Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
bandi12
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2011.08.02. 23:12
MZ-d típusa: ts 125 cross

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bandi12 » 2012.02.23. 20:31

MrDok írta:
bandi12 írta:Hello!

Van két ts 125-höz való hengerem az egyikben 51,98-as, a másikban 51,97 -es méretű a dugatyú. Belerakhatom-e az 51,98-as dugót az 51,97-es hengerébe mert belemegy csak, hogy nem fog-e megszorulni az az 1 század különbség miatt?

A választ előre is köszönöm.
Kopottak, használtak, újak? Ha nem írod milyen, nem tudhatjuk!
Igen a hengerek használtak és van egy kis válluk is.

Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1662
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Alfa » 2012.02.23. 19:42

Ennek mi is pontosan a működési elve? :mrgreen:

Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2947
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Gexxx » 2012.02.23. 17:09

beszarás :shock:

Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber » 2012.02.23. 16:48

Na de király :D

Avatar
mladi
Magkakas
Magkakas
Hozzászólások: 647
Csatlakozott: 2008.05.18. 17:37
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 és SX 125
Tartózkodási hely: Mogyoród

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: mladi » 2012.02.23. 16:32

Sziasztok. Üzembe helyeztük Zsolti barátommal az emlegetett kenyeres csapágykitolót.

Kép
Az első betöltés.
Kép
Dornival tömöríítés.
Kép
Megindult a csapágy.
Kép
És kint is van. Lett egy pogácsánk is. Ki lehetne sütni, még olaj sem kell hozzá. :mrgreen:

Ilyen egyszerű az egész. Olcsó és mindig kéznél van. :D Arra azért vigyázni kell, hogy a dekli alá legyen támasztva, nehogy az szakadjon ki!

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2012.02.23. 14:53

zbogyo írta:sziasztok!

Ts 250be milyen JÓ minőségű gyertyát tudtok ajánlani?
Gondolok itt pl Champion Ngk,ami tartós is,kérnék tipusazonosítót is ha lehet!

Köszönöm segítséget!
Én évekig használtam (2002-től) Isolator gyertyákat, soha semmi gondom nem volt amit itt többen jeleztek, nekem mindig jó volt.
Tavasszal szoktam egyet venni, becsavarni, és egész évben rá sem kellett nézni.

Tavaly volt az első kivétel, Mecsek-túrára menet elkezdett kihagyni aztán 1 km múlva megállt. Elővettem a tanktáskában tartalékban lévő Brisk N14C-t, és láss csodát, sokkal jobban, lágyabban viselkedett vele a gép. Tartaléknak ugyanilyet vettem, ránézni erre sem kellett még.

Jawa-ban is brisket használok, tökéletesen bevált, ahogy a Skodában is, de az már más tészta....

Ja még annyit: a Brisk-et mindenki briszk-nek ejti, holott az brick lenne... legalábbis szlovák ismerősök így ejtik, és az lenne a helyes ahogy a Renault-ot sem renault-nak ejtjük, hanem rönó-nak :)
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára gabsic 2012.02.23. 16:45-kor.

István79
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 73
Csatlakozott: 2012.02.07. 19:01
MZ-d típusa: MZ TS 150
Tartózkodási hely: Tata

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: István79 » 2012.02.23. 14:52

zbogyo írta:sziasztok!

Ts 250be milyen JÓ minőségű gyertyát tudtok ajánlani?
Gondolok itt pl Champion Ngk,ami tartós is,kérnék tipusazonosítót is ha lehet!

Köszönöm segítséget!
NGK B8HS

zbogyo
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2010.09.29. 21:42
MZ-d típusa: ts 250/1+oldalkocsi
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zbogyo » 2012.02.23. 13:32

sziasztok!

Ts 250be milyen JÓ minőségű gyertyát tudtok ajánlani?
Gondolok itt pl Champion Ngk,ami tartós is,kérnék tipusazonosítót is ha lehet!

Köszönöm segítséget!

Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: jura györgy » 2012.02.23. 10:44

sziasztok ha a 98 dugó bele megy 97 hengerbe valószínű vagy egyik vagy másik vagy mind a kettő kopott ( használt) mert új esetében nem menne bele szerintem üdv . juragy

Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2313
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok » 2012.02.22. 21:37

bandi12 írta:Hello!

Van két ts 125-höz való hengerem az egyikben 51,98-as, a másikban 51,97 -es méretű a dugatyú. Belerakhatom-e az 51,98-as dugót az 51,97-es hengerébe mert belemegy csak, hogy nem fog-e megszorulni az az 1 század különbség miatt?

A választ előre is köszönöm.
Kopottak, használtak, újak? Ha nem írod milyen, nem tudhatjuk!

pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 941
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli » 2012.02.22. 20:40

250-es ETZ-nél mekkorának kell lennie a fordulatszám kihajtó csiga alatt lévő alátétnek ,át kell érnie a csapágy külső és belső peremét?

bandi12
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2011.08.02. 23:12
MZ-d típusa: ts 125 cross

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bandi12 » 2012.02.22. 16:32

Hello!

Van két ts 125-höz való hengerem az egyikben 51,98-as, a másikban 51,97 -es méretű a dugatyú. Belerakhatom-e az 51,98-as dugót az 51,97-es hengerébe mert belemegy csak, hogy nem fog-e megszorulni az az 1 század különbség miatt?

A választ előre is köszönöm.

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3833
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2012.02.21. 23:12

Vagy gyertyakábel, egyszerű kontakt gond. Esetleg pipa. Mérd meg hogy mennyi az ellenállása. 5 Ohm-nak kell lennie. Illetve, hogy a kis rugó fogja-e a gyertyát rendesen...

Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2313
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok » 2012.02.21. 23:06

jura györgy írta:sziasztok a gyújtást is ellenőriztem amikor bele tetem az új trafót, holnap ránézek de szerintem fölösleges, mint mondtam gyújtótrafóra gyanakszom. hihetetlen hogy állásába is tönkre mehet , mert mint előbb írtam szépen eljárt a múlthéten könnyen indult alapjáratvolt meg pörgött is aztán ma meg azzal szembesülök hogy nem hajlandó még elindulni sem üdv. juragy
Gyertya és trafó környékén keresd az okot.

Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: jura györgy » 2012.02.21. 22:43

sziasztok a gyújtást is ellenőriztem amikor bele tetem az új trafót, holnap ránézek de szerintem fölösleges, mint mondtam gyújtótrafóra gyanakszom. hihetetlen hogy állásába is tönkre mehet , mert mint előbb írtam szépen eljárt a múlthéten könnyen indult alapjáratvolt meg pörgött is aztán ma meg azzal szembesülök hogy nem hajlandó még elindulni sem üdv. juragy

Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: dkari » 2012.02.21. 22:21

Krepp írta:A puffanás, tüsszentés tipikusan Trafó... Második gyanúsított a gyújtás bármely része
A karbitól nem szokott puffanni?
Az új utángyártott trafó lehet rögtön rossz...
Már nem először jártam így és nálam nem volt gond a trafóval.(eddig) De ez az én esetem....

matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: matt1989 » 2012.02.21. 22:16

Jaja, nekem az új japán trafó 100km után megadta magát...

Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Krepp » 2012.02.21. 22:11

A puffanás, tüsszentés tipikusan Trafó... Második gyanúsított a gyújtás bármely része
A karbitól nem szokott puffanni?
Az új utángyártott trafó lehet rögtön rossz...

Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: jura györgy » 2012.02.21. 22:08

sziasztok mondod a karbit, a múlthét végén szépen eljárt, alapjárat is szép volt ,1 max. 2 re indult is, a gyújtóüdv. juragy trafó ( amire gyanakszom) tajwáni csak 4 kilométert mentem vele, körülbelül 3 hete tetem bele

Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: dkari » 2012.02.21. 21:57

jura györgy írta:sziasztok nem tudom ide illik vagy nem meg azt sem tudom miért nem indul be a 250 ETZ szikra benzin van 2-3-4 puffant utána tüsszent egyet és ennyi utána meg semmi gyertya csere és ezt újra eljátssza a múltkor semmi gond nem volt leállítottam és most meg ez van mi lehet a probléma? üdv. juragy
Szerintem pucold ki a karbit. Nekem akkor csinált ilyet mikor dugulásom volt.

Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: jura györgy » 2012.02.21. 20:22

sziasztok nem tudom ide illik vagy nem meg azt sem tudom miért nem indul be a 250 ETZ szikra benzin van 2-3-4 puffant utána tüsszent egyet és ennyi utána meg semmi gyertya csere és ezt újra eljátssza a múltkor semmi gond nem volt leállítottam és most meg ez van mi lehet a probléma? üdv. juragy

Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber » 2012.02.20. 06:32

nyakas írta: Szerinted , de nem 8)
Ennek én csak örülök :D Így meg pláne nem fogja kocogtatni, ha egyáltalán szabadon mozogni sem engedi... :D

nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nyakas » 2012.02.20. 06:31

Hujber írta:Kép
Na, haladunk, ez így teljesen logikus, a mellékelt képet én csináltam, hogy mennyi a hézag, de arra gondoltam, hogy ha felteszem a kuplung fogaskereket és még pakolok rá alátéteket, majd a kuplungot és úgy húzom rá a fordulatszám meghajtó csigáját a távtartóval, az majd a helyére húzza.

Más: a rugós alátétet meg be fogom szerezni, szerintem ha kocogtatja a fogaskerék a kuplungot, akkor nagyobb a lefordulási esély is :? Na de most hogy már hallottam a hangját 5 hónap óta először, újult erővel tudom csinálni, szóval a lelkesedés nem marad el 8)

fog ez még menni...
Szerinted , de nem 8)

Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber » 2012.02.20. 06:24

Kép
Na, haladunk, ez így teljesen logikus, a mellékelt képet én csináltam, hogy mennyi a hézag, de arra gondoltam, hogy ha felteszem a kuplung fogaskereket és még pakolok rá alátéteket, majd a kuplungot és úgy húzom rá a fordulatszám meghajtó csigáját a távtartóval, az majd a helyére húzza.

Más: a rugós alátétet meg be fogom szerezni, szerintem ha kocogtatja a fogaskerék a kuplungot, akkor nagyobb a lefordulási esély is :? Na de most hogy már hallottam a hangját 5 hónap óta először, újult erővel tudom csinálni, szóval a lelkesedés nem marad el 8)
No meg most jöttem rá, hogy felszerelem a kiemelőrészt dekni nélkül, kitámasztom egy pillanatszorítóval, és akkor többet fogok látni egyből. Ha kiemel, de mégsem oldja a kapcsolatot, akkor meg is van a probléma...

fog ez még menni...
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Hujber 2012.02.20. 06:31-kor.

pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 941
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli » 2012.02.20. 06:03

Ez egy régebbi beirásod.
Ez is okozhat gubancot szerintem,ahogy Mrdok is irta a főtengelynek a helyén kell lenni rendesen.[/quote]


Annak semmi köze hozzá.nekem sincs középen ,sőt talán soha nem is volt egyen szerelésnél sem.

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3368
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2012.02.20. 00:37

Hujber írta:Ma összetoltam a két blokkfelet, de az egyik főtengelycsapágy gyűrűje nem melegedett fel eléggé, így a főtengely és a blokkfél között 0,9mm-es hézag van, a másik oldalon jól passzol. Ez nagyon gáz, vagy összemegy majd ha meleg lesz? Egyébként a blokkfelek teljes felületen érik egymást, ott nincs hézag. Vagy szedjem szét újból?
Ez egy régebbi beirásod.
Ez is okozhat gubancot szerintem,ahogy Mrdok is irta a főtengelynek a helyén kell lenni rendesen.

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3368
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2012.02.20. 00:26

Hujber írta:
És annak megegyezik az átmérője a hézagoló alátéttel? Mert ahogy láttam, a bemaródás a kuplungagyon pont akkora, mint a hézagoló alátét, ezért nem is foglalkoztam vele (arról nem is beszélve, hogy az előző szerelő sem rakta bele :-k ) , de szerintem attól még ki kellene emelnie, hiszen ez csak a kuplung fogaskerekének az oldalirányú mozgását akadályozza meg. Vagy tévedek?
Nem tévedsz.Ha az kimarad,legfeljebb zörgősebb lesz a hangja a motornak,de attól még a kupplungnak kikellene emelnie.

Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2313
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok » 2012.02.19. 22:03

Hujber írta:
KILL3R etz írta:A 18-as nem a rugós alátét? :-k
És annak megegyezik az átmérője a hézagoló alátéttel? Mert ahogy láttam, a bemaródás a kuplungagyon pont akkora, mint a hézagoló alátét, ezért nem is foglalkoztam vele (arról nem is beszélve, hogy az előző szerelő sem rakta bele :-k ) , de szerintem attól még ki kellene emelnie, hiszen ez csak a kuplung fogaskerekének az oldalirányú mozgását akadályozza meg. Vagy tévedek?
Üdv! Egy lehetséges hibaforrás: a kuplung agya tágul, kopik. Ha a főtengelyre jobban rámenő ( kisebb a hézag a főtengelycsapágy és a kuplungagy között) agy alá a gyári hézagolást teszed, az agy beszorítja a menesztő fogaskereket, és ennek olyan hatása van, mintha nem emelne ki a kuplung.
Ezért kell kihézagolni, pl a szétkapott kuplungból csak az agyat, és menesztőt felrakni a tengelyre, és lemérni a menesztő játékát, ennek megfelelő vastagságú hézagolást használni.
Agy "kopására" bizonyíték: gyárilag 3mm a hézag a malomkerék és a kuplungszerkezet között, használt motornál pedig előfordul hogy a 2 összeakad.....
Persze a főtengelyt beszereléskor rendesen a helyére kell húzni a bal blokkfélben.

Avatar
Extremeblast
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2011.08.17. 14:38
MZ-d típusa: Mz ETZ 250 '86
Tartózkodási hely: Kraszna/Kolozsvár
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Extremeblast » 2012.02.19. 11:17

bomber93 írta:Üdv Valaki le tudná nekem írni pontosan vagy linkelni vmi kiskönyvet Mz ts 125/150 csapágy és szimmering méretei érdekelnének! Nekem csak Az Mz hogyan tovább van meg de abba nem találtam. Előre is köszi!
Szerintem ez jó lesz :http://www.manualedereparatie.info/en/d ... -list.html Sok sikert.

bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bomber93 » 2012.02.19. 10:53

Üdv Valaki le tudná nekem írni pontosan vagy linkelni vmi kiskönyvet Mz ts 125/150 csapágy és szimmering méretei érdekelnének! Nekem csak Az Mz hogyan tovább van meg de abba nem találtam. Előre is köszi!

Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seclusion » 2012.02.19. 10:18

Hujber írta:de szerintem attól még ki kellene emelnie, hiszen ez csak a kuplung fogaskerekének az oldalirányú mozgását akadályozza meg. Vagy tévedek?
Ha a rugós alátétre gondolsz, akkor szerintem tévedsz. Kell az oda, meg a csúszótárcsa is. Ennek a vastagságával viszont lehet variálni.

A kuplungmeghúzáshoz pedig annyit, én mindig kalapácsnyelet teszek a kipunyílásba, persze fából készült nyelet. :D Utána ráakasztok valami hosszabb fajta kulcsot, aztán hadd szóljon. :)

Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber » 2012.02.19. 08:21

KILL3R etz írta:A 18-as nem a rugós alátét? :-k
És annak megegyezik az átmérője a hézagoló alátéttel? Mert ahogy láttam, a bemaródás a kuplungagyon pont akkora, mint a hézagoló alátét, ezért nem is foglalkoztam vele (arról nem is beszélve, hogy az előző szerelő sem rakta bele :-k ) , de szerintem attól még ki kellene emelnie, hiszen ez csak a kuplung fogaskerekének az oldalirányú mozgását akadályozza meg. Vagy tévedek?

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3833
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2012.02.18. 21:24

Annyival kell visszahúzni is. Ugyanis ez tartja a kúpon a kuplungot... Akkor tud megforogni, ha már lecsúszott a kúpról.

Amúgy szerintem a kipuff nyílásba teszel valami puhább, kerek fát pl seprűnyél (vagy hólapátnyél... az úgyis időszerűbb. :D ). Legalábbis én így csináltam... 8-[

Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Troster » 2012.02.18. 21:21

A nagy anyát akkor csak érzéssel, mintha lovat b...nál? :D

pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 941
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli » 2012.02.18. 21:17

Troster írta:Ha már kuplung a téma, tegnap bal oldali deknit cseréltem, minden ok., de a kuplung nagy anya meghúzására van valami tippetek, hogy rendesen meg lehessen cibálni?(úgy tudom 100Nm)
Egyedül vagyok, nem akarok a szívótorokba csavarhúzót dugdosni, egyesbe van, hátsó fék befékez, de úgy érzem, hogy így nem tudom meghúzni rendesen főleg nyomatékkulccsal.Rajta ülök, nyomom a féket és még kulcsolok is....szóval várom a házi praktikákat!
Előre is köszönöm a tippeket!
90-100Nm-er a kuplungot kell felhúzni,azt csak jól meg kell húzni
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára pempelli 2012.02.18. 21:21-kor.

Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Troster » 2012.02.18. 21:15

Ha már kuplung a téma, tegnap bal oldali deknit cseréltem, minden ok., de a kuplung nagy anya meghúzására van valami tippetek, hogy rendesen meg lehessen cibálni?(úgy tudom 100Nm)
Egyedül vagyok, nem akarok a szívótorokba csavarhúzót dugdosni, egyesbe van, hátsó fék befékez, de úgy érzem, hogy így nem tudom meghúzni rendesen főleg nyomatékkulccsal.Rajta ülök, nyomom a féket és még kulcsolok is....szóval várom a házi praktikákat!
Előre is köszönöm a tippeket!

Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seclusion » 2012.02.18. 20:52

KILL3R etz írta:A 18-as nem a rugós alátét? :-k
De bizony

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3833
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2012.02.18. 20:33

A 18-as nem a rugós alátét? :-k

Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber » 2012.02.18. 20:12

Nem tudom, hogy van e utángyártott alkatrész benne, én ahogy elhoztam ( működött több száz kilométert) nem cseréltem benne semmit. Na jó, a tűgörgőt, de az nem lehet a baja.

http://citybike.hu/shop_ordered/2333/pi ... uplung.gif

E szerint csak a 18as számú hézagoló alkatrészt hagyhattam ki, de mikor még össze volt rakva, akkor sem volt benne.
Bambi köszönöm a tanácsot, de a Bakonyban tudtommal nincs ilyen klubtag. Holnap átnéem megint.

Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seclusion » 2012.02.18. 19:55

A kuplungos témáról egyet kérdeznék... Van utángyártott alkatrész a szerkezetben?

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2533
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi » 2012.02.18. 19:27

Hujber írta:Sziasztok!

Összeraktam már mindent az egész motor egyben van, de van még egy kis baj. Ráraktam a főtengelyre a kuplung alsó hézagolóját, rá a tűgörgőt, rá a fogaskereket, arra a felső hézagolót, rátéptem a kuplungot felmelegítve távtartóval ahogy az a nagykönyvben megvan írva, a deknibe betettem a durvabeállítót, és rácsavartam belülre a kiemelőt, a kis bowden tartó karjával együtt. Ráraktam a deknit elindítom a motort, simán megy, ahogy illik, de amint beteszem 1esbe lefullad, a durvabeállítón annyit állítottam, hogy épphogy feszes legyen a bowden, felül pedig középre tekertem az ütközőt, hogy tudjam ide oda állítani. Konkrétan nem emel ki. Jól raktam össze a kuplungot, (ötödszörre legalábbis remélem) és a lamellák sincsenek elkopva.
Mi lehet a baj? Vagy meleg motornál másképp fog működni? Nem tudtam üzemmelegre járatni, mert a kipufogó nincs itthon. De így baromijó hangja van :lol: :lol:
Ha mindent jól tettél össze,és az alkatrészek nem hibásak akkor működnie kell.Ha viszont még sem jó akkor valamit elszúrtál vagy még sem ok minden alkatrész.Hogy melyik a probléma így nehéz lesz kitalálni ha mindent jól csináltál elvileg.Nem szoktam ilyen tanácsot adni de most megteszem.Keres egy olyan szerelőt vagy klubtagot a környéken aki már javított egy pár ETZ kuplungot,mert valószínű,hogy ha láttá az illető könnyebben észrevenné a problémát.Szerintem sok időt és helytelen szerelést tudnál megspórolni, amivel esetleg károsítanál más alkatrészeket.Ne kioktatásnak vegyed,hanem segítségnek és akár te is tanulhatsz belőle,amit a jövőben tudnál hasznosítani.
üdv bambi

Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber » 2012.02.18. 18:41

pempelli írta: Ezekről beszéltem:http://www.youtube.com/watch?v=b4qZ-zTT ... 4D23C0A45E

Bennvannak azok is, szerintem alkatrészt nem hagytam ki.

pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 941
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli » 2012.02.18. 16:46

[youtube][/youtube]
Hujber írta:Sziasztok!

Összeraktam már mindent az egész motor egyben van, de van még egy kis baj. Ráraktam a főtengelyre a kuplung alsó hézagolóját, rá a tűgörgőt, rá a fogaskereket, arra a felső hézagolót, rátéptem a kuplungot felmelegítve távtartóval ahogy az a nagykönyvben megvan írva, a deknibe betettem a durvabeállítót, és rácsavartam belülre a kiemelőt, a kis bowden tartó karjával együtt. Ráraktam a deknit elindítom a motort, simán megy, ahogy illik, de amint beteszem 1esbe lefullad, a durvabeállítón annyit állítottam, hogy épphogy feszes legyen a bowden, felül pedig középre tekertem az ütközőt, hogy tudjam ide oda állítani. Konkrétan nem emel ki. Jól raktam össze a kuplungot, (ötödszörre legalábbis remélem) és a lamellák sincsenek elkopva.
Mi lehet a baj? Vagy meleg motornál másképp fog működni? Nem tudtam üzemmelegre járatni, mert a kipufogó nincs itthon. De így baromijó hangja van :lol: :lol:
Ezekről beszéltem:http://www.youtube.com/watch?v=b4qZ-zTT ... 4D23C0A45E

pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 941
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli » 2012.02.18. 16:42

Hujber írta:Sziasztok!

Összeraktam már mindent az egész motor egyben van, de van még egy kis baj. Ráraktam a főtengelyre a kuplung alsó hézagolóját, rá a tűgörgőt, rá a fogaskereket, arra a felső hézagolót, rátéptem a kuplungot felmelegítve távtartóval ahogy az a nagykönyvben megvan írva, a deknibe betettem a durvabeállítót, és rácsavartam belülre a kiemelőt, a kis bowden tartó karjával együtt. Ráraktam a deknit elindítom a motort, simán megy, ahogy illik, de amint beteszem 1esbe lefullad, a durvabeállítón annyit állítottam, hogy épphogy feszes legyen a bowden, felül pedig középre tekertem az ütközőt, hogy tudjam ide oda állítani. Konkrétan nem emel ki. Jól raktam össze a kuplungot, (ötödszörre legalábbis remélem) és a lamellák sincsenek elkopva.
Mi lehet a baj? Vagy meleg motornál másképp fog működni? Nem tudtam üzemmelegre járatni, mert a kipufogó nincs itthon. De így baromijó hangja van :lol: :lol:
Nekem is volt egyszer hasonló,a rugóktól kihagytam az alátéteket ,akkor behúztam a kuplungot már állt is le a motor.túl tudta nyomni a kuplungszerkezetet.

bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bomber93 » 2012.02.18. 16:34

Üdv Valaki le tudná nekem írni pontosan vagy linkelni vmi kiskönyvet Mz ts 125/150 csapágy és szimmering méretei érdekelnének! Nekem csak Az Mz hogyan tovább van meg de abba nem találtam. Előre is köszi!

Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber » 2012.02.18. 16:31

Sziasztok!

Összeraktam már mindent az egész motor egyben van, de van még egy kis baj. Ráraktam a főtengelyre a kuplung alsó hézagolóját, rá a tűgörgőt, rá a fogaskereket, arra a felső hézagolót, rátéptem a kuplungot felmelegítve távtartóval ahogy az a nagykönyvben megvan írva, a deknibe betettem a durvabeállítót, és rácsavartam belülre a kiemelőt, a kis bowden tartó karjával együtt. Ráraktam a deknit elindítom a motort, simán megy, ahogy illik, de amint beteszem 1esbe lefullad, a durvabeállítón annyit állítottam, hogy épphogy feszes legyen a bowden, felül pedig középre tekertem az ütközőt, hogy tudjam ide oda állítani. Konkrétan nem emel ki. Jól raktam össze a kuplungot, (ötödszörre legalábbis remélem) és a lamellák sincsenek elkopva.
Mi lehet a baj? Vagy meleg motornál másképp fog működni? Nem tudtam üzemmelegre járatni, mert a kipufogó nincs itthon. De így baromijó hangja van :lol: :lol:

bébé
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
MZ-d típusa: mz ts 250/1
Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bébé » 2012.02.17. 22:40

pempelli írta:
bébé írta:Sziasztok!

Lenne egy kérdésem, ts 250/1-esem van, amin nincs fordulatszámmérõ. Namost, ha a de lux változat (amin van) meghajtó csigáját, meghajtó tengelyt, valamint a meghajtó házat átrakom, akkor mûkõdni fog a fordulatszámmérõ?
igen

Ohhh, ennek örülök, köszönöm válaszodat! =D>

pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 941
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli » 2012.02.17. 20:42

bébé írta:Sziasztok!

Lenne egy kérdésem, ts 250/1-esem van, amin nincs fordulatszámmérõ. Namost, ha a de lux változat (amin van) meghajtó csigáját, meghajtó tengelyt, valamint a meghajtó házat átrakom, akkor mûkõdni fog a fordulatszámmérõ?
igen

bébé
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
MZ-d típusa: mz ts 250/1
Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bébé » 2012.02.17. 20:39

Sziasztok!

Lenne egy kérdésem, ts 250/1-esem van, amin nincs fordulatszámmérõ. Namost, ha a de lux változat (amin van) meghajtó csigáját, meghajtó tengelyt, valamint a meghajtó házat átrakom, akkor mûkõdni fog a fordulatszámmérõ?

nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nyakas » 2012.02.16. 18:04

Nandor írta:Az ETZ250 és a TS 250 blokktartó méretben megegyezik?
nem.

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 23 vendég