Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

csonkesz írta:Köszönöm a gyors válaszokat, úgy látom rátok mindig lehet számítani. Viszont azt nem érte, hogy a jobb oldali tartó perselye balra áll, de a blokk szemmel láthatólag jobbra van tekeredve. Gondolom a lengővilla tengelye és a blokktartó között még kellene lennie szilentnek vagy perselynek, az hiányozna esetleg, vagy mitől állhat így. De a tartó az valószínűleg hajlott. De hogy mitől... Már csak hálni jár a lélek ebbe a motorba. :)

Kép
Hát ott kellene lennie egy perselynek.A blokk meg azért áll jobbra mert elhúzza a blokk saját magát,gyenge anyagból van a blokktartó.
Itt meglátod:http://www.hubermotor.hu/allomanyok/kat ... 527596.gif
Avatar
csonkesz
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2012.03.21. 18:18
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Erdőtelek

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csonkesz »

Köszönöm a gyors válaszokat, úgy látom rátok mindig lehet számítani. Viszont azt nem érte, hogy a jobb oldali tartó perselye balra áll, de a blokk szemmel láthatólag jobbra van tekeredve. Gondolom a lengővilla tengelye és a blokktartó között még kellene lennie szilentnek vagy perselynek, az hiányozna esetleg, vagy mitől állhat így. De a tartó az valószínűleg hajlott. De hogy mitől... Már csak hálni jár a lélek ebbe a motorba. :)

Kép
"Barátaim, nehéz időket élünk, okosnak lenni néha félünk. Csak egy út van, az egyenes és te megtalálod, hogy ha keresed. Mindhalálig sebesség."
Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Troster »

Valamilyen szinten minden Mz-s nek ez a mumus!Sok sikert hozzá, és kitartást a lengővilla kiszereléshez! :D
Ha mákod van akkor nemrég előtted valaki már kivette....
Ha kiszabadítottad, CSAK erősített blokktartót tegyél be, ezzel kapcsolatban pedig Baki Máté a Te embered!
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

csonkesz írta:Sziasztok!

Ma vettem észre, hogy a blokk a vázban eléggé jobbra áll. Nézegettem, hogy mi lehet eldeformálódva, de konkrétan még nem tudtam megállapítani. De valószínűleg csak a blokktartó vasak lehetnek a felelősek. Viszont azt robbantott ábrából sem tudtam még kivenni, hogy hogyan van a blokkra fölfogatva. Persze ha szétszedem előbb utóbb rájövök, csak az még minimum 1-2 hét, viszont foglalkoztat a dolog, hogy milyen munkával jár majd ez.
Hátsó lengővilla kiszereléssel jár sajnos:(
Avatar
csonkesz
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2012.03.21. 18:18
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Erdőtelek

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csonkesz »

Sziasztok!

Ma vettem észre, hogy a blokk a vázban eléggé jobbra áll. Nézegettem, hogy mi lehet eldeformálódva, de konkrétan még nem tudtam megállapítani. De valószínűleg csak a blokktartó vasak lehetnek a felelősek. Viszont azt robbantott ábrából sem tudtam még kivenni, hogy hogyan van a blokkra fölfogatva. Persze ha szétszedem előbb utóbb rájövök, csak az még minimum 1-2 hét, viszont foglalkoztat a dolog, hogy milyen munkával jár majd ez.
"Barátaim, nehéz időket élünk, okosnak lenni néha félünk. Csak egy út van, az egyenes és te megtalálod, hogy ha keresed. Mindhalálig sebesség."
István79
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 73
Csatlakozott: 2012.02.07. 19:01
MZ-d típusa: MZ TS 150
Tartózkodási hely: Tata

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: István79 »

Lóri írta:Üdv!

Nem tudom hova kellene ezt írnom, de ne kövezzetek meg érte! Ma vettem egy TS 125-t, 1981-es évjáratú. Blokk átforog. Hiányzik róla: km-óra, spirál, és az óra, összes bowden, lánc, láncvédő bakelit, első lámpából a foglalat. Valami állat kitépte belőle a vezetékköteget, és letördelte az indexeket. Kellene még rá index kapcsoló. Így ennyi baja van szerencsétlennek, de nem akarom, hogy az enyészeté legyen. Véleményetek szerint, érdemes megcsinálni, vagy hagyjam?

Köszi a választ!

Lóri

Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Ha van forgalmija,törzskönyve,rendszáma, esetleg még műszakija is,akkor megéri rendbe rakni.
bobzi
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2012.03.26. 16:45
MZ-d típusa: Mz ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bobzi »

Hello!

Segítségeteket kérném! Mz etz 250 -esem van aminek annyi a gondja, h a főtengelyről már másodszor lazul le a kuplung (kuplungagy) tudom, kéne vennem egy uj főt. de arra jelenleg nincs pénzem. Megoldottam egy alátéttel amelyet közvetlen az agy és a kiemelő közé tettem, de viszon így nem akar kiemelni, a kuplung. Köszi előre is.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Ha tényleg csak ennyi a baja az kb 20-25 ezerből megvan, és lehet vele menni :mrgreen:
Lóri
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 184
Csatlakozott: 2009.08.02. 19:32
MZ-d típusa: MZ ES 125/1 ; MZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Lóri »

Üdv!

Nem tudom hova kellene ezt írnom, de ne kövezzetek meg érte! Ma vettem egy TS 125-t, 1981-es évjáratú. Blokk átforog. Hiányzik róla: km-óra, spirál, és az óra, összes bowden, lánc, láncvédő bakelit, első lámpából a foglalat. Valami állat kitépte belőle a vezetékköteget, és letördelte az indexeket. Kellene még rá index kapcsoló. Így ennyi baja van szerencsétlennek, de nem akarom, hogy az enyészeté legyen. Véleményetek szerint, érdemes megcsinálni, vagy hagyjam?

Köszi a választ!

Lóri

Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Avatar
csonkesz
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2012.03.21. 18:18
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Erdőtelek

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csonkesz »

csonkesz írta:Sziasztok!

Múltkor első lánckereket cseréltem a kis ETZ-n. Na már most akkor is észrevettem, ma pedig még sűrűbben csinálta a motor, hogy megcsúszott néha néha a kuplungja, de igen erőteljesen. Érdekes módon szokatlan időközönként csinálja, gyorsításokkor szinte egyáltalán nem, állandó fordulaton gyakrabban. Hirtelen arra gondoltam, hogy kiesett a golyó a pálca elől és nem vettem észre, de akkor produkálhatna ilyet? Úgy gondolom akkor nem emelne ki tökéletesen, de ezt nem tapasztaltam. Ha nem a golyó miatt, akkor mitől? Biztosan a szerelésnél adódott valami hiba, mert előtte sohasem csinált ilyet, az után pedig közvetlenül jelentkezett. Ha valakinek van ötlete kérlek segítsetek.

Azóta elég sokat mentem vele, és nagyon ritkán csinálta. Igen érdekes számomra, van amikor fél, egész napokon keresztül nem jelentkezik, csak hébe-hóba.
"Barátaim, nehéz időket élünk, okosnak lenni néha félünk. Csak egy út van, az egyenes és te megtalálod, hogy ha keresed. Mindhalálig sebesség."
bury
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2011.12.23. 14:45
MZ-d típusa: mz ts 125 lux

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bury »

Üdv

minap vettem észre hogy szeretett ts125 mocim itt ahol a nyíl jelöli
Kép

engedi valószínűleg az olajat elenyésző menyiségben de érdekel hogy ilyen mással is el fordult ? és hosszú távon nem lesz ebből galiba ? választotkat előre is köszönöm üdv bury
Avatar
xxgabikaxx
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 108
Csatlakozott: 2009.12.13. 21:28
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: xxgabikaxx »

Nagyon szépen köszönöm a rengeteg értelmes és a tapasztalatok alapján leírt sok jó választ!!

Nagyon tetszik az MZ-sek klubja.Igen összetartó egy banda :)
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Troster írta:Annyira azért egykönnyen nem forog az le.Én tavaly vettem egy Etz-t, látszott volt gazdája, zembiztos, ahol kell ott rugós alátét stb....Így annyira nem is néztem át, csak gyujtás, benya, keréktengelyek....
Aztán 3 hete veszem le a kuplungdeknit, és lőn a kuplung anya kézzel forgott. :shock: (előtte belevertem 6 ezret)
Aztán tegnap láncszettet cseréltem és a lánckerék biztosításának oldása után is ez a kép fogadott, hogy kézzel tekergettem az anyát.
Na jobb bele sem gondolni, mi van ha 120-nál forgalmas elkerülőn stb. leforog... #-o
Igen a lánckerék anya az engem is kísért mindig lekel biztosítani az a tuti a kuplung sem tud ugye könnyen leforogni de hát az ördög nem alszik.
Azt szokták mondani a jól felrakott kuplung nem forog le na én ebben hiszek és jól felcsupáltam az anyát:)
Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Troster »

Annyira azért egykönnyen nem forog az le.Én tavaly vettem egy Etz-t, látszott volt gazdája, zembiztos, ahol kell ott rugós alátét stb....Így annyira nem is néztem át, csak gyujtás, benya, keréktengelyek....
Aztán 3 hete veszem le a kuplungdeknit, és lőn a kuplung anya kézzel forgott. :shock: (előtte belevertem 6 ezret)
Aztán tegnap láncszettet cseréltem és a lánckerék biztosításának oldása után is ez a kép fogadott, hogy kézzel tekergettem az anyát.
Na jobb bele sem gondolni, mi van ha 120-nál forgalmas elkerülőn stb. leforog... #-o
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Na ma székaptam a gépet lemezzel volt lebiztosítva az olajtálca szóval az nem jött le nemtudott elfordulni . Most nem húztam le a kuplungot csak viszahúztam remélem nem fog megforogni.
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Seclusion írta: Én Etz láncot, ETZ kis lánckereket, és TZ kuplungot szereltem össze. Gondolom a lánc se ugyanakkora. Passz.
nem emlékszem pontosan... asszem az ETZ lánc hosszabb 2 szemmel mint a TS lánc. vagy fordítva. :mrgreen:

Egyébként értem én, hogy a tányérrugó ideálisabb rugókarakterisztikája miatt lett változtatva a 20 éves ES/TS féle konstukción, de nem tartom ezzel a hézagolós megoldással a legsikerültebb dolognak a kisETZ kuplungot. :roll:
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

gabsic írta:
Seclusion írta:Lehet rossz meglátás, de a kis TSből lett a kis ETZ. Mert ha megnézed, a kis MZ konstrukciók mind hasonlítanak egymásra. Ugyanígy a nagyok is. A kuplunggal kapcsolatban, azt hiszem a lánckerék nem stimmel egyedül, az marad az ETZ lánckereke. Mármint a főtengelyen lévő. :)
Mintha a lánc hossza is eltérő lenne... Bár lehet rosszul emlékszem :roll:
Én Etz láncot, ETZ kis lánckereket, és TZ kuplungot szereltem össze. Gondolom a lánc se ugyanakkora. Passz.
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Seclusion írta:Lehet rossz meglátás, de a kis TSből lett a kis ETZ. Mert ha megnézed, a kis MZ konstrukciók mind hasonlítanak egymásra. Ugyanígy a nagyok is. A kuplunggal kapcsolatban, azt hiszem a lánckerék nem stimmel egyedül, az marad az ETZ lánckereke. Mármint a főtengelyen lévő. :)
Mintha a lánc hossza is eltérő lenne... Bár lehet rosszul emlékszem :roll:
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

Lehet rossz meglátás, de a kis TSből lett a kis ETZ. Mert ha megnézed, a kis MZ konstrukciók mind hasonlítanak egymásra. Ugyanígy a nagyok is. A kuplunggal kapcsolatban, azt hiszem a lánckerék nem stimmel egyedül, az marad az ETZ lánckereke. Mármint a főtengelyen lévő. :)
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

KILL3R etz írta:Ahol még alattomos módon folyhat, az a lánckerék mögötti váltótengelyvég dugók. Ott a fém dugó van beragasztva a blokkfélbe, és egy széthúzás után az elmozdulhat, elenged a ragasztó, és szépen csörgedezik ott az olaj. Olyan mintha a lánckerék szimering lenne oda, de mégse.
Ezzel így jártam én is és az üresjelzővel is megvívtam! Lánckenés ki volt pipálva.... :twisted: Igen alatomos az tény!
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kupi »

Dehogy durva,rokonok nagyon is közeli rokonok.Nekem a TS be ETZ főtengely van pl de szerintem a váltó és az elektromos rendszeren kívül ugyan az alapjaiba a kis TS és az ETZ.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
xxgabikaxx
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 108
Csatlakozott: 2009.12.13. 21:28
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: xxgabikaxx »

kupi írta:
xxgabikaxx írta:Sziasztok!

Van egy ETZ 125-ös paripám.Kuplunglánc problémám van.
A lánc meglazult és a kuplungkosáron lévő nagylánckerék elkopott.Annyira,hogy a lánc a deknin rágja már ki.
Kérdésem az lenne,hogy milyen láncot ill.fog.kereket ajánlotok? A mofakeres az mennyire megbízható?Érdemes e utángyártottat venni?

Válaszaitokat előre is köszönöm!
Ahogy az előttem szólok is írták TS kosár a legjobb egy keveset használt bontott darab a láncból szerintem csakis újat a kétsoros FAVORIT" nekem nagyon sokat kibírt már, igaz nem is a legolcsóbb de megéri.A távol keleti aranyszínű.. noném láncok kerülendőek!
És a TS komplett kuplungját bele lehet tenni? tehát a lánckereket,a kosarat,a belső alumínium agyat,kuplunglamellát minden xart? :shock: az durva,ilyenről se hallottam de köszi szépen a HSZ.-t
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kupi »

xxgabikaxx írta:Sziasztok!

Van egy ETZ 125-ös paripám.Kuplunglánc problémám van.
A lánc meglazult és a kuplungkosáron lévő nagylánckerék elkopott.Annyira,hogy a lánc a deknin rágja már ki.
Kérdésem az lenne,hogy milyen láncot ill.fog.kereket ajánlotok? A mofakeres az mennyire megbízható?Érdemes e utángyártottat venni?

Válaszaitokat előre is köszönöm!
Ahogy az előttem szólok is írták TS kosár a legjobb egy keveset használt bontott darab a láncbol szerintem csakis újat a kétsoros FAVORIT" nekem nagyon sokat kibírt már, igaz nem is a legolcsóbb de megéri.A távol keleti aranyszínű.. noném láncok kerülendőek!
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

xxgabikaxx írta:Sziasztok!

Van egy ETZ 125-ös paripám.Kuplunglánc problémám van.
A lánc meglazult és a kuplungkosáron lévő nagylánckerék elkopott.Annyira,hogy a lánc a deknin rágja már ki.
Kérdésem az lenne,hogy milyen láncot ill.fog.kereket ajánlotok? A mofakeres az mennyire megbízható?Érdemes e utángyártottat venni?

Válaszaitokat előre is köszönöm!
Utángyári kuplung hajlamos szétesni a szegecseknél (?!), és hamar elnyalja a fogakat a lánc. A kuplungláncok meg elég hamar kinyúlnak. TS kuplungot bele! Duplasorosat! Azzal többet nem lesz baj. Kis ETZ kuplungját soha ne is lássam. :D (A TS kuplungnak két baja, hogy nagya a súlya, és nehéz szerelni a rugóknál)
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

MrDok írta: Csak az anyát kell leszedni, a kuplungot nem.
Én is erre gondoltam kösz.
Avatar
xxgabikaxx
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 108
Csatlakozott: 2009.12.13. 21:28
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: xxgabikaxx »

Sziasztok!

Van egy ETZ 125-ös paripám.Kuplunglánc problémám van.
A lánc meglazult és a kuplungkosáron lévő nagylánckerék elkopott.Annyira,hogy a lánc a deknin rágja már ki.
Kérdésem az lenne,hogy milyen láncot ill.fog.kereket ajánlotok? A mofakeres az mennyire megbízható?Érdemes e utángyártottat venni?

Válaszaitokat előre is köszönöm!
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

nova001155 írta:Ma teszteltem valamit megosztom a tapasztalatokat olajbetöltő gumidugóját úgy raktam fel hogy hátra fele néz a nyílás akkor nuku olaj. Mikor előrefele állt akkor megjelent az olaj lehet mikor hátrafele állt a menetszél elvihette az olajat? Nem tudom de valószínű hétvégén már megnézem magamnak az olajtálca csavarját . Annak ugye egy csavarja van és ha minden jó akkor hozzáférek a malomkerék megbontása nélkül is. Még egy kérdésem lenne ugye leszedem az oldal deknit kuplungot ugye nem kell nekem megint lekapni és újra felhúzni ha nem esik le magától (miért esne ha jól fent van)?
Csak az anyát kell leszedni, a kuplungot nem.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Ma teszteltem valamit megosztom a tapasztalatokat olajbetöltő gumidugóját úgy raktam fel hogy hátra fele néz a nyílás akkor nuku olaj. Mikor előrefele állt akkor megjelent az olaj lehet mikor hátrafele állt a menetszél elvihette az olajat? Nem tudom de valószínű hétvégén már megnézem magamnak az olajtálca csavarját . Annak ugye egy csavarja van és ha minden jó akkor hozzáférek a malomkerék megbontása nélkül is. Még egy kérdésem lenne ugye leszedem az oldal deknit kuplungot ugye nem kell nekem megint lekapni és újra felhúzni ha nem esik le magától (miért esne ha jól fent van)?
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Az üres jelzőről ne is beszéljünk...... :?
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Ahol még alattomos módon folyhat, az a lánckerék mögötti váltótengelyvég dugók. Ott a fém dugó van beragasztva a blokkfélbe, és egy széthúzás után az elmozdulhat, elenged a ragasztó, és szépen csörgedezik ott az olaj. Olyan mintha a lánckerék szimering lenne oda, de mégse.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Vagy mondják örüljünk neki, hogy folyik így legalább tudjuk van még benne... :twisted:
Gonthar
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2012.03.22. 10:10
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Gonthar »

Dénes írta:A napsugárzástól biztos nem fog elkezdeni csöpögni...azért mikor megy a motor jobban bemelegszik annál. :)
MZ-ből elég sok helyról csöpöghet az olaj. Sokszor nem is olaj, hanem benzin folyik mellé, az felveszi útközben a dzsuvát és csöpöget itt-ott, te meg olajnak hiszed.
De egy jó lánckenés után is csöpög szinte bárhonnan. :)
Lánckerék szimmeringje is lehet hibás, vagy olajleeresztő, vagy blokkfél.

Szóval töröld le szárazra a motort és először derítsd ki, hogy honnan folyik. Utána meg szokd meg és ne parkolj díszkőre. :twisted:
Ha nagyon folyna persze az más...
Köszönöm, úgy lesz.:)
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dénes »

A napsugárzástól biztos nem fog elkezdeni csöpögni...azért mikor megy a motor jobban bemelegszik annál. :)
MZ-ből elég sok helyról csöpöghet az olaj. Sokszor nem is olaj, hanem benzin folyik mellé, az felveszi útközben a dzsuvát és csöpöget itt-ott, te meg olajnak hiszed.
De egy jó lánckenés után is csöpög szinte bárhonnan. :)
Lánckerék szimmeringje is lehet hibás, vagy olajleeresztő, vagy blokkfél.

Szóval töröld le szárazra a motort és először derítsd ki, hogy honnan folyik. Utána meg szokd meg és ne parkolj díszkőre. :twisted:
Ha nagyon folyna persze az más...
Gonthar
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2012.03.22. 10:10
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Gonthar »

Üdv Mindekinek!

Friss MZ-s vagyok. :lol: Nemrég vettem egy TS 250/1-es MZ-t. Nemsokat mentem vele mert egyrészt nem volt olyan idő, másrészt pedig inkább azzal voltam elfoglalva, hogy a műszakira rendben legyen. Nem is volt semmi gond eddig, már majdnem mident helyretettünk rajta, remekül indúl, megy, vált, megáll. Viszont a motor ezidáig este fedett helyen pihent, ahol ne érte napsütés, hőhatás, stb. Mivel már a javítások végén tartunk, kicsit belehúztunk a tempóba ezért el sem tettem a motort estére. Ma reggel elég komoly napsütés volt, és akkor láttam, hogy a blokk alól úgy középtájt csöpögött az olaj. Namost nem tudom, hogy a felmelegedő blokk és a csöpögés között lehet e valamilyen összefüggés, mert pl. használat után eddig még nem láttam egy csepp olajat sem. Ott sem ahol eddig állt a motor.

Tegnap délután 5 óra felé mentem még a motorral, és ma reggel 9 kor vettem észre a csepegést. Nem sok, 3-4 csepp mindössze.

Szerintetek mitévő legyek?

Köszönöm előre is a válaszokat!
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Gondol egyet azt letörik a kuplung a tengelyről? az jó minőség.
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

nova001155 írta:Volt már párszor téma a fórumon de újra felteszem a kérdést . Mit bír az utángyári főtengely illetve mennyire méretazonos? vagy jobb dontés egy gyárit feújitani de Oda is csak az utángyártott hajtókar szett van . Már nem emlékszem ki írta ide a fórumra hogy osszeolvadt az alsó tűgörgő kosara az milyen volt gyári vagy utángyártott?
Általában letörnek a tengelyek, de van amelyik jól bírja. A legtöbb sztori amit hallottam, törésről szólt.
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Volt már párszor téma a fórumon de újra felteszem a kérdést . Mit bír az utángyári főtengely illetve mennyire méretazonos? vagy jobb dontés egy gyárit feújitani de Oda is csak az utángyártott hajtókar szett van . Már nem emlékszem ki írta ide a fórumra hogy osszeolvadt az alsó tűgörgő kosara az milyen volt gyári vagy utángyártott?
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

hell írta:Én kipróbáltam annó ha kicsit több az olaj volt benne tenni kell "kócot" a gumidugóba és nem nyomja ki a felesleget és levegőt is kapni fog. :D
9 deci helyett 1 liternél még működött a dolog. :)
az sem rossz ötlet. kivettem a dugót beindítottam a gépet és pörgettem apró pici csöppeket dobált rajta ki nem számottevő.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Én kipróbáltam annó ha kicsit több az olaj volt benne tenni kell "kócot" a gumidugóba és nem nyomja ki a felesleget és levegőt is kapni fog. :D
9 deci helyett 1 liternél még működött a dolog. :)
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

nova001155 írta:Kiengedtem a fölös olajat majdnem 3 deci kijött még menni nem mentem vele de ha megyek vele rögtön kiderül tolja e még az olajat a betöltőnél ha nem akkor fasza minden ;)
Na mentem a géppel 50 km-ert és nem olajos most a betöltőnél akkor ezek szerint sok volt benne az olaj?
Avatar
csonkesz
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2012.03.21. 18:18
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Erdőtelek

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csonkesz »

Sziasztok!

Múltkor első lánckereket cseréltem a kis ETZ-n. Na már most akkor is észrevettem, ma pedig még sűrűbben csinálta a motor, hogy megcsúszott néha néha a kuplungja, de igen erőteljesen. Érdekes módon szokatlan időközönként csinálja, gyorsításokkor szinte egyáltalán nem, állandó fordulaton gyakrabban. Hirtelen arra gondoltam, hogy kiesett a golyó a pálca elől és nem vettem észre, de akkor produkálhatna ilyet? Úgy gondolom akkor nem emelne ki tökéletesen, de ezt nem tapasztaltam. Ha nem a golyó miatt, akkor mitől? Biztosan a szerelésnél adódott valami hiba, mert előtte sohasem csinált ilyet, az után pedig közvetlenül jelentkezett. Ha valakinek van ötlete kérlek segítsetek.
"Barátaim, nehéz időket élünk, okosnak lenni néha félünk. Csak egy út van, az egyenes és te megtalálod, hogy ha keresed. Mindhalálig sebesség."
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

Nekem a 350-es Jawam csinál hasonlót. Kis gyorsításnál csörög, rátekerem maxra a gázkart, mély hörgő, szívó hang, nulla csörgés. Mellette tartott gázon rángat a gép, főleg kis tempónál. Utóbbi igaz az ETZ-re is... Vidám dolog, de a csörgéssel nem nagyon foglalkozok. :^o Néha ránézek, hogy minden oké-e a beállításokkal, és kész.
imo88
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2012.03.20. 21:42
MZ-d típusa: TS 250 Deluxe 1975
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: imo88 »

Alfa írta:
imo88 írta:Kedves mindenki mióta meg van a TS 250 esem szenvedek egy problemmel.
szépen jár a motor erős megy meg minden. Pici gázhuzásnál elkezd csörögni még több gáznál meg szűnik. Csak akkor csinálja ha éppen megemelem a síbert picit. Betudtam karbi csörgésnek.
Most meg fúrattam bejáratós de csak csinálta, vettem 3 bontot karbit semmi.
Ma jött meg a vatta új karbi fel teszem és ugyan az nem tudok rájönni mi lehet.
gondoltam arra is hogy 1975 ös a motor de felül tűgörgős . Nem e lehet az hogy valaki valamikor a bronz persely helyére tű görgőt tett be ?? Szerintetek ??? Aki tud valami okosat ne kíméljen :)))
ha az új karbi utángyártott az jó eséllyel jobban csörög mint bármelyik gyári. Mozgasd meg kézzel a súbert benne a rugó és a karbi kupakja nélkül. Ha lötyög, csörög is.
próbáltam mozog , beindítva is benyultam a súberhez az lötyögött csörgött. rá raktam ugyan azt egy etz 250 -re azon meg se szólalt
az a karbi ami az enyémen csörgött :SS
imo88
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2012.03.20. 21:42
MZ-d típusa: TS 250 Deluxe 1975
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: imo88 »

Troster írta:
imo88 írta:Kedves mindenki mióta meg van a TS 250 esem szenvedek egy problemmel.
szépen jár a motor erős megy meg minden. Pici gázhuzásnál elkezd csörögni még több gáznál meg szűnik. Csak akkor csinálja ha éppen megemelem a síbert picit. Betudtam karbi csörgésnek.
Most meg fúrattam bejáratós de csak csinálta, vettem 3 bontot karbit semmi.
Ma jött meg a vatta új karbi fel teszem és ugyan az nem tudok rájönni mi lehet.
gondoltam arra is hogy 1975 ös a motor de felül tűgörgős . Nem e lehet az hogy valaki valamikor a bronz persely helyére tű görgőt tett be ?? Szerintetek ??? Aki tud valami okosat ne kíméljen :)))
A fúrás után összerakásnál cseréltél tűgörgőt is nem? Nekem a trophyban felül is tűgörgős, és az fordulat hatására csak egyre jobban csörögne.Lehet, hogy a Berta dugattyú okozza a problémát, vagy a fúrás nem sikerült jól? :-k
Elötte gyári méret volt fógyári dugó gyűrű. Úgyis csinálta, gyűrű cserével is csinálta, furás után is csinálja ááááá szép
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Alfa »

imo88 írta:Kedves mindenki mióta meg van a TS 250 esem szenvedek egy problemmel.
szépen jár a motor erős megy meg minden. Pici gázhuzásnál elkezd csörögni még több gáznál meg szűnik. Csak akkor csinálja ha éppen megemelem a síbert picit. Betudtam karbi csörgésnek.
Most meg fúrattam bejáratós de csak csinálta, vettem 3 bontot karbit semmi.
Ma jött meg a vatta új karbi fel teszem és ugyan az nem tudok rájönni mi lehet.
gondoltam arra is hogy 1975 ös a motor de felül tűgörgős . Nem e lehet az hogy valaki valamikor a bronz persely helyére tű görgőt tett be ?? Szerintetek ??? Aki tud valami okosat ne kíméljen :)))
ha az új karbi utángyártott az jó eséllyel jobban csörög mint bármelyik gyári. Mozgasd meg kézzel a súbert benne a rugó és a karbi kupakja nélkül. Ha lötyög, csörög is.
Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Troster »

imo88 írta:Kedves mindenki mióta meg van a TS 250 esem szenvedek egy problemmel.
szépen jár a motor erős megy meg minden. Pici gázhuzásnál elkezd csörögni még több gáznál meg szűnik. Csak akkor csinálja ha éppen megemelem a síbert picit. Betudtam karbi csörgésnek.
Most meg fúrattam bejáratós de csak csinálta, vettem 3 bontot karbit semmi.
Ma jött meg a vatta új karbi fel teszem és ugyan az nem tudok rájönni mi lehet.
gondoltam arra is hogy 1975 ös a motor de felül tűgörgős . Nem e lehet az hogy valaki valamikor a bronz persely helyére tű görgőt tett be ?? Szerintetek ??? Aki tud valami okosat ne kíméljen :)))
A fúrás után összerakásnál cseréltél tűgörgőt is nem? Nekem a trophyban felül is tűgörgős, és az fordulat hatására csak egyre jobban csörögne.Lehet, hogy a Berta dugattyú okozza a problémát, vagy a fúrás nem sikerült jól? :-k
imo88
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2012.03.20. 21:42
MZ-d típusa: TS 250 Deluxe 1975
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: imo88 »

Kedves mindenki mióta meg van a TS 250 esem szenvedek egy problemmel.
szépen jár a motor erős megy meg minden. Pici gázhuzásnál elkezd csörögni még több gáznál meg szűnik. Csak akkor csinálja ha éppen megemelem a síbert picit. Betudtam karbi csörgésnek.
Most meg fúrattam bejáratós de csak csinálta, vettem 3 bontot karbit semmi.
Ma jött meg a vatta új karbi fel teszem és ugyan az nem tudok rájönni mi lehet.
gondoltam arra is hogy 1975 ös a motor de felül tűgörgős . Nem e lehet az hogy valaki valamikor a bronz persely helyére tű görgőt tett be ?? Szerintetek ??? Aki tud valami okosat ne kíméljen :)))
Schafi
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2012.03.18. 15:36
MZ-d típusa: Mz ETZ 250 De Luxe

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Schafi »

Köszi.
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Nandor »

Sziasztok!

Ezt a bakelit távtartót mindkét blokktartónál használni kell? Mert nekem a lánc felőli oldalon nincs, persze ez lehet korábbi barkácsolás eredménye is. :?
http://mikroker.hu/modules/products/pro ... ersely.jpg
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

Schafi írta:Sziasztok!
Az a kérdésem, hogy a Ts-250-es (1976) váltóban található olajtálcán kell-e lenni csepegtető furatoknak, mint az etz-ken?
Most szeretném gatyába rázni, és aggaszt hogy furat nélküli tálca van benne.
nincs
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 7 vendég