Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
kobra
Alapító tag
Alapító tag
Hozzászólások: 955
Csatlakozott: 2007.11.27. 19:47
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Reading (UK), Dunakeszi (HUN)

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kobra »

És, milyen kell? :lol:
Avatar
mladi
Magkakas
Magkakas
Hozzászólások: 722
Csatlakozott: 2008.05.18. 17:37
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, Suzuki
Tartózkodási hely: Mogyoród

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: mladi »

Egy kis érdekesség az SX gyújtása. Levettem a deklit, hogy tudjam milyen megszakító kell. :D
Kép
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber »

Na ma levettem a blokkot, és lehúztam a hengert. A hajtókar nagyon kicsit oldalirányba lehet mozgatni, ez ugye még nem baj? Ja és mint kiderült, törött a blokktartóm. Ki is árult erősítettet?
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber »

A fúrást meg is tudom oldani, ugye akkor hónolni is illik, majd itt jön a következő kérdés: Milyen dugattyút és gyűrűt szabad venni? Eddig 69,49es dugó volt benne.
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Troster »

Akkor fúrj, szerintem...
De mért is ne fúrnád meg?Elég fontos része a blokknak,és annyira nem olyan nagy kiadás egy fúrás dugóval,gyűrűvel. :roll:
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber »

Troster írta:Dugó középre lehajtva a hengerben akkor mekkora az ovalitás? Látszanak a gyűrűk fentről?
Nem tudom biztosra, de szerintem igen, holtponttól lefele kb 3-4centire tudom mozgatni a dugattyút oldalirányba kb fél mm-t.
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Troster »

Dugó középre lehajtva a hengerben akkor mekkora az ovalitás? Látszanak a gyűrűk fentről?
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber »

Nekiestem a blokknak. A hengerben a felső holtpont kb. 1 cm-es tartományában tapintással érezhető kopás van. Ez indok már a fúrásra?
Piros MZ ETZ 250
UDX
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Nandor írta:Köszönöm a válaszokat!
Már csak egy kérdésem lenne. Van különbség a TS és az ETZ hengerfej tömítés között?
Kulonbozo a tocsavarok atmeroje es tavolsaga.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Nandor »

Köszönöm a válaszokat!
Már csak egy kérdésem lenne. Van különbség a TS és az ETZ hengerfej tömítés között?
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Jahogy a talphoz kérdezte oda tényleg papír kell !
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

:D
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Nandor írta:A képen látható sérülések befolyásolhatják a működést?
Kép

A hengertalphoz papír tömítés kell? Mert nekem azt raktak bele és a belső fele már meg is feketedett.
A hengertalp tömítés kartonpapír.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

nova001155 írta:Nem befolyásolják a működést! Hogy milyen tömítés kell oda passz a tznél fém van ott!
Hengertalphoz "csak" papír tömítés kell, a hengerfejhez van aluból, oda is inkább a préstáv belövésére, mint a tömítés végett. Ez igaz a kicsire és a nagyra is.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

Még soha nem volt gond a kalapácsnyeles módszerből! Pedig sokszor csináltam már!
Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Troster »

Mz szerelési filmben, azt hiszem a kislánckerék lazításnál látható a célszerszám amit el tudsz fél óra alatt készíteni.
Régi láncból vágsz olyan hosszúságot mely kiér a blokk láncvezetőjén alul-felül.A két láncvéget rögzíted egy laposvassal, valamilyen oldható kötéssel, hogy többször is fel tudd használni.Hátránya, hogy itt is szerelni kell, ha nincs parasztba légkulccsal ráveretve, akkor lejön sebbességbe rakással,fékezéssel is.
Ha nem akkor készíteni kell ilyet, plusz még a láncot is ki kell füzni, lánctokgumikat letépni, sebességberakni, rögzíteni...
Ha sok ilyennel találkozik az ember akkor érdemes ilyet csinálni, sokszor segítség.
Én vettem légkulcsot,fel és le is parasztba veretem :D :twisted:
Viccet félretéve nyomatékkulcsal húzom ezt is le.
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

z25z írta:ezt nem ertem...kifejted bovebben? esetleg femnyelu kalapaccsal csinaltad? :twisted:
Bedugtam a kalapácsnyelet és leszedtem a primer anyát meg a lendkerék anyát is a simónál utána vettem észre egy picit megnyomta a henger kipufogó nyílását nemtudom miért történt. Mondjuk mz az combosabb anyagból van az valószínű bírja.
Avatar
nero
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 24
Csatlakozott: 2011.10.19. 20:17
MZ-d típusa: ETZ 250 DeLuxe
Tartózkodási hely: Szombathely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nero »

Köszi a hozzászólásokat és a gyors segítséget, a sebességberakást és a hátsó fék behúzását próbálom meg, az tűnik a legszimpatikusabb megoldásnak, ha úgy nem sikerülne akkor jön a kalapácsnyeles megoldás. Köszi: Robi
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

z25z írta:ezt nem ertem...kifejted bovebben? esetleg femnyelu kalapaccsal csinaltad? :twisted:

ui: en igy csinaltam, amikor a kuplungot huzattam vissza a kello nyomatekkal, es nem sajat kutfobol talaltam ki a modszert, szerintem kitalalod ki sugott.... :lol:
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

ezt nem ertem...kifejted bovebben? esetleg femnyelu kalapaccsal csinaltad? :twisted:
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

z25z írta: vedd le a kipufogot es egy kalapacsnyelet dugj be, ez a legkimeletesebb megoldasa
Simsonnál ezt megjátszottam amúgy is akartam furatni de utána már muszály volt :D
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

nero írta:Sziasztok! Most sikerült megvennem egy 1989-es ETZ 250 motorkerékpárt, elkezdtem egy kicsit felújítani. A kuplung felőli deklit próbálom leszedni, de sehogy nem sikerül. A fordulatszámmérő meghajtó csiga csavarját nem tudom lehajtani a főtengely végéről. Nem tudom, hogy rögzítsem főtengelyt, hogy a csigát le tudjam tekerni. Tudna valaki segíteni ez ügyben? Előre is köszönöm a segítségeteket.
Felhúzásnál nem használható módszer de oldáskor igen Sebességbe rakod 2vagy 3 és valakit megkérsz tapossa a hátsó féket jó erősen! Te meg szépen lehajtod az anyát kicsit rugós lesz a lánc miatt de egyszer kétszer megfordul a lánc nem engedi tovább és az anya lejön. VAgy az alternetívák olaj a hengerfejbe, rongy a hengerfejbe, holtpont tuskó, esetleg leveszed a hengert és úgy támasztod meg .
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

nero írta:Sziasztok! Most sikerült megvennem egy 1989-es ETZ 250 motorkerékpárt, elkezdtem egy kicsit felújítani. A kuplung felőli deklit próbálom leszedni, de sehogy nem sikerül. A fordulatszámmérő meghajtó csiga csavarját nem tudom lehajtani a főtengely végéről. Nem tudom, hogy rögzítsem főtengelyt, hogy a csigát le tudjam tekerni. Tudna valaki segíteni ez ügyben? Előre is köszönöm a segítségeteket.

vedd le a kipufogot es egy kalapacsnyelet dugj be, ez a legkimeletesebb megoldasa
Avatar
nero
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 24
Csatlakozott: 2011.10.19. 20:17
MZ-d típusa: ETZ 250 DeLuxe
Tartózkodási hely: Szombathely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nero »

Sziasztok! Most sikerült megvennem egy 1989-es ETZ 250 motorkerékpárt, elkezdtem egy kicsit felújítani. A kuplung felőli deklit próbálom leszedni, de sehogy nem sikerül. A fordulatszámmérő meghajtó csiga csavarját nem tudom lehajtani a főtengely végéről. Nem tudom, hogy rögzítsem főtengelyt, hogy a csigát le tudjam tekerni. Tudna valaki segíteni ez ügyben? Előre is köszönöm a segítségeteket.
Avatar
nagydivad
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
Tartózkodási hely: Tápiógyörgye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nagydivad »

váltónál és a berúgónál milyen O gyűrű van?
125-ös ETZ-nél 20x2-es
250-es ETZ-nél 17x2,5-es
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber »

váltónál és a berúgónál milyen O gyűrű van?
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Nandor írta:A képen látható sérülések befolyásolhatják a működést?
Kép

A hengertalphoz papír tömítés kell? Mert nekem azt raktak bele és a belső fele már meg is feketedett.
Nem befolyásolják a működést! Hogy milyen tömítés kell oda passz a tznél fém van ott!
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Nandor »

A képen látható sérülések befolyásolhatják a működést?
Kép

A hengertalphoz papír tömítés kell? Mert nekem azt raktak bele és a belső fele már meg is feketedett.
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Ezek a karburátor felújító készletek mennyire jók ,gondolok itt a fúvókák méretpontosságára stb...
Érdemes megvenni őket vagy inkább külön fúvókát vegyek?
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Mindenki koyo párti? A Fag miért nem jó?

Nekem fag van benne és hibátlan.
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber »

Seclusion írta: Nekem a főtengőcsapágyak kb 5000 ftból kijöttek, Koyo és C3. A teljes blokk felcsapágyazása kb 13-15 ezerbe volt bent, ebből 1 FAG, és egy kevésbé márkás csapágy volt, a többi Koyo
Mindenki koyo párti? A Fag miért nem jó? Köszönöm a válaszokat, sokat segítettetek!
Piros MZ ETZ 250
UDX
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

Hujber írta:Aki vett már C3as főtengelycsapágyat Fagból vagy Skfből, annak mennyibe került? Wiki mz szerelésnél olvastam, hogy az össz csapágy kijött az írónak 10ből. ma voltam, csak a 2 főtengelycsapágy lett volna 8500
Nekem a főtengőcsapágyak kb 5000 ftból kijöttek, Koyo és C3. A teljes blokk felcsapágyazása kb 13-15 ezerbe volt bent, ebből 1 FAG, és egy kevésbé márkás csapágy volt, a többi Koyo
Avatar
KrisszETZ251
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 92
Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
Tartózkodási hely: Szeged-Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KrisszETZ251 »

Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne, hogy az alapjáratom néha felpörög 4000 köré és tartósan ott is marad, aztán fogja magát és visszaesik a szinte tökéletes 1100ra. Lehet ez főtengely szimmering? Karbira azért nem tippelek, mert megnéztem, amikor visszaér a súber, akkor ütközik az alapjárat állító csavarnak, tehát elvileg a karbi az jó, máshol nem szív mellé, ezt leellenőriztem akkor is amikor magas alapjáraton van éppen.

Valakinek tipp?
Avatar
KrisszETZ251
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 92
Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
Tartózkodási hely: Szeged-Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KrisszETZ251 »

Extremeblast írta:Ha egyesbe teszem a motort és behúzott kuplunggal a hátsókerék szabadon forog( a motor a középtámaszon van, a hátsókerék a levegőben ), akkor rosszul van beállítva a kuplungom, vagy ez nem akkora baj, hogy kárt tegyen a váltóban?
Nekem is forog, azt nézd meg, hogy a fékkel könnyedén meg tudod-e állítani, vagy esetleg kézzel, ha igen akkor csak az olaj miatt tapadtak össze és természetes, de gondolom, nincs gáz, ha amúgy old a kuplung.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

http://www.onlinecsapagy.hu/

Innen rendeltem. Korrekt cég. :wink:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber »

KILL3R etz írta:Én 12-ért vettem Koyo csapágyakat a blokkba. Az összeset...

Az kicsit lehúzós hely... Hacsak nem textil-bakelitest néztél, mert arra reális...
Az istenit, na de jó hogy írtál! Köszi.
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Én 12-ért vettem Koyo csapágyakat a blokkba. Az összeset...

Az kicsit lehúzós hely... Hacsak nem textil-bakelitest néztél, mert arra reális...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber »

Aki vett már C3as főtengelycsapágyat Fagból vagy Skfből, annak mennyibe került? Wiki mz szerelésnél olvastam, hogy az össz csapágy kijött az írónak 10ből. ma voltam, csak a 2 főtengelycsapágy lett volna 8500
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber »

Extremeblast írta:Ha egyesbe teszem a motort és behúzott kuplunggal a hátsókerék szabadon forog( a motor a középtámaszon van, a hátsókerék a levegőben ), akkor rosszul van beállítva a kuplungom, vagy ez nem akkora baj, hogy kárt tegyen a váltóban?

Nekem is forog, de szerintem mindenkinek.
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
Extremeblast
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2011.08.17. 14:38
MZ-d típusa: Mz ETZ 250 '86
Tartózkodási hely: Kraszna/Kolozsvár
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Extremeblast »

Ha egyesbe teszem a motort és behúzott kuplunggal a hátsókerék szabadon forog( a motor a középtámaszon van, a hátsókerék a levegőben ), akkor rosszul van beállítva a kuplungom, vagy ez nem akkora baj, hogy kárt tegyen a váltóban?
Kép
Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Troster »

Nekem a trophynak így mentette meg a hengeremet az öntödétől egy helyi szaki.Nagyobb menet, nagyobb hollander.
El se merem mondani mennyiért csinálta....sajna azóta meghalt az öreg, Mz-re volt anno szakosodva
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

pempelli írta:Havernak úgy néz ki behalt a menet a kipufogónál a hengerben,van erre valami okosság mint a simsonnál valami menetjavító vagy valami?
Hát szerintem a legjobb megoldás egy másik henger,aminek jó a menete.
Az a legnagyobb bajság vele hogy Helicoil ilyen méretben nem hiszem hogy van.
A perselyezés még lehetne megoldás,de nem tudom melyik forgácsoló szakember vállalja be.
Nem egyszerű nagyobb menetet csinálni bele a befogás miatt.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Troster »

pempelli írta:Havernak úgy néz ki behalt a menet a kipufogónál a hengerben,van erre valami okosság mint a simsonnál valami menetjavító vagy valami?
Nagyobbra fúrni, új menet, új hollander, vagy helikoid menetjavítás ha valaki csinál a környékeden...
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Havernak úgy néz ki behalt a menet a kipufogónál a hengerben,van erre valami okosság mint a simsonnál valami menetjavító vagy valami?
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Extremeblast írta:Lenne két kérdésem. Mitől van az, hogy 5.ben 3000-es fordulat felett néha a Tz-m ki-kihagy, de ha visszangedem kicsit, vagy visszaváltok utána rendbe jön. A megszakító hézag jó, előgyújtás is, a karbival léhet valami?
A másik kérdés. Ha a kuplung holtjátéka nagy, de azért kiemel, az váltáskor nem koptatja erősen a körmöket a fogaskerekeken?

Nekem van itthon vagy 4 garnitúra váltóm,fogaskerekek mindegyiken rendben vannak ,ezeknél inkább a léptetővilla a gyenge láncszem.
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber »

Extremeblast írta: Köszi a választ.
Behúzott kuplungnál, ha sebességbe teszem bizony kissé lecsökken fordulatszám, vagyis nem emel ki teljesen a kuplung? Ez árthat a váltónak?
A másik. A motor nem négyütemezik, hanem néha 5.ben 4000-hez közeledve mintha el-el tűnne a szikra egy pillanatra, nem megy egyenletesen, hanem néha picit rángat.

Szerintem mindenekelőtt egy gyertyacserét próbálj meg, sokszor engem is megmentett 1-2 szereléstől.
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
Extremeblast
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2011.08.17. 14:38
MZ-d típusa: Mz ETZ 250 '86
Tartózkodási hely: Kraszna/Kolozsvár
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Extremeblast »

DrV írta:Ha behúzott kuplungnál az álló motor sebességbe rakásakor nem esik a fordulatszám sztem nem baj. (nekem a kreszben előírt néhány mm holtjáték esik kézre, azt szoktam meg)
A kihagyást hogy érted? 4 üteműs a hangja vagy egyszer-egyszer hagy ki? Ha utóbbi sztem gyújtás lehet, de ez nem gond még.
Köszi a választ.
Behúzott kuplungnál, ha sebességbe teszem bizony kissé lecsökken fordulatszám, vagyis nem emel ki teljesen a kuplung? Ez árthat a váltónak?
A másik. A motor nem négyütemezik, hanem néha 5.ben 4000-hez közeledve mintha el-el tűnne a szikra egy pillanatra, nem megy egyenletesen, hanem néha picit rángat.
Kép
DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: DrV »

Ha behúzott kuplungnál az álló motor sebességbe rakásakor nem esik a fordulatszám sztem nem baj. (nekem a kreszben előírt néhány mm holtjáték esik kézre, azt szoktam meg)
A kihagyást hogy érted? 4 üteműs a hangja vagy egyszer-egyszer hagy ki? Ha utóbbi sztem gyújtás lehet, de ez nem gond még.
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
Avatar
Extremeblast
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2011.08.17. 14:38
MZ-d típusa: Mz ETZ 250 '86
Tartózkodási hely: Kraszna/Kolozsvár
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Extremeblast »

Lenne két kérdésem. Mitől van az, hogy 5.ben 3000-es fordulat felett néha a Tz-m ki-kihagy, de ha visszangedem kicsit, vagy visszaváltok utána rendbe jön. A megszakító hézag jó, előgyújtás is, a karbival léhet valami?
A másik kérdés. Ha a kuplung holtjátéka nagy, de azért kiemel, az váltáskor nem koptatja erősen a körmöket a fogaskerekeken?
Kép
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Hujber írta:Pempelli! Jövő hét elején lehet hogy lesz valami ebből a hosszabb olajleeresztő csavaros dologból. Ha másnak is kell, vasárnapig szóljon, de nem mondom biztosra, hogy tudok csináltatni.
Ha valami lesz belőle keress pü-ben nyugodtan.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 48 vendég