, hogy a kosz ne jusson be a váltóba.

Amire te gondolsz szellőző, talán a régi TS blokkokon volt (76 előtt, egysoros kuplunglánc, csavaros olajbeöntő), de tán ott is csak a helye volt meg, ebben nem vagyok biztos.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Gabor1991 írta:Sziasztok nekem egy 150-es MZ ETZ-m van és hiányzik belőle az üres nem lehet berakni üresbe csak akkor ha az 1es és a 2es között megállítom a váltókart mi lehet a baja vagy hogy lehetne állítani rajta hogy legyen üresem???

a válaszokat előre is köszönöm :)
ürejárat rögzítő golyó megvan? vagy ha hirtelen tűnt el z üres, akkor tán a golyót nyomó rugó tört el...
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Gabor1991
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2012.03.25. 15:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Szerencs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Gabor1991 »

Sziasztok nekem egy 150-es MZ ETZ-m van és hiányzik belőle az üres nem lehet berakni üresbe csak akkor ha az 1es és a 2es között megállítom a váltókart mi lehet a baja vagy hogy lehetne állítani rajta hogy legyen üresem???

a válaszokat előre is köszönöm :)
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Lóri írta:Sziasztok!

1981-es Ts 125-ös blokkon nincs váltóház szellőztető? Olyan, mint az ES 125-ön, hogy a szívócső-gumiba csatlakozik? Mert az enyémen nincs ilyen...

Még egy kérdés: A fordulatszám kihajtás furatát le lehet zárni? Az ES-be szeretném betenni ezt a blokkot...


Köszi Lóri

Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Van/kéne lennie: A henger alatt hátul, a két blokkfél találkozásánál van egy kis nyílás. A hűtőbordák között.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Lóri írta:Sziasztok!

1981-es Ts 125-ös blokkon nincs váltóház szellőztető? Olyan, mint az ES 125-ön, hogy a szívócső-gumiba csatlakozik? Mert az enyémen nincs ilyen...

Még egy kérdés: A fordulatszám kihajtás furatát le lehet zárni? Az ES-be szeretném betenni ezt a blokkot...


Köszi Lóri

Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Nekem 80"-as a Ts-em azon nincs de szerintem a TS-eken nincsen én legalább is még nem láttam :roll:
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Lóri
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 184
Csatlakozott: 2009.08.02. 19:32
MZ-d típusa: MZ ES 125/1 ; MZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Lóri »

Sziasztok!

1981-es Ts 125-ös blokkon nincs váltóház szellőztető? Olyan, mint az ES 125-ön, hogy a szívócső-gumiba csatlakozik? Mert az enyémen nincs ilyen...

Még egy kérdés: A fordulatszám kihajtás furatát le lehet zárni? Az ES-be szeretném betenni ezt a blokkot...


Köszi Lóri

Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 52 vendég