Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Extremeblast
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2011.08.17. 14:38
MZ-d típusa: Mz ETZ 250 '86
Tartózkodási hely: Kraszna/Kolozsvár
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Extremeblast » 2012.02.12. 11:47

Ghostbikerboy írta:Sziasztok!

Ősszel a szerelőm kicserélte a blokk tömítéseket és elmondhatom az olajfolyás megszűnt. Egy ideig, ugyanis a kuplung felőli dekninek a tömítése megint ereszt.
Mit javasoltok, hogyan szüntessem meg a problémát?
Ajánlatos-e a tömítés mellé valamilyen más blokktömítő eljárást használni (FBS vagy valami más speciális tömítő pasztát)?

A műveletet szeretném magam orvosolni!

Várom a jó tanácsokat!

Előre is köszönöm!

Nekem is csöpögött a bal dekni alatt, mivel nem kaptam megfelelő tömítést( sajnos mifelénk nem nagyon lehet Mz alkatrészeket kapni), így hát csináltam vastagabb karton papírból, és még tömítő pasztát is tettem. Azóta egyáltalán nem ereszt.

Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Troster » 2012.02.11. 21:05

Ghostbikerboy írta:Sziasztok!

Ősszel a szerelőm kicserélte a blokk tömítéseket és elmondhatom az olajfolyás megszűnt. Egy ideig, ugyanis a kuplung felőli dekninek a tömítése megint ereszt.
Mit javasoltok, hogyan szüntessem meg a problémát?
Ajánlatos-e a tömítés mellé valamilyen más blokktömítő eljárást használni (FBS vagy valami más speciális tömítő pasztát)?

A műveletet szeretném magam orvosolni!

Várom a jó tanácsokat!

Előre is köszönöm!
Én a fekete színű hőálló tömítést használom, de csak nagyon vékonyan az nem fog ereszteni, bár kérdés, hogy a blokkfél milyen állapotú, mert ha nagyon meg van gányolva akkor semmi sem fog tömíteni.debreceni szerelőnél volt a motor?
Ha nem boldogulsz, gyere át hozzám, szívesen segítek.

Avatar
Ghostbikerboy
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2011.07.28. 19:31
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 '91
Tartózkodási hely: Pocsaj

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Ghostbikerboy » 2012.02.11. 20:32

Sziasztok!

Ősszel a szerelőm kicserélte a blokk tömítéseket és elmondhatom az olajfolyás megszűnt. Egy ideig, ugyanis a kuplung felőli dekninek a tömítése megint ereszt.
Mit javasoltok, hogyan szüntessem meg a problémát?
Ajánlatos-e a tömítés mellé valamilyen más blokktömítő eljárást használni (FBS vagy valami más speciális tömítő pasztát)?

A műveletet szeretném magam orvosolni!

Várom a jó tanácsokat!

Előre is köszönöm!

Avatar
etzzsolt
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2011.01.17. 21:58
MZ-d típusa: etz251
Tartózkodási hely: Hajdúszoboszló

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: etzzsolt » 2012.02.11. 12:33

Hála az égnek nekem a kuplungom nagyon finoman működik még ebben a dermesztő hidegben is semmi hang semmi ugrándozás :)))

Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Krepp » 2012.02.11. 09:51

jura györgy írta:sziasztok, lehet már unalmas a téma,megfogadtam a nagy betűvel irt javaslatot ,lényegesen jobb a helyzet,nem bakkecskézik olyan nagyot , ha megjön a jó idő gondolom ez még javul üdv. juragy
De unalmas. De azért még egy utolsó :lol:
Nekem durvább volt a jelenség mert le is fulladt egyesbe rakás után(behúzott kuplungnál...
Én úgy oldottam meg (rendszeresen) hogy sztenderen berugtam, egyest váltottam, és elkezdtem túráztatni(persze csak finoman) egy-két másodperc után oldott a kuplung...

Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: dkari » 2012.02.10. 22:33

Sziasztok!

Meg tudná mondani valaki hogy a 150-es etz hengerfején milyen távolságban vannak a csavar helyek? Egymástól mérve és átlósan mérve is kéne. A csavarközéptől mérve.

Köszönöm!

Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: jura györgy » 2012.02.09. 11:08

sziasztok, lehet már unalmas a téma,megfogadtam a nagy betűvel irt javaslatot ,lényegesen jobb a helyzet,nem bakkecskézik olyan nagyot , ha megjön a jó idő gondolom ez még javul üdv. juragy

Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: dkari » 2012.02.09. 09:24

gabsic írta:Szerintem tök normális dolog ha a kuplung hidegen hosszabb állás után ugrik egyet elsőre.
Nekem több nap állás után elég nagyot ugorva, recsegve is venné az egyest.
Ezt megelőzendő indítás előtt rárúgok behúzott kuplung mellett, hogy megcsússzon a kuplung, ettől az összetapadt lemezek megindulnak, kuplung ki, újabb rúgás, motor beindul, és vajpuhán, ugrás vagy hang nélkül veszi az egyest.

(Apró betűvel jegyzem meg, hogy az OFF JAWA ugyanígy működik, ott elő is írja a könyv, hogy indítás előtt sebességbe kell tenni, és behúzott kuplunggal előre-hátra megtologatni hogy meginduljon - igaz az parafás kuplung, az hajlamosabba ragadásra, no meg a rugdosás ott nem játszik, az behúzott kuplung mellett is indítható)
Ezt nem csak a jawa könyv írja. nekem a ts könyvében is benne van hogy hidegben indulás előtt kicsit meg kell "löködni" kettesben a motort, behúzott kuplungal is.

Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: jura györgy » 2012.02.09. 09:14

sziasztok , köszi a tanácsot , ma megjátszom amit ajánlasz , JAWA nekem is volt tudom hogy az behúzott kuplunggal is indítható,de kiegészítem nagyon halkan hogy az ilyen bakkecske mutatványt sohasem mutatott be, hangosabban meg azt mondom az MZ azért megbízhatóbb mint a régi CEZETEM üdv. juragy

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2012.02.09. 07:56

Szerintem tök normális dolog ha a kuplung hidegen hosszabb állás után ugrik egyet elsőre.
Nekem több nap állás után elég nagyot ugorva, recsegve is venné az egyest.
Ezt megelőzendő indítás előtt rárúgok behúzott kuplung mellett, hogy megcsússzon a kuplung, ettől az összetapadt lemezek megindulnak, kuplung ki, újabb rúgás, motor beindul, és vajpuhán, ugrás vagy hang nélkül veszi az egyest.

(Apró betűvel jegyzem meg, hogy az OFF JAWA ugyanígy működik, ott elő is írja a könyv, hogy indítás előtt sebességbe kell tenni, és behúzott kuplunggal előre-hátra megtologatni hogy meginduljon - igaz az parafás kuplung, az hajlamosabba ragadásra, no meg a rugdosás ott nem játszik, az behúzott kuplung mellett is indítható)

Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: jura györgy » 2012.02.09. 07:42

sziasztok ,na akkor pontosítom, a motor CSAK megugrik ,de ha 1x már kioldott a kuplung nem akar kúszni sem , meg sebességben behúzott kuplunggal akár gurulni is tudok ha többször ismétlem a műveletet akkor egyre gyengébb a megugrás üdv. juragy

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3833
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2012.02.08. 22:21

Sajnos nem... Aznap, meg előző nap a teraszon állt, és este volt -10 is szerintem...
Mostmár "fűtött" garázsban áll. (Nincs 0 foknál kevesebb, -20 fokig.)

Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2624
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2012.02.08. 21:45

KILL3R etz írta:Nekem a -5 fokban, 10W50-es olajjal sem viszi a motort, se üresben, se sebességben, és nem is ugrik meg.

A durvaállítón próbáljatok állítani sztem. Egy jó kuplunggal/olajjal nem szabadna így lennie....
De Te fűtött garázsban tartod, azt hiszem :-"

Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Andrá$ » 2012.02.08. 21:23

Nekem 80W90-es van bennük ma kicsit elindítottam megjárattam sebbeségbe rakva kicsit mozdult de melegen is kicsit kuplungomon is kéne finomítani,

De a 80W90-es amúgy jó bele nem? :roll: :)

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3833
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2012.02.08. 21:20

Nekem a -5 fokban, 10W50-es olajjal sem viszi a motort, se üresben, se sebességben, és nem is ugrik meg.

A durvaállítón próbáljatok állítani sztem. Egy jó kuplunggal/olajjal nem szabadna így lennie....

Avatar
bela700
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 93
Csatlakozott: 2010.02.15. 22:38
MZ-d típusa: TS250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bela700 » 2012.02.08. 21:15

Az asszonynak a Daewoo Matiz reggeli hideg indítás után váltó üresben, kuplung fel, és kigurul a garázsból.
Úgy kell fékkel megfogni,hogy álljon már meg.A -18 fokban úgy megdermed az olaj,hogy üresben is viszi az
autót amíg egy kicsit meg nem töri.Első ilyen alkalommal meg is lepődtem tőle egy kicsit. :-k Gondolom az
MZ is azért ugrik ilyenkor nagyobbat mert dermedtebb az olaj.Amúgy szerintem ha valaki rendszeresen hasz-
nálja télen a motort akkor megéri kicserélni benne az olajat hígabbra,tavasszal meg vissza,ha eleve nem 15w
40-es van benne mert azt nem kell.

Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2737
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dénes » 2012.02.08. 19:30

Azért feltételezzünk normál használatot. Behúzott kuplunggal egyesben nem illik tologatni. :D Megindulásnál (tolva) néha forgat azért a főtengelyen.

Ha normál használatnál, meleg, járó motornál, amikor egyesbe teszed nagyot ugrik a gép, és próbál kúszni előre, akkor gond van. Minden egyéb esetben nincs. :)

Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Krepp » 2012.02.08. 19:17

Sőt, akkor is forog ha áll!!

Komolyra fordítva a szót, azért lehet abban a kuplungban hiba ha másik olajra és 10C felett is csinálja..

Avatar
Extremeblast
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2011.08.17. 14:38
MZ-d típusa: Mz ETZ 250 '86
Tartózkodási hely: Kraszna/Kolozsvár
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Extremeblast » 2012.02.08. 17:47

Dénes írta:Teljesen normális. A kerék még üresben is forog, ha minden okés a motoron.
Kösz :)

Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2737
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dénes » 2012.02.08. 17:45

Teljesen normális. A kerék még üresben is forog, ha minden okés a motoron.

Avatar
Extremeblast
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2011.08.17. 14:38
MZ-d típusa: Mz ETZ 250 '86
Tartózkodási hely: Kraszna/Kolozsvár
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Extremeblast » 2012.02.08. 17:31

Nálam is hasoló a helyzet, sőt ha egyesbe teszem behúzott kuplungnál forog a hátsó kerék (a motor a középtámaszon van). Ami még jellemző az, hogy ha egyesben behúzott kuplunggal tolom a motort meghajtja magát a főtengelyt is( ez nem csak télen fordul elő). Ez nagyon árthat a váltónak, állítsak a kuplungon?

Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: jura györgy » 2012.02.08. 13:56

sziasztok köszi a választ van benne valami az elmúlt nyáron nem volt ilyen hogy ki akar ugrani alólam csak picit mozdult sebességbe rakáskor üdv. juragy

Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seclusion » 2012.02.08. 12:17

jura györgy írta:sziasztok az lenne a kérdésem mit kell csinálni a kuplunggal ha az van hogy így hidegen ha beteszem sebességbe majdnem kiugrik alólam( persze behúzott kuplunggal) miért tapadnak ennyire össze a kuplung lamellák lehet hogy szorulnak? üdv. juragy
Hideg az olaj. Másik olajfajtával ez orvosolható, de ilyen hidegben szerintem nem gond, ha ezt tapasztalod. Másik olajjal kockáztatod, hogy melegben (nyár, csúcsforgalom, az mz még mindig tart...) megcsúszik.

Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: jura györgy » 2012.02.08. 10:48

sziasztok az lenne a kérdésem mit kell csinálni a kuplunggal ha az van hogy így hidegen ha beteszem sebességbe majdnem kiugrik alólam( persze behúzott kuplunggal) miért tapadnak ennyire össze a kuplung lamellák lehet hogy szorulnak? üdv. juragy

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi » 2012.02.07. 23:22

dkari írta:Meg tudná mondani valaki hogy a kis Ts re fel lehet e rakni az etz berugókart?
nem

Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: dkari » 2012.02.07. 22:48

Meg tudná mondani valaki hogy a kis Ts re fel lehet e rakni az etz berugókart?

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi » 2012.02.06. 23:31

csoka írta:Moped 92 által forgalmazott ETZ125 kuplungagynál mire számíthatok?Esztergályos?Marós?Doboz nyugtató?
nyugtató,az újra hézagolások miatt

Avatar
Fecske125
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2011.12.13. 14:04
MZ-d típusa: MZ ETZ 125
Tartózkodási hely: Isaszeg
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Fecske125 » 2012.02.06. 22:15

Hali!

Légyszessegítsen valaki.
Van egy 125-ös ETZ_m és 70-nél többet egyszerűen nem megy, meg a kilóméter óra sem mér többet. Ha segít a karburátos elggé új nem agyon nyultam még hoá, kérlek valaki seítsen.
Előre is köszi, az üiket inkább semélyesbe várom.

Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csoka » 2012.02.06. 21:56

Moped 92 által forgalmazott ETZ125 kuplungagynál mire számíthatok?Esztergályos?Marós?Doboz nyugtató?

bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bomber93 » 2012.02.05. 17:39

szilitibor írta:
bomber93 írta:Szép napot!
Az lenne a kérdésem, hogy Ts 150 váltótengely egyik vége ilyen bronzpersely szerű izébe forog. Nahmármost nekem van 2 ilyen tengelyem és vagy 4-5 db ilyen bronzperselyem viszont ha csak így szabadon bármelyik perselyt rápróbálom bármelyik tengelyre egy minimális kotyogása akkor is van. Ez természetes? Gyári perselyek mind valamelyik többet valamelyik kevesebbet volt használva.
Az lenne a kérdés, hogy ennek szabad e kotyogni? Ha igen akkor összerakhatom és semmi baj nem lesz belőle nem fog kiszakadni a blokk alja csörögni csattogni stb :D vagy vegyek egy új utángyártott ilyen bronzbiszbaszt aminek nem tudom milyen a minősége és a megmunkálása de lehetséges hogy nem kotyog(viszont mint tudjuk az utángyártott cuccok nem a jóminőségükről híresek.
Én ugy tudom, hogy minimálisan kell egy kis kotyogásnak lennie, hogy olaj film tudjon keletkezni a tengely és a persely között. Persze nem milliméterek csak 1-2 század ha jól tudom.


Nem milliméterek de lehet érezni h kotyog rajta kicsit. Elvégre a c3 mas csapágyak is kotyognak gyárilag valamennyit a c4 esek még többet hogy melegen ne szoruljon meg lehet hogy ennek is kell valamennyi kotyogás? Valami szaki mondhatna véleményt mert szeretnék egy olyan blokkot összerakni amihez igen sokáig nem akarok hozzányúlni :D

szilitibor
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 39
Csatlakozott: 2011.07.06. 21:13
MZ-d típusa: mz etz 250
Tartózkodási hely: Dunakeszi

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: szilitibor » 2012.02.05. 17:28

bomber93 írta:Szép napot!
Az lenne a kérdésem, hogy Ts 150 váltótengely egyik vége ilyen bronzpersely szerű izébe forog. Nahmármost nekem van 2 ilyen tengelyem és vagy 4-5 db ilyen bronzperselyem viszont ha csak így szabadon bármelyik perselyt rápróbálom bármelyik tengelyre egy minimális kotyogása akkor is van. Ez természetes? Gyári perselyek mind valamelyik többet valamelyik kevesebbet volt használva.
Az lenne a kérdés, hogy ennek szabad e kotyogni? Ha igen akkor összerakhatom és semmi baj nem lesz belőle nem fog kiszakadni a blokk alja csörögni csattogni stb :D vagy vegyek egy új utángyártott ilyen bronzbiszbaszt aminek nem tudom milyen a minősége és a megmunkálása de lehetséges hogy nem kotyog(viszont mint tudjuk az utángyártott cuccok nem a jóminőségükről híresek.
Én ugy tudom, hogy minimálisan kell egy kis kotyogásnak lennie, hogy olaj film tudjon keletkezni a tengely és a persely között. Persze nem milliméterek csak 1-2 század ha jól tudom.

bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bomber93 » 2012.02.05. 15:59

Szép napot!
Az lenne a kérdésem, hogy Ts 150 váltótengely egyik vége ilyen bronzpersely szerű izébe forog. Nahmármost nekem van 2 ilyen tengelyem és vagy 4-5 db ilyen bronzperselyem viszont ha csak így szabadon bármelyik perselyt rápróbálom bármelyik tengelyre egy minimális kotyogása akkor is van. Ez természetes? Gyári perselyek mind valamelyik többet valamelyik kevesebbet volt használva.
Az lenne a kérdés, hogy ennek szabad e kotyogni? Ha igen akkor összerakhatom és semmi baj nem lesz belőle nem fog kiszakadni a blokk alja csörögni csattogni stb :D vagy vegyek egy új utángyártott ilyen bronzbiszbaszt aminek nem tudom milyen a minősége és a megmunkálása de lehetséges hogy nem kotyog(viszont mint tudjuk az utángyártott cuccok nem a jóminőségükről híresek.

Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: dkari » 2012.01.27. 09:46

Sziasztok!

Érdekelne hogy a 150-es ts hengerfejéből ha leesztergáltatok valamennyit akkor lehet e pozitív változás? Valahol a 125-ös és a 150-es hengerfeje közti méretre gondoltam. Mivel olvastam hogy a 125-ös hengerfejjel a 150-es detonál.
Esetleg a főtengelykönnyítésről tudna valaki leirást adni? Valamikor volt itt a fórumon ha jól emlékszem de nem találom :(

Köszi!

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2012.01.26. 19:03

uzemanyagtankjavitas írta:Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni, még az ősszel a honlapon találtam egy oldalt ahol egy szerelő bemutatta, hogy hogyan kell szétszedni és összerakni egy 250-es blokkot. Ezt most nem találom, merre keressem?

Köszönöm.
http://www.youtube.com/watch?v=5jdypzaMUdc" onclick="window.open(this.href);return false;
A videóban klikk a watch on youtube-ra (youtube logo jobb alul), és a folytatás pedig a 02, 03, 04 stb címen jobb oldalt van.
moderator írta:A politizálást azonnal fejezzük be ezen a fórumon (arról nem is beszélve, hogy ez a szervíz részleg)!!! :evil:
Bocsi, csak az átalakítási lehetőségek jogszabályi hátterének megvilágítása miatt írtam, nem volt semmi politikai szándékom vele.

uzemanyagtankjavitas
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2012.01.26. 18:53
MZ-d típusa: mz ts250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: uzemanyagtankjavitas » 2012.01.26. 18:58

Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni, még az ősszel a honlapon találtam egy oldalt ahol egy szerelő bemutatta, hogy hogyan kell szétszedni és összerakni egy 250-es blokkot. Ezt most nem találom, merre keressem?

Köszönöm.

pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 941
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli » 2012.01.26. 16:01

Semmi nem történik,itt pár századról van szó,a dugó és a főtengely enged némi lógást.(oldal irányba)
Nehogy ezért szétszedd.

Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber » 2012.01.26. 15:57

nyakas írta: Mi fog történni akkor :smt017 elmozdul középre?
Gondolom, ha így összecsavarozva feszül valamennyire a tengely meg a csapágy egymáshoz képest, akkor majd forrón a helyére fog ugrani. Mint amikor ropog a csapágy a blokk széttolásánál, csak fordítva, ennél érthetőbben nem tudom elmondani, de nem is lényeges szerintem :wink:

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3368
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2012.01.26. 15:49

Hujber írta:így van, ahogy pempelli mondja, összetolva a blokk, felülről belenézel, és a főtengely egyik felén nagyobb a hézag mint a másikon. Melegen meg úgy gondoltam, hogy ha üzem melegre motorozom, akkor.
Akkor már értem a múltkor miért kérdezted hogy kell-e bele az olajterlő lemez.
Ha nincs rendesen a helyén a főtengely a csapágyakkal együtt akkor igencsak nem lehet berakni a lemezt és a biztositó gyűrűt.
Már csak ezért sem jó dolog ha nincs középen.
Arról nem is beszélve hogy a dugattyűnak sem tesz jót ha nem pont középen kapja a terhelést.Szerintem.

Avatar
moderator
a cenzúra ura
a cenzúra ura
Hozzászólások: 76
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:24
Tartózkodási hely: Mindig a hátad mögött!

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: moderator » 2012.01.26. 15:31

A politizálást azonnal fejezzük be ezen a fórumon (arról nem is beszélve, hogy ez a szervíz részleg)!!! :evil:

Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: jura györgy » 2012.01.26. 15:20

sziasztok gabsic fején találtad a szöget pont ezért én nemmel szavaztam a belépésre az unióba tudtam már akkor a hétköznapi halandónak nem hoz ez semmi jót üdv. juragy

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2012.01.26. 14:18

jura györgy írta:akkoriban ez ennyiből állt
Igen, akkor. :roll:
Azóta sok minden változott, az uniós csatlakozás óta meg pláne nehezen mennek az ilyen dolgok. [-X
Itt meg ráadásul nem is egyforma semmi, faragni kell.

Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: jura györgy » 2012.01.26. 10:50

sziasztok, vissza olvasgatva láttam olyan kérdést hogy 125 MZ vázban hogyan lehet 250 MZ blokk? na akkor nekem volt125 CEZETEM amibe 350 CEZET blokk volt, elmentem Szombathelyre aktori KPM irodába mondtam a vázak egyformák és hogy mi a tervem, kaptam is 5 perc alatt 1 engedélyt 1500 forintért és mondták hogy ha megvan akkor vigyem Szombathely KPM műszakira akkoriban ez ennyiből állt , jut eszembe Szombathelyig vert az eső ,de ez már régen volt körülbelül 20 éve üdv. juragy

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2012.01.26. 08:16

nyakas írta: Mi fog történni akkor :smt017 elmozdul középre?
Ez nagyon nagy volt. :smt082 :smt041
Amúgy igen, valszeg arra gondolt, hogy majd beáll a helyére.

nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nyakas » 2012.01.26. 06:37

Hujber írta:így van, ahogy pempelli mondja, összetolva a blokk, felülről belenézel, és a főtengely egyik felén nagyobb a hézag mint a másikon. Melegen meg úgy gondoltam, hogy ha üzem melegre motorozom, akkor.
Mi fog történni akkor :smt017 elmozdul középre?

Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber » 2012.01.26. 06:17

Majd megmérem mégegyszer, úgy emlékszem 1-2 tized az eltérés, vagy inkább csinálok képet...

Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csoka » 2012.01.25. 22:01

Olvassátok el a javítási könyvet!Az összeszerelésnél egy oldalra kell pakolni az alkatrészeket,és a másik oldal felszerelése után a hézagokat hézagolni.A dugattyú a hajtókaron oldalra elmozdítható,ezzel a keletkezett eltérés korrigálódik.Ezek a motor konstrukciók nem forognak tizen ezreket,nem szükséges a teljes szimmetria,vagy a derékszögelés.

Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2938
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Gexxx » 2012.01.25. 21:37

hát azért nem jó, ha nem középen fut a hajtókar a hengerhez képest...

Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber » 2012.01.25. 20:55

így van, ahogy pempelli mondja, összetolva a blokk, felülről belenézel, és a főtengely egyik felén nagyobb a hézag mint a másikon. Melegen meg úgy gondoltam, hogy ha üzem melegre motorozom, akkor.

pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 941
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli » 2012.01.25. 18:47

[/quote]Ezt én nem értem :-k
Hol van 0.9 mm?
Mi az hogy a főtengely és a blokkfél közt?
Komolyan nem értem.
Meg mi az hogy majd melegen összemegy?Mármint üzem közben vagy még melegited valahol?
Szerintem akárhol van 0.9mm hézag a főtengely körül az nem egészséges dolog.
Persze igy hogy nem is értem hogy hol van az a hézag,így még akár jó is lehet????[/quote]


Szerintem ő úgy érti hogy összeszerelt állapotban van a blokk benne a főtengely és nincs középen a főtengely ,egyik oldalra picit közelebb van a blokk öntvényhez.
De az nem gáz szerintem,nekem sem volt tökk középen és nincs vele gondom.

TS 125
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2012.01.09. 16:15
MZ-d típusa: ETZ 250 + oldalkocsi
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: TS 125 » 2012.01.25. 16:26

Kr köszi az infót!

Már van amit még tavaly vettem 2 db. egyvállú Hubner (zöld), de lehet SKF csapágyboltban veszek kétajkut.

Üdv: TS

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 9 vendég