Blokk
Re: Blokk
Na ma levettem a blokkot, és lehúztam a hengert. A hajtókar nagyon kicsit oldalirányba lehet mozgatni, ez ugye még nem baj? Ja és mint kiderült, törött a blokktartóm. Ki is árult erősítettet?
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
Re: Blokk
A fúrást meg is tudom oldani, ugye akkor hónolni is illik, majd itt jön a következő kérdés: Milyen dugattyút és gyűrűt szabad venni? Eddig 69,49es dugó volt benne.
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
Re: Blokk
Nem tudom biztosra, de szerintem igen, holtponttól lefele kb 3-4centire tudom mozgatni a dugattyút oldalirányba kb fél mm-t.Troster írta:Dugó középre lehajtva a hengerben akkor mekkora az ovalitás? Látszanak a gyűrűk fentről?
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
Re: Blokk
Nekiestem a blokknak. A hengerben a felső holtpont kb. 1 cm-es tartományában tapintással érezhető kopás van. Ez indok már a fúrásra?
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Kulonbozo a tocsavarok atmeroje es tavolsaga.Nandor írta:Köszönöm a válaszokat!
Már csak egy kérdésem lenne. Van különbség a TS és az ETZ hengerfej tömítés között?
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Blokk
Jahogy a talphoz kérdezte oda tényleg papír kell !
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
A hengertalp tömítés kartonpapír.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Blokk
Hengertalphoz "csak" papír tömítés kell, a hengerfejhez van aluból, oda is inkább a préstáv belövésére, mint a tömítés végett. Ez igaz a kicsire és a nagyra is.nova001155 írta:Nem befolyásolják a működést! Hogy milyen tömítés kell oda passz a tznél fém van ott!
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- Troster
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 474
- Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Blokk
Mz szerelési filmben, azt hiszem a kislánckerék lazításnál látható a célszerszám amit el tudsz fél óra alatt készíteni.
Régi láncból vágsz olyan hosszúságot mely kiér a blokk láncvezetőjén alul-felül.A két láncvéget rögzíted egy laposvassal, valamilyen oldható kötéssel, hogy többször is fel tudd használni.Hátránya, hogy itt is szerelni kell, ha nincs parasztba légkulccsal ráveretve, akkor lejön sebbességbe rakással,fékezéssel is.
Ha nem akkor készíteni kell ilyet, plusz még a láncot is ki kell füzni, lánctokgumikat letépni, sebességberakni, rögzíteni...
Ha sok ilyennel találkozik az ember akkor érdemes ilyet csinálni, sokszor segítség.
Én vettem légkulcsot,fel és le is parasztba veretem
Viccet félretéve nyomatékkulcsal húzom ezt is le.
Régi láncból vágsz olyan hosszúságot mely kiér a blokk láncvezetőjén alul-felül.A két láncvéget rögzíted egy laposvassal, valamilyen oldható kötéssel, hogy többször is fel tudd használni.Hátránya, hogy itt is szerelni kell, ha nincs parasztba légkulccsal ráveretve, akkor lejön sebbességbe rakással,fékezéssel is.
Ha nem akkor készíteni kell ilyet, plusz még a láncot is ki kell füzni, lánctokgumikat letépni, sebességberakni, rögzíteni...
Ha sok ilyennel találkozik az ember akkor érdemes ilyet csinálni, sokszor segítség.
Én vettem légkulcsot,fel és le is parasztba veretem
Viccet félretéve nyomatékkulcsal húzom ezt is le.
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Blokk
Bedugtam a kalapácsnyelet és leszedtem a primer anyát meg a lendkerék anyát is a simónál utána vettem észre egy picit megnyomta a henger kipufogó nyílását nemtudom miért történt. Mondjuk mz az combosabb anyagból van az valószínű bírja.z25z írta:ezt nem ertem...kifejted bovebben? esetleg femnyelu kalapaccsal csinaltad?
- nero
- biciklis
- Hozzászólások: 24
- Csatlakozott: 2011.10.19. 20:17
- MZ-d típusa: ETZ 250 DeLuxe
- Tartózkodási hely: Szombathely
Re: Blokk
Köszi a hozzászólásokat és a gyors segítséget, a sebességberakást és a hátsó fék behúzását próbálom meg, az tűnik a legszimpatikusabb megoldásnak, ha úgy nem sikerülne akkor jön a kalapácsnyeles megoldás. Köszi: Robi
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Blokk
z25z írta:ezt nem ertem...kifejted bovebben? esetleg femnyelu kalapaccsal csinaltad?
ui: en igy csinaltam, amikor a kuplungot huzattam vissza a kello nyomatekkal, es nem sajat kutfobol talaltam ki a modszert, szerintem kitalalod ki sugott....
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Blokk
Simsonnál ezt megjátszottam amúgy is akartam furatni de utána már muszály voltz25z írta: vedd le a kipufogot es egy kalapacsnyelet dugj be, ez a legkimeletesebb megoldasa
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Blokk
Felhúzásnál nem használható módszer de oldáskor igen Sebességbe rakod 2vagy 3 és valakit megkérsz tapossa a hátsó féket jó erősen! Te meg szépen lehajtod az anyát kicsit rugós lesz a lánc miatt de egyszer kétszer megfordul a lánc nem engedi tovább és az anya lejön. VAgy az alternetívák olaj a hengerfejbe, rongy a hengerfejbe, holtpont tuskó, esetleg leveszed a hengert és úgy támasztod meg .nero írta:Sziasztok! Most sikerült megvennem egy 1989-es ETZ 250 motorkerékpárt, elkezdtem egy kicsit felújítani. A kuplung felőli deklit próbálom leszedni, de sehogy nem sikerül. A fordulatszámmérő meghajtó csiga csavarját nem tudom lehajtani a főtengely végéről. Nem tudom, hogy rögzítsem főtengelyt, hogy a csigát le tudjam tekerni. Tudna valaki segíteni ez ügyben? Előre is köszönöm a segítségeteket.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Blokk
nero írta:Sziasztok! Most sikerült megvennem egy 1989-es ETZ 250 motorkerékpárt, elkezdtem egy kicsit felújítani. A kuplung felőli deklit próbálom leszedni, de sehogy nem sikerül. A fordulatszámmérő meghajtó csiga csavarját nem tudom lehajtani a főtengely végéről. Nem tudom, hogy rögzítsem főtengelyt, hogy a csigát le tudjam tekerni. Tudna valaki segíteni ez ügyben? Előre is köszönöm a segítségeteket.
vedd le a kipufogot es egy kalapacsnyelet dugj be, ez a legkimeletesebb megoldasa
- nero
- biciklis
- Hozzászólások: 24
- Csatlakozott: 2011.10.19. 20:17
- MZ-d típusa: ETZ 250 DeLuxe
- Tartózkodási hely: Szombathely
Re: Blokk
Sziasztok! Most sikerült megvennem egy 1989-es ETZ 250 motorkerékpárt, elkezdtem egy kicsit felújítani. A kuplung felőli deklit próbálom leszedni, de sehogy nem sikerül. A fordulatszámmérő meghajtó csiga csavarját nem tudom lehajtani a főtengely végéről. Nem tudom, hogy rögzítsem főtengelyt, hogy a csigát le tudjam tekerni. Tudna valaki segíteni ez ügyben? Előre is köszönöm a segítségeteket.
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Blokk
Nem befolyásolják a működést! Hogy milyen tömítés kell oda passz a tznél fém van ott!
Re: Blokk
Mindenki koyo párti? A Fag miért nem jó? Köszönöm a válaszokat, sokat segítettetek!Seclusion írta: Nekem a főtengőcsapágyak kb 5000 ftból kijöttek, Koyo és C3. A teljes blokk felcsapágyazása kb 13-15 ezerbe volt bent, ebből 1 FAG, és egy kevésbé márkás csapágy volt, a többi Koyo
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Blokk
Nekem a főtengőcsapágyak kb 5000 ftból kijöttek, Koyo és C3. A teljes blokk felcsapágyazása kb 13-15 ezerbe volt bent, ebből 1 FAG, és egy kevésbé márkás csapágy volt, a többi KoyoHujber írta:Aki vett már C3as főtengelycsapágyat Fagból vagy Skfből, annak mennyibe került? Wiki mz szerelésnél olvastam, hogy az össz csapágy kijött az írónak 10ből. ma voltam, csak a 2 főtengelycsapágy lett volna 8500
- KrisszETZ251
- Simsonos
- Hozzászólások: 92
- Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
- MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
- Tartózkodási hely: Szeged-Budapest
Re: Blokk
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy az alapjáratom néha felpörög 4000 köré és tartósan ott is marad, aztán fogja magát és visszaesik a szinte tökéletes 1100ra. Lehet ez főtengely szimmering? Karbira azért nem tippelek, mert megnéztem, amikor visszaér a súber, akkor ütközik az alapjárat állító csavarnak, tehát elvileg a karbi az jó, máshol nem szív mellé, ezt leellenőriztem akkor is amikor magas alapjáraton van éppen.
Valakinek tipp?
Olyan kérdésem lenne, hogy az alapjáratom néha felpörög 4000 köré és tartósan ott is marad, aztán fogja magát és visszaesik a szinte tökéletes 1100ra. Lehet ez főtengely szimmering? Karbira azért nem tippelek, mert megnéztem, amikor visszaér a súber, akkor ütközik az alapjárat állító csavarnak, tehát elvileg a karbi az jó, máshol nem szív mellé, ezt leellenőriztem akkor is amikor magas alapjáraton van éppen.
Valakinek tipp?
- KrisszETZ251
- Simsonos
- Hozzászólások: 92
- Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
- MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
- Tartózkodási hely: Szeged-Budapest
Re: Blokk
Nekem is forog, azt nézd meg, hogy a fékkel könnyedén meg tudod-e állítani, vagy esetleg kézzel, ha igen akkor csak az olaj miatt tapadtak össze és természetes, de gondolom, nincs gáz, ha amúgy old a kuplung.Extremeblast írta:Ha egyesbe teszem a motort és behúzott kuplunggal a hátsókerék szabadon forog( a motor a középtámaszon van, a hátsókerék a levegőben ), akkor rosszul van beállítva a kuplungom, vagy ez nem akkora baj, hogy kárt tegyen a váltóban?
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Blokk
Az istenit, na de jó hogy írtál! Köszi.KILL3R etz írta:Én 12-ért vettem Koyo csapágyakat a blokkba. Az összeset...
Az kicsit lehúzós hely... Hacsak nem textil-bakelitest néztél, mert arra reális...
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Én 12-ért vettem Koyo csapágyakat a blokkba. Az összeset...
Az kicsit lehúzós hely... Hacsak nem textil-bakelitest néztél, mert arra reális...
Az kicsit lehúzós hely... Hacsak nem textil-bakelitest néztél, mert arra reális...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Blokk
Aki vett már C3as főtengelycsapágyat Fagból vagy Skfből, annak mennyibe került? Wiki mz szerelésnél olvastam, hogy az össz csapágy kijött az írónak 10ből. ma voltam, csak a 2 főtengelycsapágy lett volna 8500
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
Re: Blokk
Extremeblast írta:Ha egyesbe teszem a motort és behúzott kuplunggal a hátsókerék szabadon forog( a motor a középtámaszon van, a hátsókerék a levegőben ), akkor rosszul van beállítva a kuplungom, vagy ez nem akkora baj, hogy kárt tegyen a váltóban?
Nekem is forog, de szerintem mindenkinek.
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
- Extremeblast
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 167
- Csatlakozott: 2011.08.17. 14:38
- MZ-d típusa: Mz ETZ 250 '86
- Tartózkodási hely: Kraszna/Kolozsvár
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Ha egyesbe teszem a motort és behúzott kuplunggal a hátsókerék szabadon forog( a motor a középtámaszon van, a hátsókerék a levegőben ), akkor rosszul van beállítva a kuplungom, vagy ez nem akkora baj, hogy kárt tegyen a váltóban?
- Troster
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 474
- Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Blokk
Nekem a trophynak így mentette meg a hengeremet az öntödétől egy helyi szaki.Nagyobb menet, nagyobb hollander.
El se merem mondani mennyiért csinálta....sajna azóta meghalt az öreg, Mz-re volt anno szakosodva
El se merem mondani mennyiért csinálta....sajna azóta meghalt az öreg, Mz-re volt anno szakosodva
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Hát szerintem a legjobb megoldás egy másik henger,aminek jó a menete.pempelli írta:Havernak úgy néz ki behalt a menet a kipufogónál a hengerben,van erre valami okosság mint a simsonnál valami menetjavító vagy valami?
Az a legnagyobb bajság vele hogy Helicoil ilyen méretben nem hiszem hogy van.
A perselyezés még lehetne megoldás,de nem tudom melyik forgácsoló szakember vállalja be.
Nem egyszerű nagyobb menetet csinálni bele a befogás miatt.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Troster
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 474
- Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Blokk
Nagyobbra fúrni, új menet, új hollander, vagy helikoid menetjavítás ha valaki csinál a környékeden...pempelli írta:Havernak úgy néz ki behalt a menet a kipufogónál a hengerben,van erre valami okosság mint a simsonnál valami menetjavító vagy valami?
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
Extremeblast írta:Lenne két kérdésem. Mitől van az, hogy 5.ben 3000-es fordulat felett néha a Tz-m ki-kihagy, de ha visszangedem kicsit, vagy visszaváltok utána rendbe jön. A megszakító hézag jó, előgyújtás is, a karbival léhet valami?
A másik kérdés. Ha a kuplung holtjátéka nagy, de azért kiemel, az váltáskor nem koptatja erősen a körmöket a fogaskerekeken?
Nekem van itthon vagy 4 garnitúra váltóm,fogaskerekek mindegyiken rendben vannak ,ezeknél inkább a léptetővilla a gyenge láncszem.
Re: Blokk
Extremeblast írta: Köszi a választ.
Behúzott kuplungnál, ha sebességbe teszem bizony kissé lecsökken fordulatszám, vagyis nem emel ki teljesen a kuplung? Ez árthat a váltónak?
A másik. A motor nem négyütemezik, hanem néha 5.ben 4000-hez közeledve mintha el-el tűnne a szikra egy pillanatra, nem megy egyenletesen, hanem néha picit rángat.
Szerintem mindenekelőtt egy gyertyacserét próbálj meg, sokszor engem is megmentett 1-2 szereléstől.
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
- Extremeblast
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 167
- Csatlakozott: 2011.08.17. 14:38
- MZ-d típusa: Mz ETZ 250 '86
- Tartózkodási hely: Kraszna/Kolozsvár
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Köszi a választ.DrV írta:Ha behúzott kuplungnál az álló motor sebességbe rakásakor nem esik a fordulatszám sztem nem baj. (nekem a kreszben előírt néhány mm holtjáték esik kézre, azt szoktam meg)
A kihagyást hogy érted? 4 üteműs a hangja vagy egyszer-egyszer hagy ki? Ha utóbbi sztem gyújtás lehet, de ez nem gond még.
Behúzott kuplungnál, ha sebességbe teszem bizony kissé lecsökken fordulatszám, vagyis nem emel ki teljesen a kuplung? Ez árthat a váltónak?
A másik. A motor nem négyütemezik, hanem néha 5.ben 4000-hez közeledve mintha el-el tűnne a szikra egy pillanatra, nem megy egyenletesen, hanem néha picit rángat.
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 195
- Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Őrség
Re: Blokk
Ha behúzott kuplungnál az álló motor sebességbe rakásakor nem esik a fordulatszám sztem nem baj. (nekem a kreszben előírt néhány mm holtjáték esik kézre, azt szoktam meg)
A kihagyást hogy érted? 4 üteműs a hangja vagy egyszer-egyszer hagy ki? Ha utóbbi sztem gyújtás lehet, de ez nem gond még.
A kihagyást hogy érted? 4 üteműs a hangja vagy egyszer-egyszer hagy ki? Ha utóbbi sztem gyújtás lehet, de ez nem gond még.
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
A fém a hús felé hajlik.
- Extremeblast
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 167
- Csatlakozott: 2011.08.17. 14:38
- MZ-d típusa: Mz ETZ 250 '86
- Tartózkodási hely: Kraszna/Kolozsvár
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Lenne két kérdésem. Mitől van az, hogy 5.ben 3000-es fordulat felett néha a Tz-m ki-kihagy, de ha visszangedem kicsit, vagy visszaváltok utána rendbe jön. A megszakító hézag jó, előgyújtás is, a karbival léhet valami?
A másik kérdés. Ha a kuplung holtjátéka nagy, de azért kiemel, az váltáskor nem koptatja erősen a körmöket a fogaskerekeken?
A másik kérdés. Ha a kuplung holtjátéka nagy, de azért kiemel, az váltáskor nem koptatja erősen a körmöket a fogaskerekeken?
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
Ha valami lesz belőle keress pü-ben nyugodtan.Hujber írta:Pempelli! Jövő hét elején lehet hogy lesz valami ebből a hosszabb olajleeresztő csavaros dologból. Ha másnak is kell, vasárnapig szóljon, de nem mondom biztosra, hogy tudok csináltatni.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 95 vendég