Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Papp-LAN írta:Sziasztok!
Láttam egyszer egy túra beszámolós képen: ETZ 150 -s motor 250 blokkal érdeklődöm milyen átalakítások szükségesek, hogy be lehessen rakni a nagyobb blokkot?
Valaki csinált-e már ilyent?
Köszönettel Papp-LAN
Szia Papp-Lan!
Mivel én nem csináltam ilyet, csak fősulin volt egy szaktársam aki belevágott, ezért lehet tévedés is van a dologban amit írok, de ahogy én tudom:
-blokktartóvas csere
-hengerfejnél a motortartóbakot levágni a vázról, és előrébb hegeszteni.

A láncvédőgumi nem fog passzolni a blokknál, de ez nem baj, csak bután fog kicsit kinézni.

A kipuffogót módosítani kell, a könyök beleérne az első kerékbe fékezéskor. (250-es hengerre és könyökre igaz, lehet hogy 251 blokk esetén nincs ilyen gond)

Képeket itt találsz: http://www.bikepics.com/members/goczegaba/86etz251/" onclick="window.open(this.href);return false;

(Amúgy igen, tudom hogy igényesebben is lehetett volna csinálni, meg szét lett gyilkolva a motor, de itt a blokkátépítés miatt raktam be a galériát. Ja és valószínűleg sok racing motor nem kapott annyi gyilkolást, meg esés-kelést mint ez a gép)

Ha gondolod és érdekel, megkérdezem a sráctól, hogy mit kellett még módosítani, vagy összehozlak vele ha az jobb (facebook/msn, vagy valami)

Legfőbb hátrány szerintem a dologban, hogy utána retteghetsz a sünöktől... Na meg műszaki...

Egyébként emlékszem, Te a 150-essel is simán állva hagytad a 250-eseket Mecsektúrán, engem majd megevett a fene mikor a 300assal nem tudtalak ott hagyni, kigyorsításkor eltűntél mögülem, de féktávon mindig utolértél :mrgreen: =D> Mondjuk ebben a helyismeret előnye is megvan, de bele sem merek gondolni egy 251-essel mit zúznál arrafelé \:D/
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Inkább vegyél egy 250-est vagy 251-est...
Avatar
Papp-LAN
Fireman
Fireman
Hozzászólások: 59
Csatlakozott: 2010.11.12. 23:32
MZ-d típusa: ETZ-150/ETZ 251
Tartózkodási hely: Komló "Mecsek aszfaltjai"

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Papp-LAN »

Sziasztok!
Láttam egyszer egy túra beszámolós képen: ETZ 150 -s motor 250 blokkal érdeklődöm milyen átalakítások szükségesek, hogy be lehessen rakni a nagyobb blokkot?
Valaki csinált-e már ilyent?
Köszönettel Papp-LAN
Dombnak négy,
Völgynek nyél!
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

wankel írta:Szétszedtem a blokkot , egy gyári szerelési útmutatóval összeraktam és ugyanúgy szar, ilyenkor mit kell tenni :?: amúgy beszéltetek valami olyanról hogy a léptető villa tengelyét ki kell hézagolni , ezen a gyári javítási könyvben. nincs léptetővilla hézagolóról egy szó sem pedig 125-150 mzhez való javítási könyv.
Én úgy tudom csak a 250-es nél van ilyen
wankel
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2012.01.02. 10:20
MZ-d típusa: etz 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: wankel »

Szétszedtem a blokkot , egy gyári szerelési útmutatóval összeraktam és ugyanúgy szar, ilyenkor mit kell tenni :?: amúgy beszéltetek valami olyanról hogy a léptető villa tengelyét ki kell hézagolni , ezen a gyári javítási könyvben. nincs léptetővilla hézagolóról egy szó sem pedig 125-150 mzhez való javítási könyv.
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber »

Köszi a válaszokat, már értem.
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Nem a blokkot hézagolja... Annyi szerepe van, hogy a tengely ne lötyögjön a blokkban. Úgy értettem a hézagolást, hogy szélesebb alátétet nem tudsz oda tenni, mert nem tudod összehúzni a blokkot...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Atilla »

Hogy értitek azt, hogy kihézagolja a két blokkfelet?
Ezt nem értem.
Egyébként nem csak a tengelyt hézagolja, hanem a blokkra is vigyáz az a 2 alátét.
Ha kihagyod, idővel a tengely szépen belefúrja magát a blokkba.
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber »

Úgy, hogy a tengely ne menjen jobbra balra, de azt hittem nem ez a 2 alátét hézagolja a két blokkfelet is.
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Természetesen hézagoló. Nélküle lötyögne a tengely a két blokkfél között.

Hogy értetted a vigyázást? :D
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber »

A léptetővillák tengelyén levő két alátétnek hézagoló szerepe is van, vagy csak vigyáz a tengelyre?
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
Extremeblast
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2011.08.17. 14:38
MZ-d típusa: Mz ETZ 250 '86
Tartózkodási hely: Kraszna/Kolozsvár
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Extremeblast »

wankel írta:Sziasztok Széthúztam mz etz 125 ös motorom blokkját mikor összeraktam 1 esbe megy ahogy átteszem 2 be blokkol a kerék valami megszorul a váltóban de ha csak tolom minden fokozatot jól vesz ha valaki tudja mi a probléma akkor légyszíves írjon
ha valaki tud valami robbantott rajzot a váltóhoz akkor légyszíves küldjön linket

Itt van ez, remélem segít: http://aceshigh.uw.hu/szerk/em125150.gif" onclick="window.open(this.href);return false;
Kép
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nyakas »

wankel írta:Sziasztok Széthúztam mz etz 125 ös motorom blokkját mikor összeraktam 1 esbe megy ahogy átteszem 2 be blokkol a kerék valami megszorul a váltóban de ha csak tolom minden fokozatot jól vesz ha valaki tudja mi a probléma akkor légyszíves írjon
ha valaki tud valami robbantott rajzot a váltóhoz akkor légyszíves küldjön linket
blokk ismét szét :-k belenéz, rendesen összerak.
A viz szalad, a kő marad!
wankel
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2012.01.02. 10:20
MZ-d típusa: etz 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: wankel »

Sziasztok Széthúztam mz etz 125 ös motorom blokkját mikor összeraktam 1 esbe megy ahogy átteszem 2 be blokkol a kerék valami megszorul a váltóban de ha csak tolom minden fokozatot jól vesz ha valaki tudja mi a probléma akkor légyszíves írjon
ha valaki tud valami robbantott rajzot a váltóhoz akkor légyszíves küldjön linket
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok főtengely felújítás pontosabban hajtókar csere 10000 forintba került Sárváron a fúrást azt nem tudom szerintem ez is megáll 10000 forintból de lehet jobban jársz elviszed Bambihoz az egész blokkot üdv. juragy
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

PJocker27 írta:Sziasztok!

ETZ250-es motorblokk felújítás érdekel, hengerfúrás + főtengely felújítás! Kalocsa környéki vagyok és eddig a környéken a hengerfúrásra 10.000,-Ft-os árat, a főtengely felújításra 12.000,-Ft-os árat mondtak. Érdekelne, hogy tudtok-e ennél olcsóbb de természetesen szakszerű felújítással foglalkozó szakit? Köszi előre is!
Szia!

Szerintem ezek az árak egyáltalán nem magasak, a fúrásra természetesen akkor igaz ez, ha a dugattyú ára is benne van. A környéken is kb ezek az árak mozognak. Főtengely, ha mindent viszel, és nincs különösebb meló vele, akkor 5000 (tavalyi ár), fúrás saját dugattyúval 6-7000 körül (tavalyi szintén). Ha macerásabb, akkor persze több.
Persze ez nem jelenti azt, hogy ne keresgélj, csak hogy nem kell sokkal olcsóbbra számítani. :)
PJocker27
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2011.05.01. 11:58
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: PJocker27 »

Sziasztok!

ETZ250-es motorblokk felújítás érdekel, hengerfúrás + főtengely felújítás! Kalocsa környéki vagyok és eddig a környéken a hengerfúrásra 10.000,-Ft-os árat, a főtengely felújításra 12.000,-Ft-os árat mondtak. Érdekelne, hogy tudtok-e ennél olcsóbb de természetesen szakszerű felújítással foglalkozó szakit? Köszi előre is!
kiss zoltán
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2011.08.05. 18:11
MZ-d típusa: mz etz 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiss zoltán »

hello nekem anyi bajom van hogy berakom 1 be a motort ès utàna vàltanèk felfelè de csak katog nem rak tobb sebesèget nèha el kapja de nem mindig ez mièrt van?
Bópapa
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 35
Csatlakozott: 2011.09.28. 14:55
MZ-d típusa: MZ ETZ 251

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Bópapa »

Köszönöm Bambi!
akkor beszerzek egyet:-)
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re:

Hozzászólás Szerző: bambi »

Bópapa írta:Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy a 250 és a 251 Etz hengerfeje között van e különbség?
Az asztalról lebukfencezett a blokkom ( érdekes sztori saját bénaság) és a hengerfej kicsit nagyon összetört. Ezért kérdezem hogy tudnám e cserèlni?
nincs
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

miti írta:Üdv minenkinek!

Van egy mz ts 250 motorom. Le akartam szedni a blokk bal oldali fedelét ( mert a váltó kar nem ugrik vissza a helyére), de nem sikerült. Mindent leszedtem róla , kb fél centire tudtam lehuzni de ott valamiért megakad és meg se moccan.
Már egy pár hónappal korábban is kérdeztem és akkor azt a választ kaptam, hogy:

"Lehet hogy a kuplung csapágy nem engedi a főtengelyen,jártam már így ETZ-vel ,a kinyomó részt ki tudod forgatni a blokkból?
Ha ellen tétesen ütögeted mint a kuplung állításnál el kell indulnia kifelé,kinyomja magát."

De azóta sem sikerült, nem tudom mit, hogy kéne csinálni...

Segitségeteket előre is köszönöm!
Üdv! Egy észrevétel: a berúgókart nem kellett volna levenni.
Egy csődarabbal kocogtasd vissza a főtengelyre a csapágy belső gyűrűjét (persze deknivel együtt), tisztítsd meg a főtengely sima felületét (csiszolás...) más nem foghatja...
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

Én gumikalapáccsal szoktam koccogatni elől és hátul is a deknit ésszel persze. Ha ez sem segít, akkor melegítsd meg a csapágy környékét. Persze ne izzásig :D Csak épp annyira, hogyha megfogod, akkor érezd, hogy meleg. Néha elég határozottan kell rajta rántani, a váltókar környékén szokott megszorulni leginkább. Természetesen felváltva az elejét, hátulját kell húzni.
miti
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2011.11.11. 15:39
MZ-d típusa: mz ts 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: miti »

Üdv minenkinek!

Van egy mz ts 250 motorom. Le akartam szedni a blokk bal oldali fedelét ( mert a váltó kar nem ugrik vissza a helyére), de nem sikerült. Mindent leszedtem róla , kb fél centire tudtam lehuzni de ott valamiért megakad és meg se moccan.
Már egy pár hónappal korábban is kérdeztem és akkor azt a választ kaptam, hogy:

"Lehet hogy a kuplung csapágy nem engedi a főtengelyen,jártam már így ETZ-vel ,a kinyomó részt ki tudod forgatni a blokkból?
Ha ellen tétesen ütögeted mint a kuplung állításnál el kell indulnia kifelé,kinyomja magát."

De azóta sem sikerült, nem tudom mit, hogy kéne csinálni...

Segitségeteket előre is köszönöm!

Kép

Kép
Bópapa
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 35
Csatlakozott: 2011.09.28. 14:55
MZ-d típusa: MZ ETZ 251

Hozzászólás Szerző: Bópapa »

Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy a 250 és a 251 Etz hengerfeje között van e különbség?
Az asztalról lebukfencezett a blokkom ( érdekes sztori saját bénaság) és a hengerfej kicsit nagyon összetört. Ezért kérdezem hogy tudnám e cserèlni?
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

pampo89 írta:Fontos kérdésem lenne, mire szavaztok KOYO vagy FAG???
.Szerintem jó mindkettő,a többi már image :-k
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Amelyik olcsóbb. De én babonából csak Koyo-t veszek.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

pampo89 írta:Fontos kérdésem lenne, mire szavaztok KOYO vagy FAG???
Ha főtengely csapágy ,nekem FAG van benne hibátlan.
pampo89
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 45
Csatlakozott: 2011.08.19. 21:08
MZ-d típusa: Etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pampo89 »

Fontos kérdésem lenne, mire szavaztok KOYO vagy FAG???
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok, természetesen tiszta és szép felület kell hozzá üdv. juragy
Avatar
nagyarpi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 242
Csatlakozott: 2010.05.26. 20:10
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Mátraszentistván

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nagyarpi »

pempelli írta:Hát én 1500-ért vettem piros hőálló tömítőt 300 fokig bírja.és tökéletes.
Felületeket szépen letakarít aztán had mennyen.
Persze szép blokkfelek azért kellenek hozzá.
Ez nagyon jó lesz!
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Hát én 1500-ért vettem piros hőálló tömítőt 300 fokig bírja.és tökéletes.
Felületeket szépen letakarít aztán had mennyen.
Persze szép blokkfelek azért kellenek hozzá.
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Atilla »

bomber93 írta:
Atilla írta:
Nem tehetsz oda papír tömítést, mert mindennek elviszi a hézagolását.

Te mit ajánlasz? Mert gyárilag nekem ilyen hártyavékony barna lakk féleséggel volt összetéve 125 Ts döluksz ha a két blokkfelet csak letisztítom és a kettő közép csupán tömítőpasztát rakok az jó? Bár hallottam olyat, hogy valaki csak fogta és az alut bekente valami régi fekete zománcfestékkel összehúzta a blokkot és állítólag neki nem eresztett.
Szerintem is a Bambi által keresett cucc a legjobb, de bármilyen kemény tömítő megteszi. Lényeg, hogy keményre kössön, ne legyen rugalmas.
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

bomber93 írta:
Atilla írta:
Nem tehetsz oda papír tömítést, mert mindennek elviszi a hézagolását.

Te mit ajánlasz? Mert gyárilag nekem ilyen hártyavékony barna lakk féleséggel volt összetéve 125 Ts döluksz ha a két blokkfelet csak letisztítom és a kettő közép csupán tömítőpasztát rakok az jó? Bár hallottam olyat, hogy valaki csak fogta és az alut bekente valami régi fekete zománcfestékkel összehúzta a blokkot és állítólag neki nem eresztett.
Én "xiloplastot" szoktam a blokkfelek közé tenni. Most loctite féle tömítőpaszta van ott. Ha ésszel, de rendesen bekened, tökéletes lesz.
bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bomber93 »

Atilla írta:
Nem tehetsz oda papír tömítést, mert mindennek elviszi a hézagolását.

Te mit ajánlasz? Mert gyárilag nekem ilyen hártyavékony barna lakk féleséggel volt összetéve 125 Ts döluksz ha a két blokkfelet csak letisztítom és a kettő közép csupán tömítőpasztát rakok az jó? Bár hallottam olyat, hogy valaki csak fogta és az alut bekente valami régi fekete zománcfestékkel összehúzta a blokkot és állítólag neki nem eresztett.
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Atilla »

RR_ZOZY írta:Hali!


Én továbbra is erre esküszöm ugyanis nekem bevált:

Papírtömítés vastag rajzlapból, vagy dipából (műszaki rajzlap). Egyik felére gépzsír, másik felére festék. Eddig nem csalódtam ebben, ám a fekete paszta nem vált be.
Mondjuk lehet csinálni bármit ha esetleg előtte csavarhúzóval gyepálták.
Nem tehetsz oda papír tömítést, mert mindennek elviszi a hézagolását.
bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bomber93 »

RR_ZOZY írta:Hali!


Én továbbra is erre esküszöm ugyanis nekem bevált:

Papírtömítés vastag rajzlapból, vagy dipából (műszaki rajzlap). Egyik felére gépzsír, másik felére festék. Eddig nem csalódtam ebben, ám a fekete paszta nem vált be.
Mondjuk lehet csinálni bármit ha esetleg előtte csavarhúzóval gyepálták.
A csavarhúzóval barmolt blokkot hagyományos hermetikkel be lehet ragasztani. Nekem sikerült pedig vagy 3 mm*1mm es darab kompletten ki volt szakadva az egyik blokkfélből (simson star) hermetikkel összerak csavarokkal összetép és 1 hét múlva önteni csak bele az olajat. Nem eresztett és a kövi gazdája se panaszkodott rá.
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

Hali!


Én továbbra is erre esküszöm ugyanis nekem bevált:

Papírtömítés vastag rajzlapból, vagy dipából (műszaki rajzlap). Egyik felére gépzsír, másik felére festék. Eddig nem csalódtam ebben, ám a fekete paszta nem vált be.
Mondjuk lehet csinálni bármit ha esetleg előtte csavarhúzóval gyepálták.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
zonafa
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2010.08.02. 19:13
MZ-d típusa: Etz250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zonafa »

Szia!
Nekem ugyanez volt. A kapcsolásrögzítő csavar alá tettem egy rendes (kb.1mm) vastagságú alátétet, mert a csavar nagyon benyomta a golyót. Ezután tökéletesen működött.
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

Én is ezzel szívtam kegyetlen sokat, csak nekem föl se sikerült váltanom. :D Egyrészt, olajozottan kell összeszerelni a váltót, másrészt mindent, de tényleg mindent, ami a sebváltórendszerhez tartozik, fel kell rá tenni. Utána természetesen összetolni a két blokkfelet. Javaslom a váltókar használatát, amit persze vagy a deknivel, vagy valami más módon ki kell támasztani, hogy ne hajoljon el semmerre a váltókartengely.
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber »

pempelli írta: Az aljába betetted a sebesség fixáló rugót és golyót?
Egyébként összeszerelt állapotban szépen kell vinnie a sebességeket .
Pakolgatod neki a lánckeréken pedig érzed hogy bevette-e rendesen.
Igen betettem, de rájöttem, hogy az egyik alátétet hagytam ki a léptetővillák tengelyének a végéről. Lehet, hogy az miatt feszül meg? Na mindegy, ma már nem foglalkozok vele, állítólag ünnepelni kell valamit, aztán abban kell segítenem, lőttek a szerelésnek :(
Piros MZ ETZ 250
UDX
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Hujber írta:Mielőtt összetolnám a blokkfeleket, ki szerettem volna próbálni, hogy minden sebességet vesz e. Össze raktam a váltót, betettem úgy, hogy üresben legyen, be a váltókar tengelyét, annak a rugó ellenébe a fémtüskét, és összeraktam a blokkot 4 csavarral. be a sebességrögzítő kart, és a váltókart, és váltás. ugye egyesben a legnagyobb az áttételkülönbség, így hogyha a hajtott tengelyt megpödröm, akkor forog leglassabban a lánckerék tengelye. Ez után vissza üresbe is szépen megy. Utána csinált olyat, hogy megszorult, és se ki se be, ezután lazítottam a blokkcsavarokon, hogy legyen nagyobb a hézag. Frankón felment 5.ig, de vissza már nem megy. Mikor lenyomom a váltókart, a bütykös tengely kuplung felől nézve befele akar menni a blokkba. Van ennek valami kulcsa, hogy hogy kell összerakni, vagy a hézagokkal kell játszani? Szerintem nem hagytam ki egyetlen alkatrészt sem.
Az aljába betetted a sebesség fixáló rugót és golyót?
Egyébként összeszerelt állapotban szépen kell vinnie a sebességeket .
Pakolgatod neki a lánckeréken pedig érzed hogy bevette-e rendesen.
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber »

Mielőtt összetolnám a blokkfeleket, ki szerettem volna próbálni, hogy minden sebességet vesz e. Össze raktam a váltót, betettem úgy, hogy üresben legyen, be a váltókar tengelyét, annak a rugó ellenébe a fémtüskét, és összeraktam a blokkot 4 csavarral. be a sebességrögzítő kart, és a váltókart, és váltás. ugye egyesben a legnagyobb az áttételkülönbség, így hogyha a hajtott tengelyt megpödröm, akkor forog leglassabban a lánckerék tengelye. Ez után vissza üresbe is szépen megy. Utána csinált olyat, hogy megszorult, és se ki se be, ezután lazítottam a blokkcsavarokon, hogy legyen nagyobb a hézag. Frankón felment 5.ig, de vissza már nem megy. Mikor lenyomom a váltókart, a bütykös tengely kuplung felől nézve befele akar menni a blokkba. Van ennek valami kulcsa, hogy hogy kell összerakni, vagy a hézagokkal kell játszani? Szerintem nem hagytam ki egyetlen alkatrészt sem.
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1681
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bluerider »

A hermetik büdös mint a dög! 8)
A lepényhal megy elöl, a remény hal meg utoljára!
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

szilitibor írta:
bambi írta:Még mindíg keresek cseh hermosal tömítő anyagot :)
Hali! Hermosalt már nagyon rég nem láttam de van helyette prime seal lehet, hogy ismered. Hasonló mint a hermosal volt, tudok adni kiprobálásra ha nem zavar, hogy bontott a doboz.
Kép

Kép
Üdv Tibi
Hali
Már csak nosztalgiából is keresem.Köszönöm szépen a felajánlást,de egy kedves klubtársunk (Dodi) talált a sufniában,és bartelbe megkaparinhatom:-)
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csoka »

Ez egy szuper jó cucc!Ilyennel raktam össze a mercedes-em motorját 2001-ben.Nincs szivárgás egyik illesztésnél sem.Persze elring tömítés készletet vettem hozzá,ami nem két forint,de állítólag az egyik legjobb.A gyárban is ezt használják.
szilitibor
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 39
Csatlakozott: 2011.07.06. 21:13
MZ-d típusa: mz etz 250
Tartózkodási hely: Dunakeszi

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: szilitibor »

bambi írta:Még mindíg keresek cseh hermosal tömítő anyagot :)
Hali! Hermosalt már nagyon rég nem láttam de van helyette prime seal lehet, hogy ismered. Hasonló mint a hermosal volt, tudok adni kiprobálásra ha nem zavar, hogy bontott a doboz.
Kép

Kép
Üdv Tibi
Avatar
Dodi
Safety Car
Safety Car
Hozzászólások: 402
Csatlakozott: 2008.05.19. 22:57
MZ-d típusa: ES 250/2 '72
Tartózkodási hely: Budapest XV.

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dodi »

bambi írta:Még mindíg keresek cseh hermosal tömítő anyagot :)
Nem kell tovább keresned, szerintem ő az áldozat és a fotó róla.
Kép

Kép
Trophy 250 UIT-200
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

tjacint írta:
bambi írta:Még mindíg keresek cseh hermosal tömítő anyagot :)
Hermetik pasztát itt láttam:
http://www.bfsbolt.hu/html/bfs_autosbol ... sztas.html
Valahol olvastam, hogy u.a. mint a hermosal. De lehet, hogy csak hülyeséget írtak.
Sajnos nincs kép róla valószínű,hogy az EU-s loctite.
Avatar
tjacint
defektes
defektes
Hozzászólások: 887
Csatlakozott: 2009.03.22. 23:34
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tjacint »

bambi írta:Még mindíg keresek cseh hermosal tömítő anyagot :)
Hermetik pasztát itt láttam:
http://www.bfsbolt.hu/html/bfs_autosbol ... sztas.html
Valahol olvastam, hogy u.a. mint a hermosal. De lehet, hogy csak hülyeséget írtak.
Egy Henger mind fölött, egy Henger kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

sunbim írta:
Hujber írta:Valaki segítsen rajtam gyorsan....
Raknám össze a blokkot (dél előtt mindenképp végezni akarok vele) és benne van már minden csapágy, de a főtengelynél belekeveredtem a sorrendekbe és irányokba. Rugós rögzítőkarika, olajterelő lemezre gondolok, hogy melyik mi után jön, mert más a videón is, más a leírásban is, és mások a megérzéseim is.
És azt ki tudja hogy az olaj terelő lemez (12) a puklis felével a szimering felé, vagy a főtengely ,,sonka,, felé néz :?:
:smt017 :smt109
Csapágy ,lemez, zeager, szimering,rugós szimering biztosító.
A lemez puklis része a szimering felé néz.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 44 vendég