Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Srácok nekem pedig egy olyan kérdésem lenne már 400km-ert beletettem a mociba,de van egy kicsi furcsa hangja,ha elkezdem behúzni a kuplungot éppen hogy csak elkezd kiemelni megszűnik a hang.
Minden csapágy új.
Valakinek ötlete?
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber »

pempelli írta:
Lehet hogy a kuplung csapágy nem engedi a főtengelyen,jártam már így ETZ-vel ,a kinyomó részt ki tudod forgatni a blokkból?
Ha ellentétesen ütögeted mint a kuplung állításnál el kell indulnia kifelé,kinyomja magát.

Az lesz az!
Piros MZ ETZ 250
UDX
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

miti írta:Az összes csavart kiszedtem váltókart, főtengelyanyát, berugókart is levettem...
De csak fél centire jön le és ott megakad, már mindent próbáltam de vmibe megakad, sztem nem szorul mer akkor kicsit haladnék ütögetéssel de ez meg se moccan.
Leirást, robbantott ábrát meg csak ETZ ről találtam ami nem teljessen ugyan az...
Lehet hogy a kuplung csapágy nem engedi a főtengelyen,jártam már így ETZ-vel ,a kinyomó részt ki tudod forgatni a blokkból?
Ha ellen tétesen ütögeted mint a kuplung állításnál el kell indulnia kifelé,kinyomja magát.
miti
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2011.11.11. 15:39
MZ-d típusa: mz ts 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: miti »

Az összes csavart kiszedtem váltókart, főtengelyanyát, berugókart is levettem...
De csak fél centire jön le és ott megakad, már mindent próbáltam de vmibe megakad, sztem nem szorul mer akkor kicsit haladnék ütögetéssel de ez meg se moccan.
Leirást, robbantott ábrát meg csak ETZ ről találtam ami nem teljessen ugyan az...
Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Troster »

Ha körbe levetted a csavarokat, a váltókart, a főtengelyanyát,akkor semmi sem fogja.Próbáld levenni, ha nem jön én gumikalapács finom ütögetésével indul meg.Spéci szerszám nem kell hozzá..Lehet keverték a kuplungagy lehúzóval, oda venni kell egyet, hogy lejöjjön a főtengelyről.
miti
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2011.11.11. 15:39
MZ-d típusa: mz ts 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: miti »

természetessen le : ) egyéb ötlet?
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nyakas »

miti írta:Üdv.
Az lenne a kérdésem hogy, hogy kell leszedni a ts 250 váltójának a fedelét, mer nem akar fél centinél jobban lejönni, valamibe megakad. Vmi csapágylehuzóról olvastam de nem tudom hol lehet olyat szerezni, vagy egyáltalán h az kell e nekem:). PLS segitsetek!!! Előre is kössz!
Fötengely anyát le vetted? :-k
A viz szalad, a kő marad!
miti
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2011.11.11. 15:39
MZ-d típusa: mz ts 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: miti »

Üdv.
Az lenne a kérdésem hogy, hogy kell leszedni a ts 250 váltójának a fedelét, mer nem akar fél centinél jobban lejönni, valamibe megakad. Vmi csapágylehuzóról olvastam de nem tudom hol lehet olyat szerezni, vagy egyáltalán h az kell e nekem:). PLS segitsetek!!! Előre is kössz!
bébé
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
MZ-d típusa: mz ts 250/1
Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bébé »

Sziasztok!

Ts 250/1-est újítok fel,a blokkot még nem szedtem szét, de elõre meg szertném venni a csapágyakat és szimeringeket,
meg tudná valaki mondani az összes csapágy és szimering méretét?
Elõre is köszönöm!
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Sziasztok
nem tudja vki hogy a TS-en lévő lengővilla anya az normál menetű tehát egy sima egyszerű anya? :roll:
Mert a motoros boltba nem tudtak adni mert nem volt mivel még senki nem keresett ilyet.nem hagytak el :roll: (én is menet közbe)
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber »

A főtengely szimeringnél levő rugós rögzítőgyűrű helyére szabad zégergyűrűt rakni ugye?
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber »

Igen, tényleg megindítja :) Mi is viccelődtünk a műhelyben, hogy a Würth cégnek kellene kiadnia Würthöskalács néven egy kis szerelőtésztát :D
Piros MZ ETZ 250
UDX
zonafa
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2010.08.02. 19:13
MZ-d típusa: Etz250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zonafa »

Gexxx írta:Azért megnézném bambit, ahogy kenyérrel szerel...

"Oda tudja adni valaki a 13-as (13 grammos) zsemlét?" :-"
Láccik,hogy még nem csináltad, a 6203 csapágyhoz 15-ös (15 grammos) zsemle kell . :-)

Egyébként ha nincs célszerszámod tényleg ez a legegyszerűbb , legalábbis nálam bejött. Nem kell hegeszteni,tiplit,dűbelt,rezsót,hőlégfúvót,egyebet kínozni.
Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3137
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Gexxx »

Azért megnézném bambit, ahogy kenyérrel szerel...

"Oda tudja adni valaki a 13-as (13 grammos) zsemlét?" :-"
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber »

zonafa írta: Szia!

Ha még nem sikerült kiszedni,akkor itt a legegyszerűbb módszer: friss kenyérbelet tömsz a csapágy közepébe,és ahogy tömködöd, nyomkodod esetleg ceruzával,csavarral az szépen kinyomja a csapágyat.

Szia! :D Pont ma adták ezt a tippet, marhajó ötletes :D De végül belehegesztettük egy szék lábát, úgy jött ki.
Piros MZ ETZ 250
UDX
zonafa
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2010.08.02. 19:13
MZ-d típusa: Etz250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zonafa »

gabsic írta:Köszi, sikerült. És a 6203as csapágy kiszedésére( a gyújtás felőli blokkfélben, amihez csak egy oldalról lehet hozzáférni) van valamilyen okosság, vagy csak a szervíz videón látható eszközzel lehetséges?

Szia!

Ha még nem sikerült kiszedni,akkor itt a legegyszerűbb módszer: friss kenyérbelet tömsz a csapágy közepébe,és ahogy tömködöd, nyomkodod esetleg ceruzával,csavarral az szépen kinyomja a csapágyat.
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Hujber írta:Főtengelyszimeringek behelyezésénél kell valamire figyelni? vagy csak simán beütöm a helyére?
Tudomásom szerint a kuplung oldalon kifele legyen a rugós rész a gyújtás oldalon befele.
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber »

Főtengelyszimeringek behelyezésénél kell valamire figyelni? vagy csak simán beütöm a helyére?
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
nero
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 24
Csatlakozott: 2011.10.19. 20:17
MZ-d típusa: ETZ 250 DeLuxe
Tartózkodási hely: Szombathely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nero »

Szia! Igazad van, a neten megtaláltam, nekem ez elveszett valahol, ezért nem műxik a kuplungom a pontos neve: KUPLUNG BOWDEN ÜTKÖZŐ BAKELIT. Köszi a segítséget!
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Máté »

nero írta: Amit a deknibe bele kell csavarni csövet, abban esetleg van valami?
Annak a végén van egy műanyag dugó abba kell hogy beleüljön a bowden vége. Ha az nincs benne akkor nem lesz jó szerintem.
Avatar
nero
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 24
Csatlakozott: 2011.10.19. 20:17
MZ-d típusa: ETZ 250 DeLuxe
Tartózkodási hely: Szombathely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nero »

Sziasztok! A kuplung oldali dekni visszarakásakor akadt egy kis gondom, mégpedig a következő: A berúgószerkezet simán visszament a helyére, a kuplung durva beállításánál akadt gondom, a húzóorsóba beleakasztom a a kuplung bowdent, ennek 11 mm-re kell kiállnia dekniből, ezt is beállítottam, a kérdésem az lenne, a kuplung bowden külseje hova fekszik fel, hogy a bowdent a karral használni tudjam, és a kuplung kiemeljen. Így most összerakom, a kuplungkart behúzom, kihúzza a nyomódarabot, a kuplunggal nem történik semmi. Lehet hogy valamit elvesztettem? Amit a deknibe bele kell csavarni csövet, abban esetleg van valami? Ha tudtok segítsetek légyszi. Már csak ezt kéne összeraknom és menne a gép. (ETZ 250 deluxe) Köszi
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Hujber írta:


Köszi, sikerült. És a 6203as csapágy kiszedésére( a gyújtás felőli blokkfélben, amihez csak egy oldalról lehet hozzáférni) van valamilyen okosság, vagy csak a szervíz videón látható eszközzel lehetséges?
Melegitsd fel a blokkfelet rezsón és ha szerencséd van kihullik a helyéről.Ha nem,akkor meg fogj egy dübelt ami belemegy a csapágy belső felébe,majd a dübel menetes részébe egy kifúrt laposvason kersztül(ami természetesen túllóg a blokkfélen mint a blokkszétszedő)egy csavarral szétfeszited a dübelt,majd egy előzetesen rátekert anyával szépen kihuzatod a csapágyat.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Hujber írta:Köszi, sikerült. És a 6203as csapágy kiszedésére( a gyújtás felőli blokkfélben, amihez csak egy oldalról lehet hozzáférni) van valamilyen okosság, vagy csak a szervíz videón látható eszközzel lehetséges?
Gyári csodacélszerszám hiányában: a csapágy belső gyűrűjébe belehegesztesz egy hosszú csavart (8as vagy 10,es, amelyik feje passzentos bele, már nem emlékszem), egy laposvasat/zártszelvényt/amitakarsz kifúrsz, rádugod a csavarra, a blokk és a kifúrt vas közé rongyot raksz, aztán anya a csavarra, és szépen kihúzza neked a csapágyat.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber »

pempelli írta:
Próbáld meg egy nagyobb méretű csapágy lehúzóval.



Köszi, sikerült. És a 6203as csapágy kiszedésére( a gyújtás felőli blokkfélben, amihez csak egy oldalról lehet hozzáférni) van valamilyen okosság, vagy csak a szervíz videón látható eszközzel lehetséges?
Piros MZ ETZ 250
UDX
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Hujber írta:Köszi mindenkinek a segítséget :) Zsakfos, neked pedig külön köszönöm a képet, amin a házi készítésű szerelőhidadat mutattad meg nekem, csináltam én is egyet, és gyönyörűen szétjött a blokk :) Nagyon örültem neki. De van itt egy kis (nagy) probléma... Vettem kuplungagylehúzót, hogy majd szépen szakszerűen leszedem azt is. Aha, csak a bajok ott kezdődnek, hogy aki összerakta, olyan kuplungagyat húzott a főtengelyre, amin szarrá van menve a menet. Nem tudom rátekerni a lehúzót, egy az egyben szét van barmolva. Próbáltam úgy, hogy gondoltam felmelegítem a blokkfelet, és a kuplung felőli oldalon bronzzal szépen leverem a főtengelyt, azon az elven, hogy a kuplung fogaskereke felfekszik a blokkra, így mindenképp a főtengelynek ki kell csúsznia. El is kezdtem, és szépen megindult, de nem a főtengely a kuplungagyból, hanem, az egész főtengely csapágyastól kuplungostól addig, míg a kuplung alatt volt hely. Most sehogy tovább, a csapágy félig kijött a fészkéből, de a kuplung nem ereszti a főtengelyt. Mihez kezdjek?
Próbáld meg egy nagyobb méretű csapágy lehúzóval.
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber »

Köszi mindenkinek a segítséget :) Zsakfos, neked pedig külön köszönöm a képet, amin a házi készítésű szerelőhidadat mutattad meg nekem, csináltam én is egyet, és gyönyörűen szétjött a blokk :) Nagyon örültem neki. De van itt egy kis (nagy) probléma... Vettem kuplungagylehúzót, hogy majd szépen szakszerűen leszedem azt is. Aha, csak a bajok ott kezdődnek, hogy aki összerakta, olyan kuplungagyat húzott a főtengelyre, amin szarrá van menve a menet. Nem tudom rátekerni a lehúzót, egy az egyben szét van barmolva. Próbáltam úgy, hogy gondoltam felmelegítem a blokkfelet, és a kuplung felőli oldalon bronzzal szépen leverem a főtengelyt, azon az elven, hogy a kuplung fogaskereke felfekszik a blokkra, így mindenképp a főtengelynek ki kell csúsznia. El is kezdtem, és szépen megindult, de nem a főtengely a kuplungagyból, hanem, az egész főtengely csapágyastól kuplungostól addig, míg a kuplung alatt volt hely. Most sehogy tovább, a csapágy félig kijött a fészkéből, de a kuplung nem ereszti a főtengelyt. Mihez kezdjek?
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: festékes »

Hujber írta:És ebben az olaj témában is lenne kérdésem: Fúrás után (tűgörgős) milyen olajat használjak, és hogy zajlik egy "bejáratás"? Van itthon egy liter Mol sprint, de ahogy elnézem itt mindenki jobbat használ.
Mol sprint teljesen jó,de most már ne olajozzunk ebben a topicban,mert kikapunk :-#
DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: DrV »

Dénes írta:Húde sokszor volt.
Mindegy milyen olaj, 1:50-be keverve. Pénztárcádtől függően lehet drágább olaj is, ártani nem árt.

Bejáratás:
Ne erőltesd a motort, váltsál sokat, használd ki minden fordulaton. Nyugodtan pörgesd szét 2. 3-as fokozatban, ahogy csak bírja, de rövid ideig! Aztán pihi.
Ne pörgetéssel kezd sztem...
Kézikönyvben le van írva a bejáratás, kmre bontva, olajcserékkel stb. Abban benne van minden. Ha nem találod szólj, emailben küldök leírást.
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Húde sokszor volt.
Mindegy milyen olaj, 1:50-be keverve. Pénztárcádtől függően lehet drágább olaj is, ártani nem árt.

Bejáratás:
Ne erőltesd a motort, váltsál sokat, használd ki minden fordulaton. Nyugodtan pörgesd szét 2. 3-as fokozatban, ahogy csak bírja, de rövid ideig! Aztán pihi.
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber »

És ebben az olaj témában is lenne kérdésem: Fúrás után (tűgörgős) milyen olajat használjak, és hogy zajlik egy "bejáratás"? Van itthon egy liter Mol sprint, de ahogy elnézem itt mindenki jobbat használ.
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Troster »

festékes írta:Viszont jut eszembe,a szintetikus olajnak ugye jobb a kenése,gondolom ezért használható kisebb keverési arányban,tehát a lényeg,hogy egy jobb minőségű olajjal,használhatom e így bronzpersellyel,mondjuk 1:40-be :-k
Én is 1:40-el járok bronzoshoz Castrol2T-el, azzal teljesen jó.
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: festékes »

Viszont jut eszembe,a szintetikus olajnak ugye jobb a kenése,gondolom ezért használható kisebb keverési arányban,tehát a lényeg,hogy egy jobb minőségű olajjal,használhatom e így bronzpersellyel,mondjuk 1:40-be :-k
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber »

Köszi Forrest
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
Forrest
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 186
Csatlakozott: 2008.05.21. 11:27
MZ-d típusa: RD 350
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Forrest »

Elnéztem. Azt hittem ETZ125-ről van szó.
Avatar
Forrest
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 186
Csatlakozott: 2008.05.21. 11:27
MZ-d típusa: RD 350
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Forrest »

A hajtókaron valószínűleg a hőkezelés nyomait látod, nincs jelentősége.
Javítási könyvekben le van írva a 2T hajtókar ellenőrzésének menete.
Felső görgő pedig 15x19x20 méretű a kis ETZ-ben. INA márkát, KZK típust és 15x19x20 méretet keress, ez direkt oda van kitalálva. Kérdés, csak, hogy létezik-e ez a méret.

Suzuki RM 125 88'-?? is ilyen méretű tűgörgővel fut.

Hujber írta:A témához én is bekapcsolódnék:
Ma vettem le a dugattyút a hajtókarról, és a tűgörgő simán kiesett a hajtókarszemből. Ez okés, vagy cserélni kellene? Ha igen, akkor csapágyboltban árulnak ilyet?

Más: El van színeződve a hajtókarom, a dugattyú felé 3-4 centi barna, majd szivárvány, és átcsap feketébe egészen a főtengelyig, ott ugyanilyen váltás van barnába. Ez baj?
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber »

A témához én is bekapcsolódnék:
Ma vettem le a dugattyút a hajtókarról, és a tűgörgő simán kiesett a hajtókarszemből. Ez okés, vagy cserélni kellene? Ha igen, akkor csapágyboltban árulnak ilyet?

Más: El van színeződve a hajtókarom, a dugattyú felé 3-4 centi barna, majd szivárvány, és átcsap feketébe egészen a főtengelyig, ott ugyanilyen váltás van barnába. Ez baj?
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: festékes »

Köszi akkor figyelek erre....
Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Troster »

festékes írta:Sziasztok!

Az a helyzet,hogy nekem a főtengóm felül,nem tűgörgős,hanem bronzperselyes,valaki így maszekolta :-k
Most úgy hallottam,hogy emiatt olajosabb keverékkel kell járni,az 1.50 nem jó neki,szerintetek ez tényleg így van?

Igen a bronzpersely kenés igénye nagyobb.Gyárilag a bronzos témákhoz adtak meg 1:33-at, tűgörgősnél lehet vékonyabbra venni, ugye hallotunk már 1:100-ban is.
Amúgy nekem is esedékes, hogy a trophyról leugrik a henger, mert alacsony fordulaton a hengerből jönnek fémes hangok... #-o
Talán csapszeg,tügörgő stb-vel megúszom...ha nem kiugrik a blokk... :smt102
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Sima Castrol 2T olajjal használtam akkor még nem tudtam mi a különbség olaj és olaj között.
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: festékes »

1:30 ba? :shock:
Szintetikussal is?
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Az enyémben gyári DDR trabi dugó volt, de bronzpersellyel.
Ha jól emlékszem 1:30-ba kevertem, de utána gazdasági okokból jött a 300ccm és a tűgörgő. :)
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: festékes »

Sziasztok!

Az a helyzet,hogy nekem a főtengóm felül,nem tűgörgős,hanem bronzperselyes,valaki így maszekolta :-k
Most úgy hallottam,hogy emiatt olajosabb keverékkel kell járni,az 1.50 nem jó neki,szerintetek ez tényleg így van?
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Hujber írta:Na remek, a kuplungagyon is el van b.szva a menet.. szabad ebből boltit venni?
Szerintem szabad de kínait ne vegyél én megjártam vele,egy méret sem egyezett a gyárival,inkább beszereztem egy jó állapotú használt gyárit azzal semmi gond.
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber »

Na remek, a kuplungagyon is el van b.szva a menet.. szabad ebből boltit venni?
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
fzooltan
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.06.29. 20:46
MZ-d típusa: ES125,TS125,ES250/2
Tartózkodási hely: Zalaszentgrót

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: fzooltan »

Kupi,Dkari köszönöm! mindenképp ezt fogom megvizsgálni.
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: dkari »

fzooltan írta:Sziasztok!Mz ts 125 fordulatszámmérő meghajtás nem forgatta a spirált. Megnéztem ,de úgy néz ki minden rendben fogaskerekek épek csigahajtás rendben, ha a spirált ráteszem(óra nélkül)már meg is áll. Úgy néz ki mintha szorulna pedig a spirált kézzel,könnyen lehet forgatni. Már a legkisebb ellenállásra (egy ujjal megtámasztom a kihajtás nyelvét) is leracsnizik a berúgókerék. Normális ez így? ...vagy cseréljem le a rugót?
Nekem is volt ilyen jelenség. Valamiért szorult a müanyaghüvelyben a meghajtótengely. Én addig csiszolgattam a hüvelyt mig könnyen elforgott benn a tengely.
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kupi »

fzooltan írta:Sziasztok!Mz ts 125 fordulatszámmérő meghajtás nem forgatta a spirált. Megnéztem ,de úgy néz ki minden rendben fogaskerekek épek csigahajtás rendben, ha a spirált ráteszem(óra nélkül)már meg is áll. Úgy néz ki mintha szorulna pedig a spirált kézzel,könnyen lehet forgatni. Már a legkisebb ellenállásra (egy ujjal megtámasztom a kihajtás nyelvét) is leracsnizik a berúgókerék. Normális ez így? ...vagy cseréljem le a rugót?
Szia
Nekem is volt ilyen problémám nekem a rugó csere nem segített,viszont a műanyag vezető hüvely"amibe a tengely forog és ara tekered a spirált is az volt megkopva berágodva cseréltem azóta tökéletes.( Az a szép fehér mofás ETZ 125-150 van csak de az teljesen csereszavatos a TS el)
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
fzooltan
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.06.29. 20:46
MZ-d típusa: ES125,TS125,ES250/2
Tartózkodási hely: Zalaszentgrót

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: fzooltan »

Sziasztok!Mz ts 125 fordulatszámmérő meghajtás nem forgatta a spirált. Megnéztem ,de úgy néz ki minden rendben fogaskerekek épek csigahajtás rendben, ha a spirált ráteszem(óra nélkül)már meg is áll. Úgy néz ki mintha szorulna pedig a spirált kézzel,könnyen lehet forgatni. Már a legkisebb ellenállásra (egy ujjal megtámasztom a kihajtás nyelvét) is leracsnizik a berúgókerék. Normális ez így? ...vagy cseréljem le a rugót?
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Szeretném kérdezni mik a tapasztalatok etz-nél lengyel dugattyú vagy vagy india- dugattyúval melyik a jobb minőség melyik bírja tovább? Mennyire kell illeszteni a dugattyút a hengerhez?
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kupi »

kzolika1994 írta:A 125-ös Etz-nek a következő a problémája. Berúgom a motort, be is indul a berúgókar visszajön de olyan hangot ad (köszörül) mintha belül a berúgó szerkezet nem menne vissza helyére. Próbáltam egy foggal hátrébb állítani a berúgókart, de akkor is ugyan ezt csinálta.
Mi lehet a baja,esetleg valami tipp?
A válaszokat előre is köszönöm!
Fordulat szám mérőd az ok? Nekem annak a lehajtása csinált ilyeneket egyszer(akkor késik a műszer vagy ugrál a mutató)egyébként ha jól tudom ritka hiba de viszonylag könnyen javítható.Vedd le a spirált akkor elvileg abbahagyja és látod ahogy megy vagy akadozik a kihajtás.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Amazon [Bot] valamint 73 vendég